|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
bergvallmo
13-06-2010, 12:09
Maud Olofsson, I övrigt tycker jag det känns ovanligt svårt den här gången. Det var ett intressant program på tv för nån vecka sedan där det togs upp hur lätt det är för media att vara hånfull mot Mona Sahlin.
*Stintan*
13-06-2010, 12:17
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 12:50)  Ja, nu går vi in på viktigare saker i stället. I Finland valdes i går en ny president, och en centerpartistisk kvinna till på köpet, Mari Kiviniemi. Vore det inte läge att välja Maud Olofsson till president av Sverige? Om Finlands nyvalde president vet jag inget men förhoppningsvis är hon inte i paritet med Olofsson. Bläähh hur skulle det se ut
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 12:50)  Ja, nu går vi in på viktigare saker i stället. I Finland valdes i går en ny president, och en centerpartistisk kvinna till på köpet, Mari Kiviniemi.
CITAT (Anma @ 13-06-2010, 12:47)  Jo, men ingen tjatar om samma "skämt" så envist som en viss Gita på detta forum. Trist, tröttsamt och förutsägbart. Och ingen blir lika aggresiv och otrevlig i tonen´som du så fort en avvikande åsikt förs fram. Var gör det ont? Gita
Aqvakul
13-06-2010, 15:03
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 11:51)  P.s. Ibland är du så förnuftig, rättrådig. lagom och tillrättavisande så att man nästan kräks D.s Det får du naturligtvis tycka. Men vad har du för rätt att kasta det i ansiktet på mig?
Gunilla T
13-06-2010, 15:13
Sverige 2010..
Den manlige partiledaren är intelligent och har kontroll..
Den kvinnliga partiledaren har spindelögon och för mycket mascara, saknar kontroll och lagt sig till med en "låtsasdialekt"
herkules
13-06-2010, 15:15
CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 12:12)  Hej Motti, ....Det tycker också jag, det finns inte några andra som har fått den pondus han har. Mona S, med sina "spindelögon" el för mycket mascara är inte en lämplig stadsminister, hon kan ju inte ens ha koll på sina privata penningar, hur ska hon kunna ha den kollen som behövs. För mig blir det tummen ner. det är sällan jag lägger mig i politiken för jag har så mycket annat att lägga min tid på än dessa eviga debatter på TV. Har fullt upp att undvika fotbollen som maken tittar på. . Jaa hugana mej..  .. Fuchian.. varför prata om folks utseende, om folk ser ut som en påse skridskor i fejjan har väl inget att göra med hur de är? tänker du med röven? CITAT (Gunilla T @ 13-06-2010, 16:13)  Sverige 2010..
Den kvinnliga partiledaren har spindelögon och för mycket mascara, saknar kontroll och lagt sig till med en "låtsasdialekt" borgarskapet i ett nötskal!
Huggorm
13-06-2010, 15:22
CITAT (Gunilla T @ 13-06-2010, 16:13)  Sverige 2010..
Den kvinnliga partiledaren har spindelögon och för mycket mascara, saknar kontroll och lagt sig till med en "låtsasdialekt" Personliga egenskaper, inte beror det på att dom råkar vara just man eller kvinna. Maria Wetterstrand har det inte sagts mycket ont om, och antalet manliga politiker det pratas skit om går knappt att räkna.
Aqvakul
13-06-2010, 15:31
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 16:22)  Personliga egenskaper, inte beror det på att dom råkar vara just man eller kvinna. Maria Wetterstrand har det inte sagts mycket ont om, och antalet manliga politiker det pratas skit om går knappt att räkna. Jodå, könsstereotyperna tenderar att krypa fram när det handlar om vem som ska få del av makten..
Huggorm
13-06-2010, 15:37
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 16:31)  Jodå, könsstereotyperna tenderar att krypa fram när det handlar om vem som ska få del av makten.. På vilket sätt då, vad finns som verkligen talar för det? Möjligen kan jag tänka mig att man spelar lite på det i kriget mellan blocken. Inte minst ser man det på det hat som verkar breda ut sig mot Maud Olofsson, det verkar nästan vara något slags svar på den kritik Mona Sahlin har fått. Men fortfarande är det väldigt lite kritik mot Maria Wetterstrand.
Red Top
13-06-2010, 16:24
Kritiken mot Maud Olofsson har funnits länge i de egna leden. Fler och fler bönder och andra småföretagare börjar undra var ideologin inom partiet har tagit vägen.
Det märks inte minst på de dåliga resultaten för Centern i prognoserna.
Jag har på mitt arbetes vägnar haft äran att träffa Maria Wetterstrand en gång och jag uppfattade henne som väldigt intelligent, mycket påläst och iskall i total avsaknad av humor och ja, jag tror om man bortser från miljöpartiets politik att hon skulle kunna bli en utmärkt statsminister. F.ö har jag träffat Maud också och henne uppfattade jag precis som hon framstår i media, glad, lite fnissig, väldigt trevlig men kanske inte så värst förtroendeingivander. När det gäller fru Sahlin har jag inte haft den äran. Gita
Aqvakul
13-06-2010, 16:37
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 16:37)  På vilket sätt då, vad finns som verkligen talar för det? Möjligen kan jag tänka mig att man spelar lite på det i kriget mellan blocken. Inte minst ser man det på det hat som verkar breda ut sig mot Maud Olofsson, det verkar nästan vara något slags svar på den kritik Mona Sahlin har fått. Men fortfarande är det väldigt lite kritik mot Maria Wetterstrand. "mansmaffian" tenderar att tugga sönder en kvinna i taget...
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 16:03)  Det får du naturligtvis tycka. Men vad har du för rätt att kasta det i ansiktet på mig?  Jag ber om ursäkt. Jag skrev att du ibland är......Fel av mig. Naturligtvis skulle jag skrivit att dina inlägg ibland är så förnuftiga, rättrådiga , självgoda och så "lagom" och tillrättavisande att jag nästan kräks. Hur du är har jag självklart ingen aning om, jag ser ju bara dina inlägg. Gita
Aqvakul
13-06-2010, 17:00
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 17:51)  Jag ber om ursäkt. Jag skrev att du ibland är......Fel av mig. Naturligtvis skulle jag skrivit att dina inlägg ibland är så förnuftiga, rättrådiga , självgoda och så "lagom" och tillrättavisande att jag nästan kräks. Hur du är har jag självklart ingen aning om, jag ser ju bara dina inlägg. Gita Fy fan, vad vidrigt du uppträder..
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 18:00)  Fy fan, vad vidrigt du uppträder.. I inlägg 305, den här tråden säger en viss herre så här: (ordagrant citerat) " Det får du naturligtvis tycka. Men vad har du för rätt att kasta det i ansiktet på mig?" Bollar tillbaka din fråga nu. ........................ och magistern tänk lite mer på ditt språk! Gita
Aqvakul
13-06-2010, 18:07
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 19:00)  I inlägg 305, den här tråden säger en viss herre så här: (ordagrant citerat) " Det får du naturligtvis tycka. Men vad har du för rätt att kasta det i ansiktet på mig?"
Bollar tillbaka din fråga nu. ........................ och magistern tänk lite mer på ditt språk! Gita Du har straffat ut dig själv från att bli behandlad med någon form av respekt. Du saknar tyvärr helt stil. Du tror tydligen att du får uttrycka dig hur nedlåtande som helst mot andra människor. Men om någon till slut efter alla påhopp ger igen, så blir du putt...
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 19:07)  Du har straffat ut dig själv från att bli behandlad med någon form av respekt. Du saknar tyvärr helt stil. Du tror tydligen att du får uttrycka dig hur nedlåtande som helst mot andra människor. Men om någon till slut efter alla påhopp ger igen, så blir du putt...  Precis som du tydligen ger dig själv rätten att på ditt självgoda sätt hela tiden tillrättavisa och uppfostra alla som på något sätt avviker från dina ganska inskränkta normer. Du behöver inte vara magister här, dessutom har du kanske inte så värst mycket att lära ut till vuxna människor. Gita
Aqvakul
13-06-2010, 18:25
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 19:23)  Precis som du tydligen ger dig själv rätten att på ditt självgoda sätt hela tiden tillrättavisa och uppfostra alla som på något sätt avviker från dina ganska inskränkta normer. Du behöver inte vara magister här, dessutom har du kanske inte så värst mycket att lära ut till vuxna människor. Gita Det vet du inget om - mina vuxenelever är troligen hjärntvättade då de ger mig skyhöga utvärderingar.. (det hade varit klädsamt med en ursäkt från dig Gita, eftersom det var du som började kasta skit...)
Snöflinga
13-06-2010, 18:46
Enligt senaste mätningen leder alliansen klart. Moderaterna är det största partiet
Aqvakul
13-06-2010, 18:48
CITAT (Snöflinga @ 13-06-2010, 19:46)  Enligt senaste mätningen leder alliansen klart. Moderaterna är det största partiet  men SD skulle bli vågmästare..  (sämsta tänkbara utfall)
Meriona
13-06-2010, 19:00
Huggorm
13-06-2010, 19:03
Det lär onekligen bli ett spännande val den här gången
Aqvakul
13-06-2010, 19:06
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 20:03)  Det lär onekligen bli ett spännande val den här gången Absolut - alltid kul med jämna matcher..
Meriona
13-06-2010, 19:06
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 20:03)  Det lär onekligen bli ett spännande val den här gången Ja huvvaligen...
Är inte ett dugg förvånad att Moderaterna leder svenska folket är trötta på Sossarnas valpropaganda,,,rösta på oss och få höjd skatt och mera bidrag.
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 12:50)  Ja, nu går vi in på viktigare saker i stället. I Finland valdes i går en ny president, och en centerpartistisk kvinna till på köpet, Mari Kiviniemi. Vore det inte läge att välja Maud Olofsson till president av Sverige? Du verkar ju vara så insatt i politiken ... hur kan du då komma och påstå att Finland fått ny president? Det var det jag skrattade åt tidigare idag. Finland fick ny Statsminister eftersom: Den nuvarande centerpartistiske statsministern Matti Vanhanen har haft fingrarna mycket djupt ner i syltburken märkt olagliga kampanjbidrag. Officiellt har dock Vanhanen sagt att hans avgång handlar om en benoperation (!). Klipp ur ... Kvällstidning Det krävs dock inte så mycket för att bena upp vad saken egentligen rör: avslöjandena om valfinansieringsskandalerna har krupit allt närmare honom. Kletigt värre, alltså. Bättre att avgå "frivilligt" än att sparkas måste Vanhanen rimligen ha tänkt. I Sverige hade en statsminister under motsvarande förhållanden varit körd för länge sedan. Jag tror att finländska politiker skulle behöva importera Jan O Karlsson och lära sig göra några pudlar, i stället för att blåljuga, mörka och mygla. Skandalen runt Vanhanen och andra ledande centerpartister har bidragit till att partiet rasat med 5 procentenheter i opinionsmätningarna.
herkules
13-06-2010, 23:15
CITAT (Snöflinga @ 13-06-2010, 19:46)  Enligt senaste mätningen leder alliansen klart. Moderaterna är det största partiet  fast på nyheterna sa de att mätningarna inte var att lita på. vem i hela världen kan man lita på?
Huggorm
13-06-2010, 23:53
CITAT (netha @ 13-06-2010, 22:12)  Du verkar ju vara så insatt i politiken ... hur kan du då komma och påstå att Finland fått ny president? Det var det jag skrattade åt tidigare idag. Finland fick ny Statsminister eftersom: Den nuvarande centerpartistiske statsministern Matti Vanhanen har haft fingrarna mycket djupt ner i syltburken märkt olagliga kampanjbidrag. Officiellt har dock Vanhanen sagt att hans avgång handlar om en benoperation (!). Klipp ur ... Kvällstidning Det krävs dock inte så mycket för att bena upp vad saken egentligen rör: avslöjandena om valfinansieringsskandalerna har krupit allt närmare honom. Kletigt värre, alltså. Bättre att avgå "frivilligt" än att sparkas måste Vanhanen rimligen ha tänkt. I Sverige hade en statsminister under motsvarande förhållanden varit körd för länge sedan. Jag tror att finländska politiker skulle behöva importera Jan O Karlsson och lära sig göra några pudlar, i stället för att blåljuga, mörka och mygla. Skandalen runt Vanhanen och andra ledande centerpartister har bidragit till att partiet rasat med 5 procentenheter i opinionsmätningarna.Ber om ursäkt, statsminister var det visst. Jag var nästan hundra på att jag läste "president" i en svensk tidning, men nu står det i alla fall inte så. Antingen läste jag fel eller så har dom fixat felet.
Nu var det nära att jag gjorde en Gita, men, precis som Anma skrev, så lågt kan jag inte sjunka. Har det aldrig fallit dig in Gita, att det skulle kunna vara så att Aqua m.fl. helt enkelt har förmågan att se saker och ting från flera olika håll? Att han och fler, inte alls är så pk som du tror. Har du någonsin hört tals om skillnaden mellan att vara objektiv och subjektiv? Till skillnad från dig, så har jag sett ett flertal skribenter här som faktiskt har förmågan att be om ursäkt när det behövs. Den förmågan verkar du inte inneha. Skulle jag skriva här vad jag tycker om både den ena och den andra partiledaren så skulle det antagligen bli svart i rutan. Jag röstar dock inte på en partiledare, jag röstar på ett parti och jag står för det också. Jag älskar inte Mona Sahlin, inte heller Fredrik Reihnfeldt. Wetterstrand är helt ok och Ohly likaså, men inget av det säger väl vilket parti jag röstar på  . Carl Bildt har jag stor respekt för i dags läge. Man kan väl för böveln tycka att en moderat/socialdemokrat är helt okej som person utan att man för den skull röstar på dem. I vilket fall som helst, vad man än tycker.................. respekt tack!
CITAT (Gillan @ 14-06-2010, 02:27)  Nu var det nära att jag gjorde en Gita, men, precis som Anma skrev, så lågt kan jag inte sjunka. Har det aldrig fallit dig in Gita, att det skulle kunna vara så att Aqua m.fl. helt enkelt har förmågan att se saker och ting från flera olika håll? Att han och fler, inte alls är så pk som du tror. Har du någonsin hört tals om skillnaden mellan att vara objektiv och subjektiv? Till skillnad från dig, så har jag sett ett flertal skribenter här som faktiskt har förmågan att be om ursäkt när det behövs. Den förmågan verkar du inte inneha. Skulle jag skriva här vad jag tycker om både den ena och den andra partiledaren så skulle det antagligen bli svart i rutan. Jag röstar dock inte på en partiledare, jag röstar på ett parti och jag står för det också. Jag älskar inte Mona Sahlin, inte heller Fredrik Reihnfeldt. Wetterstrand är helt ok och Ohly likaså, men inget av det säger väl vilket parti jag röstar på  . Carl Bildt har jag stor respekt för i dags läge. Man kan väl för böveln tycka att en moderat/socialdemokrat är helt okej som person utan att man för den skull röstar på dem. I vilket fall som helst, vad man än tycker.................. respekt tack!Är du också lärare måntro, må vara hur som helst med det, du skall nog vara lite försiktig med att tillrättavisa och försöka uppfostra vuxna människor, det blir väldigt lätt lite löjligt. När det gäller förmågan att kunna se saker från olika håll så är det en förmåga jag saknar inte bara hos Aqva utan av ganska många på Odla. Här är vi präktiga ,rättrådiga och här vet vi bäst, här all form av oliktänkande enbart av ondo. Jag avslutar den här debatten med ett ganska tänkvärt ordspråk, nämligen " I grupper där alla tänker lika där tänks det väldigt lite" Gita P.s. Jag har inte en tanke på att be om ursäkt för att jag inte rättar in mig i ledet trots en del skolläraraktiga försök till tillrättavisning och uppfostran. D.s
Gossen Ruda
14-06-2010, 07:35
Om nu vi kan lägga bort de personliga påhoppen från olika håll och återgå till sakfrågan så visar alla dessa mätningar bara nuläget. Mycket kan hända på tre månader. Dessutom ligger ett par partier och sladdar nära 4%-spärren. Kd är bara 0,5% ifrån och V 1%. Jag är dåligt uppdaterad på hur många röstberättigade vi har i Sverige men runt 7 miljoner är det väl. I så fall är 1% bara 70000. Om 35000 överger Kd blir förhållandena helt annorlunga, så också om 70000 skippar Ohly. Dessutom har alla undersökningar många som är osäkra plus att rörligheten är stor.
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 14:21)  Och ingen blir lika aggresiv och otrevlig i tonen´som du så fort en avvikande åsikt förs fram. Var gör det ont? Gita Fel igen.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2010, 08:35)  Om nu vi kan lägga bort de personliga påhoppen från olika håll och återgå till sakfrågan så visar alla dessa mätningar bara nuläget. Mycket kan hända på tre månader. Dessutom ligger ett par partier och sladdar nära 4%-spärren. Kd är bara 0,5% ifrån och V 1%. Jag är dåligt uppdaterad på hur många röstberättigade vi har i Sverige men runt 7 miljoner är det väl. I så fall är 1% bara 70000. Om 35000 överger Kd blir förhållandena helt annorlunga, så också om 70000 skippar Ohly. Dessutom har alla undersökningar många som är osäkra plus att rörligheten är stor. Folk kommer alltid att stödrösta.
CITAT (Gita @ 14-06-2010, 06:57)  Är du också lärare måntro, må vara hur som helst med det, du skall nog vara lite försiktig med att tillrättavisa och försöka uppfostra vuxna människor, det blir väldigt lätt lite löjligt. När det gäller förmågan att kunna se saker från olika håll så är det en förmåga jag saknar inte bara hos Aqva utan av ganska många på Odla. Här är vi präktiga ,rättrådiga och här vet vi bäst, här all form av oliktänkande enbart av ondo. Jag avslutar den här debatten med ett ganska tänkvärt ordspråk, nämligen " I grupper där alla tänker lika där tänks det väldigt lite" Gita P.s. Jag har inte en tanke på att be om ursäkt för att jag inte rättar in mig i ledet trots en del skolläraraktiga försök till tillrättavisning och uppfostran. D.s Gott beslut av dig att avsluta denna debatt, för vad har du bidragit med? Hånfulla uttalanden om Monas namn och person, gnäll om hur andra debatterar och gnäll om andras präktighet. Ja, det var väl allt. Som sagt, gott beslut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|