|
sqrulan
11-11-2008, 18:36
Jag ska inte beställa något så du kan stryka mej Maggan. Jag har det lite kämpigt med ekonomin och snart är det jul.
Maggan H
11-11-2008, 19:34
CITAT (sqrulan @ 11-11-2008, 18:36)  Jag ska inte beställa något så du kan stryka mej Maggan. Jag har det lite kämpigt med ekonomin och snart är det jul.  Okej, synd. Jag BORDE inte heller.... Det blir alltid mer än man tänkt, både i pengar opch fröer.....
Rosmarin
18-11-2008, 11:42
Jag har varit nere i söder (Pyrenéerna ) i en veckas tid och släpat med  min stackars man i en massa trädgårdsbutiker. Det jämnar ut sig, annars är det han som alltid vill besöka byggmarknader  . De butiker jag hittade där nere hade inte sommarsortimentet framme och de såg förvånade ut när jag undrade om de inte hade Iochromafröer, Änglatrumpeter och liknande. En dam vi pratade med hade aldrig lämnat byn hon bodde i förmodligen. "Madame, sådana fröer behöver värme för att gro, det är inte säsong för dem nu  . I Sverige kanske(  ), men inte här i bergen..." Det var snö utanför. Hon såg mycket undrande ut  . Det hela blev mycket komiskt!!! Jag söker vidare. Här är en länk som kanske kan intressera: http://cgi.ebay.fr/Bomarea-acutifolia-RARE...%3A1|240%3A1318
Maggan H
20-11-2008, 16:14
Grrrrrr, nu är jag arg! Och besviken, för när jag hade letat upp alla övriga artiklar (och det tog tid!) hos Trade wine fruits, så har de inte : Iochroma Giant och Iochroma cyaneum (knallblå)! Samt lite annat, som jah pmar berörda av. Jädrar också!
Lady Hamilton
20-11-2008, 16:17
 Va?? Hade de inte? Det är ju KATASROF!  hoppas att det bara är ett "litet" missförstånd................
Maggan H
20-11-2008, 16:34
CITAT (Lady Hamilton @ 20-11-2008, 16:17)   Va?? Hade de inte? Det är ju KATASROF!  hoppas att det bara är ett "litet" missförstånd................ Ja, skam den som ger sig,  nu är det krig mot fröfirmorna, jag ska snoka upp så många jag kan och mailbomba dom efter Iochromor!!
DragonLady
21-11-2008, 01:13
Det är rätt på dom bara
Lady Hamilton
21-11-2008, 09:11
CITAT (Maggan H @ 20-11-2008, 16:34)  Ja, skam den som ger sig,  nu är det krig mot fröfirmorna, jag ska snoka upp så många jag kan och mailbomba dom efter Iochromor!!  Passa då på att även fråga om de har några Acnistus i andra färger än Vit o Blå...........
Maggan H
22-11-2008, 10:48
CITAT (Lady Hamilton @ 21-11-2008, 09:11)  Passa då på att även fråga om de har några Acnistus i andra färger än Vit o Blå...........  Okidoki!
Rosmarin
29-11-2008, 13:21
Hejsan-Svejsan! Jag klistrar in den här ebay-länken: http://shop.ebay.fr/merchant/tasteeclectic...QQ_fromZQQ_mdoZDet är en säljare i Californien (tror jag det var) som ofta säljer olika Iochroma-fröer. Det är ju Tradera-systemet som gäller, dvs ofta auktion. OBS! Att det finns engelsk beskrivning av hennes (hans?) produkter längre ner på sidan. På svenska tradera finns det just nu två röda iochromor (frön) till salu. Om det nu kan intressera nå'n...
Lady Hamilton
29-11-2008, 15:14
Ja varför inte? Lämplig rubrik kanske är "Klock violbuskar" "Den blå änglatrumpeten del 3" som under rubrik?
Nä nu har jag ändrat mig.........."Iochroma" med "Klockviolbuskar" som under rubrik Det blir bättre
CITAT (Lady Hamilton @ 29-11-2008, 15:14)  Ja varför inte? Lämplig rubrik kanske är "Klock violbuskar" "Den blå änglatrumpeten del 3" som under rubrik?
Nä nu har jag ändrat mig.........."Iochroma" med "Klockviolbuskar" som under rubrik Det blir bättre Hmm  , kanske bäst att du startar den tråden, som vet vad man ska skriva  ...............för det vet inte jag
Irene_L
29-11-2008, 16:15
 Åhhhhhh vilken skönhet!!! Hoppas att dina fröer gror Gillan! Jag håller tummarna!!!
Lady Hamilton
29-11-2008, 17:58
CITAT (Gillan @ 29-11-2008, 16:02)  Hmm  , kanske bäst att du startar den tråden, som vet vad man ska skriva  ...............för det vet inte jag  Okej Uppdraget är utfört enligt order men hur gör vi ett snyggt avslut på denna för i år?
CITAT (Lady Hamilton @ 29-11-2008, 17:58)  Okej Uppdraget är utfört enligt order men hur gör vi ett snyggt avslut på denna för i år?Inte en aning, men kan vi inte överlåta det till Maggan  ......................Nu tänker jag kika in i den nya tråden
Maggan H
29-11-2008, 20:22
Okej, då säger jag det: God Jul och Sov gott några månader till, ni blå, vita och lila som vi har dragit upp de sista åren, vila ordentligt för om några månader blir det hårddrivning igen! Tänkte lägga in mitt skelett till buske men har inte hunnit ta nåt kort idag.... Den står ju ff ute, stackaren.....  Snart drar nya sådder igång!
malin72
07-01-2009, 16:49
nu har jag gått igenom min såkalender från förra året och såg att den 17 jan tog jag in minisarna och gav dom ny jord och in under lysrören!!! I år är jag faktiskt rädd tycker att ALLT i förrådet änglarna, fuchiorna mm ser sten döda ut när väckte ni era förra året????????? jag vill nästan ta in dom nu
CITAT (malin72 @ 07-01-2009, 16:49)  nu har jag gått igenom min såkalender från förra året och såg att den 17 jan tog jag in minisarna och gav dom ny jord och in under lysrören!!! I år är jag faktiskt rädd tycker att ALLT i förrådet änglarna, fuchiorna mm ser sten döda ut när väckte ni era förra året????????? jag vill nästan ta in dom nu Men älskade vän, vad gör du här ensam och allena  ...............vi har flyttat.........här är vi nu förstår du.............jag flyttar med din fråga på nåt sätt...........kom igen nu så går vi http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=80032&hl=
malin72
07-01-2009, 18:21
Lady Hamilton
07-01-2009, 18:34
CITAT (Gillan @ 07-01-2009, 18:11)  ...Men älskade vän, vad gör du här ensam och allena  ...............vi har flyttat.........här är vi nu förstår du............kom igen nu så går vi  ..... Gillan! VART? får du allt i från.............
Maggan H
07-01-2009, 19:59
CITAT (Gillan @ 07-01-2009, 19:23)  Vadå! Moa?  ....................ska man inte rädda en kompis i nöd kanske eller tycker du hon skulle ha suttit här och väntat förgäves Bra du håller reda på oss, Gillan! Känns tryggt att veta!
Lady Hamilton
12-04-2009, 13:13
En dags färsk bild kanske ni vill se?......  för säkerhets skull visar jag den i 2 olika varianter [attachment=33206:DSCN2378_kopiera.jpg] [attachment=33207:DSCN2378a_kopiera.jpg]
Maggan H
12-04-2009, 20:58
sqrulan
05-02-2010, 17:09
Jag höll inte på att hitta tråden. Vill bara fråga hur det går för era änglar, lever dom? Mina har lite gröna blad kvar, ingen extrabelysning men dom står i ljusa fönster. Jag vattnar sparsamt så att jag håller dom fuktiga och prayar stammarna med vatten. Snart om nån månad så kanske även jag kan få se en blommande mini ängel.
Ing-Marie i Finnerödja
08-02-2010, 13:45
Min mini ängel står i lillstugan och mår bra får jag hoppas . Kommer inte dit för all snö. Min vanliga änglatrumpet med brokiga blad som jag fick av KarinSkara förra året ser ut att klara sig här på altanen. För där sitter några unkliga gröna blad i toppen och lever ...hurra.
Maggan H
13-03-2010, 14:19
JAAAAAA!!!! Jag har knoppar,  jag har knoppar, tralla la la.....  Det är den blå i vanlig ordning som är snabbast! Blad finns på den röda men den lila ser inte mycket ut för världen.
Lady Hamilton
13-03-2010, 17:03
Jag kommer inte att vara "aktiv" längre orkar helt enkelt inte ta vara på alla plantor o de kräver för stor plats. Tog sticklingar i höstas o vet i dagsläget inte vilka som överlevt Det enda jag är säker på är att jag har 2 röda som är fullt friska o ena blommar snart
Maggan H
13-03-2010, 21:48
CITAT (Lady Hamilton @ 13-03-2010, 17:03)  Jag kommer inte att vara "aktiv" längre orkar helt enkelt inte ta vara på alla plantor o de kräver för stor plats. Tog sticklingar i höstas o vet i dagsläget inte vilka som överlevt Det enda jag är säker på är att jag har 2 röda som är fullt friska o ena blommar snart Men lilla du, kom igen, det är väl klart att du tyar lite till!  Vad kul att den röda har knoppar, hoppas min också blommar i år!
sqrulan
14-03-2010, 10:52
 Men vad trist Lady,n, vi får väl se om lusten kommer tillbaks! Hoppas det!  Jag har själv varit tveksam nu sedan jag började jobba heltid, jag hinner knappt någonting längre här hemma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|