Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Meriona
Jag tycker att 40 kronor och en växt (som betalades förra året) är fullt tillräckligt för de som är hemmaodlare, de riktiga bakluckisarna. Det var ju även en del kommersiella försäljare där (om än i privat klädnad) och det var ju bara trevligt, men de kan gott betala lite mer. Och de gjorde de säkert också, de hade ju lite mer plats som de tog i anspråk.

Dito, du får mer än gärna ta på dig att samla på anmälningar. Solstorm är lotterichef och EKLO portvakt. Maria är Webbmaster. Affischen var så fin att den helt klart kan återanvändas! Ni är helt fantastiska! yahoo.gif

Vad mer kan man hjälpa till med? Tipspromenaden blev nästan lite bortglömd förra året, bestämde vi oss för att skippa den iår, eller hur blev det? Frågestunden tror jag redan att jag läst att den skippas. Fika behöver vi ju inte sälja, det gjorde ju Bruksongarna alldeles ypperligt. Behövdes det städas iordning efteråt förra året, det glömde jag av att kolla? Isåfall kan jag tänka mig att göra det (kanske i sällskap med annan), så att vi inte lämnar det skräpigt. Ingen bra reklam om det blir plastpåsar och annat kvar. unsure.gif
Alexander-VG-zon3
jag och markus kan nog ev komma till den växtmarknaden, någon som vi kan samåka med/bli upphämtad på vägen ?
Dito Verde
CITAT (flaxss @ 14-02-2010, 16:26) *
jag och markus kan nog ev komma till den växtmarknaden, någon som vi kan samåka med/bli upphämtad på vägen ?

Det är världens lättaste att åka buss från Nils Ericsonterminalen. Buss nr 403 eller 404 stannar nästan utanför muséet.
Alexander-VG-zon3
jo jag har redan kollat på bussar, tänkte mer ta det som ett sista alt. är roligare att åka med någon. men sedan bor jag ju lite avskilt så hela vägen blir kanske svårt. men annars är det inga problem att ta bussarna bara det att det är roligare och enklare om man ev kan få samåka eller bli upphämtad.

hur länge varar det ? eller finns där någon sluttid på det ? tänkte så man kan planera dagen.
Eva i Höga
Jag är inte säker på att jag kan delta iår heller pga arbete men jag kan gärna sprida affischer, bl a sätta upp på jobbet där vi har en jämn ström av besökare hela våren så det är många som kommer att se affischen.
Meriona
Förra året var det slut vid tvåtiden om jag inte minns fel, men iår hoppas jag att det blir en Odlait-fika efteråt. wub.gif

Sonen har en skolarbete som går ut på företagande, och de har bestämt att de ska hålla på med marknadsföring. Jag funderar på att själv sponsra dem med att göra reklam för Odla-loppis. De kanske kan dela ut lappar i brevlådor och dessutom göra ytterligare reklam på nätet. Om det bara gäller ett par hundralappar så kan det vara värt det.... tummenupp.gif
Solstorm
I utvärderingstråden efter förra året så tyckte vi att det blev segt sista timman och flera tyckte att vi skulle sluta en timma tidigare i år vill jag minnas. Jag vet att jag tyckte att sista timman var seg, å andra sidan så var marknaden ny förra året och det kom ändå mycket kunder, kanske kommer det ännu fler i år? Fast jag tror att det räcker med tre timmar. En sak som jag absolut tycker är att ingen säljare ska lämna innan marknaden är slut, det ser änna eländigt och sorgligt ut med tomma luckor. Kanske räcker det med kl 10 till 13 men då måste man stanna tiden ut? Vad tycker ni?

Jag kan ordna kaffebröd till det gemensamma fikat för säljarna efteråt. Fixar någon annan kaffe eller var och en kanske kan fixa sin dryck?

Den växten vi skänkte vi förra året var ju till säljarnas interna lotteri. Nu blir det ju växter bådet till interna lotteriet och lotteriet för allmänheten.

Roligt att ni kommer Flaxss och Markus. Blir det som säljare eller köpare?

Tänkte på en sak. Det blir ju enklare om man anmäler sig som säljare innan den stora dagen. Jag tycker att vi ska boka upp det antal platser som behövs förde som anmält sig i förväg. De som inte anmält sig utan bara dyker upp är välkomna men får ta en plats närmre parkeringen. Vad tycker ni om det?
Piccante
Jag vet inte än vad jag kan sälja i maj? Kommer som potentiell köpare och åskådare så får vi se...
Alexander-VG-zon3
CITAT (Solstorm @ 14-02-2010, 21:58) *

har ingen bil så det kan nog bli problem att sälja, så det andra alt ligger nog närmre plus då att träffa folk'. tummenupp.gif
Meriona
CITAT (flaxss @ 14-02-2010, 22:07) *
har ingen bil så det kan nog bli problem att sälja, så det andra alt ligger nog närmre plus då att träffa folk'. tummenupp.gif

Det är klart godkänt! smiley_small_hug.gif Vimlare! angel_not.gif Sån är jag med.....
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 14-02-2010, 22:12) *
Det är klart godkänt! smiley_small_hug.gif Vimlare! angel_not.gif Sån är jag med.....

vi kanske kan vimla tillsammans på marknaden ? kompiskram.gif

jag är en bra vimlare.
Meriona
CITAT (flaxss @ 14-02-2010, 22:15) *
vi kanske kan vimla tillsammans på marknaden ? kompiskram.gif

jag är en bra vimlare.

Det låter bra, vi kan vara ambassadörer för ODLA? coolgleam.gif idea.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 14-02-2010, 22:22) *
Det låter bra, vi kan vara ambassadörer för ODLA? coolgleam.gif idea.gif

haha om du orkar med mig och markus en hel dag whistling.gif giggle.gif
Solstorm
Fast några plantor skulle ni ju kunna ha med er. Man måste ju inte ha bil och massa grejer. Jag tror nog att ni har lite roliga växter att ta med.
Alla sätt är bra utom dom dåliga. yes.gif
[attachment=47196:Eklo.jpg] Här är ett lysande exempel hur det var förra året.
ingrid fuxwall
CITAT (Solstorm @ 14-02-2010, 21:58) *
I utvärderingstråden efter förra året så tyckte vi att det blev segt sista timman och flera tyckte att vi skulle sluta en timma tidigare i år vill jag minnas. Jag vet att jag tyckte att sista timman var seg, å andra sidan så var marknaden ny förra året och det kom ändå mycket kunder, kanske kommer det ännu fler i år? Fast jag tror att det räcker med tre timmar. En sak som jag absolut tycker är att ingen säljare ska lämna innan marknaden är slut, det ser änna eländigt och sorgligt ut med tomma luckor. Kanske räcker det med kl 10 till 13 men då måste man stanna tiden ut? Vad tycker ni?

Jag kan ordna kaffebröd till det gemensamma fikat för säljarna efteråt. Fixar någon annan kaffe eller var och en kanske kan fixa sin dryck?

Den växten vi skänkte vi förra året var ju till säljarnas interna lotteri. Nu blir det ju växter bådet till interna lotteriet och lotteriet för allmänheten.

Tänkte på en sak. Det blir ju enklare om man anmäler sig som säljare innan den stora dagen. Jag tycker att vi ska boka upp det antal platser som behövs förde som anmält sig i förväg. De som inte anmält sig utan bara dyker upp är välkomna men får ta en plats närmre parkeringen. Vad tycker ni om det?

Jag kom kring 12 förra året och då hade de flesta slutsålt på allt -cry-.gif
Eva i Höga
CITAT (Solstorm @ 15-02-2010, 00:21) *
Här är ett lysande exempel hur det var förra året.

Det väckte säkert uppmärksamhet med tutan, jättefestligt! Jag som inte var med förra året undrar vem det är som är på bilden?
Meriona
CITAT (Eva i Höga @ 15-02-2010, 20:37) *
Det väckte säkert uppmärksamhet med tutan, jättefestligt! Jag som inte var med förra året undrar vem det är som är på bilden?

Jag har viskat i ditt öra.... whistling.gif

CITAT (ingrid fuxwall @ 15-02-2010, 18:45) *
Jag kom kring 12 förra året och då hade de flesta slutsålt på allt -cry-.gif

Ja så var det , det gäller att var ute i god tid. smile.gif
I år får du komma tidigare Ingrid! tummenupp.gif
Dito Verde
Nu har jag mailat Bruksongar och sagt att vi tyckte det var för lång tid sist. Jag frågade vad de säger om kl 10-13 eller kl 11-14 istället. Vad tycker vi?
Personligen tycker jag 11-14.

Vi kommer att använda samma hemsida och utgå ifrån förra årets affisch. Ulrica sköter layouten.
Jag är kontaktperson till Bruksongar. MariaS håller i hemsidan. EKLO är portvakt. Solstorm är lotterichef.

Ni andra är storsäljare eller vimmelminglare.

Odlamöte med lotteri och fika efteråt. Dvs kl 14-15. Blir det bra?

Bettis
CITAT (Meriona @ 15-02-2010, 21:16) *
Jag har viskat i ditt öra.... whistling.gif

Nu får du allt viska lite här också flirting.gif jag var P-vakt sist jag var med men det kanske inte behövs nu? annars får ni säga till vad jag kan göra!! mingla är ju ett alternativ och handla såklart giggle.gif

11-14 tycker jag låter bra men jag tar det som ni bestämmer. Annars tycker jag att resten låter bra Dito Verde tummenupp.gif
Meriona
Ja det låter alldeles toppen tycker jag! 11-14 är bra, en del av oss har en bit att åka. Och så är det stormarknadstider, det är folk inkörda på. smile.gif

Jaha så vi onyttiga ska gå omkring med champagneglas då, va mysigt! yaay.gif
Dito Verde
CITAT (Bettis @ 15-02-2010, 21:39) *
jag var P-vakt sist jag var med

Det är klart att det behövs mer än en vakt. Du och EKLO får utgöra vaktbolaget.
Bettis
CITAT (Meriona @ 15-02-2010, 21:42) *
Jaha så vi onyttiga ska gå omkring med champagneglas då, va mysigt! yaay.gif

Vi kanske kan gå omkring med champagnen och vara P-vakter alla tre rotfl.gif whist.gif
Meriona
Känns som om vi borde bjuda in Anna Anka.... laugh.gif
Solstorm
Som jag har letat i gamla trådar nu! Det var den här bilden som var förebilden för vår sköna rödklädda försäljerska.

[attachment=47227:f_rebild.jpg]
Eva i Höga
CITAT (Bettis @ 15-02-2010, 21:54) *
Vi kanske kan gå omkring med champagnen och vara P-vakter alla tre rotfl.gif whist.gif

Jaha, ska jag nu behöva ta ledigt från jobbet för att hålla reda på p-vakterna?! naughty.gif
Solstorm
Jag vill också ha champagne!

ANNONS
Jag söker någon som kan frakta hem mig och min bil lördagen 22 maj
Meriona
En affärside kanske att ta fasta på, en taxiverksamhet denna dag? giggle.gif
ninnisky
Jag har krypavstånd till sonen så jag vill också ha skumpa biggrin.gif
EKLO
Sån tur att också Bettis (och kanske Meriona?) är vaktbolag, jag ska göra mitt bästa men kanske kan få vara praktikant till dig, Bettis?! Även praktikanter jobbar nog bättre om de får sörpla lite skumpa mellan varven, eller efter...
Meriona
Jag tycker att de som inte har knappar eller hinner skaffa, kan ha en liten tejpbit med Odla-namnet på, det är lätt att man missar någon kär "okänd" Odla-vän annars i röran. Kan vi inte försöka det? yes.gif
Österläge
Hej hej,

Nu har jag hittat hit! biggrin.gif Vad kul det ska bli med växtmarknad igen! Verkar som att ni har styrt upp det fantastiskt som vanligt. Jag har inte så mycket att sälja så jag blir nog en vimmelsäljare oxå... smile.gif

Förra året fick jag några affischer som jag mailade till vänner o bekanta och satte upp på jobbet osv, det var en bra idé tycker jag!

Kram
Meriona
Vimmel är fint.... coolgleam.gif
Den här gången blir det presentation av samtliga Odlaiter..... Fikat efteråt borde vara obligatoriskt! (Förutom särskilda skäl såklart). tummenupp.gif
Dito Verde
Har ni sett hemsidan? SNYGGASTE hemsidan!
*Ulrica* har gjort den. Sprid nu detta till alla ni känner.
Trädgårdsmarknad
Eva i Höga
Så himla fint! Ulrica är kanonduktig! bravo.gif
Och jag som inte kan komma -cry-.gif , får trösta mig med att jag har kul på jobbet också.
Meriona
Jätteläcker hemsida! wub.gif IGEN!
Dito Verde
Man kan hämta banners på hemsidan som Ulrica har gjort. De finns i tre storlekar. Är denna otillåtet stor här i forumet? Det är den största.
Meriona
Här i forumet kanske den blir lite stor, särskilt om många har den, eller om man gör många täta inlägg, då blir hela tråden en lång rad med vattenkannor och spadar. En lite mindre banner stjäl inte lika mycket uppmärksamhet från texten. Men det är kanske bara jag som tycker, vad tycker ni andra? Oavsett hur ni gör så är den himla snygg! wub.gif
varghem
Snygg sida. Enkel att navigera och hitta.
Meriona
Hur är det med flygbladen? Sonen håller på med ett UF-projekt i skolan och jag har lovat att sponsra dem själv, de vill ha 1 kr per utdelat flygblad. Men då vore det ju bra om de kunde få ett färdigt tryck. Vem var det som skulle uppdatera flygbladen till årets datum? blush.gif
ingrid fuxwall
Tittade på bilderna och de stora fina växterna - helt otroligt
*Ulrica*
Hej kära vänner! wub.gif

Jag har varit lite indisponibel sedan i början av december, varit lite på Facebook bara. Men nu läste jag i alla fall den här tråden och glädjer mej att det är så många som vill hjälpa till med årets marknad. Mina ansvarsområden i år begränsar sej till hemsidan, affisch/flygblad och eventuell annons. I övrigt kommer jag som besökare på marknaden.

Hemsidan är klar som ni ju har sett och imorgon, lördag kommer jag att göra klart affisch/flygblad och lägga ut på hemsidan som pdf-filer som alla kan ladda ner och skriva ut. Eventuell annons i Alekuriren väntar vi väl med ett tag. Det finns 500:- kvar från förra året till annons eller andra omkostnader.

Är det någon information som saknas eller är felaktig på hemsidan så skicka ett PM till mej så rättar jag till det. Jag har ju inte varit med i planeringen i år så jag kanske har missat eller missuppfattat något.

Kram på er!
Meriona
Nämen va bra! Då ska jag hålla utkik på hemsidan! yahoo.gif
Eva i Höga
Så roligt när ditt fina hjärta dök upp här. Kram på dej!
Olle A
Kram på dig Ulrica! wub.gif
Jag hoppas verkligen att jag hinner vara med på växtmarknaden och kommer säkert att ha en hel del att sälja. Nyss har det blivit bestämt att jag ska leda en naturvandring på Stenungsön kl 6.00 på morgonen samma dag. Det är en tradition som nästan alltid brukar vara samma dag som någon växtmarknad, och oftast har jag faktiskt lyckats pussla ihop det så att jag har kunnat komma från Stenungsön till växtmarknaden även om det har varit kort om tid. Förhoppningsvis blir det så den här gången också.

Olle
Wilmer
Pust pust, jag odlar och odlar, hoppas jag kan få lite att sälja i år! Olle, klart du hinner flirting.gif Bättre sent än aldrig.
Olle A
Det hoppas jag också, men det förutsätter att Meriona eller någon annan snäll chaufför ställer upp. Västtrafiks nya vansinniga kortsystem har gjort det omöjligt att ta med några större mängder växter på bussar, för det går inte att ta 2-3 växtpåsar i var hand och samtidigt checka ut när jag går av.

Olle
Meriona
Jag är lättflirtad.... giggle.gif
Olle A
flirting.gif flirting.gif flirting.gif flirting.gif flirting.gif

Olle
Meriona
sos.gif
Meriona
Fast om jag är med på vandringen också så blir det kanske lättare? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon