Full version: Felix har
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Susanna
Tänker på er idag.
Berit
Tänker också på er idag.

Skall tända ljus för Felix wub.gif

Kram från Berit
Kalinsi
Jag tänker på Er och skickar många många KRAMAR!
Boxer
sad.gif Hoppade in i tråden här, och det jag fick se var väldigt tråkigt. Åhh vad livet är tungt ibland.
Kramar från Boxer och en länk med hunddikter
Biggan_
Sorg är en fruktansvärd känsla att bära, men försök att blanda sorgen med tacksamhet över att ni har haft förmånen att vara just Felix älskade matte och husse, och när han behövde er som bäst så hjälpte ni honom att slippa mer lidande. Det är svårt att med ord ge tröst, men ni skall veta att ni är i våra tankar och vi känner med er.
Kram wub.gif
yenny
Tårarna de rinner här, jag har tänkt på er idag.
Vill bara sända en tröstande kram wub.gif
pejori
tänker på dej idag, och vet hur du känner dig.
kram.
Betty
Skickar styrketankar och hoppas att all vår medkänsla ska hjälpa er åtminstone litegrann så att ni orkar ta er igenom denna dag.
*Felix matte*
Trodde att tårarna våra var slut, men när jag läser era värmande ord så får jag svårt att se å läsa.
Dagen idag började jobbig.. Felix hade så ont att det tog 4,5 tim innan han kunde stå på benen och gå... efter medicinering... iaf så fick han sedan frukostkorvar som han älskar och fick ligga i famnen hos oss, bli kliad och smekt och höra hur duktig han var.
Sedan pussade jag hej då och husse fick ensam åka till vet
Nu vilar han i Hundhimlen tillsammans med alla som gått vidare... Pejori... de har nog redan mötts wub.gif

Skickar tusen kramar till er alla som följt Felix kamp och gett oss så mycke stöd.
Ni är guld värda varenda en wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
sad.gif Jag skickar dig tröste kramar............. wub.gif
Vet inte vad jag ska skriva....... man känner sig så otillräcklig.........
Men ni finns i mina tankar......... wub.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 15-11-2005, 21:56)
Trodde att tårarna våra var slut, men när jag läser era värmande ord så får jag svårt att se å läsa.
Dagen idag började jobbig.. Felix hade så ont att det tog 4,5 tim innan han kunde stå på benen och gå... efter medicinering... iaf så fick han sedan frukostkorvar som han älskar och fick ligga i famnen hos oss, bli kliad och smekt och höra hur duktig han var.
Sedan pussade jag hej då och husse fick ensam åka till vet Nu vilar han i Hundhimlen tillsammans med alla som gått vidare... Pejori... de har nog redan mötts wub.gif

Skickar tusen kramar till er alla som följt Felix kamp och gett oss så mycke stöd.
Ni är guld värda varenda en wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

det tror jag med wub.gif wub.gif
Jag är säker på att Ali tog emot honom med öppna tassar. wub.gif wub.gif
tårarna går över...kram vännen wub.gif
kerstin z5-6
Tänker på er , hade hoppats på en annan vändning , men ibland går det inte -Och ni har gjort allt för Felix
Kram Kerstin
LadyG
Ord känns futtiga, allt jag kommer på är bara plattityder i sammanhanget.
Skickar alla tröstekramar vi kan.
annama
Tårarna rinner här också, jag har fyra hundar i Regnbågslandet.
netaave
Felix är nog stolt och glad där i sin hundhimmel att han haft förmånen att ha er som husse och matte.
Magdis
Åhh den lilla gulltussen! *gråter* Förstår att det var jobbigt att ta farväl av honom. Han fick en lycklig tid hos er iallafall, det är jag säker på. Nu har han inte ont längre, skuttar lycklig omkring i hundhimlen och kikar ner på er wub.gif
Massor med kramar från mig också!
Anki på Öland
Ida är nog också där och möter honom, han blir väl omhändertagen!
Anki
yla
Skrollan o Nilsson också
Castea
Jätteledsen över detta gripande öde är jag. Börjar gråta nu igen.

Men så skönt att han inte lider längre.

Min boxer och grand danios var säkert med resten av gänget och välkomnade honom till hundhimlen.

Varmaste kramar igen till Felix med familj. wub.gif
pimpim
Tänkte på er hela dagen igår. Djuren ger så mycket glädje, men fy va tungt det är när en sån här dag är inne.

Massor med tröstekramar till er och jag är säker på att vår Gordon Setter, Matti också är och välkomnar lille Felix.
Gillan
Trots att jag var fullt upptagen med annat hela dagen igår,
fanns ni där i bakhuvet. Tänk att en sån liten söt " ulltuss ",
som man inte ens känner personligen kan påverka en så.

Många varma kramar härifrån. wub.gif
/Gillan
Susanna
Och Moses är också där och möter honom. wub.gif
Ewa smålänska höglandet
Passa blir nog glad över en ny kille
silos
Tårarna rinner och även jag minns alla mina vovvar som har vandrat till Regnbågslandet. Sänder mängder av tröstekramar till er alla wub.gif
Smekajsa
Här kommer en stor KRAM från oss också

wub.gif wub.gif
mulle
Stoooor, stooor tröstekram från mig!
Mulle
yenny
Tröstande kramar från mej med.
*Felix matte*
Stor kram till er alla och tack för alla kramar och rara ord wub.gif wub.gif wub.gif
Idag känns det bättre, vi vet att han mår bra nu bland alla nya vänner i hundhimlen wub.gif ser att det är många av er som har era kära där wub.gif

Nu ska vi höra med grannen, de som fick hem Bichon i somras, om de vill ha overaller och bäddar mm.
netaave
CITAT (Felix matte @ 16-11-2005, 19:08)
Nu ska vi höra med grannen, de som fick hem Bichon i somras, om de vill ha overaller och bäddar mm.

Ha inte så bråttom med att rensa ut! Saknaden blir inte mindre för det och det kanske bara blir jobbigt att se Felix kläder på en annan hund.
Take it easy! wub.gif avvakta.
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 16-11-2005, 21:25)
CITAT (Felix matte @ 16-11-2005, 19:08)

Ha inte så bråttom med att rensa ut! Saknaden blir inte mindre för det och det kanske bara blir jobbigt att se Felix kläder på en annan hund.
Take it easy! wub.gif avvakta.

Nej då... vi blir bara glad om de vill ha grejerna wub.gif och det kommer att dröja ett helt år innan lilla valpen kan ha overallerna... hon är såååå söt och gillar oss... vi får slick och puss varenda gång vi möts. wub.gif Felix tyckte också om henne även om han ofta blev less "den jobbiga ungen" mad.gif wub.gif

Jag rensade redan igår... blev tre fulla kassar med personligt som ingen får "ärva".. bl.a specialsnickrad förhöjning till matbaren (på inrådan av vet) och gosedjur, handdukar och plädar.

Tack ändå Neta wub.gif
Susanna
Jag gjorde också en utrensing direkt efter att Moses fått gå vidare till hundhimlen (och dess långa strand där jag inbillar mig att han springer dagarna i ända). Det enda jag sparade var faktiskt kopplet. Det hänger fortfarande på sin plats. Och så hängde jag upp bilder av honom på flera ställen. Ibland står jag framför dem och ler, och ibland står jag där och gråter.
*Felix matte*
CITAT (Susanna @ 16-11-2005, 21:55)
Jag gjorde också en utrensing direkt efter att Moses fått gå vidare till hundhimlen (och dess långa strand där jag inbillar mig att han springer dagarna i ända). Det enda jag sparade var faktiskt kopplet. Det hänger fortfarande på sin plats. Och så hängde jag upp bilder av honom på flera ställen. Ibland står jag framför dem och ler, och ibland står jag där och gråter.

Känns bra att inte vara ensam... kanske sparar jag också kopplet. wub.gif
Vet att dagar kommer då det är extrajobbigt... nu är alla dagar sad.gif
Betty
Jag med gjorde mig av med alla Baloo's saker innan vi åkte till veterinären för allra sista gången. Kunde bara inte stå ut med tanken att mötas av hans grejor när jag kom hem igen - ensam. Lämnade t.o.m. kopplet på britsen hos veterinären när jag lämnade rummet till sist för att åka hem. Nu har jag bara alla bilderna och minnena kvar.
Berith
Åh så sorgligt att läsa att om Felix. sad.gif Han har ju alltid funnits genom dej Agneta - Felix matte... Lägger mina tröstekramar i raden av alla andras. wub.gif
*Felix matte*
wub.gif
javisst är det sorgligt sad.gif
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 17-11-2005, 06:55)
wub.gif
javisst är det sorgligt sad.gif

Kramar om er wub.gif wub.gif wub.gif
Susanna
Javisst Agneta är det så att vissa dagar var jättejobbiga. Men efter ett tag kan man oftast tänka på sin vovve utan att gråta. Fast ibland händer det ju saker som väcker sorgen till liv igen. Det som hänt med Felix har fått mig att tänka mycket på Moses eftersom det var ett diskbråck som också fick honom på fall, dock i kombination med hög ålder. Han blev 13½ år.

Kramar till er!
Fenja
Jag beklagar, så oerhört tråkigt.
Tröstekram
Fenja
Sulawesii
Jag är så ledsen för er skull...... *kramar*
*Felix matte*
Tack allihopa för omtanke och kramar wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Kathy
Många, många Kramar till er.
Felix är säkert mycket stolt över att få ha haft er som hans husse och matte.
Jag kan ana att han kikar ner på er ifrån sitt Regnbågsland
och han viftar igenkännande och glatt på svansen. wub.gif wub.gif wub.gif
silos
CITAT (Scrollan @ 18-11-2005, 00:11)
Många, många Kramar till er.
Felix är säkert mycket stolt över att få ha haft er som hans husse och matte.
och han viftar igenkännande och glatt på svansen. wub.gif wub.gif wub.gif

ÅÅÅÅ:underbart,vackert och samtidigt sorgligt men också mycket tröstande:att åter igen få vara tillsammans med alla mina djur som vandrat över bron till Regnbågslandet wub.gif

Och kramar till dig Agneta wub.gif wub.gif wub.gif
cic
CITAT (Scrollan @ 18-11-2005, 00:11)
och han viftar igenkännande och glatt på svansen.  :wub:  :wub:  :wub:

Jösses.. Jag är normalt inte lättrörd.. Så himla fint! Klart alla söta djur är där!
Kathy
CITAT (cic @ 18-11-2005, 12:41)
Klart alla söta djur är där!

Jaaa...visst är den fin. wub.gif
Jag fick den tillskickad mig då vår lille Elliot lämnade oss. Kändes tröstefullt då. wub.gif
Kalinsi
Det är så svårt att veta vad man ska säga,
sorgen är ju så enorm efter någon man älskat så mycket.
Jag tänker på Er och skickar många kramar!
Hälsningar Kalinsi
*Felix matte*
Det känns för oss som att vi förlorat ett barn... han var vår första och enda vovve... älskad... och han gav oss sååå mycken kärlek... svansen gick som en propeller när vi kom hem efter att ha varit borta i kanske bara en halvtimma
Saknar sååå wub.gif
Tackar för all omtanke och skickar kramar tillbaka.wub.gif

Scrollan Tack för länken. wub.gif
Snöflinga
Det är så förfärligt sorgligt varje gång man mister en fyrbent vän... man förlorar en familjemedlem och sörjer den som så ...

Vi har haft fyra hundar, alla lika älskade och alla gett oss samma gråt och saknad när de av olika anledningar fått sluta sina liv.

Den siste fick vi ha i tio år innan han dog .........

Det är nu fem år sedan och då bestämde vi oss att ALDRIG mer och på den vägen är det...

Fast ändå ... vet att våra hundar haft ett bra liv, kärlek, omsorg, aktiviteter och ja, ett bra hundliv. Det finns så många som inte har det, tyvärr..

Nu, idag, saknar vi fortfarande, men det gör inte så ont att prata om olika episoder som varit positiva i vårt hundägande, det gör vi faktiskt ofta. Så de finns och skall så alltid vara.....

Så Felix matte, du vet att du gett Felix ett bra liv medans han fanns hos dej, bättre kunde han ju inte ha haft det..... minns honom med glädje, fast det är svårt just nu.

Kram
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 19-11-2005, 23:27)
Det är så förfärligt sorgligt varje gång man mister en fyrbent vän... man förlorar en familjemedlem och sörjer den som så ...

Vi har haft fyra hundar, alla lika älskade och alla gett oss samma gråt och saknad när de av olika anledningar fått sluta sina liv.

Den siste fick vi ha i tio år innan han dog .........

Det är nu fem år sedan och då bestämde vi oss att ALDRIG mer och på den vägen är det...

Fast ändå ... vet att våra hundar haft ett bra liv, kärlek, omsorg, aktiviteter och ja, ett bra hundliv. Det finns så många som inte har det, tyvärr..

Nu, idag, saknar vi fortfarande, men det gör inte så ont att prata om olika episoder som varit positiva i vårt hundägande, det gör vi faktiskt ofta. Så de finns och skall så alltid vara.....

Så Felix matte, du vet att du gett Felix ett bra liv medans han fanns hos dej, bättre kunde han ju inte ha haft det..... minns honom med glädje, fast det är svårt just nu.

Kram

Känner så med dig och förstår precis hur du/ni tänker.
Maken sa när han kom från vet... Aldrig mera ska vi ha hund...
och så kommer det nog att bli. sad.gif wub.gif
Kram till dig också wub.gif
Anki på Öland
CITAT (Felix matte @ 19-11-2005, 23:37)
Maken sa när han kom från vet... Aldrig mera ska vi ha hund...
och så kommer det nog att bli. sad.gif wub.gif
Kram till dig också wub.gif

Men tänk så mycket glädje mitt i sorgen en ny liten valp skulle ge!!! Det blir lite som med ens riktiga barn, man jämför dom inte, man älskar dom alla på olika sätt.
Det är ju såå sorgligt när dom dör, men oj så enormt mycket glädje dom ger så länge dom lever.
Anki
Kalinsi
När jag bodde hemma hade vi hundar,
jag minns de alla sååå väl. wub.gif
Ett underbart gäng som jag ÄLSKADE så enormt MYCKET wub.gif
De gav så otroligt mycket kärlek och var bara
så underbara varelser wub.gif
Jag saknar de alla idag, men minns de nu med glädje,
har många fina minnen av dessa älskade familjemedlemmar wub.gif

Och som Ni vet har jag hundar även idag, vovvar som
jag älskar av hela mitt hjärta wub.gif och jag älskar även min
mammas (Solis) hundar enormt mycket! wub.gif

Jag vet ju att en dag kommer då jag måste ta
farväl av en älskad vän, så är det ju sad.gif Men jag hoppas
att vi ska få leva många härliga år tillsammans wub.gif
Och jag vill inte tänka "aldrig mer en hund", för hade jag
tänkt så hade jag aldrig fått lära känna dessa
speciella hundar vi har idag wub.gif De som ger oss
så mycket glädje, kärlek och ömhet. wub.gif
Jag vill släppa in kärleken i mitt hjärta,
även om det gör så enormt ont den dagen
man måste gå skilda vägar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon