Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Anders zon 1
CITAT (Gita @ 08-03-2009, 20:40) *
Har det inte varit osannolikt tråkiga och slätstrukna låtar i år med ett LYSANDE undantag nämligen "Snälla ,Snälla" med af Ugglas. Fantastisk låt med fantastisk sångerska! kul att svenska folket äntligen verkar ha upptäckt henne.
Gita

Håller med! Massor av trista låtar. thumbdown.gif af Ugglas låt är ett undantag - visserligen inte riktigt min smak men i konkurrensen är den fantastisk! smile.gif Fast man kan väl inte vänta sig annat än mestadels trista, förutsägbara "har-hört-den-förut-låtar" när det är en handfull personer som alltid är med på festivalen som skrivit nästan alla bidrag. Jag undrar var svenska folkets låtar är? Om flera tusen bidrag kommit in så kan man ju fundera om det verkligen inte fanns några som var bättre och intressantare än låtarna som fick komma med? Tycker det luktar mygel lång väg. Misstänker att festivalen till stor del sponsras av musikindustrin och då måste väl SVT garantera ett antal platser åt deras låtar och artister. Personligen tycker jag att det vore mycket intressantare om man släppte fram fler okända talanger.
Aqvakul
Jag gillar den mer och mer..

http://www.youtube.com/watch?v=uDcb8KGMJa0...älla%20snälla
Vippan
Heja Caroline du är bäst,,,härligt med en tjej som vågar vara annorlunda
Netha
Orkar inte börja läsa igenom alla inlägg ...
men min favorit är Malena Ehrman wub.gif

Hoppas att hon vinner hela sk... en och kommer till Moskva.

Visst är det där finalen går av stapeln?
*Stintan*
Jag tycker att helt klart bäst är Malena Ehrnman. Det vore kul om hon får representera Sverige.
Caroline af Ugglas gillar jag också men inte tycker jag att hennes låt har något i den stora finalen att göra. Har väldigt svårt för att tro att den skulle slå internationellt.
Berith
Ja det bästa vore nog att skicka Caroline af Ugglas eller Malena Ehrnman, dom skulle garanterat komma bland dom sista. Kanske till och med allra sist? Då skulle nog melodiknåparna få kaffet i vrångstrupen och vara tvugna att skärpa till sej och se till att vi 2010 verkligen fick iväg en låt med klass igen.

Eller om vi helt enkelt bara ska strunta i Melodifestivalen i framtiden, vi platsar iaf inte i den stora längre.
Gossen Ruda
Håller med om att denna upplaga av schlagerspektaklet var en av dom sämsta, kanske den sämsta. Ruggugglan sticker visserligen ut men jag vidhåller att hon inte kan sjunga, hon sjunger nog sämre än mig vilket säger en hel del. Jag har dock vett på att hålla käft offentligt. Tyvärr är det så inom musikbranschen idag, det gäller att skilja sig från mängden. Om man sen kan sjunga eller inte har ingen betydelse.

Kanske dags att lägga ner hela tävlingen, den har svällt ut till något slags jättejippo där det bara gäller att visa upp sig för att tjäna pengar.
zissi
Jag känner som Aqvakul o Vippan här ovan.
Gillar Caroline mer o mer för varje gång jag lyssnar på henne. Vi går o sjunger "Snälla, snälla, snälla" här hemma för fullt. Låten är kanske t.o.m. bra för äktenskapet. tongue.gif kram1.gif
embees
CITAT (Monaxe @ 07-02-2009, 18:35) *
Jag har väldigt kluvna känslor till detta spektakel precis som så många andra har.
De allra flesta svarar att de inte ser på det, men ändå talar ju antalet tittare varje år sitt tydliga språk...Det slås ju tittarekord fast ingen har sett programmet.... confused.gif

Melodifestivalen som vi älskar att hata och inte kan låta bli att titta på....Eller hur är det?
Står ni för att ni tittar och gör det med glädje?

Eller nekar ni och smygtittar istället?

Eller tillhör ni den (tror jag) lilla skalan som faktiskt inte tittar på eländet?

Jag gillar inte melodifestivalen, men utav någon anledning så står ju tv'n ändå på....och i kväll ska jag byta kanal (tror jag)

Näe, jag tittar faktiskt inte på eländet. Har kategoriskt bojkottat alla sådana jippon i snart 20 år och eftersom jag skriver detta så har jag bevisligen överlevt..... -fear-.gif
Jag får rysningar av schlagermusik typ melodifestivaler och av dansbands/svensktoppsmusik. Även viss amerikansk countrymusik kan ge mig kväljningar.... -fear-.gif
Betty
CITAT (embees @ 09-03-2009, 11:36) *
Näe, jag tittar faktiskt inte på eländet. Har kategoriskt bojkottat alla sådana jippon i snart 20 år och eftersom jag skriver detta så har jag bevisligen överlevt..... -fear-.gif
Jag får rysningar av schlagermusik typ melodifestivaler och av dansbands/svensktoppsmusik. Även viss amerikansk countrymusik kan ge mig kväljningar.... -fear-.gif

Eftersom du kategoriskt bojkottat Melodifestivalen i så många år så har du tydligen missat att det inte längre finns någon "typisk melodifestival-musik". Numera trängs både opera, raggea, rap med flera musikstilar i den tävlingen, åtminstone i de svenska uttagningarna.

Jag lyssnar inte gärna på dansbandsmusik jag heller och vad som numera spelas på Svensktoppen har jag ingen aning om. "Hästjazz"/countrymusik är inget för mig heller. sick.gif

Men Melodifestivalen har jag följt så länge jag kan minnas biggrin.gif Ser den som ett traditionellt återkommande nöje så här års. Fast jag måste säga att i år har de styrande lagt till så konstiga och i mitt tycke onödiga regler, dueller och en massa onödiga snabbgenomgångar, så att man hunnit tröttna innan de kommit till något slutresulat. T.o.m. i den s.k. Andra chansen har det duellerats, jag tycker att de kan skippa Andra chansen helt och hållet. Och den där "Internationella juryn"... Vilka är det? Vilka har satt ihop den?

CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2009, 08:34) *
.../

Kanske dags att lägga ner hela tävlingen, den har svällt ut till något slags jättejippo där det bara gäller att visa upp sig för att tjäna pengar.

Fast jag skulle hellre se att de ändrade reglerna så att det blir mer som det var förr. Det var bättre förr... ninja.gif
Snöflinga
Fast i slutänden spelar det egentligen ingen roll, hur bra låt vi än har unsure.gif För där röstar ändå olika block på varandra oavsett om det är dåligt eller bra ranting.gif Så gör även vi, fast vi är bara fyra länder och jag vill minnas att Norge svek oss förra året angry.gif
sqrulan
Jag hoppas att H.E.A.T vinner och representerar Sverige. tummenupp.gif
Anders zon 1
CITAT
Eftersom du kategoriskt bojkottat Melodifestivalen i så många år så har du tydligen missat att det inte längre finns någon "typisk melodifestival-musik". Numera trängs både opera, raggea, rap med flera musikstilar i den tävlingen, åtminstone i de svenska uttagningarna.

Fast är det inte konstigt att allt ändå på något vis låter likadant? Tycker att det saknas själ i det som framförs (med viss undantag, t ex af Ugglas). Oavsett musikstil är det utsmetat och tillrättalagt och det mesta som möjligen skulle kunna vara intressant eller som sticker ut har man filat bort i arrangemangen. Musiken är medvetet gjord för att vara "lagom" och passa så många som möjlig tillräckligt mycket. Baksidan är dock att musiken på grund av detta inte passar någon helt.......

Håller med om att melodifestivalen blivit ett stort spektakel av illa dold självgodhet och girighet från både SVT:s och muskbranschens sida. Inte helt osannolikt att den kommer att självdö av växtvärk, baksmälla och ren uttröttning inom en inte allför avlägsen framtid - ungefär som Vattenfestivalen i Stockholm gjorde.

Erkänner dock att jag trots kritiken faktiskt brukar se på festivalen, men intresset har svalnat betänkligt på senare år. Orkar inte se på alla deltävlingar och att rösta tycker jag är helt uteslutet numera (jag låter bli i ren protest).
Felicia
Caroline af Ugglas, fast Ruggugglan var ett bättre namn Gossen Ruda giggle.gif
Hon är i alla fall förfärlig att höra på och ännu mer förfärlig att titta på sick.gif no.gif fear.gif
Jag tyckte BWO och Lili och Susie var bäst i andra chansen.
Dom jag håller på i finalen är EMD, bara dom skippar hattarna och käpparna så blir det kanon tummenupp.gif
Krolliljan
CITAT (Felicia @ 09-03-2009, 19:16) *
................................................................................
........................................Dom jag håller på i finalen är EMD, bara dom skippar hattarna och käpparna så blir det kanon tummenupp.gif

tummenupp.gif Samma här
Aqvakul
Vad då rugguggla? Det är ju en jättefräck tjej och en duktig artist!

