Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
*Ulrica*
Detta var väldigt kul! Det första jag gjorde när jag vaknade var att skörda och så nya rädisor. Sambon kollade på mej lite konstigt när jag sa det... crazy.gif

Men jag stör mej på att kunderna (kallas de wimps?) betalar så väldigt dåligt. Då får man ju mer på marknaden även om man säljer till lägsta pris!

Sedan får man användning för sina mattekunskaper när man ska jämföra vad man kan få på marknaden jämfört av en kund samt vilken gröda som lönar sig bäst att odla. Just nu verkar det inte vara någon efterfrågan på rädisor för jag har mina till lägsta pris på marknaden men de blir ändå inte sålda. Annars brukar jag få mitt sålt på några minuter. Kommer det någon och säljer för lägre pris då så köper jag upp det (om det inte är för mycket). Om man bara hade lite mer pengar hade man kunnat spekulera i grönsaker!

Tack för detta tipset! Men jag tänker inte visa min trädgård ännu, jag har inte rensat ett enda ogräs än...
Pia mitt i Skåne
Nu har det hänt en märklig sak. På listan över visningsträdgårdar finns det en på 11:e plats som inte har någon trädgård att visa...
Malin_MeL
Nu har vi åter fått internet hemma efter en veckas avbrott! snart ska jag gå hem och se om min trädgård blivit full av ogräs.
eugenia
Jag sitter och väntar på att min plantering ska bli lite starkare, sen ska även den få hamna på bild. Den som är nu är uråldrig tongue.gif

Mitt trädgårdsland
Platinum
Är jag själv på server 2? Tog och gjorde min trädgård offentlig i morse jag med http://s2.molehillempire.com/garden/index....mp;user=4841789

flower
Var kan man köpa sig en till hylla när hyllan är full?? Någon som vet?
Pia mitt i Skåne
Jag tror inte att man kan göra det förrän man har en till trädgård... Själv har jag varken extraträdgård eller extrahylla, men det skulle behövas...
Farmor
Extrahyllan kan du köpa för 10.000 gb och du behöver bara klicka på skjulet nere till vänster och sedan på låset som visar sig.

Tror jag minns rätt hur jag gjorde. Prova får du se.

Och du kan få svar på det allra mesta om du går in här http://www.molepedia.coolix.com/.
Pia mitt i Skåne
Man måste ha ett premium account för att kunna köpa tilläggshyllan. Om ens premium account löper ut så döljer sig hyllan och allt som är i den och efter hand som det blir plats i den första hyllan så kommer varorna tillbaka till den, men tills dess kan man alltså inte nå dem om man inte förnyar sitt abonnemang.

Är det förresten någon av er som har en tredje trädgård?
skånepåg
Ska skaffa premium snart för jag vill ha tillbaks vattentomten, så jobbigt att vattna allt per styck och har 52K nu så det börjar närma sej till en till trädgård och då måste man ju ha en vattnings hjälpreda för sitta där och trycka i typ 5-10 minuter är jobbigt tongue.gif Fick precis ett quest till så det får man ta tag imorgon när blackberrys e färdiga, här är min trädgård idag Trädgård
Farmor
Jahaja, trodde väl att jag inte kom ihåg allt. Men jag har ju premium och allra mest nytta har jag av vattninghjälpen. Faktiskt är han värd dom få kronor han kostar. yes.gif
Lady Hamilton
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 18-06-2009, 10:45) *
.....Är det förresten någon av er som har en tredje trädgård?....

Jag har det sweatingbullets.gif blev tvungen när jag skulle börja odla Mirabelle eftersom de tar 144 timmar på sig att "mogna"
*Ulrica*
Men inte behöver man vattna? Jag vattnar inte. På 20 timmar spar man bara 1 timme om man vattnar och då kan man lika gärna vänta den timmen också...

Jag har förresten snart fått bort alla stubbar, bara tre kvar sedan kan jag också göra en visningsträdgård!
Lady Hamilton
Jag både vattnar och använder mig av Fertilizer för att korta ner odlingstiderna tummenupp.gif
skånepåg
CITAT (*Ulrica* @ 18-06-2009, 15:08) *
Men inte behöver man vattna? Jag vattnar inte. På 20 timmar spar man bara 1 timme om man vattnar och då kan man lika gärna vänta den timmen också...

Jag har förresten snart fått bort alla stubbar, bara tre kvar sedan kan jag också göra en visningsträdgård!

Så man behöver inte vattna ??
Trodde bara gällde de gröder som tog kort tid, men tack för tipset...
En timme kan man avara, de som jag har nu tar ju 2 dagar så nån timme hit eller dit gör inte så mycke biggrin.gif
Farmor

Är det någon som har varit borta från sin trädgård flera dagar, t.ex. under semestern?
Vad händer?
Blir trädgården invaderad av ogräs och mullvadar om man inte ser till den varje dag?

Någon som har erfarenhet?

Malin_MeL
Jag var borta i vecka utan att något hände. Det enda som hände var att jag hade hela reden full med kunder när jag kom hem.
Farmor
Tack för svar och skönt att veta att det bara är kunderna som fyller på när man inte kan sköta om sin trädgård.
malin72
hm snacka om att jag halkar efter här inne...jag måste skaffa premium annars kommer man inte så långt i spelet g.gif jag är nu en Allotment Holder....och det går ju inte snabbt här inte.
Jag vill ju få så mycket pengar så jag kan börja få till en visnings trädgård, då vill jag ju ha klart med fontäner sittplatser osv...dit kommer man ju inte så snabbt när det kostar...ca 27.000.... ohmy.gif

är det någon här som INTE köpt preium och kommit långt??? jag har tom hittat sambon sitta och skörda och så rotfl.gif rotfl.gif så visst är det skoj...är klar med questet med alla 5000 spenat sweatingbullets.gif
jag tänkte att jag kanske skulle öppna en trädgård till och så allt som tar lång tid och sen fokusera mig på *visningsträdgård* men den kostar ju 90.000 hur sjutton ska jag få till det då??vad tror ni andra????
skånepåg
CITAT (malin72 @ 22-06-2009, 16:04) *
hm snacka om att jag halkar efter här inne...jag måste skaffa premium annars kommer man inte så långt i spelet g.gif jag är nu en Allotment Holder....och det går ju inte snabbt här inte.
Jag vill ju få så mycket pengar så jag kan börja få till en visnings trädgård, då vill jag ju ha klart med fontäner sittplatser osv...dit kommer man ju inte så snabbt när det kostar...ca 27.000.... ohmy.gif

är det någon här som INTE köpt preium och kommit långt??? jag har tom hittat sambon sitta och skörda och så rotfl.gif rotfl.gif så visst är det skoj...är klar med questet med alla 5000 spenat sweatingbullets.gif
jag tänkte att jag kanske skulle öppna en trädgård till och så allt som tar lång tid och sen fokusera mig på *visningsträdgård* men den kostar ju 90.000 hur sjutton ska jag få till det då??vad tror ni andra????

Jag har inte premium, har 58.000 nu så snart har man en till trädgård, men kommer nog köpa premium efter den andra trädgåden e köpt ^^
malin72
CITAT (skånepåg @ 22-06-2009, 16:13) *
Jag har inte premium, har 58.000 nu så snart har man en till trädgård, men kommer nog köpa premium efter den andra trädgåden e köpt ^^

men sitter du bara och sår och säljer för att få till dom pengarna då?
skånepåg
CITAT (malin72 @ 22-06-2009, 16:26) *
men sitter du bara och sår och säljer för att få till dom pengarna då?

Jepps, just nu sår jag Blackberrys men går snart upp i level så det blir det till att odla dem man får då tongue.gif
Gör ju quest emellanåt, Men det e rätt enkelt att levla bara man passar tiderna för odlingen biggrin.gif
Pia mitt i Skåne
Jag har inte heller premium utan sår och säljer och försöker att spara. Köper inga dekorationer utan använder all plats till att så på. Har omkring 60 000 så det närmar sig sakta men säkert...
Malin_MeL
Samma här, kämpar på utan premium, har nu 82 tusen....wiiii....
Malin_MeL
Jag har nu 90600 Gb, jag är riktigt sugen på att köpa den där extra trädgården nu! men jag kanske ska ha ett par tusen kvar tänker jag så jag kan sälja min skörd på marknaden sen smile.gif
får se om jag klarar vänta, nästa skörd är inte klar föränn imorn......
Pia mitt i Skåne
Grattis, det var duktigt jobbat. Jag har en bit kvar...
*Ulrica*
Jag kör samma stil som Pia och Malin, utan Premium och sparar och gnetar. Jag är nu Allotment Holder och har (bara) 18.000 gB.

Men nu är det dags att börja rösta igen!

Förra månaden röstade jag en massa på er och tänker göra så denna månaden också. Detta är min första visningsträdgård och ni kan läsa lite om vad jag har skrivit om den på Molehill-forumet.

Dessa kan jag hitta i denna tråden som också är på server 4 och har visningsträdgård:
snuttan = Snuttan
Malin_MeL = malin_mel
Lady Hamilton = Lady Hamilton
Pia mitt i Skåne = ScaniaPia
Farmor = Farmor
*Ulrica* = Ulrica

Någon mer på server 4 med visningsträdgård?

Nu ser vi till att hamna på topp-20-listan igen! yes.gif
Lady Hamilton
Jag röstar varje dag på de som jag vet ligger på server 4 kompiskram.gif Just nu jobbar jag på en ny visningsträdgård som kanske är klar nästa vecka sweatingbullets.gif På tal om att köpa en ny trädgård.......tänk på att ha pengar även till upprensningen av den nya trädgården tummenupp.gif
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 01-07-2009, 22:40) *
Jag röstar varje dag på de som jag vet ligger på server 4 kompiskram.gif Just nu jobbar jag på en ny visningsträdgård som kanske är klar nästa vecka sweatingbullets.gif På tal om att köpa en ny trädgård.......tänk på att ha pengar även till upprensningen av den nya trädgården tummenupp.gif

jo jag tänkte på det där med visningsträdgården....är det inte när ni köper ny??? eller tar ni den ni har som ni använder och gör till visningsträdgård??
det är ju inte så roligt att visa upp när man tex sår för ett quest rolleyes.gif
*Ulrica*
Malin- man gör en visningsträdgård, sedan tar man ett "kort" på trädgården och den bilden är det sedan som visas upp. När det är klart kan du fortsätta så och skörda som vanligt utan att det syns. Kolla i din profil, där finns info om hur du gör.
malin72
CITAT (*Ulrica* @ 03-07-2009, 21:35) *
Malin- man gör en visningsträdgård, sedan tar man ett "kort" på trädgården och den bilden är det sedan som visas upp. När det är klart kan du fortsätta så och skörda som vanligt utan att det syns. Kolla i din profil, där finns info om hur du gör.

aha!! men då så...då ska jag minsan lägga lite annat åt sidan och göra min trädgård och sen fota den giggle.gif men då kommer vi till att jag vill handla saker till den..och det är ju såååååå dyrt g.gif ska nog knega på så ska det fixas sig giggle.gif
Pia mitt i Skåne
CITAT (*Ulrica* @ 01-07-2009, 21:05) *
Jag kör samma stil som Pia och Malin, utan Premium och sparar och gnetar. Jag är nu Allotment Holder och har (bara) 18.000 gB.

Förra månaden röstade jag en massa på er och tänker göra så denna månaden också. Detta är min första visningsträdgård och ni kan läsa lite om vad jag har skrivit om den på Molehill-forumet.

Dessa kan jag hitta i denna tråden som också är på server 4 och har visningsträdgård:
snuttan = Snuttan
Malin_MeL = malin_mel
Farmor = Farmor
*Ulrica* = Ulrica

susannedgren = sued är också på server 4...
*Ulrica*
Röstat! 10 p till alla Odlait-trädgårdar! tummenupp.gif
Lady Hamilton
Jag håller på att bygga upp en ny trädgård bestående av Apple (96:00:00h) Mirabelle (144:00:00h) och Pumpkins (144:00:00) sweatingbullets.gif och vad händer när det är ca 48h kvar??? jo det kommer 3 f**bannade ogräs ranting.gif och lägger sig naturligtvis bland "pumpkina", det är bara att börja om på dessa 3 ställen

I övrigt så röstar även jag varje dag på alla oss tummenupp.gif
flinga100
Oj vad långt ni har kommit! Jag har precis hittat till spelet så jag är bara en salladsspinnare (level 1). crying.gif När får man gå upp en nivå? Det börjar bli lite tradigt med morötterna och salladen...

Men ett väldigt skojigt spel!
*Ulrica*
Välkommen till spelet! Är du också på server 4?

Klicka på frågetecknet uppe till höger, där står alla levlar. Om du bara ser till att odla och skörda hel tiden så tar det bara en vecka att levla upp åtminstone till lvl 4-5.

Lady Hamilton
CITAT (*Ulrica* @ 01-07-2009, 21:05) *

snuttan = Snuttan
Malin_MeL = malin_mel
Farmor = Farmor
*Ulrica* = Ulrica

Det finns en till
CITAT (eugenia @ 16-06-2009, 16:09) *
Jag sitter och väntar på att min plantering ska bli lite starkare, sen ska även den få hamna på bild. Den som är nu är uråldrig tongue.gif
Mitt trädgårdsland
malin72
hej på er odla vänner giggle.gif jo jag åkte in till den andra staden idag...köpte mig gördningsmedel för 5.000 för att jag håller på och sår dom som tar lite längre tid nu sweatingbullets.gif och jag vill ju få till min visningsträdgård!!!
Men när jag vattnar mina sådder står det samma tid som tidigare dunno.gif det skulle ju göra så det gror snabbare...eller unsure.gif
malin72
kom på mig själv här tror jag....man skulle ju välja vilka man ville att man skulle använda dom på och det kostar 2.500 per planta då eller g.gif
Lady Hamilton
Japp så är det Men längre ner kan du köpa så att gödningen gäller alla plantor, men då kostar det mera
Grå
Ja jag har då ingen aning. Jag begriper inte varför ni stressar på så? Spelet är ju hellugnt och lär finnas nästa år också. Slappna av?
*Ulrica*
Nu har jag gjort en ny visningsträdgård igen! Kunde inte hjälpa det, det är så kul. Den här gången använde jag nysådd broccoli som gångar, det ser nästan ut som de stengångar man kan köpa. Kolla genom att klicka på min signaturbild.

Jag försöker rösta på alla varje dag, det kan hända att jag glömmer någon dag och ibland kvarstår förgående dags stjärnor. Men den där Distelweg lär man ju aldrig slå så det känns ju lite hopplöst. Hon har trädgårdar i typ fem servrar i olika länder och fullkomligt spammar forumet med rösta-på-mej-inlägg. rolleyes.gif

Jag har just blivit Blueberry Baron! biggrin.gif
Lady Hamilton
Jag vet igentligen inte vad man kan få för fördelar om man nu skulle ha bästa trädgården? confused.gif läste på denna sida att man kunde vinna ett veckopris, men kollar man på Distelweg så kan jag inte se att hon fått något pris dunno.gif Så för min del så bryr jag mig inte om henne eller om någon annan ligger över mig på listan. Jag tycker att det är enbart är kul att kolla och se hur bra det går för er andra tummenupp.gif för naturligtvis röstar jag så gott som dagligen på er andra Jag själv är jag på slutet som Veggie Guru
Min trädgård
skånepåg
Hehe nu har jag 85 000:- och är Scarecrow nu men går upp ett level om 2 dagar biggrin.gif
Började på ett quest igår det man ska odla 5 000 Spinach och får en fontän men ska göra det efter jag köpt en till trädgård, går förhoppningsvis lite snabbare då ^^
Min trädgård
EKLO
också jag håller på med detta nån gång emellanåt. Kul. Men det där med visningsträdgård - hur och varför? Är det en extra påse pengar som behövs för det?

En sak som jag (ur allmänt odlingsintresse) tyckte var småkul när jag upptäckte att man kunde titta på folks visningsträdgårdar: Alla som visar en trädgård tycks gå in för att göra odlingarna mkt symmetriska och strikta - en del gör meddelanden och glada munnar - andra nöjer sig med raka led och jämna rader. Själv odlar jag ju i verkliga livet lite mer huller om buller - för att det blir vackrast tycker jag - och dessutom på en naturtomt där man måste ta hänsyn till plötsliga stenar och enar och sådant - rakt och tuktat kan det därför sällan bli. Tror ni att spelets visningsträdgårdar speglar en "verklighetens" trädgårdstrend och etsetik av raka rader och tuktad grönska, eller är det bara en slump?
skånepåg
Ja visst e det kul, har bara kollat några trädgårdar ibland för insiration men vette tusan om man skulle lägga så mycket möda för att få det fint...
Jag odlar mest för att samla ihop pengar och levla men får snart en till trädgård och en fontän så kanske lite senare när man spanat in mer på vad som finns så kanske man gör det lite snyggare, man kan ju vinna nåt som finast trädgård men vet tyvärr inte vad det är tongue.gif
malin72
min trädgård

gjorde jag rätt nu? syns min trädgård tro g.gif jag har inte ens hittat vart ni ser varandras duh.gif
Lady Hamilton
bravo.gif Jätte snyggt Malin yahoo.gif Malins trädgård

För att kunna se andras trädgårdar måste du klicka på det lilla snabel-aet eller "öga" som står efter namnet (som på dig nu)
Jag har klickat på alla era namn och har er samlade under kontakter i meddelande mappen, så går jag in varje dag (man kan bara rösta med 24 timmars mellanrum) och röstar på er andra. När du sedan är på marknaden kan du klicka på de andra som också ha trädgårdar och titta på dem kompiskram.gif
malin72
tjoho nu har jag gjort det....lagt er i min lista så nu kan jag också rösta på er bravo.gif
thanks.gif Ladyn
susanneedgren
Är vi nio på server 4 som har visningsträdgårdar?

Har lagt upp Er i kontakter så jag kan rösta men är osäker på om jag missat någon.

Och hur lång tid tog det för Er att få ihop 90.000 gB så Ni kunde köpa den efterlängtade 2:a trädgården?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon