Full version: 2010 års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Motti
Nä troligtvis inte !fast nu vet man ju inte om det är utelampan eller solen man ser när man kommer ut giggle.gif men jag tror vi hade sol förra veckan i två timmar för då hade jag släckt utelampan.
Biggan_
CITAT (Motti @ 21-02-2010, 00:39) *
Nä troligtvis inte !fast nu vet man ju inte om det är utelampan eller solen man ser när man kommer ut giggle.gif men jag tror vi hade sol förra veckan i två timmar för då hade jag släckt utelampan.

Tror inte det är solen! Det är ju mitt i natten nu! giggle.gif
Red Top
Kan man vara annat än glad när solen just bryter genom molntäcket och snöflingorna börjar glittra som små diamanter.

Hej igen
SOL idag också biggrin.gif
Red Top
CITAT (Hej igen @ 21-02-2010, 11:17) *
SOL idag också biggrin.gif

Visst är det underbart, även om det inte varar så länge.
Biggan_
CITAT (Red Top @ 21-02-2010, 07:39) *
Kan man vara annat än glad när solen just bryter genom molntäcket och snöflingorna börjar glittra som små diamanter.

Änglakyssar! wub.gif Det var ju än mer poetiskt än Rudans änglamjäll! smile.gif
Fast det kanske är skillnad på dom där kyssarna! g.gif
idea.gif Änglakyssar borde ju vara de som är lite blöta rolleyes.gif ...och Rudans är lite torrare! shy.gif dunno.gif
Biggan_
Den här bilden blir man väl glad av! I allafall så man kan dra lite på smilbanden! giggle.gif
En riktig snöängel! rolleyes.gif

gnon49
Just nu är jag J-kligt glad att jag har bundet elpris. Var inne på elbörsen o kollade kw-priset och det är inte nådigt mot den som har rörligt avtal. sweatingbullets.gif Sällan man kan glädjas åt ekonomin, men att få dyra elräkningar i stället för svindyra känns konstigt nog bra. Fast egen vindsnurra hade gjort mig ännu gladare.
Hej igen
CITAT (Biggan_ @ 21-02-2010, 18:44) *
Den här bilden blir man väl glad av! I allafall så man kan dra lite på smilbanden! giggle.gif

Snöängel ... giggle.gif rotfl.gif
Red Top
Jag är så glad för att jag sovit drygt fyra timmar i sträck. Vaknade till fågelkvitter tidigt i morse. Fågelsång

Nog är det bland det finaste som finns att se och höra?

Fåglarnas kärleksbestyr på våren. Uppvaktning, bobygge och sen äggläggning och ruvning. wub.gif

Jag blir glad i hela kroppen.
Eva i Höga
Jag blev glad av ditt inlägg, Red Top! Det var vackert! yes.gif
skogstroll
jag är glad för det är fredag tjohoo. Jag har fått beröm på jobbet och folk hälsar och är glada... g.gif har de slatt sej? nåja det är bara å njuta biggrin.gif
Eva i Höga
Grattis till att du fått beröm på jobbet! Sånt är värdefullt!
Olle A
Visst är det! tummenupp.gif

Jag är glad för att jag har vunnit pris för en rådjursbild i lokaltidningen. smile.gif

Olle
skogstroll
härligt!! grattis! smile.gif
Olle A
Tack Skogstroll! smile.gif Fast jag blev mindre glad nu när jag såg att Willys har slutat med sina billiga äpplen, och svarade med att köpa på IcaKvantum i stället. sad.gif

Olle
Alba
Oh vad jag letat - snö i massor men ingen snöängel dunno.gif

CITAT (Biggan_ @ 21-02-2010, 18:44) *

.
skogstroll
CITAT (Olle A @ 12-03-2010, 13:00) *
Tack Skogstroll! smile.gif Fast jag blev mindre glad nu när jag såg att Willys har slutat med sina billiga äpplen, och svarade med att köpa på IcaKvantum i stället. sad.gif

Olle

jasså... vi köper äpple och vitkål på Lidl
Aqvakul
Jag är glad att det är fredag. biggrin.gif
skogstroll
ja gud vad skönt...
Eva i Höga
CITAT (Olle A @ 12-03-2010, 11:51) *
Jag är glad för att jag har vunnit pris för en rådjursbild i lokaltidningen. smile.gif

Olle

Grattis Olle, du får ju utmärkelser och blir uppmärksammad på diverse ställen numera! Du är värd det! Får man fråga vad du fick för pris?

Var tvungen att springa o titta i tidningen och nu såg jag din bild, Olle. Jättefint!
Krolliljan
CITAT (Aqvakul @ 12-03-2010, 13:32) *
Jag är glad att det är fredag. biggrin.gif

tummenupp.gif

pejori
Såg min första vårblomma i rabatten idag.
en liten vintergäck tittade upp över snökanten. tummenupp.gif
Våren är på väg med stora steg. bravo.gif
Eva i Höga
Den allra första vårblomman är den vackraste! Kul för dig! bravo.gif
Hej igen
Sååå glad över stor vacker tulpanbukett jag fick av Odlavän wub.gif
Tusen tack!
Biggan_
CITAT (Hej igen @ 12-03-2010, 21:58) *
Sååå glad över stor vacker tulpanbukett jag fick av Odlavän wub.gif
Tusen tack!

Du får en av mej också Netha! smiley_small_hug.gif
Eftersom jag inte har adressen, får du hålla tillgodo med den här!

Hej igen
CITAT (Biggan_ @ 12-03-2010, 22:03) *
Du får en av mej också Netha! smiley_small_hug.gif
Eftersom jag inte har adressen, får du hålla tillgodo med den här!

Tusen tack till dig också! wub.gif
Anki på Öland
Gladdes också av några små knoppar av Snödroppar som började sticka upp just bredvid tallen som är enda stället som är snöfritt smile.gif

[attachment=48028:100312_.jpg]

Anki
Skruttis
I går avnjöts årets första kaffekopp utomhus i strålande sol och ett par plusgrader.
Talgoxen satt på taknocken och kvittrade och vi fick sällskap av en nyfiken björktrast.

Oj vad härligt det var med ett andningshål i denna långa vinter. yahoo.gif
Fny
Skruttis det låter ju helt underbart! wub.gif
Red Top
Varje morgon när solen börjar stråla, blir jag så glad att jag går runt med ett leende på läpparna.

Särskilt nu när den värmer så skönt.

Nog är livet bra skönt trots allt.
Känner mig som den här katten.

pejori
CITAT (Red Top @ 16-03-2010, 09:10) *
Varje morgon när solen börjar stråla, blir jag så glad att jag går runt med ett leende på läpparna.

Särskilt nu när den värmer så skönt.

Nog är livet bra skönt trots allt.
Känner mig som den här katten.

Det skriver jag under på.
Ska ta min bok och mitt kaffe och förflytta mig till altanen. bravo.gif
Hej igen
Strålande sol idag och jag orkade göra ett besök på Coop ...
var ju halvåret sen jag sist var dit. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Hej igen @ 17-03-2010, 20:57) *
Strålande sol idag och jag orkade göra ett besök på Coop ...
var ju halvåret sen jag sist var dit. biggrin.gif

Kul att komma ut lite! kompiskram.gif
Myosotis
Igår fick jag ett ryck och storstädade yahoo.gif Så underbart när det är rent och tomt. Jag ser golvet! yaay.gif
Skruttis
yahoo.gif Jag är så otroligt glad över att fått träffa en sjukgymnast som är jätteduktig och både kan/vill hjälpa mig. yahoo.gif
Eva i Höga
Förstår din känsla och gläds med dig!
Skruttis
Tack snälla Eva i Höga! smiley_small_hug.gif
gnon49
Det enda stället som är snöfritt på tomten är en bergknalle. Där satte jag mig idag och njöt en stund av solen.
Efter den här vintern så känns det som jag sluppit fri när jag äntligen kan sätta mig ute, om än bara en stund.
Om några dagar kanske man kan ställa ut en obekväm plaststol och ta en kopp kaffe. Våren har väl aldrig varit så efterlängtad. Katten nickar instämmande också. biggrin.gif
Hej igen
Idag 1,5 tim hos överläkarn ... ekokardiografi och genomgång av resultat och medicinering.
Blev sååå glad ... insättning av en ny medicin i januari och borttagande av en annan i februari
har fått mitt hjärta att orka pumpa lite bättre och efter att haft puls (dygnet runt) på minst 100 i många år ...
låg den nu på drygt 70 tummenupp.gif yahoo.gif

Tror inte att doktorn träffat en gladare patient på åratal biggrin.gif
Red Top
Blir jätteglad för din skull, Hej igen. Måste kännas underbart.

Ta det lugnt nu bara så pulsen håller sig där.

smiley_small_hug.gif

CITAT (gnon49 @ 24-03-2010, 17:05) *
Det enda stället som är snöfritt på tomten är en bergknalle. Där satte jag mig idag och njöt en stund av solen.
Efter den här vintern så känns det som jag sluppit fri när jag äntligen kan sätta mig ute, om än bara en stund.
Om några dagar kanske man kan ställa ut en obekväm plaststol och ta en kopp kaffe. Våren har väl aldrig varit så efterlängtad. Katten nickar instämmande också. biggrin.gif

Hoppas du satt på något varmt. Visst är det skönt nu när vi går mot varmare tider. Man riktigt känner hur livsandarna återvänder.

smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Hej igen @ 24-03-2010, 21:34) *
Idag 1,5 tim hos överläkarn ... ekokardiografi och genomgång av resultat och medicinering.
Blev sååå glad ... insättning av en ny medicin i januari och borttagande av en annan i februari
har fått mitt hjärta att orka pumpa lite bättre och efter att haft puls (dygnet runt) på minst 100 i många år ...
låg den nu på drygt 70 tummenupp.gif yahoo.gif

Tror inte att doktorn träffat en gladare patient på åratal biggrin.gif

Åh så härligt, jag förstår att du är glad! kompiskram.gif
Hej igen
CITAT (Biggan_ @ 24-03-2010, 23:36) *
Åh så härligt, jag förstår att du är glad! kompiskram.gif

kompiskram.gif
Olle A
Idag har jag en rådjursbild i lokaltidningen igen! smile.gif

Olle
Meriona
Grattis Olle! bravo.gif
mamamaggan
Här är en till som är glad över ett läkarbesök . Har en helt underbar husläkare som alltid försöker se till att det blir så bra som möjligt för mig.

Efter att ha träffat två läkare på lasarettet som kränkte mig totalt och ignorerade röntgensvar får nu min husläkare försöka se till att jag får den vård ( ev. akut op ) jag behöver . Han sa uttryckligen att han tyckte det var anmärkningsvärt att inte läsa vad som står på två skilda röntgensvar .

Naturlligtvis ska jag anmäla läkarna på lasarettet . Jag var tvungen att ta ut en kopia på min journal för att få veta vad jag har för fel. Tänker på äldre som bara accepterar och finner sig , stackars männsikor.
Myosotis
Mina meconopsisar har överlevt vintern och börjar titta upp! yahoo.gif Fick dem av en snäll odlait i fjor wub.gif
netaave
Det som göms i snö....

[attachment=48962:Bild0219.jpg]

Taget med mobilen, men blir så glad över min julros som nu knoppas för andra året i rad, fast den står på ett omöjligt ställe mitt i gräsmattan där tjejernas lekstugerabatt var en gång wink.gif
Aqvakul
Tillbringat fyra undrbara timmar med mitt älskade barnbarn...
netha
Glad att jag slipper äta blodpalt och älgkött som maken tillagat idag tummenupp.gif
Han och döttrarna ska äta det imorron.
palten och köttet ska stekas i smör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon