|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Grattis Gnon!  Jag är glad för att jag har köpt en ny kamera! En riktig proffskamera, Canon EOS 7D. Min "gamla" Canon EOS 40D (som inte var så många år) var bra så länge den fungerade, men efter att ha haft den inne för reparation sedan i vintras kom till slut beskedet att den inte gick att reparera till rimligt pris. Under tiden har jag lånat en ganska enkel Pentax, som jag har tagit de flesta av vårens och sommarens bilder här i forumet med. Den har fungerat utmärkt, men är inte så vass i kvaliteten som den jag har köpt nu. Snart får fotoaffären också in en supertelezoom jag har beställt, och jag är minst sagt sugen på att testa den i rådjursmarkerna. En del av mina bilder i naturbildtråden är ganska korniga, men det ska det förhoppningsvis bli ändring på nu.  Olle
Biggan_
30-06-2010, 13:10
CITAT (netha @ 29-06-2010, 22:34)  Glad att (hälso) jobbig gårdag och jobbig start på denna dag ... gjorde vändning ... och jag har fått njuta av sol och värme och en massa god mat och fika och praliner och fjärilar och humlor och fågelsång och ... Citerar Arja Sajonmaa ... "Jag vill tacka livet , som gett mig så mycket ... "   Skönt att du kan njuta emellanåt!
Jag har varit hos en vän här på Odla och fikat idag. Fick med mig en så fin bukett hem från hennes trädgård [attachment=51635:Hembakat...20100630.JPG]
vitavargen
30-06-2010, 20:10
Den är verkligen vacker, Zissi ( och den passar utmärkt där du satt den ) !
CITAT (zissi @ 30-06-2010, 21:01)  Jag har varit hos en vän här på Odla och fikat idag. Fick med mig en så fin bukett hem från hennes trädgård [attachment=51635:Hembakat...20100630.JPG] Åh så vacker bukett!
Irene_L
30-06-2010, 20:49
CITAT (zissi @ 30-06-2010, 21:01)  Jag har varit hos en vän här på Odla och fikat idag. Fick med mig en så fin bukett hem från hennes trädgård [attachment=51635:Hembakat...20100630.JPG]
Aqvakul
30-06-2010, 20:55
CITAT (zissi @ 30-06-2010, 21:01)  Jag har varit hos en vän här på Odla och fikat idag. Fick med mig en så fin bukett hem från hennes trädgård [attachment=51635:Hembakat...20100630.JPG] Vilken härlig bukett!
Äntligen ska vi börja med att bygga altanen !  i slutet på veckan eller i början på nästa kommer grävskopan och gräver hål till Plintarna så nu börjar det ljusna  Och så har båda barnbarna lärt sig cyckla tvåhjuling här ute på gräsmattan
Biggan_
30-06-2010, 22:09
CITAT (zissi @ 30-06-2010, 21:01)  Jag har varit hos en vän här på Odla och fikat idag. Fick med mig en så fin bukett hem från hennes trädgård [attachment=51635:Hembakat...20100630.JPG] Åh, så fin!  En riktig sommarbukett!
Visst är det roligt Motti när de små liven lär sig cykla. Kommer i håg att vi satt en pinne i pakethållaren och sen sprang vi efter när våra grabbar lärde sig cykla. Gick ner några kilo på kuppen Kan avslöja att den fina buketten ovan kommer från Irenes trädgård. Det kanske ni redan anat
Ja i början var det många sura miner när det inte fungerade att cykla medetsamma och välte osv de är ju lite otåliga,femåringen har stödhjul än men cyklar som attans  sjuåringen har en större cykel men nu cyklar hon hur lätt som helst och så är det ju ett fint minne att de lärde sig cykla hos oss !mormor o morfar:)Midsommarafton var båda med morfar och cyklade upp till brevlådan gissa om de var stollta då när de fixade att cykla på grusväg
Meriona
02-07-2010, 21:19
Jag är väldigt glad att sonen kom in på den valda gymnasieskolan trots att det var höga intagningspoäng.
ninnisky
02-07-2010, 22:08
Red Top
03-07-2010, 00:19
CITAT (Meriona @ 02-07-2010, 22:19)  Jag är väldigt glad att sonen kom in på den valda gymnasieskolan trots att det var höga intagningspoäng.  Stort grattis till sonen!  Bra jobbat Hälsa honom från mig.
Aqvakul
03-07-2010, 06:19
Myosotis
03-07-2010, 07:48
CITAT (Meriona @ 02-07-2010, 22:19)  Jag är väldigt glad att sonen kom in på den valda gymnasieskolan trots att det var höga intagningspoäng. 
Meriona
03-07-2010, 08:17
Vad gulliga ni är! Idag är jag glad åt att jag ser lite molntussar på himlen, det är vidrigt varmt i min lägenhet så lite skugga gör gott. .)
Biggan_
03-07-2010, 11:18
CITAT (Meriona @ 02-07-2010, 22:19)  Jag är väldigt glad att sonen kom in på den valda gymnasieskolan trots att det var höga intagningspoäng.  Ett grattis och lycka till!... från mej till din son!  Visst blir man glad när det går bra för barnen!
vitavargen
03-07-2010, 22:02
Jag borde inte blivit glad när jag såg följande bild, men kommunen någonstans i England tar ett beslut som påverkar en tyst person mer än alla andra. de som får stå lite längre och får eventuellt ont i axlarna kan vi glömma. Eller kanske staten har helt enkelt en oplockad gås med huvudpersonen i ceremonin : http://i47.tinypic.com/2ui821e.jpg
CITAT (Meriona @ 02-07-2010, 22:19)  Jag är väldigt glad att sonen kom in på den valda gymnasieskolan trots att det var höga intagningspoäng.  Gläds med dig! Visst blir man glad när det går bra för barna.
Biggan_
03-07-2010, 22:25
CITAT (vitavargen @ 03-07-2010, 23:02)  Jag borde inte blivit glad när jag såg följande bild, men kommunen någonstans i England tar ett beslut som påverkar en tyst person mer än alla andra. de som får stå lite längre och får eventuellt ont i axlarna kan vi glömma. Eller kanske staten har helt enkelt en oplockad gås med huvudpersonen i ceremonin : http://i47.tinypic.com/2ui821e.jpg
Ett stort GRATTIS till Meriona och sonen! Olle
Jag är glad över ett besked jag nyss fick av min fotoaffär: Jag får en ny kamera i nästa vecka!!! Den jag köpte för två veckor sedan var bra när den fungerade, men tyvärr inte pålitlig. Ibland kunde jag ta flera bilder som inte blev sparade på minneskortet. Detta klagade jag förstås på, så de skickade in kameran till Canon för undersökning. Sedan tidigare har jag dålig erfarenhet av garantier, så jag visste inte hur mycket jag vågade hoppas. Men detta låter riktigt bra! Överhuvudtaget tycker jag att fotoaffären är väldigt bra att ha att göra med. Nyss fick jag en videofilm sparad på en DVD vars kvalitet blev under all kritik - "då gör vi en ny, för i kameran såg filmen bra ut!" Olle
fuchsian
16-07-2010, 19:56
Jag är glad av många små ting som händer under dagarna. Jag blev jättelycklig att få det trädgårdssätt som jag fastnade för ett tag sedan. vi har inte till vana att ha utemöbler för vi fikar inte, så den trditionella runda bordet med 4 plaststolar har inte intresserat oss. nu har vi ett sätt med 2 fina och rejäla fotöljer och i mellan dom finns ett bord. det passade så bra till den övriga stilen i trädgården. Jag blev glad i morsse när min nya klematis öppnade sin första blomma. Jag är glad att min mor var lite bättre idag. Jag är glad för att jag är den jag är och trivs med mig själv och min älskade make sedan länge finns vid min sida. ......  Fuchian .....
CITAT (Olle A @ 16-07-2010, 10:20)  Jag är glad över ett besked jag nyss fick av min fotoaffär: Jag får en ny kamera i nästa vecka!!! Den jag köpte för två veckor sedan var bra när den fungerade, men tyvärr inte pålitlig. Ibland kunde jag ta flera bilder som inte blev sparade på minneskortet. Detta klagade jag förstås på, så de skickade in kameran till Canon för undersökning. Sedan tidigare har jag dålig erfarenhet av garantier, så jag visste inte hur mycket jag vågade hoppas. Men detta låter riktigt bra! Överhuvudtaget tycker jag att fotoaffären är väldigt bra att ha att göra med. Nyss fick jag en videofilm sparad på en DVD vars kvalitet blev under all kritik - "då gör vi en ny, för i kameran såg filmen bra ut!" Olle Grattis! Inte alla går med på att byta ut varan utan att ha försökt reparera ett par ggr. Vi har själv fört över Super8-filmer till VHS och senare dubbat till DVD ... kul att ha allt gammalt lättillgängligt och göra kopior till barnen.
sommarhumla
21-07-2010, 17:10
Jag är glad för att jag än så länge inte har haft någon sjukdag i år. Är också glad för att jag gjorde en arbetskamrat på gott humör häromdagen.
Jag är glad för att jag kom tillbaka hit
Jag är glad att jag klarat av att jobba i värmen och nu är det BARA 2 veckor kvar, till kassaansvarige kommer tillbaka
Aqvakul
21-07-2010, 20:10
Jag är så glad att den rönnsumak som jag satte som ett litet vildskott för sex år sen har visat sig vara en honplanta....
Jag är glad för att räven som bor granne med oss har en stor, fin, yvig svans, och ingen liten "skabb-pinne". Och för att hon/han är en så bra sorkjägare...
Jag är överlycklig för att så många vänner och släktingar kommer hit och hälsa på på semestern och myser med oss så härligt att umgås avslapnat utan stress,visst kan det kännas lite jobbigt när man blir 12 personer  men all sin da det ordnar sig nu när det är så fint väder !bara att koka kaffe ,släpa fram grillen och sätta sig och umgås åka vattenskidor och badring och plaska och bada  .Snart är det höst och allvaret börjar igen då får man inte umgås lika mycket med alla vänner och släktingar efter som arbetet börjar igen och allas semester tar slut  så det gäller att passa på att ha det gott NU.
CITAT (Motti @ 21-07-2010, 22:42)  Jag är överlycklig för att så många vänner och släktingar kommer hit och hälsa på på semestern och myser med oss så härligt att umgås avslapnat utan stress,visst kan det kännas lite jobbigt när man blir 12 personer  men all sin da det ordnar sig nu när det är så fint väder !bara att koka kaffe ,släpa fram grillen och sätta sig och umgås åka vattenskidor och badring och plaska och bada  .Snart är det höst och allvaret börjar igen då får man inte umgås lika mycket med alla vänner och släktingar efter som arbetet börjar igen och allas semester tar slut  så det gäller att passa på att ha det gott NU.
Skönt att se att fler än jag tycker så Netha  det gäller att ta vara på livet,man vet aldrig vad som väntar runt hörnet  Carpe Diem
Jag är glad för att ha umgåtts med min dotter och barnbarnen!
Aqvakul
24-07-2010, 08:23
Äntligen ett ordentligt regn!
fuchsian
24-07-2010, 09:47
Är glad, trots vädret som satte stopp för våra planer, men det kommer fler tillfällen, inget att vara ledsen för. brukar vara glad och tacksam av det lilla som en ny dag innebär, göra mitt bästa och känna mig tillfreds. ....  .... Fuchian ....
Red Top
25-07-2010, 09:33
Jag är så glad att vi har så mycket "ogräs i gräsmattan. Det första som vaknat till liv efter nattens 35 millimeter regn är klöver, maskrosblad, kvickrot och rölleka. Den tidigare knastertorra, bruna mattan har stora gröna områden som lyser upp i gråvädret. Daggmaskarna, grodorna och andra fuktälskande varelser piggar på sig. Livet leker igen. 
*Stintan*
25-07-2010, 09:43
Jaaa härligt med regn!
mamamaggan
25-07-2010, 10:19
REGN!!!
bergvallmo
26-07-2010, 06:46
Detta fina krus har jag fått från Grekland. Det ska få bo i växthuset [attachment=52829:kruka.jpg]
Aqvakul
26-07-2010, 06:57
CITAT (bergvallmo @ 26-07-2010, 07:46)  Detta fina krus har jag fått från Grekland. Det ska få bo i växthuset [attachment=52829:kruka.jpg]
Äntligen har jag fått min nya kamera!!! Återstår att se om jag hinner leverera några nya rådjur till naturbildtråden före helgen då jag försvinner ett tag.  Olle
Red Top
27-07-2010, 13:04
Så roligt för dig att äntligen ha kameran. Måste ha varit hemskt utan. Ser fram emot bilder. Både på rådjuren och från din kommande resa.
fuchsian
27-07-2010, 15:27
Att äntligen skiner solen, mer lagom, det gör mig glad. Har fått flera mail från vänner, blir glad att få läsa dom.
Aqvakul
27-07-2010, 16:12
Jag har halvegat i hammocken en dryg timme med en treveckors baby vilande på min mage..
fuchsian
27-07-2010, 17:57
Mina väninnor visar bilder av sina barnbarn, men jag får endast fyrbenta "barnbarn", orättvist, men inget att göra med det, få ta det som kommer och glädjas med dom. .....  fuchian ...
CITAT (Aqvakul @ 27-07-2010, 17:12)  Jag har halvegat i hammocken en dryg timme med en treveckors baby vilande på min mage..  Ja, det är väl det närmaste vi män kan komma när det gäller graviditet.
CITAT (Olle A @ 27-07-2010, 13:34)  Jodå, ute i rådjursmarkerna tycks kameran fungera bra. Men när jag kom hem blev jag mindre glad, för det verkar omöjligt att ladda ner bilderna från kameran till datorn. Olle
Om du stoppar in usb-sladden i kamera o dator o går in i utforskare får du inte upp kamerakortet där då? Jag går själv aldrig efter några dialogrutor som ploppar upp utan direkt in i utforskaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|