Snöflinga
Absolut bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 09-03-2009, 21:35) *
Absolut bravo.gif

dessutom är vi födda samma dag - vi vädurar håller ihop! flirting.gif
Motti
Jag har gett upp !tycker det är alldeles för omständigt med alla dessa turer varje lördag vecka efter vecka,bättre som det var !kör alla på en gång och utse en vinnare samma kväll.Man har väl annat för sig än att sitta och glo på TV två tre timmar varje lördag framöver,vi har i alla fall ett sällskapsliv som vi sätter först.Tv tar alldeles för stor plats i ens liv confused.gif
Snöflinga
CITAT (Motti @ 09-03-2009, 21:50) *
Jag har gett upp !tycker det är alldeles för omständigt med alla dessa turer varje lördag vecka efter vecka,bättre som det var !kör alla på en gång och utse en vinnare samma kväll.Man har väl annat för sig än att sitta och glo på TV två tre timmar varje lördag framöver,vi har i alla fall ett sällskapsliv som vi sätter först.Tv tar alldeles för stor plats i ens liv confused.gif

För att inte tala om datorn rolleyes.gif Fast på Lördag är det väl sista gången eller har de krånglat till det ytterligare ?
Motti
Ja jag har faktiskt ingen koll längre !tycker det blir så ut tjatat att sitta där klistrad varje lördag.Sen är jag väl inte så mycket för schlager längre tycker allt är så himmla klämkäckt giggle.gif
pejori
Här är en till som inte tittar. tummenupp.gif
Är hjärtligt trött på alla deltävlingar och olika röstningsförfarande.
Det är tydligen inne med klämkäcka programledare som inte är ett dugg roliga, bara tröttsamma att se och lyssna på.
Ståuppare skall tydligen inte vara programledare.
Alexander-VG-zon3
Markus han kommer skriva en jätte töntig kommentar efter denna låt rolleyes.gif

sammanfattat för detta år = kasst.
Piccante
1. Måns Zelmerlöw; en av mina favoriter i kväll smile.gif

2. Caroline af Ugglas; gör sig bättre på radio än i tv.

3. Agnes; ser ut som en guldfärgad sjöjungfru som sjunger en dussinlåt från MTV.

4. H.E.A.T; näää löjligt att tro att det är 1985 igen.

5. Emilia; oinspirerad pausmusik

6. Alcazar; en av de få starka låtarna.

7. Sarah D-F; lika tråkig som schlagerballader brukar vara.

8. EMD; vet inte om det var tre Benjamin syrsa eller tre Willy Wonka utan chokladfabrik som skuttade runt i frack o hatt? tongue.gif

9. Sofia; ännu en Ruslana kopia.

10. Molly Sandén; hyfsad röst

11. Helena Ernman; får mig att fundera på om mina geléhallon skulle funka som öronproppar???

Alexander-VG-zon3
CITAT (Markus_H @ 14-03-2009, 21:07) *
1. Måns Zelmerlöw; en av mina favoriter i kväll smile.gif

2. Caroline af Ugglas; gör sig bättre på radio än i tv.

3. Agnes; ser ut som en guldfärgad sjöjungfru som sjunger en dussinlåt från MTV.

4. H.E.A.T; näää löjligt att tro att det är 1985 igen.

5. Emilia; oinspirerad pausmusik

6. Alcazar; en av de få starka låtarna.

7. Sarah D-F; lika tråkig som schlagerballader brukar vara.

8. EMD; vet inte om det var tre Benjamin syrsa eller tre Willy Wonka utan chokladfabrik som skuttade runt i frack o hatt? tongue.gif

9. Sofia; ännu en Ruslana kopia.

10. Molly Sandén; hyfsad röst

11. Helena Ernman; får mig att fundera på om mina geléhallon skulle funka som öronproppar???

va vad det jag ''sa'',''skrev''. coolgleam.gif

CITAT (Markus_H @ 14-03-2009, 21:07) *

annars funkar dom lika bra som munproppar.
Huggorm
Sista bidraget var väll inte bra det heller, men det var ju helt klart en nivå över de andra
Piccante
CITAT (flaxss @ 14-03-2009, 21:10) *
va vad det jag ''sa'',''skrev''. coolgleam.gif
annars funkar dom lika bra som munproppar.

Jo, jag är ju inte så stor i käften.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Markus_H @ 14-03-2009, 21:11) *
Jo, jag är ju inte så stor i käften.

jaså? vart tog skålen med geléhallon vägen? inte in i min käft iallafall. confused.gif
zaaritha
Jag har faktiskt inte kollat på nå´t av dessa deltävlingar o dyl.
Det brukar ----tyvärr----bli en låt man får skämmas inför andra länder!
Ingen skillnad i år--antar jag?
Huggorm
CITAT (zaaritha @ 14-03-2009, 21:18) *

Det vet vi ju inte än, men det är inte osannolikt
Alexander-VG-zon3
men hallå den låt som visas nu, är ju mycket bättre än dom andra!!
Piccante
CITAT (zaaritha @ 14-03-2009, 21:18) *

Förutsättningarna är väldigt bra i år för att få ett bidrag att skämmas för.
Huggorm
Det är väll nästan bara Ugglan man inte skulle behöva skämmas för
Magdis
Jag tittar inte på Melodifestivalen, jag sitter och tittar och lyssnar på detta öron/ögongodis istället:
Alessandro Safina

Denna är pampig så man får gåshud:
Alessandro & Sarah Brightman live in Vienna
Huggorm
Det är fan helt fantastiskt, de två bästa bidragen blev etta och tvåa yaay.gif
blomkronan
Jag hade inga geléhallon... bara ostbågar dom täppte inte till helt thumbdown.gif

FEL LÅT VANN help.gif
Piccante
Nä vad fel det blev ohmy.gif fjantiga EMD fick fler röster från alla tonåringar än Måns som var tio gånger bättre och fel låt vann!
Huggorm
Synd man inte fick se Måns min när tittarnas röster räknades och ledningen försvann biggrin.gif
Betty
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Rätt låt vann!!!
rotfl.gif
*Stintan*
Hahaha rätt låt vann ju. yahoo.gif Den var ju överlägsen. bravo.gif
Huggorm
Det här är ju åtminstone en låt som har en chans sedan i europa, och det var ett par år sedan sist
Pia L
Måns satt ju bakom programledaren så visst såg man hans min, ett fruset leende....med all rätt.
Jag hade hoppats på E:M:D i första hand och Måns i andra hand, det hade resten av familjen här också och vi är inte tonåringar någon utav oss, vi är 2x47 åringar en 23 åring en 11 åring och en 7 åring.
men av två onda ting att skicka så blev det ju det minst onda, jag tror att opera kan slå bättre än en övervintrad hippie som både låter och ser påtänd ut.
Eva-Helene
CITAT (Betty @ 14-03-2009, 22:11) *
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Rätt låt vann!!!
rotfl.gif

Min "kavaljers" reaktion också (så du är i gott sällskap). Jag höll väl liite mer på H.E.A.T. jag.....
Krolliljan
Ikväll kunde jag inte ens förmå mig att rösta.
Tycker inte att alla bidragen var dåliga men kanske för lika eller få stack ut.
Jag gillade Agnas 70-tals disco och EMDs riktigt etsande refräng men inte nog för att rösta.
Rätt låt vann, tror jag. Den sticker ut ( och jag är en operafan)
Snöflinga
Mina favoriter kom etta och tvåa yahoo.gif Vilken fantastisk röst tummenupp.gif Snopet för jurygrupperna att de hade så fel giggle.gif
Bee
Jepp! Rätt låt vann!!! Och Caroline kom 2:a!!! Helt fantastiskt!! Vilken kanonlåt!
Men Malena, jag säger då det - Yipeeee!!!! yaay.gif - Jag får gåshud när hon sjunger smile.gif
Motti
En Opra låt vann ! confused.gif men den kan nog i och för sig slå i Europa där vissa länder har en annan musiksmak än vi,tycker det var lite synd på alla de yngre förmågorna vi har som är så himmla bra,de måste varit lite snoppna av att hon vann !Inte var hon särskillt ung heller dunno.gif Men som sakt i Eurovisinoslager festivalen kan hon gå hem !det var ju ingen direkt dålig låt heller beroende på musiksmak förstås.
Pia L
Jag får gåshud av caroline, och inte är det av välbehag!!
Anma
CITAT (Pia L @ 14-03-2009, 22:47) *
Jag får gåshud av caroline, och inte är det av välbehag!!

Säger mer om dig än henne....

Caroline är så skön för hon är verkligen som hon är och gör sig inte till.
Hon håller kör i Uppsala, har en vän som sjunger där och hon säger att Caroline är så där,irl också, inte bara på tv. Hon sjunger med hela kroppen och det är så härligt befriande med en person som grimaserar och har sig från hjärtat utan att bry sig om hor hon ser ut eller verkar. smile.gif tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Anma @ 14-03-2009, 22:53) *
Säger mer om dig än henne....
Caroline är så skön för hon är verkligen som hon är och gör sig inte till.
Hon håller kör i Uppsala, har en vän som sjunger där och hon säger att Caroline är så där,irl också, inte bara på tv. Hon sjunger med hela kroppen och det är så härligt befriande med en person som grimaserar och har sig från hjärtat utan att bry sig om hor hon ser ut eller verkar. smile.gif tummenupp.gif

Precis, hon verkar åtminstone ha en personlighet till skillnad från alla mer eller mindre identiska idolfjollor som är som skapta ur samma mediokra gjutform
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon