Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
skånepåg
CITAT (susanneedgren @ 14-07-2009, 19:07) *
Är vi nio på server 4 som har visningsträdgårdar?

Har lagt upp Er i kontakter så jag kan rösta men är osäker på om jag missat någon.

Och hur lång tid tog det för Er att få ihop 90.000 gB så Ni kunde köpa den efterlängtade 2:a trädgården?

Jadu, jag ligger på server 2 (pjater) men att samla ihop till 90 000:- tog väl 2 månader kanske nån vecka mer kommer inte ihåg, men ska köpa min andra trädgård om 2 dagar biggrin.gif
*Ulrica*
CITAT (EKLO @ 10-07-2009, 20:35) *
Alla som visar en trädgård tycks gå in för att göra odlingarna mkt symmetriska och strikta
Min första plan var att göra en visningsträdgård som såg lite ut som en riktig trädgård med rabatter och så, lite naturligt böljande. Men i och med att planen är indelad i så stora rutor och grödorna dessutom står väldigt strikt inom sin ruta så är det väldigt svårt att göra något annat än strikta lösningar hur gärna man än vill. Då är det lättare att falla till föga och försöka göra det bästa av striktheten.

Men jag ska försöka, någongång... tror dessutom det är lättare när man kan odla träd.
HelenJ
CITAT (susanneedgren @ 14-07-2009, 19:07) *
Och hur lång tid tog det för Er att få ihop 90.000 gB så Ni kunde köpa den efterlängtade 2:a trädgården?

Jag skulle vilja veta var man köper den extra trädgården. Har läst igenom varenda textrad under ? utan att bli ett dugg klokare (jo, det står att man kan köpa en extra trädgård, men inte var!)
Farmor
Klicka på din cykel och då får du upp en bild på Green Valley. Till vänster har du 2 trädgårdar, den ena är din och den andra med låset på blir din om du klickar på den och har 90.000 gb.
skånepåg
Jag köpte min andra trädgård igår och har rensat bort allt, och odlar massa spenat?? (Spinach) ?? Så snart har jag min fontän, blev så mycket smidigare med en extra trädgård oxå biggrin.gif
Lady Hamilton
Jag visst är det smidigt med fler trädgårdar yahoo.gif man hinner odla en hel del Och när man är uppe i grödor som tar 6-8 dygn så blir det annars lite tråkigt att bara sitta o vänta tills man får skörda Då är det bra att kunna ha låååångtidsgrödorna i en trädgård och odla "snabbisarna" i någon av de andra (Som ni kanske förstår så har jag tre trädgårdar giggle.gif )
skånepåg
Ja smidigt som satan e det, måste nog testa betala sen när jag kommit upp lite mer level och ha en tredje trädgård biggrin.gif , för det e rätt roligt spel biggrin.gif
susanneedgren
Kan någon människa förklara för mig vilka som köper grödor dyrare på marknaden än hos bonden?

Hur kommer det sig att dom får sina saker sålda?
Lady Hamilton
En teori som jag har är att de som inte har bil kan inte åka in till staden annat än de dagar bussen går
susanneedgren
Men det borde ju bara gälla blommorna. Green Valley kunde man väl cykla till från början?
skånepåg
CITAT (susanneedgren @ 26-07-2009, 11:46) *
Kan någon människa förklara för mig vilka som köper grödor dyrare på marknaden än hos bonden?

Hur kommer det sig att dom får sina saker sålda?

Hehe jo jag har oxå sett de som ger fantasi priser på sina grödor tongue.gif
Jag handlar alltid på marknaden, orkar inte skriva upp alla priser det handlar väl om inte många ören tror jag, dessutom tjänar man snabbt igen dem igen tongue.gif
Andra stadens buss går väl onsdagar och lördagar??
susanneedgren
På server 4 tjänar man definitivt på att kolla runt. Kan skilja ganska mycket!
Lady Hamilton
När man ser dessa priser blir man fundersam g.gif

4 Cauliflower 25.00 gB 100.00 gB

11 Lettuce 26.00 gB 286.00 gB

67 Radishes 20.00 gB 1,340.00 gB

6 Blackberries 25.00 gB 150.00 gB
EKLO
Men men, är inte de där fantasipriserna bara ett tecken på att man använder marknaden istället för att själv lagra grönsakerna - pga av platsbrist? Dvs man lagrar dem till fantasipriser bara för att man inte vill bli av med dem, men saknar plats i sin egen hylla? Så gör i alla fall jag (men inte tar jag i så kraftigt med priset, eftersom marknaden i sig tar procent).
Lady Hamilton
Ja kanske dunno.gif men är det då inte enklare att bara "öppna" en till hylla? (kommer nu inte i håg vad det kostade men inte var det väll så dyrt?) För har man 2 hyllor så får man plats med alla grödor
Farmor
Man kan ju sända det som inte får plats i hyllan som Contract till sig själv.
Då kostar det ju ingenting. rolleyes.gif
Malin_MeL
CITAT (Farmor @ 26-07-2009, 23:33) *
Man kan ju sända det som inte får plats i hyllan som Contract till sig själv.
Då kostar det ju ingenting. rolleyes.gif

smart!
EKLO
Hur fixar man en ytterligare hylla tro? Jag spelar bara ibland, har inte riktigt satt mig in i allt, men kanske nån av er kan berätta om nya hyllan? Vore bussigt, hittar inget om det där jag tittar.
Farmor

Klicka på länken och du kan se allt du har nytta av att veta.

http://www.molepedia.coolix.com/

För att köpa en extra hylla måste du ha premium.
EKLO
Tack! Det krävdes visst ett "premium account" för att köpa en extra hylla, och det har jag inte. Får prova med kontrakt till mig själv, tack för tips!
Malin_MeL
Nu har jag börjat spela farmtown på Facebook, det är liknade detta, men man kan ha djur oxå och så är det flexiblare om man vill göra fint. men det är inte riktigt så avancerat som molehill men riktigt skoj!
Bettis
CITAT (Malin_MeL @ 30-07-2009, 15:06) *
Nu har jag börjat spela farmtown på Facebook, det är liknade detta, men man kan ha djur oxå och så är det flexiblare om man vill göra fint. men det är inte riktigt så avancerat som molehill men riktigt skoj!

DET GÖR JAG OCKSÅ!!!!! w00t.gif w00t.gif KAN DU BLI MIN GRANNE???? SNÄLLA ninja.gif blush.gif
Malin_MeL
CITAT (Bettis @ 30-07-2009, 15:09) *
DET GÖR JAG OCKSÅ!!!!! w00t.gif w00t.gif KAN DU BLI MIN GRANNE???? SNÄLLA ninja.gif blush.gif

jag PMar dig
Lady Hamilton
Jaha Då har trädgårdstävlingen startat om igen tummenupp.gif inte för att jag förstår vitsen med det hela. Har ännu inte sett att någon fått något pris confused.gif men men.....jag röstar tappert varje dag o på alla er som lagt ut era trädgårdsnamn kompiskram.gif
Fny
jag testade det där trädgårdsspelet och det var hemskt beroendeframkallande men när jag kom upp till en viss nivå ville dom ju ha betalt! Inte en chans säger jag bara... så jag slutade omedelbart. Såååå kul var det inte!
Suz
Är nu med både på facebook och Molehill...undrar ibland vad jag håller på med då jag vet att jag så lätt fastnar för sånt här blink.gif
Men jag skulle ju bara kolla vad det var shy.gif crazy.gif
malin72
har försvunnit från allt på ett bra tag....saker har gjort att jag inte har fått någon tid eller lust att göra någon, det jag gör att att sitta på farm town på fb til 2-3 på natten crazy.gif ok...detta är varning på..ojoj men gud vad kul det är och har vänner från massa länder yahoo.gif

betalt....nope

heter samma som här inne om ni hittar mig tummenupp.gif

ska ta mig samman och hitta tillbaka hit och blogg osv.....hälsade bara på och hoppas att ni alla har det bra smiley_small_hug.gif
Pia mitt i Skåne
Kanske vi skulle starta en Guild på server 4?
Lady Hamilton
Ja Pia tummenupp.gif Vilken bra idé! Starta en du en så går jag med kompiskram.gif
EKLO
En annan sak - en fråga: Vad betyder de konturer av 2 pilar som plötsligt dök upp längst ner i min lagerhylla i spelet?
Lady Hamilton
Pilarna är till för att växla mellan de olika "skjulen" Alltså du kan kolla i båda utan att behöva klicka på själva skjulet. Och du kan numera kolla (i båda skjulen) även om du är på marknad eller kontrakts sidan
EKLO
Min begränsning sträcker sig tydligen längre: Vadå två skjul? Menar du lagerhyllan som skjul - i så fall har jag bara ett, utan att betala verkliga pengar kan man väl inte ha fler. Hm. Fattar jag rätt?
Lady Hamilton
Korrekt uppfattat. tummenupp.gif Har man 2 lagerhyllor så använder man pilarna när man vill växla mellan hyllorna för att komma åt sina grödor vis sådd eller försäljning
susanneedgren
Någon som startat guild på fyran?

Jag hakar på.

Annars startar jag ett själv......
susanneedgren
Gjorde slag i saken själv!

odlanu heter guildet.

Kom gärna med ni som ligger på server 4.

HelenJ
CITAT (susanneedgren @ 12-08-2009, 19:20) *
Gjorde slag i saken själv!

odlanu heter guildet.

Kom gärna med ni som ligger på server 4.

Du får nog berätta hur man gör. Jag har ingen aning iaf.
EKLO
CITAT (Lady Hamilton @ 12-08-2009, 11:41) *
Korrekt uppfattat. tummenupp.gif Har man 2 lagerhyllor så använder man pilarna när man vill växla mellan hyllorna för att komma åt sina grödor vis sådd eller försäljning

Aha, då begriper jag. Tack!
susanneedgren
CITAT (HelenJ @ 12-08-2009, 19:24) *
Du får nog berätta hur man gör. Jag har ingen aning iaf.

Det har kommit en ny finess i Green valley. En ny pil pekar på Guild. Där kan man bli medlem i olika grupper och jag har startat en som heter odlanu för oss odlaiter. Klicka på guildhouse och gå med!

Hälsningar

Sued
Lady Hamilton
Jag är ju medlem i en anna Guild men jag överväger så klart att gå med i Odlas eftersom den är Svensk och alla ni andra kanske överväger att gå med. Har just skickat ett PM till hon som värvade mig till sin Guild

Förresten vore det bra om du sued slriver lite på svenska i inledningen så kanske fler svenskar vill vara med. Jag ser att det finns Finländare o andra nationaliteter som skrivit på sitt språk för att locka till sig landsfränder
susanneedgren
Done!

/sued
Lady Hamilton
Snyggt! Jag kommer nog med jag också skall bara försöka att avsluta min nuvarande guild lite "snyggt" kompiskram.gif
susanneedgren
Trevligt!
Vill gärna ha dig med!

/sued
Lady Hamilton
Nu har jag avslutat min nuvarande Guild och ansökt om att gå med i Sueds Odla men innan jag gick ur hann jag få detta meddelande som kanske kan vara bra att läsa

CITAT
please everyone do try and recruite good people into game.
also i will like to ask very kindly everyone which i haven\'t asked before... whoever HAS NOT bought a coconut yet please do go and buy 1 coconut (or more would be nice lol) buy it in the woods(forest) and plant 1 in your garden, it will then become a palm tree after 35 hours, then please kindly donate the palm tree to the guild.
when you do this we will be one step closer to \"wonder of the world\" and we will hope to be the best guild on this server for people who don\'t know we need a total of........................get ready...................77,777 palm trees. just to let everyone know do not buy a palm tree but buy a coconut because a coconut makes a palm tree in 35 hours dont make the mistake i did i bought 1 coconut and 1 palm tree
Thank You
PLEASE DONATE AT LEAST ONCE

Farmor
Jahaja, nu har jag också gått med. Och jag har köpt en kokosnöt som jag strax ska plantera.

Men jag måste erkänna att jag egentligen inte fattar vad det hela handlar om. Min engelska är väl lite för dålig. Vill någon vara så vänlig och förklara för mig? g.gif
susanneedgren
Inom guidet ska man totalt samla ihop 777.777 st palmträd.

Antingen köper man dom färdiga och donerar till guildet eller så köper man en kokosnöt och odlar fram en palm som man sedan donerar.

Självklart får man vara med i guildet utan att donera något!

Vi vill ha med så många som möjligt, så alla Ni på server 4. Kom med i odlanu (odl)

Hälsningar

sued
Farmor
Men, jag förstår inte varför man ska samla kokosnötträd. Det är ju en himla massa träd som ska samlas och dyra är dom även om man odlar trädet själv.

Får vi någon slags belöning????????
susanneedgren
Jadu, det undrar jag också. Hittar ingen information om det.

Den som hittar något kan väl meddela.

Tack

sued
Farmor
HALLÅ, HALLÅ!

Nu är vi 12 stycken som är i full gång och odlar cocosnötter och vi vill väldans gärna att fler kommer med. Inte får vi något betalt, men vi får 840 poäng när vi skördar. Sedan är det bara att donera sin palm och om man tycker sig ha råd kan man köpa en till cocosnöt att odla.

Det hela går ut på att få ihop en otrolig massa cocosnötter (777.777) för att sedan få en belöning i form av en pokal. Om man nu har gb över kan man ju lika gärna använda dom på cocosnötter som att låta dom stå oanvända, tycker i alla fall jag.

Dessutom finns det ett slags forum i guilden, där man kan snacka om sina funderingar.

Så kom nu med på guilden som heter odlanu på level 4, ni bövs!!!!! flirting.gif

Det är ju en tävling och vi är på 9:de plats just nu. Bättre än så kan vi väl?
Lady Hamilton
Jag håller med Farmor Vi vill bli fler på odlas Guild kompiskram.gif kom med NU!
Farmor
Puttar upp tråden och hoppas fler nappar på mitt och Lady Hamiltons upprop.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon