Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
case214
Ibland växer det så att det knakar...

Kolla bilden en bit upp som jag postade för 4 dagar sedan och jämför med dagens bild.

PMK
Woho! Vårväder, helg, löning och grönska i krukorna!

[attachment=68119:IMG_3873_copy.jpg]

tummelstachili
Så här ser årets sorter ut:

C.Chinense
------------

Dougla
7pot Brown
Bih Jolokia
Trinidad Scorpion Morouga Yellow
7Pot yellow SR
Brainstrain Yellow
7pot Burgundy
Trinidad Scorpion Yellow SR
7pot Johna
Brainstrain Red
7pot Primo
7pot Yellow
7pot Infinity
White Bhut Jolokia
7pot Orange
Trinidad Scorpion morouga blend red
Bhut Jolokia Chocolate
Trinidad Scorpion ButchT
Trinidad Scorpion
Giant Bhut Jolokia
Bhut Jolokia Indian Carbon
7pot White
Pimenta De Nayde
Trinidad Parfume
Beni Highlands
Cajamarca
chupetino
Cumari
Fatali Chocolate
Pink habanero
Naga morish
Peach Bhut Jolokia
Limon
Habanero Chocolate
Monster Infinity
7pot Red SR
Cappaccincu Habanero
Datil
7pot Barrakpore
Lightning habanero
Red Fatali
Peito De moca
Black congo
Bhamas Goat pepper
Wild Brazil
Habanero S:T Barts
Bonda ma jaques
Trinidad Scorpion Chocolate
Devils Tongue
Trinidad Scorpion Yellow Cardi
Fatalii yellow
Bhut Jolokia

Och några till.....

C.Baccatum
-------------

Inca red drop
Champion
Aji Amarillo
Aji Cristall
Blondie
Hot Lemon
Aji Bonito
Gumdrop

C.Annuum
------------
Jalapeno Hercules
Jalapeno Jumbo
Early, Jalapeno
Numex Twilight
Hungarian hot wax
Poinsettia
Variegata
Holy mole
Tepin
Wild tepin
Aji blanco cristal

Har ej listat alla C.Baccatums eller C.Annuums så några till finns det allt.

Så ser några av årets sorter ut. Av alla är det minst 3st men dom lite mer roliga hetingarna är det mellan 5-12st av varje sort.

Har även ett 30-tal övervintrade plantor som jag måste försöka få under lysen snart så dom vaknar till liv. Några har säkert dött (glömt att vattna).

Alltid lika kul när det är omplanterings dags. Kommer lite bilder senare.

Vilken chili jag ser fram emot mest att odla detta år? Det får nog bli Jumbo Jalapeno

PS! Kan innehålla lite stavfel pga tidsbrist så försökte jag få med så många jag kunde på så kort tid som möjligt.

Mvh

Oscar

eNChili
Tycker det är så roligt med bilder så jag tänkte bidra med några hur långt jag kommit än så länge. Sådde 29 dec då jag har svårt att hålla mig.

Aji picante
[attachment=68138:Aji_pica...120225_2.JPG]

Black hot hungarian
[attachment=68139:Black_ho...n_120222.JPG]

Butch T
[attachment=68140:Butch_T_120222.JPG]

Cap 220
[attachment=68142:Cap_220_120225.JPG]

CGN 21500
[attachment=68143:Cgn_21500_120225_2.JPG]

Naga Viper
[attachment=68144:Naga_viper_120225.JPG]

Yellow 7 pot jonah
[attachment=68145:Yellow_7...h_120225.JPG]
PMK
Ser riktigt gröna och täta ut eNChili, riktigt fint! smile.gif
Bock
Hejsan alla !

Har varit ute i växthuset nu på morgonen och kollat till mina chilisar.....

Satte om min Capsicum pubescens 'Rocoto Manzano Red' i kruka för ett par dagar sen och den verkar må bra...
[attachment=68156:Capsicum..._Red__01.JPG]

Ska äta lite frukost nu sen får jag väl ta med kameran och ta en bild på min paprika som jag planterade om nu på morgonen.
Bock
Här lite bilder på paprikan som jag planterade om i morse...

Capsicum annuum L. 'Golden Calwonder'
[attachment=68158:Capsicum...nder__01.JPG]

Kunde inte låta bli och ta en bild på min Capsicum baccatum 'Hot Lemon' som jag övervintrat i växthuset...

Capsicum baccatum 'Hot Lemon'
[attachment=68159:Capsicum...emon__01.JPG]

Ha det!

" handboll med grabben nu " kanske syns senare idag....
tommot123
CITAT (Iren @ 20-02-2012, 11:06) *
Har Pm:at dig Tudi:-).

Ja vad kul Tudi! Det kan behövas extraljus nu:-)! Här är en del av oktobersådderna, till vänster stickling Pimenta da neyde( tack Tommot!)
[attachment=68019:20120220_174617.jpg]

väldigt fin Irene!
mattias__o
CITAT (eNChili @ 25-02-2012, 18:39) *
Tycker det är så roligt med bilder så jag tänkte bidra med några hur långt jag kommit än så länge. Sådde 29 dec då jag har svårt att hålla mig.

Vilka fina plantor du har. Vad har du för ljus? Ger du dom mycket näring?
eNChili
CITAT (mattias__o @ 26-02-2012, 20:31) *
Vilka fina plantor du har. Vad har du för ljus? Ger du dom mycket näring?

Tackar.

Har testat i många år nu och hittat något som funkar för mig. Jag sår i rockwool kuber och sår med undervärme. När de kommit upp för jag över dem till min nutriculture plant propagator som jag köpte för något år sedan. Det är en aero system vilket innebär bara vatten och näring. Rot tillväxten blir enorm och efter ca 3 veckor flyttar jag över dem till vanliga krukor. Som näring använder jag atami B´cuzz bloombastic för jord (använder den även i propagatorn). Jag använder inte särskilt mycket näring utan försöker att att hålla mig till miniminivå som Atami rekommenderar. Är dålig på att komma ihåg näring men försöker bättra mig:)

Som belysning har jag 2 st 15 w super growspot.
skogsmulle101
Har satt Jalapeno & jamaican Bell. Går väl utan extra belysning, har satt ett frö per liten kruka 5cm plast i minidrivhus. förta gåmgen med dessa sorter, fast jag brukar kunna lyckas utan att göra precis som texten säger men ändå, vad tror ni?
tummelstachili
CITAT (Birre77 @ 06-02-2012, 07:48) *
Vad har du för avstång på din 200W LE till småttingarna?
Jag läste på någon amerikansk sidan att de rekomenderade 60-75 cm. Jag har fått för mej att ju närmare destå bättre.
När jag hade lysrör förra året va plantorna 2-3cm från och så höjde jag lampan eftersom.

Blir det bättre av att ha en bit ifrån?
To close?
[attachment=67731:5image5odla75.jpeg]
BTW....din uppsättning ser ju riktigt nice ut!

Hej ursäkta sent svar missa helt frågan.

Jag kör dom cirka 20-30cm ifrån du ska ju ha dom så nära som du bara kan utan att bränna plantorna.

Körde för 2 år sedan en 200w LE lampa i min hydro "cuttingboard" där jag hade 30 plantor hade den cirka 15-30cm ovanför och det växta på riktigt bra.

Det växer på bra med LED panelerna, dock blir plantorna väldigt buskiga och jag vill ha lite höjd på dom nu. Så dom fungerar nästan lite för bra smile.gif

Ska nog justera tiden lite så dom sträcker lite på sig.

Tack så mycket!
mattias__o
CITAT (eNChili @ 27-02-2012, 08:41) *
Tackar.

Har testat i många år nu och hittat något som funkar för mig. Jag sår i rockwool kuber och sår med undervärme. När de kommit upp för jag över dem till min nutriculture plant propagator som jag köpte för något år sedan. Det är en aero system vilket innebär bara vatten och näring. Rot tillväxten blir enorm och efter ca 3 veckor flyttar jag över dem till vanliga krukor. Som näring använder jag atami B´cuzz bloombastic för jord (använder den även i propagatorn). Jag använder inte särskilt mycket näring utan försöker att att hålla mig till miniminivå som Atami rekommenderar. Är dålig på att komma ihåg näring men försöker bättra mig:)

Som belysning har jag 2 st 15 w super growspot.

Det är spännande med hydro. Har varit sugen på att testa ett tag men har aldrig tagit tag i det.
Hellmark
Halloj!
Jag startade en anna chilitråd på förkultivering m.m.
Jag har börjat odla chilis i frukt-syfte och även till att göra dom bonsaier s.k. "bonchi". Nu tycker jag att dom växer lite för sakta, hur skall jag göra för att få dom att växa, mycket? Jag har en day-light lampa och har dom relativt varmt. Skall jag tillföra närin i bevattningen eller har ni något annat råd? Tredje omgången av blad hbörjar komma fram ca 7cm höga.

Mvh Hellmark
tudi
Hejsansvejsan! Efter 7 dagar med vinterkr*ksjukan så är man tillbaks. Har orkat med omplantering och jag kan bara säga PANG! Plantorna står nu i 4 liters krukor och växer så det bokstavligen knakar, nu får dom inte mer näring förens dom flyttar ut på ballkongen.

Trevlig kväll allihopa! idea.gif
Bock
Väldigt fina plantor du fått...
tudi
CITAT (Bock @ 02-03-2012, 05:36) *
Väldigt fina plantor du fått...

Tack tack smile.gif

Bock : föresten, dina plantor som du har i ditt växthus, hur är det möjligt? är det värme isolerat? eller är det bara jag som är en insnöad norrlänning? tongue.gif dina övervintrare kommer nog bli riktiga monster i sommar! tummenupp.gif
Hellmark
Är det möjligt att få sina chili plantor att bli mer än ettåriga?
PMK
Det är både möjligt och ganska vanligt. smile.gif Försökte själv i höstas, slutade i enorm lössinvasion och slängda plantor, men de finns många som lyckas långt bättre än mig.

Förresten, dagsfärskt:

[attachment=68346:IMG_3884_copy.jpg]
ingaröbo
CITAT (tudi @ 01-03-2012, 18:00) *
Hejsansvejsan! Efter 7 dagar med vinterkr*ksjukan så är man tillbaks. Har orkat med omplantering och jag kan bara säga PANG! Plantorna står nu i 4 liters krukor och växer så det bokstavligen knakar, nu får dom inte mer näring förens dom flyttar ut på ballkongen.

Trevlig kväll allihopa! idea.gif

Men oj, vilka monster, superfina! Grattis blomma.gif Vilken näring har du gett?
tudi
CITAT (ingaröbo @ 03-03-2012, 22:09) *
Men oj, vilka monster, superfina! Grattis blomma.gif Vilken näring har du gett?

icas i love eco och blå korn. lägger ca 10 st blåkorn i ett glas vatten i några timmar sen blandar jag det med icas eco näring.
Miro
Vilka är era bästa tips mot ohyra på chili?
Jag får så gott som alltid trips på mina plantor och har inte hittat ngt som funkar. blir tokig!
Jag har sett tips om aska, pyrethreum (?) mm.
Några bra idéer?
mattias__o
Det börjar bli trångt bland chiliplantorna nu smile.gif

[attachment=68360:IMG_4241.jpg]
Maj-Elén
CITAT (Miro @ 04-03-2012, 19:34) *
Vilka är era bästa tips mot ohyra på chili?
Jag får så gott som alltid trips på mina plantor och har inte hittat ngt som funkar. blir tokig!
Jag har sett tips om aska, pyrethreum (?) mm.
Några bra idéer?

Hej
Jag har mina chillisar ute i växthuset och där har jag de bästa medarbetare som man kan ha. De är på ständig jakt efter föda. Har jag ohyra på en växt inne så sätter jag ut den i växthuset och vips så är medarbetarna där och käkar. Jag har sett inlägg här på folk som "städar" sitt växthus och då dödar alla spindlar också. Det är att curla du för lössen. Leta upp några spindlar och sätt på chillisarna så ska du få se på lusfria plantor.
Lycka till
ingaröbo
CITAT (mattias__o @ 04-03-2012, 19:39) *
Det börjar bli trångt bland chiliplantorna nu smile.gif

[attachment=68360:IMG_4241.jpg]

Du har också superfina plantor. Mina är på gång de också men jag sådde kanske några veckor för sent så de är snäppet mindre.

I vilket fall som helst så funderar på jag på vad man kan göra med de chiliplantor man "fått" som bonus, alltså att man har fler än vad man kan ta hand om. Jag kommer så klart inte att kasta någon utan kommer att ge bort men mig veterligt har jag inga chilivänner i närheten. Hur brukar ni göra?

mattias__o
Jag brukar inte ha problem med att bli av med plantor eftersom både mina och min sambos föräldrar är intresserad av odling. Det brukar inte heller vara något problem med att bli av med dem på jobbet.

Du kan ju ge bort dom istället för en blomma om du ska på fest. Dina vänner kanske inte vet om att dom är chilivänner wink.gif
ingaröbo
CITAT (mattias__o @ 04-03-2012, 22:31) *
Jag brukar inte ha problem med att bli av med plantor eftersom både mina och min sambos föräldrar är intresserad av odling. Det brukar inte heller vara något problem med att bli av med dem på jobbet.

Du kan ju ge bort dom istället för en blomma om du ska på fest. Dina vänner kanske inte vet om att dom är chilivänner wink.gif

Kom på en bra idé, alla som kommer på besök närmaste tiden MÅSTE välja en chiliplanta att ta med sig hem, kanske uppskattas det naughty.gif
Har minst 25 plantor till övers, kanske någon kan vara barmhärtig och välja 2 eller 3 också rolleyes.gif

16 olika sorter har jag i alla fall så det blir ett spännande chiliår med många nyheter för mig, hoppas lössen håller sig långt långt bort från mina plantor.
tudi
har flyttat mina chiliplantor till fönstrena här hemma. Tror ni det är för tidigt? inget direkt solljus förutom 2-3 timmar om dagen, men det är ju ljust 12 timmar / dygn och det passiva solljuset är relativt starkt.

mattias__o
CITAT (ingaröbo @ 04-03-2012, 22:59) *
Kom på en bra idé, alla som kommer på besök närmaste tiden MÅSTE välja en chiliplanta att ta med sig hem, kanske uppskattas det naughty.gif
Har minst 25 plantor till övers, kanske någon kan vara barmhärtig och välja 2 eller 3 också rolleyes.gif

Låter som en utmärkt idé. smile.gif
tummelstachili
CITAT (Hellmark @ 03-03-2012, 18:24) *
Är det möjligt att få sina chili plantor att bli mer än ettåriga?

Det går fint fint, du får vinterförvara den svalt och inte ge den allt för mycket ljus 1-2h per dag räcker gott.

Antingen klipper du ner den och trimmar rotsystemet på hösten eller så gör du det på våren.

Du ska inte vattna så ofta, nån gång i veckan brukar räcka.

Fördelen att göra det på hösten är ju att du kan plantera den i en mindre kruka = tar mindre plats.

Vinterförvara gärna fler plantor än du tänkt då vissa kan vara lite knepiga.

Sen när våren kommer kan du göda den lite försiktigt så den "vaknar" och ha den ljust.

Har du lampa använd den!

PS! Du kommer få en mycket större skörd andra och tredje året än vad du får på första.
(om allt nu blir rätt gjort)

Mvh

ingaröbo
CITAT (Maj-Elén @ 04-03-2012, 21:29) *
Hej
Jag har mina chillisar ute i växthuset och där har jag de bästa medarbetare som man kan ha. De är på ständig jakt efter föda. Har jag ohyra på en växt inne så sätter jag ut den i växthuset och vips så är medarbetarna där och käkar. Jag har sett inlägg här på folk som "städar" sitt växthus och då dödar alla spindlar också. Det är att curla du för lössen. Leta upp några spindlar och sätt på chillisarna så ska du få se på lusfria plantor.
Lycka till

Spindlar!
Jag gillar inte spindlar men om dom kan göra underverk i växthuset ska jag be de övriga i familjen att "plantera in" ett antal. Hoppas de gillar värme så de inte dör av värmeslag bara rolleyes.gif
Förresten, ska de va långbenta eller kortbenta eller spelar det ingen roll?

Tänkte på nyckelpigor, dom äter ju bladlöss och det fick jag lite av på någon chili och på paprikorna, plantera in sådana också kanske? Myror äter ju också bladlöss men det vill jag inte i växthuset.
Maj-Elén
Hej, jag har både kortbenta och långbenta s.k. lockespindlar och jag tror att de långbenta gör störst nytta på växterna för jag har inte sett de andra på plantorna. I.o.f. så är nog de kortbenta mer ljusskygga så de arbetar mer på natten.Lockarna däremot sitter gärna på växterna. Det är egentligen inte alls så konstigt för spindlar är ju rovdjur.
Myrorna ska du akta dig för, de äter inte löss utan har löss som mjölkkor. De älskar det söta klibbet som lössen avger. har t.o.m. läst nånstans att myror "planterar" ut löss på växter för egen vinning skull.
Jag älskar inte heller spindlar men jag accepterar dem för sina förtjänster.
Iren
Bra tips Maj-Elen! Har inte tänkt att just spindlar gör den nyttan, därför man ser så många i just växthuset :-)! Var mest inne på nyckelpigor... Tack för tips thanks.gif
Bock
CITAT (tudi @ 02-03-2012, 18:30) *
Tack tack smile.gif

Bock : föresten, dina plantor som du har i ditt växthus, hur är det möjligt? är det värme isolerat? eller är det bara jag som är en insnöad norrlänning? tongue.gif dina övervintrare kommer nog bli riktiga monster i sommar! tummenupp.gif

Värmeisolerat är det inte men jag har en byggfläkt som har fått gått i vinter men har lite andra planer ( att installera en billig luftvärmepump till hösten ) Att det har gjort sitt det kan jag lova det är blommor över allt på mina övervintrare.... Får återkomma med mera bilder senare i vår....

Mvh Bock
case214
Update på vad som händer i odlingen...

lewellyn
Det känns som att jag är supersent ute! blink.gif

Sådde i går Razzamatazz, Anthoi Romanian, Golden Bell, Friggitello, Jalapeno, Hungarian Hot Wax och Red cherry. Och så paprika också... en namnlös mix, romano och california wonder.
Johan_E
Hej!

Jag är rätt ny på att odla, jag har lite svårt att "inte ha något att göra", de börjar lätt klia i fingrarna.. Och då jag nu studerar långt från föräldrahemmet där jag kunde gå ut till garaget då jag fått "damp" har jag nu provat på lite olika saker, bl a lite odling, för att de inte ska rycka så i fingrarna smile.gif

I höstas köpte jag och sambon en kryddpåse då vi var i grekland, färdig blandning med torkat gott o blandat typ. Där i fanns bl a hela små chilis, troligen typ Piri Piri. En av dessa satte jag frön från! Detta i oktober/november kanske. Sen har dom fått stå i köksfönstret, jag har planterat om dom en gång. Över jul hände inte så mycket men sen i mitten på Januari ungefär har dom växt kanske 20cm och är nu runt 30cm!

Dom börjar dock bli väl höga, går det bra att beskära dom utan att sabba chanserna för frukt eller ha ihjäl dom? Och i så fall, hur ska jag gå tillväga?

Ser ut så här nu:

(tips på en kruka i lådformat, gärna typ 50x20x15cm bxdxh, tas tacksamt emot också, det börjar vara hög tid för mer utrymme för dessa tror jag!)
case214
Planterad i slutet på Januari!

Nepenthexx
Även jag har odlat säsongens chilisar och paprikor.. vet dock inte ännu om det är för tidigt för min breddgrad, men kunde inte hålla mig. Har frön över av alla sorter, så bara att plantera om igen ifall de visar sig bli för klena yes.gif

Årets odlingar hittills är: Yolo Wonder, Californian Wonder, Bishop´s Crown, Habanero White, Big Jim, Jalapeno Purple, Naga Morich, Sweet Banana, Sweet Chocolate, Bassoto och Ring of Fire.

Har även plantor från ifjol (ett par är två år gamla) vilka jag hoppas få till liv i år igen, åtminstone ett par/några av dem. Till de hör bland annat: Habanero Orange (2år gammal, väldigt vacker), Early Jalapeno (2 år gammal), Naga Morich, Scotch Bonnet, Chenzo (blev verkligen fin ifjol), Cherry Bomb, Bolivian Rainbow..

Detta är en mycket spännande hobby smile.gif
Inez
Jag har också precis sått nu, så nu början väntan på att de små liven skall titta upp.

Annars har jag två från förra året som fått övervintra nedklippta i ett söderfönster de är smockfyllda med blommor.

Johan, det ser ut som de stått för varm och för mörkt helt enkelt, så mer ljus på dem helt enkelt.
Nepenthexx
CITAT (Inez @ 11-03-2012, 18:22) *
Jag har också precis sått nu, så nu början väntan på att de små liven skall titta upp.

Annars har jag två från förra året som fått övervintra nedklippta i ett söderfönster de är smockfyllda med blommor.

Johan, det ser ut som de stått för varm och för mörkt helt enkelt, så mer ljus på dem helt enkelt.

Vad snabba dina övervintrare verkar vara! Hur har du gjort för att få de att växta så pass fort å få massor av blommor redan?

Finns det någon chans att få se en bild av dessa övervintrare? smile.gif
CrilleK
Undrar vad ni använder för gödsel på chilin. Kycklinggödsel har jag läst ska vara bra men hur gödslar man bäst? Är det bra att även ta till vanlig växtnäring?
Anja Danmark
De kan godt vokse på almindelig blomstergødning eller tomatgødning - det skal bare kun gives i halv styrke, så de ikke får for meget kvælstof/kväve.

Iren
Ja det är nog bra att inte gödsla för mycket, en gång i veckan efter de börjat sätta frukt tycker jag ger bra resultat. Gillar Bio Bact. Efter införskaffad Grow ligth så ser jag en skillnad på de växter som haft 6500 Kelvin och Grow light. Får säga att den sistnämnda har satt fart på chilisarna, både vintersådda o sommarsticklingar. Trodde inte att det gjorde en sån skillnad... tummenupp.gif [attachment=68456:20120311_182540.jpg]

I förgrunden de "svarta" sorterna.
ingaröbo
Mina chilisar har tagit sig ordentligt senaste veckorna, Mycket kraftiga och fina.
Förra årets 2 sådda piri piri som jag skördade frukterna av i januari i år har nu börjat knoppa igen. Det ska bli intressant att följa utvecklingen och för att se hur mycket mer en planta ger som övervintrare.
ingaröbo
CITAT (Iren @ 11-03-2012, 18:39) *
Ja det är nog bra att inte gödsla för mycket, en gång i veckan efter de börjat sätta frukt tycker jag ger bra resultat. Gillar Bio Bact. Efter införskaffad Grow ligth så ser jag en skillnad på de växter som haft 6500 Kelvin och Grow light. Får säga att den sistnämnda har satt fart på chilisarna, både vintersådda o sommarsticklingar. Trodde inte att det gjorde en sån skillnad... tummenupp.gif [attachment=68456:20120311_182540.jpg]

Det var många plantor på gång hos dig, antar att du har sorter från alla världens hörn.. Jag använder just nu "I love eco" till alla mina plantor som är på uppväxt.
PMK
CITAT (Johan_E @ 11-03-2012, 09:27) *
Hej!

Jag är rätt ny på att odla, jag har lite svårt att "inte ha något att göra", de börjar lätt klia i fingrarna.. Och då jag nu studerar långt från föräldrahemmet där jag kunde gå ut till garaget då jag fått "damp" har jag nu provat på lite olika saker, bl a lite odling, för att de inte ska rycka så i fingrarna smile.gif

I höstas köpte jag och sambon en kryddpåse då vi var i grekland, färdig blandning med torkat gott o blandat typ. Där i fanns bl a hela små chilis, troligen typ Piri Piri. En av dessa satte jag frön från! Detta i oktober/november kanske. Sen har dom fått stå i köksfönstret, jag har planterat om dom en gång. Över jul hände inte så mycket men sen i mitten på Januari ungefär har dom växt kanske 20cm och är nu runt 30cm!

Dom börjar dock bli väl höga, går det bra att beskära dom utan att sabba chanserna för frukt eller ha ihjäl dom? Och i så fall, hur ska jag gå tillväga?

Ser ut så här nu:

(tips på en kruka i lådformat, gärna typ 50x20x15cm bxdxh, tas tacksamt emot också, det börjar vara hög tid för mer utrymme för dessa tror jag!)

Här kanske du kan finna något som passar?

http://www.hydrogarden.se/fyrkantiga-kruko...kantiga-krukor/

De ser ut att ha fått påtok för lite ljus, och eventuellt för varmt då dem är väldigt tunna, och höga. Se till att ge dem så absolut mycket ljus du kan framöver bara! Lycka till! smile.gif

Just nu omskolas det för fullt här hos mig, väldigt tillfredsställande att ge dem ny stor plats att växa in i! Dessutom näringsrik jord, istället för såjord då.
tudi
CITAT (Iren @ 11-03-2012, 18:39) *

Trevlig ljus du har där Iren! kompiskram.gif är det den led lampan jag skickade dig?
Iren
Jajamen Tudi! Är riktigt nöjd! tummenupp.gif
PMK
Jisses vad alla mina sådder och omplanteringar jämt drar ut på tiden. Äntligen klar för stunden!

(De små uppepå står där högst tillfälligt, skall få nytt imorgon..)

[attachment=68460:IMG_3904_copy.jpg]

Godnatt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon