|
Lady Hamilton
20-05-2009, 07:31
Jag har kopierat plant listan under "Help" och klistrat in den i Word, förstorat och skrivit ut listan så att jag snabbt o enkelt kan se hur mycket varje planta kostar i "butik" så att man inte luras till att betal för mycket  (vissa sorter är t o m billigare i mellan åt att köpa i butik jämfört med priserna på marknaden)
malin72
20-05-2009, 08:37
men näääää nu skulle jag ändra priset och då försvann allt nu har jag inga morötter eller sallad och inga pengar jo vänta någon köpte av mig jag tillade på coin....hm men vart köper jag nya frön osv???hittade....men jag kan än bara köpa dom...
Lugn, bara lugn Malin, du vet väl att all odling tar lite tid. Ta nu och odla upp ett lager innan du går till marknaden och säljer. Snart kommer det kunder och vill handla av dig och då är det bra att ha ett lager. Nya frön köper du på marknaden eller hos "Farmer". Här kan du läsa på och få mycket hjälp. Där finns också förträffliga listor på Level och Plants. http://www.molepedia.coolix.com/Lycka till!
malin72
20-05-2009, 08:56
CITAT (Farmor @ 20-05-2009, 09:49)  Lugn, bara lugn Malin, du vet väl att all odling tar lite tid. Ta nu och odla upp ett lager innan du går till marknaden och säljer. Snart kommer det kunder och vill handla av dig och då är det bra att ha ett lager. Nya frön köper du på marknaden eller hos "Farmer". Här kan du läsa på och få mycket hjälp. Där finns också förträffliga listor på Level och Plants. http://www.molepedia.coolix.com/Lycka till! aha jag sår dom jag köpte nu sen väntar jag då....lite svårt att veta vd man ska ta för pris
CITAT (malin72 @ 20-05-2009, 09:56)  aha jag sår dom jag köpte nu sen väntar jag då....lite svårt att veta vd man ska ta för pris Kolla marknaden, där står det vilka priser andra tar för sina. Då lägger du dig bara på samma pris som den som har lägst så hamnar dina grejor längst upp.
malin72
20-05-2009, 10:04
CITAT (Nauti @ 20-05-2009, 11:01)  Kolla marknaden, där står det vilka priser andra tar för sina. Då lägger du dig bara på samma pris som den som har lägst så hamnar dina grejor längst upp. nu kan jag ju inte sälja och det står någon vid mig men jag vet inte hur jag ska göra
De som står vid trädgården ignorerar jag och trycker "No" på alla  Känns lättare att odla en och samma gröda för att sedan sälja på marknaden. Kan du inte sälja för att du redan har lagt ut allting på marknaden? Om någon har köpt så kan du ju bara köpa nya fröer och sätta, har ingen köpt kan du ta tillbaka det du har lagt ut på marknaden och så det.
malin72
20-05-2009, 10:09
CITAT (Nauti @ 20-05-2009, 11:06)  De som står vid trädgården ignorerar jag och trycker "No" på alla  Känns lättare att odla en och samma gröda för att sedan sälja på marknaden. Kan du inte sälja för att du redan har lagt ut allting på marknaden? Om någon har köpt så kan du ju bara köpa nya fröer och sätta, har ingen köpt kan du ta tillbaka det du har lagt ut på marknaden och så det. haha jag fattar inget just nu måste vara solsting helt plötsligt så hade jag fått frön igen..och vad jag vet så sålde jag inte dom jag sist fick upp dom sa att jag itne hade pengar att lägga ut på marknaden och det hade jag ju inte....nu sår jag igen sen får vi se
malin72
20-05-2009, 10:58
ja jag kommer ju ingen vart....sår och sår och får mina morötter och sallad...snyft vad vi har gjort fint..jag har ju inte ens kunnat börja plocka bort ogräs ännu för jag har ju inga pengar
Hm, det här forumet och framför allt denna tråden har fått mig att bli ytterst improduktiv i den verkliga verkligheten. Sår och skördar morötter och gurkor, numera även ringblommor, potatis och vad det nu är, för glatta livet. Är Potato peeler på server fyra. Heter Pianja även där. Hemskt är det. Fullständigt onödigt och helt beroendeframkallande.
Pia mitt i Skåne
20-05-2009, 17:29
Oj, vad många vi är nu... Jag har 8 st odlaiter på min lista på server 4... Vad skoj!! Mitt "växthus"
skånepåg
22-05-2009, 08:57
Blev precis mole hunter och rensat hela trädgården och odlar chili och broccoli och lite solrosor, ska sätta lite asparagus (sparris väl?) Sen i eftermiddag, ska bli kul och höra om man kan köpa en till trädgård om man inte har premium så har man ett själ till spela mer, men det borde man kunna men sen köpa fler så måste man nog ha premium, får se hur kul det blir sen om man kanske skulle skaffat premium för det var inte så dyrt  Edit: pjater på server 2 ^^
Malin_MeL
22-05-2009, 09:48
det som börjar bli väldigt jobbit med att inte ha premium är att hyllan blir för liten, det går inte att skörda om man inte har plats där. jag får strunta i de billigare grödorna och gå till marknaden och sälja av allt av något och köpa exakt det antal av den sak som kunden vill ha.
Jag spelar också detta underligt skojiga spel när jag har tid. Men har inte orkat sätta mig in i vad premium innebär - orkar nån förklara? Handlar det om att satsa riktiga pengar?
skånepåg
22-05-2009, 22:10
CITAT (EKLO @ 22-05-2009, 10:53)  Jag spelar också detta underligt skojiga spel när jag har tid. Men har inte orkat sätta mig in i vad premium innebär - orkar nån förklara? Handlar det om att satsa riktiga pengar? Ja riktiiga pengar, men inte mycket vad blir det max 40kr månaden eller ?? Så får man tag i bil och alltmöjligt och ha flera trädgårdar som man behöver sen ^^
malin72
23-05-2009, 12:22
jo jag är nu en onion Peeler och försöker ännu få bort trädstubbar och sten på tomten!!! under tiden vad gjorde ni?? hur hittar ni allt?? jag hittar bara till stan och den affären är ju inte så rolig ...det tar ju ett tag att samla pengar när man odlar det som tar 7 timmar haha... började ni med annat under tiden ni plockade sten på tomten eller???
visst ja tack min Lady såg att du köpte mina jordgubbar...hoppas dom smakade jag har inte känt igen andras namn ännu hihi...och vad kostae moppar och bilar och allt -ja hur gör ni alla????
Lady Hamilton
23-05-2009, 12:55
Jo Tack Malin  dina jordgubbar var delikata. Det mesta som kan vara bra att veta finns under frågetecknet uppe till höger. Gå in där och läs under alla rubriker så kommer du att få svar på det mesta. Men jag upptäcker nya saker mest hela tiden. Min största glädje är nog bilen/moppen som jag köpt i leksaksaffären Med den kan jag åka/resa vart jag vill när jag vill. Under tiden som jag rensade upp i trädgården så sålde jag en massa plant på marknaden och odlade lite omväxlande korttids o långtids grödor för att snabbt få in pengar. Men ibland så är plantorna billigare i butikerna än vad de är på marknaden så håll lite koll på priserna så att du inte blir lurad
malin72
23-05-2009, 20:22
förvirrad som jag är förtillfället så vet jag nu att jag är i level 5 och kan ta mig till en annan stad men hur?? är det med bussen eller jag vill ju hitta dom roliga ställerna...
Pia mitt i Skåne
23-05-2009, 21:48
Du kan ta dig till den andra staden med buss men den går bara onsdagar och lördagar så då får man passa på (såvida man inte har bil alltså)... Från level 5 kan du köpa blomsterfröer hos en florist i den andra staden (efter hand som man når levelen att odla dem). Man kan också forska och en del annat i den andra staden.
malin72
23-05-2009, 22:34
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 23-05-2009, 22:48)  Du kan ta dig till den andra staden med buss men den går bara onsdagar och lördagar så då får man passa på (såvida man inte har bil alltså)... Från level 5 kan du köpa blomsterfröer hos en florist i den andra staden (efter hand som man når levelen att odla dem). Man kan också forska och en del annat i den andra staden. ok:) men bilden kan man bara köpa där borta då???...så man åker bussen tex ons morgon sen hem igen då...annars blir man kvar där i flera dagar eller lite trött nu
Pia mitt i Skåne
23-05-2009, 22:46
När du är där kan du precis som i Green Valley cykla hem, men bussen går bara dit onsdag och lördag... Och för att köpa bil måste man ha premium account...
Malin_MeL
23-05-2009, 23:28
vart man än är så kan man trycka F5, så är man i sin trädgård igen
Malin_MeL
25-05-2009, 20:13
har någon förstått vad contracts är? ber man om att köpa eller sälja?
Pia mitt i Skåne
25-05-2009, 23:16
Känns som om man säljer eftersom bara de växter som man har kommer fram när det gäller att upprätta ett nytt kontrakt. Hade det gällt köpa så skulle ju även sådana som man inte har men KAN odla komma med antar jag... Har egentligen ingen aning...
Jag kämpar med att odla 5.000 spenat och samtidigt klurar jag över hur jag ska få ihop 90.000 till en extra trädgård. Behöver också köpa en ny hylla till mina sådder. Det är fullt nu. Hur gör ni andra för att få ihop dom där pengarna till extraträdgården???? Måste också säga att det här verkligen är ett spel i min smak, så himla roligt.
skånepåg
30-05-2009, 19:15
CITAT (Farmor @ 30-05-2009, 19:34)  Jag kämpar med att odla 5.000 spenat och samtidigt klurar jag över hur jag ska få ihop 90.000 till en extra trädgård. Behöver också köpa en ny hylla till mina sådder. Det är fullt nu. Hur gör ni andra för att få ihop dom där pengarna till extraträdgården???? Måste också säga att det här verkligen är ett spel i min smak, så himla roligt.  Hehe jag har typ 20k nu men det tar väl en månad att samla ihop 90k förhoppningsvis  Men odla de som tar mycket tid på sej och sälj 100-200 itaget för att vara säker så man säljer, brukar spana handeln ibland och ta bort mitt om nån säljer för mindre just då och sänker priset, tar tid ja, men spel gör ju det, men fan va kul det måste vara med en extra trädgård
Pia mitt i Skåne
01-06-2009, 10:09
Jag har väl ungefär samma summa, det lär som sagt ta lite tid...
Nu är vi förresten nollställda i röstningspoängen på visningsträdgården. En vinnare har väl utsetts, undrar hur man ser vem det är...
Malin_MeL
01-06-2009, 12:11
man undrar ju hur lång tid en omröstning pågår. jag har kollat lite i rankningen som finns, jag hade typ 200poäng eller nåt, men det var 2-3 st som hade flera tusen poäng.
jag har nu 45000, halvvägs, sjukt långsamt går det!
jag har nu bytt taktik, odlar bara saker som tar mer än 30 timmar, resten köper jag till varje kund. Jag har lagt märke till att vad kunderna betalar jämfört med vad man får på marknaden skiljer välidgt mycket, ibland erbjuder de endast halva marknadsvärdet, men ibland det dubbla.
hm har inte lyckats fatta hur det funkar.
Lady Hamilton
04-06-2009, 22:28
Även jag kämpar på  sedan så röstar jag på er alla varje dag  så är det någon fler som har lagt ut sin trädgård på server 4 lägg ut namn eller länk så lägger jag till er i mina kontakter  Så här ser min ut (ff) har inte hunnit byta bild på ett tag http://s4.molehillempire.com/garden/index....mp;user=6131075 men snart så..... Jo jag har 2 trädgårdar (fuskade lite på slutet och växlade in Coins för att få poäng  )
Pia mitt i Skåne
05-06-2009, 13:07
Du har fått till en riktigt fin visningträdgård Ladyn, den behöver du inte alls byta ut... Jag har just nu 4 odlaiter på server 4 som jag röstar på... Min trädgårdCITAT (Malin_MeL @ 01-06-2009, 13:11)  man undrar ju hur lång tid en omröstning pågår. jag har kollat lite i rankningen som finns, jag hade typ 200poäng eller nåt, men det var 2-3 st som hade flera tusen poäng. Jag fattar inte heller hur de kan få röster så snabbt. När det hade nollställts så var ett par uppe i 500 poäng nästan direkt och ingen övrig hade fått över 10... Just nu har t.ex. en som leder över 1300 poäng. Trädgården är snygg men inget speciellt egentligen. Närmast under har 300 poäng...
Solstorm
05-06-2009, 16:46
Jag tänkte jag skulle testa spelet. Klarar inte logga in pga av jag inte tillåter cookies. Jag har glömt var jag ändrar på det någonstans. Vet ni?
Pia mitt i Skåne
05-06-2009, 17:25
CITAT (Solstorm @ 05-06-2009, 17:46)  Jag tänkte jag skulle testa spelet. Klarar inte logga in pga av jag inte tillåter cookies. Jag har glömt var jag ändrar på det någonstans. Vet ni? Vad har du för webbläsare?
Malin_MeL
08-06-2009, 12:29
Hur är det med Quest? blir de lönsammare med tiden? jag är på spenaten nu, men köper jag spenat så kommer jag så ca 5000 back på affären, tycker det är lite är dåligt betalt för dessa uppdrag. Men man kan inte tacka nej till dem. och man får inget nytt innan man e klar med den förra.
Lady Hamilton
08-06-2009, 14:28
Jag har nog gjort ca 20 Quest hitills Lönsamheten är varierande. Jag har fått gb, en fontän, footpath, poäng och en Wodenball Men jag brukar passa på att köpa på mig plantor när de är billiga på marknaden Sedan vet jag ärligt talat inte om det är bra eller dåligt med dessa Quest? Här brukar jag kolla lite då å då för att få svar på frågor som dyker upp i skallen Molepedia och jag har även skrivit ut plantlistan för att ha inköpspriserna lättåtkomligt, för det finns plantor som säljs dyrare på marknaden än vad de kostar i butikerna (ex vis Solroser)
Lady Hamilton
09-06-2009, 11:19
CITAT (malin72 @ 09-06-2009, 09:27)  ......men en fråga på både min fontän och mina wodenball så står det waiting time left........ vad menas med det då????.......
När man placerar utsmyckningar i trädgården så måste de få sitta kvar på samma ställe minst 24 timmar innan man flyttar dem eller tar bort dem
malin72
09-06-2009, 12:23
CITAT (Lady Hamilton @ 09-06-2009, 12:19)  När man placerar utsmyckningar i trädgården så måste de få sitta kvar på samma ställe minst 24 timmar innan man flyttar dem eller tar bort dem men jaha var det så enkelt....
Vad är vitsen med utsmyckningarna????
Jag fick en fontän och när jag placerade den i trädgården fick jag 5 dekorationspoäng. Efter 24 timmar togs fontänen bort och sattes sedan tillbaka på samma ställe. Inget hände, inga mer poäng. Så efter ytterligare 24 timmar får fontänen inte vara kvar i trädgården och jag har noll dekorationspoäng.
Inte vill jag ta upp plats bara för dekoration, när det är mer plats jag behöver att odla. Har jag missförstått på något vis? Jag trodde ju att det skulle bli fler dekorationspoäng om fontänen blev planterad om och om igen.
Pia mitt i Skåne
09-06-2009, 22:04
Konstigt. Min fontän har jag haft stående på samma ställe i trädgården i säkert 2 veckor och jag har 5 dekorationspoäng pg av den... Har ni förresten sett att (i alla fall just nu kl 23,01) vi alla odlaiter med visningsträdgård på server 4 är på topp-20 listan?  Grattis alla, bra jobbat... Min visningsträdgård
elleave
09-06-2009, 22:35
Solstorm
10-06-2009, 10:56
Jag har inte haft tid att vara på detta forumet på några dagar nu eftersom jag lyckats komma in på spelet. Där är jag fast. Fast nu planterar jag grödor som tar längre tid, bra för då slipper jag passa så mycket, tråkigt för jag har inget att passa, kan bara vänta
skånepåg
10-06-2009, 12:30
Här är min trädgård http://s2.molehillempire.com/garden/index....mp;user=4842173 Uppe i 38K nu, så förhoppningsvis har man en till trädgård i slutet av månaden ^^
Lady Hamilton
10-06-2009, 17:27
CITAT (elleave @ 09-06-2009, 23:35)  Vilken server ligger du på? Jag har testat men inte kunnat hitta dig på server 4.........men jag KAN ju rösta på dig via länken i ditt inlägg Men tyvärr inte lägga in dig i kontaktlistan min
*Ulrica*
10-06-2009, 19:27
Oj, oj, oj...
De senaste dagarna har jag letat efter ett nytt roligt spel att spela tills jag fyller år och kanske får Sims 3. Jag trodde denna tråden handlade om något av de där korta stress-odlingsspelen som finns många av. Men tjenare så fel jag hade. Nu är jag också fast! Jag odlar sallad och morötter så det står härliga till och det bästa är att spelet är helt stressfritt!!! Ser fram emot att lära mej mer av spelet de kommande dagarna!
skånepåg
10-06-2009, 19:30
CITAT (*Ulrica* @ 10-06-2009, 20:27)  Oj, oj, oj...
De senaste dagarna har jag letat efter ett nytt roligt spel att spela tills jag fyller år och kanske får Sims 3. Jag trodde denna tråden handlade om något av de där korta stress-odlingsspelen som finns många av. Men tjenare så fel jag hade. Nu är jag också fast! Jag odlar sallad och morötter så det står härliga till och det bästa är att spelet är helt stressfritt!!! Ser fram emot att lära mej mer av spelet de kommande dagarna! En sak jag upptäckt är att du behöver inte vattna de gröderna som tar typ 10-20 minuter
Jag har tröttnat på spelet för ganska länge sedan  Är det någon på server 2 som vill ha 50000?
elleave
10-06-2009, 22:13
CITAT (Lady Hamilton @ 10-06-2009, 18:27)  Vilken server ligger du på? Jag har testat men inte kunnat hitta dig på server 4.........men jag KAN ju rösta på dig via länken i ditt inlägg Men tyvärr inte lägga in dig i kontaktlistan min Jag ligger på 1an
Malin_MeL
11-06-2009, 06:56
CITAT (Farmor @ 09-06-2009, 17:46)  Vad är vitsen med utsmyckningarna????
Jag fick en fontän och när jag placerade den i trädgården fick jag 5 dekorationspoäng. Efter 24 timmar togs fontänen bort och sattes sedan tillbaka på samma ställe. Inget hände, inga mer poäng. Så efter ytterligare 24 timmar får fontänen inte vara kvar i trädgården och jag har noll dekorationspoäng.
Inte vill jag ta upp plats bara för dekoration, när det är mer plats jag behöver att odla. Har jag missförstått på något vis? Jag trodde ju att det skulle bli fler dekorationspoäng om fontänen blev planterad om och om igen. Tyvärr är det så att dekorationspoängen baseras på vad du har i trädgården just nu, man kan alltså inte samla dekorationpoäng...så det känns lite meningslöst tycker jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|