Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Maggan H
Uppdatering! Bilder kommer här:

[attachment=22626:lila_ä1.JPG] [attachment=22627:lila_ä2.JPG]
[attachment=22628:lila_ä3.JPG] [attachment=22629:lila_ä4.JPG]

En bild till kommer, fick inte plats här

Jag lääängtar tills de slår ut!

[attachment=22630:lila_ä5.JPG]
HelenN
Ingen av mina änglar har blommat...inte den blå heller. Jag väntar....o väntar...o väntar .........snart är det höst.....ska jag bli tvungen att vinterförvara dem utan att ens se en knopp confused.gif -cry-.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 12-08-2008, 21:43) *
Jahadu, det kunde man väl tro! rtfm.gif BÅDA , tom! sick.gif
Men var kommer blommorna?? sos.gif I topparna, sidogrenarna?

Eller bara på EN gren, kanske?
crazy.gif ninja.gif </FONT>

nono.gif nä nä........här kom´s det in´t ba på én grén.........Här kommer det på FLERA grenar och VARIERANDE 000.gif
Allt från i topparna (alltså inte Gran eller Tall-topparna för mina Minisar är endast ca 1,5-1,6 höga) på grenar som är ca 15-20 cm Och det är grenarna har brutit ut under 'toppnings ställen'
Och Gillan fortsätt och väs till din Lila o hota den Vita o Blå med komposten så skall du se att de 'sätter fart' naughty.gif

Och Välkommen i "gänget" Dragon Lady blomma.gif
Irene_L
Här är mina....gröna och fina men inga blommor -cry-.gif
Lila:
[attachment=22643:miniängel_lila.JPG]
Blå:
[attachment=22641:miniängel.JPG]
Vit:
[attachment=22640:miniängel_vit.JPG]
Nu har jag toppat dom och satt topparna i jord så nu är det fler på gång. Men vill ju ha blommor jag också!! Men var är dom? dunno.gif

Oj det blev visst en dublett..vet inte var den kom ifrån......
DragonLady
Tack alla kompiskram.gif
En fråga.. när ska dessa små som jag fick toppas?
Gillan
Maggan! Wow säger jag bara och Wow en gång till! Vilka fantastiska blomknippen bravo.gif bravo.gif

Lämås och Irene! Som ni förstår så är ni inte ensamma om utebliven blomning. Vilka fina plantor du har Irene tummenupp.gif . Vi får hoppas att vi får tiofallt igen nästa sommar tummenupp.gif ....och vem vet, de andra kanske inte får några alla då naughty.gif ( skojar bara)

Dragonlady! Jadu, det här med klippningen finns det hur många sätt som helst på efter vad det verkar dunno.gif . Endera klipper du litegrann nu och klipper lite mer till våren eller så kan du vänta helt tills våren. Det sistnämnda tror jag att jag själv skulle gjort.

Och jadå, jag ska nog se till att vääääsa ordentligt och hota med både det ena och det andra rtfm.gif så får vi se vad som händer
Floppy
CITAT (Maggan H @ 13-08-2008, 13:30) *
Jag hotade med komposten till min blå och det gjorde susen.... För vem vill väl ligga där i stanken och mörket med bara gråsuggor och daggmask till sällskap??

Mina och min svärmors minisar vill tydligen ligga i stanken och tillsammans med diverse kryp... ranting.gif ...inte en endaste knopp...fy farao alltså...å de har man vårdat ömt i 3 somrar och vintrar nu...inte en vinter till alltså...jag ger dem till frosten kommer men sen så är det komposten som gäller... angry.gif

sqrulan
Inga knoppar här heller och nu har jag klippt båda två,den sista såg ju för hemsk ut.Två låååånga bladiga pinnar som var över 150 höga,några blommor lär det ändå inte bli detta år har jag förstått.

Inte har mina vita minisar grott heller. -cry-.gif

Men jag ger inte upp för till våren ska jag sitta här och tigga skott av er.Jag ska tjata så att alla öron och ögon blir röda och tillslut så kommer ni att skicka både vita och lila till mej bara för att bli av med mej.He,he..... crazy.gif

Men det är då roligt att vi blir fler och fler.Vilka fina plantor Irene_L, kul att du också har skaffat dej lite minisar.Lycka till! kompiskram.gif

Jag bugar mej djupt för dina fina blommande plantor Maggan H,helt underbara. wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Irene_L @ 13-08-2008, 21:05) *
Här är mina....gröna och fina men inga blommor -cry-.gif
Nu har jag toppat dom och satt topparna i jord så nu är det fler på gång. Men vill ju ha blommor jag också!! Men var är dom? dunno.gif

trostar.gif Lugn lugn Irene de kommer Wjälv har jag varit utan internet och haft regnväder Men nu är jag troligtvis "back" again.......... devil.gif
Irene_L
Tack alla för tröstande ord! Jag tror jag ska ta ut datorn och visa plantorna hur blommorna ser ut. Det kanske hjälper rotfl.gif
sqrulan
Bra idé Irene dom verkar ju höra då man skrämmer dom så då kanske dom kan se också! : rotfl.gif rotfl.gif
Gillan
CITAT (sqrulan @ 18-08-2008, 21:10) *
Bra idé Irene dom verkar ju höra då man skrämmer dom så då kanske dom kan se också! : rotfl.gif rotfl.gif

Kan bara instämma. Jag riktigt ser hur du visar fram skärmen och visar dem hur det ska se ut rotfl.gif rotfl.gif
Gillan
Nu har jag börjat fundera på nåt här ohmy.gif ! Jag hittade en kruka, som stått på undantag hela sommaren, härom dagen. Kan det vara det som är vit miniängel confused.gif . Plantan är ca 20 cm hög och blomman, från skaft till ytterspets ca 30cm. Jag menar, plantan är ju i alla fall mini rolleyes.gif .........................man tager vad man haver whist.gif

[attachment=23089:2008_08_...002_ODLA.JPG]
Irene_L
rotfl.gif Mini som mini giggle.gif .......det är väl bara ett liiiiitet fel på plantan.....blomman är nog liiite för stor a0a.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 22-08-2008, 10:46) *
Nu har jag börjat fundera på nåt här ohmy.gif ! Jag hittade en kruka, som stått på undantag hela sommaren, härom dagen. Kan det vara det som är vit miniängel confused.gif . Plantan är ca 20 cm hög och blomman, från skaft till ytterspets ca 30cm. Jag menar, plantan är ju i alla fall mini rolleyes.gif .........................man tager vad man haver whist.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Med den slår du allt!!!! rotfl.gif rotfl.gif
Snacka om att ha storhetsvansinne...(blomman alltså) bravo.gif bravo.gif
Lady Hamilton
kompiskram.gif Du är härlig du Gillan! rotfl.gif rotfl.gif
Maggan H
GILLAN, det var verkligen en miniplanta, haha, men det kan man ju inte säga om blomman! Den har verkligen tänkt till, den måste ha hört hotet om en ev halshuggning!

Bifogar bilder från min lila som nu slagit ut.

[attachment=23099:P8210008.JPG]

[attachment=23100:P8210009.JPG]

[attachment=23101:P8210010.JPG]
Lady Hamilton
Även jag har några bilder Men inte fullt lika vackra som Maggan men ändå.......... blush.gif
[attachment=23102:DSCN1049.JPG] [attachment=23103:DSCN1050.JPG]
[attachment=23104:DSCN1051.JPG] [attachment=23105:DSCN1052.JPG]
Irene_L
Åhhh så fint det blommar hos er, Maggan och Ladyn!
Här kommer en bild på mina blommor:

Ser ni dom????????

Näääää inte jag heller....eftersom dom inte finns rotfl.gif
Lady Hamilton
giggle.gif Tok Fia!
Maggan H
CITAT (Irene_L @ 22-08-2008, 17:24) *
Ser ni dom????????

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ja jösses, tur jag inte har såna! rotfl.gif

Visst lika fina blommor Ladyn, och vita, det har ju inte jag devil.gif -ännu!
Gillan
CITAT (Irene_L @ 22-08-2008, 12:15) *
rotfl.gif Mini som mini giggle.gif .......det är väl bara ett liiiiitet fel på plantan.....blomman är nog liiite för stor a0a.gif

Förstog väl att det fanns en hake nånstans angel_not.gif

CITAT (pejori @ 22-08-2008, 13:11) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Med den slår du allt!!!! rotfl.gif rotfl.gif
Snacka om att ha storhetsvansinne...(blomman alltså) bravo.gif bravo.gif

Vem har sagt att det bara är bomman som har storhetsvansinne innocent.gif naughty.gif

Ser ni dom????????

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif bäst i idag ( igår)

Men Maggan och Ladyn!!!! Vilka fantastiska blommor ni har! Stort Grattis till dem rose.gif rose.gif
Floppy
Ser ni dom????????

Ser ut som mina blommor det där ju... kan vi ha fått frön från samma planta tro...rotfl.gif
Lady Hamilton
Bilder från i dag
[attachment=23151:DSCN1071_kopiera.jpg]
[attachment=23152:DSCN1075_kopiera.jpg]
Maggan H
Såå härligt det ser ut! coolgleam.gif tummenupp.gif Härligt gröna och frodiga! Vi har absoluta hösten här i Skåne idag, 25 mm regn så allt är dränkt ute. Hoppas alla blommor har klarat sig, de brukar ju få stryk av såna här dagsregn. thumbdown.gif
Lady Hamilton
trostar.gif Ja regnet kan ställa till besvär........ Själv har mina plantor fått MASSOR med gula blad och vissa grenar har knäckts i samband med stark blåst. Men det underliga är confused.gif att de plantor som jag har haft planterade i pallkragarna bakom växthuset' de som jag har "misskött" hela sommaren de har knappt haft några gula blad alls g.gif Några Vita har blommat med enstaka blommor o de har stått ganska ljust o skyddat men TRÅNGT......................Jag blir aldrig klok på hur de vill ha det för att må bäst???
pejori
CITAT (Lady Hamilton @ 23-08-2008, 20:20) *
trostar.gif Ja regnet kan ställa till besvär........ Själv har mina plantor fått MASSOR med gula blad och vissa grenar har knäckts i samband med stark blåst. Men det underliga är confused.gif att de plantor som jag har haft planterade i pallkragarna bakom växthuset' de som jag har "misskött" hela sommaren de har knappt haft några gula blad alls g.gif Några Vita har blommat med enstaka blommor o de har stått ganska ljust o skyddat men TRÅNGT......................Jag blir aldrig klok på hur de vill ha det för att må bäst???

inte jag heller... min årssticklig har periodvis varit jättefrodig och fin, men sedan fällt 90 % av alla blad. crying.gif
Sen har det dykt upp massor av skott där den fällt bladen, och dessa blommar som tokar... g.gif
Med andra ord...massor av kala grenar...och massor av blommor...
men min blåa som jag vårdat bättre än mitt barnbarn....Den stendog.... -cry-.gif
Mina frön från den vita....inte då....
Och min kamera är fantastisk på att få med blad....Men blommorna...dom syns inte på bild crying.gif
SKITBLOMMA!!!! ranting.gif rolleyes.gif blush.gif SKITKAMERA!!!! dunno.gif crazy.gif
Sedan har jag...helt apropå, Gillans minivita!!!! ängel, odlat vanliga änglar....visst...fungerar skitbra...(not) thumbdown.gif
Växer...Ja...Y-ar sig...Ja...Blommar...ICKE!!!! Men spinnen älskar dom!!! ranting.gif
Här myrras mot tveskjärtar och såpas mot spinn...Sedan ser jag GRANNENS!!!! änglar i minikrukor (f´låt gillan) blomma som galningar!!!! -fear-.gif
Tog skeden i vacker hand och frågade min finsktalande granne hur hon vinterförvarade sina..(funderade starkt på att välja skräpkonposten för dom), men hon hade dom som vanliga krukväxter i vardagsrummet och vattnade som vanliga växterna... giggle.gif
OK......Därför åker mini och maxi in i v-rummet och historien återkommer nästa år, om jag inte fått frispel på två meter höga spinnfabriker tills dess. -fear-.gif
pejori
[attachment=23156:PIC00001.jpg][attachment=23157:PIC00002.jpg][attachment=23158:
PIC00003.jpg]
[attachment=23159:PIC00004.jpg][attachment=23160:PIC00008.jpg][attachment=23161:
PIC00004.jpg][attachment=23162:PIC00006.jpg]
[attachment=23163:PIC00010.jpg]
Ser ni alla blommorna??? nä inte jag heller...Skitkamera....
pejori
"Tur att man har mobilen"... giggle.gif
[attachment=23166:Bild032.jpg]
Maggan H
CITAT (pejori @ 23-08-2008, 22:57) *
"Tur att man har mobilen"... giggle.gif
[attachment=23166:Bild032.jpg]

Fina bilder pejori, fast lite mörka, det är nog därför man inte ser alla blommorna! flirting.gif Och vilket stort vardagsrum du måste ha om alla växter ska övervintra därinne...... blink.gif
Myrr är bra mot många olika ohyror, har du testat det på spinnen? Det tar liljebaggarna, fast de är ju större.

CITAT (Lady Hamilton @ 23-08-2008, 20:20) *

Jag tror solen är en del av boven när det gäller gula blad. Tycker mej märka att varma soliga dagar ökar mängden gula blad medan det regniga dagar knappast är några. Kan ju ha med ojämn vattning att göra också, man behöver ta kompledigt från jobbet ibland för att man måste hem och vattna.... wacko.gif biggrin.gif
sqrulan
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Ja du Irene L mina blommor har exakt samma färg som dina!

Men hur ska jag få plats med dom inne i ett fönster!!!!Hjääääälp! blink.gif

wub.gif Så underbara blommor ni har!

g.gif kan man dö av avensjuka?
Irene_L
giggle.gif Ja våra blommor är visst osynlighetsfärgade!!! Jag vill inte ha en sån färg! -cry-.gif
Cathis
Tack Irene, nu fattar jag varför jag inte ser blommor på mina heller giggle.gif
HelenJ
CITAT (Gillan @ 22-08-2008, 10:46) *

Jaha, men den här är ju ännu mindre!
Köpte alla tre från odla i våras. De har nästan inte växt något alls i sommar, men så igår fick jag syn på en konstig "utväxt" på en av plantorna. Det visade sig vara en blomma ohmy.gif

[attachment=23225:Änglatrumpet.jpg]

Lady Hamilton
Helen o Gillan kompiskram.gif nu behöver ni endast "färga in" era utslagna knoppar med blåfärg giggle.gif
så har ni EXAKT de blommor som denna tråd handlar om whist.gif .....................
Gillan
CITAT (HelenJ @ 25-08-2008, 21:47) *
Jaha, men den här är ju ännu mindre!
Köpte alla tre från odla i våras. De har nästan inte växt något alls i sommar, men så igår fick jag syn på en konstig "utväxt" på en av plantorna. Det visade sig vara en blomma ohmy.gif

[attachment=23225:Änglatrumpet.jpg]

Jipppiiieee yahoo.gif bravo.gif ..........äntligen nån som förstått att det är miiiiini det handlar om rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 25-08-2008, 21:54) *
Helen o Gillan kompiskram.gif nu behöver ni endast "färga in" era utslagna knoppar med blåfärg giggle.gif
så har ni EXAKT de blommor som denna tråd handlar om whist.gif .....................

Pst! Tack för tipset Ladyn tummenupp.gif flirting.gif ............eller piken, om det nu var det tongue.gif giggle.gif ................ska genast se om jag har nån bra blåfärg yes.gif ( tror jag ska ha flytande bläck nånstan i mina gömmor g.gif )
Maggan H
Dom är på skojhumör, era växter! biggrin.gif Kan riktigt hörs deras tisslande om att ''jag ska minsann visa henne''....... duh.gif Märkligt dock att änglatrumperna inte har vuxit nåt alls, tycker dom ränner iväg värst av alla. g.gif
Irene_L
yahoo.gif Vet ni vad jag fick se idag på min lila miniängel. Jo detta:
[attachment=23301:miniängelblom.JPG]
Bilden blev liiite mörk men här kommer en ljusare:
[attachment=23302:miniängelblom2.JPG]
Ser ni vad det är??? BLOMMOR!!!!!!! wub.gif Japp blommor på gång!!! yahoo.gif
Lady Hamilton
♫..♪..♫..♪..♫.. yaay.gif ..ta da da-a-a-m--mm...♫..♪..♫..♪..♫..♪...... hbd.gif
yahoo.gif bravo.gif rose.gif blomma.gif från mig..... blush.gif
Irene_L
thanks.gif Ladyn!! Tänk att små knoppar kan göra en så glad!!! yahoo.gif
pejori
CITAT (Irene_L @ 27-08-2008, 16:19) *
[attachment=23301:miniängelblom.JPG]
Bilden blev liiite mörk men här kommer en ljusare:

Grattis!!!! blomma.gif yaay.gif
visst är det blommor!!!!! och glad blir man ja w00t.gif
Maggan H
Jag sällar mig till gratulanterna; Stort Grattis! Och visst värmer det ens hjärta lite extra när man har väntat o väntat o väntat..... blomma.gif

Och samvetet gnager lite, eftersom man har hotat om både det ena o det andra...... giggle.gif
Gillan
CITAT (Irene_L @ 27-08-2008, 16:19) *

Wow Irene! Jag sällar mig också till Gratulanterna yaay.gif bravo.gif ..................Tänk vad några små blommor kan göra en lycklig blush.gif ( instämmer med maggan om det där med samvetet sleep.gif .... giggle.gif )
sqrulan
yaay.gif Grattis Irene L,lyckis dej!!!!
Irene_L
thanks.gif pejori, Maggan, Gillan och sqrulan!! Idag blåser det en massa här så krukan har åkt omkull flera gånger. Jag hoppas verkligen att knopparna inte släpper nu i rena förskräckelsen. wacko.gif Nu står den på altangolvet med stolar runt så nu tror jag inte den kommer nån stans. crazy.gif

Jag håller tummarna för er som inte fått knoppar ännu. Ni vet väl att "Plötsligt så händer det...." tummenupp.gif
titti49zon6
Irene, vad glad jag blir bravo.gif tummenupp.gif hoppas att ni andra som inte fått blommor på era snart får knoppar,
det kan bli som för mig.......fick blommor på mina mitt i vintern första året
Gillan
CITAT (titti49zon6 @ 28-08-2008, 19:56) *
hoppas att ni andra som inte fått blommor på era snart får knoppar,
det kan bli som för mig.......fick blommor på mina mitt i vintern första året

Jaa, det fick ju jag med..........men det räknas inte riktigt tycker jag sleep.gif , det är ju nu de ska blomma crying.gif .....Eller menar du att du faktiskt har haft blomning hela sommaren ohmy.gif ................ crazy.gif
titti49zon6
Haha Gillan, klart att dom blommar på sommaren med.........annars hade dom ju legat i komposten devil.gif
här slösas ingen energi på blommovilliga saker crazy.gif

pejori
CITAT (titti49zon6 @ 28-08-2008, 21:28) *
Haha Gillan, klart att dom blommar på sommaren med.........annars hade dom ju legat i komposten devil.gif
här slösas ingen energi på blommovilliga saker crazy.gif

Håller med fullständigt... tummenupp.gif
Min har blommat som en galning första året, och blivit nästan två meter hög...(tror den ville bort från skitlukten)... giggle.gif

Eftersom min envisades med att plåga mej med bladbortfall, men satte knoppar där bladen föll av....har jag varit jätteelak!!!! crazy.gif devil.gif ranting.gif

Jag har kapat min....20 cm. över jorden och har två!!! blomstänglar kvar...(måste göra den inomhusvänlig ju)... dunno.gif
Vad gör den??? jo massor av nya skott skickar den!!!! Den skall sova inne i min lägenhet!!!! fear.gif ...Så hur får man dom att sluta skicka nya skott som blommar?????

OBS!!! tog nog fel på min sticklig och den blåa...(vet inte vem som dog, men bladen är olika, så det är nog min blåa som växer så det knakar)... yahoo.gif

Bara så du vet maggan H kompiskram.gif
Maggan H

''Bara så du vet maggan H kompiskram.gif''

biggrin.gif

Blomovillig ibland kanske, men INTE växtovillig...... crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon