Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Eva i Höga
För att återgå till den blå änglatrumpeten: Jag har min ute i en rabatt med täckodling, där har den vuxit enormt och blommat i sommar. Den ska få stå kvar där i vinter och sen ska jag meddela hur det går. Slängde ut den där förra vintern för jag tyckte den var tråkig inne och den blev tydligen jätteglad och jag fick belöning.
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 02-10-2008, 22:51) *
Nä men kanske på en Tisdag? g.gif men visst är det dumt att lägga i hop två siffror när man kan använda sig av en...........
men tro mig man kan använda sig av 2+1, på olika sätt........ ninja.gif

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

2+1 blir veterligen 3, och det är idag.... och idag är fredag.....

Har du Gevalia hemma?? yaay.gif Kanske kommer oinbjudna gäster?? crazy.gif

blomma.gif I alla fall Grattis på födelsedagen!
yaay.gif

Hoppas du har fått nån liten paket med posten idag! smiley_small_hug.gif

CITAT (Eva i Höga @ 03-10-2008, 11:56) *
För att återgå till den blå änglatrumpeten: Jag har min ute i en rabatt med täckodling, där har den vuxit enormt och blommat i sommar. Den ska få stå kvar där i vinter och sen ska jag meddela hur det går. Slängde ut den där förra vintern för jag tyckte den var tråkig inne och den blev tydligen jätteglad och jag fick belöning.

Bra Eva, hoppa den klarar vintern! thumbdown.gif Jag har också satt ut en liten stackare i rabatten. Den stora får nog vara inne en vinter till, sen kanske jag är trött på den, vem vet.....
Lady Hamilton
Det kommer säkert att gå bra tummenupp.gif eftersom du redan har testat att ha den ute en vinter. Jag håller tummarna för dig och ser fram emot att få veta resultatet fram på vårkanten

DragonLady
Så här ser mina sticklingar ut nu, har inte klippt dem än, skall jag göra det nu när man ska ta in dem?

hbd.gif Lady Hamilton rose.gif
Lady Hamilton
Ja det blir bra Men du behöver bara klippa dem lite. Du kan klippa mer till våren Men...har de inte små krukor? g.gif ....men jag kanske ser fel blush.gif

Och Tack för Grattiset! wub.gif
Maggan H
CITAT (DragonLady @ 03-10-2008, 20:59) *
Så här ser mina sticklingar ut nu, har inte klippt dem än, skall jag göra det nu när man ska ta in dem?

hbd.gif Lady Hamilton rose.gif

Jättefina DragonLady, tummenupp.gif så fina när de står i så små krukor, då hade nog mina varit så gott som bladlösa vid den storleken.....
Jag hade klippt dem till våren, de tappar ändå bladen snart, fast du ska kanske ha dem inne i huset?
DragonLady
Jo de har snabbt växt ur krukorna.. ska jag kruka om dem nu eller till våren?
Har tänkt ta in dem för de tål väl inga minusgrader?
Just nu står de i uterummet men det är inte isolerat så det kommer ju bli kallt därute så småningom.
Hur mycket klipper jag till våren? o när är våren?
Jag hade tänkt sätta min växtlampa (alstrar mycket värme och belyser ett stort område) och en frostvakt i ute rummet i januari/februari och ha mina små skyddslingar och annat som behöver vakna där allt eftersom, så hos mig kommer våren i januari/februari giggle.gif
Vi får se hur det projektet fungerar g.gif
Lady Hamilton
CITAT (DragonLady @ 03-10-2008, 23:39) *
Jo de har snabbt växt ur krukorna.. ska jag kruka om dem nu eller till våren? Kruka om dem nu i lite större krukor och använd gärna jord från rabatten eller jord från någon "överbliven" kruka
Har tänkt ta in dem för de tål väl inga minusgrader? Enligt vad jag har läst så klarar de minusgrader tydligen........Hur mycket klipper jag till våren? o när är våren? Du kan klippa dem när du ser att nya blad börjar spricka ut och då ser du också hur/var du skall klippa........Vi får se hur det projektet fungerar g.gif Då håller jag tummarna och ser fram emot en rapport till våren
Maggan H
Idag såg jag koltrastarna kalasa på de nu mjuka gula bären/fröhusen av klockviolen. sick.gif De skulle väl vara giftiga, någon som har sett det beskrivas i skrift nånstans? g.gif Kan fåglarna äta dem ska kan nog vi också, om man nu skulle få för sig det. coolgleam.gif
djur7
Detta var en intressant tråd om blå miniänglatrumpet, jag lärde mig en hel del, tackar. Vad fina änglatrumpeter ni alla hade. Den med lia blommor är jag lite sjuk på till våren... Var kan man få tag i sådan?
Maggan H
Frö finna att köpa, och kanske finns det sticklingar till salu här i tråden, vem vet? Jag har kapat min 1 dm över marken så av min blir det inga, tyvärr.
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 19-10-2008, 16:17) *
Idag såg jag koltrastarna kalasa på de nu mjuka gula bären/fröhusen av klockviolen. sick.gif De skulle väl vara giftiga, någon som har sett det beskrivas i skrift nånstans? g.gif Kan fåglarna äta dem ska kan nog vi också, om man nu skulle få för sig det. coolgleam.gif

rtfm.gif VAD??? läser jag?
CITAT
koltrastarna kalasa på de nu mjuka gula bären/fröhusen

Ut genast och samla in fröhusen cool.gif och ta till vara på fröerna! Det är aldelens för dyrbara för att bli FÅGELFRÖN fear.gif !!
Bigogar en liten bild ........för de som är intresserade av Rött............... whist.gif

[attachment=26449:DSCN1776.JPG]

DragonLady
Ok thanks.gif Ladyn.

Jag skall prova att ha dem i uterummet tills det blir för kallt, förra året var det ju inga minusgrader o prata om direkt så vi får väl se i år.
Jag tog nog fel jord när jag planterade om.. det blev U-jord, undrars hur det blir då med all den näringen som finns där i g.gif
Jag satte båda två i samma kruka, det kan man väl göra?
Krukan är på 10l.
Så byter man till en större till våren..
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 26-10-2008, 18:36) *
rtfm.gif VAD??? läser jag?

Ut genast och samla in fröhusen cool.gif och ta till vara på fröerna! Det är aldelens för dyrbara för att bli FÅGELFRÖN fear.gif !!
Bigogar en liten bild ........för de som är intresserade av Rött............... whist.gif

[attachment=26449:DSCN1776.JPG]

Haha, jag har frö så jag klarar mig ändå, låt fågelstackarna få lite mat också! whistling.gif

Fortfarande står min kvar ute, jag var och vattnade den igår, men vinterjacka och vantar på..... Snart måste jag ta in den, och snart är också vårt uterum klart så där ska den få stå i vinter och vänslas med julgranen..... Har ni sett en julgran nån gång med lite insprängda blad bland barren? Och med lite blåa klockor här o där som en ny slags pynt?? Det blir kanske verklighet nu!! biggrin.gif

Men den röda, den ser kanonfin ut! crazy.gif

VÅRDA DEN MYCKET ÖMT, så den kan bli mamma åt många fina sticklingar! crazy.gif yahoo.gif blush.gif
Irene_L
Jaaa vad fin den röda ser ut! tummenupp.gif Vad kul att det finns röd också...ta nu riktigt bra hand om den. Vi är nog många som gärna står i kö för att få sticklingar av den flirting.gif
sqrulan
Absolut Irene L, den kön (om jag fick vara med) skulle sträcka sig ända upp till Västerbotten. innocent.gif
Jag gillar ju köer shy.gif och köar gärna på vita och lilablommande också! whist.gif

Dett bidde ingen vit acnistus australis av fröerna som du skickade Lady H, det bidde ingenting alls! -cry-.gif Gjorde jag nåt fel? Var det någon annan som lyckades bättre?
Maggan H
CITAT (sqrulan @ 28-10-2008, 10:15) *
Absolut Irene L, den kön (om jag fick vara med) skulle sträcka sig ända upp till Västerbotten. innocent.gif
Jag gillar ju köer shy.gif och köar gärna på vita och lilablommande också! whist.gif

Dett bidde ingen vit acnistus australis av fröerna som du skickade Lady H, det bidde ingenting alls! -cry-.gif Gjorde jag nåt fel? Var det någon annan som lyckades bättre?

Jag fick upp två av fem, men det var i våras, vet inte när du sådde, sqrulan? Och en har jag tydligen gett bort..... Floppy, lever den än?
sqrulan
Jag sådde nog sista veckan i juli ungefär så det kanske var i senaste laget, jag brukar inte ha sån otur med mina sådder så det kändes trist. Men jag är glad för din skull!!! tummenupp.gif
Man får ta nya friska tag till våren. yes.gif
Maggan H
I natt har det varit 2 grader kallt, och miniänglen har stått ute utan skydd. Jag har bestämt för att prova denna vintern med att låta den vara ute, i söderläge nära huset. Den ser ut att ha klarat sig bra i natt i alla fall. Har lite blad kvar. rolleyes.gif
titti49zon6
CITAT (sqrulan @ 28-10-2008, 10:15) *

Jaha, varför får inte jag vara med, mobbing av lilla mig -cry-.gif bara för att jag bor i Norrbotten nono.gif

Men som tur är så är ju Ladyn en kompis till mig så jag tror nog att jag får vara med på ett hörn kram2.gif
Lady Hamilton
CITAT (titti49zon6 @ 02-11-2008, 13:08) *
Jaha, varför får inte jag vara med, mobbing av lilla mig -cry-.gif bara för att jag bor i Norrbotten nono.gif
Men som tur är så är ju Ladyn en kompis till mig så jag tror nog att jag får vara med på ett hörn kram2.gif

smiley_small_hug.gif Ja klart att du är min kompis! kompiskram.gif Du och 10st till......... giggle.gif och jag har er redan
"rangordnade" i katalogisk ordning Skulle jag i dag dela på den Röda minisen så skulle vi var och en få ett ½ blad vardera ......så jag tror att jag fortsätter att driva den "hel" fram till vårkanten och att jag DÅ försöker att ta sticklingar och försöker att föröka den, låter det förslaget bra g.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 02-11-2008, 13:53) *
smiley_small_hug.gif Ja klart att du är min kompis! kompiskram.gif Du och 10st till......... giggle.gif och jag har er redan
"rangordnade" i katalogisk ordning Skulle jag i dag dela på den Röda minisen så skulle vi var och en få ett ½ blad vardera ......så jag tror att jag fortsätter att driva den "hel" fram till vårkanten och att jag DÅ försöker att ta sticklingar och försöker att föröka den, låter det förslaget bra g.gif

Det låter hur bra som helst att du tar hand om den över vintern, låt den stå i 23 grader med ordentliga lysrör över så den hinner växa sig stor och präktig till i sommar! santa.gif Då kanske vi får 4- 5 blad per man... kram1.gif (Apråpå blad får du ett tillskott i veckan..... rotfl.gif )
malin72
ni andra förrutom Maggan H ninja.gif som ska ha sin ute crazy.gif

hur gjorde ni när ni tog in dom...totalt stopp i hjärnan nu duh.gif klippte ni ner dom och rensade på blad?????
Jag ställer in mina i förrådet och jag tror nog att dom stog där i vintras med väv runt sig sos.gif ska jag klippa dom och avblada dom eller...hur f-n gjorde vi mer under vintern rtfm.gif vaddå skriva upp .....jag näääääää inte då kommer i håg allt jag gör sos.gif visst ja röd whist.gif whist.gif whist.gif wub.gif
pejori
CITAT (Lady Hamilton @ 02-11-2008, 13:53) *

Jaha...röd var det ja unsure.gif
Har lite röda frön här, men tror det är "sugrörsmodellen" på dom. slap.gif
Får väl hoppas jag får rätt tomte, så kan jag skicka dom "ipåse ja..."
Vill ju ha röda trumpeter ju -cry-.gif
Lady Hamilton
CITAT (pejori @ 02-11-2008, 22:56) *
Jaha...röd var det ja unsure.gif
....Har lite röda frön här, men tror det är "sugrörsmodellen" på dom...... slap.gif

tummenupp.gif Japp samma sort här santa.gif du får gärna skicka några fröer till mig så hjälper jag dig med uppdrivningen crazy.gif om du vill

CITAT (malin72 @ 02-11-2008, 20:58) *

....klippte ni ner dom och rensade på blad?......ställer in mina i förrådet och jag tror nog att dom stog där i vintras med väv runt sig....klippa dom och avblada dom eller...hur f-n gjorde vi mer under vintern.....

Japp! klipp ner till hanterbar storlek och avblada plantorna Sedan till våren kan du klippa ner ännu mera om du behöver
Maggan H
CITAT (malin72 @ 02-11-2008, 20:58) *

hur gjorde ni när ni tog in dom...totalt stopp i hjärnan nu duh.gif klippte ni ner dom och rensade på blad?????
Jag ställer in mina i förrådet och jag tror nog att dom stog där i vintras med väv runt sig sos.gif ska jag klippa dom och avblada dom eller...hur f-n gjorde vi mer under vintern rtfm.gif vaddå skriva upp .....jag näääääää inte då kommer i håg allt jag gör sos.gif visst ja röd whist.gif whist.gif whist.gif wub.gif

Ifjol satte jag in min i garaget som den var, Malin, och det tog bara några dagar sen ramlade alla bladen av. Så du behöver inte dra av bladen om du inte vill, fast det blir ju skräpigt.

Jag klippte lite i min igår och banne mig om det inte fanns en knopp också!
Det är bara den STORA som ska stå ute, det syns inget alls på den och bladen sitter kvar ännu trots frost i två nätter. Jag har en liten nergrävd i rabatten, en liten uppstammad ännu så länge i växthuset, där Brugmansian har fått frost men det syns inget på Iochroman. Sen har jag förstås den lila, helt nerklippt och jag hoppas verkligen att den kommer tills nästa år samt den vita. Dessa står i ett förråd. Så jag har lite att gambla med tyckte jag! biggrin.gif

Och även flugorna gillar frukterna såg jag igår.....
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 03-11-2008, 08:12) *
Japp! klipp ner till hanterbar storlek och avblada plantorna Sedan till våren kan du klippa ner ännu mera om du behöver

000.gif med tanke på hur dom ser ut så får dom nog ny frissa idag då innan dom åker in a0a.gif

CITAT (Maggan H @ 03-11-2008, 08:28) *
Ifjol satte jag in min i garaget som den var, Malin, och det tog bara några dagar sen ramlade alla bladen av. Så du behöver inte dra av bladen om du inte vill, fast det blir ju skräpigt.

Jag klippte lite i min igår och banne mig om det inte fanns en knopp också!
Det är bara den STORA som ska stå ute, det syns inget alls på den och bladen sitter kvar ännu trots frost i två nätter. Jag har en liten nergrävd i rabatten, en liten uppstammad ännu så länge i växthuset, där Brugmansian har fått frost men det syns inget på Iochroman. Sen har jag förstås den lila, helt nerklippt och jag hoppas verkligen att den kommer tills nästa år samt den vita. Dessa står i ett förråd. Så jag har lite att gambla med tyckte jag! biggrin.gif

Och även flugorna gillar frukterna såg jag igår.....

giggle.gif skojja ju bara med dig ju men det vet du.... flirting.gif

men vet ni dom vita och blå ser man inget alls på att dom stått ett par nätter med frost men den lila är sladdrig i bladen redan så visst är det stor skillnad på dom inte bara på blommorna g.gif så den klipper jag nog ner en del av och nu är det nog ingen ide att försöka spara sticklingar där inte no.gif dom har reagerat helt olika
pejori
CITAT (Lady Hamilton @ 03-11-2008, 08:12) *
tummenupp.gif Japp samma sort här santa.gif du får gärna skicka några fröer till mig så hjälper jag dig med uppdrivningen crazy.gif om du vill

Det erbjudandet motages tacksamt...Jag är hopplös med fröer ju.. -cry-.gif -cry-.gif
Maggan H
CITAT (malin72 @ 03-11-2008, 13:40) *
000.gif med tanke på hur dom ser ut så får dom nog ny frissa idag då innan dom åker in a0a.gif

giggle.gif skojja ju bara med dig ju men det vet du.... flirting.gif

Jo jag vet! Tänkte bara bespara dig lite arbete.... naughty.gif

men vet ni dom vita och blå ser man inget alls på att dom stått ett par nätter med frost men den lila är sladdrig i bladen redan så visst är det stor skillnad på dom inte bara på blommorna g.gif så den klipper jag nog ner en del av och nu är det nog ingen ide att försöka spara sticklingar där inte no.gif dom har reagerat helt olika

Jag tycker också att den lila avviker allt för mycket, blommorna är ju inte alls likadana. Den ska nog eg tillhöra ett annat släkte..... Min hade tjocka kraftiga stammar, jag fick verkligen ta i för att kapa den med sekatören. unsure.gif Måtte den klara den hårda beskärningen! crying.gif
Rosmarin
Alltså jag har ju missat något genom att inte läsa den här tråden förrän nu!!! Wow vilka blommor!
Maggan: Har du fröer till den här lila kvar?(nedan) Jag skulle verkligen vilja ha en sådan... Vill du sälja några sådana fröer till mig? Jag betalar portot naturligtvis.

Med Vänliga Hälsningar, Rosmarin

CITAT (Maggan H @ 22-08-2008, 16:12) *

Bifogar bilder från min lila som nu slagit ut.

[attachment=23099:P8210008.JPG]

[attachment=23100:P8210009.JPG]

[attachment=23101:P8210010.JPG]

Och Lady Hamilton, den blå är ju underbar, så jag ställer samma fråga till dig som ovan till Maggan. Den lila är väl samma som på Maggans foton, eller...?

Vänliga Hälsningar! Rosmarin

CITAT (Lady Hamilton @ 23-08-2008, 16:03) *
Bilder från i dag
[attachment=23151:DSCN1071_kopiera.jpg]
[attachment=23152:DSCN1075_kopiera.jpg]
Lady Hamilton
CITAT (Rosmarin @ 03-11-2008, 14:27) *
...Alltså jag har ju missat något genom att inte läsa den här tråden förrän nu!!! Wow vilka blommor!.....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och Lady Hamilton, den blå är ju underbar, så jag ställer samma fråga till dig som ovan till Maggan. Den lila är väl samma som på Maggans foton, eller...?

Vänliga Hälsningar! Rosmarin

Våra Lila och Blå plantor är av samma sort kompiskram.gif har "lixomt" blivit att alla vi här i tråden "håller i hop" kram1.gif De Blåa finns i 2 olika variationer men ser i princip likadana ut. Det är bara bladen som skiljer sig lite. Den Vita sorten tror jag är bara en. Den Lila sorten var det Gillan som först "introducerade" så flera av oss fick sticklingar av henne och på så vis är vi ett flertal som har plantor som Gillan är "Mormor" till. Frön till de Blåa borde inte var svåra att få tag i via denna tråd angel_not.gif (personligen så har jag f n stor oreda i frö-ordningen och dålig koll på vad jag har o inte har för frön just nu) Och mig veterligen så är det ingen av oss som har drivit upp Lila plantor via frön g.gif utan de är nog uteslutande "sticklingar" som är tagna o rotade på vårkanten, eller små plantor som någon av oss funnit i butik på våren. Så häng kvar med oss här i tråden så kommer nog även du att bli lycklig ägare framöver
Känn dig HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN ner i Miniängla-träsket! devil.gif laugh.gif kram2.gif
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 03-11-2008, 14:44) *
Våra Lila och Blå plantor är av samma sort kompiskram.gif har "lixomt" blivit att alla vi här i tråden "håller i . Så häng kvar med oss här i tråden så kommer nog även du att bli lycklig ägare framöver
Känn dig HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN ner i Miniängla-träsket! devil.gif laugh.gif kram2.gif

crazy.gif ninja.gif yahoo.gif
Välkommen Rosmarin bravo.gif och som sagt till våren finns nog sticklingar till iallfall vit och blå och lila sen har en viss Lady nåtot på g som nog vi kommer slåss om sen, den röda crazy.gif devil.gif w00t.gif
sqrulan
crazy.gif Den rööööda!!! giggle.gif Har ni sett på Tradera att en röd orotad just nu ligger på över 200:- -fear-.gif
Mina blå står inne och dom ser riktigt friska och fina ut ännu, måste dom vintervila eller går dom i vila själva till slut?
Maggan H
Frö till den blå har jag, och som Ladyn säger finns inga lila tillgängliga bland oss (ännu naughty.gif ). Hade hoppats mina skulle mogna med den blommade för sent för att hinna utvecklas. Kanske nästa år? innocent.gif

Vill du ha blå, Rosmarin så skicka PM, vet inte riktigt om du menade den riktigt lila eller den blå? Kan inte se dina bilder, kan ni andra? confused.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 03-11-2008, 18:37) *
..Kan inte se dina bilder, kan ni andra? confused.gif ....

Ja det kan vi giggle.gif de finns på sidan 4 i denna tråd

Bifogar bilder från min lila som nu slagit ut.

Reducerad 77% 1280 x 960 (220.64k)

//

Reducerad 77% 1280 x 960 (255.3k)//

Reducerad 77% 1280 x 960 (252.71

Och det är dina egna bilder Maggan rotfl.gif
Maggan H
Aha, var det så enkelt! giggle.gif Så går det när man inte läser så noga....Fast bilderna ser jag i alla fall inte i Rosmarins inlägg.... ninja.gif Fast de är ju riktigt snygga... santa.gif Ångrar nästan att jag har kapat den! slap.gif
Rosmarin
Våra Lila och Blå plantor är av samma sort kompiskram.gif har "lixomt" blivit att alla vi här i tråden "håller i hop" kram1.gif Och mig veterligen så är det ingen av oss som har drivit upp Lila plantor via frön g.gif utan de är nog uteslutande "sticklingar" som är tagna o rotade på vårkanten, eller små plantor som någon av oss funnit i butik på våren. Så häng kvar med oss här i tråden så kommer nog även du att bli lycklig ägare framöver

Hm, jo , jag hade väl egentilgen förstått att det är samma sorts plantor blush.gif det framgår ju med rätt stor tydlighet. Hade väl lite brått när jag skrev igår... whist.gif Mina frågor borde ha adresserats till er alla naturligtvis.

Tack så mycket!!!

CITAT (malin72 @ 03-11-2008, 16:48) *
crazy.gif ninja.gif yahoo.gif
Välkommen Rosmarin bravo.gif och som sagt till våren finns nog sticklingar till iallfall vit och blå och lila sen har en viss Lady nåtot på g som nog vi kommer slåss om sen, den röda crazy.gif devil.gif w00t.gif

thanks.gif alla! Jag ska följa tråden fr. o. m. NU!

CITAT (Maggan H @ 03-11-2008, 19:46) *
Aha, var det så enkelt! giggle.gif Så går det när man inte läser så noga....Fast bilderna ser jag i alla fall inte i Rosmarins inlägg.... Fast de är ju riktigt snygga...Ångrar nästan att jag har kapat den! slap.gif

Ja som sagt visst är de snygga, MINA giggle.gif BILDER!!!

Rosmarin
Och mig veterligen så är det ingen av oss som har drivit upp Lila plantor via frön g.gif utan de är nog uteslutande "sticklingar" som är tagna o rotade på vårkanten...

Tihi giggle.gif , om ni ska skicka sticklingar till mig i Frankrike så blir det kanske som i Maggans dröm a0a.gif a0a.gif a0a.gif !!!

CITAT (Maggan H @ 18-07-2008, 10:25) *
''Synd att jag är billös för tillfället, annars hade jag gett mig ut och letat efter en buss med en timmerbil i lasten ''

Du hade inte hittat den Gillan whistling.gif om du inte hade varit i mina krokar, för i morse ringde de från Kristianstads flygplats och sa att de hade en mycket egendomlig försändelse till mig. blink.gif Den skulle enl papperna innehålla en stickling men det trodde de inte på så polisen var ditkallad och så även jag. När jag kom dit fick jag legitimera mig med Odlas namnknapp innan jag fick ut 'paketet' och vad tror ni det innehöll ;

Ja, gissa?? Lady Hamilton i egen hög person, med Odlarknapp och allt och med en vissen bladruska i handen som vimpel och hon skrek' Hej Maggan, detta var vad jag kunde ta av grannens träd'!

Hur i all världen detta har gått till kan man verkligen undra, vad tror ni?? g.gif Det var ju från början en buss och en timmerbil.....

Detta är ju inte med verkligenheten överensstämmande, ifall nu nån kunde tro det, men jag har i alla fall sett det i drömmen! a0a.gif

Rosmarin
Jag hittade den här fina länken när jag googlade på Iochroma:
http://images.google.fr/images?q=Iochroma&...=4&ct=title
Lady Hamilton
CITAT (Rosmarin @ 04-11-2008, 10:15) *
Tihi giggle.gif , om ni ska skicka sticklingar till mig i Frankrike så blir det kanske som i Maggans dröm a0a.gif a0a.gif a0a.gif !!!

rotfl.gif Ja det kanske vore värt ett försök angel_not.gif ..........Du Maggan! Du åker först............ crazy.gif och Rosmarin?.....har du en "Odlaknapp"? för att kuann legitimera dig med......... whist.gif

a0a.gif a0a.gif
malin72
CITAT (Rosmarin @ 04-11-2008, 10:15) *

men att ta en sväng till frankrike bara för ett par sticklingar skull g.gif ja vad gör man inte för sina blomtokiga odliater 000.gif a0a.gif a0a.gif crazy.gif

CITAT (Rosmarin @ 05-11-2008, 10:11) *
Jag hittade den här fina länken när jag googlade på Iochroma:
http://images.google.fr/images?q=Iochroma&...=4&ct=title

ninja.gif usch ja vad fula dom är ninja.gif whist.gif såg nog minsan några med den där rödiga färgen där med crazy.gif w00t.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 10:16) *
rotfl.gif Ja det kanske vore värt ett försök angel_not.gif ..........Du Maggan! Du åker först............ crazy.gif och Rosmarin?.....har du en "Odlaknapp"? för att kuann legitimera dig med......... whist.gif
a0a.gif a0a.gif

Jaså, tycker du att jag ska vara på plats och ta emot dig när du kommer i din låda?? coolgleam.gif Säkert åker jag på att betala en massa tullavgifter och skatter, bara för en vissen bladruska.... fear.gif
Fast jag hade ju förstås betalat för att få ut dig, Ladyn.... smiley_small_hug.gif rotfl.gif Rosmarin, du åker på halva avgiften! Och har du ingen Odlaknapp, kan du låna min ena, jag har två.... naughty.gif

CITAT (malin72 @ 05-11-2008, 13:47) *
ninja.gif usch ja vad fula dom är ninja.gif whist.gif såg nog minsan några med den där rödiga färgen där med crazy.gif w00t.gif [/color]

Ja usch, såna VILL VI SÅ GÄRNA HA JU! Inte konstigt att man låter en del stå ute för att kanske få frysa ihjäl när man har såna att drömmaa om....
malin72
CITAT (Maggan H @ 05-11-2008, 14:02) *
Ja usch, såna VILL VI SÅ GÄRNA HA JU! Inte konstigt att man låter en del stå ute för att kanske få frysa ihjäl när man har såna att drömmaa om....

a0a.gif a0a.gif a0a.gif nä inte konstigt alls..klart man kan "slänga" bort vissa i väntan på annat...man måste ju liksom prioritera ibland ninja.gif crazy.gif
Lady Hamilton
Meeeen Maggan! rotfl.gif du har ALLTID en viss förmåga att vända ALLTING "ett varv extra" ...... crazy.gif Du skulle ner först för att vi skulle se att det hela FUNGERADE!! men jag thanks.gif :ar dig för att du är beredd att stå för mina ev "avgifter" och att du är omtänksam kompiskram.gif Och Rosmarin skickar jag sticklingar till dig så lovar jag att göra ALLT jag kan för att den inte skall vara en TORR BLADRUSKA när den kommer fram slap.gif Som sagt var...... smiley_small_hug.gif VÄLKOMMEN i gänget!! De är så här vi är giggle.gif
Rosmarin
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 10:16) *

a0a.gif a0a.gif

Nej det har jag inte... hur ska vi lösa detta confused.gif ?
malin72
tillbaka till allvaret nu tack sleep.gif
jag har faktiskt en väldigt viktig fråga rtfm.gif jo det är så här..att med mycket annat denna sommar har vissa saker inte hunnit med att mogna ranting.gif men nu när jag skulle klippa ner och ställa in dom ser jag detta....en ganska stor frukt på den blå...
nu tänkte jag så här.....istället för att klippa ner och ta i i förrådet så tänkte jag testa att ta in dom till lysrören och se om frukten hinner mogna!!!
Vad tror ni, hinner jag med att fånga in några fröer dunno.gif
Lady Hamilton
tummenupp.gif Japp det hinner du! In med "alltet" underlysrör, duscha bladen och håll den "lusfri" Snart har fruketn mognat och du kan ta tillvara på fröna Sedan...............HALHUGGER du plantan crazy.gif så den får plats i förrådet
Rosmarin
CITAT (Maggan H @ 05-11-2008, 14:02) *
Jaså, tycker du att jag ska vara på plats och ta emot dig när du kommer i din låda?? coolgleam.gif Säkert åker jag på att betala en massa tullavgifter och skatter, bara för en vissen bladruska.... fear.gif
Fast jag hade ju förstås betalat för att få ut dig, Ladyn.... smiley_small_hug.gif rotfl.gif Rosmarin, du åker på halva avgiften! Och har du ingen Odlaknapp, kan du låna min ena, jag har två.... naughty.gif

Ja men perfekt! Lösningen serverad som på silverfat!!! Du är snäll du! whist.gif
När kommer ni?... så jag är förberedd när polisen ringer liksom sos.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Gillan
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Och här är galenskaparna i full fart som vanligt märker jag smiley_small_hug.gif

Rosmarin! Välkommen in i de galnas värld smiley_small_hug.gif

På tal om sticklingar så kommer jag förmodligen att kunna ta en hel del från mina ( blå, lila och vit ) till våren efter vad det verkar tummenupp.gif . Jag klippte ju ner mina jäms med fotknölarna när jag tog in dem och nu är de snart lika stora igen naughty.gif
Rosmarin
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 14:23) *
Meeeen Maggan! rotfl.gif du har ALLTID en viss förmåga att vända ALLTING "ett varv extra" ...... crazy.gif Du skulle ner först för att vi skulle se att det hela FUNGERADE!! men jag thanks.gif :ar dig för att du är beredd att stå för mina ev "avgifter" och att du är omtänksam kompiskram.gif Och Rosmarin skickar jag sticklingar till dig så lovar jag att göra ALLT jag kan för att den inte skall vara en TORR BLADRUSKA när den kommer fram slap.gif Som sagt var...... smiley_small_hug.gif VÄLKOMMEN i gänget!! De är så här vi är giggle.gif

smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon