Full version: Jag börjar tröttna
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AnitaO
CITAT (Svante @ zon 1,07-09-2005, 17:36)
Reserv och alla andra som tycker så, menar ni verkligen detta på allvar? Gör ni likadant i andra områden i livet?

Om någon skulle skriva ett vanligt brev till er och be er dra dit pepparn växer och säga att ni behöver psykologisk hjälp, skulle ni inte visa det för någon annan då? Om det var ett telefonsvararmeddelande, skulle ni aldrig spela upp det för någon annan?

Skall alla typer av privata meddelanden från alla människor alltid hållas hemliga, eller hur menar ni?

Jag får väl svara för min del då.
Att lägga ut ett privat brev t.ex. här på forumet strider mot upphovsrättslagen.
Så det är ganska enkelt. Ja, jag menar allvar.
Det är ett lagbrott, så för mig är det enkelt.

Är det så att man anser det så kränkande/stötande att man vill agera på något sätt så finns sätt att göra det på, men man lägger INTE ut det på forumet.

Och precis som birgitek skriver, så kan vi andra aldrig veta om det är äkta eller inte.
Det kanske bara är påhittad sörja, och i så fall så är det ju förtal från Posses sida.
Svante, zon 1
CITAT (AnitaGg @ 07-09-2005, 17:40)
Att lägga ut ett privat brev t.ex. här på forumet strider mot upphovsrättslagen.

OK, jag köper att det är olagligt och därmed är det naturligtvis inte lämpligt. Att någonting är olagligt betyder dock inte självklart att det är omoraliskt och på ett moraliskt plan har jag svårt att bli upprörd över att förolämpningar som uttalas i hemlighet dras fram i ljuset.
CITAT (AnitaGg @ 07-09-2005, 17:40)
Och precis som birgitek skriver, så kan vi andra aldrig veta om det är äkta eller inte.
Att lägga ut ett falskt PM är naturligtvis helt fel. Om det skulle vara så antar jag att Tropeden snart dyker upp och berättar att han inte skrivit det som Posse lade ut.
Betty
Fattar inte varför Posse lägger ut detta PM på forumet överhuvudtaget. Han/hon har varit med så pass länge här så han/hon borde veta att sådana PM anmäler man till adm. Vi har alla godkänt forumreglerna när vi registrerade oss här.
"Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu."
pejori
dom enda PM, brev tele-meddelanden jag lägger ut/låter någon annan höra/se är dom som innehåller rena hot rolleyes.gif rolleyes.gif
det gjorde inte tropedens pm, så det finns ingen anledning att lägga ut det, mer än för att lägga lite mer ved på brasan sad.gif
Tropeden
Jag skulle testa vad som händer. Och just det hände. Trodde faktiskt inte att det skulle bli så, men det bevisar ju bara att min åsikt om vissa verkligen stämmer.

Ber om ursäkt för att ni andra behövde uppröras över detta, oavsett vem ni anser har betett sig illa.
Ber inte om ursäkt för vad jag skrev i PM:et för jag tycker ju så, men tycker också att jag kunde uttryckt mig i lite snällare ordalag.

Som sagt, det var ett test, jag gillar att studera människors beteenden och kan då provocera lite. Ska inte göra det så ofta... wink.gif

Om konsekvensen blir att jag blir avstängd, må så vara, men jag hoppas inte det så klart för lite kul är det att hänga här på odla... rolleyes.gif
Ophelia
Tror ärligt talat att jag oxå skulle kunna tappa tålamodet och PM:a någon i samma ordalag om jag om och omigen fått höra att jag är än den ena och än den andra både öppen och i förtäckta ordalag. Jag tycker det är riktigt oförskämt att hålla på så, så länge som jag sett det varjefall.

Stilen att lägga ut det såhär tycker jag är SKITDÅLIG. Upplevs det som ett hot (vilket jag inte kan fatta att det skulle göra) så är det ju någon man ska ta till admin.

Känner igen det där "eleganta liret" med ett vårdat språk och en behärskad stil.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
farbror B
CITAT (Ophelia @ 07-09-2005, 21:02)
Tror ärligt talat att jag oxå skulle kunna tappa tålamodet och PM:a någon i samma ordalag om jag om och omigen fått höra att jag är än den ena och än den andra både öppen och i förtäckta ordalag. Jag tycker det är riktigt oförskämt att hålla på så, så länge som jag sett det varjefall.

Stilen att lägga ut det såhär tycker jag är SKITDÅLIG. Upplevs det som ett hot (vilket jag inte kan fatta att det skulle göra) så är det ju någon man ska ta till admin.

Känner igen det där "eleganta liret" med ett vårdat språk och en behärskad stil.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Ärligt talat så tycker jag alla ni som bråkar med varann kan fara åt helvete å låta oss andra få ha sajten ifred! mad.gif mad.gif mad.gif
pejori
är du arg på oss farbrorn lille?????? ohmy.gif huh.gif smile.gif smile.gif
Ophelia
CITAT (farbror B @ 07-09-2005, 21:40)
CITAT (Ophelia @ 07-09-2005, 21:02)

mad.gif  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

Ärligt talat så tycker jag alla ni som bråkar med varann kan fara åt helvete å låta oss andra få ha sajten ifred! mad.gif mad.gif mad.gif

Vilka är ni och oss????
Reserv
Det var raka rör och inget myglande pm där inte, så ska det se ut, tala om vad du tycker vi andra tål det. rolleyes.gif
Reserv
Ophelia, jag är nog ni och du är nog oss. huh.gif
pejori
AHA...du menar jag och mej laugh.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 21:43)

Om du är ni & hon är oss, vem är jag? blink.gif
pejori
vem är du, vem är jag...levande scharader...... laugh.gif
Reserv
CITAT (Tatta @ 07-09-2005, 21:44)

Vi!!
Tatta
CITAT (pejori @ 07-09-2005, 21:45)
vem är du, vem är jag...levande scharader...... laugh.gif

ååå.. morfars favvis wub.gif
Ophelia

Det kan jag inte tänka mig i och med att det var mitt inlägg som det hänvisades till. Jag är nog den som ska fara åt helvete och låta er vara ifred. Så kan det gå.
Reserv
CITAT (Ophelia @ 07-09-2005, 21:46)

Det kan jag inte tänka mig i och med att det var mitt inlägg som det hänvisades till. Jag är nog den som ska fara åt helvete och låta er vara ifred. Så kan det gå.

vet du att det inte är. wub.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 21:46)
CITAT (Tatta @ 07-09-2005, 21:44)

Vi!!

Ja laugh.gif
Jag å mina löss blir Vi biggrin.gif
mulle
CITAT (Ophelia @ 07-09-2005, 21:46)

NEJJJJ!!!
Mulle
Ophelia
Mitt inlägg.

Det är skitsamma.
Reserv
Välkommen till dårarnas paradis Tatta, här är allt möjligt och omöjlig, kan man inte trolla så får man väl lära sig av dom som är bättre. rolleyes.gif
pejori
jag brukar dua mina löss biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
dom blir liksom polare då laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 07-09-2005, 21:49)
jag brukar dua mina löss biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
dom blir liksom polare då laugh.gif laugh.gif

Biter dom snällare eller jämnare då? rolleyes.gif
Magdis
Jag är säker på att farbrorn inte menade er Reserv eller Ophelia så slappna av hörrni.
pejori
nä...dom biter bara gästerna då laugh.gif laugh.gif laugh.gif
inte hugger dom matte inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
man biter inte det huvud som föder en laugh.gif laugh.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 21:49)
Välkommen till dårarnas paradis Tatta, här är allt möjligt och omöjlig, kan man inte trolla så får man väl lära sig av dom som är bättre. rolleyes.gif

*bugar & tar av hatten*

Ja gillar sandlåder, man kan göra så fina kakor där biggrin.gif
Eller var det en pallkrage *hmm*

Ja ja.. sak samma!

TACK för välkomnandet iallafall smile.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 07-09-2005, 21:52)
nä...dom biter bara gästerna då laugh.gif laugh.gif laugh.gif
inte hugger dom matte inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
man biter inte det huvud som föder en laugh.gif laugh.gif

aha, du kramar dina gäster när dom kommer så lössen får äta, sen kramar du dom när dom går för att dom ska till matte igen.....listigt tongue.gif
pejori
JAG VET!!!!!
vi sätter en pallkrage i sandlådan, så känner alla sig hemma biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
skit i spann och spade...upp med gungor istället biggrin.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (Tatta @ 07-09-2005, 21:52)

*bugar & tar av hatten*

Ja ja.. sak samma!

Ha ha, här kör vi inte sandlådor och pallkragar, här är det ormgropar av högsta klass som gäller, med Shivas Japanska gungor laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 21:53)
nä...dom biter bara gästerna då laugh.gif  :lol:  :lol:
inte hugger dom matte inte laugh.gif  :lol:  :lol:
man biter inte det huvud som föder en laugh.gif  :lol:

aha, du kramar dina gäster när dom kommer så lössen får äta, sen kramar du dom när dom går för att dom ska till matte igen.....listigt tongue.gif

Listigt!

men jag vill ha mina löss för mig själv, vi har liksom blivit så vana vid varandra smile.gif
pejori

exakt.....dom lever ett fritt liv utan halsband eller burar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
tror det kallas frigående...eller gälde det mej tro? huh.gif huh.gif huh.gif
Ophelia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-09-2005, 21:50)
Jag är säker på att farbrorn inte menade er Reserv eller Ophelia så slappna av hörrni.

Tja....jag tror jag har en viss förmåga att inse när det är riktat åt mig och inte...i det här fallet så krävs det nog skygglappar och vara blind för att lixom bortse från det.

Har svårt att slappna av i vanliga fall...kan ju försöka lära mig det nu.
Reserv
CITAT (Tatta @ 07-09-2005, 21:54)
nä...dom biter bara gästerna då laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
inte hugger dom matte inte laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
man biter inte det huvud som föder en laugh.gif  laugh.gif

Listigt!

men jag vill ha mina löss för mig själv, vi har liksom blivit så vana vid varandra smile.gif

Ska dom få svälta då? ohmy.gif sad.gif Eler bjussar du på ett bett eller två? tongue.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 21:54)
CITAT (Tatta @ 07-09-2005, 21:52)

*bugar & tar av hatten*

Ja ja.. sak samma!

Ha ha, här kör vi inte sandlådor och pallkragar, här är det ormgropar av högsta klass som gäller, med Shivas Japanska gungor laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ormgropar... rolleyes.gif

*ler drömskt*

ehh.. hmm.. glöm det föresten laugh.gif
pejori

Listigt!

det går inte laugh.gif laugh.gif
det blir inavel då....bara banjon som fungerar efter ett tag laugh.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
nytt blod behövs i stammen, så kramas vad du gör och lär dom komma på inkallning biggrin.gif biggrin.gif
Tatta
CITAT (pejori @ 07-09-2005, 21:55)

exakt.....dom lever ett fritt liv utan halsband eller burar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
tror det kallas frigående...eller gälde det mej tro? huh.gif huh.gif huh.gif

Är det inte höns som är frigåeende?

Man kanske kan skapa en förening för frigåeende löss också. eller var det föär frigåeende odla.nu folk.. hmm..

Tål att tänkas på om de verkligen ska släppas ut tongue.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 21:55)

Listigt!

Ska dom få svälta då? ohmy.gif sad.gif Eler bjussar du på ett bett eller två? tongue.gif

Beror helt på vem jag får bita tongue.gif
Tatta
CITAT (pejori @ 07-09-2005, 21:57)

Listigt!

det går inte laugh.gif laugh.gif
det blir inavel då....bara banjon som fungerar efter ett tag laugh.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
nytt blod behövs i stammen, så kramas vad du gör och lär dom komma på inkallning biggrin.gif biggrin.gif

*kramas* wub.gif
pejori
CITAT (Ophelia @ 07-09-2005, 21:48)
Mitt inlägg.

Det är skitsamma.

ÄH...kom igen nu biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
här går det med snälltågsfart rolleyes.gif
X2000 har anlänt wub.gif
Reserv
Nja, Tatta det var väl lössen som skulle få bita dig, men om du vill bitas så var det nog ingen dum inbjudan till ormgropen ändå, det är några kinky damer vi har här redan på odla rolleyes.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 22:00)
Nja, Tatta det var väl lössen som skulle få bita dig, men om du vill bitas så var det nog ingen dum inbjudan till ormgropen ändå, det är några kinky damer vi har här redan på odla rolleyes.gif

rolleyes.gif

Jisses, det var ju här ett flino med helgon gloria skulle passat. Liksom för attt tona ner lite då tongue.gif
För EGENTLIGEN så är jag just ett helgon. fråga vem som helst tongue.gif
pejori
jag tycker att tatta får vara hunden som biter er i röven.....tills mina är färdiga laugh.gif laugh.gif
prima skinka att tugga på biggrin.gif biggrin.gif
Magdis
CITAT (Ophelia @ 07-09-2005, 21:55)

Tja....jag tror jag har en viss förmåga att inse när det är riktat åt mig och inte...i det här fallet så krävs det nog skygglappar och vara blind för att lixom bortse från det.

Det var ju bara för att det var ditt inlägg som var senast. Men det är ju inte du som startat några bråk. Jag VET att han inte menar dig.
Reserv
CITAT (Tatta @ 07-09-2005, 22:01)

rolleyes.gif

Jisses, det var ju här ett flino med helgon gloria skulle passat. Liksom för attt tona ner lite då tongue.gif

Oj hoppsan, du är väl inte djupt religiös va´? blink.gif sad.gif
Tatta
CITAT (pejori @ 07-09-2005, 22:02)
jag tycker att tatta får vara hunden som biter er i röven.....tills mina är färdiga laugh.gif laugh.gif
prima skinka att tugga på biggrin.gif biggrin.gif

men men.. jag gillar inte hundar sad.gif
Tatta
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 22:02)

rolleyes.gif

Oj hoppsan, du är väl inte djupt religiös va´? blink.gif sad.gif

Du kan inte ana unsure.gif
pejori
Jisses, det var ju här ett flino med helgon gloria skulle passat. Liksom för attt tona ner lite då  :P
För EGENTLIGEN så är jag just ett helgon. fråga vem som helst  :P

jaha...bara glorian som skaver då????? laugh.gif laugh.gif
om du hänger den i gungan...blir det romerska ringar av den laugh.gif laugh.gif
så slipper du skavsår biggrin.gif biggrin.gif
Ophelia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-09-2005, 22:02)
CITAT (Ophelia @ 07-09-2005, 21:55)

Det var ju bara för att det var ditt inlägg som var senast. Men det är ju inte du som startat några bråk. Jag VET att han inte menar dig.

Ja...säkert
Tatta
Känns som jag baar hittar fel flino laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon