|
Så totalt meningslöst spel. Man kan inte göra någonting egentligen mer än att klicka för att så en växt, sedan kan man klicka för att skörda och därefter klicka för att sälja dem och få pengar till att köpa samma eller en annan växt. Sedan börjar man om och om och om igen  Kanske har jag missat någonting men det är inte så mycket att göra på spelet egentligen. Men ändå sitter jag och spelar det xP
eugenia
21-04-2009, 07:34
Men det är kul även om det är så meningslöst  Vilket level är ni andra på?
skånepåg
21-04-2009, 09:39
Finns ju några andra spel på den sidan oxå  Ska nog testa dem idag ^^
ampersson
21-04-2009, 10:42
Jag är på nivån harvest helper. Har precis förlorat min vattenhjälpreda. Inte alls kul! Sen tycker jag att det går lite väl segt att dra upp vissa grönsaker. Men jag spelar ju ändå varje ledig stund...  Så jag ska inte klaga.
eugenia
23-04-2009, 01:01
Jag märkte aldrig av att jag hade någon hjälpreda xD
Har just lyckats ta bort all sten i trädgården samt en av mullvadarna och en-två trädstammar ^^
Pia mitt i Skåne
27-04-2009, 11:29
Någon som vill rösta på min trädgård? När man kommer över vissa poäng så kommer det fler NPC och vill handla av en... Det verkar förresten som att man kan rösta på samma trädgård igen nästa dag. Här finns den: Scaniapias trädgårdHar ni andra också trädgårdar för visning? Några av er har jag hittat och röstat på.
Malin_MeL
01-05-2009, 07:13
Hur långt har ni kommit nu? jag har kommit till den nivån som man kan köpa en till trädgård. måste man vara premium för det? eller räcker det att spara ihop 90000? Rösta gärna på min trädgård: http://s4.molehillempire.com/garden/index....mp;user=6129975
ampersson
01-05-2009, 08:24
Jag är på samma nivå som dig Malin. Kommer nog ta ett tag att samla ihop 90000. Som jag förstått det behöver man inte va premium för det. Har runt 3000 nu bara så jag räknar med att det kan ta en/några veckor innan jag kommit upp i så stora summor.
Malin_MeL
01-05-2009, 08:57
Jag veeet, det är lite långsamt just nu tycker jag...har tagit bort allt skräp i trädgården och nu är det liksom bara att samla pengar, JÄTTEMYCKET pengar. men bra att man inte måste vara premium, vet inte om jag tycker att spelet e värt pengar direkt...fast kul är det konstigt nog! jag har bara 2000 pengar nu, men jag har en fontän som jag kanske skulle sälja. Jag fattar inte riktigt det där med dekorationspoängen, får man bara en omgång poäng oavsätt hur många dygn man har en dekoration?
ampersson
01-05-2009, 09:15
Nja, förstår inte det där med dekorationspoäng heller... Tror man måste "skörda" och sätta tillbaks dem igen om man vill återaktivera dem... Trodde man fick behålla poängen när man väl satt dit dem en gång, men icke sa Nicke. Jag tog bort mina "wooden balls" och då försvann mina poäng...
Malin_MeL
01-05-2009, 09:57
jaha, så det är så mycket som man har i trädgården vid tillfället som är poängen...jag trodde man kunde samla ihop poäng
ampersson
01-05-2009, 10:05
Ja, som jag förstått det. Jag trodde och hoppades att man kunde samla poäng. Annars blir det rätt svårt att komma upp i poäng. Men men, jag svär så ofta åt spelet att det är segt o svårt att avancera, ändå sitter jag här så ofta jag kan eller kommer ihåg att en gröda är färdig... Man är nog lite knäpp.
Malin_MeL
06-05-2009, 15:48
någon som köpt nån mer trädgård? jag råkade köpa gödsling istället, vet inte om det var så smart, hände inte så väldigt mycket
ampersson
07-05-2009, 10:35
Kämpar med att få ihop pengar. Har bara 12000 än och i den farten som grödorna (som ger lite mer pengar) blir klara så har jag nog min andra trädgård lagom till 2011 känns det som. Men jag kämpar på. Är ledig denna vecka och är kattvakt åt min familj så jag har en del tid över att sitta och glo på datorskärmen.  Hur går det för er andra?
Platinum
07-05-2009, 17:39
Jag har nått nivå Mole hunter och avklarat tre utmaningar och jobbar på den fjärde, men det lär nog dröja innan man kan köpa en till trädgård
Oj,oj,oj säger jag. Det är inte så ofta jag kikar in på forumet numera och så hade jag (o)turen att titta in precis när den här tråden var aktuell.
Så klart blev jag nyfiken och nu har också jag en trädgård och hur kul som helst tycker jag att det är. För min del gör det inget att allt tar lite tid, det är ju så det är i en riktig trädgård också. I andra spel där saker och ting ska göras på tid hänger jag inte med så det här spelet passar mig perfekt.
Jag är nu på nivån potato peeler och jag heter Farmor där också.
Tack snälla eugenia för tipset!
eugenia
09-05-2009, 04:26
Har nivå Allotment Holde just nu, men jag tycker att det går snabbt att levla upp sig iaf om man odlar saker som kostar mkt på marknaden. Har flera kunder som är beredda att betala mkt för sina varor, dessvärre tar succini och aubergine typ evigheter på sig att bli färdiga.
Pia mitt i Skåne
09-05-2009, 23:27
CITAT (Malin_MeL @ 01-05-2009, 08:13)  måste man vara premium för det? eller räcker det att spara ihop 90000? Jag har läst lite på premium account och det verkar tyvärr som om man måste ha ett sådant för att skaffa en till trädgård och en extra lagerhylla... Min trädgård
Malin_MeL
10-05-2009, 07:24
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 10-05-2009, 00:27)  Jag har läst lite på premium account och det verkar tyvärr som om man måste ha ett sådant för att skaffa en till trädgård och en extra lagerhylla... Min trädgårdjag tänkte att det kanske var så att om man har premium så kan man KÖPA en trädgård till alltså för riktiga pengar, annars måste man ha 90000, men jag kommer ju bli väldigt besviken om man inte får en trägård när man samlat ihop 90000! HOPPAS!!!
Pia mitt i Skåne
10-05-2009, 11:34
Tyvärr så har jag ännu inte stött på något spel på internet utan begränsningar. Alla bygger på att när man har kommit in i det och vill gå vidare, få nya funktioner, nya världar, vad det nu gäller, ja då måste man betala... Men det hade ju varit skoj att stöta på ett spel som är annorlunda, jag hoppas jag också...
skånepåg
10-05-2009, 11:37
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 10-05-2009, 12:34)  Tyvärr så har jag ännu inte stött på något spel på internet utan begränsningar. Alla bygger på att när man har kommit in i det och vill gå vidare, få nya funktioner, nya världar, vad det nu gäller, ja då måste man betala... Men det hade ju varit skoj att stöta på ett spel som är annorlunda, jag hoppas jag också... Nja silkroad och perfect world är helt gratis, mmorpg som tar typ ett år att klara
Pia mitt i Skåne
10-05-2009, 17:13
Hm... Dem har jag inte spelat, tack för tipset...
ampersson
10-05-2009, 17:17
Nu läste jag precis reglerna. Som jag förstår kan man skaffa 2:a trädgården utan premium men inte ytterligare en sen. (3:e) jag fortsätter iaf spara pengar. Har sparat ihop 16 000 nu.
skånepåg
10-05-2009, 17:30
Jag la ner detta spelet ett tag för att komma ikapp filmer men har spelat nu i 2 dagar och är onion peeler men odlar massor tomater nu så förhoppningsvis e jag ett level mer ikväll  Ska bli kul att få se vad man kan odla sen  Och får man ett land till så kan man ju köpa fina prydnassaker till dem  Server 2 ska på underhåll inatt så kanske på tisdag kan jag ta tag i lök odlingen och annat som tar mega lång tid då 3:D Älskar detta spelet
Malin_MeL
11-05-2009, 12:23
lök är ju en av de snabbaste växterna nu....jag bävar för vad som komma skall, de nya grödorna tar 48 timmar!
då ska jag oxå spara pengar och inte köpa mer gödning! det hjälper inte så mycket ändå, bara 1% per steg! jag tror jag har 7-8 tusen nu
Lady Hamilton
11-05-2009, 17:17
Även jag finns med på server 4 och heter Lady Hamilton jag är Allotment Holder Men det där med av visa trädgården, det har jag inte lyckats med. Men jag har NATURLIGTVIS varit inne på era trädgårdar o röstat  och de som jag ansåg har vacckra trädgårdar gav jag högsta poäng  och jag kan avslöja att ni har allihopa snygga trädgårdar FULL POTT från mig alltså
Pia mitt i Skåne
14-05-2009, 12:29
Jag tycker att du kan prova att lägga ut din trädgård Ladyn (och andra som inte har lagt ut dem) så att vi kan rösta på den. Det är inte svårt alls. Gå in på "profile" - den lilla röda tomten. I rutan som du får fram bockar du i "dispaly garden" och sedan klickar du på "edit". Din "display garden" kommer fram. Nu kan du ändra färgen på ramen om du vill genom att klicka på paletten uppe till höger i ramen. Sedan skall du ta en bild av trädgården. Du klickar i den fyrkantiga rutan nere till höger i ramen (make screenshot) och godkänner genom stt trycka save. Voila!! Sedan kan man ju förbättra bilden så ofta man vill. Man tjänar på att folk klickar eftersom man får fler och fler NPC-folk som kommer och vill handla hos en ju högre poäng man har... Jag har lagt alla som jag vet i mina kontakter på spelet så är det lätt att gå in och rösta. Synd att man bara kan gå in på "sin" server...
Malin_MeL
14-05-2009, 12:43
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 14-05-2009, 13:29)  Man tjänar på att folk klickar eftersom man får fler och fler NPC-folk som kommer och vill handla hos en ju högre poäng man har... vad menar du med detta? man får väl inte poäng för att någon röstar, eller? fler kunder? jag trodde antalet kunder hängde ihop med dekorationspoängen, och dem blir man ju av med så fort man tar bort dekorationen från trädgården.
Pia mitt i Skåne
14-05-2009, 12:58
Oj, jag har visst klickat mig runt där lite för mycket och varit lite för trött. Givetvis har du rätt. Däremot så kan man vinna pris varje vecka genom att folk röstar på ens trädgård. Det som styr folk som kommer och handlar är dekorationspoängen... Någon som vet var man får tag på en fågelskrämma förresten?
Malin_MeL
14-05-2009, 13:19
vad? har du fått problem med fåglar? jag får ogräs lite då och då,
just nu har jag problem med för många kunder, alla vill ha sparris och de tar ju för evigt att odla! behöver flera hundra st! ska iväg i helgen så det får bli till att sätta hela fältet fullt med sparris!
nån som köpte en andra trädgård ännu? hur mycket pengar har ni? jag har runt 12000 tror jag
Jag har precis blivit Mole Hunter och är nästan helt pank. Håller fortfarande på och gör fritt från ogräs osv. Nu är det bara en mullvad kvar att schasa iväg (för man tar väl inte livet av dom???????).
Tänkte sedan köpa någon dekoration för att få fler kunder, men det verkar som att man måste ha många eller dyra dekorationer för att kunderna ska strömma till. Någon som vet hur det egentligen fungerar?
Var just inne och tittade på min trädgårdsbild och någon har varit vänlig och röstat på den, tack så väldans mycket. Får ta och byta ut den bilden när allt otyg är rensat. Jag röstar också på er som jag känner till.
Det här spelet var riktigt kul, hoppas fler hakar på.
ampersson
14-05-2009, 14:00
Jag är uppe i 21 000 nu, långsamt strävar jag mot min andra trädgård. Dessutom kämpar jag med att samla ihop 5000 (!) spenatplantor. Det tar ju oxå sin lilla tid.
Har nästan helt gett upp de mindre värda plantorna nu. Kunderna vill ju ändå mest ha allt som tar tid att odla. Köper det billiga till kunderna istället. Hoppas resterande 70 000 går snabbt att få ihop. Känns som att en trädgård inte räcker så långt numer..
snuttan
14-05-2009, 17:10
Hej ! Jag håller med på att försöka få i hop 5000 spenat plantor, tar ju en halv evighet  men man kämpar på. Ja en till trädgård skulle ju inte vara helt fel. man sitter ju och glor på allt man ska så. Och så man alltid har till kunderna. Pengarna kommer ju ta år att få i hop. Men kul är det. Man kan ju inte slita sig från spelet för man kanske kan skörda och så lite nytt.
Lady Hamilton
14-05-2009, 19:23
Tack Pia för hjälpen men jag kommer nog att vänta tills jag har en "snygg" trädgård att visa upp Just nu är det bara "rörigt" Jag har kommit till nivån BlurberryBaron och har klarat 9quest. Men jag har börjat att "nobba" vissa kunder eftersom devill betala så lite........är det någon fler som gör likadant. När jag menar betalar lite så jämför jag priserna som finns på marknaden och jämför med vad kunden vill betala.Och även jag har lagt in er alla på en lista och röstar på era trädgårdar
Pia mitt i Skåne
14-05-2009, 22:14
 Jag hittade dig allt Ladyn... Min trädgård såg mycket värre ut när jag började visa den, hade massor med ogräs, stubbar och så mullvadarna... Som sagt man förbättrar efter hand om man vill men jag tycker att din är fin...
Nu har jag också röstat på Lady H:s trädgård och jag gav den hösta poäng, för jag tycker den är fin.
Men var får man tag i en flakmoppe undrar jag????? Skulle också vilja ha en sådan, ser lite tufft ut.
Lady Hamilton
15-05-2009, 06:24
Flakmoppen kan du köpa efter att du köpt bilen  för era röster  kommer att lägga in en snyggare bild senare när jag odlat upp lite fler dyra plantor och kan koncentrera mig på det "snygga" i stället
ampersson
15-05-2009, 07:34
Lady> har du premium? Eller hur kan man köpa bil? Det har jag inte sett nånstans.
Jag nobbar kunder hela tiden. Senast för en kvart sen, när en kund bara erbjöd halva marknadspriset. Hrmpf... Säljer det hellre själv då.
Malin_MeL
15-05-2009, 09:11
det står någonstans att det inte är en bra ide att nobba kunder, undrar varför. Men det är nog spelteknisk, om ingen sålde till kunder så skulle inga grödor försvinna från spelet och då skulle marknaden oxå stanna av. Men ja, vissa vill köpa väldigt billigt, konstigt att man inte får sätta sitt eget pris, eller iaf förhandla lite. Jag har oxå nobbat och inte märkt några konsekvenser.
Lady Hamilton
15-05-2009, 12:57
CITAT (ampersson @ 15-05-2009, 08:34)  Lady> har du premium? Eller hur kan man köpa bil? Det har jag inte sett nånstans.
Jag nobbar kunder hela tiden. Senast för en kvart sen, när en kund bara erbjöd halva marknadspriset. Hrmpf... Säljer det hellre själv då. Ja jag är premium och jag köpte bilen (och flakmoppen) i leksaks affären Här är en länk till min trädgård
ampersson
15-05-2009, 14:56
Intressant... hur betalade du och vad kostade det? Har röstat på dig nu oxå.
Lady Hamilton
15-05-2009, 16:17
Jag betalade via "paypal", det finns lite olika alternativ kolla uppe till höger så ser du ett © klicka på den och kolla där.  alla för att ni röstar. Men funderar på en sak.........jag brukar ofta rösta på olika trädgårdar som jag gillar, ibland kan jag rösta flera gånger samma dag.......tror jag eller har jag fel? Är det någon som har koll på hur ofta man kan rösta på "samma". De trädgårdar som jag röstade på i går kväll har jag ännu inte lyckats rösta på i dag  Men i varje fall så har jag gjort som jag blev tipsad om Att lägga upp alla här från Odla på mitt "Memmoblock" så att jag lätt kan gå in och rösta
ampersson
15-05-2009, 22:29
Hm, nu gjorde jag precis det jag sa till mig själv att jag inte skulle göra... Köpte premiumkonto... Men inget roligt extra än så länge. Väntar på bussen så att jag kan hyra tillbaks min vattengnome. Skönt att slippa vattna själv.
Lady Hamilton
15-05-2009, 22:33
Köp en bil så slipper du passa bussen  och kan åka vart du vill när du vill...........
ampersson
18-05-2009, 14:22
Nu har jag min andra trädgård. Finally- måste även erkänna att jag "fuskade" och skaffade mig premium o växlade in några coins... Men vet inte om jag tyckte det blev så mkt roligare för det. Ungefär samma skulle jag tro.
Malin_MeL
18-05-2009, 16:45
CITAT (ampersson @ 18-05-2009, 15:22)  Nu har jag min andra trädgård. Finally- måste även erkänna att jag "fuskade" och skaffade mig premium o växlade in några coins... Men vet inte om jag tyckte det blev så mkt roligare för det. Ungefär samma skulle jag tro.  fuskis
Lady Hamilton
18-05-2009, 19:43
ampersson vad heter du i spelet? Sedan får du gärna berätta hur du upplever att ha 2 trädgårdar. Själv har jag endast 12,700:- unjefär så för mig är det långt upp till 90,000. Men jag har moped 3 gnomer och level 2 på närings tillskottet Min trädgård
ampersson
18-05-2009, 21:04
Lady> heter ampe på server 2. Jag tycker det är ungefär samma att ha 2 trädgårdar så än så länge. Men det är väl mest för att allt tar sån tid innan man kan skörda. Ska försöka samla ihop till lite gödning och utsmyckningar nu. Tänkte sen ha en av trädgårdarna till att försöka göra lite "fin". Malin_mel>>> Haha jag vet. Men som sagt, kunde lika gärna samlat ihop det utan. Är mest glad för vattenhjälpen och bilen  Ska försöka ta mig i kragen o skaffa en visningsträdgård någon dag.
Malin_MeL
19-05-2009, 07:00
Jag är oxå sugen på vattenhjälpen! jag har fixat lite gödning, men det hjälper föga när jag inte orkar klicka för att vattna allt. jag använder musen mycket på jobbet och det känns som risken för att utveckla musarm inte precis blivit mindre sen jag började spela detta! man skulle ju vilja ha en odlar-gnome, så man bara skriver i hur många av en sort man vill sätta och så tar den lediga platser i trädgården.
eugenia
19-05-2009, 21:03
CITAT (snuttan @ 14-05-2009, 18:10)  Hej ! Jag håller med på att försöka få i hop 5000 spenat plantor, tar ju en halv evighet  men man kämpar på. Ja en till trädgård skulle ju inte vara helt fel. man sitter ju och glor på allt man ska så. Och så man alltid har till kunderna. Pengarna kommer ju ta år att få i hop. Men kul är det. Man kan ju inte slita sig från spelet för man kanske kan skörda och så lite nytt. Meningslöst att odla så mkt spenat. Speciellt eftersom den är så billig att köpa. Jag köpte all min spenat x)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|