Full version: Odlaklubben Väst
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
ninnisky
Ska bli så kul att ses på lördag biggrin.gif .

Jag kommer att ha med mig om någon är intresserad:

1 krukplanterad Hoya pubicalux (rödblommande) och 3 sticklingar av samma planta.
2 sticklingar Hoya carnosa compacta
3 sticklingar äkta vanilj

själv vill jag gärna ha lite frö av Olle A av indorum eftersom jag lyckats med att ta död på mina sad.gif
Har tyvärr inga gamla äpplen heller - älgen på vårt sommarställe åt upp dom förra veckan.

Olle A
Inodorumfrön finns till alla och är gratis! smile.gif Igår kväll planterade jag fredskallor och kan ta med mig 6-7 st om det finns intresse.

Olle
ninnisky
CITAT (Olle A @ 30-01-2010, 18:14) *
Inodorumfrön finns till alla och är gratis! smile.gif
Olle

thanks.gif på förhand
Bettis
Jaha jag har pratat med MariaS och vi är ca 15 personer just nu och fler är välkomna det finns plats i huset yes.gif
Eva i Höga
ninnisky, jag tar gärna en rödblommande hoya av dig. Verkar som hoyor är de enda som vill överleva hos mig.
Nu har jag beställt av både Olle och ninnisky så jag får lite med mig hem efter träffen. Ska bli härligt att träffas!
ninnisky
CITAT (Eva i Höga @ 30-01-2010, 19:16) *
ninnisky, jag tar gärna en rödblommande hoya av dig. Verkar som hoyor är de enda som vill överleva hos mig.
Nu har jag beställt av både Olle och ninnisky så jag får lite med mig hem efter träffen. Ska bli härligt att träffas!

Japp, du får gärna den i kruka, som härmed är reserverad för dig Eva!
Meriona
Jag kan klippa i Olles Blomstervaggor om du vill ha Ninnisky, de är långa nu...... smile.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 30-01-2010, 19:49) *
Jag kan klippa i Olles Blomstervaggor om du vill ha Ninnisky, de är långa nu...... smile.gif

Gärna smiley_small_hug.gif
Meriona
Okidoki, då är det klippt och klart! laugh.gif
varghem
CITAT (ninnisky @ 30-01-2010, 18:01) *
Ska bli så kul att ses på lördag biggrin.gif .

1 krukplanterad Hoya pubicalux (rödblommande) och 3 sticklingar av samma planta.

själv vill jag gärna ha lite frö av Olle A av indorum eftersom jag lyckats med att ta död på mina sad.gif
Har tyvärr inga gamla äpplen heller - älgen på vårt sommarställe åt upp dom förra veckan.

tar gärna en pubilicalix stickling biggrin.gif

Och tackar Olle på förhand för inodorum frön
varghem
CITAT (varghem @ 30-01-2010, 20:49) *
tar gärna en pubilicalix stickling biggrin.gif

Och tackar Olle på förhand för inodorum frön

CITAT (ninnisky @ 30-01-2010, 18:01)
Ska bli så kul att ses på lördag .

vid närmare eftertanke och efterforskning tar gärna en äkta vanilj också biggrin.gif
Bettis
CITAT (varghem @ 31-01-2010, 11:31) *
CITAT (ninnisky @ 30-01-2010, 18:01)
Ska bli så kul att ses på lördag .

vid närmare eftertanke och efterforskning tar gärna en äkta vanilj också biggrin.gif

JAG KÖPER ALLT!!!! yahoo.gif blush.gif giggle.gif men gärna Hoya ubicalux och vanilj. om det är ok! whist.gif
Eva i Höga
CITAT (ninnisky @ 30-01-2010, 19:38) *
Japp, du får gärna den i kruka, som härmed är reserverad för dig Eva!

Tack snälla, du är gullig!
ninnisky
CITAT (Bettis @ 31-01-2010, 12:15) *
JAG KÖPER ALLT!!!! yahoo.gif blush.gif giggle.gif men gärna Hoya ubicalux och vanilj. om det är ok! whist.gif

Ja visst, är det OK, Bettis!
Olle A
Är någon intresserad av prästhavre? Det har jag ett par krukor av i så fall.

Olle
Meriona
Jag har fått en prästhavre av Wilmer och den överlever till och med hos mig, så jag rekommenderar er verkligen att nappa på tillfället! smile.gif Toppenväxt!
Wilmer
Glöm för allt i världen inte ta med er en semla giggle.gif

Jag misstänker att vanlij är en orkide? Isåfall kommer den vara grön och fin men aldrig blomma här så någon annan kommer ha större glädje av den.. Hoyor kan vara bättre då, finns det någon kvar när vi ses kan jag nog lockas! Prästhavre har jag en som har överlevt flytten(!!!!) fast mycket annat strök med. Trist, men då får årets pelargoner större plats.. Vi ses snart!
Meriona
Synd att inte träffen var på fredagen, då hade jag kunnat ta med en klump Herman till lotteriet.... giggle.gif
Wilmer
Varför inte en färdig kaka, man måste inte ge bort alla som "Herman" man kan BAKA alla naughty.gif kram1.gif ninja.gif
Eva i Höga
Meriona, du kan säkert ta med en klump om det är någon som vill ha. Herman är inte så känslig utan han klarar sig säkert om han får mat en dag för sent.
Meriona
Jag kan ju faktiskt offra mig och röra lite i honom till på lördag... g.gif
Ja det var en bra idé, så kanske jag blir av med dem, synd att slänga.
varghem
Undras om vi kommer iväg.... ser ut som om snöplogen har fått nog här *suck* och halt som attan är det på vägarna nu
Eva i Höga
Misströsta inte, snöovädret ska upphöra innan helgen!
Bettis
CITAT (Eva i Höga @ 02-02-2010, 19:58) *
Misströsta inte, snöovädret ska upphöra innan helgen!

tummenupp.gif och aldrig komma tillbaka igen flirting.gif
varghem
tyvärr Bettis... det ska snöa nästa vecka igen ranting.gif
anne-li i olofstorp
Grannen Gun-Britt och jag kommer.... tummenupp.gif
Wilmer
Så kul! Kommer säkert glömma semlan, men då får det bli smörgås... I kväll ska jag pyssla med lite fröer som jag tar med, hoppas att det är någon som vill ha något! Ladda betteriet till kameran måste jag göra också, så ta med er kam och pudra näsan - nu har jag varnat er naughty.gif

*nu måste jag komma ihåg att knipsa innan jag åker*

Hoppas alla håller sig på vägen så vi ses oskadda i morgon yahoo.gif
Eva i Höga
Va, du tänker väl inte lägga ut bilderna på Odla??? crying.gif Jag bara varnar dig! help.gif
EKLO
Nu har jag kollat bussar från Göteborg till träffen, buss 513 från Svingeln går 12.25 till Åstebo i Partille, där väl klubben ligger? Då är man vid hållplatsen några minuter före 13.00.

Någon som vet om det är lätt/långt mellan klubblokalen och busshållplatsen?
Bettis
CITAT (EKLO @ 05-02-2010, 11:42) *
Nu har jag kollat bussar från Göteborg till träffen, buss 513 från Svingeln går 12.25 till Åstebo i Partille, där väl klubben ligger? Då är man vid hållplatsen några minuter före 13.00.

Någon som vet om det är lätt/långt mellan klubblokalen och busshållplatsen?

Eftersom jag aldrig åker buss är jag lite osäker just var hållplatsen är men vi har många som åker buss till oss både med och utan hund, tror att den ligger på andra sidan vägen vid ridskolan då ska du bara över vägen så ligger hundklubben på andra sidan. Jag kommer att vara där från 12 tiden om någon kommer tidigare. Om ingen drastiskt händer blir vi nog ett 20tal så det ska bli kul.

Ses i morgon.
EKLO
Låter bra - det heter Åstebo va? I Partille?
Bettis
CITAT (EKLO @ 05-02-2010, 13:32) *
Låter bra - det heter Åstebo va? I Partille?

Japp det gör det, ute på vägen är det en vit skylt med svart text brukshundklubb (tror jag det står giggle.gif ) och till vänster en likadan skylt men där står det ridskola. Det är alltså vägen från Partille till Landvetter.
EKLO
Tack, det blir fint!
Eva i Höga
Nu har jag fått klartecken - KOMMER! yahoo.gif
varghem
Wilmer ska vi mötas upp nånstans på vägen??? Våran infart är liksom lite lömsk *suck*
vet inte hur många gånger vi fastnat eller varit på väg att fastna
Wilmer
Där tänker jag inte stå på lördag rtfm.gif Meriona fixar semla åt dig och mig också, vill du inte ha den tar jag med den hem! Vi hörs i kväll. Vi hämtar Dito Verde i Surte också.

CITAT (Eva i Höga @ 05-02-2010, 15:54) *
Nu har jag fått klartecken - KOMMER! yahoo.gif

bravo.gif
Olle A
CITAT (Eva i Höga @ 05-02-2010, 11:06) *
Va, du tänker väl inte lägga ut bilderna på Odla??? crying.gif Jag bara varnar dig! help.gif

Självklart ska plåtburken med, då går ingen säker för att bli plåtad. Nu ska jag börja plocka ihop lite frön och växter. Vi ses! smile.gif

Olle
Olle A
En amaryllis kommer med knopp - är någon intresserad? rolleyes.gif

Olle
Eva i Höga
Vad är det för färg eller vad heter den?
Olle A
Röd om jag inte minns helt fel, vad den heter har jag ingen aning om.

Olle
ingrid fuxwall
Hoppas Ni tar många kort och lägger ut dem här så att vi som inte kunde komma får vara lite delaktiga
Meriona
Hoppas att du kan komma nästa gång Ingrid! tummenupp.gif
jag tänker smyga mig iväg från alla kameror, det räcker att chefen lagt upp oss anställa med bilder på hemsidan på jobbet... sick.gif
Wilmer
CITAT (Eva i Höga @ 05-02-2010, 11:06) *

Om någon SERIÖST inte vill vara med här på foto så låter jag givetvis bli, men annars så naughty.gif
Meriona
Foto på mig = ingen semla till Wilmer... laugh.gif
Olle A
Nu har jag plockat ihop lite växter att ta med mig:

Röd pelargon
Lila engelsk pelargon
Orange daglilja (1 till Eva i Höga)
Rosenbräcka
Jätteprästkrage
Kungsmynta
Fredskalla (1 till Eva i Höga)
Prästhavre
Hoya (till Varghem)
Grön ampellilja
Rött gummiträd
Grönt gummiträd
Sammetsöga

Hoppas jag inte har glömt någon beställning, i så fall får ni hojta till! Nu ska jag börja packa inodorumfrön.

Olle
Wilmer
CITAT (Meriona @ 05-02-2010, 21:40) *
Foto på mig = ingen semla till Wilmer... laugh.gif

Ojdå, men hur vet du det innan rolleyes.gif
Meriona
g.gif Jag får nog bevaka dig... flirting.gif
Olle A
Mina kompisar, som nu väntar på att få visa upp sig för Meriona, hälsar att de fortfarande väldigt gärna vill ha gamla äpplen!

[attachment=46894:R_djur1.jpg]
[attachment=46895:R_djur2.jpg]

Snart ses vi! smile.gif

Olle
Aqvakul
kompiskram.gif yahoo.gif Ha en bra dag!
Olle A
Visst var det en bra dag! Här kommer bildbevis! smile.gif

[attachment=46904:Odla1.jpg]
[attachment=46905:Odla2.jpg]
[attachment=46907:Odla4.jpg]
[attachment=46906:Odla3.jpg]
[attachment=46908:Odla5.jpg]
[attachment=46909:Odla6.jpg]
[attachment=46910:Odla7.jpg]

Tack så jättemycket allihop! bravo.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon