Full version: Blev beklämd idag
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
pejori
CITAT (Meriona @ 31-03-2010, 22:13) *
Japp, men inte oss för kronisk inflammation i nacke/axlar, bollsport inte bra för oss med tennisarmbåge, löpning inte bra för oss med artros, ridning funkar inte för oss med diskbråck. giggle.gif Nu fick ni en del av min journal, det är emot mina principer egentligen, men ibland blir man trött på folk som tror att man är frisk bara för att man ler emot dem på morgonen. angry.gif Vilket jag är just nu för att jag råkade svara ärligt när en människa frågade "hur är läget?" Han sprang iväg fortare än kvickt, och då hade jag inte ens hunnit till det där med begynnande grå hår och klimakterie...... rolleyes.gif

Det är lättare om man har synliga sjukdomar, men värk syns inte och då är man inte sjuk i andras ögon. tummenupp.gif
Försöker man dessutom vara positiv, är man absolut inte sjuk. crying.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 31-03-2010, 22:16) *
Det är lättare om man har synliga sjukdomar, men värk syns inte och då är man inte sjuk i andras ögon. tummenupp.gif

Nä då är man bara knäpp. Men det är jag det också, fast det ville jag inte tala om.... angel_not.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 31-03-2010, 22:13) *
Japp, men inte oss för kronisk inflammation i nacke/axlar, bollsport inte bra för oss med tennisarmbåge, löpning inte bra för oss med artros, ridning funkar inte för oss med diskbråck. giggle.gif Nu fick ni en del av min journal, det är emot mina principer egentligen, men ibland blir man trött på folk som tror att man är frisk bara för att man ler emot dem på morgonen. angry.gif Vilket jag är just nu för att jag råkade svara ärligt när en människa frågade "hur är läget?" Han sprang iväg fortare än kvickt, och då hade jag inte ens hunnit till det där med begynnande grå hår och klimakterie...... rolleyes.gif

giggle.gif *nickar igenkännande.
netha

Håller med till 150% ... säger jag som ser purfrisk ut. biggrin.gif
*Stintan*

Ja verkligen. Ibland önskar man nästan att man såg ut som man mår sad.gif
vitavargen
CITAT (herkules @ 30-03-2010, 21:24) *
nu skrevs det väl att denna kvinna var söt trots att hon var fet? men en annan hårfärg kanske?
.....

Ja, TS är så sorglig att man tycker synd om honom. Vilket sorgligt liv han har. Han är beklämd över andras övervikt, som är en känd sjukdom.
Gossen Ruda
CITAT (vitavargen @ 04-05-2010, 17:07) *
Ja, TS är så sorglig att man tycker synd om honom. Vilket sorgligt liv han har. Han är beklämd över andras övervikt, som är en känd sjukdom.

Ja, ack så sorgligt. Vad lider du av för sjukdomar, rahmat? Det är väl mer åt det psykiska hållet? Paranoidkänslor kanske?
Aqvakul
Är det bussiga klubben som har möte här? whist.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 04-05-2010, 17:26) *
Är det bussiga klubben som har möte här? whist.gif

Nä, det är busiga klubben. biggrin.gif Det var inte jag som började men som möjligen fortsatte. Jag är inte mycket för att vända andra kinden till, det straffar sig ofta att inte gå i svaromål. Rahmat borde fatta nån gång att jag besvarar alla påhopp.
vitavargen
Gubben ljuger. Igår ville han spåra ur tråden som handlade om vargjakt, vilket jag inte tillät.
Kryddan03
CITAT (vitavargen @ 04-05-2010, 17:59) *
Gubben ljuger. Igår ville han spåra ur tråden som handlade om vargjakt, vilket jag inte tillät.

Förlåt, men tror du att du äger det här forumet och kan bestämma vad folk får skriva eller inte?
Kom nu inte med dina vanliga ihåligheter att man inte får svara på inlägg du säger dig rikta enbart till specifika medlemmar (Det finns en PM-funktion för det, i så fall). Du får hemskt gärna peka på den regel, av forumägarna, som säger att vi (d v s alla medlemmar) inte får svara på vad eller vem vi vill. Allt du skriver öppet på forumet är ävenledes öppet för diskussion. Återigen - det är inte du som bestämmer.

Antagligen ett lönlöst inlägg, men även väderkvarnar kan få sig en liten törn.
Huggorm
Att lyfta den här tråden igen är förståss ytterligare ett inlägg i debatten, men exakt vad var det som Vitavargen ville förmedla med det?
vitavargen
CITAT (Kryddan03 @ 04-05-2010, 19:18) *
Förlåt, men tror du att du äger det här forumet och kan bestämma vad folk får skriva eller inte?
.....

Ja, när någon jagar mig i Freyas tråd som handlar om jakt på vargar får jag agera exakt som jag vill.

Varken du eller nån annan har nåt med den saken att göra.

CITAT (Huggorm @ 04-05-2010, 21:16) *
Att lyfta den här tråden igen är förståss ytterligare ett inlägg i debatten, men exakt vad var det som Vitavargen ville förmedla med det?

denna trås TS har fört ett korståg mot mig i Freyas tråd som handlar om jakten på vargar. Svar på tal fick han i sin egen tråd.

Han är inte helt dum i huvet och vet att han inte får spåra ur andras tråd. Om du tycker att han är dum till 100 % , har du fel.
Kryddan03
CITAT (vitavargen @ 04-05-2010, 22:31) *
Ja, när någon jagar mig i Freyas tråd som handlar om jakt på vargar får jag agera exakt som jag vill.

Varken du eller nån annan har nåt med den saken att göra.

Om du verkligen tror att det är du som bestämmer vad som får skrivas eller inte skrivas på det här forumet så lever du nog i en megaloman vanföreställning...
vitavargen
CITAT (Kryddan03 @ 04-05-2010, 22:53) *
Om du verkligen tror att det är du som bestämmer vad som får skrivas eller inte skrivas på det här forumet så lever du nog i en megaloman vanföreställning...

Vad har "att skriva" med förföljelse och korståg att göra. Om du hade besvärat dig och läst i Freyas tråd skulle du inte börjat att skriva dessa ord.

Varför tror du att alla får skriva saker och ting, men inte jag? Är det inte dina politiska inställningar som driver dig till den ytterst orättvisa slutsatsen?
Anma
Edit: Ångrade mig!
Kryddan03
CITAT (vitavargen @ 04-05-2010, 23:03) *
Vad har "att skriva" med förföljelse och korståg att göra. Om du hade besvärat dig och läst i Freyas tråd skulle du inte börjat att skriva dessa ord.

Varför tror du att alla får skriva saker och ting, men inte jag? Är det inte dina politiska inställningar som driver dig till den ytterst orättvisa slutsatsen?

Så, du tror dig vara ute på ett korståg? Det bekräftar min tidigare misstanke. Fanatism och megalomani går som hand i handske.
Sedan får du gärna visa var jag någonstans har påstått att du inte får skriva. Du får väl skriva vad du vill men - Tack och lov! - får du inte bestämma vad andra får och inte får skriva.
Vad gäller politik som du alltid tar till när dina argument tryter: sleeping.gif
vitavargen
CITAT (Kryddan03 @ 04-05-2010, 23:11) *
Så, du tror dig vara ute på ett korståg? Det bekräftar min tidigare misstanke. Fanatism och megalomani går som hand i handske.
Sedan får du gärna visa var jag någonstans har påstått att du inte får skriva. Du får väl skriva vad du vill men - Tack och lov! - får du inte bestämma vad andra får och inte får skriva.
Vad gäller politik som du alltid tar till när dina argument tryter: sleeping.gif

Tack för att du berättade om dina fördomsfulla förutfattade meningar om mina texter.

Jag har, tidigare idag när jag hann, skrivit om den gubbens avsikt med att spåra ur tråden som han var emot. Han förde ett korståg där och jag var tyst. Jag bemötte honom i hans egna trådar. För om nån tråd skulle spåra ur, det får bli hans.

Men dessa verkligheter behöver du inte tänka på, för du har som du säger själv dina förutfattade meningar.
Kryddan03
CITAT (vitavargen @ 04-05-2010, 23:19) *
Tack för att du berättade om dina fördomsfulla förutfattade meningar om mina texter.

Jag har, tidigare idag när jag hann, skrivit om den gubbens avsikt med att spåra ur tråden som han var emot. Han förde ett korståg där och jag var tyst. Jag bemötte honom i hans egna trådar. För om nån tråd skulle spåra ur, det får bli hans.

Men dessa verkligheter behöver du inte tänka på, för du har som du säger själv dina förutfattade meningar.

Väl bekomme! We aim to please. smile.gif

*Stintan*
Den enda som får trådar att spåra ur här är du vitavargen med ditt politiserande och dina påhopp. nono.gif
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 04-05-2010, 23:25) *
Den enda som får trådar att spåra ur här är du vitavargen med ditt politiserande och dina påhopp. nono.gif

Klockan är 23:30.

Du kan inte sova som vanligt. Du har till vana att börja med påhopp och sen anklaga andra för det. Så här dax brukar du komma till Forumet och som en spruken gammal mur rasera över nån. Som vanligt.

Den Mobben som Du och Ruda organiserar här på Forumet har jag alltid ställt mig emot. Jag kommer att fortsätta och bekämpa er. Ha den saken klar för dig.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 04-05-2010, 23:30) *
Klockan är 23:30.

Du kan inte sova som vanligt. Du har till vana att börja med påhopp och sen anklaga andra för det. Så här dax brukar du komma till Forumet och som en spruken gammal mur rasera över nån. Som vanligt.

Den Mobben som Du och Ruda organiserar här på Forumet har jag alltid ställt mig emot. Jag kommer att fortsätta och bekämpa er. Ha den saken klar för dig.

Är det ett hot?

Jag har varit på forumet hela kvällen och det angår inte dig vilken tid på dygnet jag sover.
Gossen Ruda
Ja, gudars skymning. Man häpnar och börjar fundera över personen bakom nicket. Är h*n på allvar eller ett troll? Jag lämnar frågan öppen och ställer mig på avstånd och kollar.
vitavargen
CITAT (Gossen Ruda @ 05-05-2010, 08:12) *
.... Jag lämnar frågan öppen och ställer mig på avstånd och kollar.

Ja, lämna frågan och ställ dig på avstånd och kolla bara. För du har redan startat Mobbens aktivitet.

Är på en kommissarie, Ruda?

Vet du inte att det är äckligt att jaga nån annan i en tråd som handlar om vargar och säga att du hittat dennes namn? Vad tjänar du på det polisiära arbetet?

Jo du organiserar Mobben som kan få dig att må bra. Vanliga människor skulle bara må illa av det du gör.

CITAT (*Stintan* @ 04-05-2010, 23:25) *

Här väljer du att gå i borgen för Ruda.

Det beror på den ställningen som du vill ha inom Mobben. Andre man.
Gossen Ruda
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Det blir värre och värre. Jag och Stintan skulle samarbeta? Med tanke på att vi ibland har rykit ihop så stickor och strån rykit omkring oss är den tanken ganska befängd. Det är snarare så min käre rahmat att det är du som fjärmar dig från alla, eller nästan alla, på det här forumet med dina sanslösa personangrepp och flummiga politiska idéer. Besinna dig lite. Tänk på att du redan blivit åthutad en gång tidigare av admin samtidigt som dina värsta påhopp raderades. Fortsätter du så här ser jag ingen annan utväg än att be admin stänga av dig helt som hände med nicket rahmat2.
vitavargen
CITAT (Gossen Ruda @ 05-05-2010, 19:02) *
...... Fortsätter du så här ser jag ingen annan utväg än att be admin stänga av dig helt som hände med nicket rahmat2.

Jag tror inte att admin. är inblandad i det polisiära arbete som du utför här , Kommissarien Ruda!

Det är äckligt med polisiärt arbete på ett forum. Lägg av med det nu!
CurlySue
wow....
CurlySue
för att återgå till trådens början så ska man inte alltid utgå ifrån att en tjock person ätit sig hela vägen dit !!
Jag lider själv av en trasslande sköldkörtel som gör att jag inte har någon egen ämnesomsättning.
Jag insjuknade när jag var 17 år, men 4 läkare senare och 5 år hade gått, ingen läkare trodde mig, de iddes inte ens ta alla prover de skulle ha gjort.. " för ingen 17 åring kan ha den sjukdomen"..
Jag hann gå upp 30 kg i vikt, innan jag fick hjälp... och hann gå upp ytterligare 15 kg innan medecinen var inställd.
var tidigare en högst normalviktig tjej som inte kunde fatta de som var tjocka, varför gör de inget åt det ??!!
Trots inställd medecin så försvinner inte kilona...oavsett hur lite jag äter.

Så tänk efter innan ni dömmer !! shy.gif
Gossen Ruda
Jag dömer ingen men reagerar. Visst finns det ämnesomsättningssjukdomar som gör att man går upp men inte så mycket som det jag skrev om, dubbel eller trefaldig viktökning. Sen finns det motsatsen också. En tjej på kontoret fick någon skum sjukdom, ev körtelfeber, och tappade aptiten totalt. När hon äntligen blev frisk hade hon gått från att vara pluffsig till att bli smärt, men inte avmagrad. Det var väl 20 år sen och hon har med tiden gått upp lite igen.
Aqvakul
Den här tråden är en katastrof, från början till slut...
Gossen Ruda
Skriv inte i den då. tongue.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 05-05-2010, 21:58) *
Skriv inte i den då. tongue.gif

Det bästa hade varit om du tänkt en gång till innan du startade den..
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 05-05-2010, 22:00) *

Pekpinnarl pekpinnar nono.gif Trådens återuppståndelse var vad jag förstår en slags sinnesförvirrad "hämnd" av Vitavargen och du hänger glatt på ... jag önskar att gamla trådar hade ett visst stoppdatum, det är så tröttsamt att läsa thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 05-05-2010, 22:22) *
Pekpinnarl pekpinnar nono.gif Trådens återuppståndelse var vad jag förstår en slags sinnesförvirrad "hämnd" av Vitavargen och du hänger glatt på ... jag önskar att gamla trådar hade ett visst stoppdatum, det är så tröttsamt att läsa thumbdown.gif

Vem är det som kommer med pekpinnar nu? flirting.gif
vitavargen
CITAT (Aqvakul @ 05-05-2010, 22:00) *

Som vanligt gör du ett jätte bra arbete med spam.

Elaka medlemmar så som Snöflingan som under vintern har varit elaka mot dig och din roll här bara förlorar på det.

Har alltid tänkt att vi är några grannar som fått mycket snö. Men kommunen som skulle röja den gör inte sitt arbete. En granne(Aqvakul) tar i spaden och börjar att röja snön. Ut kommer några elaka grannar som säger till Aqvakul :varför röjer du snön?

De kan inte tänka i den vanliga vänliga banan, utan de är alltid fientligt ställda mot sina grannar. Hoppas att det gör att de mår bra av det ialla fall.
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 05-05-2010, 22:24) *
Vem är det som kommer med pekpinnar nu? flirting.gif

Tror du missuppfattade smileyn ... skulle ha varit ett suck efter kanske crazy.gif
gnon49
CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 22:31) *
Som vanligt gör du ett jätte bra arbete med spam.

Elaka medlemmar så som Snöflingan som under vintern har varit elaka mot dig och din roll här bara förlorar på det.

Har alltid tänkt att vi är några grannar som fått mycket snö. Men kommunen som skulle röja den gör inte sitt arbete. En granne(Aqvakul) tar i spaden och börjar att röja snön. Ut kommer några elaka grannar som säger till Aqvakul :varför röjer du snön?

De kan inte tänka i den vanliga vänliga banan, utan de är alltid fientligt ställda mot sina grannar. Hoppas att det gör att de mår bra av det ialla fall.

Du måste njuta av att så spit, för att sedan dra dig tillbaka. Det fungerar inte att smörja en del och tala nersättande om andra. Det ger ingenting. Gradera inte människor som du inte känner det minsta. Och dra inte upp gamla oförätter i tid o otid. Vi är olika, och skall ju så vara, utan att få olika eptitet från dig. Delta i trådarna som en vuxen människa så går allting mycket lättare. yes.gif
*Stintan*
Jisses! wacko.gif Kul forum det här crazy.gif giggle.gif giggle.gif
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 05-05-2010, 22:51) *
Du måste njuta av att så spit, för att sedan dra dig tillbaka. Det fungerar inte att smörja en del och tala nersättande om andra. Det ger ingenting. Gradera inte människor som du inte känner det minsta. Och dra inte upp gamla oförätter i tid o otid. Vi är olika, och skall ju så vara, utan att få olika eptitet från dig. Delta i trådarna som en vuxen människa så går allting mycket lättare. yes.gif

Dessa sju buden( på sju rader) är tagna ur vilken "helig" bok? smile.gif
Kryddan03
CITAT (gnon49 @ 05-05-2010, 22:51) *

CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:15) *
Dessa sju buden( på sju rader) är tagna ur vilken "helig" bok? smile.gif

Det låter som taget ur boken "Sunt förnuft" av Klok Människa.
vitavargen
CITAT (Kryddan03 @ 05-05-2010, 23:22) *
Det låter som taget ur boken "Sunt förnuft".

Den frågan var ställd till signaturen gnon49.

Det är Mobb mentalitet* att du väljer att besvara den innan han gör det smile.gif

*tagen ur (sunt förnuft).
Anma
CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:26) *

Det är Mobb mentalitet* att du väljer att besvara den innan han gör det smile.gif

Men det är fortfarande ett öppet forum och vemsomhelst kan svara på vilketsomhelst inlägg, vill man ha samtal privat ska man föra dem på PM. Gäller dig och mig, lika väl som alla andra medlemmar här. yes.gif
Kryddan03

CITAT (Kryddan03 @ 04-05-2010, 19:18) *
Kom nu inte med dina vanliga ihåligheter att man inte får svara på inlägg du säger dig rikta enbart till specifika medlemmar (Det finns en PM-funktion för det, i så fall). Du får hemskt gärna peka på den regel, av forumägarna, som säger att vi (d v s alla medlemmar) inte får svara på vad eller vem vi vill. Allt du skriver öppet på forumet är ävenledes öppet för diskussion. Återigen - det är inte du som bestämmer.
Antagligen ett lönlöst inlägg, men även väderkvarnar kan få sig en liten törn.

Citerar mig själv som svar. Du har uppenbarligen inte läst boken "Sunt förnuft"... Falska anklagelser står inte högt i någon bok enligt mig.
vitavargen
CITAT (Anma @ 05-05-2010, 23:38) *
Men det är fortfarande ett öppet forum och vemsomhelst kan svara på vilketsomhelst inlägg, vill man ha samtal privat ska man föra dem på PM. Gäller dig och mig, lika väl som alla andra medlemmar här. yes.gif

Du kan skriva självständiga inlägg. När du väljer att citera och svara på en fråga som är ställd till nån annan, har du ställt dig mellan mig och den personen. Det är att bilda Mobb(vilket skiljer sig från mobbning).

Kul för dig att du kan hännga på de borgerligas kampanj som är en följd av Rudas smutsiga polisiära arbete på forumet.
Anma
CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:45) *
Du kan skriva självständiga inlägg. När du väljer att citera och svara på en fråga som är ställd till nån annan, har du ställt dig mellan mig och den personen. Det är att bilda Mobb(vilket skiljer sig från mobbning).

Kul för dig att du kan hännga på de borgerligas kampanj som är en följd av Rudas smutsiga polisiära arbete på forumet.

Nu är du på jävligt djupt vatten. Lägg av och anklaga mig för sånt skit!
vitavargen
CITAT (Anma @ 05-05-2010, 23:47) *
Nu är du på jävligt djupt vatten. Lägg av och anklaga mig för sånt skit!

Antingen har du inte läst dagen inlägg i tråden eller vill du spela sånt som du inte vet nåt. I vilket fall slutar jag svara på dina inlägg. Du vet varför.
Anki på Öland
CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:45) *

Nu får du väl ge dig!!
Anki
Anma
CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:50) *
Antingen har du inte läst dagen inlägg i tråden eller vill du spela sånt som du inte vet nåt. I vilket fall slutar jag svara på dina inlägg. Du vet varför.

Jag har läst. Jag gör mina egna slutsatser och går varken på din eller rudas eller någon annans ledband. Jag har en alldeles egen, självständig hjärna och tar alldeles egna självständiga beslut.

Nej, jag vet inte varför. För som jag sagt tidigare, jag fattar verkligen inte hur du tänker för det är så stort glapp till hur jag tänker (fast vi båda står till vänster politiskt, vad nu det har med saken att göra??).

Jag lovar att inte sluta svara på dina inlägg om jag hittar något jag vill svara på, vill säga. Vet du varför?

Edit: stavfel
Kryddan03
CITAT (Anma @ 05-05-2010, 23:54) *
Jag har läst. Jag gör mina egna slutsatser och går varken på din eller rudas eller någon annans ledband. Jag har en alldeles egen, självständig hjärna pch tar alldeles egna självständiga beslut.

Nej, jag vet inte varför. För som jag sagt tidigare, jag fattar verkligen inte hur du tänker för det är så stort glapp till hur jag tänker (fast vi båda står till vänster politiskt, vad nu det har med saken att göra??).

Jag lovar att inte sluta svara på dina inlägg om jag hittar något jag vill svara på, vill säga. Vet du varför?

Skriver under på det.
gnon49

Vad jag ville säga var att går inte tråden enligt dina spelregler så blir du putt o grinig.
Om nu kryddan03 hade skrivit något kritiskt om mitt inlägg och tyckt jag var en buffel, hade du säkert hängt med och spunnit på det. Förstår du. Vissa spelregler finns på forumet, men det är inte jag o du som sätter dom.
Vi skall bara försöka följa dom efter bästa förmåga.Låt inte himmelen rasa ner bara för att du får mothugg.
Och bär inte törnekrona.(bibeln)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon