|
Aqvakul
06-05-2008, 16:31
CITAT (Stintan43 @ 06-05-2008, 17:29)  Du ser frågande ut. Ja jag skrev så därför att jag vet att det döljer sig en hel del i "hemmets lugna vrå" som aldrig anmäls t.ex. Visst, det är säkert så. Det finns kvinnor som ser alla män som potentiella våldtäktsmän. Jag vägrar att ta på mig någon slags kollektiv skuld som man!
CITAT (Stintan43 @ 06-05-2008, 17:01)  Som sagt det står ju inte skrivet i pannan precis vilka som är presumtiva våldtäcktsmän men jag tror dom är fler än vi anar. Ja men vad ska vi göra med den informationen?
Gossen Ruda
06-05-2008, 16:41
CITAT (Gunilla T @ 06-05-2008, 16:46)  Du är inte representativ för de män jag lärt känna under mitt liv. Hmmm, om du bedömer mig efter vad jag skrivit i denna tråden och sen jämför med dom män du mött så börjar jag undra lite vilka egenskaper du har som bedömningsgrund men det kan vi ta en annan gång. Sen är det ju kanske så att en man inte talar om för en kvinna alla sina innersta känskor och uppfattningar, särskilt inte i positionen chef/underlydande. Eller vice versa. Till sist vill jag bara anknyta till början av denna tråd. Om jag kommer ihåg så stod det nånting om att 25% av männen i nån åldersgrupp tyckte att en full flicka fick skylla sig själv, men är det egentligen så illa? Det är ju trots allt en överväldigande del som INTE tycker så, hela 75%. Skall man fokusera på det goda eller det onda? God middag.
*Stintan*
06-05-2008, 16:44
CITAT (Ralf @ 06-05-2008, 17:39)  Ja men vad ska vi göra med den informationen? Visste jag de skulle jag skrivit det. Jag har ingen patentlösning på hur man ändrar diverse mäns syn på kvinnor.
Det verkar som om att ingen av er är intresserad av att göra något åt problemet. Det enda ni är intresserade av är hur man på bästa sätt straffar förövaren....................
Rapchic
06-05-2008, 16:59
CITAT (Gillan @ 06-05-2008, 17:54)  Det verkar som om att ingen av er är intresserad av att göra något åt problemet. Det enda ni är intresserade av är hur man på bästa sätt straffar förövaren.................... okej nu har jag ingen statestik att stå på men dom killar/män jag vet om som våldtagid så har dom flesta av dom gjort det mer än en gång. jag har fått för mig att återfallsstatestiken är ganska hög så om man faktiskt får bort dom från gatan kanske man delvis skyddar framtida offer på det sättet
Gunilla T
06-05-2008, 16:59
CITAT (Gossen Ruda @ 06-05-2008, 17:41)  Hmmm, om du bedömer mig efter vad jag skrivit i denna tråden och sen jämför med dom män du mött så börjar jag undra lite vilka egenskaper du har som bedömningsgrund men det kan vi ta en annan gång. Sen är det ju kanske så att en man inte talar om för en kvinna alla sina innersta känskor och uppfattningar, särskilt inte i positionen chef/underlydande. Eller vice versa.
Till sist vill jag bara anknyta till början av denna tråd. Om jag kommer ihåg så stod det nånting om att 25% av männen i nån åldersgrupp tyckte att en full flicka fick skylla sig själv, men är det egentligen så illa? Det är ju trots allt en överväldigande del som INTE tycker så, hela 75%. Skall man fokusera på det goda eller det onda? God middag. Respekt Ruda, jag talar om respekt. Att ägna så mycket kraft till att försöka förminska mig och mina åsikter är inte vad jag kallar respekt. Vill du ha min respekt så får du bete dig som den vuxna karl du är. Du har helt enkelt valt fel offer denhär gången. Du växer inte för att du ständigt hoppar på mig och förlöjligar det jag säger...du krymper. Pröva lite vänlighet så skall du se att allt blir så mycket trevligare. Och när det gäller respekt ...man våldtar inte den person man respekterar.
*Stintan*
06-05-2008, 17:05
CITAT (Aqvakul @ 06-05-2008, 17:31)  Visst, det är säkert så. Det finns kvinnor som ser alla män som potentiella våldtäktsmän. Jag vägrar att ta på mig någon slags kollektiv skuld som man! Jag skrev "en hel del" det betyder absolut inte "alla". För övrigt så tycker jag att problemet borde diskuteras mera öppet bland män. Det kanske är så det skulle behövas fler män som kämpar för en attitydförändring.
CITAT (Stintan43 @ 06-05-2008, 18:05)  Jag skrev "en hel del" det betyder absolut inte "alla".
För övrigt så tycker jag att problemet borde diskuteras mera öppet bland män. Det kanske är så det skulle behövas fler män som kämpar för en attitydförändring. Problemet är väl hu det ska disuteras o av vem. Jag minsn för några år sedan när man jagade en man som överfallit och våldtagit kvinnor. på orten ordnade man flera grejer mot masvåldet mot kvinnor, bland annat en fackelmarsch mot dessa gärningar. Den huvudmisstänkte gick bland dom första i tåget.
CITAT (Ralf @ 06-05-2008, 18:22)  Problemet är väl hu det ska disuteras o av vem. Jag minsn för några år sedan när man jagade en man som överfallit och våldtagit kvinnor. på orten ordnade man flera grejer mot masvåldet mot kvinnor, bland annat en fackelmarsch mot dessa gärningar. Den huvudmisstänkte gick bland dom första i tåget. Ja, uttrycket "hide in plain sight" känner man ju igen. Vem misstänker en som så tydligt uttalat sitt stöd för en sak eller visat att han är emot... Det är ett grymt sätt att misstänkliggöra varenda man, men ett effektivt sätt att gömma sig på.
CITAT (Gunilla T @ 06-05-2008, 17:59)  Och när det gäller respekt ...man våldtar inte den person man respekterar. Det ligger mycket i vad Du säger om respekt och(nu får jag väl på skallen) som kvinna har man väl ett visst ansvar för sig själv, dvs, man kan välja att uppträda så att man blir respekterad istället för att betrakta sig själv som ett offer.Därmed inte sagt att våldtäkt någonsin kan urskuldas, men man kan faktiskt minimera risken att bli drabbad. Gita
Rapchic
07-05-2008, 08:47
CITAT (Gita @ 06-05-2008, 22:13)  Det ligger mycket i vad Du säger om respekt och(nu får jag väl på skallen) som kvinna har man väl ett visst ansvar för sig själv, dvs, man kan välja att uppträda så att man blir respekterad istället för att betrakta sig själv som ett offer.Därmed inte sagt att våldtäkt någonsin kan urskuldas, men man kan faktiskt minimera risken att bli drabbad. Gita ok nu kan jag vara annorlunda men... jag skulle alldrig göra vissa saker hur lite jag respekterar den personen (tex våldta(ehh vet inte hur det skulle gå till men), mörda, misshandla(självförsvar räknas inte), vara otrogen, råna, snatta... etc) jag menar en gång var jag ihop med ett kräk och även om han spred rykten om att jag var otrogen skulle jag alldrig vara det har inte ni andra nog med respekt för alla (om inte för personen bara för att det är en männniska?) att man inte skadar andra
Jag håller med dig fullständigt Rapchic. Var och en har ansvaret för sin egen moral och för mig skulle det aldrig vara okej att våldföra mig på nån hur lite respekt den personen än förtjänade.
Dessutom tror jag inte det spelar nån roll hur respektabelt man uppträder, har man oturen att vara på fel plats vid fel tillfälle så kan det hända ändå. Möter jag en våldtäktsman i en park en mörk natt t.ex så tror jag inte att han går därifrån och struntar i att våldta mig för att jag ser respektabel ut om han bestämt sig för att överfalla nån.
Tror inte heller det har att göra med hur respektabel man ser ut att vara. Äldre damer, barn och handikappade tillhör väl inte någon direkt provokativ grupp i samhället, ändå blir de också våldtagna.
Rapchic
07-05-2008, 09:18
CITAT (LadyG @ 07-05-2008, 10:09)  Tror inte heller det har att göra med hur respektabel man ser ut att vara. Äldre damer, barn och handikappade tillhör väl inte någon direkt provokativ grupp i samhället, ändå blir de också våldtagna. eller tjejer som alldrig dricker, stannar hemma och gör läxor, klär sig i svarta "baggie" kläder som alldrig kysser nån hon inte är ihop med och är oskuld kan det hända för... tror faktiskt det är vanligare för ofta är det en manlig vän, pojkvän tex överfallsvåldtäkterna är försvinnande lite i antal jämfört med dom som sker av dom som kvinnor känner... jag menar snälla nån kvinnornas kläder har inget med det och göra alls
mogge92
09-05-2008, 22:46
Sitter och läser denna gamla tråd igen. Det verkar som att det finns otroligt mycket hat emot män bland flera av medlemmarna. Någon mer som håller med?
*Stintan*
09-05-2008, 23:28
Orkar inte läsa igenom tråden igen men det är väl ganska förståeligt att det finns ett hat mot män som beter sig illa mot kvinnor. Hatet riktar sig säkert bara till dom.
CITAT (Stintan43 @ 10-05-2008, 00:28)  Orkar inte läsa igenom tråden igen men det är väl ganska förståeligt att det finns ett hat mot män som beter sig illa mot kvinnor. Hatet riktar sig säkert bara till dom. Håller med dig. Det är kräken som förtjänar skit, inte alla reko killar!
Rapchic
12-05-2008, 08:49
CITAT (mogge92 @ 09-05-2008, 23:46)  Sitter och läser denna gamla tråd igen. Det verkar som att det finns otroligt mycket hat emot män bland flera av medlemmarna. Någon mer som håller med?  jag hatar inte alla män bara vissa män andra älskar jag det finns kräk som är kvinnor, kräk som är män, kräk av alla färger och former men även goda personer under alla kategorier... tror nog många tänker på samma sätt (men jag kan däremot inte veta att andra tänker på samma sätt)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|