Full version: GERBILTRÅDEN
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Meriona
Stödmatningen är framför allt för att de ska få i sig fett och mineraler som jag blandat i. Enbart det jag får i dem kan de inte överleva på, nej. sad.gif
Myosotis
Men om de får i sig fett, ökar inte deras mättnadskänsla så de är mindre benägna att äta ordentligt själva?
ninnisky
HÅLLER allt jag har och kan och hoppas att de små snart blir riktigt krya igen kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Meriona
Myo, de behöver fett och det får de inte i sig när de inte kan äta fröer. Det är bara frågan om ett par droppar.

Ninnisky tack för omtanken, men den här gången hjälpte det inte. De har fått somna in idag. Det gick inte åt rätt håll och det var inte rättvist att låta det fortsätta.

Vi skänker Qnut f 2010-02-28 och Ulla f 2010-04-09 en extra tanke idag och tänder två ljus här. -cry-.gif
Ingela i Segersberg
Så sorgligt, Meriona! trostar.gif
Meriona
Tack Ingela, ja visst är det ledsamt. Men det är värre att se dem må dåligt faktiskt. Nu springer de och busar på de där ängarna som alltid är gröna, tillsammans med alla de andra små rått- och gerbil-änglarna vi haft. kompiskram.gif
ninnisky
trostar.gif
*Stintan*
smiley_small_hug.gif sad.gif
Meriona
thanks.gif
Biggan_
sad.gif trostar.gif smiley_small_hug.gif Så tråkigt att det inte gick vägen! Men Ebbe då? Hur har det gått för honom?
Meriona
Ebbe äter penicillin. Han är inte jättedålig, bara sett lite "off" ut. smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Tragiskt Meriona trostar.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 26-03-2012, 21:52) *
Ebbe äter penicillin. Han är inte jättedålig, bara sett lite "off" ut. smiley_small_hug.gif

Ok! Hoppas han ser lite "on" ut med det snaraste! Jag håller tyst minut för Qnut o Ulla och tummarna för Ebbe!
Myosotis
-cry-.gif trostar.gif smiley_small_hug.gif
omk
CITAT (Meriona @ 26-03-2012, 19:48) *
Vi skänker Qnut f 2010-02-28 och Ulla f 2010-04-09 en extra tanke idag och tänder två ljus här. -cry-.gif

sad.gif
Åh, så trist, men Chili tar hand om dem ...
Meriona
Ja det gör han, och Sudden. Sudden var gentlemannen framför alla. Som via Kurri "smittade" av sig till Chili som skickat charmpinnen vidare till Ebbe. smile.gif

Ikväll ska jag skura ur den tomma buren så ska Gösta få flytta in där. Blir skönt för honom med lite mer plats. Dessutom avskyr jag att se tomma burar.

Skruttis
Jag är så ledsen för din skull Meriona! trostar.gif smiley_small_hug.gif
Hoppas dina andra "småttingar" kan trösta dig lite extra.
Meriona
Ja visst kan de det. Vi har ju 6 gossar kvar. wub.gif
Myosotis
Mitt minne sviker mig. Har just kollat igenom hela tråden (och njutit av söta bilder en gång till) för att försöka komma på hur många burar du har nu. Ebbe och Elvis bor väl ihop? Men kvartetten fick du väl dela på? Bor de i var sin bur eller var det två som bor ihop?
Meriona
Herrejösses, det kan inte vara lätt att hålla reda på alla våra "sorkar". Ebbe och Elvis bor ihop, de är ca 1 år och 5 månader. Deras kullbror Enar bor ensam, men ska förhoppningsvis få en dam som sällskap i juni, när vi åker till Stockholm. Sen är det Ferdinand (lika gammal) som bor ihop med Qåre som är ett par månader yngre. Gösta, slutligen, bor ensam. Han fyller 3 år till sommaren, men är pigg och kry. Vi får se hur han mår i juni, om han skulle orka med damsällskap om det finns i lämplig ålder.

Myosotis
Nu är jag med igen smile.gif Ja jag tänkte att Gösta måste vara äldst nu, det har han varit ett tag men jag hade glömt att där fanns en som var äldre. Skönt att han mår bra. Blir det svårt att få en vuxen hanne och en vuxen hona att hålla sams? Förändrar närvaron av honor något? Typ kan de bli mer aggressiva mot varandra om de känner lukten av en hona?

Om du hade tagit Enar samtidigt som sina bröder hade du kanske kunnat ha alla tre ihop fortfarande. Hoppas han får en ung fru så han kan bli pappa!
Meriona
Bra frågor du ställer Myo! tummenupp.gif Njae jag har inte märkt att det blir osämja om de står nära en bur med honor/hona i. Uppfödarna har det ju huller om buller bredvid varann så det tror jag inte. Om honan och hanen väl accepterat varann så brukar det inte bli så mycket bråk sen heller. Men nån ung hona ska inte Enar ha, det får bli en tant i hans egen ålder. wink.gif

Om inte uppfödaren vill ha/låna tillbaka honom, Qåre eller Ferdinand, isåfall blir det en ung tjej, åtminstone tillfälligt.
Wilmer
smiley_small_hug.gif Vet ju hur du kämpat med di små. Nu äter de ärtor och kanske pannkakor i gerbilhimmlen om Chili bjuder?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon