Full version: Odlaklubben Väst
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Alba
Så roligt l det är med bilderna. Plötsligt har jag insett att en signatur jag trodde var en kille var en tjej. giggle.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 10-02-2010, 13:06) *
Nästa gång blir det peruk... naughty.gif

haha ja det ska jag också ha, kanske en rosa tuppkam eller nåt.
Bettis
CITAT (Eva i Höga @ 10-02-2010, 08:30) *
Väntar med bävan! w00t.gif

Nu vet jag allt var din brevlåda bor devil.gif flirting.gif har inte hunnit tanka ner mina ännu men det kommer Eva, det kommer coolgleam.gif
Meriona
CITAT (Alba @ 10-02-2010, 18:09) *
Så roligt l det är med bilderna. Plötsligt har jag insett att en signatur jag trodde var en kille var en tjej. giggle.gif

VEM DÅ???? crazy.gif

Förresten apropå peruk ,så kanske du ändå har rätt Alba..... innocent.gif
Eva i Höga
CITAT (Bettis @ 10-02-2010, 19:17) *
Nu vet jag allt var din brevlåda bor devil.gif flirting.gif har inte hunnit tanka ner mina ännu men det kommer Eva, det kommer coolgleam.gif

Bettis, jag har plockat bort min brevlåda! help.gif Du har ingen aning om vad som händer en mörk kväll ninja.gif om du visar några hemska kort, våga bara! nono.gif flirting.gif

Tänk vad man kan bedra sig! wacko.gif
Bettis
CITAT (Eva i Höga @ 10-02-2010, 20:21) *
Bettis, jag har plockat bort min brevlåda! help.gif Du har ingen aning om vad som händer en mörk kväll ninja.gif om du visar några hemska kort, våga bara! nono.gif flirting.gif

rotfl.gif rotfl.gif flirting.gif

Vill bara tala om för er att lilla Eja som var så rund om magen just nu har nedkommit med 3 tikar och 1 hane, Sissi tror inte det kommer fler men vi får vänta en stund och se wub.gif
Meriona
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Olle A
Ge henne en puss på nosen från mig! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Olle
Meriona
Men jag känner mig lite delaktig, det var nog den där lille hanvalpens lilla tass som puttade på min hand.... wub.gif yahoo.gif En give-me-five liksom! thanks.gif Detär väl för tur att man är allergisk så att man inte känner sig ansvarig för nåt mer... blink.gif
Wilmer
Jag har lagat mat, så inga bilder nedaddade.. I morgon kanske angel_not.gif

Så sött, små valpisar smiley_small_hug.gif
Wilmer
CITAT (Meriona @ 10-02-2010, 13:06) *
Jag måste vara lättgissad, Flaxss gissade också rätt.... blink.gif
Nästa gång blir det peruk... naughty.gif

De känner så klart igen dig från bilden i marsvinstråden rotfl.gif
Eva i Höga
CITAT (Bettis @ 10-02-2010, 20:52) *

Vill bara tala om för er att lilla Eja som var så rund om magen just nu har nedkommit med 3 tikar och 1 hane, Sissi tror inte det kommer fler men vi får vänta en stund och se wub.gif

Gosa med de små valparna åt mig! wub.gif
Alba

Åh - grattis till både dig och mamman. Jag gissar att det är små ulliga tussar wub.gif
varghem
Tro det eller ej.... fröna till hibiscus trionum jag erövrade på träffen har grott och växt nästan 1 cm redan...
Men vaniljen är jag osäker om hur jag ska rota... finns så många olika beskrivningar så jag blir snurrig... den står i sandbad nu så jag hoppas det är någorlunda rätt biggrin.gif
Eva i Höga
Jag fick också en vanilj med mig hem, har ställt den i vatten med vitmossa i enl instruktionerna jag fick. Syns inga rottrådar än men det kommer säkert.
Myosotis
Plötsligt har jag insett att en signatur jag trodde var en kille var en tjej. giggle.gif

Samma här.

hbd.gif
Meriona
Nu blir man ju nyfiken på vem ni trodde var en MAN?!?! w00t.gif
Kurt kanske? innocent.gif
Dito Verde
CITAT (Meriona @ 12-02-2010, 12:15) *
Nu blir man ju nyfiken på vem ni trodde var en MAN?!?! w00t.gif
Kurt kanske? innocent.gif

Många har trott att jag är en man (fast inte irl) giggle.gif
Meriona
CITAT (Dito Verde @ 12-02-2010, 13:40) *

Va? rotfl.gif OJ! Skriver du med basröst? whist.gif
Jag kan iallafall intyga att du är väldigt mycket kvinna. coolgleam.gif
Bettis
Hej på er ja Ejas valpar är ju inte så mycket att se ännu men Sissi har lagt ut ett kort än så länge på dom HÄR det kommer fler bilder senare.

Ha en bra helg..
Meriona
Oiiiiiiih vilka små knyten! wub.gif
Hälsa Sissi så gott från mig! Undrar vem av dem det var som sparkade på min hand.... kiss.gif
Myosotis
CITAT (Dito Verde @ 12-02-2010, 13:40) *

Ja... det var dig jag menade. Inte pga hur du skriver utan jag tyckte bara ditt namn lät manligt.
Meriona
WILMER då, är inte det manligt? whistling.gif Tur att hon har en bild på sig själv.... bravo.gif Annars hade jag kanske funderat på vad det var för en vän jag har egentligen? giggle.gif
Myosotis
Nä, jag läser det som Wilma. Och det känner jag en tik som heter.
Meriona
wub.gif Och Wilma har vi en gerbil som hetat....en riktig söt liten överlevare som borde dött flera gånger om, men inte då, inte Wilma inte! wub.gif
Wilmer
Bättre sent än aldrig??? Här kommer några bilder, men jag tog visst inte så många och några blev kassa. Eva, den du oroade dig för tog jag inte med du ser helt drogad ut giggle.gif Visst är jag snäll!!

odlaträff.jpg

odlaträff2.jpg

odlaträff3.jpg

Jag hade tagit bilder som redan såg ut som de som finns här, dessa var liiite annorlunda i allafall.

Jag tog död på annanas salvian tyvärr, annars ser växterna fina ut. Fröer ej planterade. Varghem, GRATTIS till grodden, lever den än?
ingrid fuxwall

Vilka fina bilder!
Känner igen de flesta men kvinnan med det axellånga vita håret går jag bet på.

CITAT (Wilmer @ 20-02-2010, 19:52) *
Bättre sent än aldrig??? Här kommer några bilder, men jag tog visst inte så många och några blev kassa. Eva, den du oroade dig för tog jag inte med du ser helt drogad ut giggle.gif Visst är jag snäll!!

odlaträff.jpg

odlaträff2.jpg

odlaträff3.jpg

Jag hade tagit bilder som redan såg ut som de som finns här, dessa var liiite annorlunda i allafall.

Jag tog död på annanas salvian tyvärr, annars ser växterna fina ut. Fröer ej planterade. Varghem, GRATTIS till grodden, lever den än?

Eva i Höga
Gulle dej Wilmer, jag är glad att du inte tog med den hemska bilden på mig. Ska alltid minnas hur snäll du är! flirting.gif För övrigt var det kul att se dina fina bilder.
Wilmer
Ingrid, hon var väninna till.. Å, vem var det nu då.. Inte Cilla väl, vilket minne whistling.gif Eva, så fint, då visar du inga skräcködlebilder på mig nu då sweatingbullets.gif

Men visst syns det att vi har kul som vanligt bravo.gif Jag är så glad över min vinst i lotteriet, krukan blir bara snyggare och snyggare thanks.gif (som blonda bruden gjort själv!).
Meriona
Men tydligen var det helt okej att sätta in en fruktansvärd bild på mina dubbelhakor? sick.gif Jag stryker dig ur mitt testamente! rtfm.gif
varghem
sådden mår finfint Wilmer... men den vanliga sketna du vet vill inte få rötter.... inte vaniljen heller.. men skam den som ger sig biggrin.gif
Wilmer
slap.gif Men Meriona jag såg bara en snygg figur jag gärna skulle haft tummenupp.gif
anne-li i olofstorp
Hmmmm! Det ser ut som om jag till allt det övriga har ett emaljöga!!! ranting.gif Wilmer, nästa gång skall jag ha kamera med mig också!!! naughty.gif Annars är det kul med kort! och kul kort!
ingrid fuxwall
CITAT (Meriona @ 20-02-2010, 21:56) *
Men tydligen var det helt okej att sätta in en fruktansvärd bild på mina dubbelhakor? sick.gif Jag stryker dig ur mitt testamente! rtfm.gif

Det är bara du själv som ser dem

CITAT (anne-li i olofstorp @ 21-02-2010, 09:45) *
Hmmmm! Det ser ut som om jag till allt det övriga har ett emaljöga!!! ranting.gif Wilmer, nästa gång skall jag ha kamera med mig också!!! naughty.gif Annars är det kul med kort! och kul kort!

På vilken bild?
Man ska inte granska bilder för noga
anne-li i olofstorp
Tack Ingrid!
Saknade dig på träffen - du kunde ju fått vara med på korten.... flirting.gif
Hoppas du kommer till Surte!!!
Kram
Meriona
CITAT (anne-li i olofstorp @ 21-02-2010, 20:14) *
Tack Ingrid!
Saknade dig på träffen - du kunde ju fått vara med på korten.... flirting.gif
Hoppas du kommer till Surte!!!
Kram

Jag instämmer! smiley_small_hug.gif

Förresten Anne-Li, du har GLIMTEN i ögat, inte posrlin! flirting.gif
Wilmer
Haha, emaljöga, dubbelhakor.. Vad vi är kritiska mot oss själva, jag tyckte ju bara ni andra såg trevliga och vackra ut, var får ni allt ifrån sweatingbullets.gif (jag tycker förstås jag ser rätt anskrämlig ut på era bilder, fast sambon nekar). Jag har en bild till på dig Meriona vill du se den, där syns inga dubbelhakor jag lovar naughty.gif

Det på Eva skrattade sambon åt och frågade om man blir helt drogad av berusning efter en dag med fröer och sticklingar giggle.gif För hon står lutad över en fullmatad påse, haha, det kan nog stämma. Fast, en lite blinkning är ju allt som behövs för att se sådan ut.
Eva i Höga
Wilmer, nu blir jag så nyfiken på mitt drogfoto så du får pm:a det till mig om du vill. Men nåde dig, om du visar det här! naughty.gif
Meriona
jag ska nog försöka övertala Wilmer att får se det där drogfotot. smile.gif Var du med i Nationalteaterna Eva? a0a.gif
Eva i Höga
Nästa gång vi ses laddar jag skarpt med kameran, tjejer! devil.gif
Meriona
NÄMEN! Jag såg nu i almanackan att ag fått förhinder! blink.gif
Eva i Höga
Wilmer, jag måste berätta att jag fått rötter på sticklingarna jag fick av dig - mormor Ingas Mårbacka! Är jätteglad för jag är riktigt nervös för att jag inte ska klara uppdraget att försöka få dem att överleva. Nu återstår bara att vänta till det är dags att plantera dem så får vi se hur det lyckas.
Skobusken har inte fått några rötter än. crying.gif Varför då, skulle de inte vara lättrotade? g.gif
Wilmer
Eva, jag har inget minna av att skobusken är lättrotad, så härda ut. Meriona har gjort det där senare än jag, jag rotade mina 2002 så jag minns inte hur lång tid det tog, men jag TROR det tog ett tag. På plantskolan hade han klippt dem i korta stubbar och satt i typ pluggar såg jag, så det går säkert att plantera i jord också. Jag har fler om du misslyckas, men ge inte upp! Mormors Mårbacka är verkligen en kanonväxt, lättrotad även i vatten. Jag hade sticklingar som stog kvar i gamla huset, rotade sig i 3 graders värme!!! Det påminner mig om min mormor som levde de sista åren mot alla odds, det är så kul med en växt som minne. De kan ibland dö ner, men jag har fortsatt sköta så kommer det nya skott från roten. En växt helt i min stil smiley_small_hug.gif

Okey, jag kan Pm'a dig OCH Meriona varsin bild hon har en höjdare på sig också, hehe.

/ Kicki
Meriona
Jag fick min skobuskeplanta färdigrotad av en Wilmer. blush.gif
Wilmer
slap.gif Där ser man.. Ja, då rotar de sig så småningom i vatten... Jag tror det kan ta ett tag som sagt, minnet är inte som det borde uppenbarligen sweatingbullets.gif
Eva i Höga
Ska försöka härda ut med skobuskesticklarna. Skulle jag satt dem i jord direkt kanske?
Du är gullig Wilmer som inte lagt ut kortet, jag ser för j-lig ut - men det är väl så jag ser ut. Skulle du lägga ut kortet blir jag inte arg på dig, det finns värre kort på mig. Och som sagt, jag är medveten om att jag inte är nån skönhet. smiley_small_hug.gif
Kul nick du hittat på till mig!
Wilmer
Hihi, du ser så vacker så ut, förutom ögon rörelsen, så det så!! Insåg att du hade ett snubblande nära nick naughty.gif

Ha dem du i vatten, så har jag alltid gjort. Det var itne du som hade kajp förresten, funderade i dag på vem det var när jag plnaterade luftlök.
Eva i Höga
Nej Wilmer, jag har ingen kajp! Var det någon på vår träff som hade det (i så fall missade jag det, men med sådana ögon ser man inte mycket crazy.gif )!
Wilmer
rotfl.gif Ögonen hade sett FÖR mycket läckert, det var det som var grejjen!! Hög på fröer och sticklingar flirting.gif Nu har jag hittat den skyldige, ska aldrig mer glömma *måste komma ihåg, måste komma ihåg*.

Varghem!! Hoppas och tror den kommer rota sig, den vanliga sketna, annars vet du var det finns mer!
varghem
Jadå Wilmer... jag vet var din brevlåda bor biggrin.gif men det ser ut som om rötterna nu äntligen är på gång... förresten... skicka ett fint kort på lillpållen... kom ihåg jag glömde en sak när vi var iväg blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon