Full version: Odlaklubben Väst
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Bettis
Vi är några som tänkte ha en liten träff igen, nu börjar ju förberedelserna inför vår/sommar så har ni lust att komma förbi så ses vi

Lördag den 6:e februari, 13.00 - 17.00.

Krukväxter och frö-försäljning.

Semla medtages... kaffe/dricka finns. Anmäl er gärna så vi vet hur mycket kaffe vi ska koka.

Platsen är Partille Brukshundklubb vägbeskrivning hittar ni på hemsidan. www.partillebk.se, längst ner på vänstersidan "kontakt", klicka sedan på vägbeskrivning. Det finns parkering utanför huset och det går också buss som stannar ganska nära.

Välkomna
Österläge
Jag kan inte komma tyvärr... -cry-.gif Det brukar ju vara så trevligt!! Men vi ska bort den helgen, jag försökte ändra till en annan helg men det funkade inte för dem vi ska hälsa på... Och maken började muttra om att låta växterna styra inte bara mitt utan även hans liv så jag fann för gott att skippa den striden... Snart behöver jag ju hans tålamod inför alla frösådder som översvämmar fönsterbrädorna..! wink.gif

Hoppas det kommer många och att ni får trevligt!!
Bettis
Så tråkigt, vi som brukar ha så kul men det kommer fler träffar nu när vi går mot våren tummenupp.gif
EKLO
Som sagt hoppas jag kunna komma, lite osäker än. När behöver kaffekokarna veta tro? Annars kan jag alltid ta med en termos, nema problema...
Meriona
Jag kunde tänka mig att dyka upp, februari är ju så mörk och trist.,, det kan vara kul att träffa lite kuligt folk. Men det beror på om jag får med mig någon annan, det är lite långt att åka själv. Jag för försöka locka med Wilmer eller Olle.... rolleyes.gif
Bettis
CITAT (Meriona @ 13-01-2010, 20:45) *
Jag kunde tänka mig att dyka upp, februari är ju så mörk och trist.,, det kan vara kul att träffa lite kuligt folk. Men det beror på om jag får med mig någon annan, det är lite långt att åka själv. Jag för försöka locka med Wilmer eller Olle.... rolleyes.gif

bravo.gif yahoo.gif ja försök att få med dom och Olle har sagt att kanske kommer och Wilmer vill säkert komma :-).

CITAT (EKLO @ 09-01-2010, 18:03) *
Som sagt hoppas jag kunna komma, lite osäker än. När behöver kaffekokarna veta tro? Annars kan jag alltid ta med en termos, nema problema...

Det ordnar sig alltid bara man vet på ett ungefär hur många, vi fixar till kaffet bara det kommer en massa trevliga människor.
Meriona
Ja det är nog mest tiden som inte räcker till för de där båda. smile.gif Men jag ska försöka övertala....
Olle A
Tjata på bara! giggle.gif Än så länge vet jag inget annat som händer den dagen, så jag kan med största sannolikhet åka med.

Olle
Meriona
Så bra Olle, det blir mycket trevligare om man är två (eller tre). Jag har inga växter att sälja, men däremot är jag i behov av att köpa, så ladda på med krukor! smile.gif
Meriona
*putt*
Eva i Höga
Jag tänker komma såvida jag inte behöver jobba.
Är det sagt något om värdet på det vi tar med till lotteriet? Tidigare har vi ju sagt 20-25 kr tror jag men vet inte hur det är i år.
varghem
Om vädret är ok så kommer jag gärna också smile.gif
Risken är väl jag kör vilse, orienteringsförmåga = 0 här

ojsan... kollade vägbeskrivningen... avstår kanske med tanke på ovanstående smile.gif
Eva i Höga
Kontakta Wilmer, tror hon bor åt ditt håll. Vi hjälper alltid varann här i Odla.
Dito Verde
CITAT (varghem @ 18-01-2010, 15:40) *

ojsan... kollade vägbeskrivningen... avstår kanske med tanke på ovanstående smile.gif

Om du kör 45:an söderut och stannar till höjd med Surte så hoppar jag in och dirigerar resten av vägen.
Eller så löser det sig på något annat sätt...
Meriona
CITAT (Eva i Höga @ 18-01-2010, 15:57) *
Kontakta Wilmer, tror hon bor åt ditt håll. Vi hjälper alltid varann här i Odla.

Jag har inte fått något säkert besked än på att Wilmer ska med. Jag åker ju också från Trollhättan, men jag ska förbi Olle först och det blir nog en lite väl lång omväg att lura ut Varghem på. Vill ju inte bli anklagad för att kidnappa någon... shy.gif
Wilmer
CITAT (varghem @ 18-01-2010, 15:40) *

Hallådär, jag hämtar upp dig på vägen, bor du kvar vet jag ju var du bor smiley_small_hug.gif

Dessutom så trode jag att jag anmält mig första timmen typ så vad tjatar ni om sweatingbullets.gif flirting.gif Både på Facebook och i småpratstråden, men nu har jag alltså hamnat rätt, jag har tom. avstått en tömkörningskurs för detta så klart jag ska med!!

Så kul att ses snart yahoo.gif Kicki
varghem
*skrattar* visste ju det fanns tokiga töser här men hmmmmmmmmmmmm
ska kontakta Wilmer på en lite säkrare tid än den här,
Dito Verde... självklart får du hoppa på åket... om jag nu inte missar dig i farten smile.gif
vill ju så gärna... men som sagt... ensam hittar jag ALDRIG
Wilmer
Nu är iallafall Varghem och jag samordnade sweatingbullets.gif Jag ska inventera det som kan tas med, Skobusken är ju redan klar. Lotterivinst också. Jag letar efter mina torvbriketter som försvunnit i flytten, men någonstans finns de ju. Jag vet exakt var de fanns i gamla huset angry.gif
Eva i Höga
Bra Wilmer, kom ihåg att jag har tingat en bit av skobusken! naughty.gif
Wilmer
Det står *E*V*A* på en(några) av sticklingarna flirting.gif
Wilmer
Så här står det om lotteriet på FB inbjudan;

Kommer du vara i närheten av Partille lördag den 6/2 och har några frön och/eller krukväxter till övers? Ta med en semla och gör oss sällskap.
För att delta i lotteri, krävs det att du skänker en vinst till lotteriet. En vinst = en lott. Jag fixar med kaffe, te och saft. Tala bara om om du kommer och om du har med någon i sällskap.

Välkomna!

Det är fortfarande tanken med lotteri väl?
Eva i Höga
Ja, det ska vara lotteri har jag fått meddelande om men hur dyr/billig vinst man ska ta med sig vet jag inte, tidigare har vi ju sagt en summa det ska röra sig om. Ska kolla upp detta bättre.

CITAT (Wilmer @ 20-01-2010, 14:26) *
Det står *E*V*A* på en(några) av sticklingarna flirting.gif

Gulle dej! smiley_small_hug.gif
Olle A
Även i år har jag massor av vildpelargonfrön (P. inodorum) som jag kan dela ut till alla. Andra frön har jag också, men har inte hunnit titta igenom dem än. Däremot har jag inte så mycket krukväxter just nu. Något gummiträd, småbladig hoya (vet inte artnamnet) och sammetsöga kan jag nog ta med mig, och någon röd pelargon på övervintring. Är någon intresserad av övervintrande perenner, som står i krukor i källaren, har jag kungsmynta, rosenbräcka, jätteprästkrage och orange daglilja.

Olle
Eva i Höga
Olle, jag tar gärna hand om en daglilja. tummenupp.gif Påminn mig bara så jag inte glömmer när vi är där.
Meriona
Röd pelargon på övervintring paxar jag! De pellisar som jag inte dödat i höst har min blomvakt tagit livet av i julhelgen. Så jag har inte många kvar... rtfm.gif Och visst kan jag köpa sticklingar, men en planta är mycket lättare att få att hålla hela säsongen! wub.gif
varghem
CITAT (Olle A @ 20-01-2010, 18:46) *
Även i år har jag massor av vildpelargonfrön (P. inodorum) som jag kan dela ut till alla. Andra frön har jag också, men har inte hunnit titta igenom dem än. Däremot har jag inte så mycket krukväxter just nu. Något gummiträd, småbladig hoya (vet inte artnamnet) och sammetsöga kan jag nog ta med mig, och någon röd pelargon på övervintring. Är någon intresserad av övervintrande perenner, som står i krukor i källaren, har jag kungsmynta, rosenbräcka, jätteprästkrage och orange daglilja.

Olle

tar gärna av hoyan biggrin.gif
Meriona
Hur många är det som kommer på träffen egentligen, jag är så dålig på att räkna!?
Olle A
Då reserverar jag hoyan (har bara en) åt Varghem! Pelargon och daglilja har jag åtminstone två av.

Olle
varghem
CITAT (Olle A @ 20-01-2010, 21:48) *
Då reserverar jag hoyan (har bara en) åt Varghem! Pelargon och daglilja har jag åtminstone två av.

Olle

Tackar och niger biggrin.gif Pris?? så jag har nog med pengar med mig
Meriona
Vad kul detta kommer bli känner jag! yahoo.gif
Wilmer
Meriona kanske vill ha en ny skobuske naughty.gif

Olle, mina Inodorum blommar för fullt nu, började i veckan, så fint wub.gif

Varghem, jag har en storbladig helt vanlig sketen Hoya, vill du att jag knipsar en ranka av den åt dig så kan du få en orotad av mig? Du kanske vill ha fler menar jag..
Olle A
CITAT (Wilmer @ 20-01-2010, 22:28) *

Vad roligt! Jag har inga plantor nu (bortsett från en kraftig på jobbet) men snart är det dags att börja så.

Olle
varghem
CITAT (Wilmer @ 20-01-2010, 22:28) *
Meriona kanske vill ha en ny skobuske naughty.gif

Varghem, jag har en storbladig helt vanlig sketen Hoya, vill du att jag knipsar en ranka av den åt dig så kan du få en orotad av mig? Du kanske vill ha fler menar jag..

*skrattar* Wilmer vad är en vanlig sketen?? men visst... tar gärna ett skott... har ju mitt lilla växthus så rota sig gör den alldeles säkert. Du råkar inte ha namnet på den??? confused.gif
Olle A
CITAT (varghem @ 20-01-2010, 21:58) *
Tackar och niger biggrin.gif Pris?? så jag har nog med pengar med mig

Jag brukar ta 20 kr för de flesta av mina vanliga växter. Låter det rimligt?

Olle
varghem
CITAT (Olle A @ 21-01-2010, 09:39) *
Jag brukar ta 20 kr för de flesta av mina vanliga växter. Låter det rimligt?

Olle

låter bra Olle...
Wilmer
Varghem, tyvärr inget namn därför vanlig sketen naughty.gif Köpte den åt mamma på 50-årsdagen så det är 21 år sedan nästan på dagen (HJÄÄÄLP!!!!!!) detta är en stickling. Köptes som porslinsblomma i en vanlig blomsteraffär. Den har stora ngt fläckiga blad, stora blomklasar och är starkväxande.

Olle, jag har faktiskt fyra ex. Inodorum som övervintrar, kul att de överlevt. Jag ska fröså och stoppa ner i rabatten i sommar och se vad som händer! Vad tror du...?
Meriona
Hur blev det med lotteri? unsure.gif
Wilmer
Jag kan inte skriva något på Facebook sedan igår, så jag kan inte fråga MariaS eller vem det nu är som kan svara, men Eva har frågat ju så svar inväntas.. Ah, där ser jag henne, svar?
Olle A
CITAT (Wilmer @ 21-01-2010, 12:17) *
Olle, jag har faktiskt fyra ex. Inodorum som övervintrar, kul att de överlevt. Jag ska fröså och stoppa ner i rabatten i sommar och se vad som händer! Vad tror du...?

Jag skulle tro att det går alldeles utmärkt. Mina har jag periodvis haft i krukor på min uteplats, där de har vuxit riktigt bra. Skulle de mot förmodan inte klara sig, har jag säkert nya (både frön och plantor) som du kan få till sommaren.

Olle
Eva i Höga
Det har inte kommit nåt svar ang lotteriet på träffen så vi kan väl säga ett värde på ca 25 kr, det har vi ju haft på tidigare träffar. Eller vad tycker ni? Jag får nog kasta in en fråga på FB igen så man inte gör fel.
Olle A
Har någon gamla äpplen över? I så fall vill jag väldigt gärna ha till rådjuren. Ni får gärna växter eller frön i utbyte.

Olle
Meriona
Vilka är anmälda Bettis, hur många blir vi? shy.gif
Eva i Höga
Undrar jag också, har inte hört så mycket om träffen. shy.gif

Olle, vi ger våra rådjur alla äpplen, har tyvärr inte råd att ge dig några. crying.gif
Våra är nästan slut nu så jag hoppas inte vintern blir för lång.
Bettis
Ojoj det är jag som är dåligt på att skriva blush.gif , ska kolla med MariaS så återkommer jag!!!
EKLO
Var anmäler man sig - här? jag är 99% säker på att kunna komma. Tar med mig nya fröer från Runåbergs, som jag kan byta lite med (dvs jag kommer inte att så allt i varje påse, men byter gärna till mig lite andra frön).

Grönsaker handlar det om. Bla 2 sorters kronärtskockor, som det är dags att så nu + rödbetor, purjo, sallater, ... ja lite alltmöjligt. Några grönsaksodlare som dyker upp tro?
Dito Verde
CITAT (EKLO @ 27-01-2010, 15:33) *
Några grönsaksodlare som dyker upp tro?

Hej EKLO, Jag tar med mina grönsaksfröpåsar. Många har passerat bäst före datum men ibland går det bra ändå.
/p
Meriona
Jag hittar inte min KNAPP! sick.gif crying.gif
Wilmer
Meriona, då får du köra med tejpbit med namnet på flirting.gif

Olle, jag mitt klantarsel glömde (hur kan man göra det) plocka in äpplen i höstas. Har tyvärr inga, annars brukar jag ha massor. Jag har köpt till fåglarna.
Meriona
Nu har jag hittat den, den låg i pajformen. laugh.gif
Konstigt ställe kan tyckas.... men då vet man ju var man har den! blink.gif
Wilmer
slap.gif Du är nästan mer än lovligt tosig!! Pajformen rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon