Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 14:34) *
tummenupp.gif Japp det hinner du! In med "alltet" underlysrör, duscha bladen och håll den "lusfri" Snart har fruketn mognat och du kan ta tillvara på fröna Sedan...............HALHUGGER du plantan crazy.gif så den får plats i förrådet

thanks.gif hm visst ja löss mm ....dags att köpa provado kanske.... yahoo.gif jag kanske får frön bravo.gif
jo jag HALSHÖGG nyss dom andra och klarade det trots att jag har svårt att döda levande ting ninja.gif jag lär mig jag med whist.gif
Rosmarin
CITAT (Gillan @ 05-11-2008, 14:36) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Och här är galenskaparna i full fart som vanligt märker jag smiley_small_hug.gif

Rosmarin! Välkommen in i de galnas värld smiley_small_hug.gif

På tal om sticklingar så kommer jag förmodligen att kunna ta en hel del från mina ( blå, lila och vit ) till våren efter vad det verkar tummenupp.gif . Jag klippte ju ner mina jäms med fotknölarna när jag tog in dem och nu är de snart lika stora igen naughty.gif

smiley_small_hug.gif
Lady Hamilton
En liten bild kanske vore på sin plats...... whist.gif togs i dag........
[attachment=26884:DSCN1786.JPG]
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 14:49) *
En liten bild kanske vore på sin plats...... whist.gif togs i dag........
[attachment=26884:DSCN1786.JPG]

hm jo jag skulle nog ha tagit in dom tidigare giggle.gif men som ett par år sedan den först gången men dina sticklingar dom stog ju inne och blommade hela vintern whist.gif tänkte nog låta dom gå i vila i år som förra vintern men vem vet vad som händer nu i väntan på frön crazy.gif
visst ja hur ser jag att dom är mogna då???
och inte blev det några kängrur här inte.....dom är gröna fortfarande ranting.gif ranting.gif
Maggan H
Snyggt Ladyn, dom är ju väldigt blomvilliga i alla fall, dom blå! Man ska kanske asa in den stora rackaren i alla fall.... g.gif Om jag hinner, håller på att packa väskan..... tongue.gif

Jag ringer i god tid, Rosmarin yes.gif så du blir förvarnad innan snuten bankar på och gapar rtfm.gif om nån smugglarliga som dom tror sig ha kommit på spåren! sick.gif Vänta bara tills dom öppnar lådan.... sos.gif Måtte dom vara allergiska så dom nyser så tårarna rinner av ruskan så jag hinner få ut Ladyn i rödaste rappet! santa.gif Kanske ska du preparera den med nyspulver, Ladyn, i fall i fall?? crazy.gif
Lady Hamilton
crazy.gif peppar spray!.....kan det vara något?
pejori
Men HALLÅÅÅÅ!!!
Vadå klipper???? crying.gif
Med vadå???? -fear-.gif
Här används såg för att få av dom ju dunno.gif
Tycker nog att jag i fortsättningen håller mej till blå vit och
röd...
Den
lila
var inte lika "trevlig"

Har fått frön till en cyanblå, vad det nu kan vara för nått whist.gif
Har sått hela två röda frön,(sparade sex) och hoppas att det blir nått. tummenupp.gif
DragonLady
g.gif cyanblå är väl lila..

http://www.kartuz.com/pc/51855/7RFPJ/Iochr...Royal+Blue.html
pejori
CITAT (DragonLady @ 05-11-2008, 17:38) *

NÄÄÄ...det har jag en...vill ha en knallblå ju -cry-.gif
Rosmarin
Cyanblå:

cyan

är en ljusblå färgnyans.
sqrulan
rotfl.gif Detta är nog den bästa tråden på hela odlas forum, ni är ju SKIT roliga hela högen. g.gif Ibland undrar jag om dessa små änglar utsöndrar något som ni andas in? crazy.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 16:56) *
crazy.gif peppar spray!.....kan det vara något?

JA! Där har vi det! Ta det ilsknaste som du kan hitta! Ska vi ändå åka dit kan vi göra det med besked! Tror knappast att våra Odlarknappar räddar oss i det läget..... devil.gif
DragonLady
Jag tycker den ser lila ut... dunno.gif happy.gif

Iochroma cyaneum 'Royal Blue'

Lady Hamilton
Vilken tjusig bild Liknar ju på sätt å vis den Lila jag har

Rosmarin
CITAT (Maggan H @ 05-11-2008, 16:19) *
Snyggt Ladyn, dom är ju väldigt blomvilliga i alla fall, dom blå! Man ska kanske asa in den stora rackaren i alla fall.... g.gif Om jag hinner, håller på att packa väskan..... tongue.gif

Jag ringer i god tid, Rosmarin yes.gif så du blir förvarnad innan snuten bankar på och gapar rtfm.gif om nån smugglarliga som dom tror sig ha kommit på spåren! sick.gif Vänta bara tills dom öppnar lådan.... sos.gif Måtte dom vara allergiska så dom nyser så tårarna rinner av ruskan så jag hinner få ut Ladyn i rödaste rappet! santa.gif Kanske ska du preparera den med nyspulver, Ladyn, i fall i fall?? crazy.gif

Ja jag menar det!!! Så att jag har tid att öva in en klämmig försvarsvokabulär på franska! ninja.gif crazy.gif
sqrulan
tummenupp.gif Åhhh vilken fin bild Dragon Lady, så djädrans vacker den var/är!!! g.gif Men det där med färgerna var ju lite lustigt för jag tycker inte att din är lila Dragon L men däremot så är nog Ladyns det??? Men färger kan man ju uppfatta på olika sätt har jag förstått.
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 05-11-2008, 16:19) *
....Snyggt Ladyn, dom är ju väldigt blomvilliga i alla fall, dom blå! Man ska kanske asa in den stora rackaren i alla fall.... g.gif .......

nono.gif Det låter du bli! Tror inte att din planta kommer att må bra av temperaturskillnaderna sleep.gif Mycket bättre då att du låter dem stå kvar UTE för det främjar tidig blomning nedåt Malmö trakten har jag hört. Tyvärr har inte jag den möjligheten men eftersom att jag är din vän angel_not.gif så vill jag ju dit bästa ........... Och jag får nöja med mig blomning mer i "normal" tid

Rosmarin
Jättevackra bilder båda ladysarna (Lady Hamilton och DragonLady)!!!
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 07-11-2008, 12:23) *

nono.gif Det låter du bli! Tror inte att din planta kommer att må bra av temperaturskillnaderna sleep.gif Mycket bättre då att du låter dem stå kvar UTE för det främjar tidig blomning nedåt Malmö trakten har jag hört. Tyvärr har inte jag den möjligheten men eftersom att jag är din vän angel_not.gif så vill jag ju dit bästa ........... Och jag får nöja med mig blomning mer i "normal" tid

Hm, jag tar nog in den i alla fall.... Bara för att kivas lite.... crazy.gif devil.gif Bor iofs inte SÅ nära Malmö, det är 15 mil dit, men jag har nära till havet så frosten biter inte lika hårt här som i inlandet. alien.gif Dom sa nyss på radion att det inte skulle bli nån frost runt Kramfors i år, [attachment=26964:FIREdevil.gif]så har du asat in alla dina växter Ladyn så var det ogjort jobb. slap.gif Så för att båda upp lite extra så/lysrörsutrymme hade jag satt ut mina igen åt norrsidan till, yes.gif det ska dessutom vara bra att ha en klockviol på norrsidan för det minskar risken för mossbildning i gräsmattan. 000.gif Fast detta gäller så klart inte den röda varianten som kräver lysrör och värme hela vintern.... crazy.gif
DragonLady
CITAT (sqrulan @ 07-11-2008, 11:28) *
tummenupp.gif Åhhh vilken fin bild Dragon Lady, så djädrans vacker den var/är!!! g.gif Men det där med färgerna var ju lite lustigt för jag tycker inte att din är lila Dragon L men däremot så är nog Ladyns det??? Men färger kan man ju uppfatta på olika sätt har jag förstått.

Mja nu har ju inte jag fått några blommor på mina "små" sticklingar av den Blå ännu utan det var en bild från nätet flirting.gif
Ja det finns ju många olika grader av en viss färg denna var ju lite mindre lila än Ladyns, mer blålila happy.gif
Maggan H
CITAT (DragonLady @ 07-11-2008, 16:49) *
Mja nu har ju inte jag fått några blommor på mina "små" sticklingar av den Blå ännu utan det var en bild från nätet flirting.gif
Ja det finns ju många olika grader av en viss färg denna var ju lite mindre lila än Ladyns, mer blålila happy.gif

Men likafullt underbar, wub.gif tycker denna sortens blommor i knippen är ännu mer anslående vackra än den 'vanliga'. Har någon koll på hur många olika sorters färger det finns av den 'nya' varianten?
Lady Hamilton
Har ingen aning men hitills har jag sett minst 3 olika. Här är en sort som jag gärna vill ha Hittar någon frön till denna så SNÄLLA tipsa mig om vart w00t.gif "hitte lön" utlovas.

"Plum Paradise" Iochroma

Sedan hittade jag en annan bild

[attachment=26988:Australis3.jpg]

det är väll så här det brukar se ut hos dig Maggan?.......... sweatingbullets.gif

Lady Hamilton
Red Iochroma (I. fuchsioides)

Alba
Ja....vem vill inte ha den. giggle.gif

Den har funnits på Tradera för 106:-...sista bud.

Men titta vad jag hittade.....den finns nu också.
Tradera
Den som ev. vinner auktionen får förbinda sig att stå till tjänst med fröer. naughty.gif
Lady Hamilton
Nu vet jag inte hur seriös just denna sälja är. Förhoppningsvis säljer hon precis den växt hon visar bild på. Den Röda plantan jag har är odlad från frön som var märkta Iochroma coccinea det vet jag eftersom jag fick själva fröpåsen. Det kan var samma dunno.gif eftersom det är lite olika åsikter namnen
Maggan H
Wow vilka fantastiska bilder! Jag ska aktivt försöka hitta frö till den rosa, fanns ingen ledning Ladyn, där du hittade bilden?

Och den blå som tappat alla sina, visst är det så min brukar se ut..... whistling.gif Och den sätter ju en massa fröhus också, tummenupp.gif fast det är ju på blommornas bekostnad! ranting.gif

Köpa orotade sticklingar för den pengen gör jag INTE! -fear-.gif
pejori
[attachment=27000:69163971_1.jpg]
Jaha...vilken är detta då???
Inget namn, men tycker den liknar "sugröret" mera giggle.gif

malin72
vill inte ha...nä nä nä bara så att ni vet jag VILL INTE HA!!!!!!!!!!!!!!!!! sleep.gif så kom här inte sen med frön...sticklingar eller nåt för jag vill absolut inte ha någon med röd färg...fy vad fult sick.gif

någon som trodde mig whist.gif ja jag försöker bara intala mig om att jag inte ska söka efter frön till Ladyn eller något i den stilen snacka om att sitta fast i cyber space och leta fröer crazy.gif kärlekens färg guuuuuuuuuud vad vacker! a0a.gif a0a.gif a0a.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 08-11-2008, 22:51) *
vill inte ha...nä nä nä bara så att ni vet jag VILL INTE HA!!!!!!!!!!!!!!!!! sleep.gif så kom här inte sen med frön...sticklingar eller nåt för jag vill absolut inte ha någon med röd färg...fy vad fult sick.gif

någon som trodde mig whist.gif ja jag försöker bara intala mig om att jag inte ska söka efter frön till Ladyn eller något i den stilen snacka om att sitta fast i cyber space och leta fröer crazy.gif kärlekens färg guuuuuuuuuud vad vacker! a0a.gif a0a.gif a0a.gif

Håll då tummarna för, att någott av mina åtta frön blir något tummenupp.gif
Så kan jag dela med mej till våren smiley_small_hug.gif
Har tydligen en blå variant också, men om den är ljusblå eller mörkblå (hoppas) vet jag inte...ännu
DragonLady
Hittade en Plum beauty, undrar hur många olika färger det finns igentligen -fear-.gif
http://www.kartuz.com/pc/51863/7RFPJ/Iochr...lum+Beauty.html
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 08-11-2008, 19:33) *
..Wow vilka fantastiska bilder! Jag ska aktivt försöka hitta frö till den rosa, fanns ingen ledning Ladyn, där du hittade bilden?....

Här hittade jag bilderna
Maggan H
nono.gif Det kunde du väl räkna ut att man fastnar på en sån sida! Aja baja! Nu vill jag ha mer, kolla denna:

[attachment=27017:Bomarea_...sta_5016.jpg]

Fiesta Bomarea,som verkar kunna trivas perfekt i svenskt sommarklimat, tål tom lite frost. Men det verkar som om man inte kan handla från denna sida, den länkar bara till e-bay som har 4 av deras i sortiment, och naturligtvis inte denna! rtfm.gif Får ut på nätet o kolla senare idag.
malin72
CITAT (pejori @ 09-11-2008, 00:01) *
Håll då tummarna för, att någott av mina åtta frön blir något tummenupp.gif
Så kan jag dela med mej till våren smiley_small_hug.gif
Har tydligen en blå variant också, men om den är ljusblå eller mörkblå (hoppas) vet jag inte...ännu

håller tummarna håååååååååååååååårt tummenupp.gif 000.gif

CITAT (Maggan H @ 09-11-2008, 10:54) *
nono.gif Det kunde du väl räkna ut att man fastnar på en sån sida! Aja baja! Nu vill jag ha mer, kolla denna:

Fiesta Bomarea,som verkar kunna trivas perfekt i svenskt sommarklimat, tål tom lite frost. Men det verkar som om man inte kan handla från denna sida, den länkar bara till e-bay som har 4 av deras i sortiment, och naturligtvis inte denna! rtfm.gif Får ut på nätet o kolla senare idag.

sick.gif fuuuuuuuul visa gärna mera bilder...för jag ser inga alls när jag söker ninja.gif w00t.gif
Lady Hamilton
nono.gif Det kunde du väl räkna ut att man fastnar på en sån sida! Aja baja! Nu vill jag ha mer,

Ja men du frågade ju..... duh.gif Då får du ju skylla dig själv giggle.gif

kolla denna: Fiesta Bomarea,som verkar kunna trivas perfekt i svenskt sommarklimat, tål tom lite frost. Men det verkar som om man inte kan handla från denna sida, den länkar bara till e-bay som har 4 av deras i sortiment, och naturligtvis inte denna! rtfm.gif Får ut på nätet o kolla senare idag.

angel_not.gif Då kan du passa på och beställa en till mig med..... tummenupp.gif (hittar du mera "kul" så hänger jag med även på det whist.gif ..)
Precis som att jag naturligtvis tänker på dig när jag är ute och kollar på nätet ... kompiskram.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 09-11-2008, 13:47) *
Ja men du frågade ju..... duh.gif Då får du ju skylla dig själv giggle.gif
angel_not.gif Då kan du passa på och beställa en till mig med..... tummenupp.gif (hittar du mera "kul" så hänger jag med även på det whist.gif ..)
Precis som att jag naturligtvis tänker på dig när jag är ute och kollar på nätet ... kompiskram.gif

Ska hålla korpgluggarna öppna, är du med på vilket pris som helst?? crazy.gif Planta eller frö? naughty.gif Har inte hunnir googla än, får va till senare i kväll, nu har middagsgästerna gått och jag ska ut o måla panelen till uterumstaket.... mad.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 09-11-2008, 15:34) *
....Ska hålla korpgluggarna öppna, är du med på vilket pris som helst?? crazy.gif Planta eller frö? naughty.gif .....

sleep.gif Anser du priset är rätt så är jag med....... ( sos.gif har hört att det finns något som heter "avbetalnings plan").......planta eller frö spelar ingen roll Men i ärlighetens namn så är det så här Det du har vill jag också ha ninja.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 09-11-2008, 18:14) *
Men i ärlighetens namn så är det så här Det du har vill jag också ha ninja.gif

rotfl.gif Du e för go du! a0a.gif

Jag ska kolla, hittar jag inget så ska jag även kolla med mina amerikanska släktingar om dom kan hitta frö i USA.
Maggan H
Jomen då, Här finns det grjeor! Bl a Fiestan, men också massa annat, bl a det knallblåa 'nya' Iochroman. Jag har redan börjat skriva ner, men det kommer att ta tid för jag ska googla på dem som inga bilder har så man inte missar nåt! crazy.gif Så in o kolla och hojta till om ni vill va med och beställa så delar vi på frakten.
pejori
CITAT (Maggan H @ 09-11-2008, 21:41) *
Jomen då, Här finns det grjeor! Bl a Fiestan, men också massa annat, bl a det knallblåa 'nya' Iochroman. Jag har redan börjat skriva ner, men det kommer att ta tid för jag ska googla på dem som inga bilder har så man inte missar nåt! crazy.gif Så in o kolla och hojta till om ni vill va med och beställa så delar vi på frakten.

tummenupp.gif
Jag hänger på... tummenupp.gif vill ha både fiesta och knallblå...
Kollade sidan, men hittade "bara" två och där kunde jag inte se bilden... -cry-.gif
DragonLady
CITAT (Maggan H @ 09-11-2008, 21:41) *

Jag är också gärna med yes.gif
Blå, lila rosa röd orange mmmmmmmmmmmmm rotfl.gif
Maggan H
CITAT (pejori @ 09-11-2008, 23:38) *
tummenupp.gif
Jag hänger på... tummenupp.gif vill ha både fiesta och knallblå...
Kollade sidan, men hittade "bara" två och där kunde jag inte se bilden... -cry-.gif

Va? 2?? Där finns massor ju! blink.gif
Lady Hamilton
Jag har mailat 2 ggr nu Vill ha samma som de andra + de sorter som jag själv hittat tummenupp.gif

CITAT (Maggan H @ 10-11-2008, 08:20) *

Ok Då vill jag ha MASSOR då!!! naughty.gif .......alla nya färger............
Gillan

Jag säger bara wow!!!! Hittar du denna kan jag tänka mig att vara med på ett hörn( till nästan vilket pris som helst sweatingbullets.gif crying.gif ).................Och jodå, jag är fortfarande med på ett hörn även om jag lyser med min frånvaro ibland flirting.gif
sqrulan
g.gif Jag kan bara se att det finns 2 stycken, vit och röd? Sedan så är jag usel på att räkna ut vad det kostar i svenska pengar. blush.gif
pejori
CITAT (Maggan H @ 10-11-2008, 08:20) *

Då säger jag som ladyn..alla färger här med...röd , rosa, knallblå, fiestan och ALLA nya du hittar tummenupp.gif tummenupp.gif
Maggan H
Oh my good detta kommer att kosta 1000tals kronor! sweatingbullets.gif Vi gör så här: Pma mig med specifika uppgifter på det ni ska ha innan torsdag 13 nov så ska jag försöka tota ihop beställningen sen. Ni måste spalta upp med namn och artnr så inga missförstånd uppstår. coolgleam.gif
malin72
men alltså det är ju helskumt..jag ser inte heller bilder bara på några vissa som tex Iochroma australe...den vita sen ser jag inga andra bilder jo några men jag fattar inte namnen g.gif
däremot finns en massa annat jag vill ha med w00t.gif men varför ser ni alla bilder för -cry-.gif vad heter dom andra minisarna eller vad dom nu heter på sidan...så kanske jag kan söka och se om bilder visas då dunno.gif
röd eller vilket som bara för att testa...
annars får jag väl googla varje sak som finns med så jag får se vad det är blush.gif duh.gif
.
Maggan H
Nu har jag fått tips av Ladyn att av vissa sorter får man bara köpa en påse per beställning, så om det blir så att det kommer in fler än en beställning av de sorterna gäller först til kvarn, och där står först

1 Maggan
2 Lady H
3 Pejori
4 Dragonlady
5 Gillan
6 sqrulan?
7 malin72?

Jag måste få Pm om ni vill betälla och vad! Kolla gärna upp om det står 1/beställning av ert val. Jag har inte själv kollat ännu däremot såg jag att det var 5-10 frö i snitt i varje påse, så alla kan ju inte dela.
Maggan H
CITAT (malin72 @ 10-11-2008, 16:15) *
men alltså det är ju helskumt..jag ser inte heller bilder bara på några vissa som tex Iochroma australe...den vita sen ser jag inga andra bilder jo några men jag fattar inte namnen g.gif
däremot finns en massa annat jag vill ha med w00t.gif men varför ser ni alla bilder för -cry-.gif vad heter dom andra minisarna eller vad dom nu heter på sidan...så kanske jag kan söka och se om bilder visas då dunno.gif
röd eller vilket som bara för att testa...
annars får jag väl googla varje sak som finns med så jag får se vad det är blush.gif duh.gif
.

Här är en direktlänk till den blå, Malin. Om du tittar lite längre ner på vänster sida är det listat vad andra har sökt efter som tittat på den här sorten.

Trädtobaken verkar kul!
Maggan H
Ah, tröga jag fattar nu att ni menar Iochroman, allihop, när jag sa att det fanns massor.... blink.gif Massor av roliga, ovanliga blommor var tanken. Det finns 5 olika Iochroma, den knallblå, den vanliga blå, den gigantiska blå, röd samt den vanliga vita. Sorry folks! Men de skriver att frö kommer in kontinuerligt så hoppet finns om lila och rosa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon