Full version: Odlaklubben Väst
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Wilmer
Du, vi ska ta en date med kort på alla barnen i familjen smiley_small_hug.gif
CillaM
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-02-2010, 19:55) *
Vilka fina bilder!
Känner igen de flesta men kvinnan med det axellånga vita håret går jag bet på.

Pärlemor som hon kallas också är en väninna till mig, Jenny-An.

1 Annanasstickling har tagit sig, de andra dog. O en stickling som nu ser ut att vara en vaxranka (?) har fått rötter. Får se hur fortsättningen blir.
Eva i Höga
Wilmer, jag måste berätta att skobuskesticklingarna börjat få rötter! yahoo.gif Mormor Ingas Mårbåcka är nu samtliga planterade i krukor så nu är det väl katten om de inte ska överleva hos mig!
ninnisky
Skobusken har rotat sig hos mig också! Mårbackan växer så fint i sin kruka, så även Dr Westerlunds (som jag fick av Meriona).

Men, jag som inte har klarat pellisar tidigare vill gärna veta hur Mårbackan och Drn vill ha det?!?!
Wilmer
Så kul att skobuskarna rotat sig!! Jag har själv tagit sticklingar och väntar.. Mormor Ingas Mårbacka är väldigt tålig, vad ska jag säga om skötseln.. Den kan gärna stå i stekhet sol, det värsta den vet är att stå för blött en längre period. Innan de fått ordentligt med rötter är den känsligare för torka någon längre tid. Jag har haft fullvuxna exemplar som dött ner som jag inte gett upp hoppet om och fortsatt vattna, vips så har de skjutit nya skott från rötterna. Den går att beskära så den håller sig lägre, men låter man den växa blir den enorm! Då kan den behöva stödjas. Vad mer? De får en skvätt vanlig blomsternäring då och då.. På vintern har jag dem kvar i fönstret som vanligt eftersom jag är rädd om dem och de klarar det utmärkt. Överlever de så får ni förhoppningsvis se flera sådana här till sommaren!

mommos pellis.jpg

ninnisky
Tack, Wilmer för skötselråden! Som den envise oxe jag är så har jag bestämt att Mårbackan ska bli stor och blomma fint i sommar. Just nu står den i ett söderfönster och verkar gillar det så där får den stå kvar!
ingrid fuxwall
CITAT (Wilmer @ 25-03-2010, 21:18) *
Så kul att skobuskarna rotat sig!! Jag har själv tagit sticklingar och väntar.. Mormor Ingas Mårbacka är väldigt tålig, vad ska jag säga om skötseln.. Den kan gärna stå i stekhet sol, det värsta den vet är att stå för blött en längre period. Innan de fått ordentligt med rötter är den känsligare för torka någon längre tid. Jag har haft fullvuxna exemplar som dött ner som jag inte gett upp hoppet om och fortsatt vattna, vips så har de skjutit nya skott från rötterna. Den går att beskära så den håller sig lägre, men låter man den växa blir den enorm! Då kan den behöva stödjas. Vad mer? De får en skvätt vanlig blomsternäring då och då.. På vintern har jag dem kvar i fönstret som vanligt eftersom jag är rädd om dem och de klarar det utmärkt. Överlever de så får ni förhoppningsvis se flera sådana här till sommaren!

mommos pellis.jpg

Vilken underbar blomma
Wilmer
Tak Ingrid, den är underbar wub.gif Dör den ut hos mig blir jag ledsen..
Nu har den röda porslinsblomman rotat sig, är nästan helt säker eftersom den skjuter nya skott bravo.gif Annanassalvian var fin tills jag satte den i en torvbrikett slap.gif
Bettis
hej alla annanassalvian har tagit sig bra och alla andra skott/sticklingar jag köpte/fick på träffen. Jag fick några som har små blåa blommor som blommar som katten där dom står i ett glas vatten, ska ta kort någon dag för jag kommer naturligtvis inte ihåg vad dom heter men som sagt nästan alla sticklingar har fått rötter och är nere under jord... återkommer snart med bilder smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon