Full version: Jag börjar tröttna
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Ophelia
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:24)
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:22)
Jepp......fullt med fritid och det har väl du med ser jag!!

Jo sitter på jobbet o vilar wink.gif väldigt lugnt för tillfället,
men jag bråkar inte wink.gif tongue.gif
krister

Nja.....nog kan du säkert dra igång med ett! Ta du och flexa ut och gör något annat.
kristerh
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:28)
Nja.....nog kan du säkert dra igång med ett!

Får ta det en annan gång när det lugnat ner sig lite wink.gif för vi måste väl fördela lite biggrin.gif allt kan inte komma på en gång wink.gif unsure.gif
krister
Posse
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 15:56)
CITAT (Bettson @ 06-09-2005, 14:13)
Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.

Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga.

Exakt vilken "skribent" syftar du på? unsure.gif

Du (Bettson) har valt att svara i form av ett PM istället. Men varför inte här där frågan ställdes? unsure.gif

För min del såg jag aldrig att tomas99 "hotade försvinna från forat", däremot meddelade att han slutade pga av Reserv. Och det är väl vanligt att användare berättar anledningen.
Ophelia
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:33)
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:28)
Nja.....nog kan du säkert dra igång med ett!

Får ta det en annan gång när det lugnat ner sig lite wink.gif för vi måste väl fördela lite biggrin.gif allt kan inte komma på en gång wink.gif unsure.gif
krister

Du anar inte mina förmågor på det området laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bettson
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 16:34)
Och elakheter har jag svårt för även om man tycker att personen tjänat ihop till det själv. Typ när en skribent för ett tag sedan hotade försvinna från forat för att han kände sig förföljd och missförstådd. Visserligen var det en jobbig person men säkert en person som hade det jobbigt själv också.

Kommentarer som att varför tala om att du skall sluta, det blir bara pinsamt för sig eftersom ingen kommer att sakna dig. I min almenacka så är sådana kommentarer både elaka och onödiga.

Du (Bettson) har valt att svara i form av ett PM istället. Men varför inte här där frågan ställdes? unsure.gif

För min del såg jag aldrig att tomas99 "hotade försvinna från forat", däremot meddelade att han slutade pga av Reserv. Och det är väl vanligt att användare berättar anledningen.

Posse jag valde att svara med ett pm därför att jag inte ville lägga sten på börda för tomas99. Jag tyckte han var jobbig men det är det gudbevars så många andra som har sagt, så det tyckte jag inte han skulle böhöva se ifall han går in på forat och läser fortfarande. Men nu har du namngett honom så så är det så.

Inte heller fördömmer jag hans sätt att tala om att han slutade eller varför.
Själv skulle jag inte göra det, jag skulle bara försvinna, men vi är ju alla olika.

Jag talar om de negativa kommentarer som fälldes när han sa att han skulle sluta på forat. Jag tycker nog att en del av dom var i värsta laget. Om man inte tyckte om tomas 99 så behövde man inte säga något överhuvudtaget.

Just kommentaren varför säga att du skall sluta, det blir bara pinsamt för dig när ingen saknar dig. Det tycker jag var hemst elakt sagt. Sitter i mitt synminne fortfarande. Tänk om personen man säger så till är i dålig psykisk kondition, de kan ju rentav begå självmord.

Jag undrar faktiskt hur tomas99 har det idag. Inte för att han är en person jag skulle vilja umgås med. Men alla ha rätt att må bra, han också. Så det händer faktiskt att jag tänker ofta på honom.
Kathy
CITAT (Felix matte @ 06-09-2005, 13:53)
CITAT (Scrollan @ 06-09-2005, 13:42)
CITAT (Hannele @ 06-09-2005, 13:36)
Tack för de orden, stack i hjärtat.

? ? ?

Tar mig friheten att svara för Hannele eftersom jag förstår hur hon menade.
På Finska säger man "Pisti sydähmen" = rakt översatt blir det "stack i hjärtat = berörde mig (djupt) wub.gif

minns inte om det heter "pisti eller kosketti

Okej, då förstår jag. wub.gif
Reserv

Snacka om osmaklig stil och nu är jag less på att sitta och bara jamsa med och läsa hur en del bara ältar hela tiden. Om alla gjort som Bettson bad oss göra så skulle det vart lugnt nu, istället så ska det käftas in till förbannelsernas gränser, får ni aldrig nog kvinnor? Ett pm är för i helskotta personligt, att gå ut till hela forumet och tala om vad Bettson skrev i ett pm till dig är det samma som att tala om att du är en mycket ohederlig människa som man inte bör lita på. Detta är ett påhopp som jag mycket gärna står för så ni behöver inte älta det heller. Ältar ni gammal skit för att undgå demens eller? Gör som Posse, gräv ner er timtals i gamla trådar så har ni ännu mera kött på bena, och kan plocka citat som saknar sammanhang. det är inte bara Bettson som är less nu, att det skulle kunna bli samma härlioga stämmning här som vi hede ett tag, det tror jag tyvärr är en ren omöjlighet då dom som gärna ältar kommer göra det omöjligt.
AnitaO
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 17:11)
Om alla gjort som Bettson bad oss göra så skulle det vart lugnt nu

Japp. Tänk så skönt det skulle vara.

Ett pm är för i helskotta personligt, att gå ut till hela forumet och tala om vad Bettson skrev i ett pm till dig är det samma som att tala om att du är en mycket ohederlig människa som man inte bör lita på

Inte bara ohederligt. Även olagligt.
Hannele
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:11)
men lägg ner nu wink.gif har ni för lite att göra efterson det ständigt dyker upp såna här "bråktrådar" wink.gif
och varifrån kommer det att det skulle vara mindre värt att skriva på småprat wink.gif snacka om livlig fantasi.
krister

Det undrar jag också.
Posse

Snacka om osmaklig stil och nu är jag less på att sitta och bara jamsa med och läsa hur en del bara ältar hela tiden. Om alla gjort som Bettson bad oss göra så skulle det vart lugnt nu, istället så ska det käftas in till förbannelsernas gränser, får ni aldrig nog kvinnor? Ett pm är för i helskotta personligt, att gå ut till hela forumet och tala om vad Bettson skrev i ett pm till dig är det samma som att tala om att du är en mycket ohederlig människa som man inte bör lita på. Detta är ett påhopp som jag mycket gärna står för så ni behöver inte älta det heller. Ältar ni gammal skit för att undgå demens eller? Gör som Posse, gräv ner er timtals i gamla trådar så har ni ännu mera kött på bena, och kan plocka citat som saknar sammanhang. det är inte bara Bettson som är less nu, att det skulle kunna bli samma härlioga stämmning här som vi hede ett tag, det tror jag tyvärr är en ren omöjlighet då dom som gärna ältar kommer göra det omöjligt.

Det aggresiva, obehärskade sättet att formulera sig på känns mycket bekant sedan tidigare. Copycat verkade också helst vilja förtränga vissa av sina tidigare prestationer.
Fenja
....det lustigaste av allt är att Reserv inte ens "fanns" när Posse var som aktivast... och ändå vet hon så mycket?!!?!!

I detta håller jag faktiskt med dig Posse! (Glöm aldrig det!!)

Mvh
Fenja
Tropeden
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 18:36)
Det aggresiva, obehärskade sättet att formulera sig på känns mycket bekant sedan tidigare. Copycat verkade också helst vilja förtränga vissa av sina tidigare prestationer.

Posse, du måste ju vara besatt! Ditt beteende är för fasiken patetiskt. Det är skrattretande!
Reserv
Posse är faktiskt en av dom få som jag anser inte ens vara värd att besvara i fortsättningen, hon har visat sin ohederlighet genom att ge ut information som nån annan skickat till henne via pm. Nu är jag inte så jädra insatt i datatermer så rätta mig om jag har fel, pm=personligt meddelande. Om jag har rätt observera PERSONLIGT Det hon håller på med är inte bara personangrepp det är ren förföljelse.

Och till Fenja, Posse har sen jag startade här kastat skiten hela tiden om liknelser hittan och dittan, jag är less på sånt nu och det skulle va´önskvärt om alla kunde göra som Bettson så vänligt bad om. Med era beteenden så är det som att ge Bettson en rejäl snyting som svar på hennes vädjan, fy faen va´lågt gjort av er, och jag är juh lika jädra låg som svarar er.
Zarah P
Det konstiga med bråk/hetsiga diskussioner/argumentationer är att det, medan det påverkar all i omgivningen, aldrig bara beror på en person. Däremot behövs det bara en person för att det ska upphöra.

Ingenting i världen är så smittsamt som ilska - utom en enda sak: glädje!

Kan vi inte alla enas om att vi har ett gemensamt mål med vår vistelse på odla.nu? Vi vill lära oss mer, och prata om, vårt intresse - den gemensamma nämnare vi har - odlingen i alla dess former.

Kanske kan det rentav börja växa en annan märklig blomma härinne, då:
vänskap.
Jag vet att den finns här, och jag ser den ofta - men det vore så skönt att se den sprida sig...

wub.gif
Reserv
Tanken är fin Zarah, men när vi hade fina trådar med varm vänskap, vad gör man då åt dom som kommer med dunkvis av Round up och skvätter lite här och var där "vänskapens blommor" spirar? Dom verkar inte tycka om såna "blommor" och hänvisar oss hellre till nån chat eller ett annat forum.
silos
Och jag fortsätter att älska er alla wub.gif wub.gif wub.gif
Posse
CITAT (Tropeden @ 06-09-2005, 18:48)

Posse, du måste ju vara besatt! Ditt beteende är för fasiken patetiskt. Det är skrattretande!

huh.gif Hmm... det brukar väl stavas Torped...
Zarah P
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 19:11)
Tanken är fin Zarah, men när vi hade fina trådar med varm vänskap, vad gör man då åt dom som kommer med dunkvis av Round up och skvätter lite här och var där "vänskapens blommor" spirar? Dom verkar inte tycka om såna "blommor" och hänvisar oss hellre till nån chat eller ett annat forum.

*kram* på dig Reserv för att du försöker!

Och en kram till Silos också - du är för go!

Posse får också gärna en kram, om du vill?
Kanske är det en ordlek? Tro, och torped? Kanske är det en felstavning - Tropeden är ju ändå Tropeden, och det tycker jag är bra. smile.gif
silos
CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 19:15)
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 19:11)

*kram* på dig Reserv för att du försöker!

Och en kram till Silos också - du är för go!

Posse får också gärna en kram, om du vill?
Kanske är det en ordlek? Tro, och torped? Kanske är det en felstavning - Tropeden är ju ändå Tropeden, och det tycker jag är bra. smile.gif

Tack,kramar gör ju så oändligt gött wub.gif wub.gif wub.gif
Ophelia

Håller med där gällande namnet Tropeden. TORped får mig att tänka på bomber och fula gubbar med pistol och hårda nävar wink.gif
TROpeden inger något annat... smile.gif
Tropeden
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 19:18)

Håller med där gällande namnet Tropeden. TORped får mig att tänka på bomber och fula gubbar med pistol och hårda nävar wink.gif

Det är inte en felstavning. Men ja, en ordlek som betyder något för mig! wub.gif smile.gif
Tropeden
CITAT (Posse @ 06-09-2005, 19:13)

huh.gif Hmm... det brukar väl stavas Torped...

Veckans ordpolis har fel! biggrin.gif Se mitt inlägg ovan.
Zarah P
CITAT (Tropeden @ 06-09-2005, 19:31)

Det är inte en felstavning. Men ja, en ordlek som betyder något för mig! wub.gif smile.gif

Jag tycker att det är vackert. Hoppfullt. smile.gif
Tesa
..men kära rara allihopa...

Försök se er själva utifrån...vad i herrans namn är det som far i folk..kan man inte inse att man faktiskt kan fela...
ÖDMJUKHET är en egenskap som flera här skulle behöva utveckla...

Från scratch på detta forumet har jag haft viss aversion mot några pga att de gav nedlåtande och snorkiga svar i början, inte bara till mig men i största allmänhet...nån har ändrat sig till det bättre i mina ögon, nån av dem har ändrat sig till det sämre och speciellt en upphör aldrig att förvåna mig i brist på självinsikt...men det är tyvärr fler som lider brist på den varan...
Jag vet med mig att jag inte gillar de här personerna men försöker att inte låta det påverka vad jag skriver här...nån gång skriver jag ett ilsket svar men för det allra mesta så skickar jag det aldrig för man måste försöka se "utifrån" vad man skriver och hejda sig om man går för långt...

..och jag har redan erkänt att jag är en"messerschmidt"...
silos
CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 19:40)
CITAT (Tropeden @ 06-09-2005, 19:31)

Jag tycker att det är vackert. Hoppfullt. smile.gif

Jag tolka signaturen som:Tropeden=Tro på Eden(Paradiset) wub.gif
Anki på Öland
För att återgå till Bettsons första inlägg så tycker jag igen att du har skrivit så klokt. Du har en sällsynt förmåga att sätta huvudet på spiken. Jag gillar det du skriver den här gången också.
Anki
birgitek

Besatt ! Mitt i prick, för Copycat försvann ju från forat för minst ett halvår sedan. Vilket otroligt intryck han/hon måste gjort på dej Posse.
Birgit Ek
AnitaO
Fullständigt besatt.
Jag har inte vågat uttala ordet öppet på forumet tidigare, men någon bättre beskrivning finns inte.
Jäklar så mycket energi det måste suga från livet att ha fastnat i en sån grej.
Reserv
CITAT (birgitek @ 07-09-2005, 08:24)

Besatt ! Mitt i prick, för Copycat försvann ju från forat för minst ett halvår sedan. Vilket otroligt intryck han/hon måste gjort på dej Posse.
Birgit Ek

Och gör man som Posse, gräver i gammal skit, så finner man plötsligt att hon tror att du Birgit är samma person som Fenja, Copycat, Laika,m.fl. Jag undrar då, vilka m.fl är? I nån anna tråd så tog jag upp också vad ett "troll" va´för nåt, men ingen svarade eller kommenterade mitt inlägg. Som jag fått för mig så är troll nån som går in för att förstöra stämmningar, skapa oro i forumet och starta trådar i syfte att dom ska spåra ur. Blir alla nöjda och glada om jag säger att jag är gift/sambo med allt och alla jag sammankopplas med så säger vi väl så då. Allt för att skapa lite ro, sen skulle jag lika gärna kunna va´gift med drottningen av Saba, det är inget som angår nån utav er. Om jag ville att alla skulle veta allt om mig så skulle jag ha mer i min profil också, jag har haft rätt mycket, och om födelsedata stämmer så är det en ren tillfällighet. Det är juh inngen idé att ni kollar det nu, jag tog bort det samtidigt som jag tog bort min signaturbild som "några" inte gillade och mina signaturer, som "några" heller inte tyckte om. Om jag har en åsikt som är längre än två rader så får Posse det genast till att låta som att jag är aggressiv och obehärskad, jag är hur behärskad som helst. Jag flippar inte ur och skriker på moderatorer eller vräker ur mig anklagelser stup i ett, inte heller har jag skrikit om moderatorer då Posse förföljt och trakasserat mig sen jag kom hit. Jag har ryckt på axlarna och tagit det för vad det är, hormonsvängningar i övergångsåldern, sambon kan få såna hormonsvängningar hon med det tillhör åldern.
AnnammA
Jag tycker det är bra att det finns en avd här på odla för även annat än trädgård smile.gif för det är ett bevis på mångfalden av trädgårdsintresserade personligheter wub.gif
Sedan har det ju blivit lite sandlåda ibland med sad.gif , men det är väl smällar livet man får ta när olika människor ventilerar åsikter, intryck och improvissationer sleep.gif ...Huvudsaken är att det inte går till personangrepp sleep.gif sad.gif wink.gif . Även på det gamla odlaforumet kunde det gå hett till ibland bland buskar, frön och lökar tongue.gif tongue.gif tongue.gif , om jag inte minns fel...(Jag är en sk "nygamling" som var inne på gamla odla förr, och sen höll uppe ett tag p ga tidsfrist, databurk som krånglade och andra mer prioriterade intressen sleep.gif , och sedan av en händelse kom tillbaka i våras när jag hade brutit handleden sad.gif wacko.gif och gick sjukskriven i nästan 2 månader...)
Alltså, låt oss lägga ner alla vapen och röka fredspipa tongue.gif (bildligt, för en ickerökare) för att komma vidare i valsen wub.gif

Kram wub.gif

AnnA
Posse
Mitt i prick, för Copycat försvann ju från forat för minst ett halvår sedan. Vilket otroligt intryck han/hon måste gjort på dej Posse.
Birgit Ek

En användare som du felaktigt påstår försvann "från forat för minst ett halvår sedan" och som ännu sänder hatiska och hotfulla PM (se Ingemar!) till andra användare som dristar sig till att påpeka att Reservs skriverier är påfallande lika, kan knappast undgå att göra ett otroligt intryck på mig. Liksom att inlägg av "Birgit Ek" (m.fl) alltid reservationslöst försvarar Copycat/Reserv, och försöker sabla ner mig.
AnitaO
CITAT (Posse @ 07-09-2005, 12:33)
Mitt i prick, för Copycat försvann ju från forat för minst ett halvår sedan. Vilket otroligt intryck han/hon måste gjort på dej Posse.
Birgit Ek

En användare som du felaktigt påstår försvann "från forat för minst ett halvår sedan" och som ännu sänder hatiska och hotfulla PM (se Ingemar!) till andra användare som dristar sig till att påpeka att Reservs skriverier är påfallande lika, kan knappast undgå att göra ett otroligt intryck på mig. Liksom att inlägg av "Birgit Ek" (m.fl) alltid reservationslöst försvarar Copycat/Reserv, och försöker sabla ner mig.

Hur skulle du själv agera om någon/några andra medlemmar ständigt insinuerade att du hade mer än ett användarkonto på forumet?
birgitek
CITAT (Posse @ 07-09-2005, 12:33)
Birgit Ek

Ursäkta mej Posse, men jag kan inte låta bli att bemöta rena dum- och felaktigheter. Tycker nog inte att man skall låta dumhet härska.Om du ser det som ett påhopp på dej, så är det ditt val.

Betr. det omtalade PM:et så vet väl varken du eller jag hur det verkligen förhåller sej, såvida inte du är författaren.

En sak till, jag tycker väldigt illa om ditt sätt att blanda in mej eller andra personer i diskussioner vi inte deltagit i, som t.ex att du drar in Copycat i dina senaste inlägg. Observera att detta är inget försvar eller ställning-
tagande för någon utan du skall se det som en protest mot ditt obehagliga och konstiga sätt att argumentera. Var snäll och använd inte mitt namn annat än i inlägg eller svar riktade till mej.
Birgit Ek
pejori
finns det någon som kan förklara för mej, var det står att man inte får ha flera användarnamn? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
det är väl totalt ointressant, om någon nu skriver under flera nick på odla. huh.gif
nu tillhör jag en av dom som PRATAR med copy, och jag sk...ter fullständigt i om hon har tio olika nick, så länge hon inte är direkt elak eller hoppar på mej personligen. vilket hon inte gör smile.gif smile.gif
enda gången det är intressant, är när någon person uppenbart bara har ett syffte, att förstöra och skapa bråk. då är det viktigt, enbart för etvå personer....nämligen Göran och Ingemar, ingen annan.
sedan om hon ÄR reserv eller sambo med reserv är helt ointressant rolleyes.gif rolleyes.gif
det är också totalt meningslöst att spekulera i om hon lämnat odla eller finns kvar med eller utan sitt nick.
det är inte förbjudet att BARA läsa vad som händer och låta bli att skriva något. rolleyes.gif

så sluta att dra upp medlemar som inte längre skriver här, oavsett om dom slutat eller inte...
jag VET också att fenja och copy INTE är samma person..... smile.gif så sluta att tjafsa om likheten mellan dom. mad.gif mad.gif mad.gif
Ingrid på Västkusten
Hej på Er!

Jag läser aldrig i Småprat men idag kände jag att jag var lite nyfiken på vad Ni pratar om när Ni inte diskuterar Trädgård.
Och så hittade jag den här tråden :-)

För mig som bara 'läser' och inte deltager i detta Forum ( kanske ändrar mig hihi) är detta nästan som en 'skvallertidning' roande underhållande, bilder ifrån Livet med sanningar halvsanningar personliga vinklingar, behov att framhäva sig - racka ner, glädjas sörja - alltså ett riktigt prov på hur vi människor alla är! Sitter å läser alla inlägg och kastas mellan olika känslor och reaktioner!

Glada hälsningar ifrån Ingrid
evelina

Lånad bild.

Sensommar hälsningar till er alla!!

rolleyes.gif
AnitaO
Är det nån som har lust att förklara för mig som är ganska ny varför detta är så viktigt.
Vad är tanken att resultatet av detta ska bli?
Ska Posse utkräva någon slags hämnd på Copycat och därför är det så viktigt att få fram identiteten.
Fattar inte ....

Dom enda som eventuellt skulle ha något bekymmer med att någon har mer än ett användarkonto är väl i så fall Ingemar och Göran.
Men oss andra berör det väl inte ett dugg ... eller?
Da Capo
Vem ä du
vem ä ja

Levande charader

unsure.gif
Posse
CITAT
Du...

07-09-2005, 13:20        
Privat meddelande

Författare
Tropeden

Du är besatt som inte kan släppa denne copycat från din skalle!
Du har helt klart en länk till dessa "istället för", kvalite, 12345, ordenarie och allt vad dom heter som aldrig skriver något annat än provokativa saker. Det VET jag att du är inblandad i.

FORUMET SKULLE VARA SÅ JÄVLA MYCKET TEVLIGARE OM DU SLUTADE TAJATA OM COPYCAT OCH LÄGGA NER. VAD MIG BEHAGAR KAN DU DRA DIT PEPPARN VÄXER OCH SLUTA VARA PÅ SMÅPRAT ÖVERHUVUDTAGET. DU ÄR FÖR FAN BESATT PÅ RIKTIGT OCH BEHÖVER PSYKOLOGISK HJÄLP.
Fenja
Sådant där skit ska du inte bry dig om Posse, skicka det till Ingemar så gör han vad som behövs!
Mvh
Fenja
AndreasBlomquist
CITAT (Posse @ 07-09-2005, 16:13)
CITAT
Du...

Privat meddelande

Författare
Tropeden

Du har helt klart en länk till dessa "istället för", kvalite, 12345, ordenarie och allt vad dom heter som aldrig skriver något annat än provokativa saker. Det VET jag att du är inblandad i.

FORUMET SKULLE VARA SÅ JÄVLA MYCKET TEVLIGARE OM DU SLUTADE TAJATA OM COPYCAT OCH LÄGGA NER. VAD MIG BEHAGAR KAN DU DRA DIT PEPPARN VÄXER OCH SLUTA VARA PÅ SMÅPRAT ÖVERHUVUDTAGET. DU ÄR FÖR FAN BESATT PÅ RIKTIGT OCH BEHÖVER PSYKOLOGISK HJÄLP.

Posse, om du nu räknade med att få sympatier för det PM:et som du fått skickat till dig så kan jag bara säga att det får motsatt effekt. Att lägga ut ett PM som man fått från en annan medlem är otroligt kränkande för avsändaren och det borde ta mig f-n vara skottpengar på någon som gör så.

Kan samtidigt framhålla att jag till punkt och pricka håller med Tropeden

Så, spring iväg nu och kalla på Ingemar eller någon annan admin och säg att jag är elak mot dig rolleyes.gif
kristerh
Vad är det som pågår bakom kulisserna wink.gif unsure.gif
sånt där skall man inte behöva ta emot!
krister
Blomstertanten
CITAT (kristerh @ 07-09-2005, 16:41)
Vad är det som pågår bakom kulisserna wink.gif unsure.gif
sånt där skall man inte behöva ta emot!
krister

Håller med fullkomligt !
Svante, zon 1
Om jag fick ett sådant PM som Posse fick skulle jag läga ut det direkt, så att alla fick se det. Och jag skulle inte skämmas en millisekund ens!
birgitek
CITAT
Du...

Privat meddelande

Författare
Tropeden

Som ni ser är det väldigt lätt att gå in och ändra ett citat.Tycker att det är oerhört fult att göra så, vill bara visa att det går----Birgit Ek

Och hur vet vi att citatet är äkta?
Som ni ser har jag ändrat Posses citat.
Birgit Ek
Fialotta
CITAT (birgitek @ 07-09-2005, 17:02)
CITAT
Du...

Privat meddelande

Författare
Tropeden

Som ni ser är det väldigt lätt att gå in och ändra ett citat.Tycker att det är oerhört fult att göra så, vill bara visa att det går----Birgit Ek

Birgit Ek

Ja...jag för min del tycker att det är Posse som vill ställa till ännu mer bråk...jag blir inte klok på hur man kan lägga upp ett personlig meddelande om inte avs godkänt de unsure.gif
Fenja
CITAT (birgitek @ 07-09-2005, 17:02)
Birgit Ek

Varför skulle Posse förfalska ett pm? Varför skullle överhuvudtaget någon förfalska ett pm?!! Jag tycker det är riktigt oförskämt att antyda möjligheten när man inte har något på fötterna!!

Det påstods samma sak om de pm som Copycat 2 skickade till "I stället för", som lades ut på forumet och som höggradigt berörde mig. Flera var också då "säkra" på att det inte var Copycat som skrev dem... I sinom tid bad hon/Copycat mig "så jävla mycket om ursäkt" för att hon trott att det var jag...

Jag skulle också ha lagt ut pm:et Posse, om det hade kommit till mig!

Mvh
Fenja
Reserv
Jag anser fortfarande att ett pm är personligt och högst privat, anser mottagaren att det är ett otrevligt pm så är det juh administratören som ska få se det, ingen annan. Att göra så borde leda till en direkt avstängning, detta visar juh än en g¨ång på att Posse inte är att lita på en mycket opålitlig kvinna som inte drar sig för att hänga ut allt och alla. Så vad ni än gör som hetsar upp er, skicka inga pm till Posse, då kan ni lika gärna lägga meddelandet här inne direkt. Och du Tropeden, nu ligger du risigt till, du är säkert Copycat nu, med ditt "hatiska och hotfulla" pm så har du juh visat samma tendenser som Posse säger att hon har. rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Fenja @ 07-09-2005, 17:13)
Varför skullle överhuvudtaget någon förfalska ett pm?!!

För att försöka bevisa sin ståndpunkt finns det människor som är beredd till en hel del .... uppenbarligen.
Som sagts tidigare .... det är HELT sjukt.

Är för övrigt fortfarande intresserad av att få veta vad som ska komma ur den här diskussionen.
Vad är drivkraften i att till varje pris utreda identiteten bakom en forumsignatur?
Svante, zon 1
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 17:29)
Jag anser fortfarande att ett pm är personligt och högst privat,

Reserv och alla andra som tycker så, menar ni verkligen detta på allvar? Gör ni likadant i andra områden i livet?

Om någon skulle skriva ett vanligt brev till er och be er dra dit pepparn växer och säga att ni behöver psykologisk hjälp, skulle ni inte visa det för någon annan då? Om det var ett telefonsvararmeddelande, skulle ni aldrig spela upp det för någon annan?

Skall alla typer av privata meddelanden från alla människor alltid hållas hemliga, eller hur menar ni?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon