Full version: 2010 års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Meriona
Idag fick vi veta de preliminära intagningsresultaten för gymnasievalet, sonen kom in på vald linje och skola med marginal! yahoo.gif bravo.gif thanks.gif
Hoppas det står sig till i sommar! cool.gif
Red Top
Vad skönt! Grattis till både dig och sonen! smiley_small_hug.gif bravo.gif blomma.gif

Håller tummarna för att betygen håller.
Meriona
Jag ska hälsa honom att RedTop håller tummarna, då blir han nog glad. kompiskram.gif
Red Top
Äntligen!

Har jag fått komma ut ur vinteridet i Fjollträsk och kommit i mitt rätta element. En superstökig trädgård, som nyss vaknat ur vintervilan. Snön försvann över helgen, enligt närmsta nabon.

Oj vad mycket kul som finns att göra. Rensa bort allt visset från i fjol, så det nya späda kommer i dagen. Fylla växthuset med alla sådder, som vantrivts lika mycket som jag, instängda i en lägenhet.

Yippee!! Jag är så glad,
jag har kommit hem!

Lite bilder från i dag.

Pion

Vårstjärnor

Snödroppar

Irene_L
Idag blev jag sååå glad! yahoo.gif Jag fick 12 st mindre pallkragar (80 *60 cm). Dom kommer från mannens jobb och dom skulle kastas men sparades nu till mig! Vilken underbar present! bravo.gif

Red Top
Grattis Irene! blomma.gif

Måste erkänna att jag blir lite avundsjuk. Pallkragar kan man inte få för många av.
De är ju otroligt praktiska, inte minst om man, som jag, har lite svårt att röra sig.
Alba
CITAT (Irene_L @ 21-04-2010, 16:42) *
Idag blev jag sååå glad! yahoo.gif Jag fick 12 st mindre pallkragar (80 *60 cm). Dom kommer från mannens jobb och dom skulle kastas men sparades nu till mig! Vilken underbar present! bravo.gif

Och vilken underbar man som såg att det stod skrivet Irene på pallkragarna. giggle.gif
Biggan_
CITAT (Alba @ 21-04-2010, 21:00) *
Och vilken underbar man som såg att det stod skrivet Irene på pallkragarna. giggle.gif

yes.gif bravo.gif
netha
Är sååå glad för allt tycks gå som på räls för dotter som länge varit borta från arbetslivet. tummenupp.gif
Är nästan som hon skulle glida på räkmacka ... men det är ju för hon är sååå duktig. bravo.gif
Oh vad jag unnar henne det. wub.gif
Biggan_
CITAT (netha @ 21-04-2010, 22:52) *
Är sååå glad för allt tycks gå som på räls för dotter som länge varit borta från arbetslivet. tummenupp.gif
Är nästan som hon skulle glida på räkmacka ... men det är ju för hon är sååå duktig. bravo.gif
Oh vad jag unnar henne det. wub.gif

Visst blir man stolt och glad när det går bra för barnen! yes.gif
zissi
Irene: Vilken present wub.gif Det behövs förstår jag när jag sett dina mängder med sådder wink.gif

netha: Så härligt för din dotter, förstår att du gläds med henne kram1.gif
mamamaggan
Var hos tandläkaren och hade inga hål !! yahoo.gif
sommarhumla
Jag är så glad att vi har hunnit jobba undan så bra på jobbet att två personer (varav jag var den ena) fick gå hem redan kl 14 idag. Vi hade nämligen lottdragning på förmiddagen och jag vann en "tidig hemgång". yahoo.gif
Meriona
Jag är jätteglad för på onsdag ska jag ta ledigt resten av veckan och susa till Skåne och hälsa på Myo. yahoo.gif yahoo.gif bravo.gif Och hönsen såklart och kissekatterna! wub.gif
xlxl67
Hoppas ni får riktigt trevligt. Själv har jag ett nytt drömjobb som i Kunskapsinsamlare så jag är rätt glad också. happy.gif
netha
År sååå glad sen nån timma tillbaka yahoo.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 30-04-2010, 21:15) *
Jag är jätteglad för på onsdag ska jag ta ledigt resten av veckan och susa till Skåne och hälsa på Myo. yahoo.gif yahoo.gif bravo.gif Och hönsen såklart och kissekatterna! wub.gif

smiley_small_hug.gif Det ska bli såå kul med besök! Jag är dessutom glad för att min bil blev godkänd i besiktningen, har du tur så håller glädjen i sig till onsdag så kanske jag rentav kan vara trevlig en stund naughty.gif

CITAT (netha @ 30-04-2010, 21:54) *
År sååå glad sen nån timma tillbaka yahoo.gif

Varför då då? kompiskram.gif
Aqvakul
Jag är glad för att jag för första gången på två veckor sovit bra i natt, två pass gånger fyra timmar...
Alba
Jag är så glad för jag har ingen värk idag - solen strålar från en klar himmel och vi ska börja utrusta båten idag.
[attachment=49759:sol_leende.jpg]
Irene_L
CITAT (Alba @ 08-05-2010, 10:31) *
Jag är så glad för jag har ingen värk idag - solen strålar från en klar himmel och vi ska börja utrusta båten idag.

Härligt Alba! tummenupp.gif
netha
CITAT (Myosotis @ 01-05-2010, 09:32) *
smiley_small_hug.gif Det ska bli såå kul med besök! Jag är dessutom glad för att min bil blev godkänd i besiktningen, har du tur så håller glädjen i sig till onsdag så kanske jag rentav kan vara trevlig en stund naughty.gif
Varför då då? kompiskram.gif

Oj ... har inte sett detta förrän nu ...
Jo jag hade det jobbigt (andnöd) ... maken var beredd att kalla på ambulans ...
men så släppte det ... därav glädjen. smile.gif kompiskram.gif
Red Top

Underbart! Jag gläds verkligen med dig. Vet hur det känns.

Hoppas det håller i sig. smiley_small_hug.gif
netha

Gläds med dig. kompiskram.gif
Red Top
Jag är så glad!

Det är strålande väder

Tomater, paprika och gurkor växer så det knakar

Blommorna och fåglarna sjunger ikapp, nu när värmen äntligen är här

Nästan alla frösådda sommarblommor är på plats i krukor, amplar och annat

Jag har nyckelpigor i växthuset

Och bäst av allt

I morgon är det midsommarafton och då kommer ungarna för att stanna en hel vecka

skogstroll
Jag är glad för jag har halvdag idag + att det gick säkert i 140 på Johanneshovsbron med bussen in till stan - måste vara ett historiskt ögonblick giggle.gif Lite roar pendlare crazy.gif
Skruttis
Jag är superglad för att jag fått ett jättebra pris på att hyra en släpvagnslyft över midsommarhelgen.
Vi firar midsommar med penslarna i händerna. yahoo.gif Nu ska det bli färg!!!!!
fuchsian
Hej ALLA goda vänner på forumet,

Jag känner mig glad av flera saker, men först ordnar maken en heldag på sjön med mat i morgon.
Vi har en ny segelbåt, så han har tränat med sin kompis under veckan, men mig kvittar det om vi kan bara ta oss ut en bit och ha det gott. Ser fram emot flera riktiga segelturer under sommaren. vi hade en mindre segelbåt innan, men hittade vår "pärla" förra sommaren. Hon hade QUEEN som namn och vi behåller det.

På söndag kör maken mig till Vadstena (knypplingsveckor), stannar 2 veckor ----- Trivs så bra där i den gamla miljön. Och alla de rosorna som staden är berömd av. Bilder kommer...

Jag är glad att äntligen få en hel sommar utan alla "måsten".

Till min glädje tar jag med min bärbara pc och mina dansvideor - tränings-dvd .... Magdans! Skratta gott, men så är det. Den motionsformen passar min kropp och har en del tingelitang på höfterna. Jag bara älskar det .... smiley_small_hug.gif Fuchian ...
sommarhumla
Jag är alldeles otroligt lycklig för att jag inte behövde sitta jour idag utan kunde få åka hem i vanlig tid och jag är sååå glad att det varit/är fint väder så vi har kunnat sitta ute på rasterna och njuta en stund medan vi smuttar på vårt kaffe.
Red Top
Måste kännas jätteskönt Sommarhumla. Passa på och njut! kompiskram.gif
Berith
Det har varit så lugnt och skönt senaste veckan här, och jag har läst ikapp en massa trådar i helgen. Härligt! yahoo.gif

Man lär sej massor i alla id-fråge-trådar och hur-sköter-jag-trådar och jag har njutit av alla fina bilder på allt möjligt! bravo.gif Odla när Odla är som bäst!
Ralf
Ja jag är glad att det inte är en massa nonsenstrådar som tidigare har lyfts fram hela tiden o tränger undan andra trådar.
Biggan_
CITAT (Ralf @ 28-06-2010, 07:45) *
Ja jag är glad att det inte är en massa nonsenstrådar som tidigare har lyfts fram hela tiden o tränger undan andra trådar.

...och jag uppskattar nonsenstrådarna för att dom är bråkfria!
hattstugan
Är glad för att min gravida dotter mår bra!!!
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 29-06-2010, 00:21) *
Är glad för att min gravida dotter mår bra!!!

Snart dax?
hattstugan
Mja ca 3 månader kvar! Men att må dåligt större delen av tiden år ju ingen höjdare!
Motti
Jag är glad för att våra barn och barnbarn var här över Midsommarafton plus min gammla barndomsvän sedan 43 år å plus alla andra som var här och firade midsommar med oss och gjorde allt så glädjefyllt.sen är jag glad för att jag är någorlunda frisk också kompiskram.gif och för att livet trots allt är ganska shyst tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 29-06-2010, 00:26) *
Mja ca 3 månader kvar! Men att må dåligt större delen av tiden år ju ingen höjdare!

Nä, det är ju inget vidare! Skönt hon mår bra! Då har du något trevligt att se fram emot på höstkanten! tummenupp.gif
hattstugan
Och jag blir glad över att bara vara! + att det finns andra som blir glada över det lilla här i livet! smiley_small_hug.gif
Motti
Det är de små sakerna man lär sig se när man blir äldre,det man glömde bort att se när man var ung smile.gif
Berith
CITAT (Biggan_ @ 29-06-2010, 00:04) *
...och jag uppskattar nonsenstrådarna för att dom är bråkfria!

Fast varför är det lugnt här just nu? g.gif För att det inte bråkas, eller för att "nonsenstrådarna" smälter in bland alla andra trådar?
Aqvakul
Jag är glad över en fantastisk vecka i Italien tillsammans med min underbara fru. Men jag är minst lika glad att få återkomma till ett sommarfagert Skåne och Blekinge.... (längtar till min trädgård)
Berith
CITAT (Berith @ 29-06-2010, 06:22) *
Fast varför är det lugnt här just nu? g.gif

Nu vet jag varför det var lugnt! yahoo.gif

Undrar vilket som varar kortast - glädjen eller lugnet?
Biggan_
CITAT (Berith @ 29-06-2010, 06:22) *
Fast varför är det lugnt här just nu? g.gif För att det inte bråkas, eller för att "nonsenstrådarna" smälter in bland alla andra trådar?

Det kan ju bero på det fina vädret!
netha
Glad att (hälso) jobbig gårdag och jobbig start på denna dag ... gjorde vändning ... och jag har fått njuta av sol och värme och en massa god mat och fika och praliner och fjärilar och humlor och fågelsång och ...
Citerar Arja Sajonmaa ... "Jag vill tacka livet , som gett mig så mycket ... " wub.gif
Aqvakul
CITAT (netha @ 29-06-2010, 22:34) *
Glad att (hälso) jobbig gårdag och jobbig start på denna dag ... gjorde vändning ... och jag har fått njuta av sol och värme och en massa god mat och fika och praliner och fjärilar och humlor och fågelsång och ...
Citerar Arja Sajonmaa ... "Jag vill tacka livet , som gett mig så mycket ... " wub.gif

tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
netha
CITAT (Aqvakul @ 29-06-2010, 22:36) *
tummenupp.gif smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif
gnon49
Jag är jäkligt glad. Har fått besked att den cystan jag opererade bort vid käken var godartad. Jag dansade ut från lasarettet. Oron är över. Tänker på mina medpatienter på salen som fått fått ett sämre besked.
Är livet verkligen ett lotteri tro.
netha
CITAT (gnon49 @ 29-06-2010, 22:47) *
Jag är jäkligt glad. Har fått besked att den cystan jag opererade bort vid käken var godartad. Jag dansade ut från lasarettet. Oron är över. Tänker på mina medpatienter på salen som fått fått ett sämre besked.

Grattis!
Visst är det ett lotteri ... min fd svåger hade inte samma tur som du ... men hans elakartade cysta opererades bort och diverse vävnad runtikring och han har klarat sig från vidare spridning.
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 29-06-2010, 22:47) *

Grattis! smiley_small_hug.gif
Berith
CITAT (Biggan_ @ 29-06-2010, 11:45) *
Det kan ju bero på det fina vädret!

Jo så var det nog. Fint väder och semester!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon