|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
nu skickar erik morris smokie o jag söta varma drömmar till felix o dom tycker han e fiiin i sin mysdräkt
*Felix matte*
24-10-2005, 22:15
CITAT (oldwolfie @ 24-10-2005, 23:12) nu skickar erik morris smokie o jag söta varma drömmar till felix o dom tycker han e fiiin i sin mysdräkt Matte tackar sååå mycket (Felix sover)
Så säger de att inte hundar kan tala! Blicken i Felix ögon när han fått på sig sin nya fina overall säger väl allt. Helt ljuvlig.
Fialotta
25-10-2005, 07:36
Åhhh...va fin Felix är...han ser ut att gilla läget bra tycker jag...hoppas nu han slipper det onda...pussar på nosen från mig
Biggan_
25-10-2005, 10:10
Den dräkten såg varm och go ut, men är det inte jobbigt att ta den på och av när han har så ont? Hoppas att det blir bättre nu då, för det är hemskt att se sina kära lida, så kvittar det om det är människa eller djur. En värmande kram till Felix  du kan väl förmedla den matte
*Felix matte*
25-10-2005, 18:58
Inga svåra smärtor har han haft idag  men han vill helst bara ligga och det ä ju bra för då läker det bättre. Overallen är helt öppen på ryggen, stängs med kardborreband och är lätt att ta av och på.
Han måste ju vara helt matt efter pärsen, stackarn! Och säkert du med! Hoppas att vilan läker! Mulle
lavendel2
25-10-2005, 21:04
Skönt och höra att han hade en bättre dag igår Hoppas det blir bättre och bättre
*Felix matte*
26-10-2005, 07:20
Litet bakslag i morse...jag var tvungen att ge fil och albyl direkt när han vaknade... han gick försiktigt och hade svårt att lyfta på huvudet... nu sover han gott, har inte rastats än.
hm..har han skuttat runt i natt? det är då f...n att svullnaden inte kan ge med sig nån gång håller fler tår och tummar för honom.
Ja, det måste ju påverka er allihop nåt kopiöst. Felix, mest , naturligtvis, som inte får slippa ha ont. Också ni då, som hela tiden har denna oro inom er. Usch, vad små vi är ändå
*Felix matte*
26-10-2005, 17:56
Nej han sover lugnt i våran säng hela nätterna, på morgonen "buffar" han till så vi hör att han vaknat och vill bli lyft ner.... vet inte varför han hade så ont i morse men det har släppt under dagen.  men han lyfter inte benet utan står rakt upponer och kissar Javisst tar det på orken att ha oro... minns inte att jag varit så här trött på åratal. Men.... idag har vi haft haft "syjunta" äldsta dottern och jag... mätte, klippte till och sydde fyra panellängder och en slät kappa  Maken skötte lilla Hanna och Felix han sov mest hela tiden. sedan kom mellandottern med Emelie... full rulle var det då... töserna satt i min kontorsstol och morfar fick snurra stolen medan de sjöng  sen blev det middag och nu har alla åkt hem till sitt och lugnet råder.  .................................................. bilder på dagens arbete 
ninnisky
26-10-2005, 20:15
Felix blir säkert alldeles utom sig av glädje när han ser de nya gardinerna.... och glömmer att han har ont! Såå fina de är! Igår köpte jag själv nya till "paneler" till julen
När jag var yngre hade jag en hund som också fick diskbråck. Hennes diskbråck satt längre ner på ryggen. Hon opererades för det och blev helt återställd. Man fick vara jätteförsiktig när man tog i henne också, annars gjorde det för ont. Skönt att lilla Felix verkar må lite bättre nu, på dagen i alla fall. Kanske han blir stel när han sovit på natten? Söta bilder!
*Felix matte*
27-10-2005, 21:54
Panelerna var till dotterns fönster Imorse hade Felix själv hoppat ner från sängen...vi hörde inte att han buffade alls... sedan hade han jätteont och skrek av smärta när jag skulle torka av skägget (jätteförsiktigt) efter att han fått äta fil och fick smärtstillande tabl. Resten av dagen har gått bra... idag har han bara rastats på altanen... sluppit overall och tossar och gå ute och det ser ut att ge god verkan... han var jätteglad när lillmatte & husse var här... svansen gick som en propeller fast han orkade inte vara "social" så speciellt länge¨innan han la sig på bädden... Nu ser det ljust ut igen  fast det känns ibland som man gick upp o ner för en trappa... utan att komma nånvart. ifibi veterinären nämnde inte operation... kanske för att hon såg två diskbråck och flera ställen med förkalkningar. Men om detta fortsätter så får vi ställa frågan... om det går att operera.
stackarn som har så ont... det lät ju inte så bra det där med dubbla diskbråck och förkalkningar
*Felix matte*
27-10-2005, 22:08
CITAT (pejori @ 27-10-2005, 23:04) Inte gråta nu  håll tummar istället
vi håller alla tummar å tår som det går
skickar en försiktig ..
*Felix matte*
27-10-2005, 22:15
Varmaste kramarna till er bägge.
*Felix matte*
27-10-2005, 22:16
CITAT (Castea @ 27-10-2005, 23:15) Varmaste kramarna till er bägge.
Ni är fantastiska, som klarar av att hålla er vid så gott mod. Självklart fortsätter vi att hålla tummar, tassar och tår. /Evgeni
*Felix matte*
27-10-2005, 22:31
CITAT (Evgeni @ 27-10-2005, 23:21) Ni är fantastiska, som klarar av att hålla er vid så gott mod. Självklart fortsätter vi att hålla tummar, tassar och tår. /Evgeni
Pussa nosen försiktigt från mej och katterna. Hoppas han tillfrisknar snart
 såklart att de inte kan bli perfekt direkt men säkerligen så kommer de bli såpass att allas våran lille felix orkar vara me både han o ni ska ju lära er va ni kan o inte kan göra sä här hålls tassar o tår i kvadrat o vi kramar så lätt så lätt pejori den smilisen va fin
Kalinsi
28-10-2005, 09:34
Jag håller tummarna hår hårt för att Felix ska bli helt bra!  Skickar mängder med positiva tankar till honom och Er! 
*Felix matte*
28-10-2005, 11:01
Idag är lite bättre än igår, vi har valt att fortsätta rasta honom på altanen och det ser ut att vara bäst för han. I övrigt så har han sovit så gott som hela fm...men snart kanske han kan  och bli glad igen. Han skickar woff och pussar till alla två och fyrbenta vänner
*Felix matte*
28-10-2005, 19:32
underbart!!!!!
*Felix matte*
28-10-2005, 19:48
CITAT (pejori @ 28-10-2005, 20:42) underbart!!!!!  Tack!  Äntligen känns det som vi kan ro iland och han ska få vara kvar här. Till o me så tål han nu att klias under magen litegrann.. Sååå glad är vi:wub:
Härligt!!! Och det var underbart att läsa om svansviftet  Det går åt rätt håll med andra ord  Det är gott gry i honom må jag säga! Fortsatt god bättring från oss härborta
*Felix matte*
28-10-2005, 20:29
Tusen tack skickar jag till er alla Fortsätt hålla tummar för att han ska vara helt frisk snart
håller och håller och håller........
*Felix matte*
28-10-2005, 20:37
CITAT (pejori @ 28-10-2005, 21:33) håller och håller och håller........ och vi tackar
*Felix matte*
30-10-2005, 22:26
Idag har Felix fått gå ut och "rasta"... snön på altanen är borta efter regnandet. Idag är också första dagen som han klarat sig utan smärtstillande Albyl Minor och ikväll så hoppade han upp i husses famn för första gång på tre veckor  Hoppets ljus tänds och vi börjar nu tro att det kanske reder sig och han kan få ett bra pensionärsliv.. och jag tror visst att jag snart vågar klia han uinder hakan utan att han ska skrika högt
åååå... va skönt!!
*Felix matte*
30-10-2005, 22:29
CITAT (yenny @ 30-10-2005, 23:27) åååå... va skönt!!  Javiist känns det bra nu.. kan ju sova utan en massa mardrömmar
*Felix matte*
04-11-2005, 21:33
Idag är sjätte dagen som Felix klarat sig utan smärtstillande.. kortison får han fortsätta med några veckor till. Lite tråkigt är det att vi inte kan gossa med han så värst mycket... det tål inte att man rör i huvet speciellt mycket innan han skriker av smärta och inte kan han gå mer än 2 - 300 meter innan han är trött och går med hängande huvud... vill in och ligger sedan i flera timmar utan att "röra en fena" Lightfoder får han sedan drygt en vecka och idag har vi minskat mängden.. fyller på med morot för han har ökat i vikt ca 7hg. Kanske vågar vi oss på att bada han i veckan som kommer och också korta av pälsen lite för snart lär det bli tovor eftersom man får vara så försiktig vid kardning. Men i det hela så känns det så mycket bättre nu...
Men så härligt att det går åt rätt håll!!!
Kalinsi
05-11-2005, 11:39
CITAT (Felix matte @ 04-11-2005, 22:33) Idag är sjätte dagen som Felix klarat sig utan smärtstillande.. kortison får han fortsätta med några veckor till. Lite tråkigt är det att vi inte kan gossa med han så värst mycket... det tål inte att man rör i huvet speciellt mycket innan han skriker av smärta och inte kan han gå mer än 2 - 300 meter innan han är trött och går med hängande huvud... vill in och ligger sedan i flera timmar utan att "röra en fena" Lightfoder får han sedan drygt en vecka och idag har vi minskat mängden.. fyller på med morot för han har ökat i vikt ca 7hg. Kanske vågar vi oss på att bada han i veckan som kommer och också korta av pälsen lite för snart lär det bli tovor eftersom man får vara så försiktig vid kardning. Men i det hela så känns det så mycket bättre nu...  Gud så underbart att höra att det går åt rätt håll! *kramar på Er* Här har vi också fått dra ner på fodret och sätta till morötter för Simba som också måste vara mycket stilla nu.
Susanna
05-11-2005, 21:25
Tänker på er alla fyra, Felix, Agneta, Simba och Kalinsi. Det är verkligen jobbigt när ens kära vovve är sjuk. Har upplevt både diskbråck och infekterat sår med min egen Moses. Men det verkar ju gå åt rätt håll nu för er. Håller tummarna att det fortsätter så!
*Felix matte*
05-11-2005, 21:37
CITAT (Susanna @ 05-11-2005, 22:25) Tänker på er alla fyra, Felix, Agneta, Simba och Kalinsi. Det är verkligen jobbigt när ens kära vovve är sjuk. Har upplevt både diskbråck och infekterat sår med min egen Moses. Men det verkar ju gå åt rätt håll nu för er. Håller tummarna att det fortsätter så!  Tackar så mycket för omtanke Tyvärr så ser det inte alls ljust ut för Felix just nu I morse hade han ont och huvet hängde ner... han kunde inte titta upp... han fick kortisontabl och en timme senare lite A-fil och en bit Albyl Minor.. sedan när tabl börjat verka så kunde han börja röra på sig och gå ut och kissa och jag kortade av pälsen lite. På em fick han följa med när vi for till Konsum... det var för jobbigt och sen dess ligger han bara och vill inte att vi rör i han för mycket Men .. vi hoppas
*Felix matte*
05-11-2005, 22:53
Herregud... hur länge ska detta hålla på...alldeles nyss låg han i bädden ...klev upp... skrek högt av smärta Nu har han fått en liten bit Albyl Minor för andra gången idag och ligger i bädden igen. Husse pratar om "onödig pina"... menar att Felix inte har värdigt liv längre...jag bara gråter
Näe, det lät ju så hoppfullt. Hur länge ska ni orka hålla på så här Jag förstår både din och husses tankegångar. Men vad säger veterinären egentligen? Finns det hopp? Kan han bli bättre? Ni genomlider en skärseld förstår jag Tänker på er /Gillan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|