Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Aqvakul
CITAT (kasam @ 06-04-2009, 21:17) *
"Ändamålet helgar medlen", eller??

Hmm..
kasam
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2009, 21:19) *
Hmm..

Hmm... försöker verka "insatt", men vet nog inte riktigt vem/vilka du menar görande vad? Fast kanske gäller det alla oss som fastnat i "påskäggsutsmyckningstävlingsträsket"....
Aqvakul
CITAT (kasam @ 06-04-2009, 21:25) *
Hmm... försöker verka "insatt", men vet nog inte riktigt vem/vilka du menar görande vad? Fast kanske gäller det alla oss som fastnat i "påskäggsutsmyckningstävlingsträsket"....

jag refererade till att vi är beredda att använda otillåtna medel för att Myosotis ägg ska vinna...
kasam
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2009, 21:34) *
jag refererade till att vi är beredda att använda otillåtna medel för att Myosotis ägg ska vinna...

Aha!!! idea.gif flirting.gif Ja, nu fattar även jag... yes.gif

Red Top
"Vi" leder stort! 122 poäng tummenupp.gif
Ska bli spännande att se vad som händer efter kl 23.00.
Det är ju då det brukar braka lös.sweatingbullets.gif
Nu får vi hålla alla tummar vi hittar giggle.gif
ängsvädd
Jag tror tyvärr att det är omöjligt för myosotis ägg att vinna - rosamaddes låg 4:a senast jag kollade - nu ligger det 3:a.

Förhoppningsvis blir folk iaf nyfikna på sorbiska ägg o googlar o hittar myosotis hemsida.

Rösta här:
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recep...;viewid=1434557
- gå in på Flest röster - sorbiska ägg
Huggorm
CITAT (MimmiH @ 06-04-2009, 22:13) *
Jag tror tyvärr att det är omöjligt för myosotis ägg att vinna - rosamaddes låg 4:a senast jag kollade - nu ligger det 3:a.

Precis, det var nog ingen tillfällighet att rosamadde blev medlem på odla. Hon är med i den grupp av fuskare som väljer ut ett ägg att varje dag låta vinna. Det finns ingen annan vettig förklaring till att hennes ägg fått så många röster på så kort tid. Förmodligen sitter dom och läser trådarna här på odla och skrattar
kicki.p
Nu har Myosotis en stödgrupp på facebook också....
pejori
bravo.gif bravo.gif bravo.gif Nu vore det väl katten om inte dygnsvinnsten kommer till myosotis bravo.gif
Stor ledning så här långt. yahoo.gif
Dito Verde
Jag vill egentligen gå och lägga mig men det är för spännande för det. Måste se hur det går. Jag värvade några röster i Norge i kväll.
Aqvakul
Tyvärr inga fler röster att fördela, men sitter här och håller tummarna... tummenupp.gif tummenupp.gif
pejori
CITAT (titti49zon6 @ 06-04-2009, 21:00) *
och som gammal hönsfarmare är jag bra på detta(att ruva) naughty.gif 20 nya röster

Jäklar vad duktig du är tummenupp.gif
Här ruvas inte, för jag har fullt upp med att jaga datorer.... giggle.gif
Anki V
Runt 15 röster har jag hystat in idag. Jag ska säga att det var inte lätt att guida gamla hörselskadade mamma att per telefon att göra sin plikt sweatingbullets.gif .

När jag sedan skulle förklara hur jag var bekant med äggskaparen blev det ännu svårare duh.gif

/Anki
Betty
Läget just nu:
Antal röster: 735

Sorbiskt p..

----------------------------
Antal röster: 636

Zebran

Antal röster: 255

OoOps! Råk..

Huggorm
Idag finns det goda chanser, hundra röster på en halvtimme blir svårt för zebran
Aqvakul
CITAT (Anki V @ 06-04-2009, 23:25) *
Runt 15 röster har jag hystat in idag. Jag ska säga att det var inte lätt att guida gamla hörselskadade mamma att per telefon att göra sin plikt sweatingbullets.gif .

När jag sedan skulle förklara hur jag var bekant med äggskaparen blev det ännu svårare duh.gif

/Anki

giggle.gif rotfl.gif giggle.gif
Dito Verde

/Anki

Ja, man hör hur tokigt det låter när man ska förklara.
-Är det en kompis till dig?
-näää, det är en...eh...slags bekant.
Snabbt försöker jag säga att
-hon har en fin hemsida, du kan titta på hennes ägg där, och hennes fina teckningar
Ser därefter till att bli upptagen med något och hoppas på att inte få mer frågor.
Liiite sjukt känns det, men trevligt.
rosamadde
CITAT (Huggorm @ 06-04-2009, 22:35) *
Precis, det var nog ingen tillfällighet att rosamadde blev medlem på odla. Hon är med i den grupp av fuskare som väljer ut ett ägg att varje dag låta vinna. Det finns ingen annan vettig förklaring till att hennes ägg fått så många röster på så kort tid. Förmodligen sitter dom och läser trådarna här på odla och skrattar

Om det är någon som är med i nån grupp som fuskar så är det ALLA som skrivit härinne. Att sitta och förtala mig tjänar du ingeting på..
Red Top

/Anki

Du är helt underbar smiley_small_hug.gif Jag kan nästan höra konversationen med din mamma! giggle.gif a0a.gif rotfl.gif
ängsvädd
Myosotis 741 biggrin.gif
Cathis
Röstat på jobbet och hemma! Håller tummarna för Myosotis tummenupp.gif
pejori
CITAT (MimmiH @ 06-04-2009, 23:34) *
Myosotis 741 biggrin.gif

Men zebran kommer starkt... ranting.gif

Du får skicka in ett till sedan. kompiskram.gif
Vad ska vi sedan engagera oss i för ägg annars? naughty.gif
Red Top
CITAT (rosamadde @ 06-04-2009, 23:34) *
Om det är någon som är med i nån grupp som fuskar så är det ALLA som skrivit härinne. Att sitta och förtala mig tjänar du ingeting på..

Men, du måste ändå medge, att det verkar lite mystiskt att bli medlem här idag 11:17, och ditt första inlägg blir i den tråd som handlar enbart om Myosotis ägg. Dessutom ett inlägg som är klart OT, eftersom du ber oss att rösta på ditt ägg. confused.gif
Myosotis
CITAT (pejori @ 06-04-2009, 23:43) *
Du får skicka in ett till sedan. kompiskram.gif
Vad ska vi sedan engagera oss i för ägg annars? naughty.gif

giggle.gif Ja vilken meningslös tomhet det skulle bli...
Det står att man får skicka in så många bidrag man vill och jag har funderat på att skicka in ett till, men egentligen känns det inte rätt. Det känns absolut inte rätt att fuska i en tävling heller, men eftersom den här tävlingen är som den är med en massa fusk hos motståndarna så bryr jag mig ärligt talat inte så mycket längre utan är tacksam för alla röster jag kan få. Och SOM ni har röstat! thanks.gif Just nu känns det ganska hoppfullt.
rosamadde
CITAT (Red Top @ 06-04-2009, 23:44) *
Men, du måste ändå medge, att det verkar lite mystiskt att bli medlem här idag 11:17, och ditt första inlägg blir i den tråd som handlar enbart om Myosotis ägg. Dessutom ett inlägg som är klart OT, eftersom du ber oss att rösta på ditt ägg. confused.gif

Haha hört talas om google? Jag har dessutom lagt ut länkar överallt på internet för att folk ska rösta på mitt inlägg, jag blev medlem här av en anledning jag ska börja odla mina egna grönsaker och kollar runt på inom och kommer nog även köpa frön här inom kort! Ursäkta om jag tog upp plats i eran grupp, känner mig så välkommen här eller inte! Har ni blivit hjärntvättade?
pejori
CITAT (Myosotis @ 06-04-2009, 23:49) *
giggle.gif Ja vilken meningslös tomhet det skulle bli...
Det står att man får skicka in så många bidrag man vill och jag har funderat på att skicka in ett till, men egentligen känns det inte rätt. Det känns absolut inte rätt att fuska i en tävling heller, men eftersom den här tävlingen är som den är med en massa fusk hos motståndarna så bryr jag mig ärligt talat inte så mycket längre utan är tacksam för alla röster jag kan få. Och SOM ni har röstat! thanks.gif Just nu känns det ganska hoppfullt.

Tycker nog inte det är fusk att springa runt på bygden som en löpsk påskhöna och jaga röster inte... naughty.gif
Myosotis
CITAT (kicki.p @ 06-04-2009, 22:54) *
Nu har Myosotis en stödgrupp på facebook också....

VA?! Är det sant? Och jag som knappt vet vad det är för nånting. Kan jag läsa det eller måste man kanske vara nån slags medlem eller nåt? [attachment=32827:stupid.gif]
pejori
CITAT (rosamadde @ 06-04-2009, 23:51) *
/..../Har ni blivit hjärntvättade?

Det är värre än så... tummenupp.gif
Våra hjärnor är utbytta mot groddar och frön. naughty.gif
Myosotis
CITAT (rosamadde @ 06-04-2009, 23:51) *
Haha hört talas om google? Jag har dessutom lagt ut länkar överallt på internet för att folk ska rösta på mitt inlägg, jag blev medlem här av en anledning jag ska börja odla mina egna grönsaker och kollar runt på inom och kommer nog även köpa frön här inom kort! Ursäkta om jag tog upp plats i eran grupp, känner mig så välkommen här eller inte! Har ni blivit hjärntvättade?

Nejdå, jag känner mig inte särskilt hjärntvättad. Som jag skrev tycker jag om ditt ägg också, personligen tror jag inte alls att du är samma som fuskade med de fula äggen. Lycka till med ditt ägg! kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 06-04-2009, 23:51) *
Tycker nog inte det är fusk att springa runt på bygden som en löpsk påskhöna och jaga röster inte... naughty.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Du får vara försiktig så du inte gör en "pejori" igen! fear.gif
Aqvakul
83 användare läser den här tråden just nu....
Huggorm
CITAT (rosamadde @ 06-04-2009, 23:34) *

Om du är oskyldig så ber jag om ursäkt. Det verkade bara ganska misstänkt att ditt ägg dyker upp från ingenstans och plötsligt har sprungit förbi de andra 600 bidragen. Visserligen ett snyggt och välgjort ägg, men det är det många andra som också är. Men har du gjort mycket reklam på nätet så är det förstås inte så konstigt
Myosotis
CITAT (*Stintan* @ 06-04-2009, 19:32) *
Men hur är det egentligen, får dom som vunnit dagspris vara med o tävla om stora vinsten också? Tycker det står lite kryptiskt attett ägg kan bara vinna en gång. Sen utser deras jury en vinnare bland alla. Är det någon som vet?

Ja det är väl bland vinnarna som juryn väljer ut ett sen? Så har jag trott.

CITAT (*Stintan* @ 06-04-2009, 19:32) *
Myosotis om du vinner idag (hoppas) så måste du lägga in ett ägg till wub.gif

Jag kanske skulle göra det då...
Red Top
750! och 3 minuter kvar!
Myosotis
Det är ju som nyårsafton! Fast nervösare!!
pejori
CITAT (Biggan_ @ 06-04-2009, 23:55) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Du får vara försiktig så du inte gör en "pejori" igen! fear.gif

rotfl.gif Verkar vara svårt att ragga, så jag kanske hamnat i Danmark av bara farten rotfl.gif
Biggan_

Ett stort GRATTIS Myosotis! blomma.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif smiley_small_hug.gif
Betty
Vad heter stödgruppen på Facebook?
Dito Verde
GRATTIS
pejori
Grattis till vinsten
Myosotis
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Red Top
Grattis!!!

Glöm inte att ta med dig något gott till Blåkulla giggle.gif
Wilmer
Hurra!! Jag lyckades klämma in några röster på slutet
Myosotis
Stort TACK för alla era röster, utan er hade jag inte haft en chans!

thanks.gif rose.gif thanks.gif rose.gif thanks.gif rose.gif thanks.gif rose.gif thanks.gif rose.gif thanks.gif rose.gif
ängsvädd
GRATTIS blomma.gif yaay.gif bravo.gif

Bra jobbat alla röstare biggrin.gif
pejori
CITAT (Red Top @ 07-04-2009, 00:03) *
Grattis!!!

Glöm inte att ta med dig något gott till Blåkulla giggle.gif

Bra jobbat med röstfisket red top tummenupp.gif blomma.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 06-04-2009, 23:59) *
rotfl.gif Verkar vara svårt att ragga, så jag kanske hamnat i Danmark av bara farten rotfl.gif

Ja ikväll verkar du vara lite uppäggad! rotfl.gif
pejori
CITAT (Biggan_ @ 07-04-2009, 00:06) *
Ja ikväll verkar du vara lite uppäggad! rotfl.gif

Måste vara bitandet på naglarna som hetsat upp mej så.... naughty.gif
Det var ju så spännande ju. blush.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 07-04-2009, 00:06) *

tummenupp.gif Absolut! En kram till Red Top för gott arbete! smiley_small_hug.gif
Red Top
CITAT (pejori @ 07-04-2009, 00:06) *

Tack, tack! Det har varit jätteroligt att kämpa tillsammans med er alla smiley_small_hug.gif tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon