|
Hej igen Annica! Jag har tänkt på dej flera ggr och undrat hur du har det.Jag har varit ganska mycket på odla sista tiden efter ett längre uppehåll,det är många man känner igen men bara häromdan funderade jag på dej och nu skriver du! Så roligt att höra från dej.Jag tänker att om du inte kan bo i botaniska kan du kanske ta dej dit eller till nåt annat fint ställe en dag. Kanske en dag i veckan eller nåt? kanske kan du ha resan till Myosotis som ett mål?ja det känner du ju själv bara ett förslag.Jag är ju ingen hejare på krukväxter men kommer ihåg att vi pratade om nån med ett knepigt namn Kommer du ihåg?De som inte förstår tjusningen med växter går ju miste om nåt men det är deras förlust. och du om sambon råkade snubbla på nåt får du väl skylla på alla odlaiter för det blev verkligen fart på alla här! Det är så mycket som man inte kan förstå, ibland är det bättre att släppa och försöka acceptera att det är så inte varför. Det är så jag gör (försöker)  Pia
mamamaggan
29-09-2010, 01:06
Annica , nu har jag bara läst ditt inlägg som du skrev när du skapade tråden. Fy så du har det!!! Viken rutten omgivning ! Svårt att inte ta åt sig då.
Förstår hur du har det eftersom jag själv går på morfin ständigt , har gjort det i princip sedan 2001 , och har fått höra av min mans syster att det är synd om honom som måste göra så mycket hemma eftersom jag inte kan.
Även andra har naturligtvis åsikter om både det ena och det andra.
Svårt att bryta med sina närmaste släktingar , känns ju inte bra att inte ens din mamma eller syster förstår hur du ha det. De kanske är så vana nu också hur du har det så de inte tänker sig för. Har du talat om för dem hur du känner det när de säger som de gör ?
Vet inte hur du gör men jag sätter oftasts upp en glad min . Man kan ju inte gå och tala om för omgivningen hela tiden hur man egentligen har det och då kan det uppfattas som att man mår bra .
God morgon Annica! Du får en stor, varm morgonkram av mig. Olle
Annica J
29-09-2010, 07:18
God morgon alla!
natten har varit skaplig, ja som vanligt ungefär. Man tänker och grubblar en massa. jag KAN inte förstå vad som gör sådan skillnad på mig och min syster. varför är hon så mycket mer värd än jag?
Ja ja, nog om detta jag kommer allt få min beskärda del idag av båda pga att jag "brusade" upp igår och försökte försvara mig. Att de gör det det e okej, det skall man ha förståelse för men om jag gör det då e det riktigt illa.
Jag är så glad att ni finns, igår mådde jag riktigt dåligt (igen). Konstigt att jag bara gör fel och tänker fel hela tiden??? Det jobbigaste är nog kommentaren att speciellt min mamma vill mig bara väl-HUR DÅ?!? Förstår att vi alla har laster och bördor, många gömmer sina i skugga eller gör en struts-kör huvudet i sanden och låter andra sköta det åt dem.
Nix, ny dag nya tag (ingen ork dock, ont överallt men det MÅSTE gå) och jag skall försöka ordna med mina växter och se om jag hinner ladda mig lite innan nästa dust.
Vet ni här inne på Odla hur jag kan gå till väga med en sak? Flera år sedan fick jag arbetspraktik på en grossist/växtinköpare och fick veta att de kunde minsann ordna vad som helst...tråkiga var att detta var när jag fick veta om min fibromyalgi och jag var sällan där och till sist avbröts detta och jag blev sjukskriven av och till för sedan helt.. Efter ett par år skrev jag ett brev till deras chef (hon som sa det kunde få tag i vad som helst) och förklarade vem jag var och räckte ut en hand för hjälp-inget svar än idag. ENDA jag fått veta är att privatpersoner hjälper de ej utan företag. Någon som har förslag om hur jag kan gå till väga? För jag VET att de säkerligen kan hjälpa mig.
Kram Annica
hattstugan
29-09-2010, 07:27
Har inga svar att ge dig men en stor
Sussie F-Flower
29-09-2010, 07:41
CITAT (Annica J @ 29-09-2010, 08:18)  ENDA jag fått veta är att privatpersoner hjälper de ej utan företag. Någon som har förslag om hur jag kan gå till väga? För jag VET att de säkerligen kan hjälpa mig.
Kram Annica God morgon Annica! Förmodligen är kanske den anledningen att de vill sälja större mängder än bara typ 2 och 2... Dom vill antagligen komma upp i större kvantiteter. Vad är det du vill beställa? Kanske finns det flera här på odla som vill beställa samma växter, och då går det ju att samla ihop alla intresserade. Istället för 1st A, 1st B och 1st C, så kanske det skulle kunna bli 10 av varje (eller 20?) om flera vill ha samma växter som dig, Annica. Då vill nog företaget sälja ska du se. Ha en bra dag! Nu ska jag gå och sova då jag har jobbat i natt...
Annica J
29-09-2010, 07:49
Sov riktigt gott Sussie F-Flower  Din ide var riktigt bra. Skall kolla/tänka igenom detta. Kram Annica
Annica J
29-09-2010, 07:58
MÅSTE bara göra en instickare....Snäll som jag som vanligt är ringde jag min mamma för att fråga hur allting var idag och att jag får väl som sagt bita i det sura äpplet att min syrra gick på mig ja även hon-GISSA svaret?!?! Jag lägger mig inte i era problem men "M" mår ej bra nu så du måste ha förståelse för henne ja även mig jag är ibott idag som min mamma sa... OCH VAD FAN TROR DE JAG E?!?! Men som sagt hon "goddtog" att jag tog skulden på mig och jag sa verkligen att jag får väl se det som okej att "M" trampar på mig och tar ut sina problem/aggressioner på mig. DETTA TYCKTE hon var helt okej!!!!! (Måste även skriva att hon har allvarliga problem med sitt ena barn, så därför mår hon ej bra). Hon har blivit mycket bitter sedan hon och hennes sambo gick isär och man får dagligen höra vad han gjort eller inte gjort och hur orättvist att hon ej har gjort eller inte gjort...VÄX UPP! SLÄPP!
Men men detta var bara första grejen för dagen, jag kommer att få mer det vet jag... SUCK!
Skruttis
29-09-2010, 08:05
Hej igen Annica J. Jättekul att höra att du fortfarande lever. Jag har funderat så mycket på vart du tagit vägen och hur du mår. Har verkligen hållit tummarna för att du skulle kommit från dina antagonister och börjat må lite bättre. Det gör ont i mig att höra att du fortfarande har samma elände kvar. Tro inte att det är fel på dig för att din mamma gör skillnad på er syskon. Det finns säkert en förklaring bakom, varför hon gör så. När jag fick veta sanningen bakom min egen "behandling" så föll alla pusselbitar på plats och det var sannerligen inte mig det var fel på!!! Jag är helt säker att det är likadant för dig. DET ÄR INTE DU SOM ÄR FEL!!!! (Förlåt att jag skriker, men jag blir så upprörd.) Snälla du, skriv gärna till mig via PM om du vill "ventilera" något.Vad som helst. Myosotis har skaffat två jättesöta myskankor.  Tror ni skulle kunna ha det jättetrevlig ihop. Var rädd om dig
CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 21:35)  Som jag upplever det får man visst berätta om sig själv och sina svårigheter, sjukdomar mm. här på Odla men det gäller HUR man gör det, går man in och "snor" andras trådar i syfte att själv få all uppmärksamhet så är man helt fel ute. Det är ingen tävling om vem som är sjukast eller vem som råkat värst ut och att komma med inlägg som: "jag har minsann lidit" är enbart löjeväckande.
Chamomille
29-09-2010, 09:54
Kram Annica  Ta hand om dig tjejen
Myosotis
29-09-2010, 12:16
Stackare vilken tråkig situation du hamnat i! Sköt om dej, här finns många goda lyssnare som du säkert har märkt!
Elisabeth-Västkustkolonisten
29-09-2010, 13:12
Annica man måste försöka att hålla sig ifrån dumma, elaka människor när man mår dåligt. Även om det är dom närmaste.
Fibron blir ju värre när dom kommer med sins kommentarer och även nervsmärtorna i ryggen blir värre när du blir så upprörd över deras sätt mot dig.
Jag har kopplat bort alla som var dumma mot mig och även om vänkretsen minskar men min hälsa går före. Man behöver ingen som förvärrar det Lycka till och krya på dig, lite för varje dag.
Elisabeth
fuchsian
29-09-2010, 14:07
CITAT (Katie @ 28-09-2010, 21:54)  Detta hör egentligen inte hemma på denna tråden MEN...
Jag brukar sällan gå in och fajtas på forum. Jag brukar ta saker öga mot öga. Hur folk har blivit drabbade av saker i sitt liv är, som Malcolm skriver, ingen tävling. Att kasta ur sig saker som då vet du inte mycket om livet, grabben är i mina ögon nedvärderande. Hur kan du veta vad han vet om livet? Du har säkert varit med om mycket fruktansvärda saker, det tvivlar jag inte på, men att trycka ner någon annan vinner ingen nåt på. Ja, detta är riktat till dig Fuchian. Jag har inte läst annat än roliga och trevliga inlägg från dig tidigare. Visst har jag sett kommentarer från andra om dig men jag har inte brytt mig, förrän nu. Vad ger dig rätten att lämna sådana sårande kommentarer. Visst fick du dräpande svar tillbaka men vad hade du förväntat dig. Det är mycket möjligt att du lidit mer än de flesta av oss. Om det vet varken du eller jag. Alla människor känner olika. Det jag kanske lider av kanske nästa som har samma åkomma inte bryr sig nåt nämnvärt över. Det ger oss ingen rätt att göra sådana påhopp mot någon annan.
Jag hoppas att du inte blir avstängd från forumet för, som sagt, det jag tidigare läst från dig har varit trevligt. Har läst här en hel del och att jag jagades till dess att jag inte orkade mera, räcker nog, men jag håller med dig att jag kunde ha tänkt till i min ilska, men det gjorde jag inte, var så pissförbannad(vilket jag sällan blir), jag har tyckt bra om dessa inlägg som vi har delat mellan oss. Jag har tänkt igenom detta och har pratat med Odla och jag kommer att vara kvar. Påhoppen på mig var värre än jag, fick jag veta, men jag sa att jag överlever det, men jag har tagit till mig det som INTE skrevs i ilska. Jag reagerar som en rabieshund om jag blir kört i ett hörn och jag lyssnar då inte alls, men den tjejen som förklarade det hela i lugn ton, kunde jag ta emot de råden hon gav mig. Så fungerar jag. Tyvärr var jag irriterad med min förskylning, annars hade jag nog vikit undan "skrölgänget". Det att jag nu nekas egna berättelser, tar jag som att det kvittar hur jag har det. Ingen känner mig i det verkliga livet och jag har gott om vänner, det säger en hel del, så ensam sitter jag inte. Dessa har jag haft över 20 år minst och om jag var SÅÅÅ BEDRÖVLIG som det målas i forum, skulle jag inte undra om vännerna hade försvunnit. Nog om skiten, hade h-värk hela dagen igår och nu bröt flunsan ut. Har vilat och käkat treo, så nu är febern nere. Det du nämnde om att jag troligen har haft svårt, stämmer. Ett helvete i mina första 16 år, men man får förlåta och gå vidare, men man får en förståelse för andra, men tyvärr har jag gått i tråden och gett mitt medlidande och empati till dem. Nu blir det inte mer av det, när det misstolkas, det är ju en piss i Missisippi jämfört med andra som haft det värre. Min mening har missuppfattats som att jag har det värre än någon, men så ligger det inte till, kanske utryckt mig på fel sätt, inte vet jag. ... fuchian....
Aqvakul
29-09-2010, 14:22
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:07)  Har läst här en hel del och att jag jagades till dess att jag inte orkade mera, räcker nog, men jag håller med dig att jag kunde ha tänkt till i min ilska, men det gjorde jag inte, var så pissförbannad(vilket jag sällan blir), jag har tyckt bra om dessa inlägg som vi har delat mellan oss. Jag har tänkt igenom detta och har pratat med Odla och jag kommer att vara kvar. Påhoppen på mig var värre än jag, fick jag veta, men jag sa att jag överlever det, men jag har tagit till mig det som INTE skrevs i ilska. Jag reagerar som en rabieshund om jag blir kört i ett hörn och jag lyssnar då inte alls, men den tjejen som förklarade det hela i lugn ton, kunde jag ta emot de råden hon gav mig. Så fungerar jag. Tyvärr var jag irriterad med min förskylning, annars hade jag nog vikit undan "skrölgänget". Det att jag nu nekas egna berättelser, tar jag som att det kvittar hur jag har det. Ingen känner mig i det verkliga livet och jag har gott om vänner, det säger en hel del, så ensam sitter jag inte. Dessa har jag haft över 20 år minst och om jag var SÅÅÅ BEDRÖVLIG som det målas i forum, skulle jag inte undra om vännerna hade försvunnit. Nog om skiten, hade h-värk hela dagen igår och nu bröt flunsan ut. Har vilat och käkat treo, så nu är febern nere. Det du nämnde om att jag troligen har haft svårt, stämmer. Ett helvete i mina första 16 år, men man får förlåta och gå vidare, men man får en förståelse för andra, men tyvärr har jag gått i tråden och gett mitt medlidande och empati till dem. Nu blir det inte mer av det, när det misstolkas, det är ju en piss i Missisippi jämfört med andra som haft det värre. Min mening har missuppfattats som att jag har det värre än någon, men så ligger det inte till, kanske utryckt mig på fel sätt, inte vet jag. ... fuchian.... Men nu skriver du ju en massa om dig själv igen. Om du vll be om ursäkt för ditt otrevliga sätt i går så gärna det, annars handlar ju denna tråden om Annica....
*Stintan*
29-09-2010, 14:29
Nu är du ju där igen fuchian! Pratar bara om dig själv i en tråd som inte alls handlar om dig utan om Annica som du var för jävlig emot utan att ha en aning om vem hon är. Låt Annica ha sin tråd ifred! Du är patetiskt som ger dig in i den igen. Skapa en egen tråd där du kan mala på om dig själv hur mycket du vill istället för att förstöra andras! Du säger att du tar till dig de goda råden men det verkar du inte alls göra för du fortsätter ju på samma vis hela tiden.
fuchsian
29-09-2010, 14:46
CITAT (Aqvakul @ 29-09-2010, 15:22)  Men nu skriver du ju en massa om dig själv igen. Om du vll be om ursäkt för ditt otrevliga sätt i går så gärna det, annars handlar ju denna tråden om Annica.... AQVA, Jag svarade på det inlägget som jag tog ur sammanhanget. Jag har inte skrivit om mig själv mer än hon undrade om och endast lite, får man inte det?. Jag har skrivit ett PM till Annica och bett om ursäkt, men hennes PM är nog inte öppen för jag får inte iväg det. Jag är inte dummare än jag begriper det, men ville inte skriva det i tråden för då sticker Stinta sin näsa dit och kallar mig återligen massa namn, som egentligen passar bäst för henne själv. Och hur ska jag då skriva?????? Det finns intressanta saker som man är med, men det får man väl inte heller skriva mer om? Jag fattar inte hur ni är funtade! Jag vill ge stöd till dom som jag kan och lindra om det går, hur tänker du människa? ska man rabortera väder och vind??? ... fuchian ....
Chamomille
29-09-2010, 14:52
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:46)  AQVA,
Jag svarade på det inlägget som jag tog ur sammanhanget. Jag har inte skrivit om mig själv mer än hon undrade om och endast lite, får man inte det?.
Jag har skrivit ett PM till Annica och bett om ursäkt, men hennes PM är nog inte öppen för jag får inte iväg det. Jag är inte dummare än jag begriper det, men ville inte skriva det i tråden för då sticker Stinta sin näsa dit och kallar mig återligen massa namn, som egentligen passar bäst för henne själv.
Och hur ska jag då skriva?????? Det finns intressanta saker som man är med, men det får man väl inte heller skriva mer om? Jag fattar inte hur ni är funtade! Jag vill ge stöd till dom som jag kan och lindra om det går, hur tänker du människa? ska man rabortera väder och vind??? ... fuchian .... Jag har ett förslag. Sätt dig på händerna eller bit av dom.
skogstroll
29-09-2010, 15:32
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:07)  Har läst här en hel del och att jag jagades till dess att jag inte orkade mera, räcker nog, men jag håller med dig att jag kunde ha tänkt till i min ilska, men det gjorde jag inte, var så pissförbannad(vilket jag sällan blir), jag har tyckt bra om dessa inlägg som vi har delat mellan oss. Jag har tänkt igenom detta och har pratat med Odla och jag kommer att vara kvar. Påhoppen på mig var värre än jag, fick jag veta, men jag sa att jag överlever det, men jag har tagit till mig det som INTE skrevs i ilska. Jag reagerar som en rabieshund om jag blir kört i ett hörn och jag lyssnar då inte alls, men den tjejen som förklarade det hela i lugn ton, kunde jag ta emot de råden hon gav mig. Så fungerar jag. Tyvärr var jag irriterad med min förskylning, annars hade jag nog vikit undan "skrölgänget". Det att jag nu nekas egna berättelser, tar jag som att det kvittar hur jag har det. Ingen känner mig i det verkliga livet och jag har gott om vänner, det säger en hel del, så ensam sitter jag inte. Dessa har jag haft över 20 år minst och om jag var SÅÅÅ BEDRÖVLIG som det målas i forum, skulle jag inte undra om vännerna hade försvunnit. Nog om skiten, hade h-värk hela dagen igår och nu bröt flunsan ut. Har vilat och käkat treo, så nu är febern nere. Det du nämnde om att jag troligen har haft svårt, stämmer. Ett helvete i mina första 16 år, men man får förlåta och gå vidare, men man får en förståelse för andra, men tyvärr har jag gått i tråden och gett mitt medlidande och empati till dem. Nu blir det inte mer av det, när det misstolkas, det är ju en piss i Missisippi jämfört med andra som haft det värre. Min mening har missuppfattats som att jag har det värre än någon, men så ligger det inte till, kanske utryckt mig på fel sätt, inte vet jag. ... fuchian.... finns nog rätt många som HAR det svårt också. Det finns nog de som skulle vara jäkligt glada om de bara hade influensa, det finns betydligt värre saker - så tänk på det nästa gång du tittar upp i himlen eller i blomrabatten att du kanske var riktigt sjuk istället för att bara ha en otäck hosta. Man fattar nog inte riktigt förrän man står där... Ibland tycker jag dina inlägg är obegripliga och mycket växlande. Vad beror det på? Och tänk gärna på att de som är ledsna och kanske deprimerade (mer än de skriver kanske) kan ta åt sig av det du skriver och det gör det ännu värre. Så ta en treo till!
Chamomille
29-09-2010, 15:48
CITAT (skogstroll @ 29-09-2010, 16:32)  finns nog rätt många som HAR det svårt också. Det finns nog de som skulle vara jäkligt glada om de bara hade influensa, det finns betydligt värre saker - så tänk på det nästa gång du tittar upp i himlen eller i blomrabatten att du kanske var riktigt sjuk istället för att bara ha en otäck hosta. Man fattar nog inte riktigt förrän man står där... Ibland tycker jag dina inlägg är obegripliga och mycket växlande. Vad beror det på? Och tänk gärna på att de som är ledsna och kanske deprimerade (mer än de skriver kanske) kan ta åt sig av det du skriver och det gör det ännu värre. Så ta en treo till!
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:07)  Har läst här en hel del och att jag jagades till dess att jag inte orkade mera, räcker nog, men jag håller med dig att jag kunde ha tänkt till i min ilska, men det gjorde jag inte, var så pissförbannad(vilket jag sällan blir), jag har tyckt bra om dessa inlägg som vi har delat mellan oss. Jag har tänkt igenom detta och har pratat med Odla och jag kommer att vara kvar. Påhoppen på mig var värre än jag, fick jag veta, men jag sa att jag överlever det, men jag har tagit till mig det som INTE skrevs i ilska. Jag reagerar som en rabieshund om jag blir kört i ett hörn och jag lyssnar då inte alls, men den tjejen som förklarade det hela i lugn ton, kunde jag ta emot de råden hon gav mig. Så fungerar jag. Tyvärr var jag irriterad med min förskylning, annars hade jag nog vikit undan "skrölgänget". Det att jag nu nekas egna berättelser, tar jag som att det kvittar hur jag har det. Ingen känner mig i det verkliga livet och jag har gott om vänner, det säger en hel del, så ensam sitter jag inte. Dessa har jag haft över 20 år minst och om jag var SÅÅÅ BEDRÖVLIG som det målas i forum, skulle jag inte undra om vännerna hade försvunnit. Nog om skiten, hade h-värk hela dagen igår och nu bröt flunsan ut. Har vilat och käkat treo, så nu är febern nere. Det du nämnde om att jag troligen har haft svårt, stämmer. Ett helvete i mina första 16 år, men man får förlåta och gå vidare, men man får en förståelse för andra, men tyvärr har jag gått i tråden och gett mitt medlidande och empati till dem. Nu blir det inte mer av det, när det misstolkas, det är ju en piss i Missisippi jämfört med andra som haft det värre. Min mening har missuppfattats som att jag har det värre än någon, men så ligger det inte till, kanske utryckt mig på fel sätt, inte vet jag. ... fuchian.... Vad var anledningen till att du pratade med Odla ? Märkligt att de lägger skulden på andra i forumet och ger dig helt fri. Hur var det nu med din sanning och min sanning.....
Annica J
29-09-2010, 16:03
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:46)  AQVA,
Jag svarade på det inlägget som jag tog ur sammanhanget. Jag har inte skrivit om mig själv mer än hon undrade om och endast lite, får man inte det?.
Jag har skrivit ett PM till Annica och bett om ursäkt, men hennes PM är nog inte öppen för jag får inte iväg det. Jag är inte dummare än jag begriper det, men ville inte skriva det i tråden för då sticker Stinta sin näsa dit och kallar mig återligen massa namn, som egentligen passar bäst för henne själv.
Och hur ska jag då skriva?????? Det finns intressanta saker som man är med, men det får man väl inte heller skriva mer om? Jag fattar inte hur ni är funtade! Jag vill ge stöd till dom som jag kan och lindra om det går, hur tänker du människa? ska man rabortera väder och vind??? ... fuchian .... HEJ. jag spärrade dig då jag EJ uppskattade ditt påhopp på mig och du gjorde MIG mycket illa-DÄRFÖR har jag både blockerat och ignorerat dina inlägg mm. Vill inte ha något som helst med dig att göra. har ALDRIG träffat en människa som var så snabb på att döma och hugga som du, och då vet du inte ens vem jag är..Kommer att fortsätta blockera och ignorera dig och TACKAR åter igen alla andra som var så snälla och stod upp för mig när du fick ditt bryt på mig- en okänd människa för dig. Tack och hej!
fuchsian
29-09-2010, 16:26
CITAT (Annica J @ 29-09-2010, 17:03)  HEJ. jag spärrade dig då jag EJ uppskattade ditt påhopp på mig och du gjorde MIG mycket illa-DÄRFÖR har jag både blockerat och ignorerat dina inlägg mm. Vill inte något som helst med dig att göra. har ALDRIG träffat en människa som var så snabb på att döma och hugga som du, och då vet du inte ens vem jag är..Kommer att fortsätta blockera och ignorera dig och TACKAR åter igen alla andra som var så snälla och stod upp för mig när du fick ditt bryt på mig- en okänd människa för dig. Tack och hej! Det var ju förklaringen till mitt PM, men var inte orolig, fler kommer inte, du bestämmer. Där skrev jag att jag är ledsen och arg på mig själv att det blev så. Det du inte visste då att jag hade fått så mycket skit och var störtbörbannad pga. att medlemmarna vill inte att jag skriver till andra och att jag inte få trösta el. bara finnas där. I det som sades att jag får inte skriva om mig, frågasatte jag att då bör det gälla också andra än mig, för mitt sätt att skriva till dom som mår dåligt har jag kommit med min medkänsla och empati, men det ska jag inte göra pga. enl. medlemmar är det en" lögn". Det kan ingen annan än veta vad som är vad, men det gäller inte. Jag ska inte bli långrandig, men det var en ursäkt och jag väntar mig inget tillbaka. Tänkte att bättre ge det direkt till dig än hela forumet, men nu är det gjort. Hoppas du får hjälp av de andra. ..fuchian...
Finns ett bra ordspråk : Som man bemöter andra blir man själv bemött.Att ta ut sin privata ilska på här dom som är svaga och har det svårt är gement och elakt.Att sedan sitta och skylla ifån sig på en massa hjälper nog inte längre Fuchian.
fuchsian
29-09-2010, 17:14
CITAT (Motti @ 29-09-2010, 16:56)  Finns ett bra ordspråk : Som man bemöter andra blir man själv bemött.Att ta ut sin privata ilska på här dom som är svaga och har det svårt är gement och elakt.Att sedan sitta och skylla ifån sig på en massa hjälper nog inte längre Fuchian. Det var ingen privat ilska, läs rätt. Jag jagades och skälldes ut och när jag till slut blev förbannad på DESSA MEDLEMMAR, halkade det över till en oskylldig person, vilket jag har bett ursäkt. Min privata ilska (händer sällan) får det/den som orsakat det i mitt privata liv. det har inget med forumet att göra. Men för faasen, jag skyller inte ifrån något/ någon och nån hjälp behöver jag inte heller för jag klarar mig alldeles utmärkt. Jag har inte trott heller att forumet enbart består av bra människor, det finns ju alla sorter. ..fuchian....
Annica J
29-09-2010, 17:15
CITAT (Motti @ 29-09-2010, 17:56)  Finns ett bra ordspråk : Som man bemöter andra blir man själv bemött.Att ta ut sin privata ilska på här dom som är svaga och har det svårt är gement och elakt.Att sedan sitta och skylla ifån sig på en massa hjälper nog inte längre Fuchian. Instämmer! Skall erkänna att idag e jag mer arg/bitter än ledsen för jag ignoreras och hålls i det mörka av min SK familj..Inte ett ljud! Men det skall jag ha full förståelse för för de mår ju dåligt-hur fan tror de jag mår när de behandlar mig såhär frågar jag bara? ja ja nog skrivit om detta men JAG till skillnad från andra attackerar ej en redan liggande person eller någon över huvud taget för att JAG mår dåligt eller har en dålig dag-SÅ GÖR MAN INTE! Detta forumet har verkligen varit min räddning och glad att Odla finns och alla snälla/vänliga Odla-iter (eller vad man skall kalla er ;-) ) Kram Annica
Alla "goa människor här"väger väl upp de andra,finns många empatiska "goingar" här  Många gånger kan det hjälpa att få skriva av sig här och få omtanke och vänlighet,tror faktiskt det hjälper många som har det jobbigt eller som är sjuka att få se att andra också kan ha det skit ,Odlaforumet blir som en ventil och man mår bättre när man får stöd och empati här,en del saker kan ibland vara jobbiga att prata direkt med andra om då är det gott att kunna titta in här och få berätta och många gånger upptäker man att man inte är ensam
Myosotis
29-09-2010, 18:17
Trevligt men obegripligt att de elaka inläggen i början av tråden nu är raderade. Göran har inte läst mitt pm än, så förmodligen var det fler som skrev eller vad är det som händer?
Meriona
29-09-2010, 18:25
Ja det var märkligt. Men som du säger - skönt. Kraftigare suddigummi hade jag inte klagat på heller.
fuchsian
29-09-2010, 18:40
CITAT (Myosotis @ 29-09-2010, 19:17)  Trevligt men obegripligt att de elaka inläggen i början av tråden nu är raderade. Göran har inte läst mitt pm än, så förmodligen var det fler som skrev eller vad är det som händer? Det har även jag gjort och jag har pratat med dom också på Odla, tänker inte sitta här och rulla tummar, även om snoret rinner. Jag tycker att jag har blivit illa behandlad och det har jag meddelat dem. Så här ska det inte gå till. Även att jag har mycket på hjärtat, så tänker jag inte hoppa i soppan utan fallskärm, alltså befinner jag vid sidan om, men denna elakhet mot mig liknar rasism. ..fuchian... Nu åker jag ju strax iväg (utan dator) och vad har man här o göra mitt på vintern? Det är odlingssesongen som gäller. Du/ni behandlar mig som något elakt, då har ni inte sett det verkligt elaka! Som tur är, finns det värsta ute, inte här inne. Min omkrets av olika sorters människor behandlar mig bra, troligen är det skillnad när man kan prata än skriva, annars skulle jag inte ha så många, trogna vänner, om de uppfattade mig som ni gör det till. .f..
Aqvakul
29-09-2010, 18:45
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 19:40)  Nu åker jag ju strax iväg (utan dator) Kan man ta det som ett löfte?
fuchsian
29-09-2010, 18:50
Vad menad du med det AQVA?
Jag hinner inte med en dator under den tiden vi kommer att vara borta, det är en hel del vi ska se över och sen vila ut, gubben har ju jobbat som besatt, så vila behövs. ..fuchian..
Annica J
29-09-2010, 18:55
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 19:40)  Det har även jag gjort och jag har pratat med dom också på Odla, tänker inte sitta här och rulla tummar, även om snoret rinner. Jag tycker att jag har blivit illa behandlad och det har jag meddelat dem. Så här ska det inte gå till.
Även att jag har mycket på hjärtat, så tänker jag inte hoppa i soppan utan fallskärm, alltså befinner jag vid sidan om, men denna elakhet mot mig liknar rasism. ..fuchian... Nu åker jag ju strax iväg (utan dator) och vad har man här o göra mitt på vintern? Det är odlingssesongen som gäller. Du/ni behandlar mig som något elakt, då har ni inte sett det verkligt elaka! Som tur är, finns det värsta ute, inte här inne. Min omkrets av olika sorters människor behandlar mig bra, troligen är det skillnad när man kan prata än skriva, annars skulle jag inte ha så många, trogna vänner, om de uppfattade mig som ni gör det till. .f.. Hur TROR DU människor reagerar på ett sådant PÅHOPP som du själv gjorde på mig?!? Fattar inte vad du har med mig att göra och VARFÖR du klagar på att människor hoppar på dig----DU började med att vara elak/sarkastisk för något du varit med om och räknade alltså inte med att få svar på tal???? Nä jag skall egentligen inte ens läsa dina inlägg-bara ignorera dig! DU FUCHIAN, fick mig att MÅ OTROLIGT DÅLIGT när jag sökte efter en räddande hand/hjälp. SNÄLLA, förstår att du har haft/har ett jobbigt liv som du så ABSLOUT gärna skall gnugga överallt...starta något eget själv istället för att lägga dig i andras för att "vinna" och visa du e här. JAG-ANNICA söker mig hit för jag fått ett enormt stöd och råd på väg, även någon som kanske lyssnar på MIG-för en gångs skull i mitt liv....Tror innerst inne MÅNGA här på Odla mår dåligt både lite här och där och kanske finner vänner och råd/hjälp här-UTAN sarkasm eller elakheter.....LÄMNA mig och min tråd i fred! SNÄLLA!
Myosotis
29-09-2010, 18:58
Bara sluta läs hennes idiotiska inlägg, det går inte att resonera med troll, det enda som händer är att du blir arg och ledsen igen.
bergvallmo
29-09-2010, 18:59
Annica J Vill bara säga kram kram...
Annica J
29-09-2010, 19:00
CITAT (Myosotis @ 29-09-2010, 19:58)  Bara sluta läs hennes idiotiska inlägg, det går inte att resonera med troll, det enda som händer är att du blir arg och ledsen igen.  Snäll-eller dum som jag e så ger jag alla en chans, tyvärr på min egna bekostnad. Men nu e det slut med svar till denna tyrann. jag kommer ej att svara henne mera. tack för din omtanke, glad du e min vän. Kram Annica
Red Top
29-09-2010, 19:03
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 19:50)     Edit: Glömde:  till Annica J.
Vad tråkigt det är när sådana här trådar blir förstörda och urartar i bråk! När någon har det jobbigt borde man väl ändå försöka stötta och hjälpa så gott man kan. Jag tycker att det är jobbigt nog att alltid vara ensam på kvällarna, där känner jag igen det som Malcolm skriver om att inte städa för man får ju inga besök ändå. Eller när folk så ofta är upptagna med varandra och inte pratar med mig på släktkalas och liknande. Direkt elaka är de inte, men jag är väl inte lika rolig som de andra. Jag ska inte dra iväg om mig själv, men tror att det finns ganska många som är ensamma, sjuka och inte blir sedda när de har det jobbigt. En klen tröst för dig som är där, men ändå. Det är i alla fall inte något fel på dig Annica! Du är lika mycket värd som din syster och alla andra. Ta hand om dig och dina växter! Stor  från Olle.
 till dej Annica. Vad jag önskar att du kunde "stänga av" dina släktingar och hitta några bra goa människor som alternativ. Usch för att de stjäl så mycket energi av dig som du behöver bättre. Hoppas du finner en "av"knapp för dem, leta efter människor som får dig må bra
Meriona
29-09-2010, 19:26
CITAT (Olle A @ 29-09-2010, 20:11)  Vad tråkigt det är när sådana här trådar blir förstörda och urartar i bråk! När någon har det jobbigt borde man väl ändå försöka stötta och hjälpa så gott man kan. Jag tycker att det är jobbigt nog att alltid vara ensam på kvällarna, där känner jag igen det som Malcolm skriver om att inte städa för man får ju inga besök ändå. Eller när folk så ofta är upptagna med varandra och inte pratar med mig på släktkalas och liknande. Direkt elaka är de inte, men jag är väl inte lika rolig som de andra. Jag ska inte dra iväg om mig själv, men tror att det finns ganska många som är ensamma, sjuka och inte blir sedda när de har det jobbigt. En klen tröst för dig som är där, men ändå. Det är i alla fall inte något fel på dig Annica! Du är lika mycket värd som din syster och alla andra. Ta hand om dig och dina växter! Stor  från Olle. Så bra du uttrycker dig Olle! (Och jag tycker att du är toppen att umgås med, så det så.)
Tack Meriona, du är för go! Olle
Kryddan03
29-09-2010, 21:57
Annica, Jag har inga ord att ge dig - många andra har uttryckt det så bra här i tråden. Istället får du en stor
God morgon Annica! Du får en stor, varm morgonkram idag också. Olle
Sussie F-Flower
30-09-2010, 07:13
Tack Sussie!  Men det är inte meningen att jag ska ta över Annicas tråd. Annica, om du orkar och har lika fint väder som vi har här, tycker jag att du ska gå ut på en liten promenad idag. Kanske sätta dig någonstans i en park och njuta av solen, grönskan och höstfärgerna. Olle
Annica J
30-09-2010, 07:52
CITAT (Olle A @ 30-09-2010, 08:29)  Tack Sussie!  Men det är inte meningen att jag ska ta över Annicas tråd. Annica, om du orkar och har lika fint väder som vi har här, tycker jag att du ska gå ut på en liten promenad idag. Kanske sätta dig någonstans i en park och njuta av solen, grönskan och höstfärgerna. Olle Tack alla för era varma tankar och ord till mig  Skall försöka mig ut idag, se om kroppen vill som jag vill. Grubblat en massa inatt-åt alla dess olika håll och kanter. Konstigt jag var så beredd igår på att få mig avhyvlingar mm. för att jag försvarade mig MEN de gjorde tvärtom istället-inte NÅGON utav dem ringde och frågade hur jag mådde? Man kan säga att jag är nu ute i det kalla istället. Fick via min mor först veta att min systerson ligger riktigt illa till pga en sak han gjort/varit med om och detta gör att min syster och mamma mår jättedåligt (jag med själklart) MEN jag kan ju ej må dåligt utav detta jag är ju bara en moster. (underförstått när jag fick reda på detta häromdagen). Moster har ej tjatat på grabben utan bara smsat och skrivit att jag finns här om han behöver andrum från deras uppläxningar/tjat/gnäll/gnat och undrar hur HAN mått, inte mormor eller mamma. Han svarade och vet nu vart jag står-även skrivit att jag följer med som stöd till det rättsliga OM det blir aktuellt-något jag VET de andra gärna undviker då det visar att denna familjen innerst inne FAKTISKT har allvarliga problem. Nä fan nu e jag där igen! Förlåt! Nu skall jag lägga manken till och plocka här hemma, innan all ork försvinner Den har haft en stor tendens att försvinna och jag går och lägger mig, drar täcke och kudde över huvudet och försvinner....önskar man ej vaknade igen. Ha det gott alla, tittar säkert in snart igen. Och Olle, tack för dina väl valda ord och dina fina morgonhälsningar  -även dig Sussie ;-)
mamamaggan
30-09-2010, 08:04
Hoppas du får en bra dag i dag !
CITAT (Annica J @ 28-09-2010, 19:58)  Nej, tyvärr ingen...Min sambo e sällan hemma och jobbar mest..Och jobbar han ej så måste han hjälpa sin mamma eller bror...så jag sitter oftast här i min ensamhet och grunnar och fantiserar ihop en massa växter  Hej. betsällde från både Holland och Tyskland men blev som sagt mycket besviken....Nu e jag på jakt efter stora epiphyllum oxypetalum[color="#000000"][/color], epiphyllum anguliger och cryptocereus anthonyanthus... MASSA MASSA MASSA  Har några jag kan avvara. PM-a adress, men var snabb för kylan är på väg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|