|
Meriona
17-05-2010, 12:35
CITAT (Chamomille @ 17-05-2010, 13:01)  Men Meriona... Nu vet jag precis vad jag ska ta med mig till Surte  Inte mask väl?  Du vet att om jag får hjärtinfarkt så kommer stackars Olle inte hem....  Kan man använda det som ursäkt? CITAT (ingrid fuxwall @ 14-05-2010, 20:08)  Gräslök brukar jag gräva upp och slänga, ska se om jag missat någon. Citronmeliss finns här mängder och det är ju väldoftande i alla fall. Sedan ska jag ta mig upp en nivå och se om äpplemyntan överlevt vintern.
Jag har börjat röja i kryddträdgården men är lite försiktig då allt inte hunnit komma upp Jag är tacksam för alla sorters örter ni vill bli av med (kan man avmaskifiera dem?)
Chamomille
17-05-2010, 14:26
Okej då Meriona. Det var en bra ursäkt om nån  Tar inte med mig nån mask..
Chamomille, behöver du akvarieväxter? I så fall har jag massor av flytormbunkar (både smal- och bredbladiga) och även en del hygrophila, limnophila, spikblad, javamossa mm.
Olle
Chamomille
17-05-2010, 15:11
CITAT (Olle A @ 17-05-2010, 16:03)  Chamomille, behöver du akvarieväxter? I så fall har jag massor av flytormbunkar (både smal- och bredbladiga) och även en del hygrophila, limnophila, spikblad, javamossa mm.
Olle Jamen tack snälla.  Visst vill jag ha det. Men tänk på att jag har ett liiitet akvarium
Meriona
17-05-2010, 15:20
Och jag tycker bara att hon ska få dem om hon lovar att inte komma med mask.
Chamomille
17-05-2010, 15:45
CITAT (Meriona @ 17-05-2010, 16:20)  Och jag tycker bara att hon ska få dem om hon lovar att inte komma med mask.  Fniss  Vänta bara...
Men mina fiskar gillar mask! Enchyträer, grindalsmask, tubifex... Olle
Solstorm
17-05-2010, 17:18
Frö med posten skänker inga priser i år men vi är välkomna att fråga nästa år igen. Odla.nu har inte svarat.
Myosotis
17-05-2010, 17:53
CITAT (Solstorm @ 17-05-2010, 18:18)  Odla.nu har inte svarat.  som vanligt...
ingrid fuxwall
17-05-2010, 19:09
CITAT (Meriona @ 17-05-2010, 13:35)  Inte mask väl?  Du vet att om jag får hjärtinfarkt så kommer stackars Olle inte hem....  Kan man använda det som ursäkt? Jag är tacksam för alla sorters örter ni vill bli av med (kan man avmaskifiera dem?)  Är tveksam till det - vet hur man förhindrar spridning av sniglar men inte mask
Meriona
17-05-2010, 19:47
Jag får ta risken Ingrid.  Kanske kan jag blunda...
Solstorm
17-05-2010, 22:19
Fel av mig när jag skrev att odla inte svarat. Det hade de visst gjort när jag skrev förra inlägget, det var jag som missat att se det. Vi har blivit lovade något till lotteriet!
Meriona
18-05-2010, 08:36
Vill till att det hinner fram då före lördag, men det var ju kul!
*Ulrica*
19-05-2010, 11:10
Är det stråhatt som gäller för försäljarna i år också?
Solstorm
19-05-2010, 12:17
Snyggt, men tyvärr har jag ingen.
Solstorm
19-05-2010, 12:31
Funderar på om det inte kan fungera bra med lotteri utan bord. Ett bord blir troligen för lite så vi skulle ändå behöva fler. Om vi skippar bord så slipper jag köra massa mil för att låna kärra. Jag hade tänkt låta lotteriet betala de bensinpengarna. Utan kärra så blir det mer pengar till lotteriet. Visst funkar det utan bord?
Meriona
19-05-2010, 13:22
Själva lotteriet behöver väl inget bord om man har lottringar och går omkring och säljer, men de som köper vill väl se vad de kan vinna gissar jag. Kan man ställa vinsterna på marken på nåt sätt (utan att folk snavar över dem)?
Idag har jag förberett en massa för marknaden. Hittills har jag planerat att ta med mig: tomater - flera sorter, chili - tre sorter, gurka, squash, vitkål, physalis, små plantor av några olika tagetes och pluggplantor av salladshuvud. Ska jag ta med mig gula hallon? I så fall tänkte jag gräva upp dem på lördag morgon och ställa dem i en hink med vatten och sälja dem barrotade. Har ni andra liknande sortiment eller blir det en variation? Ser fram emot lördag!
Dito Verde
19-05-2010, 22:45
Jag fixar ett lotteribord som vinsterna kan stå på i mitten. Inga problem.
*Ulrica*
20-05-2010, 07:46
CITAT (ABCiV @ 19-05-2010, 22:15)  Har ni andra liknande sortiment eller blir det en variation? Ser fram emot lördag! Gula hallon? Häftigt, det visste jag inte ens att det fanns! Jag har helt andra grejer, lite perenner och krukväxter.
Det börjar se ut som att jag inte kan komma till marknaden nu på lördag... Dito Verde, vi får ses i stan istället någon dag Knytt, jag tror inte jag kan hänga med
Solstorm
20-05-2010, 09:39
Tack för bordet Dito!
Jag har satt häckplantor från sticklingar här hemma. Långa pinnar långt ner i marken. Skulle tippa på att säkert åtta-nio stycken av tio tar sig. Funderar på om jag ska ta med nyklippta pinnar av avenbok, sibirisk ärtbuske och kanske något mer. Sälja kanske 12 stycken för en tjuga.
Jag kommer inte att ta med vinbergssnäckor i år till försäljning men om någon vill ha så kan ni hojta här i tråden så tar jag med till er.
Dito Verde
20-05-2010, 11:57
CITAT (Laura @ 20-05-2010, 09:01)  Det börjar se ut som att jag inte kan komma till marknaden nu på lördag... Dito Verde, vi får ses i stan istället någon dag Knytt, jag tror inte jag kan hänga med 
*Ulrica*
20-05-2010, 14:48
ingrid fuxwall
20-05-2010, 15:03
CITAT (Solstorm @ 20-05-2010, 10:39)  Tack för bordet Dito!
Jag har satt häckplantor från sticklingar här hemma. Långa pinnar långt ner i marken. Skulle tippa på att säkert åtta-nio stycken av tio tar sig. Funderar på om jag ska ta med nyklippta pinnar av avenbok, sibirisk ärtbuske och kanske något mer. Sälja kanske 12 stycken för en tjuga.
Jag kommer inte att ta med vinbergssnäckor i år till försäljning men om någon vill ha så kan ni hojta här i tråden så tar jag med till er. Jättebra med häckplantor! Vill gärna köpa ett par snäckor, en från tidigare finns kvar men vi behöver fler CITAT (ABCiV @ 19-05-2010, 22:15)  Idag har jag förberett en massa för marknaden. Hittills har jag planerat att ta med mig: tomater - flera sorter, chili - tre sorter, gurka, squash, vitkål, physalis, små plantor av några olika tagetes och pluggplantor av salladshuvud. Ska jag ta med mig gula hallon? I så fall tänkte jag gräva upp dem på lördag morgon och ställa dem i en hink med vatten och sälja dem barrotade. Har ni andra liknande sortiment eller blir det en variation? Ser fram emot lördag! Du säljer ju allt jag behöver! Givetvis gula hallon
Solstorm
20-05-2010, 20:32
Får se om jag hinner skriva. Här har åskat i flera timmar, just nu är åskan lite längre bort, får se hur det går. Hämtat ett paket idag. [attachment=50187:016.JPG] Med innehåll [attachment=50188:017.JPG] Jösses jag vill vinna allt var som kom från Odla.nu! Massa fint! CITAT (ingrid fuxwall @ 20-05-2010, 16:03)  Jättebra med häckplantor! Vill gärna köpa ett par snäckor, en från tidigare finns kvar men vi behöver fler Fast det är stora sticklingar och inga plantor ännu, men det är ett billigt sätt att göra häck. Snäckorna får du.
Solstorm
20-05-2010, 20:43
Ninnisky ger två broderade linnehanddukar!
Dito Verde
20-05-2010, 22:23
Kommunen har tagit bort jordhögen efter påtryckning av Bruksongar. Bruksongar ställer upp med p-vakter och dirigerar bilarna rätt. Nu har vi 30 anmälda säljare CITAT (*Ulrica* @ 19-05-2010, 12:10)  Är det stråhatt som gäller för försäljarna i år också?  Givet, för de som har en i alla fall. Jag har en, kanske två om någon vill låna.
Eva i Höga
21-05-2010, 06:53
Jag önskar er alla en trevlig dag i Surte, önskar jag kunde vara med er där. Vi ses en annan gång! Kram på er allihop!
*Ulrica*
21-05-2010, 08:38
CITAT (Solstorm @ 20-05-2010, 21:32)  [attachment=50188:017.JPG] CITAT (Solstorm @ 20-05-2010, 21:43)  Ninnisky ger två broderade linnehanddukar!  CITAT (Dito Verde @ 20-05-2010, 23:23)  Kommunen har tagit bort jordhögen efter påtryckning av Bruksongar. Bruksongar ställer upp med p-vakter och dirigerar bilarna rätt. Nu har vi 30 anmälda säljare  WOW! Det här blir bästa marknaden någonsin!!! CITAT (Eva i Höga @ 21-05-2010, 07:53)  Jag önskar er alla en trevlig dag i Surte, önskar jag kunde vara med er där. Vi ses en annan gång! Kram på er allihop!
Jag kan ju inte vara med i år  har sista kursdagen i morgon 4 timmar i skogen iof trevligt men jag hade hellre varit hos er  Hoppas att ni får en härlig dag, det ska inte kommar regn iaf.
Snabb fråga: Nu när Bruksongar ställer upp med P-vakt undrar jag helt enkelt: Blir det väldigt krångligt om jag inte kommer (en allvarligt sjuk nära anhörig behöver mig mer)? Blir det krångligt utan mig ställer jag upp eftersom jag lovat, men löser sig parkeringen på annat sätt känner jag mig friare att avgöra utifrån "privatplanet". Vad tror ni?
*Ulrica*
21-05-2010, 09:24
EKLO: vi fixar det! Jag och min mamma kommer tidigt och hjälper till med att få säljarna på plats. Det blir lite tightare i år eftersom det 10 säljare mer men Dito Verde har en bra plan! Ha inget dåligt samvete ifall du inte kommer! Vi har minnet kvar från Röda Damen!  CITAT (Bettis @ 21-05-2010, 09:41)  Jag kan ju inte vara med i år  Fasiken... först Eva och sedan du... vi får ha fler träffar i sommar!
Jag kanske kan hitta en stråhatt..
Eklo, det måste väl gå att ordna någon av oss som vakt en stund om det behövs, jag kan lämna mina plantor obevakade om det skulle vara så. En sjuk anhörig är viktig.
Mitt sortiment är varierande, risken att alla säljer samma är nog minimal. Så kul att se er alla!!
Meriona
21-05-2010, 11:28
Vad gulligt att Bruksongar ställer upp så!
Vi får ses en annan gång helt enkelt.
Hoppas nu att allt blir fintfint: må solen lysa, kommersen flyta, rariteter och vardagsplantor byta stolta ägare och champagnen sprudla. Och Ulrica, om jag inte missuppfattade Dito Verdes meddelande har Bruksongar parkeringsdetaljen under kontroll.
Meriona
21-05-2010, 11:39
Annars vaktar jag istället för dig EKLO.  Ta väl hand om din släkting!
Solstorm
21-05-2010, 16:51
Nu har jag köpt priser till lotteriet. Det blev några sådan här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70177439 Solcellslampor till trädgården. De tror jag är lätta att tycka om för de flesta. På bilden på paketen ser det ut som de lyser upp lite och inte bara är en ljuspunkt. Det blev några sådana här också: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10177442 Också solcellsbelysning till trädgården. Jag tycker att de är lite roliga men risken finns att någon tycker att det är bad taste. Hoppas någon vinner som gillar dem. Jag ser ju att det är mycket som jag själv vill vinna och har lust att roffa åt mig. Men lotteriet är ju främst tänkt för kunderna. Det skulle ju se dumt ut om vi säljare är först med att gama till oss vinsterna. Vore det fel om vi säljare väntar med att börja ta ut vinster tills marknaden varit igång åtminstone en halvtimme? Ingrid du har PM!
Meriona
21-05-2010, 18:32
INTE bad taste, en sån vill jag ha på min balkong! Jag håller med dig, inte ska vi kasta oss över lotteriet och vinsterna, men lite senare så! Det är synd om den som står i vägen när Solstorm blåser i pipan att det är fritt fram för alla...
anne-li i olofstorp
21-05-2010, 20:25
Nu har jag krukat in 10 krukor med Kajpar (gotländsk skogslök) + en till dig Wilmer, som jag lovat. Jag, min granne, och en komis kommer nog redan före 11. Är det något jag kan göra så säg till!!!!!
Alexander-VG-zon3
21-05-2010, 20:31
jag måste tyvärr meddela att jag inte kan komma, har inte råd att åka. tråkigt men sant för jag skulle verkligen vilja komma och träffa er alla men det får bli till nästa gång.
ingrid fuxwall
21-05-2010, 20:59
Vi får hoppas att det finns någon som fotograferar och delar med sig av bilderna så att de som inte kommer kan få en liten inblick
Var bor du mer exakt.. ser inte på din profil mer än sydväst om Borås. Jag åker från Herrljunga, om du tror du kan möta upp mig någonstans på vägen plockar jag mer än gärna upp dig! CITAT (flaxss @ 21-05-2010, 21:31)  jag måste tyvärr meddela att jag inte kan komma, har inte råd att åka. tråkigt men sant för jag skulle verkligen vilja komma och träffa er alla men det får bli till nästa gång.
Aqvakul
21-05-2010, 21:09
Från Blekinge skickar jag en önskan om en riktigt bra dag med härligt väder!
*Ulrica*
22-05-2010, 06:16
CITAT (ingrid fuxwall @ 21-05-2010, 21:59)  Vi får hoppas att det finns någon som fotograferar och delar med sig av bilderna så att de som inte kommer kan få en liten inblick Jag tar med mej både kameran och lilla filmkameran. Så kan vi visa filmsnuttar på hemsidan sedan!
Skåpbilen är knökfull, jag funderar på om jag glömt nåt. Kameran är med! Vi ses!
anne-li i olofstorp
22-05-2010, 14:37
hej alla vänner! Tack för en underbar dag i Surte!!! Hoppas att alla som vann Kajpar-lökar lyckas, men att dom inte sprider sig över hela tomten...... Mina "gäster" hade "all time high"! och jag mådde också ofantligt bra!!!! Tack snälla ni!!!!! Ert engagemang och er värme!!! En toppendag. Tyvärr var ju kameran inte med ..... Lyckas bara hålla 2 saker i huvudet samtidigt!!! Hoppas på andras bilder (helst utan mig då!!!)
Dito Verde
22-05-2010, 15:05
CITAT (anne-li i olofstorp @ 22-05-2010, 15:37)  hej alla vänner! Tack för en underbar dag i Surte!!! Hoppas att alla som vann Kajpar-lökar lyckas, men att dom inte sprider sig över hela tomten...... Mina "gäster" hade "all time high"! och jag mådde också ofantligt bra!!!! Tack snälla ni!!!!! Ert engagemang och er värme!!! En toppendag. Tyvärr var ju kameran inte med ..... Lyckas bara hålla 2 saker i huvudet samtidigt!!! Hoppas på andras bilder (helst utan mig då!!!) Gamen Kicki (wilmer) roffade tre krukor Kajp  nu känner jag mig gamig.. Jag HOPPAS de sprider sig hej vilt  TACK TACK TACK Anne-Li, ååå så jag har längtat  Är det någonsin något du vill ha lova att säga till Tack för ett toppen arrangemang, till och med solen fick ni med på schemat. Som vanligt kul att se er alla, även om det blir lite hastigt. Nu är det så att jag som åkte sit kollade hur rent och fint det var på parkeringen. Men jag glömde mitt gröna lilla växthusgaller där själv:-cry-: Jag ska ringa museet i morgon om det är öppet, men är det någon som åker förbi och har lust så får ni gärna kolla efter det... Det är väl inte hela världen, men det var ett sådant där helgaller till litet plastväxthus, jag hittar bara växthus med halvgaller nuförtiden. Blev lite ledsen i ögat. Tack för alla fina växter jag fått och köpt, det kommer bli så fint i vår nya trädgård.
*Ulrica*
22-05-2010, 15:49
Nu var du snabb med bilderna! På sista bilden ser jag en tant som inte verkar höra dit.... undrar vad det kan vara för en... Det var en helt fantastisk dag. Först lite stressigt när alla säljare kom på en gång och skulle få plats och sedan när besökarna började trycka på och ville komma in men sedan var det bara roligt! Särskilt kul att se alla gamla och nya bekanta! Om inte förr så ses vi igen nästa år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|