Full version: GERBILTRÅDEN
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
anne-li i olofstorp
Men jösses! Klart du måste hem!!!! Det fattar väl varje som har något att tänka med!!!! Hoppas det går bra nu!!!!!
Myosotis
sad.gif Vad tråkigt med bråk. Tur att det inte blev värre!
Meriona
Hmmm jag är sådär nöjd just nu, det är lite småtjafs. Funderar på att ta med boxen plus reservbox till jobbet imorgon för säkerhets skull. Har jätteproblem med vilka jag ska dela om jag ska dela, vilka ska sitta ihop, vilka bråkar minst. Hur jag än stirrar ut dem så får jag inga svar. sad.gif
Myosotis
trostar.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 16-10-2011, 18:47) *
Hmmm jag är sådär nöjd just nu, det är lite småtjafs. Funderar på att ta med boxen plus reservbox till jobbet imorgon för säkerhets skull. Har jätteproblem med vilka jag ska dela om jag ska dela, vilka ska sitta ihop, vilka bråkar minst. Hur jag än stirrar ut dem så får jag inga svar. sad.gif

trostar.gif
Undrar hur det gick?
Myosotis
Undrar jag med. Meriona, vi blir oroliga när du blir så tyst! crying.gif
Meriona
Jo de sitter i mini-duna-bur sedan i går eftermiddag. Igår när jag satte över dem dit hade Gösta något litet sår i närheten av skapet som blödde lite färskt blod, vet inte om någon rispat honom. Hoppas nästan det så att det inet är nåt inre. Idag såg jag inget färskt. Men helt lugnt i buren känns det inte, Gösta markerar gärna på Enar t.ex. Vi får väl se. På lunchen låg de allihop i huset och sov iallafall. Blir till att "dadda" några dagar till innan man vågar åka nånstans i onödan.

Tack för att ni bryr er om mina bebisar! kompiskram.gif

Biggan_
Det är ju jobbigt att behöva övervaka dom hela tiden, eller behöva vara orolig för att det skall hända något! trostar.gif
Meriona
Ja men man får stå ut helt enkelt, FAST inatt fick de sova med mig HALVA NATTEN, men vid 2-tiden åkte de ut, då stod jag inte ut med deras grävande och gnagande. Varje ljud fick jag för mig var ett bråk-ljud och så for jag upp och tände och så blev de livrädda osv osv. tongue.gif

Det verkar vara lugnt hittills, inget bråk och inga skråmor.

Meriona
Imorse sov kvartetten så sött ihop, men inte i huset. En halvgnagen kex-kartong var tydligen mysigare, för där stack 4 små rumpor ut ifrån. giggle.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 19-10-2011, 09:38) *
En halvgnagen kex-kartong var tydligen mysigare, för där stack 4 små rumpor ut ifrån. giggle.gif

laugh.gif wub.gif
Wilmer
Detta drama har jag missat helt! Huvva! Vilken RYSARE!! Hoppas verkligen inget mer blodvite uppstår trostar.gif
Meriona
GRATTIS CHILI - 3 ÅR IDAG!

yaay.gif hbd.gif yaay.gif hbd.gif

Älsklingen fick frukost på sängen idag, salladskål. smile.gif
Ikväll har sonen bestämt att Chili ska firas med plättar och ärtor, det bästa han vet. wub.gif Ska försöka ta ett foto såklart!
Myosotis
Grattis! yaay.gif

[attachment=65872:gerbil_m...day_cake.jpg]
Meriona
Oiiih så kladdig den lille måste bli om tassarna! biggrin.gif
ninnisky
GRATTIS till lilla Chili på 3-årsdagen yaay.gif hbd.gif yaay.gif

Biggan_
Grattis Chili! hbd.gif

Meriona

Chili 3 år

Ärtor och Plättar blev det på kalaset igår. blomma.gif
anne-li i olofstorp
Gottit!!! Har lite gnag här hemma med!!!!
smiley_small_hug.gif
omk
Grattis i efterskott, Chili ! hbd.gif

(Gillar mänskans tröja ... giggle.gif )
Meriona
Hihi, det är jag det. wink.gif
Wilmer
Grattis Chili

smiley_small_hug.gif

Du är en krutGerbil, njut av att vara bortsämd och se till att utnyttja det blomma.gif

Gillar också mattes t-shirt.
Meriona
Här har det krigats bland kvartetten igen sen igår, jäkla förbannade skit. SÅ nu sitter Gösta i en egen bur, tillslut även Enar i egenbur och änsålänge håller Ferdinand och Qåre vapenvila, måtte det hålla i sig, jag har inte plats för fler burar! sad.gif DUMMA POJKAR!
Myosotis
crying.gif trostar.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 04-11-2011, 21:10) *
Här har det krigats bland kvartetten igen sen igår, jäkla förbannade skit. SÅ nu sitter Gösta i en egen bur, tillslut även Enar i egenbur och änsålänge håller Ferdinand och Qåre vapenvila, måtte det hålla i sig, jag har inte plats för fler burar! sad.gif DUMMA POJKAR!

trostar.gif
Hur går det Meriona?
Biggan_
CITAT (Biggan_ @ 06-11-2011, 00:37) *
trostar.gif
Hur går det Meriona?
Wilmer
CHILI är bäst wub.gif tänk om de alla var så rara. Busiga pojkar, du får börja ha en bur i fotänden av sängen trostar.gif
Skruttis
Jag undrar också hur det går för dig Meriona. Är det vapenvila än?
Meriona
Ja det är vapenvila. Inte så roligt att skriva när det inte bara är glädje. Nu har vi 6 burar varav det sitter ensamma killar i 3 av dem. De brukar acklimatisera sig efter ett tag dock, de deppar några veckor men sen märker man inte av det även om de såklart helst skulle ha en kompis. Qåre och Ferdinand är kompisar änsålänge, vi får väl se om det fortsätter så även i en större bur (får vänta nån vecka eller två). Chili ser ruggig ut, frågan är om man ska ge honom en pc-kur till eller inte. Men det lutar åt det, då måste jag börja imorgon bitti om jag ska hinna innan jag reser bort. Qnutte är också ruggig, har fått pc sedan igårkväll. BÅde jag och sonen är förkylda, så helst skulle jag inte vilja hantera dem alls, men vad gör man. sad.gif Annars är de lika söta och underbara som vanligt. Satt och tittade på TV förut och såg Ferdinands rumpa och svans avteckna sig som en skugga genom buren och blev lycklig av det. Hur kan små råttisar göra en så sentimental? blush.gif

Biggan_
Hoppas dom repar sej snabbt nu då.....och att dom inte bråkar när du släpper ihop dom igen. crying.gif
Varför blir dom ruggiga? Förkylning?
Wilmer
De blir visst lätt smittade av oss, precis som marsvin? Håller tassar och tår för tillfrisknande smiley_small_hug.gif
ninnisky
Håller också alla tassar och tår att de snart piggnar till igen. Det är ju inget kul för dig Meriona att resa bort när de små är sjuka. De blir säkerligen väl omskötta av sonen, men ändå... Hjälper det med en krya på kram tro? smiley_small_hug.gif
Meriona
Biggan, de går inte att släppa ihop igen. Tyvärr.
Ruggiga kan de vara utav infektion (vi smittar dem ja) eller hjärtsvikt eller annat. Infektion botas med pc men är det hjärtsvikt eller liknande så går det tyvärr inte att bota.
Vi har kommit fram till att Chili troligen inte har infektion utan bara är gammal och lite skruttig. Vi kan inte höra något från lungor eller nånting och att krångla med pc på chans känns helfel. Han får hänga med så länge det känns rätt.

Är de alltför sjuka så åker jag inte såklart, då får det skjutas på.
Biggan_
Jag håller både tummar och tår för att dom inte blir sämre, och allra helst så klart för att dom blir bättre. tummenupp.gif

Så himla trist och skjuta upp det när det är så nära! crying.gif Jag tar med dina små i aftonbönen!
Skruttis
Men usch vad tråkigt att höra Meriona. crying.gif
Här håller vi alla tummar och tassar vi kan för att dina små ska bli friska igen.
En styrkekram till dig också från oss. smiley_small_hug.gif
Meriona
Gulle er! Just nu vill jag vara i en glasbubbla. Tiden får gärna stå still. sad.gif
Eva i Skåne
Jag håller också tummarna såklart! Vore synd om du inte kan åka!
men såklart ännu värre för dig att ha huset fullt med krassliga husdjur trostar.gif

Jag kan inget om dina husdjur, men undrar över det du svarade Biggan att man inte kan släppa ihopa dom igen. Är det så att de bott i samma bur, men börjar slåss och sen kommer dom att fortsätta med det? Kan du inte byta och sätta ihopa två som inte bott ihopa innan?

Sorgligt med alla husdjur när dom börjar bli gamla och svaga sad.gif men håller tummarna att han hänger med ett tag till och att dom andra tillfrisknar (snabbt)

smiley_small_hug.gif
Meriona
Har man separerat dem så går de inte att sätta ihop. Gerbiler är extremt revirhävdande, det är till och med ganska mycket jobb att få hane/hona att gå ihop, vilket säger en del. Två vuxna hanar eller två vuxna honor är totalt omöjligt. Man kan sätta ihop en vuxen hane med en unge som inte är könsmogen eller en hona dito, men det är inte självklart att det går enkelt. Så även om man har massor av djur så är det inte bara att tussa ihop. wink.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 15-11-2011, 21:33) *
Gulle er! Just nu vill jag vara i en glasbubbla. Tiden får gärna stå still. sad.gif

trostar.gif

smiley_small_hug.gif
Wilmer

trostar.gif
omk
CITAT (Meriona @ 12-11-2011, 20:55) *
Vi har kommit fram till att Chili troligen inte har infektion utan bara är gammal och lite skruttig.

Åh, lille grynet ...

Tänker på er båda !
Myosotis

trostar.gif smiley_small_hug.gif
Meriona
En tung dag. Ikväll har Chili fått somna in. Nu springer han omkring och leker med sin älskade kompis Pepsi och alla andra våra småttingar i gerbilhimlen. Nu tror jag att de somnat i en liten varm pälsbollshög, lyckligt tillsammans igen. Det är få gerbiler som stulit mitt hjärta så totalt som Chili gjort, det är nog bara Sudden och i viss mån Kurri som lyckats med. Det är tomt tomt tomt, hur det nu kan vara det med 8 andra gerbiler som stökar. sad.gif

Tårarna rinner men nu är det dags för medicin till Qnutte-gubben så det är bara att skärpa till sig. Han är en kopia av Chili utseendemässigt och har också ett superduper-temperament, så vi hoppas att han piggar på sig och får leva ett gott tag till. Ulla min Ulla som är hans fru tycker inte om att han försvinner en stund morgon och kväll, men som tur är kommer han ju tillbaka. wub.gif

Myosotis
-cry-.gif trostar.gif smiley_small_hug.gif Tröstekramar!
Meriona
Tack gulle Myo!. Vi har plockat fram Chilis hederspris som han fick på gerbilutställningen på hedersplats. Han fick det för "Charmtroll". Och det var han verkligen just - ett charmtroll.
Myosotis
wub.gif Önskar jag hade fått träffa honom crying.gif
Meriona
Ja det är ju svårt. sad.gif Men det kommer kanske andra... Ebbe är en kandidat. wink.gif
Monaxe
Så sorgligt, men du vet ju att du gjort det bästa för honom!

Tröstekramar /Monica
Anki på Öland
Vad tråkigt! trostar.gif
omk
Åh, vad sorgligt ! Lille sötnosen ...
Tänker på dig, Meriona !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon