Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Nostalgia
CITAT (Myosotis @ 02-10-2008, 09:45) *
Så här ser han ut i alla fall. Jag vet en kille som saknar sin katt, den här stämmer mycket bra in på beskrivningen, men jag får inte tag på honom. Hoppas det är den!

Vilken blick, den sa en hel del, stackarn. Hoppas att hans ägare är den du tror. Hur många katter har du hos dig nu? Vilket jobb och tålamod du lägger ner på dom smiley_small_hug.gif
Miro
CITAT (Nostalgia62 @ 02-10-2008, 11:35) *
Vilken blick, den sa en hel del, stackarn. Hoppas att hans ägare är den du tror. Hur många katter har du hos dig nu? Vilket jobb och tålamod du lägger ner på dom smiley_small_hug.gif

Men kissande kan väl vara ett stressbeteende också? Å andra sidan krävs mycket lite för att stressa vissa katter. En kollegas katt började kissa inne för att ed målade om tex. så han behöver ju inte vara helt hispig... kanske bara protesterar lite? Många blir ju sura av att tvingas byta miljö

Jag har också sett fullständigt tama katter "gå i taket" i ovanliga situationer. Det går inte att känna igen dem då...
Anic
Jag tycker faktiskt han ser ganska lugn ut på kortet, öronen ser inte ut att vara helt nere och ögonen är ju inte helt uppspärrade, fast man ser ju inte hela honom, vinkeln är lite konstig och ibland säger inte en bild mer än tusen ord heller. Så här såg systarna ut när några dagar efter de kom till mig, helt livrädda ffa Humla.

Jo kissande kan ju vara ett stressbeteende, min ena gjorde det, men då sprayar de inte väggarna och liknade min kissade i sängen, gärna bredvid/på mig, så våra dofter blandades och hon kände sig lugn blink.gif . Problemet kan väl vara om det inte finns en låda på lämpligt ställe, och vad han tycker är lämpligt ställe kan ju vara svårare att lista ut.
Whiskuchi
Jag tycker inte han ser så rädd ut, pupillerna är inte jättestora och öronen hålls inte platt mot huvudet. Visst ser han ut att ogilla situationen, men rädd...? Njae.. g.gif

tillägg: Det här är en höggradigt arg/rädd/stressad katt.
Nostalgia
Ojdå ni har missuppfattat min kommentar av hans blick jag menade INTE att han såg jätterädd eller stressad ut utan mer som han tänkte : Vart har jag hamnat, här hör jag inte hemma smile.gif
Virriz
Vilken tråkig historia! Fast underbart med allt engagemang för katterna!!!! smiley_small_hug.gif

Ibland undrar jag dock om det bästa ALLTID är att katterna kommer till nya hem framför att de avlivas?? Hoppas ni inte tycker jag låter som en elak häxa nu för det är inte så jag menar...Jag menar bara att det kan bli ett impulsbeslut typ "oj, söt kattunge i fara, jag tar hand om" och detta beslut är inte grundat i någon större planering över kattens bästa eller att man då faktiskt får vara beredd att ta hand om katten i 15-20 år (förhoppningsvis).
Och sedan leder det framöver till att katterna blir "Blocket-katter" som valsar runt mellan olika hem... angry.gif

Kattens status behöver verkligen höjas och ett steg i denna riktning är absolut att kastrera ALLA utegående katter, som man inte MEDVETET vill ha i avel (och man då har hem till de blivande ungarna...).

Jag hoppas verkligen att dessa katter får en bra framtid med permanenta hem!!!
Anic
Jag tycker inte att det är rätt att avliva en frisk katt...

Men för att undvika fel hem sika man nog inte vara rädd för att ställa tuffa frågor och krav, kontrakt är ett jätte bra skydd, det bästa är väl ett foderavtal. Ett vanligt köpekontrakt har tydligen ingen större juridisk på verkan, såld "vara" är såld "vara" och man kan inte ställa krav på hur den ska behandlas. Lagen jämställer tydligen katt med ex ett bord eller en krukväxt, man kan ju inte kräva att köparen vattnar krukväxter utan man får ju hoppas, om ni förstår vad jag menar.
Foderavtal är ju därimot bindande eftersom säljaren fortfande är ägare och kan ta tillbaka katten om den missköts och den går inte att sälja vidare.
Myosotis
CITAT (Whiskuchi @ 02-10-2008, 12:04) *
Jag tycker inte han ser så rädd ut, pupillerna är inte jättestora och öronen hålls inte platt mot huvudet. Visst ser han ut att ogilla situationen, men rädd...? Njae.. g.gif

tillägg: Det här är en höggradigt arg/rädd/stressad katt.

Det här är ingenting mot den svarte första dagen. Bilden är ju tagen när han hade fått lugna ner sig i nästan ett dygn. Han har rivit hela badrummet och kissat så det stinker i hela huset, har fortfarande inte ätit men jag hoppas han har druckit i alla fall. Nej, jag tycker inte heller att det är rätt att avliva friska katter, annars hade jag kunnat bespara mig mycket jobb de senaste två månaderna. Men det lutar åt avlivning och det idag, jag kan inte ha honom över helgen. Det är första gången i hela mitt liv som jag tycker så här och ni vet att jag har gjort allt jag kunnat för att rädda alla katterna. Jag tror säkert att han skulle kunna bli en fin katt så småningom, men då behöver han ett hem eller jourhem och jag KAN INTE HA KVAR HONOM ORKAR INTE MER!!!!!!!!! -cry-.gif Till råga på allt så fångade jag en katt till igår, en vuxen hona som nu sitter i en lånad hundbur och skriker. Ella på kattjouren var här igårkväll och hämtade fällan, jag hade hoppats att hon skulle ta med sig de här båda katterna, men det kunde hon inte. Hon hade kanske ett jourhem till honan, hon skulle höra av sig idag.

CITAT (Nostalgia62 @ 02-10-2008, 11:35) *
Hur många katter har du hos dig nu?

5 sammanlagt, min egen ute i trädgården, de röda uppe i hallen, den nya honan nere i hallen i den stora buren samt mördarkatten i badrummet (som jag alltså inte kan använda!!).

CITAT (Anic @ 02-10-2008, 11:26) *
Ska du behålla båda rödingarna?

Nej, bara den lille. Men honan får gärna stanna ett tag till, hon funkar bra och lugnar honom. Folk har börjat tycka att jag inte ska kastrera henne då röda honor är så sällsynta. Någon kanske vill avla på henne.
Aqvakul
Vojne vojne, lilla Myosotis du skulle behöva semester ..... trostar.gif smiley_small_hug.gif
Anic
CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 13:41) *
Det här är ingenting mot den svarte första dagen. Bilden är ju tagen när han hade fått lugna ner sig i nästan ett dygn. Han har rivit hela badrummet och kissat så det stinker i hela huset, har fortfarande inte ätit men jag hoppas han har druckit i alla fall. Nej, jag tycker inte heller att det är rätt att avliva friska katter, annars hade jag kunnat bespara mig mycket jobb de senaste två månaderna. Men det lutar åt avlivning och det idag, jag kan inte ha honom över helgen. Det är första gången i hela mitt liv som jag tycker så här och ni vet att jag har gjort allt jag kunnat för att rädda alla katterna. Jag tror säkert att han skulle kunna bli en fin katt så småningom, men då behöver han ett hem eller jourhem och jag KAN INTE HA KVAR HONOM ORKAR INTE MER!!!!!!!!! -cry-.gif Till råga på allt så fångade jag en katt till igår, en vuxen hona som nu sitter i en lånad hundbur och skriker. Ella på kattjouren var här igårkväll och hämtade fällan, jag hade hoppats att hon skulle ta med sig de här båda katterna, men det kunde hon inte. Hon hade kanske ett jourhem till honan, hon skulle höra av sig idag.
5 sammanlagt, min egen ute i trädgården, de röda uppe i hallen, den nya honan nere i hallen i den stora buren samt mördarkatten i badrummet (som jag alltså inte kan använda!!).
Nej, bara den lille. Men honan får gärna stanna ett tag till, hon funkar bra och lugnar honom. Folk har börjat tycka att jag inte ska kastrera henne då röda honor är så sällsynta. Någon kanske vill avla på henne.

Jag tycker du gör ett jättebra jobb med alla katter och du kan vara jättestolt över dig själv. kompiskram.gif

Har du provat att lägga ut honom på hittekatter.ifokus? Fick du tag på han som ev kunde vara ägare?

Jag tycker det är ett hån mot det arbete du gjort om honan inte blir kasterad, det finns så många hemlösa och för varje kull som tas på henne tar de ungarna en plats för andra hemlösa som verkligen behöver hjälp.
Men famför allt har hon haft det tillräckligt jobbigt i sitt liv och ska inte behöva slita med att föda upp en massa ungar, för det är slit för katten, jag tycker det är dumt av folk att tycka att hon ska avlas på och jag blir upptikigt ledsen av att höra det. Det är en levande varslse och ingen trofe man kan mass producera från. Jag hoppas du tänker igenom innnan du fattar ditt beslut och tänker på det arbete du själv lagt ner. Du vet att jag inte är imot blandrasavel så det har inget med saken att göra utan alla dessa katter som redan finns och behöver hem, som svälter och till vintern fryser ihjäl är de jag tänker på. Just nu finns det aldelses för många katter i sverige.

(jag hopps det sista inte lät för otrevligt, men snälla tänk över det...)
Myosotis
Nej, jag håller ju med att det inte behövs fler kattungar just nu. Det var inte alls något beslut jag fattat utan bara en fundering.
Om man tänker på sikt, lite önsketänkande, men man kan ju alltid hoppas:
Om 100 år kanske inte det inte finns några hemlösa katter utan bara kastrerade katter som har det bra och så ett antal avelsdjur hos ansvarsfulla uppfödare. Alla kattungarna får genast nya kärleksfulla hem. Då börjar man kanske avla fram vissa färger som man tycker är fina. Man tittar på gamla bilder från 2008 som visar att det fanns röda honkatter en gång i tiden, men de har tyvärr dött ut, för en viss Myosotis kastrerade oansvarigt nog den sista röda honan i hela världen.
Det finns ju faktiskt färger som riskerar att dö ut, färgväxlaren hos islandshästen höll ju nästan på att dö ut, och det hade ju varit hemskt synd. Det var så jag tänkte, inte att någon skulle tjäna pengar på att producera röda kattungar.

Ja, jag fick tag på honom, men det är tyvärr inte hans katt.
Anic
CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 14:55) *
Nej, jag håller ju med att det inte behövs fler kattungar just nu. Det var inte alls något beslut jag fattat utan bara en fundering.
Om man tänker på sikt, lite önsketänkande, men man kan ju alltid hoppas:
Om 100 år kanske inte det inte finns några hemlösa katter utan bara kastrerade katter som har det bra och så ett antal avelsdjur hos ansvarsfulla uppfödare. Alla kattungarna får genast nya kärleksfulla hem. Då börjar man kanske avla fram vissa färger som man tycker är fina. Man tittar på gamla bilder från 2008 som visar att det fanns röda honkatter en gång i tiden, men de har tyvärr dött ut, för en viss Myosotis kastrerade oansvarigt nog den sista röda honan i hela världen.
Det finns ju faktiskt färger som riskerar att dö ut, färgväxlaren hos islandshästen höll ju nästan på att dö ut, och det hade ju varit hemskt synd. Det var så jag tänkte, inte att någon skulle tjäna pengar på att producera röda kattungar.
Ja, jag fick tag på honom, men det är tyvärr inte hans katt.

giggle.gif Ursäkta men jag kunde inte låta bli att fnissa lite, tänk posetivt du blir ju då berömd flirting.gif

Men allvarligt, tror jag inte det är någon fara, det röda finns ju i skölppaddor och var det inte någon som skrev i färgtråden något om det, du behöver inte en röda hona för att få röda honkattungrar utan man kan få dem med skölpadds mammor också, sen tror jag inte att du riskerar honkatternas rödhet, det finns ju flera raskatter som avlar på röda honor. hmm det är nog en disskusion för färgtråden och de som verkligen kan färgen, dvs inte något för mig. Jag backar, medans jag har har någon värdighet kvar giggle.gif
Myosotis

Aqvakul
Vilken vacker katt! tummenupp.gif
Myosotis
Varsågod, du får henne alldeles gratis! wink.gif
Whiskuchi
CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 14:55) *
Man tittar på gamla bilder från 2008 som visar att det fanns röda honkatter en gång i tiden, men de har tyvärr dött ut, för en viss Myosotis kastrerade oansvarigt nog den sista röda honan i hela världen.

Fast det hade inte spelat någon roll, för så länge det finns sköldpaddsfärgade honor och röda hanar kan det födas röda avkommor till dem wink.gif
Anic
CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 19:09) *

Hon var jättesöt, har hon lugnat sig än eller tjuter hon fortfarande? Hon med fällan kunde inte hjälpa dig?
CillaM
CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 18:58) *

Hur är den här honan? Vild, kelig eller avvaktande??
Myosotis
CITAT (CillaM @ 03-10-2008, 20:12) *
Hur är den här honan? Vild, kelig eller avvaktande??

Hon är alldeles förtjusande! Naturligtvis rädd och ledsen över att vara inspärrad, men man får kontakt med henne. Hon jamar fortfarande mycket, men hon kommer fram och äter när jag sitter bredvid. Jag har inte försökt att klappa henne än, det är bättre att hon får söka kontakt själv i sin egen takt. Tycker ni inte också att hon ser ut att heta Aurora?

Myosotis
CITAT (Anic @ 03-10-2008, 19:59) *
Hon med fällan kunde inte hjälpa dig?

Nej, inte än. Det finns ett jourhem, fast de vill ha en tam katt, jag håller på att tjata om att det här är en jättefin katt som nog är tam i grunden, hon behöver bara lite tid på sig. Hoppas de kan ta henne. Hankatten är fortfarande det största problemet, det var ett missförstånd att hon trodde det fanns ett jourhem till honom, det var ju hon som tog den trefärgade katten, så hon har ingen plats. Så om någon kan tänka sig att ta den katten (kastrerad och klar, heter numera Kajsa) skulle det bli plats till mördarkatten hos henne, ända chansen för honom innan jag avlivar honom. Fick inte reda på det här förrän i morse rolleyes.gif och hursomhelst åt han lite igårkväll, men jag vet alltså inte vad jag ska göra med honom.
Myosotis
CITAT (Whiskuchi @ 03-10-2008, 19:38) *
Fast det hade inte spelat någon roll, för så länge det finns sköldpaddsfärgade honor och röda hanar kan det födas röda avkommor till dem wink.gif

Jag trodde bara de kunde få röda hannar, att bara röda honor kunde få röda honor. Men okej, jag lovar, hon ska kastreras!
Miro
CITAT (Myosotis @ 04-10-2008, 12:58) *
Tycker ni inte också att hon ser ut att heta Aurora?

Klart en Aurora! vackert namn för vacker katt...
Anic
CITAT (Myosotis @ 04-10-2008, 12:58) *
Hon är alldeles förtjusande! Naturligtvis rädd och ledsen över att vara inspärrad, men man får kontakt med henne. Hon jamar fortfarande mycket, men hon kommer fram och äter när jag sitter bredvid. Jag har inte försökt att klappa henne än, det är bättre att hon får söka kontakt själv i sin egen takt. Tycker ni inte också att hon ser ut att heta Aurora?

Ja, hon ser ut som en liten morgonrodnad, Aurora är ett väldigt fint namn.

Det hade varit bra om du kunde stapla upp det katter som behöver hem, permanent och jour och skriva hur gamla de uppskattas var, utseende, personlighet/tamhet, vad som är gjort dvs kastering, id eller vaccinering osv och gärna med bild bredvid. Så man får en översikt på vad som behövs. Jag tror du har större chans på hittekatter eller hittekattsakuten. Jag hjälper dig gärna att lägga ut på hittekatter om jag får infot.

Jag lade ut hanen på hittekatter och hänvisade till din tråd på hittekatsakuten om de ville få kontakt med dig.
Myosotis
Tack för hjälpen, Anic!!

Dessa katter söker nya hem:

AKUT!!! Vuxen hankatt, vild. Söker även jourhem så snabbt som möjligt.

Ganska akut. Vuxen honkatt. Söker även jourhem.

Vuxen honkatt, kastrerad. Finns i Sjöbo.

Ung hona. Finns i Klippan.

Vuxen hona, tam och lugn. Ska stanna ett tag till hos mig.

Anic
Nu har jag lagt urt dem på hittekatter och updaterat din tråd. Jag hoppas på god jakt lycka, när det gäller jakten på goda hem.
Virriz
CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 19:09) *

Och sånt som är gratis har ALDRIG hög status.... -cry-.gif

Hoppas det går bra för alla katterna!!!! Du gör verkligen ett fantastiskt jobb!

P.S Och jag förespråkar INTE att man avlivar friska katter, däremot att inte det ska födas katter som inte är önskade wink.gif ! Utan att ALLA får de hem som de förtjänar...
Och jag tror faktiskt inte att speciella "färger" på huskatter, kommer vara något som efterfrågas i framtiden.
Myosotis
CITAT (Virriz @ 05-10-2008, 13:20) *
Och sånt som är gratis har ALDRIG hög status.... -cry-.gif

Nej, jag vet, men vad ska jag göra åt det? Jag skulle ännu hellre sälja dem, pengarna behövs verkligen, men då blir jag ju aldrig av med dem för det finns tusentals gratis katter överallt.

Mördarkatten lever fortfarande, folk säger att jag ska avvakta och sen är det ingen som hör av sig... -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Virriz
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 13:36) *
Nej, jag vet, men vad ska jag göra åt det? Jag skulle ännu hellre sälja dem, pengarna behövs verkligen, men då blir jag ju aldrig av med dem för det finns tusentals gratis katter överallt.

Mördarkatten lever fortfarande, folk säger att jag ska avvakta och sen är det ingen som hör av sig... -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Nej, jag vet! Du kan inte göra nåt åt det just nu, även om det är sorgligt!!! Och man blir arg!

Angående "mördarkatten" så känner jag lite för honom eftersom jag själv har en katt som jag är övertygad skulle bete sig som en "mördarkatt" om han blev infångad av en främling.
VET du att han är hemlös?? (Har inte läst alla inlägg i denna tråd). Kanske någon saknar sin kisse?? Fast denne någon har en okastrerad hankatt ute och borde inte ha katt angry.gif
MEN SNÄLLA SLÄPP INTE UT HONOM!!
Till en kall vinter och till nya honor att para sig med (och nya ungar som ingen vill ha)!!!
Det finns olika alternativ:
Kastrera honom (samla in pengar, jag kan bidra!!) så kanske han lugnar sig, och då är det ju lättare att hitta hem för honom!
Avlivning (sorry men om ingen vill/kan hantera honom,,,). Du KAN ju inte ansvara för alla katter!!
Myosotis
Nej, att släppa ut honom känns som sagt inte alls bra. Avlivning är nog det bästa. Ärligt talat tror jag att han antingen är knäpp i skallen eller har ont.

CITAT (Virriz @ 05-10-2008, 14:06) *
Kastrera honom (samla in pengar, jag kan bidra!!)

Ja tack! blush.gif Trots att några redan har bidragit blomma.gif börjar det bli lite mycket utgifter, nu är det ju en hona till som ska kastreras också.
CillaM
Kallas den svartvita hankatten för "mördarkatt"?? Varför det?
Myosotis
För att han nog skulle mörda mig om han fick en chans...
Anic
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 14:53) *

nono.gif Så där hittar man inget hem till honom. Ingen vill ha en mördasrkatt, du får fokusera på han posetiva sidor, hmm, tuff i mjuk förpackning låter bättre naughty.gif

Hur går det med honom nu, har han lugnat sig, jag puttar trådarna i hopp om svart, har du fått någon respons?
Myosotis

[attachment=25202:sigh.gif]
Anic
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 15:09) *
[attachment=25202:sigh.gif]

Konstig figur som säger sigh... Vad betyder den?
Virriz
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 14:53) *

Näääää!!

Men i vilket fall verkar han svårplacerad... crying.gif
Gör det du måste/kan! Har han inte lugnat ner sig nånting heller??
CillaM
En sak, som jag själv gjort en gång just gällande katt, men en överkörd och död, som jag hittade, var att jag pratade med redaktören för vår lokala tidning och hon lade in en blänkare och uppmaning till ev. matte/husse att höra av sig till mig. Detta utan kostnad. Kanske du kan göra något sådant nere hos dig? Tryck ut flygblad och sätt upp i mataffären och liknande ställen.
Myosotis
CITAT (Anic @ 05-10-2008, 15:26) *
Konstig figur som säger sigh... Vad betyder den?

"Suck" Betyder att jag känner mig uppgiven och deppig.

Ja, han klättrar ju inte på väggarna längre, men det känns som att bryta hans vilja istället för att få honom att lita på människor. Han kanske kan bli uppgiven och apatisk och se lugn ut, men jag har mycket svårt att tro att han någonsin kan bli lycklig hos människor. "Tuff i mjuk förpackning" är snällt sagt, men jag vill inte lura folk heller och få dem att tro att det här är en katt som går att klappa. Enda sättet som jag ser det är kastration och sen typ en bondgård där han får mat samt en varm plats i stallet eller ladan där han får vara i fred. Sen kan man försöka att bygga upp hans förtroende därifrån. Hade jag inte haft andra katter hade jag kunnat ha honom ute på gården, men jag vill som sagt inte att mina försvinner/blir lidande heller. Det är väl bättre att säga ärligt som det är och hoppas att någon har plats/möjlighet att erbjuda honom något sådant. Han blir nog inte ledsen om man inte har så mycket tid för honom.
CillaM
Upp med hakan Myosotis, ta en dag i sänder. För varje dag som går har du kommit en dag längre fram i tiden. Kastration och en framtid på en bondgård tycker jag låter helt perfekt för kattstackarn.
Anic
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 16:59) *
kastration och sen typ en bondgård där han får mat samt en varm plats i stallet eller ladan

Jo, jag tänkte också att det kunde var en bra lösnig för honom om inget annat, men jag känner inga med gårdar eller någon anna som kan ta honom heller. Jag grubblar och grubblar, men kan inte komma på en snabb och bra lösning, men jag hoppas på ett mirakel endå.

Jag hoppas fortfrande på en lösning där han får leva, men du kan ju inte ha honom på toaletten hur länge som helst, har du bestämmt någon tidsbegränsning för ett jourhem att dyka innan det blir avlivning?

Det är väldigt synda att det inte gick att ordna ett TNR-projekt på gårde de bodde, det hade ju varit en bra lsöning för honom.
Myosotis
CITAT (Anic @ 05-10-2008, 17:07) *
har du bestämmt någon tidsbegränsning för ett jourhem att dyka innan det blir avlivning?

crying.gif Ja det var väl i fredags det... Badrumsdörren är förstörd, kanske hela badrummet, och det är mina föräldrars fritidshus jag bor i... de kommer att lyncha mig. -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Anic
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 17:14) *
crying.gif Ja det var väl i fredags det... Badrumsdörren är förstörd, kanske hela badrummet, och det är mina föräldrars fritidshus jag bor i... de kommer att lyncha mig. -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

trostar.gif

Inte för att det är någon tröst för dig, men mina jourkatter har förstört mina väggar = klöst stora hål i cementen, plus hjälpt min pojkvän att bli av med lite prydnadssaker jag inte var förutsende med att ta bort och nu har de sikt inställt på mina älskade böcker. Fast det blev trevliga katter av dem också, även om visa kansek aldrig blir gos katter så kommer de att acceptera människor närvaro.
Myosotis
Det hade varit lättare att acceptera om det hade varit mitt eget hus som blir förstört pga mina beslut.
Grå
Det skulle ju faktiskt kunna vara så att katten tackar för kaffet och vill gå hem?
Anic
Har han fått kaffe så är det inte konstigt att han har överskottenergi, eller det kanske var koffinfritt kaffe?
Myosotis
Sorry, men jag känner inte alls för att skämta om det här...
Anic
Förlåt, det var inte meningen att klampa på någon tå. Jag tyckte att kommentaren inte var särskilt konstruktiv i sig själv och det fanns väl inget bra svar igentligen, jag borde ha ignorerat den.
pejori
CITAT (Anic @ 05-10-2008, 14:57) *
nono.gif Så där hittar man inget hem till honom. Ingen vill ha en mördasrkatt, du får fokusera på han posetiva sidor, hmm, tuff i mjuk förpackning låter bättre naughty.gif

Hur går det med honom nu, har han lugnat sig, jag puttar trådarna i hopp om svart, har du fått någon respons?

Dumheter. fear.gif
Klart att det finns folk som vill ha en mördarkatt...Alla vill inte ha en kelkatt naughty.gif
Bor någon på landet med ladugård och mössproblem, skulle dom säkert vilja ha en kastrerad mördarkatt som bevakade området. tummenupp.gif
En annons där man påtalar hans jaktinstingt och att han får en ladugård som "hemma" så nappar säkert någon. tummenupp.gif
Virriz
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 18:50) *

Stackars dig! rose.gif

Men du måste nog fatta ett beslut snart. Om du lyckas hitta ett hem (bondgård eller liknande) typ nu, så kan du ju ta in och kastrera honom och sen får han åka till bondgård.
Men eftersom det finns snälla söta kattungar som ingen vill ha så kanske det inte finns jättemycket hopp för honom...? Hur hemskt det än är så måste man kanske vara realistisk...
INGEN anklagar dig om han måste somna in, för du har verkligen försökt!!! Du är en katt-ängel! rose.gif
Katten kanske heller inte är frisk utan har ont någonstans och därför uppför sig som en "galning"??

LOVA bara att han inte släpps ut okastrerad, för det tycker jag vore galet oansvarigt!

Jag blir så himla trött och ledsen av sådana här saker!!! Kastrera era katter för faaaaan!!! Eller ta ansvar för VARENDA kattunge de ger upphov till!!! angry.gif
Katten är ett HUSDJUR och det innebär att dens ägare ska ta ansvar för sin katt!!
pejori
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 18:50) *

Usch...Jag lider med dej. kompiskram.gif
Det är inget lätt beslut och heller ingen önskvärd situation för varken dej eller katterna. thumbdown.gif
Önskar att jag kunde hjälpa dej, men har fullt redan av katter och hundar. kompiskram.gif
Rent spontant känner jag...Avliva. blink.gif
På mej låter det som han redan är så förvildad att inget får honom att må bra inomhus.
Avlivas han, vet du att han inte lider och har det svårt, samt att du kan inrikta dej på resten av katterna. tummenupp.gif

Är det kattpisslukten som förstört mest, så hav tröst. yes.gif
24% ättika tar bort kattpisslukt.
Spraya hela badrummet och vänta någon timma...Tvätta sedan med kallt vatten och lite klorin i...så går det bort. 000.gif

Tapeter/väggar är värre om dom är sönderklösta...då är det tapetsering som gäller help.gif
Grå
CITAT (Virriz @ 05-10-2008, 19:05) *
Jag blir så himla trött och ledsen av sådana här saker!!! Kastrera era katter för faaaaan!!! Eller ta ansvar för VARENDA kattunge de ger upphov till!!! angry.gif
Katten är ett HUSDJUR och det innebär att dens ägare ska ta ansvar för sin katt!!

Jag bor på en gård med en ladugård där det finns många möss, men vad hjälper det att jag kasterar mina katter och bara avlar fram de katter jag vill ha när det finns människor som inte kan hantera katter som ställer ut kattfällor för att göra en samhällstjänst?

Killer Cat kanske redan är katt hos någon bonde och längtar hem och kanske redan var på väg hem när han traskade in i fällan?

Visst Myosotis gör ett bra jobb, men varenda katt är inte hemlös och jag gillar inte alls taktiken. Har du tagit reda på än Myosotis om han är kasterad eller är du fortfarande oviss?

Bella hette en ung kattmamma jag hade för några år sedan som försvann spårlöst när hennes ungar bara var någon vecka gamla. Tack och lov kunde en annan av kattorna ta hand om ungarna som blev hennes, men av Bella syntes inte ens några pälstussar. Jag var ute och letade efter henne i flera veckor.
Kanske blev hon fångad och bortlämnad till någon godhjärtad katträddare, kanske blev hon tagen av grävlingen, vad vet jag?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon