Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
sqrulan
Jag ska inte beställa något så du kan stryka mej Maggan. Jag har det lite kämpigt med ekonomin och snart är det jul. slap.gif
Maggan H
CITAT (sqrulan @ 11-11-2008, 18:36) *
Jag ska inte beställa något så du kan stryka mej Maggan. Jag har det lite kämpigt med ekonomin och snart är det jul. slap.gif

Okej, synd. Jag BORDE inte heller.... Det blir alltid mer än man tänkt, både i pengar opch fröer..... naughty.gif
Rosmarin
Jag har varit nere i söder (Pyrenéerna ) i en veckas tid och släpat med whistling.gif min stackars man i en massa trädgårdsbutiker. Det jämnar ut sig, annars är det han som alltid vill besöka byggmarknader devil.gif crazy.gif. De butiker jag hittade där nere hade inte sommarsortimentet framme och de såg förvånade ut när jag undrade om de inte hade Iochromafröer, Änglatrumpeter och liknande. En dam vi pratade med hade aldrig lämnat byn hon bodde i förmodligen. "Madame, sådana fröer behöver värme för att gro, det är inte säsong för dem nu rtfm.gif nono.gif . I Sverige kanske( yes.gif ), men inte här i bergen..." Det var snö utanför. Hon såg mycket undrande ut confused.gif . Det hela blev mycket komiskt!!! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Jag söker vidare.

Här är en länk som kanske kan intressera:

http://cgi.ebay.fr/Bomarea-acutifolia-RARE...%3A1|240%3A1318
Maggan H
Grrrrrr, nu är jag arg! Och besviken, för när jag hade letat upp alla övriga artiklar (och det tog tid!) hos Trade wine fruits, så har de inte : Iochroma Giant och Iochroma cyaneum (knallblå)! Samt lite annat, som jah pmar berörda av. Jädrar också!
Lady Hamilton
fear.gif Va?? Hade de inte? Det är ju KATASROF! sos.gif hoppas att det bara är ett "litet" missförstånd................
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 20-11-2008, 16:17) *
fear.gif Va?? Hade de inte? Det är ju KATASROF! sos.gif hoppas att det bara är ett "litet" missförstånd................

Ja, skam den som ger sig, devil.gif nu är det krig mot fröfirmorna, jag ska snoka upp så många jag kan och mailbomba dom efter Iochromor!! ranting.gif
DragonLady
Det är rätt på dom bara bravo.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 20-11-2008, 16:34) *
Ja, skam den som ger sig, devil.gif nu är det krig mot fröfirmorna, jag ska snoka upp så många jag kan och mailbomba dom efter Iochromor!! ranting.gif

Passa då på att även fråga om de har några Acnistus i andra färger än Vit o Blå........... whist.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 21-11-2008, 09:11) *
Passa då på att även fråga om de har några Acnistus i andra färger än Vit o Blå........... whist.gif

Okidoki! yes.gif
Rosmarin
Hejsan-Svejsan!

Jag klistrar in den här ebay-länken:
http://shop.ebay.fr/merchant/tasteeclectic...QQ_fromZQQ_mdoZ

Det är en säljare i Californien (tror jag det var) som ofta säljer olika Iochroma-fröer. Det är ju Tradera-systemet som gäller, dvs ofta auktion. OBS! Att det finns engelsk beskrivning av hennes (hans?) produkter längre ner på sidan.

På svenska tradera finns det just nu två röda iochromor (frön) till salu.

Om det nu kan intressera nå'n... whist.gif
Gillan
Ojsan, skojsan! Här har jag visst missat en hel del av era tokerier på sistonde, men jag har inte missat att jag i går fick mina efterlängtade fröer av denna "Fiesta Bomarea" från Maggans beställning. Tack Maggan thanks.gif blomma.gif , men nu funderar jag på om vi inte skulle starta en ny tråd för de mera "exotiska" miniänglarna dunno.gif ...............You tell me and I do it tummenupp.gif

Lady Hamilton
Ja varför inte? Lämplig rubrik kanske är "Klock violbuskar" "Den blå änglatrumpeten del 3" som under rubrik?

Nä nu har jag ändrat mig.........."Iochroma" med "Klockviolbuskar" som under rubrik Det blir bättre
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 29-11-2008, 15:14) *
Ja varför inte? Lämplig rubrik kanske är "Klock violbuskar" "Den blå änglatrumpeten del 3" som under rubrik?

Nä nu har jag ändrat mig.........."Iochroma" med "Klockviolbuskar" som under rubrik Det blir bättre

Hmm g.gif , kanske bäst att du startar den tråden, som vet vad man ska skriva tummenupp.gif ...............för det vet inte jag laugh.gif
Irene_L

Åhhhhhh vilken skönhet!!!
Hoppas att dina fröer gror Gillan! Jag håller tummarna!!! tummenupp.gif
kompiskram.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 29-11-2008, 16:02) *
Hmm g.gif , kanske bäst att du startar den tråden, som vet vad man ska skriva tummenupp.gif ...............för det vet inte jag laugh.gif

Okej Uppdraget är utfört enligt order tummenupp.gif men hur gör vi ett snyggt avslut på denna för i år?
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 29-11-2008, 17:58) *
Okej Uppdraget är utfört enligt order tummenupp.gif men hur gör vi ett snyggt avslut på denna för i år?

Inte en aning, men kan vi inte överlåta det till Maggan naughty.gif ......................Nu tänker jag kika in i den nya tråden tummenupp.gif
Maggan H
Okej, då säger jag det: God Jul och Sov gott några månader till, ni blå, vita och lila som vi har dragit upp de sista åren, vila ordentligt för om några månader blir det hårddrivning igen! crazy.gif

Tänkte lägga in mitt skelett till buske men har inte hunnit ta nåt kort idag.... Den står ju ff ute, stackaren..... alien.gif Snart drar nya sådder igång! tummenupp.gif
malin72
nu har jag gått igenom min såkalender från förra året och såg att den 17 jan tog jag in minisarna och gav dom ny jord och in under lysrören!!!
I år är jag faktiskt rädd tycker att ALLT i förrådet änglarna, fuchiorna mm ser sten döda ut -cry-.gif när väckte ni era förra året?????????
jag vill nästan ta in dom nu crying.gif
Gillan
CITAT (malin72 @ 07-01-2009, 16:49) *
nu har jag gått igenom min såkalender från förra året och såg att den 17 jan tog jag in minisarna och gav dom ny jord och in under lysrören!!!
I år är jag faktiskt rädd tycker att ALLT i förrådet änglarna, fuchiorna mm ser sten döda ut -cry-.gif när väckte ni era förra året?????????
jag vill nästan ta in dom nu crying.gif

Men älskade vän, vad gör du här ensam och allena trostar.gif ...............vi har flyttat.........här är vi nu förstår du.............jag flyttar med din fråga på nåt sätt...........kom igen nu så går vi kompiskram.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=80032&hl=
malin72
CITAT (Gillan @ 07-01-2009, 18:11) *
Men älskade vän, vad gör du här ensam och allena trostar.gif ...............vi har flyttat.........här är vi nu förstår du.............jag flyttar med din fråga på nåt sätt...........kom igen nu så går vi kompiskram.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=80032&hl=

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif va...förvirrad jag nääää whist.gif no.gif tur att man har vänner som dig som leder en rätt sos.gif om ni vill veta HUR förvirrad jag är gå bara in i dagens blogg whist.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 07-01-2009, 18:11) *
...Men älskade vän, vad gör du här ensam och allena trostar.gif ...............vi har flyttat.........här är vi nu förstår du............kom igen nu så går vi kompiskram.gif .....

Gillan! VART? får du allt i från.............

Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 07-01-2009, 18:34) *
Gillan! VART? får du allt i från.............

Vadå! Moa? unsure.gif ....................ska man inte rädda en kompis i nöd kanske sleep.gif eller tycker du hon skulle ha suttit här och väntat förgäves crazy.gif
Maggan H
CITAT (Gillan @ 07-01-2009, 19:23) *
Vadå! Moa? unsure.gif ....................ska man inte rädda en kompis i nöd kanske sleep.gif eller tycker du hon skulle ha suttit här och väntat förgäves crazy.gif

Bra du håller reda på oss, Gillan! Känns tryggt att veta! biggrin.gif
Lady Hamilton
En dags färsk bild kanske ni vill se?...... angel_not.gif för säkerhets skull visar jag den i 2 olika varianter
[attachment=33206:DSCN2378_kopiera.jpg]

[attachment=33207:DSCN2378a_kopiera.jpg]
Maggan H
Alltså, jag hade samma problem i fjol med det här med färger...förstår att det måste vara nån färg inblandad här också... JAG SER INGET! devil.gif crazy.gif

Grattis till alla blommande växter! blomma.gif
sqrulan
Jag höll inte på att hitta tråden. -fear-.gif
Vill bara fråga hur det går för era änglar, lever dom?
Mina har lite gröna blad kvar, ingen extrabelysning men dom står i ljusa fönster. Jag vattnar sparsamt så att jag håller dom fuktiga och prayar stammarna med vatten. Snart om nån månad så kanske även jag kan få se en blommande mini ängel. tummenupp.gif
Ing-Marie i Finnerödja
Min mini ängel står i lillstugan och mår bra får jag hoppas . Kommer inte dit för all snö. Min vanliga änglatrumpet med brokiga blad som jag fick av KarinSkara förra året ser ut att klara sig här på altanen. För där sitter några unkliga gröna blad i toppen och lever ...hurra.
Maggan H
JAAAAAA!!!! Jag har knoppar, yahoo.gif jag har knoppar, tralla la la..... yahoo.gif yahoo.gif Det är den blå i vanlig ordning som är snabbast!
Blad finns på den röda men den lila ser inte mycket ut för världen. rtfm.gif
Lady Hamilton
Jag kommer inte att vara "aktiv" längre orkar helt enkelt inte ta vara på alla plantor o de kräver för stor plats. Tog sticklingar i höstas o vet i dagsläget inte vilka som överlevt Det enda jag är säker på är att jag har 2 röda som är fullt friska o ena blommar snart
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 13-03-2010, 17:03) *
Jag kommer inte att vara "aktiv" längre orkar helt enkelt inte ta vara på alla plantor o de kräver för stor plats. Tog sticklingar i höstas o vet i dagsläget inte vilka som överlevt Det enda jag är säker på är att jag har 2 röda som är fullt friska o ena blommar snart

Men lilla du, kom igen, det är väl klart att du tyar lite till! smiley_small_hug.gif

Vad kul att den röda har knoppar, hoppas min också blommar i år!
sqrulan
trostar.gif Men vad trist Lady,n, vi får väl se om lusten kommer tillbaks! Hoppas det! tummenupp.gif Jag har själv varit tveksam nu sedan jag började jobba heltid, jag hinner knappt någonting längre här hemma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon