Full version: Odlas forumansvariga
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
skogstroll
ja vilka sköna naturmänniskor vi är...
herkules
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 10:31) *
Men herkules. Du får det att låta som om jag hoppar på nya medlemmar och mobbar bort dem. confused.gif Hann du läsa AnnicaJ´s tråd innan vissa inlägg försvann? Annica har inte varit här på ett tag så hon kunde inte känna till Tottes matte/fuchian-historien. Hon mår väldigt dåligt och sökte sig hit i sin desperation i hopp om några vänliga ord. Det första som händer är att fuchian hoppar på henne och mobbar henne på ett fruktansvärt elakt sätt. Varför försvarar du inte Annica mot mobbning, bara fuchian? Jag hatar mobbning och kan och vill inte hålla tyst när jag bevittnar den. Hittils har jag försökt att ignorera fuckian så gott det går, men när hon skrev som hon gjorde i den tråden rann det över och jag pm:ade admin. Jag kan inte begripa sådan ondska, hur kan man trycka ner någon ytterligare som mår så dåligt? Och hur kan du försvara hennes beteende? Tycker du inte att Annica har rätt till den lilla tröst hon möjligen kan få här? Är yttrandefriheten värd så mycket att hänsyn och medmänsklighet får stå tillbaka? Det tycker inte jag, jag tycker att yttrandefriheten medför ett ansvar. Bara för att här inte finns några aktiva moderatorer kan vuxna människor få säga precis vad de vill till varandra och såra varandra så mycket det bara går? Jag önskar att Aqvakul kunde få en riktig moderators befogenheter (om han vill själv). När man läser på andra forum är det fånigt hur mycket diskussionerna styrs upp, trådar flyttas och liknande. Det är inte så jag skulle vilja ha det på odla. Men ren och skär ondska, bara med syftet att såra och mobba bort folk, tycker inte jag borde få fortgå.
Göran har inte läst mitt pm än. Jag skulle också vilja ha en förklaring till att vissa inlägg bara försvann, det var ju bra men nu ser tråden helt konstig ut för dem som inte läste den i början. Anma börjar prata om ett sidospår som inte längre finns, folk kan ju tro att hon hallucinerar. Är det för mycket begärt att den som tar bort inlägg skriver en liten kommentar om detta?

ja myo, jag hann läsa annicas tråd och hade ingen tagit någon notis om vad fuchian skrev så hade tråden kunnat fortsätta precis som den var tänkt.
men istället ska hon grävas ner och det ena med det tredje, helt plötsligt så kastade sig ett flertal personer på henne, rätt läbbigt om du frågar mig.
jag säger inte att jag tycker att det fuchian skriver är rätt eller bra, men bara för att en beter sig som en idiot så behöver ju inte 10 andra också göra det.
jag pm:ade admin bland annat men förmodligen inte alls på samma grunder som ni andra.
sqrulan
CITAT (skogstroll @ 30-09-2010, 11:19) *
ja vilka sköna naturmänniskor vi är...

Ja man blir riktigt imponerad, riktiga psykologer är vi! giggle.gif
Suz
Det skrivna ordet kan vara svårt att förstå eftersom det inte finns så många variationer som det gör irl.

Om jag kliver in på en tillställning och klart och tydligt märker/hör/förstår (vilket de flesta fakstisk gör som har lite kännedom om andra människor) att jag inte är välkommen, att alla vänder ryggen till mig eller snäser.
Då har jag faktiskt så mycket stolthet att jag går därifrån!

Om mina vänner sitter och fikar och jag kommer in och de ber mig dra, säger att jag inte är välkommen, då skulle jag må väldigt dåligt av att sätta mig ner och låtsas som inget hänt eller försöka få dem att ändra sin uppfattning.
Jag skulle avlägsna mig helt klart!

När barn leker med varandra och blir utestängda från någon av kamraterna , har jag sällan sällan varit med om att barnet tjatar om att få gå hem till just den dumma kamraten där den blir mottagen med hugg och slag och glåpord!
”Jag vill jag vill leka med den där ungen som slår mig mamma!! Kan du inte tvinga h*n att slå mig lite till!”
Och OM det händer ligger problemet på ett mycket djupare plan som bör/ska utredas!

Om jag nu anser mig gjort ALLT som står i min makt för att bli accepterad men ändå inte lyckats med det skulle jag välja andra vänner/forum mm.
Känner jag mig inte välkommen skulle jag inte tränga mig på.

Att självmant söka upp och tvinga sig på de som plågar en och får en att må dåligt tyder på en väldigt låg självkänsla där det förmodligen finns andra problem i botten!

Men det är jag…..hur gör ni andra?

För övrigt anser jag det vara väldigt väldigt respektlöst att hoppa på oskyldiga helt främmande människor, framförallt de som mår dåligt redan!
Och ja det var Annicas tråd som fick igång mig!
Jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste kommentaren till henne!
Och även påhoppet på Malcolm som ändå stått väldigt mycket på F sida och försvarat henne!
Att be om ursäkt var stort men taggen finns kvar och det ska mycket till innan man vågar lita på en sådan person igen.
Jag tycker det är obehagligt med människor som i ena stunden är trevliga för att i nästa sekund hugga helt utan anledning!

Edit, en del stavfel...hittar säkert flera...
sqrulan
Det måste väl vara ett tydligt tecken på att nånting är fel eller att en person mår väldigt dåligt!?
herkules
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 10:37) *
/.../
Tona ner mig till en viss nivå är jag villig att göra/.../

det låter väl som en alldeles utmärkt idé kan jag tycka smile.gif
fuchsian
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 10:19) *
ja myo, jag hann läsa annicas tråd och hade ingen tagit någon notis om vad fuchian skrev så hade tråden kunnat fortsätta precis som den var tänkt.
men istället ska hon grävas ner och det ena med det tredje, helt plötsligt så kastade sig ett flertal personer på henne, rätt läbbigt om du frågar mig.
jag säger inte att jag tycker att det fuchian skriver är rätt eller bra, men bara för att en beter sig som en idiot så behöver ju inte 10 andra också göra det.
jag pm:ade admin bland annat men förmodligen inte alls på samma grunder som ni andra.

Det var endast ett tillägg av mig då och hade inte ens vetskap om vad det handlade om.
Hade jag fått vara i fred och läst hennes berättelse, hade jag inte ens svarat för jag var inte i form att ta del av andras beskymmer, utan klara mig själv ur från de andra. Olyckligt, men sant. ..fuchian...
Myosotis
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 11:19) *
ja myo, jag hann läsa annicas tråd och hade ingen tagit någon notis om vad fuchian skrev så hade tråden kunnat fortsätta precis som den var tänkt...

Det tror jag inte. Annicas första reaktion var "nehej, får man inte skriva om sig själv, förlåt, det ska inte hända igen". Jag fick en känsla av att hon blev riktigt sårad av påhoppet. Hon kunde ju som sagt inte ignorera fuchian för att hon inte visste om henne. Så jag tror att det som skulle ha hänt är att Annica hade blivit ännu ledsnare och lämnat odla för gott, vilket jag tycker hade varit en stor förlust, därav min starka reaktion.
Suz
Och för att knyta ihop det…
Här skulle en admin behöva göra lite nytta anser jag.
Ska det rensas så som det gjorts i Annicas tråd ska det rensas på flera ställen!
Det ska inte duttas lite bara för att någon ångrat ett inlägg.
Inlägg ska raderas på vettiga grunder!

Och bör man som enskild medlem kunna be att få inlägg bortraderade helt??
Kan jag höra av mig till de ansvariga för Odla och be dem plocka bort mina inlägg lite här och lite där utan vettiga grunder eller en förklaring i tråden??

Nu ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig på händerna igen en stund känner jag!!!
skogstroll
ska kaffet dricka sig självt då? whistling.gif
Suz
CITAT (skogstroll @ 30-09-2010, 11:42) *
ska kaffet dricka sig självt då? whistling.gif

Jag kan ta ett sugrör!!
herkules
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 11:27) *
/.../
För övrigt anser jag det vara väldigt väldigt respektlöst att hoppa på oskyldiga helt främmande människor, framförallt de som mår dåligt redan!
Och ja det var Annicas tråd som fick igång mig!
/.../

plocka ner det som fuchian skrev, det var typ att kom inte här och skriv om hur dåligt du mår för det får man inte göra
eller hur?
och så är det ju, fuchian har skrivit hur hon mått och fått mycket skit för det, till och med inte blivit trodd.
hon/han har fått höra att här på odla är vi inte intresserade av hur folk mår (eller iaf inte hur fuchian mår)
fuchian får nerstoppat i halsen att här känner vi minsann annica (inget ont om eller till annica, men eftersom det är den tråden det handlar om så får det bli som det blir) så hon får minsann skriva om hur hon mår.

vad är det för jävla stil för det första?
och för det andra, fuchian skrev inte mer än så (även om det inte var precis så, jag kommer inte ihåg och jag vet inte om det kom mer sen), är det bara det som räcker för att flera personer ska gå i taket och bete sig?

skitflockmentalitet.

fortsätter sen, ska iväg nu.
Myosotis
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 11:39) *
(...) Och bör man som enskild medlem kunna be att få inlägg bortraderade helt??
Kan jag höra av mig till de ansvariga för Odla och be dem plocka bort mina inlägg lite här och lite där utan vettiga grunder eller en förklaring i tråden?? (...)

Nej, det tycker jag verkligen inte. Man kan ju själv gå in och radera om man nu känner att man vill göra det, det blir tillräckligt förvirrande men då ser man åtminstone att personen hade skrivit någonting tidigare.
fuchsian
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 10:34) *
det låter väl som en alldeles utmärkt idé kan jag tycka smile.gif

Det kan jag gå med på helt och hållet, kan läsa det som är intressant, men hålla mig avvaktande och observant, för jag har inte blivit kallat le och elak i min vardag. ..fuchian..
Vintern kommer och det finns väl inte så mycket att göra med växterna för min del, men till våren vill jag kunna fråga om den biten. Det blir inte samma sak att hänga vid datorn, när jag ska gå på gym och annat.

Jag skulle beställt frö fr. ODLA, för de har ett erbjudande som är lockande. Frågade efter akleja av en medlem, och hon hade sått dom som frö. Det visste jag inte, men nu har de det på erbjudandet.
herkules
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 11:34) *
Det tror jag inte. Annicas första reaktion var "nehej, får man inte skriva om sig själv, förlåt, det ska inte hända igen". Jag fick en känsla av att hon blev riktigt sårad av påhoppet. Hon kunde ju som sagt inte ignorera fuchian för att hon inte visste om henne. Så jag tror att det som skulle ha hänt är att Annica hade blivit ännu ledsnare och lämnat odla för gott, vilket jag tycker hade varit en stor förlust, därav min starka reaktion.

jo, jag läste det också och visst kan man bli sårad av det fuchian skrev men det måste också finnas en förståelse till varför fuchian skrev som hon/han gjorde.
det gör det inte och vi gör väl ändå inte skillnad på människor här inne?
Suz
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 11:44) *
plocka ner det som fuchian skrev, det var typ att kom inte här och skriv om hur dåligt du mår för det får man inte göra
eller hur?
och så är det ju, fuchian har skrivit hur hon mått och fått mycket skit för det, till och med inte blivit trodd.
hon/han har fått höra att här på odla är vi inte intresserade av hur folk mår (eller iaf inte hur fuchian mår)
fuchian får nerstoppat i halsen att här känner vi minsann annica (inget ont om eller till annica, men eftersom det är den tråden det handlar om så får det bli som det blir) så hon får minsann skriva om hur hon mår.

vad är det för jävla stil för det första?
och för det andra, fuchian skrev inte mer än så (även om det inte var precis så, jag kommer inte ihåg och jag vet inte om det kom mer sen), är det bara det som räcker för att flera personer ska gå i taket och bete sig?

skitflockmentalitet.

fortsätter sen, ska iväg nu.

Håller delvis med dig!
Men att först kasta skit och vara otrevlig och sen komma och be om ursäkt och kräva sympatier fungerar oftast inte.

Att hoppa på en medlem som inte har någonting med övriga diskussioner att göra eller som inte ens (vad jag har förstått) visat sig på forat på evigheter är väl inte heller det rätt??
Om någon kastar skit på mig, vare sig det är rätt eller ej, ger det mig inget tillstånd att kasta på någon annan!
Jag har möjligtvis fel med så fungerar det i min värld.

Respekt är ingenting man bara får...det är någonting man förjänar!!
Myosotis
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 11:44) *
...fuchian har skrivit hur hon mått och fått mycket skit för det, till och med inte blivit trodd...

Om fuchian hade kommit hit och berättat hur hon mår hade jag trott henne och tröstat henne. Jag trodde henne i början när hon var Tottes matte. Sedan insåg jag att hon inte är på riktigt, hon bara driver med oss. Tottes matte blev avstängd och kom genast tillbaka som fuchian, det råder inget tvivel om att det är samma person. Hon utnyttjade silos och gjorde sig till vän med henne, det gjorde ont i mig att se hur den snälla, godtrogna silos blev lurad. Jag hoppas att jag har fel, för jag vill inte att silos ska vakna upp till verkligheten och inse att fuchian bara lekte med hennes känslor.

För övrigt tror jag vad JAG vill, kom inte och anklaga mig för flockmentalitet för jag är i det närmaste immun mot grupptryck har jag fått höra ibland och det stämmer nog rätt bra. Varför ska folk här på odla alltid klumpas ihop till grupper?!
Annica J
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 11:34) *

Hej, Annica här. Vilken diskussion detta blev...var ju inte alls min mening att detta skulle urarta-JAG mådde och mår fortfarande väldigt dåligt-MYCKET pga Fuschians påhopp-så det var därför efter mycket letande efter mod som jag skrev att hon kunde gräva en grop i sin rabbat och sedan lägga sig där-för det var på ett ungefär vad jag hade lust att göra...Mitt rop på hjälp/respons från någon vänlig själ fick jag kastat hårt i ansiktet av denna Fuschian (tror det stavas så i alla fall) och detta KUNDE slutat illa. Jag vet inte vem denna människa är och har ingen som helst lust att göra det heller-jag är glad att det fanns männsikor som reagerade och sa ifrån, då jag ej orkade. Tack vare deras stöttning och "pratande/skrivane" till mig e jag fortfarande kvar här.

Tack mina vänner och andra personer hjälpte mig-NI är inte en mobb som många skriver....vågar ej tänka på VAD som kunde blivit om ingen fanns där för mig och Fuschian hade fått fortsätta härja på mig.

Tack!
fuchsian
CITAT (Annica J @ 30-09-2010, 11:01) *
Hej, Annica här. Vilken diskussion detta blev...var ju inte alls min mening att detta skulle urarta-JAG mådde och mår fortfarande väldigt dåligt-MYCKET pga Fuschians påhopp-så det var därför efter mycket letande efter mod som jag skrev att hon kunde gräva en grop i sin rabbat och sedan lägga sig där-för det var på ett ungefär vad jag hade lust att göra...Mitt rop på hjälp/respons från någon vänlig själ fick jag kastat hårt i ansiktet av denna Fuschian (tror det stavas så i alla fall) och detta KUNDE slutat illa. Jag vet inte vem denna människa är och har ingen som helst lust att göra det heller-jag är glad att det fanns männsikor som reagerade och sa ifrån, då jag ej orkade. Tack vare deras stöttning och "pratande/skrivane" till mig e jag fortfarande kvar här.

Tack mina vänner och andra personer hjälpte mig-NI är inte en mobb som många skriver....vågar ej tänka på VAD som kunde blivit om ingen fanns där för mig och Fuschian hade fått fortsätta härja på mig.

Tack!

Det hadde jag inte gjort, om jag hade läst din historia. Jag hade inte ens svarat heller för jag har influenssa och hade mig själv att rädda ur en elak spel.
Du bara råkade hamna mitt i det hela när jag skulle ur och var förbannad och irriterad att inte få vara ifred, allt förstörs var jag än diskuterar om olika saker på trådens villkor.

Min mor dog 1, 5 månad sedan, men även det "ljög jag om". Jag skulle bevisa.... gräva upp henne, eller, inte vet jag.
Jag har gjort rätt för mig det jag ställde till med i din tråd, men jag vill inte ha någons sympatier, de finns i mitt riktiga liv. Jag är här enbart för mina växter och skippar dom andra härefter. ..fuchian...
Myosotis
CITAT (Annica J @ 30-09-2010, 12:01) *
Hej, Annica här. Vilken diskussion detta blev...var ju inte alls min mening att detta skulle urarta...

Nej, det kunde du ju verkligen inte ana. trostar.gif Men du ska inte känna att det är ditt fel på något sätt, här har inte diskuterats annat än fuchian (så stavar sig trollet. Jag kallar henne för fuckian. Blomman stavas fuchsia om det nu var det hon avsåg, men ska man stava sitt användarnamn fel kunde man väl skrivit fuxian åtminstone så man fattar på uttalet vad som menas) känns det som och jag har hållit mig härifrån ganska mycket. Det brukar vara kul att vara på odla, nu är det mest bara ledsamt. Så det var mycket uppdämd irritation och så kokade det över när hon gav sig på dig. Ingen ger sig på mina vänner utan att jag blir ilsken devil.gif
fuchsian
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 10:59) *
Om fuchian hade kommit hit och berättat hur hon mår hade jag trott henne och tröstat henne. Jag trodde henne i början när hon var Tottes matte. Sedan insåg jag att hon inte är på riktigt, hon bara driver med oss. Tottes matte blev avstängd och kom genast tillbaka som fuchian, det råder inget tvivel om att det är samma person. Hon utnyttjade silos och gjorde sig till vän med henne, det gjorde ont i mig att se hur den snälla, godtrogna silos blev lurad. Jag hoppas att jag har fel, för jag vill inte att silos ska vakna upp till verkligheten och inse att fuchian bara lekte med hennes känslor.

För övrigt tror jag vad JAG vill, kom inte och anklaga mig för flockmentalitet för jag är i det närmaste immun mot grupptryck har jag fått höra ibland och det stämmer nog rätt bra. Varför ska folk här på odla alltid klumpas ihop till grupper?!

Var fanns du när min mor dog? Även det behandlades som ljug, men jag kunde inte gräva upp henne och skicka som bevis? nån medlidande fick jag inte och inte ger jag det från mig heller, om det ska spelas på detta vis. ...fuchian....
Fenja
Vi som varit här ett tag känner väl igen fenomenet Fuchian i många andra skepnader. Reaktionerna blir kanske extra starka på grund av att man känner sig lurad, förnedrad, utnyttjad, blåst sedan tidigare. Det är inte värt att lägga varken ilska eller energi på denna gestalt...
Mvh
Fenja
Suz
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 11:46) *
jag har inte blivit kallat le och elak i min vardag. ..fuchian..

Jag tror gott om alla människor tills jag blir bevisad om motsatsen!
Fuchian, jag tror kanske du visar en helt annan sida irl...eller jag hoppas det iaf!
Annica J
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 12:18) *
Nej, det kunde du ju verkligen inte ana. trostar.gif Men du ska inte känna att det är ditt fel på något sätt, här har inte diskuterats annat än fuchian (så stavar sig trollet. Jag kallar henne för fuckian. Blomman stavas fuchsia om det nu var det hon avsåg, men ska man stava sitt användarnamn fel kunde man väl skrivit fuxian åtminstone så man fattar på uttalet vad som menas) känns det som och jag har hållit mig härifrån ganska mycket. Det brukar vara kul att vara på odla, nu är det mest bara ledsamt. Så det var mycket uppdämd irritation och så kokade det över när hon gav sig på dig. Ingen ger sig på mina vänner utan att jag blir ilsken devil.gif

Tack Myosotis, jag har tyvärr förstått att Odla forumet har ändrats mycket och verkar vara människor här nu som bara MÅSTE lägga sig i/få sin röst hörd/förstöra i helt utomstående sammanhang... kan inte för min vildast fantasi varför svaren ALLTID blir om henne/honom och vilket liv de har/har haft. Jag FATTAR de ej mår bra men det ger dem heller inte rätten att ta ut det på oskyldiga medmänniskor...Typ om jag skulle ta ut min ilska/agression på min familj PÅ ER-snälla-så gör man bara inte. Jag VET att jag har det jobbigt, liksom säkerligen många andra, och ni mina kära odlavänner har varit DE ENDA som verkligen verkar ha brytt er om MIG-för den jag e och ni har räddat mig ur många situationer skall ni veta. Kram
andersen
Går det inte att göra en nystart på forumet... dvs att vi alla tar en mjukare still i vårt sätt att skriva även fast det är svårt...eller sitter gammla trådar kvar så hårt att man måste ge igen vid varje tillfälle?

Om jag har ett plumt sätt att uttrycka mej på, så hoppas jag att folk säjer det till mej, och det är nog det som är problemet,har läst många trådar där folk pratar om att "sitta på händerna" varför då undrar jag? det är väll bättre att fråga vad menar personen, eller att säja jag delar inte din uppfattning, man måste ju inte tycka samma saker.
Suz
CITAT (andersen @ 30-09-2010, 12:52) *
Går det inte att göra en nystart på forumet... dvs att vi alla tar en mjukare still i vårt sätt att skriva även fast det är svårt...eller sitter gammla trådar kvar så hårt att man måste ge igen vid varje tillfälle?

Om jag har ett plumt sätt att uttrycka mej på, så hoppas jag att folk säjer det till mej, och det är nog det som är problemet,har läst många trådar där folk pratar om att "sitta på händerna" varför då undrar jag? det är väll bättre att fråga vad menar personen, eller att säja jag delar inte din uppfattning, man måste ju inte tycka samma saker.

Jag tycker din idé är jättebra om en nystart!
Och att man tänker på att visa varandra respekt både i sin olikhet och sina åsikter.

Att jag "sitter på händerna" ibland är just av respekt till er andra så jag inte bara råkar skriva någonting elakt eller nåt jag inte kan/vill stå för senare!
Myosotis
CITAT (andersen @ 30-09-2010, 12:52) *

Tycker det låter som en bra idé med nystart!
Jag brukar säga vad jag tycker men har också suttit på mina händer ibland, och då främst för att inte skriva något elakt, obehärskat. Vad jag vet har jag bara gjort det två gånger och då behövdes det. Annars kan man säga det man ska säga lugnt, alltså typ "nu uttryckte du dig klumpigt" istället för "din skitstövel, vad jag hatar dig". Men att låtsas vara vänner bidrar väl inte heller till god stämning nödvändigtvis. Jag kan diskutera natur med någon som jag retat mig på i småprat, där behöver man inte ta med sig något gammalt tycker jag. Men om samma person alltid har samma sätt (t.ex. överlägsenhet, förakt, personangrepp) i t.ex. varenda tråd om politik och så kommer det en ny politiktråd där samma person är lika dryg igen så krävs det väldigt dåligt minne för att man ska kunna låtsas att det är första gången.
fuchsian
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 11:52) *
Håller delvis med dig!
Men att först kasta skit och vara otrevlig och sen komma och be om ursäkt och kräva sympatier fungerar oftast inte.

Att hoppa på en medlem som inte har någonting med övriga diskussioner att göra eller som inte ens (vad jag har förstått) visat sig på forat på evigheter är väl inte heller det rätt??
Om någon kastar skit på mig, vare sig det är rätt eller ej, ger det mig inget tillstånd att kasta på någon annan!

Suz,

Jag ansåg det som en självklar sak att be om ursäkt, det hör ju till också i det verkliga livet. Jag skrev det först som ett PM som inte nådde henne och sedan undrade Aqva om jag ens tänker be om ursäkt och jag sade som det var och skrev det i det inlägget, men jag även la till att ingen behöver svara på det, för några sympatier är jag inte ute efter. Jag gjorde det som var nödvändigt, och punkt och slut.
Var skriver jag och tigger sympatier??? Jag vet med mig att detta är ett forum med all sort personer och inget mera att vänta sig av.
Det där med respekten kan du nog hänga på nån annan som behöver det bättre, för jag behöver det inte!!!
Om jag inte var kund hos Odla,nu, skulle jag inte heller vara här. som kund kan jag få råd ang. växter och en sak som jag har gillat, har varit "bråktråden", för där kan en få ett gott skratt samt ge det till andra.
Sedan är det en annan sak att skriva än att se vederbörande och snacka, det blir på annat vis och om man missförstår är det lätt att fråga igen.
Vi har alla olika utgångspunkter och endast en själv känner sitt bäst. ...fuchian...
*Stintan*
Fuchian är bara plump. Dessa försvarstal och ursäkter ger jag inte mycket för eftersom hon strax är tillbaka med samma visa igen. Att sitta här och beklaga sig för att ingen tycker synd om henne är ju ren avundsjuka. Att hon sen sitter och ynkar sig om samma sak i var och varannan tråd är obegripligt och fruktansvärt irriterande. Hon måste ha ett väldigt stort behov av att få vara medelpunkt, allt ska handla om henne överallt. Jag ser hur avundsjukan lyser i hennes ögon om fokus sätts på någon annan i någon tråd. Då måste hon genast in och ta över. Varför alla dessa upprepningar kan man ju undra. Har hon inget vettigt att tillföra trådarna så drar hon samma vals som i förra tråden. Som om hon absolut måste skriva i alla trådar även om det blir OT. Hur kul är det att läsa samma kvällstidning hela månaden om det dessutom står samma sak på varje sida?

Jag har vid ett flertal tillfällen föreslagit att hon ska starta en egen fuchiatråd där hon kan skriva allt hon vill om sig själv men det passar tydligen inte att bara få stå i fokus i en tråd. Sen kommer det emellanåt att hon bara är här för växterna. Ja varför inte hålla sig i trädgårdsavdelningen då och skippa den här avdelningen? Det är ju knappast ett tvång att vara i Småpratsavdelningen bara för att man är medlem på Odla!

Sen ska man inte sitta och tro att man är vän med alla på forumet men en del känner man mer för än andra. En del känner man t.o.m. IRL. Vissa andra kan man både ha och missta.

Visst kan man blockera men det hjälper ju föga när de blockerade inläggen citeras av andra. Jag tycker inte heller att man ska behöva blockera andra medlemmar annat än i nödfall.

Fuchian har fått så otroligt många råd och tips på hur man bör uppföra sig i forumet men inte tagit till sig ett smack vilket är besynnerligt och tröttsamt. Dessutom är det fullständigt ofattbart att någon som vantrivs och inte känner sig välkommen ändå biter sig kvar frivilligt. Jag skulle då inte göra det utan istället söka mig till människor jag trivs med och har utbyte av.
Suz
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 13:15) *
Suz,

Var skriver jag och tigger sympatier??? Jag vet med mig att detta är ett forum med all sort personer och inget mera att vänta sig av.

I ett inlägg en bit ovan skriver du till Myosotis

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 12:20) *
Var fanns du när min mor dog? Även det behandlades som ljug, men jag kunde inte gräva upp henne och skicka som bevis? nån medlidande fick jag inte ...fuchian....

Det tolkar jag som en saknad av sympatier, men jag kanske tolkar dig fel?

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 13:15) *
Suz,

Det där med respekten kan du nog hänga på nån annan som behöver det bättre, för jag behöver det inte!!!
Om jag inte var kund hos Odla,nu, skulle jag inte heller vara här. som kund kan jag få råd ang. växter och ...fuchian...

Respekt trodde jag i min enfald att alla människor ville ha......om jag nu åter ska göra en egen tolkning av det du skriver ovan, innebär det ju att du inte bryr dig om hur människor behandlar dig...på gott och ont...

För övrigt tvingas man inte vara aktiv på detta forum bara för att man är kund hos Odla.
Bara så det inte blir några missförstånd!

fuchsian
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 13:02) *
Tycker det låter som en bra idé med nystart!
Jag brukar säga vad jag tycker men har också suttit på mina händer ibland, och då främst för att inte skriva något elakt, obehärskat. Vad jag vet har jag bara gjort det två gånger och då behövdes det. Annars kan man säga det man ska säga lugnt, alltså typ "nu uttryckte du dig klumpigt" istället för "din skitstövel, vad jag hatar dig". Men att låtsas vara vänner bidrar väl inte heller till god stämning nödvändigtvis. Jag kan diskutera natur med någon som jag retat mig på i småprat, där behöver man inte ta med sig något gammalt tycker jag. Men om samma person alltid har samma sätt (t.ex. överlägsenhet, förakt, personangrepp) i t.ex. varenda tråd om politik och så kommer det en ny politiktråd där samma person är lika dryg igen så krävs det väldigt dåligt minne för att man ska kunna låtsas att det är första gången.

Ni bägge har mycket bra ideer, ta det lugnare. Jag menar då alla, ingen särbehandling på mig, även att jag lyssnar som bäst när det kommer i mjukare ton. Där är bråktråden en annan sak, har gillat den.

Jag reser bort på lördag (med el. utan infuenssa) och kommer att vara borta troligen 1 vecka, beroende hur vår hund mår. den damen är på sitt 15;e år och det är bara en tidsfråga, men vi har goda vänner som även tar det om det skulle bli att hon blir sämre.
Ni kan starta på nytt och sedan kan man se var jag skulle platsa, jag är lyhörd. Men ta nu inte detta så att jag vill hänga kvar med tvång, det gör jag inte så länge jag är kund hos Odla. de har haft de bästa sändningarna av växter, det tackar jag dem för. Hadde provat 2 olika innan och förlorade både mina pengar och förtroendet till dem. OBS; gillar inte politik, håller mig undan. Dax för en Alvedon till. ....fuchian....
skogstroll
varför ska man logga in på odla för att få sympati? jag kan skriva av mig när jag är ledsen eller förbannad för jag har ingen att prata med - och det kan jag förstå även i andra trådar. Ibland är man jäkligt ensam.
*Stintan*
Man måste väl inte vara på forumet för att man är kund hos Odla! Tror du att Odla kräver det av dig? ohmy.gif
fuchsian
CITAT (skogstroll @ 30-09-2010, 13:27) *
varför ska man logga in på odla för att få sympati? jag kan skriva av mig när jag är ledsen eller förbannad för jag har ingen att prata med - och det kan jag förstå även i andra trådar. Ibland är man jäkligt ensam.

Har inget svar till det, men tydligen har en del medlemmar behovet för det. Jag fixar sånt själv. F...
Suz
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 13:31) *
Har inget svar till det, men tydligen har en del medlemmar behovet för det. Jag fixar sånt själv. F...

På föregånde sida hade jag en fråga och lite kommentarer på ditt inlägg till mig.

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 13:26) *
Ni kan starta på nytt och sedan kan man se var jag skulle platsa, jag är lyhörd. ....fuchian....

Och nu kom jag på en fråga till.....Lyhörd skriver du...skulle du vilja förklara det ordet för mig?
fuchsian
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 13:24) *
I ett inlägg en bit ovan skriver du till Myosotis
Det tolkar jag som en saknad av sympatier, men jag kanske tolkar dig fel?
Respekt trodde jag i min enfald att alla människor ville ha......om jag nu åter ska göra en egen tolkning av det du skriver ovan, innebär det ju att du inte bryr dig om hur människor behandlar dig...på gott och ont...

För övrigt tvingas man inte vara aktiv på detta forum bara för att man är kund hos Odla.
Bara så det inte blir några missförstånd!

Suz,

Vad det detta inlägg du menade? OK?
Det som jag skrev till Myosotis, var en retorisk fråga när han i sitt tillägg nämnde att han skulle ge tröst och sympati till dem som behövde det. Min fråga var då en konstaterande och undran att när han sade så, så frågade jag helt enkelt det som jag upplevde då jobbigt när det hände och jag skrev om det, inget annat och väntade inte nån svar heller för den delen.

Att vara eller icke vara? Kund hos Odla utesluter varken det ena eller det andra och jag är tacksam till dom som hjälpte mig med mina växter. Hur kan det ens komma upp att man måste både och? Så har jag inte fattat det hela.
Ang. respekt, menar jag att jag inte ber och tigger det i ett forum, bakom en skärm, respekt får jag mer än nog med mina egna meriter i det normala livet av människor som älskar/tycker om mig. Jag vill med detta säga att jag är inte i behov att börja tigga om det. Jag förnedrar mig inte till det, så ser jag på det. Bara tiden får visa vad det leder till, tills vidare.

OK. Jag ska nog lägga mig en stund till (den flunssan tar på krafterna) men är inne också idag. ..fuchian...
Hoppas du fått svaret....
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 30-09-2010, 10:47) *
Att ignorera ja..som jag uppfattar det är det vad de flesta försökt göra här men provokationerna trappas upp tills någon inte orkar hålla tyst och så är det igång igen. Som jag ser det är det en person som totalt dominerat forumet under sommaren/hösten och mönstret börjar bli ganska tydligt.

Och visst, forummedlemmar kommer och går, så är det men här är det fler som går än som kommer.

Håller med dig om att det inte är ett troll i den betydelsen som vi vanligen lägger in i ordet men det spelar ingen roll eftersom det är totalt omöjligt att kommunicera.

Finns ingen "kärringmobb" här men många som vill att Odla blir det forum som det var tidigare. Trots alla tuffa debatter så finns det ett accepterat osynligt regelverk som fungerat men inte gör det längre.

Medan jag har undervisat i fyra timmar, så har denna tråden växt till det tredubbla. Efter att ha läst det nytillkomna blir jag bara så ledsen. Av många bra inlägg vill jag gärna lyfta fram Gunillas ovan. Vi klarar gemensamt ganska bra att hålla ordning här, men denna gången har det gått över styr...
fuchsian
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 13:43) *
På föregånde sida hade jag en fråga och lite kommentarer på ditt inlägg till mig.
Och nu kom jag på en fråga till.....Lyhörd skriver du...skulle du vilja förklara det ordet för mig?

Alltså mottaglig av kritik på ett vettigt sätt, samt att lyssna mig till, om det kommer på tal, men trots allt är jag en egen person med fel och brister, men också kännslig, mer än ni tror, men det är inte lönt att råskälla på mig, då åker taggarna ut. Sen är jag lite oroad att bli en nickedocka och inget annat, då kan det kvitta för min del. ..Fuchian...
Suz
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 14:00) *
Suz,

Vad det detta inlägg du menade? OK?
Det som jag skrev till Myosotis, var en retorisk fråga när han i sitt tillägg nämnde att han skulle ge tröst och sympati till dem som behövde det. Min fråga var då en konstaterande och undran att när han sade så, så frågade jag helt enkelt det som jag upplevde då jobbigt när det hände och jag skrev om det, inget annat och väntade inte nån svar heller för den delen.

Att vara eller icke vara? Kund hos Odla utesluter varken det ena eller det andra och jag är tacksam till dom som hjälpte mig med mina växter. Hur kan det ens komma upp att man måste både och? Så har jag inte fattat det hela.
Ang. respekt, menar jag att jag är inte och tigger det i ett forum, bakom en skärm, respekt får jag mer än nog med mina egna meriter i det normala livet av människor som älskar/tycker om mig. Jag vill med detta säga att jag är inte i behov att börja tigga om det. Jag förnedrar mig inte till det, så ser jag på det.

OK. Jag ska nog lägga mig en stund till (den flunssan tar på krafterna) men är inne också idag. ..fuchian...
Hoppas du fått svaret....

Tack för ditt svar men jag förstår ändå inte en del saker.
Det är svårt att förstå varandra i text tror jag.
För dig är det tydligt vad du skriver men inte alls för mig och tvärtom.

Du söker inte respekt här på forat....där är jag med.....men då kan man ju inte heller kräva att folk ska behandla en korrekt.
Förstår du vad jag menar?
Alltså om jag inte har någon önskan att få respekt kan jag ju heller inte gnälla om någon hoppar på mig.
Om jag inte visar andra respekt, vare sig det är bakom en skärm eller i verkliga livet kan jag heller inte förvänta mig att få respekt tillbaka.

Du ser hur det missförstås, i min tolkning av din text läste jag in att du trodde att man måste vara på forumet när man är medlem hos Odla.
Därför poängterade jag att så inte är fallet.
Tror vi alla måste se över hur vi uttrycker oss och att vi försöker vara så tydliga som möjligt!

Edit, tog bort sista frågan då jag såg att jag fått ett svar.
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 14:03) *
Medan jag har undervisat i fyra timmar, så har denna tråden växt till det tredubbla. Efter att ha läst det nytillkomna blir jag bara så ledsen. Av många bra inlägg vill jag gärna lyfta fram Gunillas ovan. Vi klarar gemensamt ganska bra att hålla ordning här, men denna gången har det gått över styr...

AGVA,

Då har du inte läst ordentligt! vi har försökt medla fred och lägga fram andra synpunkter. Denna tråd heter ju inte Gunillas tråd, utan en diskussion hur vi ska gå vidare.
Vad är det då som gått över styr?
Här har varken bråkats eller fajtas, men anser att jag har gett svar och tagit till vad de säger och att (jösses, hur många gånger ska jag be om ursäkt! ang Gunilla?)
Det räcker nu, har gjort det som medlemmarna har velat och de svar de velat ha, men mer orkar jag inte med den förbaskade flunssan att kunna snart tänka klart!
OK, jag lägger mig en stund. ..fuchian...

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 14:10) *
Tack för ditt svar men jag förstår ändå inte en del saker.
Det är svårt att förstå varandra i text tror jag.
För dig är det tydligt vad du skriver men inte alls för mig och tvärtom.

Du söker inte respekt här på forat....där är jag med.....men då kan man ju inte heller kräva att folk ska behandla en korrekt.
Förstår du vad jag menar?
Alltså om jag inte har någon önskan att få respekt kan jag ju heller inte gnälla om någon hoppar på mig.
Om jag inte visar andra respekt, vare sig det är bakom en skärm eller i verkliga livet kan jag heller inte förvänta mig att få respekt tillbaka.

Du ser hur det missförstås, i min tolkning av din text läste jag in att du trodde att man måste vara på forumet när man är medlem hos Odla.
Därför poängterade jag att så inte är fallet.
Tror vi alla måste se över hur vi uttrycker oss och att vi försöker vara så tydliga som möjligt!

Edit, tog bort sista frågan då jag såg att jag fått ett svar.

Läs eng gång till, du missuppfattar mig totalt just nu. ..f...
skogstroll
hur himla mycket influensa kan man ha om man orkar sitta och snacka på Odla? Jag hade i alla fall legat däckad i sängen och läst en bok eller nåt på sin höjd. Man bör nog inte äta för mycket värktabletter i onödan...
Suz
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 14:03) *

Jag tycker att det varit hyfsat sansat i den här tråden.
Jag har i alla fall fått många svar på mina frågor i en någorlunda lugn ton.

Men jag tror att luften behöver rensas (uppenbarligen) för där ligger en massa och pyr har jag förstått.
Och kan vi göra det lugnt och sansat vore det bra.
De flesta meningsskiljaktigheter tror jag bottnar i missförstånd och att det är svårt att utrycka sig korrekt i text.
Och att man har svårt att ta till sig att man även här bör bete sig lite som i den andra världen utanför.
Att man håller i minnet att bara för att det bara är en text betyder det inte att man inte kan bli sårad!

Ber om ursäkt att jag startade tråden, det var inte i syft att såra eller göra någon illa.
Jag ifrågasatte en obefintlig moderator som kan städa upp och hade en del frågor/funderingar varför det görs skillnad på inlägg och inlägg.
Det hela utvecklade sig till en liiite annorlunda tråd.

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 14:22) *
AGVA,

Läs eng gång till, du missuppfattar mig totalt just nu. ..f...

Okey, jag ska läsa flera gånger och fundera en stund!
Som sagt det är inte alltid lätt att förstå en textrad.
Återkommer om jag trots det har frågor om det är okey?
skogstroll
jag tycker det var en väldigt bra anledning att starta en tråd, jag har länge undrat varför det ska vara så svårt att få kontakt med admin. Har man inte råd att ha folk som rensar ut dåliga trådar då kanske man inte ska ha nåt forum... eller i alla fall Småprat, för det är ju där som allt elände händer. Ja jag vet inte. Själv tycker jag man gott kan plocka bort en del trådar. Någon jag känner är med på ett antal olika forum och där är de stenhårda på att ta bort de som skriver saker som är bara det minsta påhopp.
Myosotis
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 14:32) *
...Ber om ursäkt att jag startade tråden, det var inte i syft att såra eller göra någon illa...

Tycker inte du behöver be om ursäkt för något. kompiskram.gif Bra tråd att diskutera det här i.
Suz
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 14:00) *
Suz,

Ang. respekt, menar jag att jag inte ber och tigger det i ett forum, bakom en skärm, respekt får jag mer än nog med mina egna meriter i det normala livet av människor som älskar/tycker om mig. Jag vill med detta säga att jag är inte i behov att börja tigga om det. Jag förnedrar mig inte till det, så ser jag på det. Bara tiden får visa vad det leder till, tills vidare.

Okey nu har jag läst ditt inlägg flertalet gånger och jag inser att misstolkade dig…igen…
Men jag har lite synpunkter....

Tigga om respekt…kan man göra det?
Och förnedra sig till att tigga om det….där går det inte ihop för mig för förnedring och respekt är två ord som inte går ihop tillsammans i min värld.

Jag tycker inte att man kan tigga och be om respekt….respekt är någonting man förtjänar vare sig man vill det eller inte!
Jag försöker visa mina medmänniskor både här i forumet eller internet överhuvudtaget och i min verklighet bortanför skärmen, respekt.
Det gör jag inte för att jag måste eller vill utan för att det tillhör lite sunt förnuft och det viktigaste av allt för mig är att jag behandlar mina medmänniskor så som jag önskar bli behandlad själv!
Trampar jag på någon medvetet har den personen sin fullaste rätt att trampa tillbaka!!
Beter jag mig illa kan jag inte säga nåt om jag får skit tillbaka.
Sånt är spelet vare sig det är här eller någon annanstans.
OCH det bör man vara medveten om och därför tänka både en och två och kanske 30 gånger innan man skriver någonting....så man verkligen får en chans att stilla sig och tänka efter!

Får man oförskyllt skit från någon och är stark nog att kunna ta det biter det oftast bättre genom att svara lugnt och sakligt
Att genast börja kasta tillbaka....det leder ingen vart!

Förstår du även mig och min ståndpunkt när det gäller respekt?

Suz
CITAT (skogstroll @ 30-09-2010, 14:34) *
jag tycker det var en väldigt bra anledning att starta en tråd, jag har länge undrat varför det ska vara så svårt att få kontakt med admin. Har man inte råd att ha folk som rensar ut dåliga trådar då kanske man inte ska ha nåt forum... eller i alla fall Småprat, för det är ju där som allt elände händer. Ja jag vet inte. Själv tycker jag man gott kan plocka bort en del trådar. Någon jag känner är med på ett antal olika forum och där är de stenhårda på att ta bort de som skriver saker som är bara det minsta påhopp.

Tack!
Ja jag finns på flera forum och som du säger är det helt annorlunda där.

CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 14:44) *
Tycker inte du behöver be om ursäkt för något. kompiskram.gif Bra tråd att diskutera det här i.

Tack!
Tyvärr är det ibland så att man kanske "ställer till" mer än som var avsiktligt.

Edit, jag och stavning slap.gif
Katie
Eftersom jag är relativt ny här på forumet så har jag bara snappat upp 'små brottsstycken' lite här och var.

Förutom Fuchians första plumpa kommentar på Annica's tråd, vad är det hon har uttryckt och gjort som har blivit en sån fajt och upprörda känslor?

Vad jag förstår så kallas hon både det ena och det fjärde och får vassa kommentarer där hon gör inlägg.
Jag har läst några inlägg från henne nu och ja. Hon skriver väldigt plumpt och obegripligt ibland och jag kan erkänna att jag inte alltid hänger med på vad innebörden är.
Upprepningar från henne nämns och jag kan förstå att det blir jobbigt att läsa dem i var och varannan tråd. Ser jag nåt som jag redan läst hoppar jag över det.
Varför inte fråga vad sjutton hon menar med sina inlägg? Att kutta henne jäms med fotknölarna verkar ju bara bjuda in för fler upprörda inlägg från hennes sida och stämmningen eskalerar helt vansinnigt igen.

Lite råd till Fuchian.
Jag har läst en del av dina svar och inlägg. De kan ibland vara obegripliga och jo, man får en känsla av undanflykter titt som tätt. Visst kan man komma med undanflykter ibland men inte näst intill hela tiden. Tex, influensan. Det är ingen undanflykt till att skriva vassa och onödiga kommentarer. Är det något du vill ha sagt där du inte delar åsikt med någon annan. Gör det kort och konsist. Får du ett vasst svar. Ignorera eller svara kort även där.
Om du skriver ett inlägg där du tror att du kan bli missuppfattad, använd Smilies för att förstärka din mening. Är det ett ironiskt inlägg som kanske ser hemskt ut så lägg till tex, flirting.gif så lättas det upp och man förstår att det inte var allvarligt menat.
Du måste inte heller gå till fullt försvar eller full attack direkt du får en kommentar riktad mot dig som du inte gillar. Ibland är det bättre att inorera och inte bry sig.
Ibland lämnar du kommentarer som att 'du inte bryr dig´eller 'tänker ignorera'. Du går ändå in med högsta beredskap och skjuter iväg salvor. a det lugnt så kommer det förhoppningsvis att lätta.

Alla har rätt till olika åsikter och självklart kan det hetta till ibland. Forum är till för att utbyta tips, råd, erfarenheter, åsikter mm mm. Det ska diskuteras på ett forum men man behöver inte bete sig som galningar för det.

Att be någon tex, 'hoppa och hänga' sig är förbaskat onödigt.

Suz. Det är ibland bra med en tråd som kan rensa luften lite. tummenupp.gif
herkules
CITAT (skogstroll @ 30-09-2010, 14:26) *
hur himla mycket influensa kan man ha om man orkar sitta och snacka på Odla? Jag hade i alla fall legat däckad i sängen och läst en bok eller nåt på sin höjd. Man bör nog inte äta för mycket värktabletter i onödan...

det är ju en himla tur att vi alla är olika.
herkules
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 11:52) *
Håller delvis med dig!

jag vet inte om det är så det fungerar med fuchian, att h*n kastar skit och sen begär sympatier, jag läser inte allt på det här forumet.
jag kan tycka att det fuchian skrev faktiskt bara är sund reaktion på hur h*n själv blivit bemött i många trådar, sen att det hamnade i annicas tråd, ja, det är trist men faktiskt inte mer än det.
du skriver ju själv att om ngn kastar ngt på dig så ger det INTE dig rätt att kasta tillbaka - det är precis vad som händer här, fuchian öppnar käften och vips så hugger ett helt gäng.
vad det gäller respekt så ska alla människor respekteras, det där är bara trams om att det ska förtjänas hit och dit.

CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 11:59) *
/.../

jag anklagar ingen, jag skriver enbart vad jag tänker och tycker

CITAT (Annica J @ 30-09-2010, 12:01) *
Tack!

om det fuchian skrev hade kunnat slutat illa så är det inte hjälp och stöttning på ett internetforum du behöver, det låter förmodligen väldigt hårt att skriva så men det ÄR så.
allt gott till dig annica men du kan inte haka upp ditt välbefinnande på ett forum.
Suz
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 15:51) *
jag vet inte om det är så det fungerar med fuchian, att h*n kastar skit och sen begär sympatier, jag läser inte allt på det här forumet.
jag kan tycka att det fuchian skrev faktiskt bara är sund reaktion på hur h*n själv blivit bemött i många trådar, sen att det hamnade i annicas tråd, ja, det är trist men faktiskt inte mer än det.
du skriver ju själv att om ngn kastar ngt på dig så ger det INTE dig rätt att kasta tillbaka - det är precis vad som händer här, fuchian öppnar käften och vips så hugger ett helt gäng.
vad det gäller respekt så ska alla människor respekteras, det där är bara trams om att det ska förtjänas hit och dit.
jag anklagar ingen, jag skriver enbart vad jag tänker och tycker
om det fuchian skrev hade kunnat slutat illa så är det inte hjälp och stöttning på ett internetforum du behöver, det låter förmodligen väldigt hårt att skriva så men det ÄR så.
allt gott till dig annica men du kan inte haka upp ditt välbefinnande på ett forum.

Här knattrade fingrarna som små trummpinnar innan jag besinnade mig och började faktiskt asgarva!!
Inte åt dig herkules utan åt mig själv...att du höll på att få mig att gå i svaromål på ett vääääldigt barnsligt sätt! smile.gif

Nåväl, nu är jag med på ett annat sätt.
Respekt .....om någon behandlar mig som skit (har aldrig hänt på forumet utan det är enbart ett exempel) och ständigt trycker ner mig och gör mig illa kan jag omöjligt visa den personen respekt!
Däremot om någon visar mig respekt ger jag det tillbaka.
Sån är jag men jag har förstått att du är annorlunda och det är ju mångfalden i vårt samhälle som berikar! (ej ironi)

Vad gäller Annicas tråd hoppas jag du läst hennes kommentarer kring detta och insett att det inte var så bara för henne.

Fel kommentar/yttrande/ord kan göra enorm skada vid fel tillfälle och vad är det för fel att tänka sig lite för?
Som sagt vad är det som säger att bara för att jag fått skit kastat på mig är jag i min fulla rätt att kasta på någon annan och därtill oskyldig??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon