Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
karlsdal
Jag är också med på varv 2, såklart! biggrin.gif
semilla
Hejhej, vill gärna vara med i denna roliga ring, finns det plats för en till i varv 2?
Skickar min adress till dig Knytt.

Knytt
Så klart! Du är tillagd biggrin.gif
ingrid fuxwall
I måndags fick jag paketet alla de fina fröerna. Samma dag skickade jag det vidare - idag kom det tillbaka - Adresssaten okänd!

Till vem ska jag då skicka det?

Mina frimärken är stämplade den 26;e och "Åter avsändaren" stämplat den 27:e
Knytt
Men oj!
Jag pm:ar dig den adress jag fått som du ska skicka till så får vi se om det kanske blivit fel på nåt sätt!
Knytt
Fixat och kuvertet ska vara på väg till 160 kvm stort hus smile.gif
ingrid fuxwall
Erkänner att jag är lite upp och ner och i måndags var det nog en mindre bra dag för jag tog namn och "gatuadress" från nästa på listan och postnummer och ort från den efter - därav Adressaten okänd blink.gif

Men nu är paktet omadresserat,frankerat och lagt på lådan, innan de tömde

ingrid
160kvm stort hus
Ooooh! Måtte denna dag gå fort, för jag verkar ha något spännande som väntar i min brevlåda!!

*sitter som på nålar*

karlsdal
Jaaa!!! Snart är det MIN tur!!!
160kvm stort hus
Ha det tror du bara! Det blir nog inget kvar till dig... tongue.gif flirting.gif
karlsdal
ohmy.gif unsure.gif crying.gif -cry-.gif
Pata
Om det blir ett andra varv är jag intresserad. Har mest chiliförer att byta, men det har jag mycket av...för många;) (ca 500 sorter). Har även en tomatfröer samt eventuellt lite andra grönsaksfrön.

Patrik
160kvm stort hus
CITAT (karlsdal @ 01-02-2009, 12:55) *
ohmy.gif unsure.gif crying.gif -cry-.gif

Såja kompiskram.gif , det blev några kvar faktiskt men det var nära.. giggle.gif

Följande senario utspelar sig på fredag kväll:
*hittar stort kuvert i brevlådan*
Vad kan det här vara? *tänka tänka*
OOH! NU vet jag!
*studsar upp till huset, sliter upp kuvertet*

Oooooh, ååååååh, wow, och sen sån. Och titta, en sån och en sån: Oooo, den HÄR har jag alltid velat testa. Men titta en sån här med, då kan jag stryka den från listan. Och sen sån här, gud va bra. Nämen titta, den här med. Och vad är det här? *läsa läsa* Jahaja, jo men den kan man väl alltid testa. Och den här måste jag ju bara.. Osv osv.

Sambon: Vem pratar du med?

JAg: Och en sån här, vad är det här? Hmm, måste nog googla lite.

sambon: hjälper du till att ta in maten

Jag: mmmmmmmm *sånt som man säger när man egentligen inte lyssnar* innocent.gif

Underbart! Och en bra beskrivning fick jag med så nu fattar jag. Det var ju inte alls svårt.

Nu ska jag bara hitta nånting att dela med mig av... blink.gif
Knytt
rotfl.gif Det hade lika gärna kunnat vara jag!

Pata: Du får jättegärna vara med i varv2. Jag behöver din adress i pm bara smile.gif
160kvm stort hus
Fröer på väg till karlsdal!!

Jag är gärna med på varv två. När startar det? Måste nog hinna få hem lite fröer från fröfirmorna först, annars har jag inget att byta med.

Knytt
Jag antar att vi startar andra varvet direkt när de kommit runt? Annars hinner man ju inte så dem i år smile.gif
Skriver upp dig för varv 2 smile.gif
ingrid fuxwall
Vad skönt att inte fröerna försvann på vägen.

ingrid
160kvm stort hus
Hoppas mina fröer kommit då.

Skulle det kunna gå om den som har fröerna innan mig kontaktade mig eller om jag hör av mig här i tråden?
Har jag inte hunnit få fröerna så får ni hoppa förbi mig. Om jag fått dom så är jag gärna med.
Skickade beställningen igår. men det är väl full rulle nu i fröfabriken... *s*

Det ska bli så roligt att plantera!

Vad det någon mer än jag som gjorde det stora misstaget att stoppa fingrarna i munnen efter att ha hanterat chilifröerna?

jiiiiiiiiiiisus va hot!

Knytt
När jag torkade alla chilifröerna gjorde jag samma sak typ 100 gånger XD
En kväll när jag skulle sova hade jag kliat mig på insidan av låret. Och det kändes som att det brann! Och inte gick det över. Jag fick gå upp och leta reda på zyocainsalva för att kunna sova. Pust!

Jag kanske kan lägga dig i slutet annars? Vi kommer bli ganska många i varv 2 som det ser ut smile.gif
karlsdal
Jippie!! Det kom ett jättekuvert på posten. Så många spännande fröer, måste nog googla en hel del innan jag kan bestämma mig...
Knytt
Spännande! biggrin.gif
Snaaart är det min tur rolleyes.gif
karlsdal
hmmm... det är en gurka här i som jag inte hittar på Google. Vet inte om jag läser rätt... Gurka Rheusle Du-nånting, Friland 2008
Knytt
Haha, det är jag som inte kan skriva så man ser.
Rhensk druv wink.gif
karlsdal
Vad bra, då hittar jag den!

---

Så där, nu är jag klar. Och precis när jag nitat ihop kuvertet så ser jag en påse som är på rymmen. mad.gif Men nu är den nerpetat och kuvertet ihop-nitat igen. Ska skicka det med gubben imorrn så får han lägga det på lådan
160kvm stort hus
Visst är det underbart!!

Skriv upp mig på tvåan i slutet tack. Fröerna är nu beställda!

Det här var en bra idé knytt!! tummenupp.gif
Knytt
Ja visst är det roligt! biggrin.gif Kan knappt bärga mig ...

Idag borde fröna anlända till Jazza, som skickar till Katah - med lite tur har kuvertet kommit runt hela varv 1 innan helgen yahoo.gif
bullen_86
Jag är gärna med på varv 2 oxå biggrin.gif
Platinum
Får jag var med på varv två då?
Knytt
Sure, pm:a mig din adress så lägger jag till dig smile.gif
bullen är tillagd för varv 2
Knytt
Som ni sett har Jazza skickat vidare, så idag borde kuvertet komma fram till Katah som skickar till mig och så var vi runt! biggrin.gif

Sen börjar det olidligt spännande varv 2 tummenupp.gif
vicky-g
g.gif

Sitter här och funderar. Har hittat ännu mera frön som blir över. En del äldre, en del nyare, en del "hemma gjorda". Jag vet att jag inte borde. Har ju redan mer än tillräckligt, men jag vill ha MER. Fy på mig, men ingen är hemma och kan hindra mig.

yahoo.gif

Får jag vara med i bytar ringen? Kanske jag kunde hamna någon stanns i början eftersom jag har några fulla eller nästan fulla påsar som på det sättet skulle komma fler till nytta. Eller kör ni ett tredje varv? tongue.gif

// Vicky
Knytt
Andra varvet har inte börjat så du kan så klart vara med biggrin.gif
Pm:a din adress till mig, jag lägger dig i början smile.gif
ingrid fuxwall
Hoppas du får många roliga frön att välja bland
katah
Knytt borde ha fått fröer IDAG om posten gör som dom lovar ...
jag fick påsen på torsdag och skickade den iväg samma dag innan brevlåda-tömning.

Jag funderar bara en sak till varv 2.

Jag har redan femtielva sorter tomat,paprika och chili så om jag hamnar efter någon som byter in bara sånt så har jag ingen gjälde av bytet, men jag byter jättegärna allt annat!
Jag har precis bestält grönsaker från Impecta och Runåberg för flera hundra kronor så byten tar inte slut i första tag ! blomma.gif

Man kan väl köra så många varv som det finns folk till , eller ?
Knytt
Ååå jag som inte varit till brevlådan!! Hihiii *letar skor*

Alltså jag tänket så här: om jag får chili och paprikasorter jag vill ha så spar jag frön till nästa år från bytet. Alla frön måste ju inte i jorden genast smile.gif
katah
CITAT (Knytt @ 13-02-2009, 19:52) *
Ååå jag som inte varit till brevlådan!! Hihiii *letar skor*

Alltså jag tänket så här: om jag får chili och paprikasorter jag vill ha så spar jag frön till nästa år från bytet. Alla frön måste ju inte i jorden genast smile.gif

men jag har nu tomatfröer så det räcker resten av livet tror jag ..., whistling.gif ,
menar du att fröerna ska gå på arv a0a.gif ?

men så klart är jag me ...
Knytt
Arv rotfl.gif

Kuvertet hade kommit! biggrin.gifbiggrin.gif Och så himla massa sorter, så kuuul!

Jag ska se till att få iväg kuvertet igen på varv 2 i helgen. Och posta nya ordningen!
Knytt
Nu har jag satt ihop adresslistan för varv 2. De som sagt att de vill vara med på varv2 + alla nya är med. De som inte sagt något antar jag inte vill vara med smile.gif

Nya ordningen:
  1. Vicky-g
  2. Margith
  3. Sara i zon 7
  4. Bullen_86
  5. Platinum
  6. Karlsdal
  7. Ingrid Fuxwall
  8. Semilla
  9. Katah
  10. 160 kvm stort hus
  11. Pata
  12. Knytt

Jag skickar till vicky idag eller imorgon! biggrin.gif
ingrid fuxwall
Varför får inte jag vara med??

Måste man säga det? Var ju med precis i början så jag såg fram mot ett ytterligare varv
Knytt
Åh jag visste inte, jag sätter in dig!
160kvm stort hus
Roligt roligt!!

Då måste ju fröerna ha hunnit komma!
Knytt
Jag mitt nöt har inte fått iväg kuvertet, men idag så!
vicky-g
Skönt att veta, började fundera på om de kommit bort på posten.

Trodde de kom idag för det låg ett stort kuvert i lådan. Fast till min besvikels så var det till dottern som fyller år. Hon blev gla iallafall.
Knytt
Sorry blush.gif
Men nu är det iaf på väg till vicky smile.gif
ingrid fuxwall
Nu är ju grönsaksfrön inget som ska sås nästa vecka men jag räknade och inser att om ca. tre veckor eller så kan jag räkna med att få ett kuvert/paket i brevlådan - det ser jag fram mot
Knytt
Jaa det kommer nog ta sin tid innan kuvertet kommit runt - men den som väntar på nåt gott wink.gif

Kom kuvertet fram igår vicky?
vicky-g
Det kom fram. Postar så att nästa på tur får det på måndag.
Hade tänkt posta i går, men han inte. Jag var ensam med barnen och råkade även ut för nackspärr.

Hade en trevlig kväll för mig själv när barnen hamnat i säng. Mycket frö var det. smile.gif
Margith

Jag tror att det här är första gången någonsin, som jag en fredagskväll önskat att det var måndag imorgon a0a.gif
semilla
Oj är vi redan inne på varv 2, shit vad spännande! får rampfeber eller dess motsvarighet i dessa sammanhang, vad ska jag plocka ihop som kan vara intressant?
Nu vet jag iallafall att Katha har ett livs förbrukning av tomat, paprika o chili, så jag ska försöka undvika skicka sådana eftersom hon är strax efter mig och kan tillgodose behoven bakåt i kön :-D
Jag har bla frön till bittergurka, en exotisk grönsak som sägs vara bra mot diabetes bl.a
Och så har jag frön till maffiga Muscat-pumpor, de har superfint orange kött.
Övrigt får bli en överaskning!
Sara i zon 7
Jag är beredd, har plockat ut en del fröer som jag kommer att skicka vidare. Spännande.

Sara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon