|
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 08:42)  Berith... inte tråden utan bråket i tråden. Det är en väldig skillnad! Men det jag undrade över från början var ju det pejori sa, att hon (eller om det var andra?) uppförde sej på ett annat sätt hos Grå/kira mot vad hon/dom gjorde här eftersom det tydligen fanns regler där.
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 09:02)  Men det jag undrade över från början var ju det pejori sa, att hon (eller om det var andra?) uppförde sej på ett annat sätt hos Grå/kira mot vad hon/dom gjorde här eftersom det tydligen fanns regler där. Du är välkommen till Hönshuset Berith så kan du ju utvärdera det själv och se om det är någon skillnad och om du kan räkna ut vad den skillnaden beror på.
*Stintan*
19-02-2010, 09:09
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 09:02)  Men det jag undrade över från början var ju det pejori sa, att hon (eller om det var andra?) uppförde sej på ett annat sätt hos Grå/kira mot vad hon/dom gjorde här eftersom det tydligen fanns regler där. Det var väl inte Pejori som sa däremot spånade Pejori om vad som kunde vara orsaken till att man kan uppfatta det så. Pejori nämnde fler möjliga orsaker.
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 09:09)  Det var väl inte Pejori som sa däremot spånade Pejori om vad som kunde vara orsaken till att man kan uppfatta det så. Pejori nämnde fler möjliga orsaker. Men lilla vännen, kan inte pejori tala för sej själv?
Chamomille
19-02-2010, 09:36
CITAT (herkules @ 19-02-2010, 08:30)  nu slog intelligensnivån i taket... Japp
*Stintan*
19-02-2010, 09:40
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 09:31)  Men lilla vännen, kan inte pejori tala för sej själv? Kan hon säkert men det är väl fritt fram för vem som helst att skriva i forumet eller är det privata samtal du vill föra? Kommer du med en massa knäppa insinuationer får du skylla dig själv att du får svar även av andra. Sen när blev jag din lilla vän förresten?
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 09:40)  Kan hon säkert men det är väl fritt fram för vem som helst att skriva i forumet eller är det privata samtal du vill föra? Kommer du med en massa knäppa insinuationer får du skylla dig själv att du får svar även av andra.
Sen när blev jag din lilla vän förresten? Självklart är det fritt fram för vem som helst att skriva, men det är ju lite av ditt signum att svara åt andra. (Nej, det är inte bara jag som tycker så.) Ber om ursäkt, det var dumt att skriva lilla vännen.
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 09:44)  Självklart är det fritt fram för vem som helst att skriva, men det är ju lite av ditt signum att svara åt andra. ?? Det var det sjukaste jag har hört. Hallå, detta är ett forum. Vem som helst kan skriva vad som helst, var som helst och svara på vilka inlägg som helst om det finns något att svara på.... hohoo.. är det någon hemma hos Berith idag, eller är det bara telefonsvararen som går på?
Och där svarade Grå åt Stintan.  Neej det är nog bara jag som reagerar på sånt och tycker det är lite smålustigt.
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 09:55)  Och där svarade Grå åt Stintan.  Neej det är nog bara jag som reagerar på sånt och tycker det är lite smålustigt.  Lättroad med andra ord. Det är en bra egenskap. (Ja, gissa tre gånger varför jag svarade i Stintans ställe)
*Stintan*
19-02-2010, 10:09
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 09:44)  Självklart är det fritt fram för vem som helst att skriva, men det är ju lite av ditt signum att svara åt andra. (Nej, det är inte bara jag som tycker så.) Ber om ursäkt, det var dumt att skriva lilla vännen.  Och du har rätt att prata för andra då eller? Snacka om att kasta spik i ballonghuset. Pofffffff!!!!!!
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 06:43)  Men varför måste ni ha nån som talar om för er när ni uppför er illa? Vuxna borde väl vara medvetna om det själva? Vem uppför sig illa? Den som svarar på tillmäten med samma stil (Jag vet att man sänker sig till en låg nivå) eller den som skriker ut tillmätena? Den som säger "så får du inte säga, skäms på dej" och sedan säger samma sak själv, på nästa sida i debatten eller i nästa tråd? Den som år ut och år in, sitter och gnider på en "oförätt" och tar alla tillfällen i akt, för att kunna slänga in en pik? Vitsen med ett forum är, att uttrycka sin åsikt, även om den inte faller alla på läppen. Uttrycker jag en åsikt, som t.ex du inte delar, är det helt ok, att säga. "tyck du så, jag håller inte med." Men att nedvärdera mej som person då, och dessutom skrika på forumansvarig och mobbning, leder till att jag tillslut ber dig dra till en varm plats.
Nästa tråd, och dom följande 50 som jag deltar i kommer du in och fortsätter att beklaga dig över vad jag skrev i den eller den tråden. Till slut ber jag dig fara och flyga en gång till och tillmätena blir grövre och grövre. Obs!!! ett uppdiktat cenario!!!.
Så går det inte till på det andra forumet. Där är medlemstalet en tiondel mot här. Aktiviteten låg, vissa dagar obefintlig. Intresset för att diskutera samhälspolitik noll. Admin är närvarande fram för allt.
CITAT (pejori @ 19-02-2010, 10:26)  Vem uppför sig illa? --- Så går det inte till på det andra forumet. Där är medlemstalet en tiondel mot här. Aktiviteten låg, vissa dagar obefintlig. Intresset för att diskutera samhälspolitik noll. Admin är närvarande fram för allt. Tack för att du svarade själv.  Men den admin ni har där är ju här och kallar andra för både det ena och det andra. Skulle det vara ok om Ingemar och Göran hoppade över till ert forum och där kallade dej för nåt som medlemmar här blir kallade?
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 10:30)  Tack för att du svarade själv.  Men den admin ni har där är ju här och kallar andra för både det ena och det andra. Skulle det vara ok om Ingemar och Göran hoppade över till ert forum och där kallade dej för nåt som medlemmar här blir kallade? Ja, de är välkomna också, men de får ta konsekvenserna för vad de gör. Blir de provocerade på mitt forum, så tar jag väl tag i dem som provocerar istället, det är inte så himla svårt.
ängsvädd
19-02-2010, 10:32
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:13)  Nu är du bra fånig. Stackars lilla utsatta Aqvakul .......... Det var ovanstående citat jag reagerade över, inte: odla har skaffat sig ett högteknologiskt spamfilter, det kallas Aqvakul. Det var därför jag för första gången sänkte mig till samma låga nivå, precis som Myosotis gjorde. Men det är tydligen bara förbehållet vissa att hålla sig på den nivån.
skogstroll
19-02-2010, 10:32
CITAT (pejori @ 19-02-2010, 10:26)  Så går det inte till på det andra forumet. Där är medlemstalet en tiondel mot här. Aktiviteten låg, vissa dagar obefintlig. Intresset för att diskutera samhälspolitik noll. Admin är närvarande fram för allt. vilket är det andra forumet då?
CITAT (ängsvädd @ 19-02-2010, 10:32)  Det var ovanstående citat jag reagerade över, inte: odla har skaffat sig ett högteknologiskt spamfilter, det kallas Aqvakul. Ja, men om jag blir trött på det eviga "jagochminakompisarjagärsåberoendeavkärlekochkaninteutföradettaeminentaförtr oendeuppdragnärgråärsåhimlataskigmotmigJÄMT"tjatet, får jag inte påpeka det då? Nej, det får jag inte för då kommer jag minsann bara in där för att vara ... ja, vad skrevs det..."allmänt överlägsen och otrevlig och kan inte föra en normal samtalston bladebladebla.." CITAT (skogstroll @ 19-02-2010, 10:32)  vilket är det andra forumet då? http://honshuset.ecommunity.setackar som frågar
CITAT (skogstroll @ 19-02-2010, 10:32)  vilket är det andra forumet då? Hönshuset - där man tex kan läsa varför en del har tröttnat på Odla.  Grå la in länken här i tråden igår. ... och idag!
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 08:04)  Skulle ju självklart förklarat noga vad jag menade med min undran. Och har jag missuppfattat pejori så rättar hon mej säkert.
Hon tycker ju att reglerna därborta är bra för dom säger hur man ska uppföra sej. Och reglerna är väl satta av Grå/kira antar jag? Vad är det då som gör att samma användare på båda ställena uppträder olika? För det är väl det pejori jämför, användarnas uppförande, och då borde det ju vara samma användare. Iofs vet jag ju inte om pejori menar sitt egna uppförande eller alla andras... Nej. Jag menar/säger inte att reglerna säger hur vi ska uppföra oss. Det är för mej en självklarhet. Men Den första raden i mitt tidigare inlägg, (som du så lägligt valde att inte läsa) säger vad jag meande med regler. "Du blir bemött som du bemöter andra" Jag anser att, vi på forumet är vuxna mäniskor och bör uppföa oss som så. JAG peronligen, har varit myndig i snart 40 år, och behöver ingen "mamma" som slår mej på fingrarna och talar om i snorkiga komentarer vad jag får tycka, känna och säga. Sedan är jag fullt medveten om, att mäniskor inte är ofelbara. Vi säger saker, både i verkliga livet och på nätet, som vi ibland vill ha osagda. Sagt är sagt och det är bara attt svälja och gå vidare. I verkliga livet kan man välja sitt umgänge, så kan man till viss del göra på nätet också, men det är svårare. JAG kan inte sitta och vara förbannad på någon, som sagt eller kallat mej för tillmäten, i åratal. Det tar för mycket tid och energi. Fortsätter den personen, bryr jag mej inte om att komentera den personens inlägg ytterligare. Då dör den ut så sakterliga. Så menade jag, MED REGLER
Om någon har missat det så är det forumadministratörernas ointresse för att stoppa spammet jag kritiserade från första början. Om de väljer att använda sig av Aqvakul eller Herkules eller till och med Gossen Rubbad, spelar ingen roll - metoden är ju helt galen! Sitta och slå ihjäl spaminlägg med en sketen flugsmäcka?
"Ordverifiering", skrev en medlem här. Ja, det är lysande, varför har de inte det?
*Stintan*
19-02-2010, 10:43
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 10:40)  Hönshuset - där man tex kan läsa varför en del har tröttnat på Odla. Grå la in länken här i tråden igår. ... och idag! Hur var det nu med att svara åt andra????
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 09:31)  Men lilla vännen, kan inte pejori tala för sej själv? Jag kan väl få vakna först... Annars har stintan helt rätt i, att jag spånade om olika orsaker till olika uppföranden.
herkules
19-02-2010, 10:43
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 10:40)  /.../ Grå la in länken här i tråden igår. ... och idag! och i morgon ... och i övermorgon? allt går att sälja med mördande reklam
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 10:43)  Hur var det nu med att svara åt andra???? Det gör inget alls  Alla kan gärna få lägga in länken i sin signatur om de vill
skogstroll
19-02-2010, 10:48
men herrejösses, om vi "övriga" är så himla töntiga och väluppfostrade odlingsfjollor då kanske det där hönshuset är ett bättre alternativ för de som inte trivs?? Som folk kastar skit på varann skulle jag aldrig rekommendera Odla till nån i t.ex. min familj. Man skäms ju ögonen ur sig över vad folk skriver. Väx upp och prova lite självbehärskning vad gäller uttryck. Det är en sak att säga det personligen då man kanske kan fatta ironi men i text är det inte lika självklart. Det kanske slutar med att Odla helt försvinner vilket jag skulle tycka vara jättesynd med tanke på alla som kan så himla mycket. Det finns ingen motsvarighet nånstans tycker jag!
CITAT (skogstroll @ 19-02-2010, 10:48)  men herrejösses, om vi "övriga" är så himla töntiga och väluppfostrade odlingsfjollor då kanske det där hönshuset är ett bättre alternativ för de som inte trivs?? Som folk kastar skit på varann skulle jag aldrig rekommendera Odla till nån i t.ex. min familj. Man skäms ju ögonen ur sig över vad folk skriver. Väx upp och prova lite självbehärskning vad gäller uttryck. Det är en sak att säga det personligen då man kanske kan fatta ironi men i text är det inte lika självklart. Det kanske slutar med att Odla helt försvinner vilket jag skulle tycka vara jättesynd med tanke på alla som kan så himla mycket. Det finns ingen motsvarighet nånstans tycker jag! Jag håller med dig. Avsluta eventuella bråk på plats och gå sedan vidare. Oavslutade bråk leder bara till att dom blir värre. Att dra med sig gamalt groll till andra trådar, andra avdelningar är bara tröttande. Blir man förbannad och vräker ur sig något dumt mot någon, be om ursäkt och släpp det sedan.
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 10:43)  Hur var det nu med att svara åt andra???? Det är väl fritt fram för vem som helst att skriva i forumet eller är det privata samtal du vill föra? Kommer du med en massa knäppa insinuationer får du skylla dig själv att du får svar även av andra.
*Stintan*
19-02-2010, 11:16
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 11:04)  Det är väl fritt fram för vem som helst att skriva i forumet eller är det privata samtal du vill föra? Kommer du med en massa knäppa insinuationer får du skylla dig själv att du får svar även av andra. Det tog visst skruv det där
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2010, 11:16)  Det tog visst skruv det där  Jag bara lånade ditt ordval tidigare. Vackert skrivet eller hur?
*Stintan*
19-02-2010, 11:59
CITAT (Berith @ 19-02-2010, 11:41)  Jag bara lånade ditt ordval tidigare. Vackert skrivet eller hur?  Ja visst var det så jag förstår att du inte kunde komma på något vackrare själv.
Simplicity
19-02-2010, 12:23
Men herreminjee... Har inte varit in på den här tråden tidigare... Antog att det var en knastråd som bara ville ha uppmärksamhet genom att skriva dit ordet "porr"... Men det var visst en tråd för att få ur sig aggressioner och bitterhet och för att reat upp och reta upp sig på sina med-medlemmar..? Eller? Nån som kan förklara trådens syfte?
CITAT (Simplicity @ 19-02-2010, 12:23)  Men herreminjee... Har inte varit in på den här tråden tidigare... Antog att det var en knastråd som bara ville ha uppmärksamhet genom att skriva dit ordet "porr"... Men det var visst en tråd för att få ur sig aggressioner och bitterhet och för att reat upp och reta upp sig på sina med-medlemmar..? Eller? Nån som kan förklara trådens syfte?  Syftet är att varna för porrspam.
Gossen Ruda
19-02-2010, 12:50
CITAT (pejori @ 19-02-2010, 12:30)  Syftet är att varna för porrspam.  Fast frågan är om varningskottet gick långt över målet eller om det blev ett skott i foten?
CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2010, 12:50)  Fast frågan är om varningskottet gick långt över målet eller om det blev ett skott i foten?  Jag vet nog var "skottet" tog, men det säger jag inte här..  .
skogstroll
19-02-2010, 12:55
höff höff
Simplicity
19-02-2010, 12:56
Hahaha! Jag antar att man nu hittar en länk till Odla.nu om man googlar på "porrbilder"... Kan ju ge oss en del nya kamrater här som iofs kanske inte är så intresserade av odling... *flinar*
Det blir bara roligare och roligare.
Simplicity
19-02-2010, 13:01
Det handlar väl om blommor å bin här på Odla? Var ju därför jag reggade mig!
skogstroll
19-02-2010, 13:10
CITAT (Simplicity @ 19-02-2010, 13:01)  Det handlar väl om blommor å bin här på Odla? ja... och pms
CITAT (Simplicity @ 19-02-2010, 13:01)  Det handlar väl om blommor å bin här på Odla? Var ju därför jag reggade mig! Ja...Men inte porriga bin ju...
GunnarW
19-02-2010, 22:08
sicken j-a hönsgård det här var :-)
Efter att ha läst en del här i denna tråden kan man undra vilka j-a patetiska människor ni är egentligen. Tycker ni att Ni är roliga eller vad är det frågan om egentligen, Det var det värsta j-a struntprat och man kan ju tro att det är fyllesnack, men det kanske är så att Ni inte har annat vettigt för er. Jag menar inte att ALLA här pratar strunt men en hel de gör detl, du vet säkert själv vem du är :-)
Det var intressant att se allt skitsnack här men kanske ska hålla mig i de seriösa trådarna istället.
CITAT (GunnarW @ 19-02-2010, 22:08)  sicken j-a hönsgård det här var :-)
Efter att ha läst en del här i denna tråden kan man undra vilka j-a patetiska människor ni är egentligen. Tycker ni att Ni är roliga eller vad är det frågan om egentligen, Det var det värsta j-a struntprat och man kan ju tro att det är fyllesnack, men det kanske är så att Ni inte har annat vettigt för er. Jag menar inte att ALLA här pratar strunt men en hel de gör detl, du vet säkert själv vem du är :-)
Det var intressant att se allt skitsnack här men kanske ska hålla mig i de seriösa trådarna istället. Uppenbarligen är det underhållande om inte annat, med tanke på läsarantalet i denna tråd och att även du som ny medlem skriver dina första två inlägg just i denna tråd.
Bara jag inte är med
Överbölingen
20-02-2010, 01:34
Oj, oj, oj! Jag har världens otur. Har inte hittat någon sådan höjdare
... det är möjligtvis ingen som undrar vilket "det andra forumet" är idag, eller så? *hoppfull*
CITAT (GunnarW @ 19-02-2010, 22:08)  sicken j-a hönsgård det här var :-)
Det var intressant att se allt skitsnack här men kanske ska hålla mig i de seriösa trådarna istället. Går man in på andra forum så upptäcker man ganska snabbt att Odla är ovanligt seriöst forum. Tråden övrigt ser jag som en säkerhetsventil där man kan pennfäktas lite över livet i övrigt. Lite hårda ord kan fällas, men bättre att dom ligger i tråden övrigt än är utspridda över hela forumet. Gemenskapen är större än skillnaderna. Det märker du snart.
ängsvädd
20-02-2010, 10:34
CITAT (gnon49 @ 20-02-2010, 10:08)  Går man in på andra forum så upptäcker man ganska snabbt att Odla är ovanligt seriöst forum. Tråden övrigt ser jag som en säkerhetsventil där man kan pennfäktas lite över livet i övrigt. Lite hårda ord kan fällas, men bättre att dom ligger i tråden övrigt än är utspridda över hela forumet. Gemenskapen är större än skillnaderna. Det märker du snart.  Den medlemmen sökte nog på ett ord i trådrubriken o råkade hamna här och blev grymt besviken - han hör nog hemma på helt andra forum.
skogstroll
20-02-2010, 10:36
CITAT (ängsvädd @ 20-02-2010, 10:34)  Den medlemmen sökte nog på ett ord i trådrubriken o råkade hamna här och blev grymt besviken - han hör nog hemma på helt andra forum. hos string-emil kanske
Chamomille
20-02-2010, 10:36
CITAT (Grå @ 20-02-2010, 09:16)  ... det är möjligtvis ingen som undrar vilket "det andra forumet" är idag, eller så? *hoppfull*  Jo, har legat sömnlös i natt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|