|
CITAT (herkules @ 17-02-2010, 20:45)  bah - samma skit varenda gång, häver ur sig massa smörja och sen gullas och skojas det lite. till nästa gång det ska spys galla. utrist. Jamen, då är vi ju två bitterfittor, du är inte ensam!  "Du å ja, Herkules!" "Jaa Grå... du å ja..." *solnedgång i väster*
Kul tråd det här, jag kan ta med kanelbullar att gräva ner i sandlådan Så kan vi leka gömma bullen när det blir för tradigt att kasta sand.
herkules
17-02-2010, 22:07
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2010, 20:55)  Ta e promenad!  jo, så får det bli så jag slipper människan, usch för att förstöra ett annars bra forum på det här sättet.
Chamomille
17-02-2010, 22:14
CITAT (herkules @ 17-02-2010, 22:07)  jo, så får det bli så jag slipper människan, usch för att förstöra ett annars bra forum på det här sättet. Det kom ju verkligen från rätt käft  Riktigt rolig tråd.
herkules
17-02-2010, 22:35
och så klev svansen in ... suck
Tror att det råder kuperingsförbud på odla...
Red Top
18-02-2010, 03:32
herkules
18-02-2010, 08:14
CITAT (pejori @ 17-02-2010, 23:05)  Tror att det råder kuperingsförbud på odla...  ja? finns det en svans så är det ingen kupering. du kanske menar kastrering? det pratar vi om i en annan tråd.
Gossen Ruda
18-02-2010, 08:14
CITAT (Red Top @ 18-02-2010, 03:32)  Mycket passande.  Grå är riktigt underhållande så länge man inte tar henne på allvar, men är det verkligen någon som gör det?
CITAT (Gossen Ruda @ 18-02-2010, 08:14)  Mycket passande.  Grå är riktigt underhållande så länge man inte tar henne på allvar, men är det verkligen någon som gör det? apparently...
herkules
18-02-2010, 08:28
CITAT (Gossen Ruda @ 18-02-2010, 08:14)  Mycket passande.  Grå är riktigt underhållande så länge man inte tar henne på allvar, men är det verkligen någon som gör det? jag tycker inte hon är underhållande och inte något att skratta åt heller. jag har väl jobbat för länge inom psykiatrin kan tänkas.
Jösses vad ni gnäller och gnyr, stackars.
CITAT (herkules @ 18-02-2010, 08:14)  ja? finns det en svans så är det ingen kupering. du kanske menar kastrering? det pratar vi om i en annan tråd. missade den...
Voodo vet jag att ni har pratat om också, men det tror jag inte att ni vill bli utsatta för, annars kan jag gärna stå till tjänst. Jahaa... var det NI som skulle utöva det på MIG... jaja.. men det vill ni nog inte heller, egentligen för det kan göra rätt ont på den som utövar det också. Trefaldighetsregeln ni vet, allt man gör får man igen trefalt så det får man vara beredd på i såfall
CITAT (Grå @ 18-02-2010, 09:03)  Voodo vet jag att ni har pratat om också, men det tror jag inte att ni vill bli utsatta för, annars kan jag gärna stå till tjänst. Jahaa... var det NI som skulle utöva det på MIG... jaja.. men det vill ni nog inte heller, egentligen för det kan göra rätt ont på den som utövar det också. Trefaldighetsregeln ni vet, allt man gör får man igen trefalt så det får man vara beredd på i såfall  Vooodo... Det vågar ingen här. Jag har hört, att "allt slårt tillbaka på en själv" och jag vill inte bli vooodad
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 09:06)  Vooodo... Det vågar ingen här. Jag har hört, att "allt slårt tillbaka på en själv" och jag vill inte bli vooodad  Nej, för då får man ju byta nick till Woody och det vill man ju inte
*Stintan*
18-02-2010, 09:14
CITAT (herkules @ 18-02-2010, 08:28)  jag tycker inte hon är underhållande och inte något att skratta åt heller. jag har väl jobbat för länge inom psykiatrin kan tänkas. Jag tycker nästan lite synd om dej för det måste väl vara en arbetsskada då
... eller så tror hon bara att hon jobbar där.
Så, nu har jag varit lite grov i munnen och elak på mitt eget forum. Är du glad och nöjd då Herkules? http://honshuset.ecommunity.se
Chamomille
18-02-2010, 09:41
CITAT (herkules @ 18-02-2010, 08:28)  jag tycker inte hon är underhållande och inte något att skratta åt heller. jag har väl jobbat för länge inom psykiatrin kan tänkas. Byt jobb vettja. Vad du måste hata dig själv stackare. /Svansen
skogstroll
18-02-2010, 09:45
Eftersom det inte uppskattas med bajskastning på Odla av de allra flesta (vi är ju tydligen ändå bara en massa plyschtöntar som virkar och glider omkring i sockiplast) kanske det är bra att hålla tjafset på sitt eget forum om det nu är bråk man eftersträvar. Det har ju uppenbarligen blivit nån slags gängbildning typ hells grannies eller nåt så då kanske det är bra att ha sitt eget forum med sina egna regler eller icke-regler.
CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 09:45)  Eftersom det inte uppskattas med bajskastning på Odla av de allra flesta (vi är ju tydligen ändå bara en massa plyschtöntar som virkar och glider omkring i sockiplast) kanske det är bra att hålla tjafset på sitt eget forum om det nu är bråk man eftersträvar. Det har ju uppenbarligen blivit nån slags gängbildning typ hells grannies eller nåt så då kanske det är bra att ha sitt eget forum med sina egna regler eller icke-regler. Är det mig du ställer den där kommentaren till eller?
skogstroll
18-02-2010, 09:54
de som känner sig träffade får väl tänka själva
CITAT (Grå @ 18-02-2010, 09:36)  Så, nu har jag varit lite grov i munnen och elak på mitt eget forum. Är du glad och nöjd då Herkules? http://honshuset.ecommunity.seNu var det i för sig jag som frågade dig varför du använder ett annat språk på ditt eget forum och inte Herkules.  Edit: oj såg nu att herkules också kommenterat det i en annan tråd.
CITAT (Anma @ 18-02-2010, 10:01)  Nu var det i för sig jag som frågade dig varför du använder ett annat språk på ditt eget forum och inte Herkules.  Edit: oj såg nu att herkules också kommenterat det i en annan tråd. Ja, antingen kan du väl ta det helt och hållet personligt då, eller så får du acceptera svaret du fick av mig tidigare - att det är du som läser forumen med olika ögon. Jag måste testa en grej. "Odla har skaffat ett högteknologiskt spamfilter. De kallar det "Aquakul."
CITAT (Grå @ 18-02-2010, 10:04)  Ja, antingen kan du väl ta det helt och hållet personligt då, eller så får du acceptera svaret du fick av mig tidigare - att det är du som läser forumen med olika ögon. Jag tar det inte personligt i varje fall, så viktig är du inte. Samma ögon används här och där.
Jag provar igen.
"Odla har skaffat ett högteknologiskt spamfilter. De kallar det "Aquakul."
Alexander-VG-zon3
18-02-2010, 11:48
CITAT (Grå @ 18-02-2010, 09:36)  Så, nu har jag varit lite grov i munnen och elak på mitt eget forum. Är du glad och nöjd då Herkules? http://honshuset.ecommunity.sehar inte brytt mig om att bli medlem där innan, men jag hittade ju en intresserat tråd där. man kanske ska bli medlem ändå. om man får.
herkules
18-02-2010, 11:51
CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 09:45)  Eftersom det inte uppskattas med bajskastning på Odla av de allra flesta (vi är ju tydligen ändå bara en massa plyschtöntar som virkar och glider omkring i sockiplast) kanske det är bra att hålla tjafset på sitt eget forum om det nu är bråk man eftersträvar. Det har ju uppenbarligen blivit nån slags gängbildning typ hells grannies eller nåt så då kanske det är bra att ha sitt eget forum med sina egna regler eller icke-regler. klok som en bok du skogstroll. ska man spy kan man göra det i sin egen hink.
CITAT (flaxss @ 18-02-2010, 11:48)  har inte brytt mig om att bli medlem där innan, men jag hittade ju en intresserat tråd där. man kanske ska bli medlem ändå. om man får.  Självklart.
Eller rättare sagt, För MIG får du. Men om du får det för vissa andra här på odla, kan jag inte svara på.
Snöflinga
18-02-2010, 12:19
Å'ja me
Alexander-VG-zon3
18-02-2010, 12:36
CITAT (Grå @ 18-02-2010, 12:03)  Eller rättare sagt, För MIG får du. Men om du får det för vissa andra här på odla, kan jag inte svara på. det var ju som sagt den tråden jag ville skriva i. och det har jag gjort. fint forum har du väldigt ''brett''.
CITAT (flaxss @ 18-02-2010, 12:36)  fint forum har du väldigt ''brett''. Ja, jag vet
CITAT (Grå @ 18-02-2010, 09:11)  Nej, för då får man ju byta nick till Woody och det vill man ju inte  Nix.. Träskalle är jag redan, men tvingas namn byta till woody är överkurs.  CITAT (skogstroll @ 18-02-2010, 09:45)  Eftersom det inte uppskattas med bajskastning på Odla av de allra flesta (vi är ju tydligen ändå bara en massa plyschtöntar som virkar och glider omkring i sockiplast) kanske det är bra att hålla tjafset på sitt eget forum om det nu är bråk man eftersträvar. Det har ju uppenbarligen blivit nån slags gängbildning typ hells grannies eller nåt så då kanske det är bra att ha sitt eget forum med sina egna regler eller icke-regler. Kan det vara så, att man bemöter andra som man blir bemött? Hönshuset har klara regler och där åker man på öronen ut om man bryter mot forumets regler. En annan aspekt kan vara att ämena där, inte är lika brännbara, samt att det är mindre medlemsantal. Tror att risken för bråk ökar, med medlemsantalet. Bara en tanke alltså.
CITAT (pejori @ 18-02-2010, 13:12)  Kan det vara så, att man bemöter andra som man blir bemött? Hönshuset har klara regler och där åker man på öronen ut om man bryter mot forumets regler. En annan aspekt kan vara att ämena där, inte är lika brännbara, samt att det är mindre medlemsantal. Tror att risken för bråk ökar, med medlemsantalet. Bara en tanke alltså. Men varför måste ni ha nån som talar om för er när ni uppför er illa? Vuxna borde väl vara medvetna om det själva?
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 06:43)  Men varför måste ni ha nån som talar om för er när ni uppför er illa? Vuxna borde väl vara medvetna om det själva? Vänd på frågan istället - varför inbillar ni er att ni alltid måste påpeka att ni tycker att någon uppför sig illa, bara för att det inte motsvarar era självskrivna normer? Det är ju trots allt alltid bara samma personer som kör samma drev hela tiden. Vem talar om för dem att de uppför sig illa och oftast värre? Om någon råkar sticka fram näsan och påpeka att det knappast roar allmänheten när de sitter och runkar av varandra i evighetstrådarna så blir det ett jävla hallå som kan pågå i flera år. Är det sunt?
Huggorm
19-02-2010, 07:22
Detta verkar då vara ett ämne som kan diskuteras i oändlighet...
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 06:43)  Men varför måste ni ha nån som talar om för er när ni uppför er illa? Vuxna borde väl vara medvetna om det själva? Ska bli intressant att se vad pejori svarar.
*Stintan*
19-02-2010, 07:32
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 06:43)  Men varför måste ni ha nån som talar om för er när ni uppför er illa? Vuxna borde väl vara medvetna om det själva? Du är rolig du Berith som vrider till allting  Här på Odla ropar en del efter en moderator så fort det hettar till lite. En del medlemmar har uppenbarligen lägre toleransnivå än andra. För övrigt ska det väl på alla forum finnas en ansvarig moderator som ser till att forumreglerna följs. Hur högt i tak det får vara avgör inte medlemmarna utan ansvariga för forumen. Därför kan det vara olika på olika forum. Men är reglerna inte klara och tydliga så vet ju heller ingen vad som gäller.
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 07:32)  Du är rolig du Berith som vrider till allting  Här på Odla ropar en del efter en moderator så fort det hettar till lite. En del medlemmar har uppenbarligen lägre toleransnivå än andra. För övrigt ska det väl på alla forum finnas en ansvarig moderator som ser till att forumreglerna följs. Hur högt i tak det får vara avgör inte medlemmarna utan ansvariga för forumen. Därför kan det vara olika på olika forum. Men är reglerna inte klara och tydliga så vet ju heller ingen vad som gäller. Skulle ju självklart förklarat noga vad jag menade med min undran. Och har jag missuppfattat pejori så rättar hon mej säkert. Hon tycker ju att reglerna därborta är bra för dom säger hur man ska uppföra sej. Och reglerna är väl satta av Grå/kira antar jag? Vad är det då som gör att samma användare på båda ställena uppträder olika? För det är väl det pejori jämför, användarnas uppförande, och då borde det ju vara samma användare. Iofs vet jag ju inte om pejori menar sitt egna uppförande eller alla andras...
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 08:04)  Skulle ju självklart förklarat noga vad jag menade med min undran. Och har jag missuppfattat pejori så rättar hon mej säkert.
Hon tycker ju att reglerna därborta är bra för dom säger hur man ska uppföra sej. Och reglerna är väl satta av Grå/kira antar jag? Vad är det då som gör att samma användare på båda ställena uppträder olika? För det är väl det pejori jämför, användarnas uppförande, och då borde det ju vara samma användare. Iofs vet jag ju inte om pejori menar sitt egna uppförande eller alla andras... Fat nu är ju inte jag administratör på odla, och det ska många av er vara väldigt glada för, för då hade ni fått söka er till andra forum, alternativt starta egna. Exakt VAD är det som är så elakt och hemskt med "odla har skaffat ett högteknologiskt spamfilter, det kallar det Aqvakul"? "Sarkastiska tillrop höjer inte min arbetsmoral" sitter den lilla sprätten och skriker, sedan bryter helvetet lös. Vem är det som är problemet? Har jag någonsin klagat på att Aqvakul gör ett dåligt jobb? Nej, det var NI ANDRA som TOLKADE in det i vad jag skrev. Problemet är alltså erat och ingen annans.
CITAT (Grå @ 19-02-2010, 08:15)  Fat nu är ju inte jag administratör på odla, och det ska många av er vara väldigt glada för, för då hade ni fått söka er till andra forum, alternativt starta egna. Exakt VAD är det som är så elakt och hemskt med "odla har skaffat ett högteknologiskt spamfilter, det kallar det Aqvakul"? "Sarkastiska tillrop höjer inte min arbetsmoral" sitter den lilla sprätten och skriker, sedan bryter helvetet lös. Vem är det som är problemet? Har jag någonsin klagat på att Aqvakul gör ett dåligt jobb? Nej, det var NI ANDRA som TOLKADE in det i vad jag skrev. Problemet är alltså erat och ingen annans. Och hur sjutton kom AQ in i det här??
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 08:17)  Och hur sjutton kom AQ in i det här?? Därför att det var så det började och vad bråket om mig i den här tråden handlar om, men du kanske som vanligt inte har brytt dig om att läsa den, utan bara kommer in för att käfta?
herkules
19-02-2010, 08:30
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 08:04)  /..../ Vad är det då som gör att samma användare på båda ställena uppträder olika? /..../ det kommer du aldrig få något acceptabelt svar på. rena rama dr jekyll and mr hyde .. CITAT (Chamomille @ 18-02-2010, 09:41)  Byt jobb vettja. Vad du måste hata dig själv stackare. /Svansen nu slog intelligensnivån i taket - nu dröjer det väl en vecka eller så tills du hämtat dig och kan skriva ett lika listigt inlägg igen.
CITAT (Grå @ 19-02-2010, 08:18)  Därför att det var så det började och vad bråket om mig i den här tråden handlar om, men du kanske som vanligt inte har brytt dig om att läsa den, utan bara kommer in för att käfta?  Jaa! Det ser jag ju nu! Tråden handlar ju om dej.
*Stintan*
19-02-2010, 08:42
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 08:31)   Jaa! Det ser jag ju nu! Tråden handlar ju om dej. Berith... inte tråden utan bråket i tråden. Det är en väldig skillnad!
CITAT (herkules @ 19-02-2010, 08:30)  det kommer du aldrig få något acceptabelt svar på. rena rama dr jekyll and mr hyde .. Nej, för det kan ju absolut inte ha någonting med dig att göra. Det kan ju bara vara idioter som vågar sticka upp mot stora, tuffa, dryga Herkules, eller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|