|
Aqvakul
15-02-2010, 07:23
CITAT (Grå @ 15-02-2010, 05:58)  Jag önskar Aqvakul 2000 en god spamrensardag. Tur att det är sportlov, för du har visst lite att göra. Tyvärr inte sportlov förrän nästa vecka...
Jag tänkte bara säga att jag tycker att det borde finnas en knapp för att rapportera inlägg/trådar. Det skulle ju göra Aqvakuls jobb enklare och effektivare
Aqvakul
15-02-2010, 09:41
CITAT (zippoo @ 15-02-2010, 07:57)  Jag tänkte bara säga att jag tycker att det borde finnas en knapp för att rapportera inlägg/trådar. Det skulle ju göra Aqvakuls jobb enklare och effektivare  instämmer!
Chamomille
15-02-2010, 10:02
CITAT (Blomstertanten @ 14-02-2010, 12:06)  Och med vilken rätt skriver du skriver du precis vad du vill utan en tanke på andra människor ? Förmodligen med samma rätt som du skriver vad du vill
Chamomille
15-02-2010, 10:20
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 12:22)  Och när tantmaffian gläfser och skäller efter stora stygga Grå, ja då vill alla fåntrattar hänga på. Brodera det och häng upp det i farstun vet jag. Ja, nu är det dags att broderia igen  CITAT (*Stintan* @ 14-02-2010, 13:44)  Jösses  Ja, det var ett bra ord.
herkules
15-02-2010, 10:21
CITAT (Chamomille @ 15-02-2010, 10:16)  Ja, nu är det dags att broderia igen  gör det, så kan ni fota era alster och lägga upp dem i snacka-skit-om-odla-tråden.
Chamomille
15-02-2010, 10:30
CITAT (Myosotis @ 14-02-2010, 19:37)  Vi har verkligen inte saknat dig, kryp tillbaka där du kom ifrån och sprid dina elakheter där, jävla kärring. Men Myo...  CITAT (herkules @ 15-02-2010, 10:21)  gör det, så kan ni fota era alster och lägga upp dem i snacka-skit-om-odla-tråden. Ja, det kan du ge dig faan på  Edit: Finns det en sån tråd också? Rent fantastiskt egentligen.
CITAT (Chamomille @ 15-02-2010, 10:30)  Men Myo...  Ja, det kan du ge dig faan på  Edit: Finns det en sån tråd också? Rent fantastiskt egentligen. Vill du ha en länk?
Chamomille
15-02-2010, 10:58
CITAT (Anma @ 15-02-2010, 10:42)  Vill du ha en länk? Den länken kunde du ju ha skrivit när du ändå höll på
CITAT (Chamomille @ 15-02-2010, 10:58)  Den länken kunde du ju ha skrivit när du ändå höll på  Orkade ju inte ta fram det forumet. Orkar inte nu heller.
herkules
15-02-2010, 11:13
CITAT (Chamomille @ 15-02-2010, 10:30)  Edit: Finns det en sån tråd också? Rent fantastiskt egentligen. fantastiskt vet jag inte om jag vill kalla det, ganska vanligt bland folk som i ren frustration går från ett forum (när de inte får som de vill) till ett annat. helt ok om du frågar mig. det jag skulle vilja är ju att ni höll er där och inte skitade ner andra forum med era små "lustigheter".
Chamomille
15-02-2010, 11:26
CITAT (herkules @ 15-02-2010, 11:13)  fantastiskt vet jag inte om jag vill kalla det, ganska vanligt bland folk som i ren frustration går från ett forum (när de inte får som de vill) till ett annat. helt ok om du frågar mig. det jag skulle vilja är ju att ni höll er där och inte skitade ner andra forum med era små "lustigheter". Tack det samma.
herkules
15-02-2010, 12:00
CITAT (Chamomille @ 15-02-2010, 11:26)  Tack det samma. det var så lite så.
ängsvädd
15-02-2010, 12:05
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 00:31)  Skulle bara testa om jag blir avstängd när jag säger sånt...  .... Knappast att du blir det. Grå brukar ju kalla medlemmar för liknande saker - kossa, kärring, djävla äckel, ärthjärnor mm mm Det går alldeles utmärkt att trakassera medlemmar här på odla.
skogstroll
15-02-2010, 15:02
har vi inte kommit ifrån porrämnet nu
Blomstertanten
15-02-2010, 17:03
CITAT (skogstroll @ 15-02-2010, 15:02)  har vi inte kommit ifrån porrämnet nu  Så du vill ha mer porr här ?  Jag kanske kan leta reda på tråden om String-Emil
Aqvakul
15-02-2010, 17:24
Blomstertanten
15-02-2010, 17:39
CITAT (Aqvakul @ 15-02-2010, 17:24)  Vad bra ! Då slipper jag få skäll Varning ! Kan verka stötande på känsliga personer ( Får nog formulera om den här meningen !  )
Gossen Ruda
15-02-2010, 17:40
På tal om den tråden, där figurerade Virgo. Det var ett tag sen man såg honom här.
skogstroll
15-02-2010, 17:40
fniss
*Stintan*
15-02-2010, 20:38
CITAT (herkules @ 15-02-2010, 11:13)  fantastiskt vet jag inte om jag vill kalla det, ganska vanligt bland folk som i ren frustration går från ett forum (när de inte får som de vill) till ett annat. helt ok om du frågar mig. det jag skulle vilja är ju att ni höll er där och inte skitade ner andra forum med era små "lustigheter". Om inte folk gick i taket bara av att se vissa nick och innan dessa ens skrivit små "lustigheter" så kanske det inte skulle bli så många. Det märks ju tydligt i början av den här tråden. Sänker man sig inte själv när man ger igen med samma mynt?
herkules
15-02-2010, 20:44
CITAT (*Stintan* @ 15-02-2010, 20:38)  Om inte folk gick i taket bara av att se vissa nick och innan dessa ens skrivit små "lustigheter" så kanske det inte skulle bli så många. Det märks ju tydligt i början av den här tråden. Sänker man sig inte själv när man ger igen med samma mynt? nja, jag kan ju tycka att en del som bara är här inne sporadiskt öppnar rätt fult. bättre då att dra på sig hibernaltofflorna och hasa in på sin egen kammare och bete sig som arsel där istället så slipper vi andra läsa eländet.
Jösses Herkules, tänk på blodtrycket...
*Stintan*
15-02-2010, 21:24
CITAT (herkules @ 15-02-2010, 20:44)  nja, jag kan ju tycka att en del som bara är här inne sporadiskt öppnar rätt fult. bättre då att dra på sig hibernaltofflorna och hasa in på sin egen kammare och bete sig som arsel där istället så slipper vi andra läsa eländet. Åja du är väl inte alltid så len och fin i kanten du heller. Inte jag själv heller för den delen. Vad var det för fult med Grås första inlägg i tråden? Forumet är väl öppet för alla vad jag vet.
Myosotis
15-02-2010, 21:55
CITAT (*Stintan* @ 15-02-2010, 20:38)  ...Sänker man sig inte själv när man ger igen med samma mynt?  Jo, det gör man. Och det var riktigt kul! Jag tror jag ska börja ändra i citat också.
Meriona
15-02-2010, 22:01
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 21:55)   Jo, det gör man. Och det var riktigt kul! Jag tror jag ska börja ändra i citat också. Till vadå? Släng inte skit på HÖNS! ?
*Stintan*
15-02-2010, 22:03
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 21:55)   Jo, det gör man. Och det var riktigt kul! Jag tror jag ska börja ändra i citat också. Vadå ändra i citat
ängsvädd
15-02-2010, 22:07
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 21:55)   Jo, det gör man. Och det var riktigt kul! Jag tror jag ska börja ändra i citat också. Vad befriande det måste ha känts att sänka sig till samma nivå  Ja, ändra i citat är också ett sätt att sänka sig till den nivån.
Myosotis
15-02-2010, 22:14
CITAT (*Stintan* @ 15-02-2010, 22:03)  Vadå ändra i citat  Ja det har ju förekommit.
Meriona
15-02-2010, 22:27
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 22:14)  Ja det har ju förekommit. Och DET borde verkligen leda till "banning"!
*Stintan*
15-02-2010, 22:33
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 22:14)  Ja det har ju förekommit. Ja det är ju självklart helt oacceptabelt.
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 21:55)   Jo, det gör man. Och det var riktigt kul! Jag tror jag ska börja ändra i citat också. D i n l i l l a r å t t a. Menar du så här?
Myosotis
15-02-2010, 22:44
CITAT (Anma @ 15-02-2010, 22:35)  Menar du så här?   Nej fy nu var du stygg.
ängsvädd
15-02-2010, 22:51
Man kan ju ändra i den personens citat som ändrar i andras citat.
Myosotis
15-02-2010, 22:53
Ja precis, det var så jag menade. Inte ska jag ändra i era citat.
herkules
15-02-2010, 23:00
CITAT (*Stintan* @ 15-02-2010, 21:24)  Åja du är väl inte alltid så len och fin i kanten du heller. Inte jag själv heller för den delen. Vad var det för fult med Grås första inlägg i tråden? Forumet är väl öppet för alla vad jag vet. vad säger du, är inte jag?  tänkte väl inte direkt på första inlägg i just den här tråden utan mer allmänt. hålla snyggt och fint och vara len i truten på den egna gården och sen bräka som jag-vet-inte-vad på annans .. skum stil.
*Stintan*
15-02-2010, 23:12
CITAT (herkules @ 15-02-2010, 23:00)  vad säger du, är inte jag? tänkte väl inte direkt på första inlägg i just den här tråden utan mer allmänt. hålla snyggt och fint och vara len i truten på den egna gården och sen bräka som jag-vet-inte-vad på annans .. skum stil. Men du måste till "den egna gården" och kolla vad som skrivs där? Varför skulle Grå vara otrevlig på sitt eget forum där hon självklart inte får samma griniga bemötande och ältande om gamla synder som här så fort hon yttrar sig?
herkules
16-02-2010, 00:02
CITAT (*Stintan* @ 15-02-2010, 23:12)  Men du måste till "den egna gården" och kolla vad som skrivs där? Varför skulle Grå vara otrevlig på sitt eget forum där hon självklart inte får samma griniga bemötande och ältande om gamla synder som här så fort hon yttrar sig? nej, jag är inte där och läser, jag fick en kopierad tråd skickad via mejl. det där med gamla synder köper jag inte, tycker det mesta som skrivs av personen ifråga här inne (alltså även nytt) luktar ankskit. tydligen så kan personen vara trevlig, men bemödar sig inte över hövan här. nåt fel är det .. men nu struntar jag i det för mina hundar ska ut, tjingeling!
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 22:44)   Nej fy nu var du stygg. Skojade ju bara. Och råttor är väldigt söta!  CITAT (*Stintan* @ 15-02-2010, 23:12)  Men du måste till "den egna gården" och kolla vad som skrivs där? Varför skulle Grå vara otrevlig på sitt eget forum där hon självklart inte får samma griniga bemötande och ältande om gamla synder som här så fort hon yttrar sig? Grå är ju faktiskt inte den som är den vad det gäller att dra upp gamla synder. Nu var det inte hon som skrev det du skriver, tur det, annars skulle jag kunnat använda det där gamla "man ska inte kasta..."
Myosotis
16-02-2010, 02:29
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 00:06)  Skojade ju bara. Och råttor är väldigt söta!  Förstod jag väl  Och visst är råttor söta!!
*Stintan*
16-02-2010, 03:23
CITAT (herkules @ 16-02-2010, 00:02)  nej, jag är inte där och läser, jag fick en kopierad tråd skickad via mejl. Jösses, säger jag en gång till. Vilka skvallertanter här finns  och sen har man mage att sitta på Odla och spy galla över andra  . Varför blockerar ni (inte bara du Herkules) inte personer ni inte gillar så slipper ni se vad dom skriver (åtminstone delvis) och bli provocerade? En uppfriskande promenad med (eller utan) hund är inte heller fel när man behöver skingra tankarna eller hur?
*Stintan*
16-02-2010, 03:38
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 00:06)  Grå är ju faktiskt inte den som är den vad det gäller att dra upp gamla synder. Nu var det inte hon som skrev det du skriver, tur det, annars skulle jag kunnat använda det där gamla "man ska inte kasta..." Fast det är faktiskt inte alltid hon som startar otrevligheterna men det är ju lätt att bara se det man själv vill se.
CITAT (ängsvädd @ 15-02-2010, 22:51)  Gläfs! Så här menar de. Det är vad jag har gjort när de (läs ängsvädd) har försökt vara kaxiga utan att egentligen ens delta i tråden (som hon brukar). Jo, nog är det en dödssynd alltid, speciellt eftersom att det går att läsa i samma tråd vad det var hon skrev - det går ju att klicka tillbaka från citatet. men det kanske är jobbigt när man är född med elva fingrar, vad vet jag. Jag tror det som stör mest med ett "uppfattat citat" är att det visar hur lite jag bryr mig och att ni är rädda att folk läser mina inlägg mer noggranna än era. Det andra som stör är att ni vet att jag inte heller skulle störa mig speciellt mycket om ni skulle ge igen med samma mynt. Det tredje som sticker i era ögon så att det blöder är att folk som slutat på forumet här för att de vantrivs har registrerat sig på mitt forum. Ja, det måste kännas jättejobbigt, speciellt när man är så tjock i svålen så att man tror att man kan bestämma vem som får befinna sig på odla och inte. Taskigt för er att de har lämnat, men inte jag. Det kommer jag aldrig att göra så köp hem ett stort förråd pappersnäsdukar.
CITAT (Grå @ 16-02-2010, 06:36)  Så här menar de. Det är vad jag har gjort när de (läs ängsvädd) har försökt vara kaxiga utan att egentligen ens delta i tråden (som hon brukar). Jo, nog är det en dödssynd alltid, speciellt eftersom att det går att läsa i samma tråd vad det var hon skrev - det går ju att klicka tillbaka från citatet. men det kanske är jobbigt när man är född med elva fingrar, vad vet jag. Jag tror det som stör mest med ett "uppfattat citat" är att det visar hur lite jag bryr mig och att ni är rädda att folk läser mina inlägg mer noggranna än era. Det andra som stör är att ni vet att jag inte heller skulle störa mig speciellt mycket om ni skulle ge igen med samma mynt. Det tredje som sticker i era ögon så att det blöder är att folk som slutat på forumet här för att de vantrivs har registrerat sig på mitt forum. Ja, det måste kännas jättejobbigt, speciellt när man är så tjock i svålen så att man tror att man kan bestämma vem som får befinna sig på odla och inte. Taskigt för er att de har lämnat, men inte jag. Det kommer jag aldrig att göra så köp hem ett stort förråd pappersnäsdukar. Nu har jag inte sett eller tänkt på att just du skulle ändra i citat, men det är verkligen inte av de skäl som du räknar upp som jag störs i varje fall. Inte stör det mig heller att folk gått vidare till ditt forum, har tänkt att göra så själv, men när det skrivs så lite där är det ganska trist så jag har låtit bli. Ja, jag vet , om jag också registrerade mig och skrev kanske det skulle bli mer livat, men det är enklare med ett etablerat forum att hålla till i än att försöka hålla i gång och värva folk till något som mer eller mindre är dött. Jag var på väg att strunta i odla ett tag, men bestämde mig istället för att inte störa mig på vad vissa skriver och hur vissa beter sig. menar inte i första hand dig nu, grå. Efter det beslutet har det varit mycket enklare. Jag kan inte påverka vad andra skriver, däremot ka njag påverka hur jag själv reagerar på det.
herkules
16-02-2010, 09:06
CITAT (*Stintan* @ 16-02-2010, 03:23)  Jösses, säger jag en gång till. Vilka skvallertanter här finns  och sen har man mage att sitta på Odla och spy galla över andra  . Varför blockerar ni (inte bara du Herkules) inte personer ni inte gillar så slipper ni se vad dom skriver (åtminstone delvis) och bli provocerade? En uppfriskande promenad med (eller utan) hund är inte heller fel när man behöver skingra tankarna eller hur? nä nu tror du fel igen. den jag fick tråden av är inte här. men visst är promenader bra.
*Stintan*
16-02-2010, 09:42
CITAT (Grå @ 16-02-2010, 06:36)  Så här menar de. Det är vad jag har gjort när de (läs ängsvädd) har försökt vara kaxiga utan att egentligen ens delta i tråden (som hon brukar). Jo, nog är det en dödssynd alltid, speciellt eftersom att det går att läsa i samma tråd vad det var hon skrev - det går ju att klicka tillbaka från citatet. men det kanske är jobbigt när man är född med elva fingrar, vad vet jag. Jag tror det som stör mest med ett "uppfattat citat" är att det visar hur lite jag bryr mig och att ni är rädda att folk läser mina inlägg mer noggranna än era. Det andra som stör är att ni vet att jag inte heller skulle störa mig speciellt mycket om ni skulle ge igen med samma mynt. Det tredje som sticker i era ögon så att det blöder är att folk som slutat på forumet här för att de vantrivs har registrerat sig på mitt forum. Ja, det måste kännas jättejobbigt, speciellt när man är så tjock i svålen så att man tror att man kan bestämma vem som får befinna sig på odla och inte. Taskigt för er att de har lämnat, men inte jag. Det kommer jag aldrig att göra så köp hem ett stort förråd pappersnäsdukar. Det där tog jag inte ens som en ändring av citat. Inget av det ängsvädd skrev fanns ju med så vad skulle då vara ändrat
CITAT (*Stintan* @ 16-02-2010, 09:42)  Det där tog jag inte ens som en ändring av citat. Inget av det ängsvädd skrev fanns ju med så vad skulle då vara ändrat  Allt, kanske? Tar man bort allt och skriver gläfs har man ju ändrat citatet till gläfs.
herkules
16-02-2010, 09:57
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 09:44)  Allt, kanske? Tar man bort allt och skriver gläfs har man ju ändrat citatet till gläfs. man BYTER INTE UT ORD I NÅGOT MAN CITERAR - det säger väl för fan sig självt? skulle citera stintan .....
*Stintan*
16-02-2010, 09:59
CITAT (herkules @ 16-02-2010, 09:06)  nä nu tror du fel igen. den jag fick tråden av är inte här. men visst är promenader bra. Jag struntar i av vem du fick tråden men uppenbarligen har folk varit där och läst det märks ju tydligt på en del inlägg. Sen skickas det en massa PM och skvallras mellan medlemmar också så att det finns en hoper skvallertanter här kan nog inte ens du förneka. Dessutom sitter flera här och förfasar sig över minsta otrevlighet andra skriver här på Odla och sen är dom lika otrevliga själva. Varför kan man inte lägga gammalt bakom sig och se varje dag som ny utan att bära med sig gammal bråte. Man måste väl inte vara otrevlig bara för att man ser ett nick man inte gillar när personen inte ens skrivit något dumt och sen gnälla över att man får skit tillbaka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|