Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Myosotis
CITAT (Annica J @ 04-10-2010, 20:11) *
...vad jag misstänker själv så verkar han även vara överkänslig...

Jag tänkte också allergi faktiskt när jag läste det du skrev. Vad har han för slags mat- och vattenskålar? När jag jobbade hos veterinären fick jag lära mig att vissa keramikskålar kan utlösa allergier åtminstone hos hund. Folk bytte foder och hade sig och inget hjälpte tills någon sa åt dem att ta bort skålen. Men det var nog mer utslag på nosen och sånt tror jag.
Orkidétjuven
Jag kan tyvärr inte riktigt minnas att vi hälsat, sorry, om mitt minne sviker. Men jag ville bara säga om du skulle ha vägarna förbi Nya zeeland, så hör av dig så kan du får en suverän guide om nya zeelänsk natur och fåglar biggrin.gif

Hoppas du får en bra dag.

cheers

Jocke
Solstorm
Njursvikt ger leverskador, kanske är det det som katten har? Vad hette specialfordret som katten fick? Om det är njursvikt så blir katten sämre av proteinrik föda.
Hoppas att ni mår bättre, både du och katten!
Klint
Hej Här kommer en kram från ett Dalsland i strålande sol smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Olle A
God morgon Annica! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Klint
Tänker på dej trostar.gif kompiskram.gif
Olle A
God morgon Annica! Hoppas du får det så bra som du kan idag.
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
mamamaggan
Hoppas du sover så gott du kan vid den här tiden Annica ! smiley_small_hug.gif
Klint
Ja och nu också! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Olle A
God morgon Annica! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle
zaaritha
Arma dej!
Fattar människor noll?
Kan de inte känna empati?
Hemskt!
Men; jag vet: jag har ont i alla leder--artros o artrit.
Men--det syns ju inte på mej---mer än att jag haltar mestadels,
har svårt att bära t ex en bricka--när jag är ute m närmaste vännerna.
De vet--de bär åt mej, t ex.
Men andra undrar varför jag är sjukpensionär!
Önskar att de fick känna på- hur det är!
Klint
Hej "gumman" hoppas du har det bra kompiskram.gif blomma.gif
Annica J
Godkväll... Är bara inne en snabb sväng här...Ville ej skriva här eller mentala orken att göra det. Skriver bara INTE BRA, sedan går jag ej in på mer.

MEN äntligen skall utredning-PÅ MIG börja och jag KANSKE kan få försöka medicinering mot all min verk, vilket jag ej kunnat då den "psykiska" delen msåte utredas med "ren" kropp sedan år tillbaka.

Tack snälla för ni finns!

Kram Annica thumbdown.gif
Olle A
KRAM på dig Annica! smiley_small_hug.gif

Olle
Biggan_
smiley_small_hug.gif från mej med!
mamamaggan
Hej Annica och välkommen till en ny dag ! smiley_small_hug.gif
Gita
CITAT (Fenja @ 02-10-2010, 18:21) *
Jag har som vanligt lite svårt att förstå varför man lämnar ut både sig själv och sina anhöriga på det här sättet på ett forum. Jag skulle bli innerligt både förbannad och besvinken om det hände mig.
Mvh
Fenja

Jag är benägen att hålla med, ett mynt har alltid två sidor och det blir alltid lite konstigt när man bara får se den ena, konstigt och lite osmakligt eftersom "de uthängda" ju inte får tillfälle att bemöta.
Gita
Klint
Jag jobbar inatt så jag säjer GOD MORGON nu! trostar.gif smiley_small_hug.gif
Anma
Men hur många av er vet vem Annica J är i verkligheten då? För att bli uthängd förutsätter ju att man vet vem man pratar om. Eller hur?
fuchsian
Anma,

Samma tanke har även jag haft trots mina fel och brister, vilket jag erkänner. Har läst igenom flera berättelser om sjukdom och trasig bil, men de får väl hållas på så länge någon orkar bry sig om samma sak vecka ut och vecka in.
Jag skulle inte lämna ut mig för att tigga omtanke, men kanske är det deras enda sätt. Jag har ingen rätt att döma någon och det som inte passar, så låter jag gå förbi. Trots allt är det upp till var och en göra som de vill, men de ger sin version som är färgad av dem och vem vet vem personen är, då är det inte lätt att sympaticera heller, men... ...fuchsian....
Chamomille
CITAT (fuchsian @ 13-10-2010, 16:24) *
Anma,

Samma tanke har även jag haft trots mina fel och brister, vilket jag erkänner. Har läst igenom flera berättelser om sjukdom och trasig bil, men de får väl hållas på så länge någon orkar bry sig om samma sak vecka ut och vecka in.
Jag skulle inte lämna ut mig för att tigga omtanke, men kanske är det deras enda sätt. Jag har ingen rätt att döma någon och det som inte passar, så låter jag gå förbi. ...fuchsian....

rotfl.gif
*Stintan*
Anma,

Jag skulle inte lämna ut mig för att tigga omtanke, men kanske är det deras enda sätt. Jag har ingen rätt att döma någon och det som inte passar, så låter jag gå förbi. Trots allt är det upp till var och en göra som de vill (utom för mig) ...fuchsian....

Jisses och det kom just från rätt käft crazy.gif
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 13-10-2010, 16:30) *
Jisses och det kom just från rätt käft crazy.gif

Ja, det gjorde det men även jag har min fulla rätt att tycka och svara om jag vill. ..Fuchsian...
Solstorm
Trolls bekanta och grannar och släktingar är väl spöken och gastar och sjöodjur. Hoppas att de hämnas på henne.
fuchsian
Tänka sig, det visste jag inte om. Tack för upplysningen. ..Fuchsian....
Anma
Anma,

Jag skulle inte lämna ut mig för att tigga omtanke, men kanske är det deras enda sätt. Jag har ingen rätt att döma någon och det som inte passar, så låter jag gå förbi. Trots allt är det upp till var och en göra som de vill, men de ger sin version som är färgad av dem och vem vet vem personen är, då är det inte lätt att sympaticera heller, men... ...fuchsian....

Jag tror du missförstod mitt inlägg, men ok.
Annica J
CITAT (Anma @ 13-10-2010, 12:51) *
Men hur många av er vet vem Annica J är i verkligheten då? För att bli uthängd förutsätter ju att man vet vem man pratar om. Eller hur?

TACK Anma, jag har EJ skrivit några namn, jag är GANSKA säker på ingen känner mig direkt privat (enbart några få här), inget vet vart jag bor eller om mitt verkliga namn verkligen e Annica... Ni får tycka vad ni vill om mig, för mig betyder ni massa och att få höra något annat än vad fel jag gör-ja även om det är från för mig främlingar gör er guld värda kompiskram.gif

Skall ej skriva mer ville bara skriva detta, då min tråd verkar ha blossat upp igen-ALLT pga jag sökte "en vän" i mörkret coh någon som såg mig- jag för den jag är.

Kram Annica....eller???(vem vet)
Olle A
KRAM på dig Annica! Klart att du får fortsätta att skriva här om hur du mår. Vi tycker ju om dig och önskar dig allt gott! smiley_small_hug.gif

Olle
xlxl67
CITAT (Annica J @ 14-10-2010, 07:35) *
TACK Anma, jag har EJ skrivit några namn, jag är GANSKA säker på ingen känner mig direkt privat (enbart några få här), inget vet vart jag bor eller om mitt verkliga namn verkligen e Annica... Ni får tycka vad ni vill om mig, för mig betyder ni massa och att få höra något annat än vad fel jag gör-ja även om det är från för mig främlingar gör er guld värda kompiskram.gif

Skall ej skriva mer ville bara skriva detta, då min tråd verkar ha blossat upp igen-ALLT pga jag sökte "en vän" i mörkret coh någon som såg mig- jag för den jag är.

Håller med föregående talare.
Hoppas du fortsätter att skriva om du mår bra av det. Strunta i det som inte hör till tråden. Det borde alla göra.
Annica J
Tack för vad ni skrev... smiley_small_hug.gif rolleyes.gif blush.gif Betyder mycket även om jag ej känner er. Kram på er alla och ha en riktigt bra dag. Så glad ni finns.

Kram Annica
Sussie F-Flower
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
till DIG, Annica!
Anma
Kram till dig Annica! Strunta i dem som skriver elakheter och ifrågasätter. Du har gjort en jättestor sak som söker stöd här,en bra sak.
kompiskram.gif
fuchsian
OK,

Jag kanske missuppfattade Anma, men ingen vill väl ifrågasätta någon som ber om hjälp. Sen är det så att vi är alla olika och inte känner varandra eller det som skrivs, men om detta hjälper någon så då är det mycket positivt och en bra säkerhetsventil.
Alla kan inte veta eller kunna att stå där till tröst, även att man läser igenom andras berättelser, kan inte alla kanske finnas till, men det finns så många olika medlemmar, så det finns alltid några som kan ta sig an personens beskymmer och det bästa är att det finns några återkommande, så det blir tryggare för den som behöver stöd än att alla gör det. ... Fuchsian....
Rihane
CITAT (Annica J @ 14-10-2010, 07:35) *

Fortsätt och skriv du. Var försiktig med vad du ger ut bara men det verkar du veta.
Skruttis
Nej, nej, nej Annica. Sluta inte skriva. -fear-.gif
Vi är ju flera här som vill stötta och hjälpa dig om vi kan.

Och du, glöm inte att det finns PM också.

Var rädd om dig och kom ihåg vad jag skrev till dig förut är du snäll.
smiley_small_hug.gif
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 14-10-2010, 11:37) *
OK,

Jag kanske missuppfattade Anma, men ingen vill väl ifrågasätta någon som ber om hjälp. Sen är det så att vi är alla olika och inte känner varandra eller det som skrivs, men om detta hjälper någon så då är det mycket positivt och en bra säkerhetsventil.
Alla kan inte veta eller kunna att stå där till tröst, även att man läser igenom andras berättelser, kan inte alla kanske finnas till, men det finns så många olika medlemmar, så det finns alltid några som kan ta sig an personens beskymmer och det bästa är att det finns några återkommande, så det blir tryggare för den som behöver stöd än att alla gör det. ... Fuchsian....

Det fungerade väldigt bra här innan du kom och la dig i alla trådar med ditt snack. Lägg dig inte i allting bara för att du har skrivklåda!

Till övriga ber jag om ursäkt att jag citerade f. och till Annica säger jag: Sluta inte att skriva här för att det finns knäppskallar!!! kram2.gif
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 14-10-2010, 12:35) *
Det fungerade väldigt bra här innan du kom och la dig i alla trådar med ditt snack. Lägg dig inte i allting bara för att du har skrivklåda!

Till övriga ber jag om ursäkt att jag citerade f. och till Annica säger jag: Sluta inte att skriva här för att det finns knäppskallar!!! kram2.gif

Inte visste jag att du tillhör gruppen knäppskallar....
Rebecca
Men snälla *Stintan* och fuchsian, räcker det inte nu?? Jag ser er två bråka i nästan varenda tråd jag är inne och läser. Måste någon jämt "ge svar på tal"?

Kan inte någon av er vara mogen nog att bara släppa det - för en gång skull.
fuchsian
CITAT (Rebecca @ 14-10-2010, 15:40) *
Men snälla *Stintan* och fuchsian, räcker det inte nu?? Jag ser er två bråka i nästan varenda tråd jag är inne och läser. Måste någon jämt "ge svar på tal"?

Kan inte någon av er vara mogen nog att bara släppa det - för en gång skull.

Rebecca,

Jag har bett och bönat att låta mig vara fri, men det kvittar vart jag går, Kommer också stintan.
För det mesta ignonerar jag henne, men när jag skriver ett inlägg, så kommer hon efter med massa dumheter.
Jag har en stund sedan bett henne vänligt att låta mig vara och ignonera mig, men vad hjälper det?

Detta var sista gången som jag ber henne att sluta förfölja mig. Jag är så trött på att inte kunna vara i fred så hon kommer inte få några som helst inlägg fr. mig och jag kommer att hoppa över allt om hon kommer efter mig i en tråd. Säkerligen avstår jag från den tråden pga. detta.

Jag vill ha lugnt i forumet och har försökt överse så mycket, men jag tänker inte vara nåns hackcykling.
Jättebra av dig REBECCA att ta upp det. Jag har ignorerat några som följer med henne och då är det fridens liljor. JAG TAR DET FÖRSTA STEGET OCH SLÄPPER HENNE, nu är måttet rågad.
Hon vill mig illa, men jag är inte med på det. ... fuchian...
Rebecca, är du med det klara att jag sätter stopp, men ansvarar inte det om hon kommer efter och lägger sig i.?
faasiken, nån måste tänka på det hela att alla får vara ifred med sina diskussioner, då är jag den första att avstå vidare samvaro med henne. ...Fuchsian....
Klint
thumbdown.gif Nej nej sluta inte skriva!
Jag ser det lite såhär: om man skriver om rosor i en tråd och någon svarar som inte ens vet hur rosor ser ut men börjar disskutera tulpaner och maskrosor i långa utlägg Ja då har den personen problem men det är inget jag kan gölra något åt,men jag är ju fortfarande intresserad av rosfrågan!
Så jag vill gärna fortsätta "prata" med dej.Vet inte var du bor vad du heter hur du ser ut men jag gillar dej tummenupp.gif Jag här kommer lite uppmuntringskramar
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
fuchsian
CITAT (Klint @ 14-10-2010, 16:06) *
thumbdown.gif Nej nej sluta inte skriva!
Jag ser det lite såhär: om man skriver om rosor i en tråd och någon svarar som inte ens vet hur rosor ser ut men börjar disskutera tulpaner och maskrosor i långa utlägg Ja då har den personen problem men det är inget jag kan gölra något åt,men jag är ju fortfarande intresserad av rosfrågan!
Så jag vill gärna fortsätta "prata" med dej.Vet inte var du bor vad du heter hur du ser ut men jag gillar dej tummenupp.gif Jag här kommer lite uppmuntringskramar
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

Bra, hjälp till och läka denna tråd till det som det är avsett för. Jag håller mig borta. Fuchsian..
Rebecca
CITAT (fuchsian @ 14-10-2010, 15:59) *
Rebecca,

Jag har bett och bönat att låta mig vara fri, men det kvittar vart jag går, Kommer också stintan.
För det mesta ignonerar jag henne, men när jag skriver ett inlägg, så kommer hon efter med massa dumheter.
Jag har en stund sedan bett henne vänligt att låta mig vara och ignonera mig, men vad hjälper det?

Detta var sista gången som jag ber henne att sluta förfölja mig. Jag är så trött på att inte kunna vara i fred så hon kommer inte få några som helst inlägg fr. mig och jag kommer att hoppa över allt om hon kommer efter mig i en tråd. Säkerligen avstår jag från den tråden pga. detta.

Jag vill ha lugnt i forumet och har försökt överse så mycket, men jag tänker inte vara nåns hackcykling.
Jättebra av dig REBECCA att ta upp det. Jag har ignorerat några som följer med henne och då är det fridens liljor. JAG TAR DET FÖRSTA STEGET OCH SLÄPPER HENNE, nu är måttet rågad.
Hon vill mig illa, men jag är inte med på det. ... fuchian...
Rebecca, är du med det klara att jag sätter stopp, men ansvarar inte det om hon kommer efter och lägger sig i.?
faasiken, nån måste tänka på det hela att alla får vara ifred med sina diskussioner, då är jag den första att avstå vidare samvaro med henne. ...Fuchsian....

Tack fuchsian, ibland är det helt enkelt så att två människor inte går ihop. Svårare än så är det inte. Märk nu väl att jag inte pekar ut någon av er som syndabock! Låter jättebra fuchsian att du väljer att ignorera henne i fortsättningen. *Stintan* kanske kan göra samma sak? Hoppas nu det kan bli lugnt mellan er två. Jag har absolut inget emot er båda, tro inte det, men jag blir så trött på att det jämt är hetsiga diskussioner mellan er som ofta tar över trådarnas huvudsyfte. Skriver hon om dig/du om henne så kan ni väl helt enkelt bara låta det passera förbi utan att ta någon större notis.

Kan ni inte blockera varandras inlägg på nåt sätt? Så ni slipper se varandras inlägg. Hade ju varit väldigt bra eftersom ni båda kan njuta av forumet då och skriva i vilka trådar ni vill utan att ni kommer i konflikt.

Värt att nämnas igen - jag gör ingen av er till syndabock men vill bara få slut på de eviga bråken mellan er. tror inte jag är ensam om det... Kram på er smile.gif

Edit:
Och såklart, en jättekram till Annica! Hoppas din dag varit bra hittills blomma.gif
fuchsian
CITAT (Rebecca @ 14-10-2010, 15:13) *
Tack fuchsian, ibland är det helt enkelt så att två människor inte går ihop. Svårare än så är det inte. Märk nu väl att jag inte pekar ut någon av er som syndabock! Låter jättebra fuchsian att du väljer att ignorera henne i fortsättningen. *Stintan* kanske kan göra samma sak? Hoppas nu det kan bli lugnt mellan er två. Jag har absolut inget emot er båda, tro inte det, men jag blir så trött på att det jämt är hetsiga diskussioner mellan er som ofta tar över trådarnas huvudsyfte. Skriver hon om dig/du om henne så kan ni väl helt enkelt bara låta det passera förbi utan att ta någon större notis.

Kan ni inte blockera varandras inlägg på nåt sätt? Så ni slipper se varandras inlägg. Hade ju varit väldigt bra eftersom ni båda kan njuta av forumet då och skriva i vilka trådar ni vill utan att ni kommer i konflikt.

Värt att nämnas igen - jag gör ingen av er till syndabock men vill bara få slut på de eviga bråken mellan er. tror inte jag är ensam om det... Kram på er smile.gif

Edit:
Och såklart, en jättekram till Annica! Hoppas din dag varit bra hittills blomma.gif

Hej Rebecca,
Jag vet mycket väl att det blir slitsamt och jag är för fred och inte krig. Men som du har märkt, har inte heller jag kunnat hålla mig tillbaka. Har hoppats att få en fungerande nivå, men det går inte.
Jag har bett om hjälp att ignonera hennes inlägg, men det funkar inte med det vanliga sättet. Jag fick stopp på 2-3 andra som följde med henne och det har kännts lugnt, bara blättra vidare.
Jag uppfattar inte alls att här ska nu utses en syndabock utan lugnet för alla är huvudsaken.
Jag ska se vad jag kan göra åt det, men kommer att hoppa över allt hon skriver. Jag har redan i somras bett om att inte bli förföljd, men något är det som jag inte vet om. jag blir ingen fiende, kommer att svara alla som frågar/undrar i normal ton, för jag är inte den som surar, alla ska få sig en chans.
Detta är Annikas tråd, men kanske spänningarna släpper hos var och en genom det jag har bestämt mig för.
Annika ska få ha det bra med dem hon litar på, inte tu tal om annat, och du Rebecca ska ha en smiley_small_hug.gif för jag har kämpat rätt ensam om min tillvaro och du gav den sparken som satte sig just där det behövdes som bäst. Tack!
Jättekram till alla smiley_small_hug.gif och lår detta passera och ge hjälp till Annica! .. Fuchsian....
Fjortispower
Haha asså fuchsian är som odla.nu:s egna myggart, varenda "liknande denna - tråd" är bombade med inlägg av henne som är typ skitlånga och innehållet är i för sig fint förklarande men jobbigt när det blir off topic biggrin.gif Typ varje inlägg är som en mini-novell. Håller ni med?
Rebecca
CITAT (Fjortispower @ 14-10-2010, 17:09) *
Haha asså fuchsian är som odla.nu:s egna myggart, varenda "liknande denna - tråd" är bombade med inlägg av henne som är typ skitlånga och innehållet är i för sig fint förklarande men jobbigt när det blir off topic biggrin.gif Typ varje inlägg är som en mini-novell. Håller ni med?

Men jättekul att du spär på det här ännu mer. Lägg ner nu istället! Vems inlägg är offtopic egentligen...? Håll dig till trådens ämne nu eller skriv inte mer här. Det har redan varit för mycket tjafs om allt annat. Från och med nu ska tråden handla om ANNICA.
*Stintan*
CITAT (Rebecca @ 14-10-2010, 17:16) *
Men jättekul att du spär på det här ännu mer. Lägg ner nu istället! Vems inlägg är offtopic egentligen...? Håll dig till trådens ämne nu eller skriv inte mer här. Det har redan varit för mycket tjafs om allt annat. Från och med nu ska tråden handla om ANNICA.

Undrar bara om du har läst tråden ifrån början Rebecca? Om inte så gör det!
Fjortispower
CITAT (Rebecca @ 14-10-2010, 17:16) *

Asså eaq, jag får skriva vad jag vill. Orka bestämma att tråden bara får vara om ANNICA. Man ba, leker odlas egna polis eller ?
Rebecca
CITAT (*Stintan* @ 14-10-2010, 17:43) *
Undrar bara om du har läst tråden ifrån början Rebecca? Om inte så gör det!

Det har jag, hurså?
*Stintan*
CITAT (Rebecca @ 14-10-2010, 18:34) *
Det har jag, hurså?

Det verkade inte så men du kanske bara leker självutnämnd forumpolis nono.gif
Anma
Vad trist att en som försöker få lugn i tråden vars syfte är helt annat än det den utvecklas till blir istället ifrågasatt och indragen.
Annica, fortsätt skriv och bortse från det som inte hör hemma här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon