|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Aqvakul
19-03-2009, 19:53
CITAT (pejori @ 19-03-2009, 19:50)  Man får vara bra "tankad" för att våga sig på att sjunga den låten...  visst är det så...  (fast det kan ju vara trevligt ibland...  )
CITAT (Aqvakul @ 19-03-2009, 19:53)  visst är det så...  (fast det kan ju vara trevligt ibland...  ) O ja...fast när jag har fyllt tanken, så är det "Empty room" som gäller. Av någon anledning sitter den där...När jag tankat...
Tack Pejori för dagens skratt  det kunde behövas när man sitter i telefonlöst land (läs bondhåla)
CITAT (Pia L @ 19-03-2009, 20:10)  Tack Pejori för dagens skratt  det kunde behövas när man sitter i telefonlöst land (läs bondhåla) Tro mej, Pia..Pratade just med en granne, och hon sa..."du behöver inte ens vara tankad, du ylar den ändå" Har precis fått en ny favvo av Sanna Nielsen i brevlådan idag..."Rör vid min själ" och nya vovven gillade den också... Förstår inte, varför mina collies alltid vill sjunga med. Måste vara den "falska tonen" som gör det.
Aqvakul
19-03-2009, 21:19
*skvaller*
Apropå Sanna, så säljer ju kondiset i Bromölla särskilda Sannabakelser. I fredags skulle hustrun handla en kaka här i Lund och minsann sålde de inte Månsbakelser. En av de som handlade flera stycken var en extremt lång och storvuxen tjej som högt och ljudligt förklarade att hon var Måns lillasyster - men tydligen mkt mkt större än lille Måns.... viss munterhet utbröt i kön....
edit: skrivfel
*Stintan*
19-03-2009, 21:39
CITAT (Aqvakul @ 19-03-2009, 21:19)  *skvaller*
Apropå Sanna, så säljer ju kondiset i Bromölla särskilda Sannabakelser. I fredags skulle hustrun jandla en kaka här i Lund och minsann sålde de inte Månsbakelser. En av de som handlade flera stycken var en extremt lång och storvuxwen tjej som högt och ljudligt förklarade att hon var Måns lillasyster - men tydligen mkt mkt större än lille Måns.... viss munterhet utbröt i kön....  stackare, olika faller ödets lotter.
Aqvakul
19-03-2009, 21:40
CITAT (*Stintan* @ 19-03-2009, 21:39)  verkligen något att se fram emot....
CITAT (*Stintan* @ 19-03-2009, 21:39)  Skall väl inte spräcka skärmen för er heller, så där lär jag inte hamna...
Meriona
19-03-2009, 21:50
CITAT (Pius @ 07-02-2009, 21:14)  Och jag gillar Petra Mede bäst, tack och lov att hon är med. Annars vore detta olidligt. Gud så dåligt. Pius Återigen tur att vi tycker olika! Jag får krupp när jag hör henne. MEN så har jag aldrig klarat av ståuppare eller Parlamentet, det kan bero på det. Jag har helt enkelt inte sån humor.  Förresten så vete tusan om inte TINGELING är den låt som sitter på hjärnan mest....
CITAT (Meriona @ 19-03-2009, 21:50)  Återigen tur att vi tycker olika! Jag får krupp när jag hör henne. MEN så har jag aldrig klarat av ståuppare eller Parlamentet, det kan bero på det. Jag har helt enkelt inte sån humor. Förresten så vete tusan om inte TINGELING är den låt som sitter på hjärnan mest....  Jag tillhör dom som tycker att ståupparna är ok. Men inte som programledare för annat än ståupp- program. Blir tröttsamt att lyssna på deras skämt i fel miljö, även om petras släng till Alexander Bard var klockren!!! Tingeling sitter bra här med...Gillar den skarpt.
Huggorm
19-03-2009, 21:55
CITAT (Meriona @ 19-03-2009, 21:50)  Förresten så vete tusan om inte TINGELING är den låt som sitter på hjärnan mest....  Visst är det, den får man aldrig ur skallen när den väl fastnat Synd den inte var med i tävlingen, det hade varit kul att se reaktionerna när den spelades upp i moskva
CITAT (Huggorm @ 19-03-2009, 21:55)  Visst är det, den får man aldrig ur skallen när den väl fastnat Synd den inte var med i tävlingen, det hade varit kul att se reaktionerna när den spelades upp i moskva   Är det då det blir "kabelbrott"..?
Här sitter sambon och sjunger tingeling samtidigt som han håller takten med överkroppen....Jisses!!!
Jaja...skratta lagom, nu ändrade han på msn till Tingeling, Tingeling med lite noter efter Bra är den ju inte, men fastnar....det gör den tydligen
CITAT (Berith @ 19-03-2009, 15:04)  Jag gillar inte låten, jag tycker inte den passar i det här sammanhanget, och jag tror inte det är nåt som folk tar till sej och fortfarande kan sjunga om nåt år eller så. Inte om en himla massa år heller för den delen, och det tycker jag man kan med dom gamla "vanliga" melodifestivallåtarna, både dom svenska och dom topplacerade utländska. Jag har inte ens hört den en enda gång på radion än, vilket man har gjort med dom andra. Och jag skulle vilja veta nån av er som kommer ihåg texten till refrängen så här efter några dar? Men vi får väl se hur den klarar sej i semifinalen, den kanske blir en dundersucce. Och då får ni säga 'vad var det jag sa' hur många gånger som helst, det klarar jag.  Som sagt, jag gillar inte låten men den tog sej ju tydligen till final iaf. Såg inte programmet så jag vet inte hur konkurrensen var, och inte om det var givet att hon skulle gå vidare. Det är absolut första året som jag inte är engagerad i tävlingen, just för att Sverige inte har ett bidrag med som jag kan tycka är ok.  Får se om jag ser finalen på lördag....
Jag tycker om låten jättemycket! Men om den har nån chans i Europa låter jag andra tycka kring, där är jag alldeles för okunnig/ointresserad. Såg inte programmet, men läste på G-P man får reda på hennes placering igår först efter lördagens stora final. En final jag troligen ser med 18-åriga dottern om vi inte hittar på nåt roligare
Aqvakul
13-05-2009, 06:29
Kunde inte låta bli att kika på semifinal 1 i går. Israel imponerade. Men flera av de som gick vidare var "sämre" än Sveriges bidrag.
Menar ni att man inte fick veta igår vilken placering hon fick...?  Bara att hon gick vidare? Hur många bidrag var det då, och hur många av dom gick vidare?
Gossen Ruda
13-05-2009, 06:54
CITAT (Berith @ 13-05-2009, 07:48)  Menar ni att man inte fick veta igår vilken placering hon fick...?  Bara att hon gick vidare? Hur många bidrag var det då, och hur många av dom gick vidare? Står lite i GP, längst ner finns en lista. Jag bryr mig fö inte så mycket om spektaklet.
CITAT (Berith @ 13-05-2009, 07:48)  Menar ni att man inte fick veta igår vilken placering hon fick...?  Bara att hon gick vidare? Hur många bidrag var det då, och hur många av dom gick vidare? Det var 18 bidrag i den 1:a semin (den 2:a är på torsdag). 10 bidrag gick vidare till finalen på lördag. De 10 räknades upp utan inbördes ordning.
Av dom 18 bidrag man fick se och höra igår så var Sverige helt klart bland dom bästa.....om inte t.o.m. bäst. En sådan blandad kompott av olika stilar och kvalitér har nog aldrig hänt tidigare, jag tror att Sverige på lördag hamnar högt upp på den bättre halvan.
Tackar Ruda och Betty!  Tillägg: Undrar vem som vinner hela alltet? Många tror tydligen Norge, men det vete sjutton...  Om den är bäst hur låter då alla andra? Jag har inte hört många av bidragen men den har jag hört några gånger och är lite tveksam....
[font="Lucida Console"][/font] :smiley_small_hug: CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 21:45)  Mina favoriter gick vidare... Jag tyckte de som gick vidare va väl rätt så bra, men de blir ju en utröstning ännu, visst.?? :coolgleam: Idag har vi sol , men det är kallt o blåser...
Ja jag måste erkänna att jag är inte så där jätteimponerad av det norska bidraget jag heller. Han verkar vara storfavorit men inte tycker jag att han är bättre än andra. Han låter lite hysterisk på nåt sätt, inte min smak direkt... Överlag tycker jag att det är rätt dåliga bidrag i år, jag har tittat på alla bidragen i förväg. Ovanligt många falska toner och många rent amatörmässiga framträdanden... Nej, detta är inte ett av Eurovision Song contests bättre år...
*Stintan*
13-05-2009, 07:17
Ja det hade varit rena skandalen om inte Malena kommit till final i denna kompott av låtar varav många var helt urusla i mina öron. Jag tycker också att dom trixat konstigt med ljudet så Sveriges låt faktiskt inte kom helt till sin rätt. Det både såg ut och lät mycket bättre i den svenska uttagningen. Får dom ordning på det till på lördag så tror jag på en topplacering för Malena.
Hej
Jag tittar på detta Spetakel, och har gjort så varenda år sen jag var barn. Åländska Tepa hejar på Finland. Är förresten född i Åbotrakten. Heja Finland ! Tur att den gick vidare. Det gjorde ju Sverige också, men hade Finland åkt ut så hade jag hejat på Sverige.
Hälsn Tepa
CITAT (tepa @ 13-05-2009, 08:24)  Hej
Jag tittar på detta Spetakel, och har gjort så varenda år sen jag var barn. Åländska Tepa hejar på Finland. Är förresten född i Åbotrakten. Heja Finland ! Tur att den gick vidare. Det gjorde ju Sverige också, men hade Finland åkt ut så hade jag hejat på Sverige.
Hälsn Tepa Jag blev förvånad när jag hörde Finlands bidrag - den låten som är så bra på video kom inte alls till sin rätt i livesändningen! Hoppas verkligen de får ordning på ljudet där borta i Moskva till stora finalen. Norrbottniska Betty är född i Österbotten, om Sverige inte hade gått vidare så hade jag hejjat på Finland!
Tack Betty, fniss fniss
Jo jag är också besviken på ljudet. De måste greja det till lördan. "Radioversionen" är mycket bättre.
Hälsn Tepa
Irene_L
13-05-2009, 07:41
Fast visst lät finlands bidrag som en E-type låt? Men så är det ju ofta..att låtarna låter som någon som redan finns. Men det här var liiite väl lik.....
Aqvakul
13-05-2009, 07:46
CITAT (Irene_L @ 13-05-2009, 08:41)  Fast visst lät finlands bidrag som en E-type låt? Men så är det ju ofta..att låtarna låter som någon som redan finns. Men det här var liiite väl lik..... Jag lämnade TV:n för annat en stund och hörde förvånat E-type....  Annars gillade jag Island bättre!
Hej
Jovisst var det jättelikt E-type. Det har vi ju konstaterat. Men låten var jättebra, jag gillar ju E-Type skarpt.
Hälsn Tepa
Aqvakul
13-05-2009, 07:54
CITAT (tepa @ 13-05-2009, 08:48)  Hej
Jovisst var det jättelikt E-type. Det har vi ju konstaterat. Men låten var jättebra, jag gillar ju E-Type skarpt.
Hälsn Tepa Härligt att vi tycker olika!
Irene_L
13-05-2009, 07:59
Jo jag tycker låten också är bra men reagerade bara på att det får vara så mycket från E-types låt.
CITAT (Irene_L @ 13-05-2009, 08:59)  Jo jag tycker låten också är bra men reagerade bara på att det får vara så mycket från E-types låt. Vilken av dem? Han har ju gjort en hel del låtar genom åren.
min favorit var helt klart armenien - det var bidraget med de blåklädda systrarna vet ni... och Finland, visst var det lite E-type över det hela... jag satt hela bidraget och önskade att någon bara kunde putta av killen från scenen och låta tjejerna köra numret själva!
Rent generellt kan väl sägas att det inte alls är min typ av musik (förutom möjligtvis då armenien) men det är ett kul jippo, så jag brukar titta. Men den här gången blev jag riktigt störd i pausunderhållningen, tyckte det var läskigt att se hur Ryssland tog tillfället i akt att framhäva sina vinster under det senaste året (vilket inkluderade eurovision 2009, nån mer som tänkte på det?), för att avsluta med att hela militärkören mfl sjöng "they're not gonna get us" och smög upp både stridsvagn och stridsflyg på scen. Eurovision är fel tillfälle att anspela på militär makt tycker jag... usch... men annars var det en rolig show.
Irene_L
13-05-2009, 08:30
CITAT (Betty @ 13-05-2009, 09:23)  Vilken av dem? Han har ju gjort en hel del låtar genom åren. Ja det är ju det jag inte kommer på...vad den låter heter!!  Jag grubblar och grubblar...... Men det kanske bara är så att det är ett hopkok av många av hans låtar som gör att man tycker man känner igen den......
Irene_L
13-05-2009, 08:38
Nu hittade jag den jag tänkte på..refrängerna är väldigt lika: E-type: http://www.youtube.com/watch?v=HktViXOnS1MDet finska bidraget: http://www.youtube.com/watch?v=ybbNQnSPseAÄndrat stavfel
CITAT (Irene_L @ 13-05-2009, 09:30)  Ja det är ju det jag inte kommer på...vad den låter heter!!  Jag grubblar och grubblar...... Men det kanske bara är så att det är ett hopkok av många av hans låtar som gör att man tycker man känner igen den......  Förmodligen är det så. Det är ju inte så ovanligt med plagiatvarning i såna här sammanhang, ofta tycker man sig känna igen andra låtar i olika bidrag. Den låt som Star Pilots sjöng i den svenska uttagningen påminde ju starkt om ett par andra mer kända låtar t.ex. bara för att ta ett exempel.
och en av låtarna igår (vitklädda sångare, gick vidare tror jag) hade en refräng som lät precis som "stad i ljus"...
CITAT (Irene_L @ 13-05-2009, 09:38)  Nu hittade jag den jag tänkte på..refrängerna är väldigt lika: E-type: http://www.youtube.com/watch?v=HktViXOnS1MDet finska bidraget: http://www.youtube.com/watch?v=ybbNQnSPseAÄndrat stavfel ja visst finns det likheter mellan dem, helt klart! (Jag har inte jämfört dem med varann tidigare) E-types låt är klart bäst!
Men har vi inte diskuterat E-type i den här tråden förut...? Och den finska låten är väl där killen ligger på marken, vet inte om han är uteliggare eller vad han ska föreställa.
Är det inte svenska kompositörer till den?
Jag började titta, men orkade inte lyssna på de usla låtarna och bytte över till House på fyran.
Israels låt hann jag höra i alla fall, den var bra. Förhandstitten på Tysklands låt lät också lovande. Sveriges låt är sisådär och Finlands gillar jag inte alls (jag gillar inte E-Type heller), men det är roligt att de gick vidare. Det jag hörde av de andra låtarna var ganska uselt.
Om alla länder tog detta på allvar och producerade bra låtar i stället för ploj eller massproducerad pop med inslag av folkmusik framförd av lättklädda damer så skulle tävlingen kunna vara intressant igen. Men det är alldeles för mycket skräp i semifinalerna.
Det sämsta var ändå ljudproduktionen. Många av sångarna hördes inte alls, det var ju mixat helt åt pipan. Det var vissa tendenser åt det hållet i svenska Melodifestivalen också, men det här var riktigt pinsamt illa.
Äsch, nu såg jag ju länkarna.... Japp det var så jag kom ihåg.
Irene_L
13-05-2009, 09:07
CITAT (Berith @ 13-05-2009, 10:03)  Men har vi inte diskuterat E-type i den här tråden förut...? Aha..det har jag missat!!
CITAT (Berith @ 13-05-2009, 10:03)  Men har vi inte diskuterat E-type i den här tråden förut...? Och den finska låten är väl där killen ligger på marken, vet inte om han är uteliggare eller vad han ska föreställa.
Är det inte svenska kompositörer till den? Svar på fråga 1: jo det tror jag... Svar på fråga 2: ja det är det.
En annan tråd med diskussion om liknelsen med E-type, trodde det var i den här.
Irene_L
13-05-2009, 09:16
CITAT (Berith @ 13-05-2009, 10:12)  En annan tråd med diskussion om liknelsen med E-type, trodde det var i den här. Oj...den tråden har jag helt missat.....förlåt........
Aqvakul
13-05-2009, 09:16
CITAT (noora @ 13-05-2009, 10:03)  Jag började titta, men orkade inte lyssna på de usla låtarna och bytte över till House på fyran.
Israels låt hann jag höra i alla fall, den var bra. Förhandstitten på Tysklands låt lät också lovande. Sveriges låt är sisådär och Finlands gillar jag inte alls (jag gillar inte E-Type heller), men det är roligt att de gick vidare. Det jag hörde av de andra låtarna var ganska uselt.
Om alla länder tog detta på allvar och producerade bra låtar i stället för ploj eller massproducerad pop med inslag av folkmusik framförd av lättklädda damer så skulle tävlingen kunna vara intressant igen. Men det är alldeles för mycket skräp i semifinalerna.
Det sämsta var ändå ljudproduktionen. Många av sångarna hördes inte alls, det var ju mixat helt åt pipan. Det var vissa tendenser åt det hållet i svenska Melodifestivalen också, men det här var riktigt pinsamt illa. Väldigt bra sammanfattat, instämmer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|