Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Biggan_
Grattis Myosotis till nya vinsten! yahoo.gif bravo.gif
blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif

Då tar vi itu med mammas ägg nu då!

ninnisky
Ja det gör vi biggrin.gif Full fart!
Har precis röstat .
Myosotis
Tack!!!
Rosmarin
Grattis!!! blomma.gif blomma.gif blomma.gif
Ingela i Segersberg
GRATTIS!!! bravo.gif bravo.gif
ängsvädd
227 tummenupp.gif

pejori
CITAT (ninnisky @ 12-04-2009, 13:05) *
Ja det gör vi biggrin.gif Full fart!
Har precis röstat .

Japp...Har lyckats klämma in ett par röster på "mamma" idag. tummenupp.gif
Monaxe
228 på blåsippeägget.
ängsvädd
258 och en 7:e plats biggrin.gif
Eva-Helene
Grattis igen Myosotis! yaay.gif yahoo.gif blomma.gif
Japp, nu är det blåsippans tur! yes.gif
titti49zon6
Grattis Myosotis yaay.gif yaay.gif yaay.gif
Har röstat på Blåsippan i dag men tyvärr har vi ingen chans att hinna ikapp
ägget som leder
pejori
Vi har väl morgondagen på oss också??? confused.gif
Red Top
Det borde vi väl ha -fear-.gif Jag röstar så mycket jag kan angel_not.gif och övertalar alla andra att rösta oxå, men folk har så mycket annat för sig under påsken. thumbdown.gif
ängsvädd
Nu har det klättrat upp till 6:e plats - 281 röster biggrin.gif
Anma
Nu röstar jag faktiskt på handmålade drakägget, för det tycker jag är väldigt fint!
Gunilla T
309 på blåsippeägget....tycker mig känna igen humorn på det ledande ägget...liknar det som vann en gång förut..
Uggi
312 tummenupp.gif
titti49zon6
Idag är det sol och fint väder så jag hinner nog bara rösta 1 gång smile.gif
har annars hunnit med några hundra/dag men dom "fula" äggen har en
överlägsen ledning........varifrån har det ledande ägget kommit från confused.gif
det fanns ju inte igår bland dom främsta
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 12-04-2009, 12:55) *

Åhh, det var det vackraste jag sett på länge wub.gif Gud så vackert Myosotis!
ängsvädd
324 tummenupp.gif men fortfarande 6:e plats
Pia mitt i Skåne
325 med min röst...
...men det ledande ägget har 2013... crying.gif
Red Top
Om jag inte har missförstått det hela, så är det sista dagen på tävlingen idag. Synd att de "humoristiska" äggen har så många förkämpar. Det finns ju flera mkt vackra och välgjorda ägg bland bidragen.

Bla det Myosotis mamma gjort, drakägget, blommor, domherrar, eldig påsk m fl, som borde fått en chans att vinna.

Vi får väl se vad juryn gör för bedömning. yes.gif
Pia mitt i Skåne
Jag tror tyvärr detsamma, skulle inte förvåna mig om ägget med glasögon och huckle vinner i "finalen". Beror ju lite på vilka som är i juryn...
Red Top
Var in på Rosamaddes blogg idag. Såg då att den rosa äggkartongen med sex olika ägg, som vann häromdagen, oxå var hennes. Hon har förresten köpt rosa trädgårdshandskar, så hon tänker nog börja odla på allvar. tummenupp.gif
Irene_L
Hon har gjort den som ligger etta också...möglit ägg så hon kommer nog kunna köpa mycket frön! tummenupp.gif

Gunilla T
709 ....tredje plats för blåsippan..kan vi klara en vinst till?
ängsvädd
778 och en tredje plats smile.gif Men ettan har över 2000 röster sad.gif
Aqvakul
Rosamadde har varit flitig, både med garnet och med röstningen...
Uggi
Vi har gjort en fin röstning på "våra" påskägg, två till första plats inte dåligt. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 13-04-2009, 18:56) *
Vi har gjort en fin röstning på "våra" påskägg, två till första plats inte dåligt. tummenupp.gif

Absolut! tummenupp.gif
titti49zon6
868 tummenupp.gif
Gunilla T
Kom igen nu alla! Rösta på det vackra blåsippeägget - annars vinner ägget med mögel på...usch!

We can do it!!
titti49zon6
Nu ligger vi 2:a .........rösta på
Rosmarin
1123 tummenupp.gif
ninnisky
1128
Gunilla T
Fortsätt rösta - det gröna rör på sig...
titti49zon6
Röstar och röstar på Blåsippeägget men vi hinner inte ikapp ikväll
så nu kryper jag i säng och tackar alla som varit med och kämpat,
hoppas att något av "våra" ägg vinner totalkampen eller att juryn
utser något av dom andra välgjorda( då räknar jag även in dom som är gjorda av barn) äggen till totalsegrare
Biggan_
1360!
Red Top
Nu är tävlingen borta från Icas hemsida. Lite snopet tycker jag. Trodde åtminstone att alla äggen skulle få ligga kvar(Utan möjlighet att rösta på dem, förstås) till dess juryomröstningen var klar.

Nu verkar det som om tävlingen aldrig existerat, men roligt hade vi så länge det pågick tummenupp.gif

Grattis än en gång Myosotis! blomma.gif
Myosotis
Tacktack! thanks.gif Och så många röster min mamma fick, tack alla som röstade! smiley_small_hug.gif Jag kommer fortfarande åt tävlingen här.
Uggi
CITAT (Red Top @ 14-04-2009, 09:03) *
Nu är tävlingen borta från Icas hemsida. Lite snopet tycker jag. Trodde åtminstone att alla äggen skulle få ligga kvar(Utan möjlighet att rösta på dem, förstås) till dess juryomröstningen var klar.

Nu verkar det som om tävlingen aldrig existerat, men roligt hade vi så länge det pågick tummenupp.gif

Grattis än en gång Myosotis! blomma.gif

Jag kan tycka det samma men det var kul så länge det varade, två av Myosotis ägg vann och det var bra.
De var ju mycket fina och välgjorda.
Rosmarin
Jag var precis inne och tittade på resultaten och då låg den kvar: Tävlingen
ängsvädd
Jag testade att rösta men det gick inte - nu ligger iaf myosotis mammas ägg etta smile.gif

Hoppas du vinner något myosotis smile.gif
Red Top
CITAT (Rosmarin @ 14-04-2009, 09:12) *
Jag var precis inne och tittade på resultaten och då låg den kvar: Tävlingen

Du är klart smartare än jag tummenupp.gif Jag gick in på hemsidan, som vanligt, och där lyckades jag inte hitta den. Men det går ju jättebra att klicka på den gamla länken! Tänkte inte så långt crazy.gif Tack!
Netha
Också jag har röstat varje dag, från två datorer. smile.gif
Men jag fattar inte .... hur kan ni se vem som skickat in bidrag?

Myosotis ägg visste ju jag ( röstade på).. men de andra ... hur fick ni reda på vem som gjort dem?
ängsvädd
Jag tror det är så att de andra har hemsidor med bilder på sina ägg.

Blåsippeägget berättade myosotis att hennes mamma gjort smile.gif
Myosotis
CITAT (Netha @ 14-04-2009, 22:40) *
Men jag fattar inte .... hur kan ni se vem som skickat in bidrag?

Om man bildgooglar "påskägg" hittar man fina bilder som man kan stjäla, det är väl så tjuvarna har gjort.
Citat från copyrighttråden:

CITAT (Irene_L @ 08-04-2009, 16:46) *
Ja det verkar vara en hel del som luras. Jag hittade ett ägg som heter "papemache".

Det ägget hittade jag på google...på denna sida:
http://www.tysklandguide.com/BRD/Seder/Pask/paskagget.htm

CITAT (pejori @ 09-04-2009, 01:38) *
Har sett en till målare, som har misstänkt många bidrag med i tävlingen. confused.gif
Om hon själv anmält dom till tävlingen eller om dom blivit äggnappade är svårt att veta. unsure.gif
http://www.solblomma.se/

Jag mailade till "Solblomman" och varnade henne, hon svarade att det inte var hon som hade anmält sina ägg till tävlingen.
Aqvakul
Har ICA utsett någon totalvinnare? Hittar inget om det. Det skulle ju ske i v 16!
*Stintan*
Jo en vinnare är utsedd!

Vinnare
*Ulrica*
Tja.... de var väl mer roliga än fina... inget att hänga i påskriset precis. Myosotis ägg däremot! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon