|
Rebecca
14-10-2010, 18:22
CITAT (*Stintan* @ 14-10-2010, 18:47)  Det verkade inte så men du kanske bara leker självutnämnd forumpolis  Ber så mycket om ursäkt om det uppfattats så. Det var såklart inte meningen.  Jag ville bara få tråden sluta vara så offtopic eftersom det kändes som den hade spårat ur. Jag har läst vartenda inlägg i tråden, men tidigare inte skrivit eftersom jag själv har varit ganska berörd av en sådan här situation, och inte kommit fram till något som jag kände kunde tillföra diskussionen. Jag ville helt enkelt fundera igenom vad jag skulle skriva. Nu kunde jag dock inte låta bli att ta upp detta eftersom det enligt min mening spårade ur för mycket. I vilket fall som helst ber jag om ursäkt om jag verkat för på och för bestämmande. Ville bara försöka få tråden att återgå till rätt spår.
*Stintan*
14-10-2010, 18:25
Det är vi ju flera som önskat redan från sidan ett men ju fler som matar på OT desto mer blir det ju tyvärr.
Aqvakul
14-10-2010, 18:38
CITAT (Anma @ 14-10-2010, 19:18)  Vad trist att en som försöker få lugn i tråden vars syfte är helt annat än det den utvecklas till blir istället ifrågasatt och indragen. Annica, fortsätt skriv och bortse från det som inte hör hemma här.  Ingen skugga faller över Rebecca, som bara läste tråden och försökte få lite hyfs på den. Hur skulle hon kunna veta allt som hänt innan, med många jobbiga inlägg från fuchsian och hennes och *Stintan*s tidigare konfrontationer...
Rebecca
14-10-2010, 18:46
CITAT (Aqvakul @ 14-10-2010, 19:38)   Ingen skugga faller över Rebecca, som bara läste tråden och försökte få lite hyfs på den. Hur skulle hon kunna veta allt som hänt innan, med många jobbiga inlägg från fuchsian och hennes och *Stintan*s tidigare konfrontationer... Tack! Ville som sagt inget illa överhuvudtaget. NU tycker jag vi släpper det här helt och låter tråden återgå till vad den ska vara.
fuchsian
14-10-2010, 21:45
Stort tack till er Rebecca Anma o Aqva ---------vi jobbar för freden och främst för Annica!  Fuchsian...
Sussie F-Flower
15-10-2010, 00:22
Kramar igen, till dig, Gumman! Nu tränar jag på att vara vaken då jag snart (imorgon) ska jobba 3 nätter i sträck... Gör det bästa DU kan, av kommande dag, så ska du se att ett av de mål du har kommer att gå i lås... Mvh. Sussie.
Myosotis
15-10-2010, 09:33
CITAT (Rebecca @ 14-10-2010, 17:16)  Från och med nu ska tråden handla om ANNICA. Fortsätt skriva Annica!  Hur mår du idag?
CITAT (fuchsian @ 14-10-2010, 22:45)  Stort tack till er Rebecca Anma o Aqva ---------vi jobbar för freden och främst för Annica!  Fuchsian... Varför skriva. Dina inlägg blir ju inte lästa av Annica efter att du sårat henne så oerhört.
Fjortispower
15-10-2010, 12:32
Äsch får väl också bidra: Annica - fortsätt skriv! Menar det! ' Ok, jag må flumma runt här på forumet men vill inte störa för någon!  Ett snällt monster alltså.
Hoppas du har det bra Annica. Fortsätt att skriva av dig, det hjälper
Annica J
15-10-2010, 16:29
Hejsan...
Idag tog jag "en tjur vid hornen"... Jag ringde vct och bad om hjälp, FÖRMODLIGEN har jag blodbrist som har gått för långt....blev riktigt dålig igår och började luska i vad som hänt. Är riktigt seg/slö och deppig idag och men men det MÅSTE finnas en ljusning! Glad för alla era inlägg, ni är underbara och så glad ni finns.
Massa kram A
KRAM på dig Annica! Bra att du ringde, hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver! Olle
Annica J
16-10-2010, 09:27
Ja, vad FAN e det för idé jag försöker något egentligen!?!? kroppen skriker utav värken och det gör så ont så jag svettas om vartannat om jag ej e på toaletten och mår illa för det gör så ont...vad gör jag sedan efter det??? Jo, jag fortsätter städa och plocka för annars blir ju ingenting gjort!!-sedan en sväng till toaletten igen och sedan fortsätta igen...VAD FAN E DET FÖR FEL PÅ MIG!!!!??? Jag orkar verkligen inte av att lämna det för jag vet att då får jag dubbelt imorgon----jävla press-jävla JAG MÅSTE! Kan man inte bara trolla FÖR EN GÅNGS SKULL I LIVET, så jag slapp allt-FÖR BARA EN DAG????? Nix jag bara går och går och går och går och går som en JÄVLA evighetsmaskin som sedan blir liggande i MYCKET SVÅRA SMÄRTOR eller också svimmar jag... Min tankegång DÖDAR mig men jag vet ej vad jag kan göra för att vända det...Kan någon tipsa om något kanske??
Helvetes jävla helg!
Hoppas NI har det bättre där ute...
kram en jävla gnällig a
CITAT (Annica J @ 16-10-2010, 10:27)  Ja, vad FAN e det för idé jag försöker något egentligen!?!? kroppen skriker utav värken och det gör så ont så jag svettas om vartannat om jag ej e på toaletten och mår illa för det gör så ont...vad gör jag sedan efter det??? Jo, jag fortsätter städa och plocka för annars blir ju ingenting gjort!!-sedan en sväng till toaletten igen och sedan fortsätta igen...VAD FAN E DET FÖR FEL PÅ MIG!!!!??? Jag orkar verkligen inte av att lämna det för jag vet att då får jag dubbelt imorgon----jävla press-jävla JAG MÅSTE! Kan man inte bara trolla FÖR EN GÅNGS SKULL I LIVET, så jag slapp allt-FÖR BARA EN DAG????? Nix jag bara går och går och går och går och går som en JÄVLA evighetsmaskin som sedan blir liggande i MYCKET SVÅRA SMÄRTOR eller också svimmar jag... Min tankegång DÖDAR mig men jag vet ej vad jag kan göra för att vända det...Kan någon tipsa om något kanske??
Helvetes jävla helg!
Hoppas NI har det bättre där ute...
kram en jävla gnällig a Usch, så jag känner igen det! Har efter många år lärt mig. VILA! Gör lite, vila, gör lite vila. Innan du mår så dåligt att allt är skit, vila innan! Har du sambo? Minns inte! I så fall måste han börja hjälpa till! Släpp kraven, och vila!
Aqvakul
16-10-2010, 09:44
Hej Annica! Nu har jag följt med lite i ditt liv under några år. Tyvärr verkar du ha fastnat i ett litet helvete: En hemsk sjukdom, en mor som saknar emapti och en pojkvän som sällan är hemma och verkar bry sig mkt om annat. Varför städar du när du mår dåligt av det? Det kan väl sambon göra. Varför bor du kvar på samma ort som en mor som du inte har något stöd av? Jag förstår att du behöver få ut en massa frustration, vilket du förhoppningsvis får i denna tråden. Men du måste också agera för att förändra din livssituation. Flera vänner här på Odla har erbjudit dig att komma och hälsa på och bo hos dem ett slag. Ta fatt i dessa erbjudanden nu, de kanske inte gäller sen. Sköt om dig! Anders
Kolla med din husläkare/sjukgymnasten om det finns någon kurs du kan gå. Just nu går jag i en smärtgrupp där vi är 6 tjejer och en kille med långvarig smärta. Det är Basal Kroppskännedom varvat med föreläsningar och diskussioner. Jag tror att jag hade mått väldigt bra av att gå en sån kurs då, innan jag lärde mig att leva med detta. Det är bra nu också, i synnerhet Basal kroppskännedom, resten är mycket sånt som jag redan vet och kan och bearbetat. Men det är värt mycket för mig ändå att gå där.
Kolla upp om det finns något sådant på din ort. Det kan vara en väg tillbaka till ett bra liv, trots att du fysiskt inte mår bra.
Chamomille
16-10-2010, 13:26
Men lilla vän.  Skit i alla "måsten". Ta hand om dig själv för guds skull
Eva-Helene
16-10-2010, 13:44
Lyssna på och gör som Aqvakul och Chamomille "säger"! Följ också Anma:s råd! Mycket kloka människor det där Åsså säger du till på skarpen åt din sambo! Nog 17 ska han väl ändå ställa upp och städa! Han bor ju där han också!!! För detär väl inte bara du som stökar till därhemma?
Biggan_
16-10-2010, 13:47
CITAT (Eva-Helene @ 16-10-2010, 14:44)  Lyssna på och gör som Aqvakul och Chamomille "säger"! Följ också Anma:s råd! Mycket kloka människor det där Åsså säger du till på skarpen åt din sambo! Nog 17 ska han väl ändå ställa upp och städa! Han bor ju där han också!!! För detär väl inte bara du som stökar till därhemma?  Håller med! Kram på dej!
mamamaggan
16-10-2010, 13:56
Snälla Annica !!! Sluta att ta kål på dig själv ! Du måste visa att du menar allvar med att du är sjuk. När jag flyttade ihop med min man hade vi kommit överens om att han skulle diska om jag lagade maten. När han inte gjorde det så lät jag helt enkelt disken stå , till slut diskade jag så att jag kunde äta . Då först fattade han ! Sedan har det i stort sett aldrig varit några problem med arbetsfördelningen. Ibland måste man sätta ner foten och visa att man menar allvar. Du får " lida " under en tid när det inte är städat men som sagt så stökar han till minst lika mycket som du gör , låt honom ta över städandet. Gör det du kan och orkar men resten SKA banne mig han göra annars är han inte mycket att ha.
Myosotis
16-10-2010, 14:41
CITAT (Annica J @ 16-10-2010, 10:27)  ...jag fortsätter städa och plocka för annars blir ju ingenting gjort!!...  Försök sluta städa och plocka, du kan inte göra det när du mår så dåligt. Det borde verkligen sambon ta hand om, uppenbarligen förstår han inte hur dåligt du mår.
Vi är många som tänker på dej och vill ge dej råd,jag har aldrig varit speciellt sjuk däremot mått väldigt dåligt psykiskt har haft en så kallad livskris.Till slut kom jag fram till att den ende som måste stå ut med mej 24tim/dygn är jag själv.Alltså är det min skyldighet mot mej själv att må så bra jag kan. Mitt råd är att du behöver miljöombyte,kan du inte åka till nån som frågat dej jag är övertygad om att de menar allvar när de frågar.Att komma ifrån och bara vara. Sedan behöver du ju hjälp med din smärta,hur gick det med vårdcentralen var du där,får man ingen hjälp har man ju rätt att gå någonannanstans,du behöver ju nån som lyssnar ordentligt till vad du säger. Kanske vaknar sambon upp om du försvinner ett tag, och du själv kanske märker att du klarar dej själv,man måste ställa krav även om det är svårt. Jag tror (anser att man aldrig kan veta sånt),att jag i din situation krävt av sambon ett riktigt klargörande samtal där du påtalar ordentligt vad du känner,risken man tar är ju att sambon bryter,men det finns ju inga garantier i livet.Funkar inte det hade jag skrivit ut denna tråd lagt på köksbordet och åkt iväg till nån. Känns som du måste göra något nu,är man längst nere kan det bara gå uppåt. Hoppas så att du tänker på dej själv
Chamomille
19-10-2010, 07:01
 gumman.
Morgonkramar härifrån också. Olle
Annica J
19-10-2010, 08:34
Tackar tackar alla...FÖRSÖKER liksom bara va idag så att säga...hålla i ordning på mina tankar och sortera...bara längtar till jag skall komma till psykologen nästa gång. Fick tag i annorlunda/udda växter igår så jag fick en liten "glad/positv-dos... men men man känner ju sig så skyldig efter när man köpt, för pengarnas skull  jag VET jag mår bättre av växterna men att jag köpt något onödigt sitter så benhårt i märgen...Skall på jakt idag efter nu vulcangrus/vulcansten att plantera i-trots dåligt väder men det blir värt promenaden Tack mina vänner för ni finns-ni e för goa-så glad ni finns! Kram Annica
Myosotis
19-10-2010, 08:48
CITAT (Annica J @ 19-10-2010, 09:34)  ...FÖRSÖKER liksom bara va idag så att säga...hålla i ordning på mina tankar och sortera... [attachment=55686:heja.gif] Jättebra!! Nyfiken... vad köpte du för växter? Du är VÄRD det, sluta genast att ha dåligt samvete för pengarnas skull.  De är medicin för din själ, och medicin kostar nu en gång pengar. Ha en trevlig dag trots vädret (en promenad i regn kan faktiskt vara väldigt uppfriskande!)!
Annica J
19-10-2010, 09:04
Hejsan Myosotis! Jag köpte någon form av Rhipsalis i ampel, ganska smala grenar som liksom e vridna om vartannat och sedan fick jag tag i någon slags Stapelia cresta/cristata....fast som vanligt hade de i affären inte en susning-JAG fick fråga och försöka berätta-de hade fått stapelian som suckulent/kaktus och den andra visste de inget om... skall idag plantera stapeliorna (köpte faktiskt tre) då jag e så svag för cristata formen i vulcangrus (om jag hittar) och Rhipsalisen duschade jag igår och hänger nu fint i fönstret.... Till och med fått en klapp eller två  kan ju inte låta bli. Skall försöka ta lite kort så ni får se och KANKSE kan hjälpa mig artbestämma Rhipsalisen. Kram A
Myosotis
19-10-2010, 09:06
Inte för att jag skulle kunna hjälpa dig att artbestämma, men det ska bli kul att se bilder!
Annica J
19-10-2010, 11:32
Inga problem Myosotis-vi slår våra kloka hjärnor ihop  VET bara att det är någon form av Rhipsalis men inte den blekaste vad för någon...Kanske NÅGOn som ser min tråd och KANSKE vet något  I vilket fall så blir jag glad om någon kanske vet men jag e även bara glad att ha den oavsett sort....så vacker på sitt speciella lilla vis...
Eva-Helene
19-10-2010, 12:09
Härligt Annica! Kolla på http://www.rhipsalis.com/ så kanske du hittar din där.
*Stintan*
19-10-2010, 12:26
Bra Annica och en stor
Annica, vad roligt att du fick tag i fina, annorlunda växter idag. Du är värd varenda en av dem! Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|