|
Så roligt l det är med bilderna. Plötsligt har jag insett att en signatur jag trodde var en kille var en tjej.
Alexander-VG-zon3
10-02-2010, 18:28
CITAT (Meriona @ 10-02-2010, 13:06)  Nästa gång blir det peruk...  haha ja det ska jag också ha, kanske en rosa tuppkam eller nåt.
CITAT (Eva i Höga @ 10-02-2010, 08:30)  Väntar med bävan!  Nu vet jag allt var din brevlåda bor  har inte hunnit tanka ner mina ännu men det kommer Eva, det kommer
Meriona
10-02-2010, 20:12
CITAT (Alba @ 10-02-2010, 18:09)  Så roligt l det är med bilderna. Plötsligt har jag insett att en signatur jag trodde var en kille var en tjej.  VEM DÅ????  Förresten apropå peruk ,så kanske du ändå har rätt Alba.....
Eva i Höga
10-02-2010, 20:21
CITAT (Bettis @ 10-02-2010, 19:17)  Nu vet jag allt var din brevlåda bor  har inte hunnit tanka ner mina ännu men det kommer Eva, det kommer  Bettis, jag har plockat bort min brevlåda!  Du har ingen aning om vad som händer en mörk kväll  om du visar några hemska kort, våga bara!  CITAT (Alba @ 10-02-2010, 18:09)  Så roligt l det är med bilderna. Plötsligt har jag insett att en signatur jag trodde var en kille var en tjej.  Tänk vad man kan bedra sig!
Meriona
10-02-2010, 20:56
Meriona
10-02-2010, 21:31
Men jag känner mig lite delaktig, det var nog den där lille hanvalpens lilla tass som puttade på min hand....  En give-me-five liksom!  Detär väl för tur att man är allergisk så att man inte känner sig ansvarig för nåt mer...
Jag har lagat mat, så inga bilder nedaddade.. I morgon kanske Så sött, små valpisar
CITAT (Meriona @ 10-02-2010, 13:06)  Jag måste vara lättgissad, Flaxss gissade också rätt....  Nästa gång blir det peruk...  De känner så klart igen dig från bilden i marsvinstråden
Eva i Höga
11-02-2010, 08:14
CITAT (Bettis @ 10-02-2010, 20:52)  Gosa med de små valparna åt mig!
CITAT (Bettis @ 10-02-2010, 20:52)  Åh - grattis till både dig och mamman. Jag gissar att det är små ulliga tussar
varghem
11-02-2010, 14:34
Tro det eller ej.... fröna till hibiscus trionum jag erövrade på träffen har grott och växt nästan 1 cm redan... Men vaniljen är jag osäker om hur jag ska rota... finns så många olika beskrivningar så jag blir snurrig... den står i sandbad nu så jag hoppas det är någorlunda rätt
Eva i Höga
11-02-2010, 14:37
Jag fick också en vanilj med mig hem, har ställt den i vatten med vitmossa i enl instruktionerna jag fick. Syns inga rottrådar än men det kommer säkert.
Myosotis
11-02-2010, 22:48
CITAT (Alba @ 10-02-2010, 18:09)  Plötsligt har jag insett att en signatur jag trodde var en kille var en tjej.  Samma här. CITAT (Bettis @ 10-02-2010, 20:52)  Vill bara tala om för er att lilla Eja som var så rund om magen just nu har nedkommit med 3 tikar och 1 hane, Sissi tror inte det kommer fler men vi får vänta en stund och se 
Meriona
12-02-2010, 12:15
Nu blir man ju nyfiken på vem ni trodde var en MAN?!?! Kurt kanske?
Dito Verde
12-02-2010, 13:40
CITAT (Meriona @ 12-02-2010, 12:15)  Nu blir man ju nyfiken på vem ni trodde var en MAN?!?! Kurt kanske?  Många har trott att jag är en man (fast inte irl)
Meriona
12-02-2010, 15:40
CITAT (Dito Verde @ 12-02-2010, 13:40)  Många har trott att jag är en man (fast inte irl)  Va?  OJ! Skriver du med basröst? Jag kan iallafall intyga att du är väldigt mycket kvinna.
Hej på er ja Ejas valpar är ju inte så mycket att se ännu men Sissi har lagt ut ett kort än så länge på dom HÄR det kommer fler bilder senare. Ha en bra helg..
Meriona
12-02-2010, 18:01
Oiiiiiiih vilka små knyten! Hälsa Sissi så gott från mig! Undrar vem av dem det var som sparkade på min hand....
Myosotis
12-02-2010, 20:04
CITAT (Dito Verde @ 12-02-2010, 13:40)  Många har trott att jag är en man (fast inte irl)  Ja... det var dig jag menade. Inte pga hur du skriver utan jag tyckte bara ditt namn lät manligt.
Meriona
12-02-2010, 20:07
WILMER då, är inte det manligt?  Tur att hon har en bild på sig själv....  Annars hade jag kanske funderat på vad det var för en vän jag har egentligen?
Myosotis
12-02-2010, 20:31
Nä, jag läser det som Wilma. Och det känner jag en tik som heter.
Meriona
12-02-2010, 21:34
 Och Wilma har vi en gerbil som hetat....en riktig söt liten överlevare som borde dött flera gånger om, men inte då, inte Wilma inte!
Bättre sent än aldrig??? Här kommer några bilder, men jag tog visst inte så många och några blev kassa. Eva, den du oroade dig för tog jag inte med du ser helt drogad ut  Visst är jag snäll!! odlaträff.jpg odlaträff2.jpg odlaträff3.jpg Jag hade tagit bilder som redan såg ut som de som finns här, dessa var liiite annorlunda i allafall. Jag tog död på annanas salvian tyvärr, annars ser växterna fina ut. Fröer ej planterade. Varghem, GRATTIS till grodden, lever den än?
ingrid fuxwall
20-02-2010, 19:55
Vilka fina bilder! Känner igen de flesta men kvinnan med det axellånga vita håret går jag bet på. CITAT (Wilmer @ 20-02-2010, 19:52)  Bättre sent än aldrig??? Här kommer några bilder, men jag tog visst inte så många och några blev kassa. Eva, den du oroade dig för tog jag inte med du ser helt drogad ut  Visst är jag snäll!! odlaträff.jpg odlaträff2.jpg odlaträff3.jpg Jag hade tagit bilder som redan såg ut som de som finns här, dessa var liiite annorlunda i allafall. Jag tog död på annanas salvian tyvärr, annars ser växterna fina ut. Fröer ej planterade. Varghem, GRATTIS till grodden, lever den än?
Eva i Höga
20-02-2010, 20:00
Gulle dej Wilmer, jag är glad att du inte tog med den hemska bilden på mig. Ska alltid minnas hur snäll du är!  För övrigt var det kul att se dina fina bilder.
Ingrid, hon var väninna till.. Å, vem var det nu då.. Inte Cilla väl, vilket minne  Eva, så fint, då visar du inga skräcködlebilder på mig nu då Men visst syns det att vi har kul som vanligt  Jag är så glad över min vinst i lotteriet, krukan blir bara snyggare och snyggare  (som blonda bruden gjort själv!).
Meriona
20-02-2010, 21:56
Men tydligen var det helt okej att sätta in en fruktansvärd bild på mina dubbelhakor?  Jag stryker dig ur mitt testamente!
varghem
20-02-2010, 22:26
sådden mår finfint Wilmer... men den vanliga sketna du vet vill inte få rötter.... inte vaniljen heller.. men skam den som ger sig
 Men Meriona jag såg bara en snygg figur jag gärna skulle haft
anne-li i olofstorp
21-02-2010, 09:45
Hmmmm! Det ser ut som om jag till allt det övriga har ett emaljöga!!!  Wilmer, nästa gång skall jag ha kamera med mig också!!!  Annars är det kul med kort! och kul kort!
ingrid fuxwall
21-02-2010, 20:08
CITAT (Meriona @ 20-02-2010, 21:56)  Men tydligen var det helt okej att sätta in en fruktansvärd bild på mina dubbelhakor?  Jag stryker dig ur mitt testamente!  Det är bara du själv som ser dem CITAT (anne-li i olofstorp @ 21-02-2010, 09:45)  Hmmmm! Det ser ut som om jag till allt det övriga har ett emaljöga!!!  Wilmer, nästa gång skall jag ha kamera med mig också!!!  Annars är det kul med kort! och kul kort! På vilken bild? Man ska inte granska bilder för noga
anne-li i olofstorp
21-02-2010, 20:14
Tack Ingrid! Saknade dig på träffen - du kunde ju fått vara med på korten.... Hoppas du kommer till Surte!!! Kram
Meriona
22-02-2010, 12:12
CITAT (anne-li i olofstorp @ 21-02-2010, 20:14)  Tack Ingrid! Saknade dig på träffen - du kunde ju fått vara med på korten.... Hoppas du kommer till Surte!!! Kram Jag instämmer! Förresten Anne-Li, du har GLIMTEN i ögat, inte posrlin!
Haha, emaljöga, dubbelhakor.. Vad vi är kritiska mot oss själva, jag tyckte ju bara ni andra såg trevliga och vackra ut, var får ni allt ifrån  (jag tycker förstås jag ser rätt anskrämlig ut på era bilder, fast sambon nekar). Jag har en bild till på dig Meriona vill du se den, där syns inga dubbelhakor jag lovar  Det på Eva skrattade sambon åt och frågade om man blir helt drogad av berusning efter en dag med fröer och sticklingar  För hon står lutad över en fullmatad påse, haha, det kan nog stämma. Fast, en lite blinkning är ju allt som behövs för att se sådan ut.
Eva i Höga
23-02-2010, 09:40
Wilmer, nu blir jag så nyfiken på mitt drogfoto så du får pm:a det till mig om du vill. Men nåde dig, om du visar det här!
Meriona
23-02-2010, 19:12
jag ska nog försöka övertala Wilmer att får se det där drogfotot.  Var du med i Nationalteaterna Eva?
Eva i Höga
23-02-2010, 20:51
Nästa gång vi ses laddar jag skarpt med kameran, tjejer!
Meriona
23-02-2010, 20:56
NÄMEN! Jag såg nu i almanackan att ag fått förhinder!
Eva i Höga
26-02-2010, 19:47
Wilmer, jag måste berätta att jag fått rötter på sticklingarna jag fick av dig - mormor Ingas Mårbacka! Är jätteglad för jag är riktigt nervös för att jag inte ska klara uppdraget att försöka få dem att överleva. Nu återstår bara att vänta till det är dags att plantera dem så får vi se hur det lyckas. Skobusken har inte fått några rötter än.  Varför då, skulle de inte vara lättrotade?
Eva, jag har inget minna av att skobusken är lättrotad, så härda ut. Meriona har gjort det där senare än jag, jag rotade mina 2002 så jag minns inte hur lång tid det tog, men jag TROR det tog ett tag. På plantskolan hade han klippt dem i korta stubbar och satt i typ pluggar såg jag, så det går säkert att plantera i jord också. Jag har fler om du misslyckas, men ge inte upp! Mormors Mårbacka är verkligen en kanonväxt, lättrotad även i vatten. Jag hade sticklingar som stog kvar i gamla huset, rotade sig i 3 graders värme!!! Det påminner mig om min mormor som levde de sista åren mot alla odds, det är så kul med en växt som minne. De kan ibland dö ner, men jag har fortsatt sköta så kommer det nya skott från roten. En växt helt i min stil Okey, jag kan Pm'a dig OCH Meriona varsin bild hon har en höjdare på sig också, hehe. / Kicki
Meriona
28-02-2010, 11:29
Jag fick min skobuskeplanta färdigrotad av en Wilmer.
 Där ser man.. Ja, då rotar de sig så småningom i vatten... Jag tror det kan ta ett tag som sagt, minnet är inte som det borde uppenbarligen
Eva i Höga
28-02-2010, 18:37
Ska försöka härda ut med skobuskesticklarna. Skulle jag satt dem i jord direkt kanske? Du är gullig Wilmer som inte lagt ut kortet, jag ser för j-lig ut - men det är väl så jag ser ut. Skulle du lägga ut kortet blir jag inte arg på dig, det finns värre kort på mig. Och som sagt, jag är medveten om att jag inte är nån skönhet.  Kul nick du hittat på till mig!
Hihi, du ser så vacker så ut, förutom ögon rörelsen, så det så!! Insåg att du hade ett snubblande nära nick Ha dem du i vatten, så har jag alltid gjort. Det var itne du som hade kajp förresten, funderade i dag på vem det var när jag plnaterade luftlök.
Eva i Höga
01-03-2010, 08:21
Nej Wilmer, jag har ingen kajp! Var det någon på vår träff som hade det (i så fall missade jag det, men med sådana ögon ser man inte mycket  )!
 Ögonen hade sett FÖR mycket läckert, det var det som var grejjen!! Hög på fröer och sticklingar  Nu har jag hittat den skyldige, ska aldrig mer glömma *måste komma ihåg, måste komma ihåg*. Varghem!! Hoppas och tror den kommer rota sig, den vanliga sketna, annars vet du var det finns mer!
varghem
03-03-2010, 21:28
Jadå Wilmer... jag vet var din brevlåda bor  men det ser ut som om rötterna nu äntligen är på gång... förresten... skicka ett fint kort på lillpållen... kom ihåg jag glömde en sak när vi var iväg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|