|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
herkules
30-09-2010, 15:30
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 16:01)  Här knattrade fingrarna som små trummpinnar innan jag besinnade mig och började faktiskt asgarva!! Inte åt dig herkules utan åt mig själv...att du höll på att få mig att gå i svaromål på ett vääääldigt barnsligt sätt! Nåväl, nu är jag med på ett annat sätt. Respekt .....om någon behandlar mig som skit (har aldrig hänt på forumet utan det är enbart ett exempel) och ständigt trycker ner mig och gör mig illa kan jag omöjligt visa den personen respekt! Däremot om någon visar mig respekt ger jag det tillbaka. Sån är jag men jag har förstått att du är annorlunda och det är ju mångfalden i vårt samhälle som berikar! (ej ironi) Vad gäller Annicas tråd hoppas jag du läst hennes kommentarer kring detta och insett att det inte var så bara för henne. Fel kommentar/yttrande/ord kan göra enorm skada vid fel tillfälle och vad är det för fel att tänka sig lite för? Som sagt vad är det som säger att bara för att jag fått skit kastat på mig är jag i min fulla rätt att kasta på någon annan och därtill oskyldig?? det är inte ett dugg fel att tänka sig för lite innan man skriver, jag skulle tippa på att de flesta här inne gör det för det mesta. men inte när det gäller fuchian.jag läste det fuchian skrev i annicas tråd och som jag skrev tidigare så läste jag det som en reaktion på vad fuchian tidigare har fått höra här inne - vi vill inte lyssna på dig och ditt gnäll, snälla gå och dra något gammalt över dig. men men, det är som det är och det är ett jävla gullande här ibland medan andra kan dra så långt åt helvete vägen räcker. det är inte schysst.
skogstroll
30-09-2010, 15:33
jag tror ingen inbillar sig att de kan få HJÄLP på ett forum, mer ett sätt kanske att skriva vad man känner och nån kanske läser/lyssnar och kanske få lite återkoppling från andra. Alla har inte ett enormt socialt nätverk.
Annica J
30-09-2010, 15:38
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 15:51)  jag vet inte om det är så det fungerar med fuchian, att h*n kastar skit och sen begär sympatier, jag läser inte allt på det här forumet. jag kan tycka att det fuchian skrev faktiskt bara är sund reaktion på hur h*n själv blivit bemött i många trådar, sen att det hamnade i annicas tråd, ja, det är trist men faktiskt inte mer än det. du skriver ju själv att om ngn kastar ngt på dig så ger det INTE dig rätt att kasta tillbaka - det är precis vad som händer här, fuchian öppnar käften och vips så hugger ett helt gäng. vad det gäller respekt så ska alla människor respekteras, det där är bara trams om att det ska förtjänas hit och dit. jag anklagar ingen, jag skriver enbart vad jag tänker och tycker om det fuchian skrev hade kunnat slutat illa så är det inte hjälp och stöttning på ett internetforum du behöver, det låter förmodligen väldigt hårt att skriva så men det ÄR så. allt gott till dig annica men du kan inte haka upp ditt välbefinnande på ett forum. Hej Herkules. jag sökte mig hit då jag VISSTE att jag kanske kunde få mig ett par vänliga/stöttande ord när jag mådde riktigt dåligt, hade ABSOLUT ingen annan att vända mig till. Och som de flesta här på forumet vet har jag ej varit här på mycket länge pga olika skäl. Vad beträffar mitt välbefinnande hakar jag inte upp det här-jag GÅR hos en psykolog OCH Kurator om/med mina problem, jag försöker ändra mig och lösa dessa problem för mig. JAG var i en mycket låg position och vände mig hit jag kanske kunde få några ord som fick mig att tänka på annat och se en ljusglimt-DÄRFÖR skrev jag här. jag har träffat en massa trevliga (ärligt talat bara trevliga) människor här och har saknat er en massa. Kram Annica CITAT (skogstroll @ 30-09-2010, 16:33)  jag tror ingen inbillar sig att de kan få HJÄLP på ett forum, mer ett sätt kanske att skriva vad man känner och nån kanske läser/lyssnar och kanske få lite återkoppling från andra. Alla har inte ett enormt socialt nätverk. TACK Skogstroll, det du skrev är helt rätt....JAG ÄR HELT ENSAM, så hur pratar man med någon då eller kanske kan få lite stöd...Det är var/skönt att höra att -JAG är faktiskt inte dum i huvudet som reagerar/tänker så, men jag är bara en person och ofta rasar mitt korthus och jag har ingen där som kan hjälpa eller stötta mig-bara trampa/klampa/rasera mera. Kram
Anki på Öland
30-09-2010, 15:41
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 15:51)  ................... jag läser inte allt på det här forumet. jag kan tycka att det fuchian skrev faktiskt bara är sund reaktion på hur h*n själv blivit bemött i många trådar.............. Det märks att du inte läser allt om du tror att det är något sunt med f:s reaktion i Annikas tråd!! Anki
skogstroll
30-09-2010, 15:47
CITAT (Annica J @ 30-09-2010, 16:38)  TACK Skogstroll, det du skrev är helt rätt....JAG ÄR HELT ENSAM, så hur pratar man med någon då eller kanske kan få lite stöd...Det är var/skönt att höra att -JAG är faktiskt inte dum i huvudet som reagerar/tänker så, men jag är bara en person och ofta rasar mitt korthus och jag har ingen där som kan hjälpa eller stötta mig-bara trampa/klampa/rasera mera.
Kram Inte är du dum i huvet inte, jag har själv haft väldigt mörka stunder vad det nu berott på, och då känns det rätt skönt att kunna "prata" eller ventilera med andra som inte är släkt eller vänner som har fullt upp med annat eller inte förstår. Kram på dig. Du får gärna skriva mer för min del!
*Stintan*
30-09-2010, 15:48
CITAT (Katie @ 30-09-2010, 15:32)  Eftersom jag är relativt ny här på forumet så har jag bara snappat upp 'små brottsstycken' lite här och var. Förutom Fuchians första plumpa kommentar på Annica's tråd, vad är det hon har uttryckt och gjort som har blivit en sån fajt och upprörda känslor? Vad jag förstår så kallas hon både det ena och det fjärde och får vassa kommentarer där hon gör inlägg. Jag har läst några inlägg från henne nu och ja. Hon skriver väldigt plumpt och obegripligt ibland och jag kan erkänna att jag inte alltid hänger med på vad innebörden är. Upprepningar från henne nämns och jag kan förstå att det blir jobbigt att läsa dem i var och varannan tråd. Ser jag nåt som jag redan läst hoppar jag över det. Varför inte fråga vad sjutton hon menar med sina inlägg? Att kutta henne jäms med fotknölarna verkar ju bara bjuda in för fler upprörda inlägg från hennes sida och stämmningen eskalerar helt vansinnigt igen. Lite råd till Fuchian. Jag har läst en del av dina svar och inlägg. De kan ibland vara obegripliga och jo, man får en känsla av undanflykter titt som tätt. Visst kan man komma med undanflykter ibland men inte näst intill hela tiden. Tex, influensan. Det är ingen undanflykt till att skriva vassa och onödiga kommentarer. Är det något du vill ha sagt där du inte delar åsikt med någon annan. Gör det kort och konsist. Får du ett vasst svar. Ignorera eller svara kort även där. Om du skriver ett inlägg där du tror att du kan bli missuppfattad, använd Smilies för att förstärka din mening. Är det ett ironiskt inlägg som kanske ser hemskt ut så lägg till tex,  så lättas det upp och man förstår att det inte var allvarligt menat. Du måste inte heller gå till fullt försvar eller full attack direkt du får en kommentar riktad mot dig som du inte gillar. Ibland är det bättre att inorera och inte bry sig. Ibland lämnar du kommentarer som att 'du inte bryr dig´eller 'tänker ignorera'. Du går ändå in med högsta beredskap och skjuter iväg salvor. a det lugnt så kommer det förhoppningsvis att lätta. Alla har rätt till olika åsikter och självklart kan det hetta till ibland. Forum är till för att utbyta tips, råd, erfarenheter, åsikter mm mm. Det ska diskuteras på ett forum men man behöver inte bete sig som galningar för det. Att be någon tex, 'hoppa och hänga' sig är förbaskat onödigt. Suz. Det är ibland bra med en tråd som kan rensa luften lite.  Om du vill veta lite mer om hur f hållit på så kan du gå in i hennes profil och kolla i !alla inlägg" om allt hon skrivit i forumet sedan hon blev medlem. Från början hette hon "Tottes matte" men blev avstängd väldigt snabbt beroende på sina oförskämdheter och påhopp på folk som bara ville hjälpa henne då hon sa att hon inte hade någon forumerfarenhet. Nu har hon varit medlem i 4 månader men verkar inte fått ett dyft mer erfarenhet eller lyssnat på goda råd. Det blir väldigt konstigt med uttalanden om man bara har sett en liten del. Fuchian är inget litet värnlöst lamm.
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 16:48)  Om du vill veta lite mer om hur f hållit på så kan du gå in i hennes profil och kolla i !alla inlägg" om allt hon skrivit i forumet sedan hon blev medlem. Från början hette hon "Tottes matte" men blev avstängd väldigt snabbt beroende på sina oförskämdheter och påhopp på folk som bara ville hjälpa henne då hon sa att hon inte hade någon forumerfarenhet. Nu har hon varit medlem i 4 månader men verkar inte fått ett dyft mer erfarenhet eller lyssnat på goda råd.
Det blir väldigt konstigt med uttalanden om man bara har sett en liten del. Fuchian är inget litet värnlöst lamm. Du har rätt i sakfrågan Stintan  (nu är jag hopplös jag vet men kunde inte låta bli...sorry) Allvarligt nu... Du har jätterätt i att det blir fel om man inte har hela bilden! Vilket är viktigt om man ska vara med i en diskussion både för att försvara och förkasta/skälla/kritisera...välj det ord som passar. Inte till någons försvar men F och Tottes tycker jag är stor skillnad även om det är/var samma person. Tottes var ju helt bedrövlig!!! Absolut inga hämningar alls! F kanske är liiiite aningens aning mer "lugn" (fel ord men hittar inget annat just nu) Och nej...det är inget lamm direkt så sant, och jag tror hon instämmer!
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 17:16)  Du har rätt i sakfrågan Stintan  (nu är jag hopplös jag vet men kunde inte låta bli...sorry) Allvarligt nu... Du har jätterätt i att det blir fel om man inte har hela bilden! Vilket är viktigt om man ska vara med i en diskussion både för att försvara och förkasta/skälla/kritisera...välj det ord som passar. Inte till någons försvar men F och Tottes tycker jag är stor skillnad även om det är/var samma person. Tottes var ju helt bedrövlig!!! Absolut inga hämningar alls! F kanske är liiiite aningens aning mer "lugn" (fel ord men hittar inget annat just nu) Och nej...det är inget lamm direkt så sant, och jag tror hon instämmer! Jag har gett mig den på att sitta på händerna men nu måste jag fråga - har du verkligen läst allt. Det måste innebär att vi - ja jag säger vi för jag vet att vi är många - missförstår allt som hon skriver. Det finns de som lämnat forumet för allt detta. Du måste ha missat något. I övrigt tycker jag du har sunda värderingar och ofta uttrycker dig bra. Den här tråden tex behövs för att vi kanske förhoppningsvis nu ska slippa allt tjafs i alla trådar.
*Stintan*
30-09-2010, 16:26
Att det är så stor skillnad tycker jag inte alls. I mina ögon är hon en stor bluff!
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 16:48)  Om du vill veta lite mer om hur f hållit på så kan du gå in i hennes profil och kolla i !alla inlägg" om allt hon skrivit i forumet sedan hon blev medlem. Från början hette hon "Tottes matte" men blev avstängd väldigt snabbt beroende på sina oförskämdheter och påhopp på folk som bara ville hjälpa henne då hon sa att hon inte hade någon forumerfarenhet. Nu har hon varit medlem i 4 månader men verkar inte fått ett dyft mer erfarenhet eller lyssnat på goda råd.
Det blir väldigt konstigt med uttalanden om man bara har sett en liten del. Fuchian är inget litet värnlöst lamm. Självklart blir det konstigt. Det var därför jag bad er berätta. Betér man sig inte hövligt kan man heller inte förvänta sig hövlighet tillbaka. Om detta, som ni skriver, har hållt på ända sedan hon blev medlem så förstår jag att ni tröttnat. Det hade jag också gjort men mot mig har hon hållt en trevlig och lättsam ton. Som jag skrev innan så kan hon skriva 'en aning' plumpt men även elakt och burdust. Iaf det jag snappat upp hitintills. Visst är det helt galet med ett sånt beteende och hade jag fått ett sånt sätt riktat mot mig så hade jag precis som ni blivit fly förbannad. Hade förmodligen fått bita mig rejält i tungan OCH fingrarna för att inte komma med ett dräpande svar. Den där spärren som de flesta har som talar om att 'nu räcker det', 'gå inte längre' kanske borde justeras ibland så den fungerar igen. Jag har absolut ingen lust att ta henne i försvar. Det hon skrivit får hon ta allt ansvar för. Körs det med en sån stil så får man bara gilla läget att få rejäla mothugg tillbaka. Sen är väl vissa svar ganska onödiga. Tycker man att hon är en sån låg person så behöver man knappast sänka sig själv till den nivån. Kontakta istället Admin och be dem ta tag i problemet. Har hon en gång tidigare blivit avstängd för just det beteendet så är det god tid för Admin att ta tag i det. Om de nu är slöa och inte kollar så får man väl uppmärksamma dem på det.
CITAT (Alba @ 30-09-2010, 17:23)  Jag har gett mig den på att sitta på händerna men nu måste jag fråga - har du verkligen läst allt.
Det måste innebär att vi - ja jag säger vi för jag vet att vi är många - missförstår allt som hon skriver. Det finns de som lämnat forumet för allt detta.
Du måste ha missat något.
I övrigt tycker jag du har sunda värderingar och ofta uttrycker dig bra.
Den här tråden tex behövs för att vi kanske förhoppningsvis nu ska slippa allt tjafs i alla trådar. Det är möjligt att jag inte har läst precis allt...kanske missat något det erkänner jag. Jag är nog en sån person som kan ha överseende med ganska mycket tror jag....ibland läser jag men bryr mig inte om det är rena falsarier eller så. Personangrepp eller rena elakheter fastnar. Tottes hade ett bedrövligt språk och gav sig på en den ena en den andra helt utan urskillning, vare sig det var på småprat eller i trädgårdsavdelningen och utan att någon ens hade skrivit till henne. Som sagt jag har (uppenbarligen missat en del) för jag har/haft uppfattningen att F bara biter tillbaka hårt när man kliver på en öm tå och det börjar bli känsligt för henne (en slags försvarställning kanske/antagligen)Men nu har jag även sett att oskyldiga drabbats och då reagerade jag. (måhända att det hänt förr??) När hon gett sig på de som "tål det" bryr jag mig inte...eller det är fel att säga....klart jag bryr mig men det är oftast starka personer det handlat om som själva kan ryta ifrån! Ber om ursäkt för mitt uttalande då jag måste ha missat en del och inte har helt torrt på fötterna! Kan/vill du uppdatera mig?
herkules
30-09-2010, 16:44
CITAT (Anki på Öland @ 30-09-2010, 16:41)  Det märks att du inte läser allt om du tror att det är något sunt med f:s reaktion i Annikas tråd!! Anki så pass mycket har jag läst så att jag tycker att reaktionen var fullständigt berättigad. CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 16:48)  /.../Fuchian är inget litet värnlöst lamm. jaha, så för att fuchian beter sig som en dåre så är det fritt fram för 10 andra att kasta sig över henne/honom? fint, det bådar ju gott för mänskligheten.
Det är svårt att uppdatera. En del inlägg är inte kvar. Risken är att inlägget inte blir opartiskt - du ska bilda dig en egen uppfattning.
Om du verkligen vill läsa allt så är det enkelt att hitta. Man kan inte se linjen om man inte tar del av allt som trappats upp under en tid.
Jag har varit medlem här i 4 år. Under tiden har det blåst många vindar och det har stormat många gånger. De flesta tar åt sig av kritik vilket gör att man kan ha överseende med mycket men när personer inte tar till sig något alls utan går i försvar hela tiden och bara trappar upp - ja då piskas stämningen upp. Det finns saker som hänt här tidigare som ligger i bakhuvudet för många - visst man ska inte älta gammalt groll men vissa saker gör att spökena dyker upp igen.
herkules
30-09-2010, 16:47
CITAT (Katie @ 30-09-2010, 17:33)  Självklart blir det konstigt. Det var därför jag bad er berätta. /.../ varför ska andra berätta hur någon är? jag kan tycka att det får man väl upptäcka själv och fatta sina egna beslut utefter.
Aqvakul
30-09-2010, 16:47
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 17:44)  så pass mycket har jag läst så att jag tycker att reaktionen var fullständigt berättigad. Jaså, möjligen på nivån: "varför är ni inte lika dumma mot henne som ni är mot mig"..... Men det är knappast ett vuxet sätt att reagera på...
herkules
30-09-2010, 16:48
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 17:47)  Jaså, möjligen på nivån: "varför är ni inte lika dumma mot henne som ni är mot mig"..... Men det är knappast ett vuxet sätt att reagera på... inte alls på den nivån tycker jag
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 17:47)  varför ska andra berätta hur någon är? jag kan tycka att det får man väl upptäcka själv och fatta sina egna beslut utefter. Innebörden med min fråga blev nog lite av en miss. Frågan i frågan försvann. (mitt fel) Det jag egentligen undrade över och bad er berätta om är hur hon är och Varför ni/de är så arga att kommentarena och svaren sänks till en sån låg nivå? Varför inte ge ett kort svar och sen totalt ignorera istället eller anmäla till Admin?
Aqvakul
30-09-2010, 16:54
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 17:48)  inte alls på den nivån tycker jag Då tycker vi olika, uppenbarligen..
*Stintan*
30-09-2010, 16:59
CITAT (Katie @ 30-09-2010, 17:53)  Innebörden med min fråga blev nog lite av en miss. Frågan i frågan försvann. (mitt fel)
Det jag egentligen undrade över och bad er berätta om är hur hon är och Varför ni/de är så arga att kommentarena och svaren sänks till en sån låg nivå? Varför inte ge ett kort svar och sen totalt ignorera istället eller anmäla till Admin? Som jag sa så kan du själv gå in i vederbörandes profil och hitta alla hennes inlägg sedan start frånsett sådana som blivit raderade av admin. Bättre att du läser själv än att andra ska sitta och leta inlägg åt dig. Anmält till Admin är det ett flertal gånger av flera personer men f ringer då upp Admin och gnäller på andra istället och jag vet inte vad hon har för hållhake på dom. Det går inte att ge ett kort svar.
Någon efterlyste att F skulle skapa en egen tråd som handlade om henne och ofrivilligt gjorde nog jag det....
Min huvudsakliga fråga var om admin och hur det sållas bland inläggen!
Men detta med F verkar beröra väldigt många och så länge alla är med är det okey att fortsätta. Oavsett vad jag tycker om nicket i fråga eller tydligen inte har allt helt klart för mig så känns det olustigt att diskutera en person som inte är här och kan/vill försvara sig. Eller gömmer hon sig i kulisserna? Hon kanske läser men har inget att tillföra?
Det är bra att skiten kommer till ytan (som mormor sa) och tycker alla det är okey så är det bra! Bara det inte blir en ny tjafstråd utan att vi alla kan hålla oss hyfsat neutrala och prata om saker och ting som de vuxna vi är....väl??
Frågan kvarstår dock....hur får vi ett forum som passar alla? Kommer vi aldrig att få kanske men vad bör vi alla tänka på? (eftersom det inte finns någon ansvarig som styr upp)
Ska vi utse "privatpoliser" som alla måste rätta sig efter? Nä det var dumt det erkänner jag men hur går man tillväga?
Gömmer sig i kulisserna - kanske det
CITAT (Alba @ 30-09-2010, 18:12)  Gömmer sig i kulisserna - kanske det  Ja vad jag förstått är F en som vill ha full uppmärksamhet och det får hon ju nu i den här tråden! Hela forat är ju engagerade....och då kanske hon håller sig lugn/borta. Nu är hon den centrala punkten... Nä......kan det vara så?? Nej nu var jag bara dum och lät fingrarna och tankarna fladdra i väg på ett olyckligt sätt! Så är det naturligtvis inte! Hon ligger ju däckad i flunsan!!!
herkules
30-09-2010, 17:19
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 17:54)  Då tycker vi olika, uppenbarligen.. ja och det är helt ok tycker jag
Red Top
30-09-2010, 17:22
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 18:09)  Någon efterlyste att F skulle skapa en egen tråd som handlade om henne och ofrivilligt gjorde nog jag det....
Men detta med F verkar beröra väldigt många och så länge alla är med är det okey att fortsätta. Oavsett vad jag tycker om nicket i fråga eller tydligen inte har allt helt klart för mig så känns det olustigt att diskutera en person som inte är här och kan/vill försvara sig. Eller gömmer hon sig i kulisserna? Hon kanske läser men har inget att tillföra?
Det är bra att skiten kommer till ytan (som mormor sa) och tycker alla det är okey så är det bra! Bara det inte blir en ny tjafstråd utan att vi alla kan hålla oss hyfsat neutrala och prata om saker och ting som de vuxna vi är....väl??
Frågan kvarstår dock....hur får vi ett forum som passar alla? Kommer vi aldrig att få kanske men vad bör vi alla tänka på? (eftersom det inte finns någon ansvarig som styr upp)
Ska vi utse "privatpoliser" som alla måste rätta sig efter? Nä det var dumt det erkänner jag men hur går man tillväga? Nu behövde hon ju inte göra det, eftersom hela den här tråden kom att handla om henne. M a o uppnådde hon sitt syfte. Hon/han/de sitter säkert och gapskrattar just nu, och njuter i fulla drag. Dessutom är F inloggad, så hon är synnerligen närvarande.
herkules
30-09-2010, 17:23
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 18:09)  Någon efterlyste att F skulle skapa en egen tråd som handlade om henne och ofrivilligt gjorde nog jag det....
Ska vi utse "privatpoliser" som alla måste rätta sig efter? Nä det var dumt det erkänner jag men hur går man tillväga? kan man få ett forum som passar alla? jag tänker att man får plocka det man tycker om och strunta i resten. jag fattar att folk blir sura för att de tycker att deras annars så trevliga trådar blir sabbade när fuchian kliver in i dem och spelar apa och hur man ska komma tillrätta med det kan ju den som vill klura på, det jag vänder mig emot är jakten på människan. rena slakten som jag ser det.
CITAT (Red Top @ 30-09-2010, 18:22)  Nu behövde hon ju inte göra det, eftersom hela den här tråden kom att handla om henne. M a o uppnådde hon sitt syfte. Hon/han/de sitter säkert och gapskrattar just nu, och njuter i fulla drag.
Dessutom är F inloggad, så hon är synnerligen närvarande. Förlåt en korkad fråga men hur ser man att någon är inloggad?
*Stintan*
30-09-2010, 17:29
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 18:27)  Förlåt en korkad fråga men hur ser man att någon är inloggad? Såvida man inte är inloggad anonymt så syns det längst ner på forumets huvudsida.
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 18:23)  kan man få ett forum som passar alla? jag tänker att man får plocka det man tycker om och strunta i resten.
jag fattar att folk blir sura för att de tycker att deras annars så trevliga trådar blir sabbade när fuchian kliver in i dem och spelar apa och hur man ska komma tillrätta med det kan ju den som vill klura på, det jag vänder mig emot är jakten på människan. rena slakten som jag ser det. Nej man kan inte få ett forum som passar alla och det kanske skulle vara lite trist med isf. Variationer är ju härligt det får dock inte gå till överdrift så någon blir sårad/kränkt mm. Jakten.....på sätt och vis (återigen) håller jag delvis med dig. Men.....om jag skulle befinna mig i den situationen skulle jag nog tänka lite på hur och vad jag skrev så jag skulle slippa jakten. OM jag nu valde att vara kvar...
bergvallmo
30-09-2010, 17:31
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 18:23)  kan man få ett forum som passar alla? jag tänker att man får plocka det man tycker om och strunta i resten.
jag fattar att folk blir sura för att de tycker att deras annars så trevliga trådar blir sabbade när fuchian kliver in i dem och spelar apa och hur man ska komma tillrätta med det kan ju den som vill klura på, det jag vänder mig emot är jakten på människan. rena slakten som jag ser det. Hmm, Fuchian kanske inte alls spelar apa, utan det h*n skriver är seriöst menat... å då är det ju inte snällt att säga att någon spelar apa
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 18:29)  Såvida man inte är inloggad anonymt så syns det längst ner på forumets huvudsida. Ja det vet jag ju...men jag ser ingen F där så jag tänkte om man såg det på något annat vis?
Gossen Ruda
30-09-2010, 17:38
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 18:31)  Ja det vet jag ju...men jag ser ingen F där så jag tänkte om man såg det på något annat vis? Man kan gå in under medlemmar också, sist var hon inloggad för 7 minuter sen. Jodå, ett troll är hon, ett troll som vill ha uppmärksamhet. Jag har varit inne på det tidigare och även andra, frågan är om det inte är Pia igen.
Chamomille
30-09-2010, 17:39
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 17:44)  jaha, så för att fuchian beter sig som en dåre så är det fritt fram för 10 andra att kasta sig över henne/honom? fint, det bådar ju gott för mänskligheten. Så det hade varit ok om 1 hade kastat sig över f
herkules
30-09-2010, 17:42
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 18:30)  /.../ Men.....om jag skulle befinna mig i den situationen skulle jag nog tänka lite på hur och vad jag skrev så jag skulle slippa jakten. OM jag nu valde att vara kvar... ja, så kan man tycka och det är väl ok. jag skulle aldrig göra om mig för att passa någon annan, jag skulle slåss tills jag dog. CITAT (bergvallmo @ 30-09-2010, 18:31)  Hmm, Fuchian kanske inte alls spelar apa, utan det h*n skriver är seriöst menat... å då är det ju inte snällt att säga att någon spelar apa  nä, det är det ju så klart inte så tar fuchian illa upp ber jag om ursäkt. CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 18:39)  Så det hade varit ok om 1 hade kastat sig över f  så du har kravlat dig fram under stenen.... jag kan tycka att det är lättare att försvara sig själv mot en än mot tio.
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 18:42)  ja, så kan man tycka och det är väl ok. jag skulle aldrig göra om mig för att passa någon annan, jag skulle slåss tills jag dog. nä, det är det ju så klart inte så tar fuchian illa upp ber jag om ursäkt. så du har kravlat dig fram under stenen....
jag kan tycka att det är lättare att försvara sig själv mot en än mot tio. Tur jag inte arbetar med dig - hört talas om samarbete ?
Chamomille
30-09-2010, 17:46
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 18:42)  så du har kravlat dig fram under stenen....
jag kan tycka att det är lättare att försvara sig själv mot en än mot tio. Så vem ska få rätten att svara på hennes inlägg då?
CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2010, 18:38)  Man kan gå in under medlemmar också, sist var hon inloggad för 7 minuter sen. Tack...ett mysterium mindre
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 18:51)  Tack...ett mysterium mindre  Ett mer vill jag påstå.
fuchsian
30-09-2010, 18:01
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 18:27)  Förlåt en korkad fråga men hur ser man att någon är inloggad? Herre gud, hur hon bär sig åt. Här är det ingen som skrattar åt något, så roligt är det inte, men låt henne hållas, det har hon gjort sen urminnes tider och jag bryr mig inte. OK, till ditt inlägg; Din synpunkt ang att tigga om respekt, vad ska man svara på det?. Men jag kan ju inte skriva här att jag vill ha respekt, det går inte hem. Det blir mer påhopp på mig. Förnedras, det gör man då man ligger på bara knän och ber och ber om respekt. Det passar mig inte. Orsaken till det är när jag var barn och hadde/inte hadde gjort nåt dumt och fick stryck för det av min mor, så det räckte inte. Hon tvingade mig på knä och korssa mina fingrar och be och be om förlåtelse vilket hon kanske gav mig nästa dag ---- till dess fick jag ligga på knäna och be. Förstår du hur jag reagerar? Hon förnedrade mig gång på gång, trots att jag höll mig till sanningen, sen på NÅDER fick jag förlåtelse och nån respekt än hennes räknades inte med. Jag har i mitt vuxna liv fått be om ursäkt när jag har gjort fel, men att be om nåd av någon kan jag inte med. Jag fixar till mitt misstag och låter tiden visa vem jag är och då har jag aldig varit långsint av mig eller hämndlysten utan tagit emot allt med glädje och VIKTIGT inte dragit i igårdagens händelser, för det kan man inte ändra på, endast lära sig av det och försöka göra bättre ifrån sig. Det har inte hänt på dom senare åren, för man har lärt sig att ge respekt och inte hamna i klistret. Du har strukit under -- förtjänar --- och för mig betyder det att inte be om det utan med tiden har det vuxit fram. Jag är lojal mot dem som finns i mitt liv, och samma skulle man kunna få av de i forum som vill lära känna mitt riktiga jag bättre. Kan man få det med i forum så kunde det lösa flera problem och jag skulle önska mig en som kan säga till om jag gör fel. Eller att ha någon att fråga om när det knyter till sig, men om inte så försöker jag själv, men i mindre skala. Låter detta vettigt, eller har du annat att komma med, Suz (jag svarar nu endast till dig) .. fuchian.. CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 18:46)  Så vem ska få rätten att svara på hennes inlägg då? Inte du, chamomille, jag svarar på Suz inlägg just nu. ..fuchian....
*Stintan*
30-09-2010, 18:05
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 18:42)  ja, så kan man tycka och det är väl ok. jag skulle aldrig göra om mig för att passa någon annan, jag skulle slåss tills jag dog.
nä, det är det ju så klart inte så tar fuchian illa upp ber jag om ursäkt.
så du har kravlat dig fram under stenen....
jag kan tycka att det är lättare att försvara sig själv mot en än mot tio. Jaja det är lätt att tycka att andra mobbar men du kan ju rätt bra själv som synes. Spydig som sjutton när du själv har lust. Jag tror inte alls det är fråga om att göra om sig utan fuchians framfart på forumet tror jag beror på något helt annat. Att du inte skulle göra om dig förstår jag men jag kan heller inte tro att du jämför ditt beterende här med fuchians. Beträffande det där med tio så har ju fuchian själv velat veta vilka som ogillar hennes framfart, rent av frågade hon efter det igår senast tror jag det var och fick ju en hel del svar.
fuchsian
30-09-2010, 18:07
HERKULES,
Ingen gör om mig, men jag lyssnar och tar in. Min egen personlighet kanske jag får putsa till i forum, men jag känner det inte som hot mot den jag är. Trots allt har livet en del överraskningar och överväganden, men den grunden jag står på är solid. Sedan är det en annan sak om jag är lite för öppen och spontan, så det får jag tona ner. . fuchian...
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:01)  Herre gud, hur hon bär sig åt. Här är det ingen som skrattar åt något, så roligt är det inte, men låt henne hållas, det har hon gjort sen urminnes tider och jag bryr mig inte.
OK, till ditt inlägg;
Din synpunkt ang att tigga om respekt, vad ska man svara på det?. Men jag kan ju inte skriva här att jag vill ha respekt, det går inte hem. Det blir mer påhopp på mig. Förnedras, det gör man då man ligger på bara knän och ber och ber om respekt. Det passar mig inte. Orsaken till det är när jag var barn och hadde/inte hadde gjort nåt dumt och fick stryck för det av min mor, så det räckte inte. Hon tvingade mig på knä och korssa mina fingrar och be och be om förlåtelse vilket hon kanske gav mig nästa dag ---- till dess fick jag ligga på knäna och be. Förstår du hur jag reagerar? Hon förnedrade mig gång på gång, trots att jag höll mig till sanningen, sen på NÅDER fick jag förlåtelse och nån respekt än hennes räknades inte med.
Jag har i mitt vuxna liv fått be om ursäkt när jag har gjort fel, men att be om nåd av någon kan jag inte med. Jag fixar till mitt misstag och låter tiden visa vem jag är och då har jag aldig varit långsint av mig eller hämndlysten utan tagit emot allt med glädje och VIKTIGT inte dragit i igårdagens händelser, för det kan man inte ändra på, endast lära sig av det och försöka göra bättre ifrån sig.
Det har inte hänt på dom senare åren, för man har lärt sig att ge respekt och inte hamna i klistret. Du har strukit under -- förtjänar --- och för mig betyder det att inte be om det utan med tiden har det vuxit fram. Jag är lojal mot dem som finns i mitt liv, och samma skulle man kunna få av de i forum som vill lära känna mitt riktiga jag bättre. Kan man få det med i forum så kunde det lösa flera problem och jag skulle önska mig en som kan säga till om jag gör fel. Eller att ha någon att fråga om när det knyter till sig, men om inte så försöker jag själv, men i mindre skala. Låter detta vettigt, eller har du annat att komma med, Suz (jag svarar nu endast till dig) .. fuchian.. Inte du, chamomille, jag svarar på Suz inlägg just nu. ..fuchian.... Tack för ditt svar! Själv ber jag om lite ajournering då jag måste jobba färdigt innan jag kan svara dig. Återkommer!
fuchsian
30-09-2010, 18:45
CITAT (bergvallmo @ 30-09-2010, 18:31)  Hmm, Fuchian kanske inte alls spelar apa, utan det h*n skriver är seriöst menat... å då är det ju inte snällt att säga att någon spelar apa  Hej, Detta är på allvar och seriöst, men jag spelar inte apa, men tar inte illa vid mig om du skojar om det. vill få en fungerande ordning på det hela och övermorgon åker vi, så ni kan ha det lugnt utan mig. Det var någon (man) som undrade hur kan jag sitta vid datorn med influenssa, men vi kvinnor kan. fuchian...
bergvallmo
30-09-2010, 18:50
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:45)  Hej,
Detta är på allvar och seriöst, men jag spelar inte apa, men tar inte illa vid mig om du skojar om det. vill få en fungerande ordning på det hela och övermorgon åker vi, så ni kan ha det lugnt utan mig.
Det var någon (man) som undrade hur kan jag sitta vid datorn med influenssa, men vi kvinnor kan. fuchian... Eh, jag skojar inte om det. Jag skrev det till Herkules, som är väldigt rättrådig. Det var h*n som i sin text skrev att du spelar apa.
herkules
30-09-2010, 18:56
CITAT (Alba @ 30-09-2010, 18:44)  Tur jag inte arbetar med dig - hört talas om samarbete ? ja det har jag och jag är en jäkel på att samarbeta. trist va
fuchsian
30-09-2010, 18:58
CITAT (bergvallmo @ 30-09-2010, 19:50)  Eh, jag skojar inte om det.
Jag skrev det till Herkules, som är väldigt rättrådig. Det var h*n som i sin text skrev att du spelar apa. Det tar vi med jämnmod, ingen skada skedd. Väntar på Suz, men nu är det Idol, så denna får stå på. ...fuchian...
herkules
30-09-2010, 18:59
CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 18:46)  Så vem ska få rätten att svara på hennes inlägg då? alla har väl rätt att svara? sen kan man ju svara på olika sätt - att säga åt fuchian att hon ska gräva ner sig (som du gjorde) och att andra gärna hjälper till att skotta igen är inte svar på något.
Fascinerande detta Allt om en person som vägrar ta till sig/förstå netetiqutte. I grund o botten håller jag med Herkules som har sunda värderingar.
Visst hade det väl varit underbart om den bitvis mycket aggressiva och hätska stämningen i ffa vissa trådar kunde försvinna eller i varje fall tonas ner rejält. Då kanske man skulle kunna tänka sig att hänga här igen!
herkules
30-09-2010, 19:11
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 19:05)  Jaja det är lätt att tycka att andra mobbar men du kan ju rätt bra själv som synes. Spydig som sjutton när du själv har lust.
Jag tror inte alls det är fråga om att göra om sig utan fuchians framfart på forumet tror jag beror på något helt annat.
Att du inte skulle göra om dig förstår jag men jag kan heller inte tro att du jämför ditt beterende här med fuchians.
Beträffande det där med tio så har ju fuchian själv velat veta vilka som ogillar hennes framfart, rent av frågade hon efter det igår senast tror jag det var och fick ju en hel del svar. jag vet att jag kan vara för jäkla spydig ibland och jag kan ta spydigheter också. men det som sker gentemot fuchian kan man inte kalla spydigt, det är ren och skär jävla elakhet, ni grottar ihop er till någon slags snorgrön massa och går till attack, vuxna människor ... CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:07)  HERKULES,
Ingen gör om mig, men jag lyssnar och tar in. Min egen personlighet kanske jag får putsa till i forum, men jag känner det inte som hot mot den jag är. Trots allt har livet en del överraskningar och överväganden, men den grunden jag står på är solid. Sedan är det en annan sak om jag är lite för öppen och spontan, så det får jag tona ner. . fuchian... du gör precis som du vill. CITAT (bergvallmo @ 30-09-2010, 19:50)  Eh, jag skojar inte om det.
Jag skrev det till Herkules, som är väldigt rättrådig. Det var h*n som i sin text skrev att du spelar apa. jag är en hon. CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:45)  Hej,
Detta är på allvar och seriöst, men jag spelar inte apa, men tar inte illa vid mig om du skojar om det. vill få en fungerande ordning på det hela och övermorgon åker vi, så ni kan ha det lugnt utan mig.
Det var någon (man) som undrade hur kan jag sitta vid datorn med influenssa, men vi kvinnor kan. fuchian... det var jag som skrev att du spelar apa i en del trådar. och för det ska du hängas. odlas nya forumpolicy. tack för kaffet.
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:01)  Herre gud, hur hon bär sig åt. Här är det ingen som skrattar åt något, så roligt är det inte, men låt henne hållas, det har hon gjort sen urminnes tider och jag bryr mig inte.
OK, till ditt inlägg;
Din synpunkt ang att tigga om respekt, vad ska man svara på det?. Men jag kan ju inte skriva här att jag vill ha respekt, det går inte hem. Det blir mer påhopp på mig. Förnedras, det gör man då man ligger på bara knän och ber och ber om respekt. Det passar mig inte. Orsaken till det är när jag var barn och hadde/inte hadde gjort nåt dumt och fick stryck för det av min mor, så det räckte inte. Hon tvingade mig på knä och korssa mina fingrar och be och be om förlåtelse vilket hon kanske gav mig nästa dag ---- till dess fick jag ligga på knäna och be. Förstår du hur jag reagerar? Hon förnedrade mig gång på gång, trots att jag höll mig till sanningen, sen på NÅDER fick jag förlåtelse och nån respekt än hennes räknades inte med.
Jag har i mitt vuxna liv fått be om ursäkt när jag har gjort fel, men att be om nåd av någon kan jag inte med. Jag fixar till mitt misstag och låter tiden visa vem jag är och då har jag aldig varit långsint av mig eller hämndlysten utan tagit emot allt med glädje och VIKTIGT inte dragit i igårdagens händelser, för det kan man inte ändra på, endast lära sig av det och försöka göra bättre ifrån sig.
Det har inte hänt på dom senare åren, för man har lärt sig att ge respekt och inte hamna i klistret. Du har strukit under -- förtjänar --- och för mig betyder det att inte be om det utan med tiden har det vuxit fram. Jag är lojal mot dem som finns i mitt liv, och samma skulle man kunna få av de i forum som vill lära känna mitt riktiga jag bättre. Kan man få det med i forum så kunde det lösa flera problem och jag skulle önska mig en som kan säga till om jag gör fel. Eller att ha någon att fråga om när det knyter till sig, men om inte så försöker jag själv, men i mindre skala. Låter detta vettigt, eller har du annat att komma med, Suz (jag svarar nu endast till dig) .. fuchian.. Inte du, chamomille, jag svarar på Suz inlägg just nu. ..fuchian.... Hej igen! Tror alla vill ha respekt men du måste läsa det jag skrev igen ang. respekt och förnedring (orkar inte ta allt igen…du svarade för övrigt inte om du förstod vad jag menade med respekt) Vi har alla förstått att du haft det tufft under din uppväxt men jag tror inte du är ensam om det tyvärr, och att ständigt tala om det i olika trådar som inte handlar om just det är fel. Det skapar bara irritation! Öppna en tråd om du vill där det kan ventileras allas problem mm, men att ständigt prata om det i vilken tråd som helst är inte bra. Stycke 2 i ditt inlägg var riktigt bra och jag hoppas att du verkligen lever efter den devisen så det inte bara är tomt prat! För, det ska man hålla i minnet, tar man själv upp gammalt groll får man räkna med att andra gör det också!! Sista stycket…där tolkar jag det säkert fel igen men jag vill bara säga/påpeka eller vad man nu ska kalla det….att gå in med hull och hår och visa sitt stora självförtroende går inte hem utan det är mycket riktigt som du säger att man ska tona ner det! Ingen gillar en egotrippad person. Det handlar om att ge och ta! I stort som smått. Du har själv berättat att du blir som en….minns inte vad du skrev men att du blir galen och vänder taggarna utåt (ungefär) när någon skäller på dig och det rimmar lite illa med det du skriver nu…att du önskar att någon säger när du gör fel…. Tror ingen törs säga till dig på ett vettigt sätt eller ens tänker så utan hugger direkt…precis så som du gör. Allt kommer åter…så man gör mot andra blir man själv behandlad…mm. ja du vet! Jag vet att några försökt påpeka lite fint när du kliver över gränsen men det har inte tagits emot i god jord hos dig. Alla kan göra fel men att inte vara lyhörd och ta in det andra känner/säger och gång på gång upprepa sina misstag…ja det blir inte bra. På ett forum där man enbart förlitar sig till en text är det oerhört lätt att missförstås och därför är det extra viktigt att tänka på hur man uttrycker sig!! Tror din resa ger en välbehövlig paus både för dig och andra på forumet där saker kan falla tillbaka och känslor kan svalna lite. Lite eftertanke är aldrig fel!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|