Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Alba
Annica - har du funderat på att börja med en blogg - blogg om dina växter tex. (kanske du redan har det)
Jag menar nu inte att du ska sluta skriva här - absolut inte - utan tänker det mer som ett sätt att arbeta med något som du gillar och få lite egen tid till ditt intresse. Kanske du har kamera och kan fota och lägga in bilder i bloggen.

Det var bara en liten tanke. Jag hoppas att du inte missförstår mig.

Sköt om dig. smiley_small_hug.gif
Klint
Tänker på dej smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (Alba @ 30-09-2010, 14:19) *
...blogg om dina växter...

Den skulle jag gärna läsa smile.gif
Annica J
Absolut ingen fara Alba, har många gånger funderat på att starta blogg men är ärligt talat för feg-rädd att någon känner igen mig (här hemifrån) och jag blir stämplad...eller att det skulle komma fram MER till min familj. jag fotar redan som en tok flirting.gif men tack för ditt tips...det hjälper mycket skall jag erkänna. Jag skulle väldigt gärna vilja hänga ut min familj på många sätt men sedan sätter det innötta/inpränta sedan liten att jag FÅR inte visa vad som försegår utåt. Hade man kanske gjort det i tid så kanske jag/vi inte hade varit i denna situation.
(Detta skall jag vara ärlig och säga att det är jag helt säker på, ja att det hade varit bättre/annorlunda då)

Min mamma och syster kan självklart också vara helt underbara men tyvärr upplever jag det allt för sällan. Har jag TVINGAT till mig lite hjälp/råd eller något får jag det snabbt uppkastat i ansiktet-så detta har gjort att jag frågar ej längre-det är ingen idè....blir liksom för mycket tråkigt utav en enkel handling.

Men men nu var jag där då igen, jag skulle nog kunna skriva en bok tror jag...tråkigt jag inte bara skulle få någon respons.

Kram A

ps. kan du kanske tipsa mig om hur man startar en blogg?

CITAT (Klint @ 30-09-2010, 14:32) *
Tänker på dej smiley_small_hug.gif

Tack!

rolleyes.gif blush.gif smiley_small_hug.gif

CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 14:34) *
Den skulle jag gärna läsa smile.gif

Uj, era stackare (stort leende bakom dataskärmen) ni skulle aldrig kunna ta er igenom den sidan...skulle bli SÅ mycket slap.gif blush.gif wacko.gif crazy.gif yahoo.gif Men en mycket lockande idè, har en MASSA foton på mina olika älsklingar
Myosotis
CITAT (Annica J @ 30-09-2010, 14:42) *
...ni skulle aldrig kunna ta er igenom den sidan...

Skulle vi visst det! tongue.gif Du kunde ju ha en massa skötseltips på Huernior och annat som du är duktig på!
Annica J
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 14:50) *
Skulle vi visst det! tongue.gif Du kunde ju ha en massa skötseltips på Huernior och annat som du är duktig på!

000.gif blush.gif crazy.gif whist.gif
man bugar och bockar blush.gif

Skall allt kika vidare i detta tror jag nog... Glad du finns Myosotis
Alba
Det jag känner till är Blogspot som finns hos Blogger.

Först kommer du till en sida där du får skapa ett Google-konto (om du inte redan har det)
Blogspot/Blogger ingår i googlefamiljen.

När det är gjort kan du skapa en blogg - bara att följa anvisninagrna.

Innan du börjar så tänk igenom vad du vill att bloggen ska heta.
Enklast är att namnet på bloggen är samma som bloggens adress.

Tex om du döper bloggen till "Mina Växter" så kan du sen skapa adressen/ URL - minavaxter.blogspot.com
men det behöver inte vara samma.
Du får också kolla att just det namn du valt är ledigt.

Sen får du välja utseende på bloggen - det kan sen ändras om du ångrar dig.

Du kan ha bloggen öppen för alla eller om du väljer för särskilt inbjudna och då får de lösenord till din blogg.

Man kan rega hur många bloggar som helst.

Lycka till.

Starta en blogg

Du kan tex har en blogg där du bara skriver dina innersta tankar som då bara en del får läsa.
Du kan ha en annan blog med växter eller foto som är öppen för alla.
Klint
Jag har aldrig följt en blogg Fast jag har varit inne på en del exvis Irenes (hon med hugo,ibland står det still i kolan ) Men jag skulle läsa din med 97% säkerhet! tummenupp.gif (nej nu MÅSTE ja fixa midda)
Alba
CITAT (Klint @ 30-09-2010, 15:17) *
Jag har aldrig följt en blogg Fast jag har varit inne på en del exvis Irenes (hon med hugo,ibland står det still i kolan ) Men jag skulle läsa din med 97% säkerhet! tummenupp.gif (nej nu MÅSTE ja fixa midda)

Den här kanske du menar .
Jag följer också Irens blogg och en del andra bloggar bla bloggar om inredning.
Man får så mycket inspiration av att läsa andras.
Katie
Att blogga är väldigt roligt och skönt ibland.
Man har ett ställe där man kan dela med sig av sin vardag vare sig det har hänt något roligt eller tråkigt.

Jag har TRE bloggar. (har aldrig påstått att jag är som man ska va flirting.gif )
Den först är min 'hundblogg'. Där skriver jag om hundarna och det som händer omkring dem, tävlingar, träningar, jobb mm mm.

Den andra är min 'alltmöjligt blogg'. Där skriver jag det som hänt eller vad jag känner. Man kan riktigt spy ur sig om man har det behovet eller jubla högt över nåt som hänt.
Ett väldigt skönt ventilationssätt är det att blogga.

Den tredje är min matblogg. Där sätter jag in recept på sånt jag gjort. Eller rättare sagt sånt jag av en händelse lyckats med i köket. giggle.gif

Man kan blogga om vad som helst. Precis som Alba så är det Blogspot jag använder. Den är enkel att jobba med. Vill du inte att vem som helst ska kunna gå in och lässa vad du skriver så tillåter du endast inbjudna gäster.

En massa styrke smiley_small_hug.gif till dig Annica. Hoppas din familj börjar lyssna på dig. Om inte annat så får du kliva in här. smiley_small_hug.gif
Eva-Helene
Skönt att du har såpass *grrrrr* i dig än!

Starta en blogg du! Jag har precis börjat lite trevande... Man lägger in så mycket eller lite som man känner för, inget avancerat alls, eller väldigt avancerat. Jag visar bara lite grejer som jag gör / har gjort och skriver några ord om desamma.

Jag skulle också läsa din blogg! Behöver verkligen bra råd om hur man får huernior att trivas... Nu när jag bor i hus (och med en mc-knutte) verkar jag behöva tåligare växter! flirting.gif
Olle A
God morgon Annica! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Klint
kompiskram.gif Morning!
Annica J
Hejsan och god förmiddag kanske man skall säga nu. Skall under helgen kika runt ang. blogg men grunnar fortfarande på vilket namn man kan tänka sig confused.gif

jag tackar er alla för era goa morgonhälsningar, de behövs verkligen idag....värken i kroppen gör ut med mig crying.gif -cry-.gif så jag kommer nog ej vara här inne så mycket, har väldigt svårt att sitta, ja över huvudtaget något idag och det som e helg och allt nu trostar.gif Men men detta skall väl gå det med...

Tack än en gång för erat stöd och för ni e så snälla och rara mot mig.

Kram på er alla och ha en underbar dag.

Ps. ni kanske har något förslag på sid/bloggnamn? Växter kommer den mest handla om och då håriga kaktusar, asclepias, epiphyllum och andra udda växter....

Kram kram
Myosotis
CITAT (Annica J @ 01-10-2010, 09:51) *
...värken i kroppen gör ut med mig crying.gif -cry-.gif ...

crying.gif trostar.gif smiley_small_hug.gif

Hmm... nu skulle man kommit på ett fyndigt namn, men det står bara stilla... Vill du ha många besökare borde den heta något som många googlar på.
Klint
Kram kram Annica!
Kanske jag svamlar nu men har för mej att du pratat om jävulsblomma eller nåt ditåt? Kanske kan va med i bloggnamnet?Ja eller "På fönsterbrädan" eller ja du kommer säkert på nåt bra.
Hoppas du får vila och att du mår lite bättre imorgon d010.gif
Annica J
CITAT (Myosotis @ 01-10-2010, 09:55) *

Hmm... nu skulle man kommit på ett fyndigt namn, men det står bara stilla... Vill du ha många besökare borde den heta något som många googlar på.

Funderar på något med harmoni, själsfrände, ja vad de verkligen betyder för mig....Kan det kanske vara något?

CITAT (Klint @ 01-10-2010, 09:57) *
Kram kram Annica!
Kanske jag svamlar nu men har för mej att du pratat om jävulsblomma eller nåt ditåt? Kanske kan va med i bloggnamnet?Ja eller "På fönsterbrädan" eller ja du kommer säkert på nåt bra.
Hoppas du får vila och att du mår lite bättre imorgon d010.gif

Du kanske tänker på "Devil`s backbone"? Annars kan det kanske varit mina sk. asblommor? Ingen rast ingen ro i kroppen idag inte, idag e sambon ledig och vi skall möblera och ordna nya hyllor till lägenheten....väntat hela veckan på denna dag och så blir det såhär....så typiskt!

Ha det gott smiley_small_hug.gif
Klint

Harmoni det är ett väldigt vackert ord tycker jag.

tummenupp.gif
Annica J
CITAT (Klint @ 01-10-2010, 10:01) *
Harmoni det är ett väldigt vackert ord tycker jag.

tummenupp.gif

kanske typ harmonisk av växter/harmoni av växter, harmoni med växter....ja många förslag men men det blir nog en lång lista innan dagen är slut whistling.gif rolleyes.gif sweatingbullets.gif

Ledsen alla men jag får ta och gå nu.....försöker titta in senare idag...SÅ glad jag äntligen tagit modet till mig att komma in på odla igen...har varit stört omöjligt.

Kram Alla goa vänner och andra männsikor ha en bra dag!
smiley_small_hug.gif
Klint
De var nog asblommor men nej jag gillar Harmoni mycket bättre!
"växtharmoni" Edit la till tjuvläste ditt inlägg A
Monaxe
Det är kul och lite avstressande att blogga, bara man bestämmer sig för hur mycket och hur ofta man vill skriva, för det ska ju inte vara någon stress över att man skall prestera inlägg till bloggen heller.

Jag bloggar sedan ett halvår tillbaka.

Jag har fått ut en del jobbiga tankar och funderingar på så sätt, samtidigt som man kan skriva om det som intresserar mest, blommor och trädgård...

Växtharmoni är ju ett underbart bloggnamn! Jag skulle absolut leta upp din blogg och följa den!

Ha en bra dag/MOnica
skogstroll
rose.gif
Annica J
Jaha, så länge var jag borta...Men nu e matta (LÅÅÅÅÅÅNG) pålagd i sängkammaren-phust det var ej lätt, hade jag varit bläckfisk med åtta armar hade det varit betydligt lättare att tampas med möbler samtidigt som matta. Men det var INTE därför jag skrev- JAG har fått växtpaket idag-fick lapp av brevbäraren och skall sedan upp till mataffären och få mig ett paket-ÅH vad skoj!! Undrar om det var någon där uppe angel_not.gif som såg jag behövde en "present" idag?

Skall sedan försöka kolla mer vad jag har för kort....skulle behöva eran hjälp på forumet att artbestämma några växter....

ha det gott sålänge. Kram
Myosotis
CITAT (Annica J @ 01-10-2010, 13:35) *
...hade jag varit bläckfisk med åtta armar hade det varit betydligt lättare att tampas med möbler samtidigt som matta...

Ja det hade varit en intressant syn biggrin.gif
mamamaggan
VIll bara skicka lite uppmuntran till dig , stå på dig tjejen . smiley_small_hug.gif
Olle A
God morgon Annica! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Annica J
CITAT (Olle A @ 02-10-2010, 07:42) *

Olle

Godmorgon Olle smiley_small_hug.gif

Tack för morgonhälsningarna jag får av dig-jättesnällt och värmer mycket när man ser den blush.gif rolleyes.gif

ha en jättebra lördag... smiley_small_hug.gif

Kram Annica
Klint
Hej Annica! Hoppas så att du är lite bättre idag, kanske har ni fixat i lägenheten,eller vilat tummenupp.gif
Ha de smiley_small_hug.gif
Biggan_
Massor av peppkramar!
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Annica J
Tråkigt att erkänna men allt blev som vanligt sweatingbullets.gif -cry-.gif ranting.gif Killens storebror (närmar sig 45) och mamma bara MÅSTE ha hjälp-skruva i 4-10 skruv och han skulle sedan få komma hem.....SÄKERT. Jag har slitit som aset för att få i ordning på 3 Billy hyllor från Ikea... DET ÄR INTE LÄTT när man e kort eller bara en person. OCH som envetig jag är så har jag verkligen försökt-tji fick jag, nu har jag så ont igen så jag verkligen gråter...Det kallar jag snygg prioritering. Men men de får igen imorgon för pga av jag ej orkat eller hunnit klart så kan jag ej följa med och ordna tyger till deras husvagn (och jag tyvärr verkar nyckelperson) devil.gif whist.gif rotfl.gif OPPPPPSSSS, kunde jag inte det längre. De har bara sig själv att tacka och mig att be om ursäkt för min rygg.
JUST SÅHÄR som sambon LOVADE att det inte skulle bli när de utan min vetskap köpte en husvagn ihop-ja jag e ju tydligen med på ett hörn ändå-UTAN min vetskap som sagt...nä nä det är ERAN grabbar men det ger er ej rätten att skita i mig och bara köra över mig -cry-.gif

Hoppas kvällen blir bättre,när jag fått undan en av hyllorna kanske jag kan försöka se lite tv..

kram och ha det gott alla!
herkules
men vad är det för mespropp till karl du har som inte står upp för dig?
du verkar ha det skitjobbigt och ännu jobbigare är ju tyvärr att det bara är du som kan förändra din situation.
Klint
Nämen va f--n! ranting.gif trostar.gif
Om du orkar tycker jag du ska fråga om inte dina/sambons grejer är lika viktiga som brorsans, eller förresten kan du inte säja -Va bra nu har ni vanan och ångan uppe kom hit och fortsätt med hyllorna så kan jag vila och tyvärr orkar jag inte med gardiner men kanske nästa helg.

Fenja
Jag har som vanligt lite svårt att förstå varför man lämnar ut både sig själv och sina anhöriga på det här sättet på ett forum. Jag skulle bli innerligt både förbannad och besvinken om det hände mig.
Mvh
Fenja
Eva-Helene
CITAT (Fenja @ 02-10-2010, 18:21) *
Jag har som vanligt lite svårt att förstå varför man lämnar ut både sig själv och sina anhöriga på det här sättet på ett forum. Jag skulle bli innerligt både förbannad och besvinken om det hände mig.
Mvh
Fenja

Känner du personerna som berörs? IRL, alltså. Det gör inte jag... Och någonstans måste TS få avreagera sig!!!

Annica, jag tycker det är så jäddrans orättvist och j*vligt olyckligt att du har så många egocentriska människor omkring dig som inte kan se längre än till deras egna behov crying.gif Har dom öht tillbringat en hel dag tillsammans med dig? Så att dom möööjligen märker vilka svårigheter din svåra värk medför. kram2.gif
Katie
smiley_small_hug.gif Ta det lugnt och låt dem vänta på sina gardiner eller själva välja tyg om de har bråttom.
Myosotis
CITAT (Annica J @ 02-10-2010, 15:34) *
...nu har jag så ont igen så jag verkligen gråter...

Olle A
God morgon Annica! Här får du dagens morgonkramar. Hoppas att du får en bättre dag idag. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Skruttis
God morgon från mig också Annicka.
Hoppas värken från igår har lagt sig lite nu.
Ta det lugnt idag och pyssla lite istället för att bry dig om några gardiner.

Var rädd om dig! smiley_small_hug.gif
Klint
Morning kram1.gif
Olle A
God morgon Annica! Hoppas att värken är borta och att du får en så fin dag som du kan ha. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Annica J
TACK Olle, du e bara för go! kompiskram.gif Uppskattar dina "kramar".

Kram tillbaka, ha en underbar dag!

Kram Annica
Myosotis
Kram från mig också! Undrar fortfarande hur katten mår?
Annica J
Hejsan Myosotis!

Förlåt jag ej svarat på din fråga..Katten mår inget vidare just nu, har under några veckor nu inte klarat vara sig blötfoder/torrfoder eller vatten...Varför vet vi ej men han springer och mår dåligt på både det ena och det andra stället. Gått ner en massa i vikt och jag kokar nu mat till han dagligen och får portionera riktigt ordentligt under dagen annars blir det utgifter på direkten igen thumbdown.gif Jag har verkligen slut på ideer och min ork finns ej mer. ENDA varför vi behåller han just nu e för han e glad och pigg och alert hela tiden, han verkar ej ha ont på något sätt... Men men man får se jag vågar aldrig hoppas nu från dag till dag. Lika pratig och busig ä han och...Beslutet är taget att OM eller NÄR han visar att han lider eller har ont skall vi ta bort han, lugnast för honom.

Hur går det med dina katter?

Kram Annica
Myosotis
Mina mår bra tack, men det låter ju inget vidare med din! Har du varit hos veterinären med honom? Kokt fisk och ris ska vara bra för magen, har du testat det? Eller han kanske är kräsen? Klappa honom från mig!
Annica J
Tyvärr har han något fel på lever eller om det var njure (fick veta för många år sedan av veterinär) och får därför specialfoder....men tyvärr spårar han ur totalt och nu det enda som verkar funka att ge honom e sönderkokt kyckling, för övrigt tål han nästan bara detta och thumbdown.gif Men vad gör man inte för sin "grabb" confused.gif vad jag misstänker själv så verkar han även vara överkänslig eller ha andra problem med magen för får han något som helst lilla av något annat blir han dålig i veckor igen.

Kram Annica
kerstin z5-6
hade han urin sten >?i så fall finns bra botemedel numera
Klint
Tänkte bara säja hej och tråkigt med din katt trostar.gif
mamamaggan

Stå på dig , ingen har rätt att " förstöra " ditt liv !
Annica J
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-10-2010, 20:14) *
hade han urin sten >?i så fall finns bra botemedel numera

Hejsan. Nej tyvärr ingen urinsten utan något värde som de testar genom blodet...Var tydligen rätt dåligt då men fick veta att fick han bara specialmat så skulle han leva ett vanligt/fullt liv som en vanlig katt...TYVÄRR verkar han även nu reagera/må dålight utav hans specialfoder thumbdown.gif Så det enda som verkar funka just nu är kokt kyckling- så han får kokt mat varje dag...snacka om att man kan ha det bra, få serverad och gjord mat varje dag rolleyes.gif Men men vad gör inte man för sina djur

Kram Annica
Olle A
God morgon Annica! Här kommer goa morgonkramar till dig och katten.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon