|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Thesera !håller med :)ta det lugnt,min bästa vän har kämpat mot sin canser i snart ett år !försäkringskassan har inte en dag ifågasatt hennes sjukdom inget tjafs eller något negativt,finns väl Puckon överallt som har (tror de)maktfullkomlighet! som sitter på sin så kallat tron,men det finns i alla partier så kallat "skitstövlar" och de får betalt för att vara skitstövlar.alla partier har sina skitstövlar!
CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:15)  Snälla lugna ner er allihopa, oavsett vem som vinner valet i höst så kommer inte alla få det bra, en hel del får det säkert bättre, alla kommer vilja ha det bättre oavsett vad de hade innan, vi kommer garanterat spotta på våra politikers beslut för det gör vi oavsett regeringens färg men en sak är säkert demokratin bestämmer vem vi ska hutta med näven åt. Saknar tiden då Odla främst handlade om växter o trädgård nu är det mest politik och munhuggeri  Odla handlar fortfarande främst om växter och trädgård, i alla avdelningar förutom dem under Allmänt forum, och då i synnerhet i avdelning Småprat Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! där denna tråd råkar befinna sig.
Red Top
12-06-2010, 23:36
CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:15)  Snälla lugna ner er allihopa, oavsett vem som vinner valet i höst så kommer inte alla få det bra, en hel del får det säkert bättre, alla kommer vilja ha det bättre oavsett vad de hade innan, vi kommer garanterat spotta på våra politikers beslut för det gör vi oavsett regeringens färg men en sak är säkert demokratin bestämmer vem vi ska hutta med näven åt. Saknar tiden då Odla främst handlade om växter o trädgård nu är det mest politik och munhuggeri  Det gör det fortfarande, om du håller dig till trädgårdsforumet och undviker Allmänt forum: Småprat, Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat!  CITAT (Anma @ 13-06-2010, 00:30)  Odla handlar fortfarande främst om växter och trädgård, i alla avdelningar förutom dem under Allmänt forum, och då i synnerhet i avdelning Småprat Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! där denna tråd råkar befinna sig.  Två själar, samma tanke, men du hann före!
theseraphim
12-06-2010, 23:38
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 00:21)  Thesera !håller med :)ta det lugnt,min bästa vän har kämpat mot sin canser i snart ett år !försäkringskassan har inte en dag ifågasatt hennes sjukdom inget tjafs eller något negativt,finns väl Puckon överallt som har (tror de)maktfullkomlighet! som sitter på sin så kallat tron,men det finns i alla partier så kallat "skitstövlar" och de får betalt för att vara skitstövlar.alla partier har sina skitstövlar! Håller med dig Mottan, vi hör bara om de få fallen där de inte fått sjukersättning osv men inte om de tusentals eller tiotusentals fall där de fått det utan problem. Flera i min direkta närhet har de senaste åren behövt detta från FSK och det har aldrig varit några problem i något fall. Det här är helt off topic som jänförelse men hörde en fertilitetsexpert prata om HKH Victoria o barn osv. Om detta fenomen att folk som inte kan få barn helt plötsligt blir gravida efter adoption, "Jo det händer men man hör bara om de extremt få fallen men inte om de andra tio tusen som inte blir gravida efter adoptionen..." Media vill gärna ha bra stories och driver upp sådana här nyheter hela tiden för att sälja lösnummer. Skitstövlar kommer i alla politiska färger och personligen vill jag hellre skriva om växter.
CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:38)  Håller med dig Mottan, vi hör bara om de få fallen där de inte fått sjukersättning osv men inte om de tusentals eller tiotusentals fall där de fått det utan problem. Flera i min direkta närhet har de senaste åren behövt detta från FSK och det har aldrig varit några problem i något fall. Det här är helt off topic som jänförelse men hörde en fertilitetsexpert prata om HKH Victoria o barn osv. Om detta fenomen att folk som inte kan få barn helt plötsligt blir gravida efter adoption, "Jo det händer men man hör bara om de extremt få fallen men inte om de andra tio tusen som inte blir gravida efter adoptionen..." Media vill gärna ha bra stories och driver upp sådana här nyheter hela tiden för att sälja lösnummer. Skitstövlar kommer i alla politiska färger och personligen vill jag hellre skriva om växter. Om du heller skriver om växter är mitt råd att du håller dig i de avdelningarna då. Om nu bara det är problemet. I vilket fall är en felaktigt bedömd sjuk utan ersättning en för mycket. Oavsett hur många som bedöms rätt.
Red Top
12-06-2010, 23:53
CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:38)  Håller med dig Mottan, vi hör bara om de få fallen där de inte fått sjukersättning osv men inte om de tusentals eller tiotusentals fall där de fått det utan problem. Flera i min direkta närhet har de senaste åren behövt detta från FSK och det har aldrig varit några problem i något fall. Det här är helt off topic som jänförelse men hörde en fertilitetsexpert prata om HKH Victoria o barn osv. Om detta fenomen att folk som inte kan få barn helt plötsligt blir gravida efter adoption, "Jo det händer men man hör bara om de extremt få fallen men inte om de andra tio tusen som inte blir gravida efter adoptionen..." Media vill gärna ha bra stories och driver upp sådana här nyheter hela tiden för att sälja lösnummer. Skitstövlar kommer i alla politiska färger och personligen vill jag hellre skriva om växter. Stanna då i trädgårdsforumet! (Upprepade hon med en dåres envishet.)
Precis så är det Thesara !de flesta får nog det de har rätt till,men faktiskt så finns det sjukskrivna som inte vill vara med på banan,de vill ha sjukpenning för att slippa jobba.Hade en granne som sjukskrev sig när han ville "vara ledig"han hade ont i ryggen sa han men byggde ändå en hel Stengärsgård och bar varje sten för hand!han var friskare än jag.Min man var fly förbannad och ville annmäla honom,min man är egen företagare och har väl typ varit sjukskriven kanske två veckor på 30 år,grannen var hängiven sosse också ?men var ofta sjukskriven "för ryggen "Bullskit han ville ha betalt och va ledig samtidigt:
CITAT (Red Top @ 13-06-2010, 00:53)  Stanna då i trädgårdsforumet! (Upprepade hon med en dåres envishet.) 
theseraphim
12-06-2010, 23:55
CITAT (Anma @ 13-06-2010, 00:47)  Om du heller skriver om växter är mitt råd att du håller dig i de avdelningarna då. Om nu bara det är problemet. I vilket fall är en felaktigt bedömd sjuk utan ersättning en för mycket. Oavsett hur många som bedöms rätt. Vad jag menar är att odla har över lag blivit mer ett politiskt forum, förvisso så finns det en fri avdelning men personligen tycker jag att de mesta trådar som läggs upp och som överhuvudtaget debatteras är just politik vilket är lite tråkigt då som sagt Odla.nu i första hand inte är ett politiskt forum. Folk bedöms fel med eller utan borgare, det var inte iom denna regering som detta började hända. Givetvis ska man försöka jobba ner antalet fel men då det största ansvaret ligger på personlig basis hos de som ska utvärdera fallet så är det det man ska jobba med. Om vi vänder på kakan då, de som felaktigt får ersättning dvs en som fuskar till sig det, är det lika farligt som en som inte får det? Och nej jag är inte i grund o botten borgare problemet ligger i att jag har inget förtroende för varken Sahlin eller Ohly då dessa förstört respektive parti tyvärr.
CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:55)  Vad jag menar är att odla har över lag blivit mer ett politiskt forum, förvisso så finns det en fri avdelning men personligen tycker jag att de mesta trådar som läggs upp och som överhuvudtaget debatteras är just politik vilket är lite tråkigt då som sagt Odla.nu i första hand inte är ett politiskt forum. Folk bedöms fel med eller utan borgare, det var inte iom denna regering som detta började hända. Givetvis ska man försöka jobba ner antalet fel men då det största ansvaret ligger på personlig basis hos de som ska utvärdera fallet så är det det man ska jobba med. Om vi vänder på kakan då, de som felaktigt får ersättning dvs en som fuskar till sig det, är det lika farligt som en som inte får det? Och nej jag är inte i grund o botten borgare problemet ligger i att jag har inget förtroende för varken Sahlin eller Ohly då dessa förstört respektive parti tyvärr. Att det pratas mycket politik just nu torde inte vara så märkligt, valår och allt som det är. Till och med odla återgår nog till det normala ett tag efter valet, ska du se. Om inte nu den nya regeringen inte hittar på något alldeles galet förståss. Ja, det är lika illa vilket som. Inte på tu tal om det.
En del av er fattar jag inte måste jag säga  Måste man vara så på och elak bara för någon inte tycket just som ja ?
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:04)  En del av er fattar jag inte måste jag säga  Måste man vara så på och elak bara för någon inte tycket just som ja ? Om du menar mig vill jag att du förklarar på vilket sätt jag i så fall är elak?
Anma !inte alls personligt  bara i största allmänher så tycker jag det finns väldigt härskna medlemar här som spyr ut en del onödiga saker personliga påhopp osv.Man måste ta det att andra inte tycker som "jag"
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:11)  Anma !inte alls personligt  bara i största allmänher så tycker jag det finns väldigt härskna medlemar här som spyr ut en del onödiga saker personliga påhopp osv.Man måste ta det att andra inte tycker som "jag" Jo men visst är det så, jag försöker att hävda min åsikt på ett hövligt sätt, men kanske jag inte lyckas alla gånger? Men bara för att man ska ta att andra inte tycker som jag ska man ju inte lägga sig själv platt fall heller. Eller hur?
Red Top
13-06-2010, 00:19
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 00:53)  Precis så är det Thesara !de flesta får nog det de har rätt till,men faktiskt så finns det sjukskrivna som inte vill vara med på banan,de vill ha sjukpenning för att slippa jobba.Hade en granne som sjukskrev sig när han ville "vara ledig"han hade ont i ryggen sa han men byggde ändå en hel Stengärsgård och bar varje sten för hand!han var friskare än jag.Min man var fly förbannad och ville annmäla honom,min man är egen företagare och har väl typ varit sjukskriven kanske två veckor på 30 år,grannen var hängiven sosse också ?men var ofta sjukskriven "för ryggen "Bullskit han ville ha betalt och va ledig samtidigt: Jag tycker att han borde gjort det. Om människor medvetet fuskar, och får fortsätta att göra det, innebär det i förlängningen, att vi som verkligen är sjuka, och inte är arbetsföra, inte får den ersättning vi är berättigade till. Till slut betraktas alla som fuskare.
CITAT (Red Top @ 13-06-2010, 01:19)  Jag tycker att han borde gjort det.
Om människor medvetet fuskar, och får fortsätta att göra det, innebär det i förlängningen, att vi som verkligen är sjuka, och inte är arbetsföra, inte får den ersättning vi är berättigade till. Till slut betraktas alla som fuskare.
Precis så är det Red Top många fuskar och ställer till det för dom som verkligen är sjuka,.men tyvär så är det väl dom som fuskat mest och klarat sig med att lata sig och få ut sjukkassa som skriker mest nu ;)de förstör för dom som verkligen behöver vara sjukskrivna tex jag ,men det är en annan historia som ingen vill höra.
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:27)  Precis så är det Red Top många fuskar och ställer till det för dom som verkligen är sjuka,.men tyvär så är det väl dom som fuskat mest och klarat sig med att lata sig och få ut sjukkassa som skriker mest nu ;)de förstör för dom som verkligen behöver vara sjukskrivna tex jag ,men det är en annan historia som ingen vill höra. Min fetmarkering. Fy vad fördomsfullt! Vad vet DU om de som skriker högst? Hade jag till exempel inte orkat skrika högt så in i helvete i vintras, * här har jag censurerat i efterhand, blev för privat och utlämnande!* Det är dagens sanning. Om du inte orkar kämpa för din sjukskrivning ska du inte lasta på dem som inte orkar men gör ändå för att alternativet är otänkbart. Nu ska jag nog stänga ner datorn innan jag skriver något riktigt dumt.
synd Anma att du är så aggresiv !jag tycker annas att du är en trevlig person :)men som jag skrev innan ingen vet något om vad andra här gått igenom man kan inte skriva om hela sitt liv här på en tråd och man lär aldrig känna någom på riktigt på ett Forum,vad jag vill säga med det här att du känner inte mig och vet inget om mitt liv:)man kan inte dömma människor på enstaka innlägg eller komentarer.Alla ha sitt kors att bära;) Önskar dig en bra helg Anma
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:53)  synd Anma att du är så aggresiv !jag tycker annas att du är en trevlig person :)men som jag skrev innan ingen vet något om vad andra här gått igenom man kan inte skriva om hela sitt liv här på en tråd och man lär aldrig känna någom på riktigt på ett Forum,vad jag vill säga med det här att du känner inte mig och vet inget om mitt liv:)man kan inte dömma människor på enstaka innlägg eller komentarer.Alla ha sitt kors att bära;) Önskar dig en bra helg Anma  Jag dömer ju inte dig! Bara ditt fördomsfulla påstående. En stor skillnad där. Inte min mening att uppfattas aggressiv, men upprörd blev jag. Det ska jag inte sticka under stol med. Nu ska jag redigera mitt tidigare inlägg för det blev lite väl privat och utlämnande, faktiskt. Go natt!
Kan tala om att mitt liv inte är en dans på rosor heller inte min bästa väns heller,åkte ner till min allra bästa och goaste vän som kämpar med sin canser att se henne helt väck på Morfin och att se hur hon magrat och kanske veta att jag inte ha henne nästa år ,eller att det var sista gången vi kunde kramas,att hon bryr sig så mycket om andra trots sin sjukdom att hon tagit sig tid att köpa pressent till mig en underbar stay i porslin med två käraste bla,då kan man prata om empati trots att man har en svår sjukdom så tänker man lika mycket på sina vänner som sig själv !det är stort  Om det finns en gud så fixar han henne så hon blir frisk igen
*Stintan*
13-06-2010, 06:22
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 02:11)  Kan tala om att mitt liv inte är en dans på rosor heller inte min bästa väns heller,åkte ner till min allra bästa och goaste vän som kämpar med sin canser att se henne helt väck på Morfin och att se hur hon magrat och kanske veta att jag inte ha henne nästa år ,eller att det var sista gången vi kunde kramas,att hon bryr sig så mycket om andra trots sin sjukdom att hon tagit sig tid att köpa pressent till mig en underbar stay i porslin med två käraste bla,då kan man prata om empati trots att man har en svår sjukdom så tänker man lika mycket på sina vänner som sig själv !det är stort  Om det finns en gud så fixar han henne så hon blir frisk igen  Du pratar mycket om din goda vän och det förstår jag för det är jättejobbigt när någon som står en nära blir svårt sjuk. Men hur skulle du reagera om din vän fick besked av försäkringskassan att nu är sjukskrivningen slut och hon bedöms vara frisk nog att ta ett jobb?
Det som bekymrar mig mest är att de röd-gröna och då främst MP och V totalt saknar en realistisk ekonomisk politik. Sossarna har ju dessutom för att hålla ihop samarbetet varit tvugna att kompromissa bort sin. I dessa tider av global ekonomisk oro är nog en vettig, någorlunda restrektiv ekonomisk politik det viktigaste av allt. Att tro att lilla Sverige kan stå utanför var som händer i stora världen är bara naivt och dumt, t.ex alla våra stora företag är ju utlandsägda. Anders Borg har ju på bästa tänkbara sätt lotsat Sverige igenom den djupaste lågkonjukturen i modern tid. Jag är verkligen rädd för vad som kommer att hända med kommunister och miljöpartister vid makten.. Och stackars Måååna som statsminister det går ju bara inte, inte kan vi ha en statsminister vars engelskakunskaper inte ens når upp till grundskolenivå. I am, you are.... är ju till och med för svårt för henne. Gita
herkules
13-06-2010, 08:21
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 09:11)  Det som bekymrar mig mest är att de röd-gröna och då främst MP och V totalt saknar en realistisk ekonomisk politik. Sossarna har ju dessutom för att hålla ihop samarbetet varit tvugna att kompromissa bort sin. I dessa tider av global ekonomisk oro är nog en vettig, någorlunda restrektiv ekonomisk politik det viktigaste av allt. Att tro att lilla Sverige kan stå utanför var som händer i stora världen är bara naivt och dumt, t.ex alla våra stora företag är ju utlandsägda. Anders Borg har ju på bästa tänkbara sätt lotsat Sverige igenom den djupaste lågkonjukturen i modern tid. Jag är verkligen rädd för vad som kommer att hända med kommunister och miljöpartister vid makten.. Och stackars Måååna som statsminister det går ju bara inte, inte kan vi ha en statsminister vars engelskakunskaper inte ens når upp till grundskolenivå. I am, you are.... är ju till och med för svårt för henne. Gita och så kom gita med sina floskler ... undrade just när du skulle kliva in här med dina högfärdiga åsikter. nåja, just nu leder borgarna (jäkla tennismatch det här) så det är väl bara att börja packa. häpp!
Huggorm
13-06-2010, 09:08
CITAT (herkules @ 13-06-2010, 09:21)  och så kom gita med sina floskler ... undrade just när du skulle kliva in här med dina högfärdiga åsikter. nåja, just nu leder borgarna (jäkla tennismatch det här) så det är väl bara att börja packa. häpp! Ja nu ledde dom igen, det var goda nyheter du kommer med Sedan undrar jag vad som är så högfärdigt med Gitas åsikter? Jag tyckte det var en mycket objektiv och genomtänkt analys av det ekonomiska läget. Kanske det är klagomålet på Monas engelskakunskaper du syftar på? Engelska är ju något som inte är fullständigt nödvändigt för en statsminister, Medvedev talar nog inte heller engelska. Men nog blir det jobbigt om hon hela tiden skulle behöva ha en tolk med sig? Eller skall Thomas Östros behöva agera tolk också? Vad gillar ni den här då? http://www.youtube.com/watch?v=yx0PoV28ZJs...feature=related
CITAT (herkules @ 13-06-2010, 09:21)  och så kom gita med sina floskler ... undrade just när du skulle kliva in här med dina högfärdiga åsikter. nåja, just nu leder borgarna (jäkla tennismatch det här) så det är väl bara att börja packa. häpp! Att kalla andras åsikter för floskler så fort de inte stämmer överens med dina egna är faktiskt bara riktigt dumt. Om du nu inte klarar av att kontra med sakargument bör du hålla tyst, risken att framstå som lite löjlig är ganska stor annars, för inte var det väl meningen att den här tråden skulle handla om huruvida jag är högfärdig eller inte. Däremot drar du ner alla försök till debatt på en väldigt låg nivå. Gita
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 10:08)  Ja nu ledde dom igen, det var goda nyheter du kommer med Sedan undrar jag vad som är så högfärdigt med Gitas åsikter? Jag tyckte det var en mycket objektiv och genomtänkt analys av det ekonomiska läget. Kanske det är klagomålet på Monas engelskakunskaper du syftar på? Engelska är ju något som inte är fullständigt nödvändigt för en statsminister, Medvedev talar nog inte heller engelska. Men nog blir det jobbigt om hon hela tiden skulle behöva ha en tolk med sig? Eller skall Thomas Östros behöva agera tolk också? Vad gillar ni den här då? http://www.youtube.com/watch?v=yx0PoV28ZJs...feature=relatedMedvedev talar iofs en alldeles utmärk engelska att han väljer att tala sitt eget språk beror inte alls på att han saknar utbildning utan är snarare en form av maktdemonstration där han vill visa att han representerar en supermakt jämförbar med t.ex USA. Men om lilla Sverige skulle komma med en statsminister beroeende av tolkhjälp skulle det sannolikt ge ett helt annat intryck. Gita
CITAT (herkules @ 12-06-2010, 09:17)  jag vet vad jag pratar om till skillnad från andra. Du är rolig du! Precis rätt person att tala om floskler. Gita
Aqvakul
13-06-2010, 09:58
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 09:11)  Och stackars Måååna som statsminister det går ju bara inte, inte kan vi ha en statsminister vars engelskakunskaper inte ens når upp till grundskolenivå. I am, you are.... är ju till och med för svårt för henne. Gita Jag förstår inte alls vad det tillför debatten att göra sig rolig över Monas stockholmska. Skåne eller gnällbältet producerar väl knappast vackrare läten. Eller man kanske bara skulle ha göteborgare i regeringen. Monas engelskkunskaper kan nog förbättras om det behövs. Göran Persson fixade det riktigt bra med en intensivkurs. Dessutom finns det framstående medlemmar i alliansregeringen vars språkkunskaper lämnar en hel del övrigt att önska...
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 10:58)  Jag förstår inte alls vad det tillför debatten att göra sig rolig över Monas stockholmska. /.../
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 10:58)  Jag förstår inte alls vad det tillför debatten att göra sig rolig över Monas stockholmska. Skåne eller gnällbältet producerar väl knappast vackrare läten. Eller man kanske bara skulle ha göteborgare i regeringen. Monas engelskkunskaper kan nog förbättras om det behövs. Göran Persson fixade det riktigt bra med en intensivkurs. Dessutom finns det framstående medlemmar i alliansregeringen vars språkkunskaper lämnar en hel del övrigt att önska... Nu tycker jag att Sahlin är en riktigt bedrövlig statministerkandidat. Får man tycka det? Hon var ganska kul som ung ,kaxig arbetarklasstjej. Visserligen en falsk image, hon har inte ett dugg arbetarbakgrund, hon växte upp i politikerklassen, pappa var riksdagsman. Tyvärr är hon inte ett dugg kul som medelålders, bitter och väldigt, väldigt trött tant som egentligen inte står för någonting längre. Persson fixade det bra säger du, ja det stämmer, han fixade det bra för egen del, men hans anseende internationellt var/är faktiskt inget att skryta med. Gita
Aqvakul
13-06-2010, 10:34
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 11:19)  Nu tycker jag att Sahlin är en riktigt bedrövlig statministerkandidat. Får man tycka det? Är det någon som har förnekat dig den rätten? Att däremot håna och kalla folk för annat än vad de heter - är bara så lågt!
*Stintan*
13-06-2010, 10:36
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 11:19)  Nu tycker jag att Sahlin är en riktigt bedrövlig statministerkandidat. Får man tycka det? Hon var ganska kul som ung ,kaxig arbetarklasstjej. Visserligen en falsk image, hon har inte ett dugg arbetarbakgrund, hon växte upp i politikerklassen, pappa var riksdagsman. Tyvärr är hon inte ett dugg kul som medelålders, bitter och väldigt, väldigt trött tant som egentligen inte står för någonting längre. Persson fixade det bra säger du, ja det stämmer, han fixade det bra för egen del, men hans anseende internationellt var/är faktiskt inget att skryta med. Gita Man får såklart tycka vad man vill om Sahlin och jag tycker inte heller att hon är så lyckad statsministerkandidat men för det behöver man ju inte håna hennes stockholmsdialekt för det är ju det vi flera gånger reagerat på att du gör. För övrigt så har nog knappast alla socialdemokrater en genuin arbetarbakgrund idag så att du rackar ner på det har jag svårt att förstå. Inte heller ser jag henne som varken bitter eller en trött tant.
fuchsian
13-06-2010, 10:41
CITAT (Aqvakul @ 10-06-2010, 18:10)  Protesterar mot det nedsättande begreppet "rödgrön röra", som Bildt myntade för att ge sken av att partierna till vänster inte kan samarbete på ett konstruktivt sätt. Hej Aqvakul, Det kommer att bli en hel del "pajkastning" innan denna soppa är färdig. Jag brukar inte följa dissussionerna innan valet, bara massa tjafs, men jag kommer att rösta som vanligt och hoppas att de fixar något mera i regeringskansliet ......  ... Fuchian ..
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2010, 11:36)  Man får såklart tycka vad man vill om Sahlin och jag tycker inte heller att hon är så lyckad statsministerkandidat men för det behöver man ju inte håna hennes stockholmsdialekt för det är ju det vi flera gånger reagerat på att du gör.
För övrigt så har nog knappast alla socialdemokrater en genuin arbetarbakgrund idag så att du rackar ner på det har jag svårt att förstå. Inte heller ser jag henne som varken bitter eller en trött tant. Är det Sahlin man inte får skämta om eller är det stockholmsdialekten som sådan? T.ex Ian Wachtmeisters förfärliga sätt att tala eller varför inte Bert Karlssons breda västgötadialekt har det ju alltid varit OK att skämta om. Vari ligger skillnaden? Gita CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 11:34)  Är det någon som har förnekat dig den rätten? Att däremot håna och kalla folk för annat än vad de heter - är bara så lågt! Beror tydligen på vem det gäller, Sahlin verkar vara (ursäkta uttrycket) en helig ko för somliga. Gita P.s. Ibland är du så förnuftig, rättrådig. lagom och tillrättavisande så att man nästan kräks D.s
*Stintan*
13-06-2010, 10:56
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 11:47)  Är det Sahlin man inte får skämta om eller är det stockholmsdialekten som sådan? T.ex Ian Wachtmeisters förfärliga sätt att tala eller varför inte Bert Karlssons breda västgötadialekt har det ju alltid varit OK att skämta om. Vari ligger skillnaden? Gita Förstod du inte vad jag skrev så är det bara att beklaga men jag kan inte se något roligt i ditt nedlåtande och spefulla uttal av Sahlins förnamn Mona. Skämt ska väl vara roliga eller?
Huggorm
13-06-2010, 10:57
Det känns lite lamt att skämta om Mååånas namn när hon gör så många dumma uttalanden som man kan skämta om i stället
*Stintan*
13-06-2010, 11:01
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 11:57)  Det känns lite lamt att skämta om Mååånas namn när hon gör så många dumma uttalanden som man kan skämta om i stället Det finns nog fler dumma uttalanden som kommit från nuvarande ministrar än som kommit från Sahlin.
Huggorm
13-06-2010, 11:02
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2010, 12:01)  Det finns nog fler dumma uttalanden som kommit från nuvarande ministrar än som kommit från Sahlin. Alla nuvarande tillsammans? Jag är ändå tveksam
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2010, 11:56)  Förstod du inte vad jag skrev så är det bara att beklaga men jag kan inte se något roligt i ditt nedlåtande och spefulla uttal av Sahlins förnamn Mona. Skämt ska väl vara roliga eller? Synd att du inte ser det roliga i det hela. För det första så talar Sahlin inte stockholmska, hon talar en överdriven icke längre existerande sort av arbetarklasstockholmska hämtad från någon fyrtiotalsfilm. Detta i tron att det skulle förstärka bilden av henne som en tuff och kaxig arbetartjej och du får förlåta mig men jag tycker att denna image blir otroligt komisk på en medelålders tant. Gita
fuchsian
13-06-2010, 11:12
CITAT (Motti @ 10-06-2010, 22:44)  Tacka vet jag Fredrik Rainfelt !han är både interligent smart har koll och är charmig och ett bra ansikte utåt för Sverige  Hej Motti, ....Det tycker också jag, det finns inte några andra som har fått den pondus han har. Mona S, med sina "spindelögon" el för mycket mascara är inte en lämplig stadsminister, hon kan ju inte ens ha koll på sina privata penningar, hur ska hon kunna ha den kollen som behövs. För mig blir det tummen ner. det är sällan jag lägger mig i politiken för jag har så mycket annat att lägga min tid på än dessa eviga debatter på TV. Har fullt upp att undvika fotbollen som maken tittar på. . Jaa hugana mej..  .. Fuchian..
*Stintan*
13-06-2010, 11:23
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 12:07)  Synd att du inte ser det roliga i det hela. För det första så talar Sahlin inte stockholmska, hon talar en överdriven icke längre existerande sort av arbetarklasstockholmska hämtad från någon fyrtiotalsfilm. Detta i tron att det skulle förstärka bilden av henne som en tuff och kaxig arbetartjej och du får förlåta mig men jag tycker att denna image blir otroligt komisk på en medelålders tant. Gita Där har du tyvärr helt fel. Hon pratar som rätt många infödda stockholmare boende söder om slussen. Att det skulle vara en image är bara löjligt att tro. Dialekten exiterar visst fortfarande även om den blir mindre vanlig i takt med all inflyttning och uppblandning.
Meriona
13-06-2010, 11:32
Jag hoppas att ni röstar på ett parti och inte bara på nån som ser "rätt" ut och talar "rätt".
äsh, tar bort istället. Orkar inte sjunka till den nivån. ( här skrev jag nåt lågt som jag nu tog bort) ------------------------------------------------------------------ Grejen är att ingen här skämtar på något sätt med nuvarande regeringens namn. Men det ska då vara ok att göra det med Monas namn, och på ett nedlåtande sätt dessutom. Jag tar ingen på allvar som ska till att "skämta" om ett förnamn i en tråd om politik. Det är för låg nivå helt enkelt, har man inga vettiga argument så tar man till sådant larv. CITAT (Meriona @ 13-06-2010, 12:32)  Jag hoppas att ni röstar på ett parti och inte bara på nån som ser "rätt" ut och talar "rätt".  Jag gör det i varje fall. Jag är ingen fan av Mona, men politiken sossarna står för är närmare mina åsikter än någon annan parti, utom möjligtvis vänsterpartiet. CITAT (Gita @ 13-06-2010, 12:07)  Synd att du inte ser det roliga i det hela. För det första så talar Sahlin inte stockholmska, hon talar en överdriven icke längre existerande sort av arbetarklasstockholmska hämtad från någon fyrtiotalsfilm. Detta i tron att det skulle förstärka bilden av henne som en tuff och kaxig arbetartjej och du får förlåta mig men jag tycker att denna image blir otroligt komisk på en medelålders tant. Gita Gör dig inte löjlig. Förresten, för sent. Märks att du inte är från Stockholm, och inte tittar du särskilt mycket på fyrtiotals filmer heller. Inte är du särskilt uppdaterad om Monas image heller. Lyssna på bandninspelningar från 80-talet med henne och jämför med hur hon pratar idag. Inte många likheter där.
Huggorm
13-06-2010, 11:42
CITAT (Anma @ 13-06-2010, 12:40)  äsh, tar bort istället. Orkar inte sjunka till den nivån. ( här skrev jag nåt lågt som jag nu tog bort) ------------------------------------------------------------------ Grejen är att ingen här skämtar på något sätt med nuvarande regeringens namn. Men det ska då vara ok att göra det med Monas namn, och på ett nedlåtande sätt dessutom.
Jag tar ingen på allvar som ska till att "skämta" om ett förnamn i en tråd om politik. Det är för låg nivå helt enkelt, har man inga vettiga argument så tar man till sådant larv. Jag gör det i varje fall. Jag är ingen fan av Mona, men politiken sossarna står för är närmare mina åsikter än någon annan parti, utom möjligtvis vänsterpartiet. Jag såg vad du skrev, och jag kan avslöja att det var väldigt många "i" i det  För övrigt har man en del annat som man skämtar med alliansen om. Bara för att just Monas namn valts ut från den sidan, måste man ju inte skämta om exakt samma sak på andra sidan.
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 12:42)  Jag såg vad du skrev, och jag kan avslöja att det var väldigt många "i" i det  För övrigt har man en del annat som man skämtar med alliansen om. Bara för att just Monas namn valts ut från den sidan, måste man ju inte skämta om exakt samma sak på andra sidan. Jo, men ingen tjatar om samma "skämt" så envist som en viss Gita på detta forum. Trist, tröttsamt och förutsägbart.
Huggorm
13-06-2010, 11:50
Ja, nu går vi in på viktigare saker i stället. I Finland valdes i går en ny president, och en centerpartistisk kvinna till på köpet, Mari Kiviniemi. Vore det inte läge att välja Maud Olofsson till president av Sverige?
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 12:50)  Ja, nu går vi in på viktigare saker i stället. I Finland valdes i går en ny president, och en centerpartistisk kvinna till på köpet, Mari Kiviniemi. Vore det inte läge att välja Maud Olofsson till president av Sverige?
Aqvakul
13-06-2010, 11:59
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 11:51)  P.s. Ibland är du så förnuftig, rättrådig. lagom och tillrättavisande så att man nästan kräks D.s för att jag har lärt mig att inte kalla folk vid "namn"..
herkules
13-06-2010, 12:06
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 12:50)  Ja, nu går vi in på viktigare saker i stället. I Finland valdes i går en ny president, och en centerpartistisk kvinna till på köpet, Mari Kiviniemi. Vore det inte läge att välja Maud Olofsson till president av Sverige? NEEJJEE!! Maud O går fett bort !! CITAT (Gita @ 13-06-2010, 12:07)  Synd att du inte ser det roliga i det hela. För det första så talar Sahlin inte stockholmska, hon talar en överdriven icke längre existerande sort av arbetarklasstockholmska hämtad från någon fyrtiotalsfilm. Detta i tron att det skulle förstärka bilden av henne som en tuff och kaxig arbetartjej och du får förlåta mig men jag tycker att denna image blir otroligt komisk på en medelålders tant. Gita du skriver som du har förstånd till du ...  Mona S har ingen arbetarklasstockholmsdialekt (vad f-n är det?) du är fett dryg och jobbig, fr.o.m. nu dissar jag dina inlägg, palla liksom ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|