Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
*Ulrica*
Jag spelar inte så himla mycket längre men klart jag går med i guilden!
HelenJ
CITAT (Farmor @ 20-08-2009, 12:54) *
HALLÅ, HALLÅ!

Nu är vi 12 stycken som är i full gång och odlar cocosnötter och vi vill väldans gärna att fler kommer med. Inte får vi något betalt, men vi får 840 poäng när vi skördar. Sedan är det bara att donera sin palm och om man tycker sig ha råd kan man köpa en till cocosnöt att odla.

Det hela går ut på att få ihop en otrolig massa cocosnötter (777.777) för att sedan få en belöning i form av en pokal. Om man nu har gb över kan man ju lika gärna använda dom på cocosnötter som att låta dom stå oanvända, tycker i alla fall jag.

Dessutom finns det ett slags forum i guilden, där man kan snacka om sina funderingar.

Så kom nu med på guilden som heter odlanu på level 4, ni bövs!!!!! flirting.gif

Det är ju en tävling och vi är på 9:de plats just nu. Bättre än så kan vi väl?

Jag vet inte hur man donerar.
Lady Hamilton
Jo du köper en eller flera coccosnötter hos träd o frukt försäljaren. Sedan planterar du i din trädgård, efter jag tror det är 35 timmar så har en palm vuxit upp, då skördar du den. Sedan beger du dig till Gardeners Society, gå in på våran guild klicka på Wonder of the world sedan vidare på Palmgarden, under bilden finns det en text där det står Send goods to the constructions site, där skriver du in antalet och sedan på send
HelenJ
CITAT (Lady Hamilton @ 22-08-2009, 23:55) *
Jo du köper en eller flera coccosnötter hos träd o frukt försäljaren. Sedan planterar du i din trädgård, efter jag tror det är 35 timmar så har en palm vuxit upp, då skördar du den. Sedan beger du dig till Gardeners Society, gå in på våran guild klicka på Wonder of the world sedan vidare på Palmgarden, under bilden finns det en text där det står Send goods to the constructions site, där skriver du in antalet och sedan på send

OK. Nu har jag donerat 8 st och fler är på gång. Så nu är vi uppe i 60 st totalt.
Lady Hamilton
bravo.gif Bravo! Nu fortsätter vi att kämpa tummenupp.gif Och locka gärna med er fler medlemmar
*Ulrica*
Jag hittar inga kokosnötter till salu... dunno.gif
*Ulrica*
Jag har ansökt till guilden för några dagar sedan men inte blivit antagen = Ulrican crying.gif
Lady Hamilton
CITAT (*Ulrica* @ 23-08-2009, 15:10) *
Jag har ansökt till guilden för några dagar sedan men inte blivit antagen = Ulrican crying.gif

CITAT (*Ulrica* @ 23-08-2009, 14:58) *
Jag hittar inga kokosnötter till salu... dunno.gif

Ja det är rätt trostar.gif man kan inte köpa coccosnötter utan att vara medlem i en Guild. Men så fort du fått medlemsskap så kommer det att finnas både kokosnötter och palmer att köpa. Hoppas att du snabbt får svar på medlemsskapet tummenupp.gif Vi andra står där inne och väntar på dig blomma.gif

Nu ser jag att sued hon som är Guildledare inte varit inloggad sedan den 21/8, hon kanske har varit bortrest? men kommer säkert hem när som hellst

(som medlem i en guild så kan man se när de andra medlemmarna senast varit inloggad)
Lady Hamilton
Välkommen Ulrican blomma.gif ser att du nu är med i våran Guild
Miro
är guild = gille?
susanneedgren
CITAT (Lady Hamilton @ 23-08-2009, 16:10) *
Ja det är rätt trostar.gif man kan inte köpa coccosnötter utan att vara medlem i en Guild. Men så fort du fått medlemsskap så kommer det att finnas både kokosnötter och palmer att köpa. Hoppas att du snabbt får svar på medlemsskapet tummenupp.gif Vi andra står där inne och väntar på dig blomma.gif

Nu ser jag att sued hon som är Guildledare inte varit inloggad sedan den 21/8, hon kanske har varit bortrest? men kommer säkert hem när som hellst

(som medlem i en guild så kan man se när de andra medlemmarna senast varit inloggad)

Hej!

Nej inte bortrest men tyvärr utan internet några dagar.

Men nu är allt löst!

Grå
Om i inte redan vet det så har Molehillmänniskorna släppt betaversionen av My Free Farm nu. Påminner mycket om Molehill, men är lite mer.

http://www.beta.myfreefarm.de/login.php
Lady Hamilton
Nu har det startat i vårat Guild Men VAD??? går det ut på? vad förväntas vi göra?
eugenia
Nu är det en tävling på server 4 om vem som kan samla ihop (odla, köpa, trolla fram?) flest marigolds. Ligger i ledningen just nu (mentaldisease) någon som vill sponsra några marigolds? tongue.gif
Lady Hamilton
tummenupp.gif önskar dig lycka till! Jag skickar några blomma.gif och håler tummarna för att det blir du som vinner pokalen denna omgång
Lady Hamilton
Halloj susanneedgren!! sos.gif
.......eller finns det någon här som känner susanneedgren? I så fall kan väll den PM:a mig snälla?
Mvh Lady´n
susanneedgren
Hej Lady Hamilton

Har inte varit inne på ett antal månader. Har haft för mycket att göra på jobbet under hösten för att orka kolla på datorn när jag kommer hem.
Lady Hamilton
Men vi fick ju kontakt ändå kompiskram.gif det jag ville har vi ju redan avklarat för länge sedan Men kul att se dig
susanneedgren
Några som spelar fortfarande?
Farmor
Jag spelar varje dag och tycker fortfarande att det är jättekul.
Lady Hamilton
Även jag försöker hinna med varje dag men det är inte alltid jag hinner
freya
Har bett om medlemsskap i Guilden, är den igång ännu?
kipling
Hej,

Tänkte bara berätta att Molehill Empire lanserades på svenska för en knapp månad sedan.

Adressen är, såklart, http://www.molehillempire.se

Två servrar med ett par tusen medlemmar - tillräckligt många för en fungerade torgmarknad, men inte fler än att en duktig trädgårdsmästare kan klättra snabbt i rankingen... och det låter ju som att det är en del här som har erfarenhet av Molehill Empire sedan tidigare!

Så nu kan man få lite odlat, trots snötäcket! ;-)

Hälsningar,

Kipling, som förresten såg både snödroppar och vintergäck idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon