Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Wilmer
Det är förtås den tanten Herrarna var ute efter tummenupp.gif
Olle A
Tack allihop för en toppenbra marknad!!! tummenupp.gif

[attachment=50266:Surtemarknad1.jpg]
[attachment=50267:Surtemarknad2.jpg]
[attachment=50268:Surtemarknad3.jpg]
[attachment=50269:Surtemarknad4.jpg]
[attachment=50270:Surtemarknad5.jpg]
[attachment=50271:Surtemarknad6.jpg]

Olle
*Ulrica*
2 bilder från mej också:

Meriona
Jag är helt matt. Men lycklig. Vilka underbara människor jag mött idag! Igår var jag trött och värkbruten och hade knappt lust att åka, men idag är jag bara så glad att ni finns allihop! Ingen nämnd ingen glömd. wub.gif Måste det vara ett helt år till nästa gång? no.gif

Tack tack tack! thanks.gif Särskilt till er som engagerat er i allt förarbete!

Fast Olle, var du tvungen att få med mitt breda arsle på bild den här gången också! duh.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Wilmer @ 22-05-2010, 16:48) *
Gamen Kicki (wilmer) roffade tre krukor Kajp unsure.gif nu känner jag mig gamig.. Jag HOPPAS de sprider sig hej vilt naughty.gif TACK TACK TACK Anne-Li, ååå så jag har längtat smiley_small_hug.gif Är det någonsin något du vill ha lova att säga till tummenupp.gif

Tack för ett toppen arrangemang, till och med solen fick ni med på schemat. Som vanligt kul att se er alla, även om det blir lite hastigt.

Nu är det så att jag som åkte sit kollade hur rent och fint det var på parkeringen. Men jag glömde mitt gröna lilla växthusgaller där själv:-cry-: Jag ska ringa museet i morgon om det är öppet, men är det någon som åker förbi och har lust så får ni gärna kolla efter det... Det är väl inte hela världen, men det var ett sådant där helgaller till litet plastväxthus, jag hittar bara växthus med halvgaller nuförtiden. Blev lite ledsen i ögat.

Tack för alla fina växter jag fått och köpt, det kommer bli så fint i vår nya trädgård.

Jag har bett "dotera" åka den vägen i morgon eller så..... ser hon något hör vi av oss!!!!
Kram och tack själv!
Meriona
Jag vann förresten högvinsten i lotteriet igen, Ninniskys fina borderade handduk "för gröna fingrar". ! Såklart inte ämnad för mig, det förstår ju alla, men mammsen ska få den imorgon i för tidig morsdags present! yahoo.gif Fatta vilken tur jag har jämt?

ingrid fuxwall
Vilken trevlig dag!
Tack snälla Ni som gjorde den möjlig smiley_small_hug.gif

ingrid

CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 20:23) *
Jag är helt matt. Men lycklig. Vilka underbara människor jag mött idag! Igår var jag trött och värkbruten och hade knappt lust att åka, men idag är jag bara så glad att ni finns allihop! Ingen nämnd ingen glömd. wub.gif Måste det vara ett helt år till nästa gång? no.gif

Tack tack tack! thanks.gif Särskilt till er som engagerat er i allt förarbete!

Fast Olle, var du tvungen att få med mitt breda arsle på bild den här gången också! duh.gif

Ta honom i hampan och be att få se bilderna innan han lägger in dem flirting.gif
Dito Verde
CITAT (Wilmer @ 22-05-2010, 16:48) *
Nu är det så att jag som åkte sit kollade hur rent och fint det var på parkeringen. Men jag glömde mitt gröna lilla växthusgaller där själv:-cry-: Jag ska ringa museet i morgon om det är öppet, men är det någon som åker förbi och har lust så får ni gärna kolla efter det... Det är väl inte hela världen, men det var ett sådant där helgaller till litet plastväxthus, jag hittar bara växthus med halvgaller nuförtiden. Blev lite ledsen i ögat.

Jag har hämtat gallret. Det ligger hos mig.

Vet ni förresten att vägarna i Surte är avspärrade. Polisen jagar någonsom har dragit vapen... Jag fick veta det nu när jag var nere och hämtade gallret.
ninnisky
Vilken lycka att få träffa alla goa Odla-människor på marknaden idag smiley_small_hug.gif
.. och jag som inte skulle köpa något mer än en vacker keramikblomma av Ulricas mamma kom hem med tre, flera nävor, en vildpelargon och en kajplök (vinst).

Tack alla ni som jobbat med förberedelserna för denna hellyckade dag thanks.gif
smiley_small_hug.gif längtar redan till nästa år!
ABCiV
Tack för en trevlig och proffsig marknad! Vi hade tur med vädret och det kom en massa kunder. Träffade trevliga människor och brände sönder delar av kroppen wink.gif. Hoppas ni andra hade förberett er bättre för denna gassande och ljuvliga sol!

Glömde av kameran under hela marknaden, fram tills mannen med läppstift kom. Men här är i alla fall en bild på förberedelser och så klart Alströmer & Co.

marknad_10_2.jpg

marknad_10_1.jpg

Chamomille
Så roligt att träffa er Odlaiter. Tack så mycket Olle för växterna och tack så mycket Meriona för kryddorna. smiley_small_hug.gif till er båda.
Och så klart tack Wilmer och M för en trevlig kväll smiley_small_hug.gif

Och så tack för en jättetrevlig helg Maria och Roger smiley_small_hug.gif
Meriona
Det var så roligt att få långväga Odla-besök! wub.gif Det är såklart vi som ska tacka för att du gjorde dig besväret att åka så långt! thanks.gif
HelenJ
Vilken tur att jag upptäckte att det var växtloppis i Surte samma dag som jag sedan länge bestämt att jag skulle på trädgårdsresa på västkusten! Jag hade hela bilen full med växter när jag körde därifrån - nu väntar ett digert arbete att planera var de ska vara och sedan plantera dem.

Roligt var det också att äntligen träffa både Wilmer och CillaM. Jag hade ingen koll på vilka övriga som var där, annars hade jag hälsat på er med.... wink.gif

Tack för ett bra arrangemang - kanske kommer jag nästa år med (det var nästan värt 22 mil enkel resa! tongue.gif )
ingrid fuxwall
CITAT (ABCiV @ 23-05-2010, 07:54) *
Tack för en trevlig och proffsig marknad! Vi hade tur med vädret och det kom en massa kunder. Träffade trevliga människor och brände sönder delar av kroppen wink.gif. Hoppas ni andra hade förberett er bättre för denna gassande och ljuvliga sol!

Glömde av kameran under hela marknaden, fram tills mannen med läppstift kom. Men här är i alla fall en bild på förberedelser och så klart Alströmer & Co.

marknad_10_2.jpg

marknad_10_1.jpg

Själv hade jag så mycket kläder på mig att det inte fanns någon risk att bränna sig ; ))

Nu har jag varit i gardroben och plockat fram sommar kläder - gissa om jag njuter
Wilmer
Anne-Li, tack för omtanken men då är det redan fixat, Dito Verde, thanks.gif Glömde berätta att jag har din lingonsylt på jobbet och smaskar på luncherna, LYX!!

Nu har jag nästan hunnit ta hand lite om min egen trädgård, blir så glad när jag ser plantorna jag köpte av er i går, vilken skatt.

Helen, jag är glad att jag blev identifierad kompiskram.gif Kommer du nästa år kan du ju tigga övernattning - fast just JAG har ju rätt långt att åka själv åt fel håll, så det kanske inte är så smart coolgleam.gif

Tack för en urmysig kväll själv Cham, jag är lite trött i dag faktiskt, gäsp! Mycket intryck på en helg och så härligt väder att kroppen krullar sig av glädje.

Ser inte min breda bak på några kort än, helt otroligt giggle.gif den brukar ju fastna på bild jämt den också.

SOLSTORM, var du där? Vem var du? Jag hade ju tänkt tacka för fröerna jag fick i skadestånd för missat porto (som du betalade dessutom).

Jag var förberedd på ösregn, hade fleecetröjja, halsduk och regnrock med mig......................... Fick ta på mig varma tröjjan efter ett tag för att inte bli grillad, blev istället kokt wacko.gif
Olle A
Jag har faktiskt varit ledig idag och passat på att plantera en del, bl a den stora härliga kärleksörten jag fick av Meriona. Den delades upp i flera bitar som tillsammans fyllde upp riktigt bra i mitt stenparti.

Jag har inga baktankar när jag smyger omkring med kameran, men ibland råkar det visst bli bakplåtar ändå. rolleyes.gif

Solstorm stod mellan mig och Dito Verde, på min sista bild har hon en käpp framför ansiktet.

Olle
Solstorm
Jag var osäker på vem som var du också Wilmer, blandade ihop dig med Meriona. Jag fick rett ut det med Meriona så jag visste vem du var. När marknaden var slut och nästan alla åkt hem så stod vi några få försäljare kvar och pratade det sista. Jag var en utav dem.

Någon har lyckats bra med marknadsföringen. Karl Ahlström och David Karlsson hade ju rest genom tid och rum för att komma till marknaden.

Jag var helt utslagen när jag kom hem, jag tömde bilen och sedan blev det inte många knop gjorda här. Igår fick jag ta hand om de av mina växter som var osålda +alla nya växter.
Det är ju liksom inte bara att stoppa ner växter, jag får ju rensa ogräs i rabatterna först. Jag har ju rensat tidigare men det växer fortare än jag hinner med. Lite växter finns det kvar att ta hand om.

Alla lotterna blev ju inte sålda och jag har gått här och trott att lotteriet gick med några hundralappar i förlust. Idag satte jag mig ner och räknade, och gjorde en glad upptäckt.

Lotteriet gick med 50 kronor i vinst och det finns 8 vinster kvar till nästa års lotteri.

Nu går jag här och längtar efter nästa års marknad.
Solstorm
Jag skulle vilja ge lite beröm åt alla trevliga kunder. Jag tycker att de var supertrevliga. Jag hade oroat mig för att jag inte skulle ha tillräckligt mycket växel med mig men kunderna hade laddat upp med tjugokronorssedlar och egna kassar.

Efter marknaden så var vi ju några odlaiter som stod kvar och pratade och där kom några från glasbruket också. Vi fick beröm för att planen såg lika fin och välstädad ut efter som före marknaden. Jag plockade inget skräp och jag tror helt enkelt att inte någon slängde något skräp någonstans så det fanns inget att plocka.

Meriona
CITAT (Olle A @ 23-05-2010, 23:29) *
....

Jag har inga baktankar när jag smyger omkring med kameran, men ibland råkar det visst bli bakplåtar ändå. rolleyes.gif

.....

Olle

rotfl.gif
Myosotis
CITAT (HelenJ @ 23-05-2010, 21:38) *
...kanske kommer jag nästa år med (det var nästan värt 22 mil enkel resa! tongue.gif )

Då kan du väl säga till så kanske vi kan samåka - för visst bodde du här någonstans?
Chamomille
Min breda bak gömde jag iaf under en stor rosa jacka biggrin.gif

Baktankar... rotfl.gif Men däremot lyckades jag inte gömma sidfläsket.
Dito Verde
CITAT (Chamomille @ 23-05-2010, 18:20) *
Så roligt att träffa er Odlaiter. Tack så mycket Olle för växterna och tack så mycket Meriona för kryddorna. smiley_small_hug.gif till er båda.
Och så klart tack Wilmer och M för en trevlig kväll smiley_small_hug.gif
Och så tack för en jättetrevlig helg Maria och Roger smiley_small_hug.gif

Hej igen Chamomille,
Du får ursäkta men jag fattade inte att det var du när ni kom. Jag hejade på Maria och hon presenterade dig men jag hörde inte riktigt namnet utan uppfattade det som en kompis. Hade jag fattat så skulle jag hälsat "riktigt". Så roligt med långväga odlaiter! Nästa gång lovar jag att vara trevligare.

/p

Chamomille
CITAT (Dito Verde @ 24-05-2010, 16:35) *
Hej igen Chamomille,
Du får ursäkta men jag fattade inte att det var du när ni kom. Jag hejade på Maria och hon presenterade dig men jag hörde inte riktigt namnet utan uppfattade det som en kompis. Hade jag fattat så skulle jag hälsat "riktigt". Så roligt med långväga odlaiter! Nästa gång lovar jag att vara trevligare.

/p

Tror du att jag fattade vilka alla var då wacko.gif Jaa, nästa gång ska vi hälsa ordentligt och du var inte ett dugg otrevlig vem du nu var, för det var ingen som var otrevlig. Kram på dig till nästa gång smiley_small_hug.gif
Meriona
Och jag tog henne först för ABCiV eftersom hon kom tillsammans med Maria (samma håll tänkte jag), fatta hur korkad man kan vara! Tur vi fick ordning på det sen så att jag fick träffa både Chamo och ABC och inte trodde att Chamo var ABC och att ABC var en vanlig o-odlait. blomma.gif

Oj det blev nästan nåt som passade i meningslösa tråden. blush.gif
HelenJ
CITAT (Myosotis @ 24-05-2010, 13:20) *
Då kan du väl säga till så kanske vi kan samåka - för visst bodde du här någonstans?

Absolut - men detta besöket kom till av en ren slump. Jag hade redan bokat annat i Kungälv och på Tjörn den dagen utan att veta att det var växtmarknad också. Med i bilen hade jag en tjej från Eslövstrakten. Men visst kanske vi åker nästa år med - och då kan vi ju göra det ihop!
Wilmer
Solstorm, från Olles bild såg jag att du var du liksom giggle.gif Och jag minns att vi stod och pratade... Hjärnan hänger inte med alltid med dubbla identiteter. Kom på att jag går omkring med en knapp där det står WILMER på mig, undrar vad O-Odlaiter tänker rotfl.gif En liten rar transa confused.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 24-05-2010, 22:32) *
Solstorm, från Olles bild såg jag att du var du liksom giggle.gif Och jag minns att vi stod och pratade... Hjärnan hänger inte med alltid med dubbla identiteter. Kom på att jag går omkring med en knapp där det står WILMER på mig, undrar vad O-Odlaiter tänker rotfl.gif En liten rar transa confused.gif

Tokfia rotfl.gif Alla förstår väl vem du är smiley_small_hug.gif
Chamomille
CITAT (HelenJ @ 23-05-2010, 21:38) *
Tack för ett bra arrangemang - kanske kommer jag nästa år med (det var nästan värt 22 mil enkel resa! tongue.gif )

Nästan värt? Hörrdödudu.. Då ska du se hur långt vi åkte rolleyes.gif
Solstorm
CITAT (Wilmer @ 24-05-2010, 22:32) *
Kom på att jag går omkring med en knapp där det står WILMER på mig, undrar vad O-Odlaiter tänker rotfl.gif En liten rar transa confused.gif

Nästa år får du ta på dig något fodral med paljetter höga klackar och vara hårdsminkad och bära knappen med Wilmer på. Nu såg du alldeles för normal ut för att bli tagen som transa. Jag ser fram mot nästa år. giggle.gif
Meriona
CITAT (Solstorm @ 28-05-2010, 20:45) *
Nästa år får du ta på dig något fodral med paljetter höga klackar och vara hårdsminkad och bära knappen med Wilmer på. Nu såg du alldeles för normal ut för att bli tagen som transa. Jag ser fram mot nästa år. giggle.gif

Nej nej inte förstöra mer än 20 goda år ihop med Wilmer.... -fear-.gif crying.gif Jag kan få en hjärtinfarkt.....
anx
är sent ute som vanligt! men vill tacka för en fantastisk dag! det var en riktig pulshöjare, seratoinet flödade och jag var så glad hela helgen! vilket härligt gäng och vilka härliga plantor!
Wilmer
CITAT (Solstorm @ 28-05-2010, 20:45) *

giggle.gif Sant, liten oansenlig transa kanske.. Men Meriona, oroa dig INTE högklackat var länge sedan jag kravlade mig i. Tror att hjärtat ditt ska hålla en stund till.

anx, visst var det en härlig dag bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon