Full version: Felix har
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
*Felix matte*
Veterinären säger att vi ska ta hand om han sååå försiktigt = med de skador han har så...
Snöflinga
Känner mej så ordfattig, men vill ändå trösta .... Har upplevt något liknande, där vetrinären sa att när hunden inte har ett fullvärdigt liv utan bara plågas, så låt den somna in......... Svårt och tungt att aceptera, men vi tog det beslutet.........
Tröstekramar från mej
ninnisky
Tänker på er hela tiden! Flickebarnbarnet, som ofta läser Odla, undrar så hur "Felix ulltott " mår - hon liksom vi skickar små små mjuka kramar!!
yenny
Så jobbigt... det låter inte så bra, stackars Felix och stackars er
*kramar*
Berit
Det verkade ett tag som att Felix var på bättringsvägen men tydligen kommer det onda tillbaka. Mycket ledsamt för Felix och er, förstår om ni svävar mellan hopp och förtvivlan.

Tröstekramar från oss sad.gif wub.gif
Fialotta
Åhhh...ser att Felix har det jobbigt igen och att ni är oroliga såklart...

skickar tröstekramar till er wub.gif wub.gif
Susanna
Åhhnej. När det började se bättre ut. Håller tummarna för att det ska vända igen.

Kan samtidigt berätta om en vännina till mig. Hennes tax fick diskbråck i nacken och mådde ungefär som Felix tycks göra nu. Hon vägrade ge upp och under cirka en månad vårdade hon sin hund i en spjälsäng, för att hindra att hon rörde sig för mycket. Under en period tog de inga promenader alls utan hunden fick göra ifrån sig inne. Sedan vände allt och taxen blev bra från sitt diskbråck. Min vänninna tror att det var den här behandligen som hjälpte. Om det var värdigt under den tiden vet jag inte, och om det är att rekommendera vet jag inte heller. Men idag mår hunden i alla fall bra och kan röra sig som vanligt.

Egentligen vet jag inte om du behöver höra den här historien just nu, men jag vill nog mest berätta att det finns hundar som klarat ett diskbråck i nacken.

Många kramar till er wub.gif
pejori
så tråkigt.
det såg ju så hoppfullt ut ett tag för honom.
och jag förstår till fullo vilken oerhörd sorg ni känner, nu när ni börjar fundera på att förkorta hans lidande.
det är jättesvårt, man vet ju inte om man väntat för länge eller om man gått för tidigt.
känn efter ordentligt, så brukar man själv känna när det är dags.

jag håller alla mina tjugo tentackler för att han ska bli bättre igen, och att du får ha kvar honom i flera år till.

tänker på er och skickar massor med tröstekramar. håll modet uppe.

Eva
*Felix matte*
Idag har varit värsta dagen men nu framåt kvällen ser det bättre ut. wub.gif Han hade svåra smärtor på morronen och kunde inte komma från bädden förrän efter medicinering och då var det mitt på dan. På em har han kräkts 7-8 ggr... vet inte varför.
Nu ligger han inne i kompostgallerhage.... den han sov i som valp, tills han blev rumsren. Vi vågar inte låta han sova i våran säng, risken finns att han får för sig att hoppa ner på natten.
Tack för hållna tummar och kramar och alla Pm wub.gif wub.gif wub.gif från trött huvudvärksdrabbad matte (men det går snart över, tog 2 panodil) tongue.gif
Nu ser det ljusare ut igen. smile.gif

Susanna Din berättelse ger hopp wub.gif vi har ingen spjälsäng men kanske hjälper det nu att han får sova i "hage"
LadyG
Stackars Felix, jag trodde det värsta var över. Eller hoppades iaf. Tröstekramar från oss och kryapådig puss på nosen.
Kathy
Till dig, Felix matte.

Tänker på er. wub.gif
Pussa Felix på nosen ifrån mig.
*Felix matte*
Vi tackar så mycket för all omtanke wub.gif är ju lätt att bli ego och allt kretsar kring den lille vännen.. men så är det nog för alla som hamnar i sån här situation.
Så här ligger han nu i sin lilla hage.. sover sött wub.gif

Kathy
Så söt. wub.gif
yla
tror nog han fattar att de gör att han får vara stilla o i lugn och ro där
den lille sötnosen
han ser iallafall ut att vila sej noga nu

fortsätter o skicka alla varma tankar jag har
pejori
han ser verkligen ut att sova gott. smile.gif smile.gif
har han slutat att kräkas nu? sad.gif sad.gif
man får vara ego när ens vän är dålig. smile.gif
det är ju det ända som världen kretsar om just då wub.gif wub.gif
kniper och håller så mycket jag kan wub.gif wub.gif
netaave
Usch vad jobbigt ni har det.
Tänker på er! wub.gif
annama
Har följt den här tråden och förstår hur du pendlar mellan hopp och förtvivlan. Har varit i samma situation fyra gånger, senast för 10 år sedan. De hundar jag har nu är 10 och 3 år gamla och jag fasar för den dagen jag är där igen. Jag hoppas innerligt att Felix tillfrisknar, så att du kan slappna av och njuta av honom igen, inte bara oroa dig. Håller alla tillgängliga tummar.
wub.gif wub.gif wub.gif
silos
Hoppas av hela mitt hjärta att Felix snart blir bra wub.gif wub.gif wub.gif och sänder massor av kramar till er alla och framförallt till Felix wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Tack alla wub.gif
Tror nog att hållna tummar och tankar hjälpt. Inatt har han kräkts bara en gång och några ggr på förmiddagen men nu har det gått kring fyra timmar som har varit lugna. Han ligger mest och sover i sin hage och har inte behövt något smärtstillande idag ..förutom kortison som han ska ta några veckor till
Husse har haft fullt upp med att torka upp och skura och köra tvätt.
pejori
vad är det han kräks upp? huh.gif huh.gif
är det bara vätska eller galla? huh.gif huh.gif
håll koll på kräxet så det inte ser ut som kaffesump. blink.gif blink.gif
gör det det, så ring till din vetrinär!!! smile.gif smile.gif smile.gif
Lady Hamilton
sad.gif Har följt det hela i det "tysta" men nu käönner jag att även jag måste få skicka mjuka tröste kramar och pussar på nosen wub.gif
Naturligtvis håller även jag tummarna på att det ska bli bra igen
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 07-11-2005, 17:04)
sad.gif Har följt det hela i det "tysta" men nu käönner jag att även jag måste få skicka mjuka tröste kramar och pussar på nosen  :wub:
Naturligtvis håller även jag tummarna på att det ska bli bra igen

wub.gif

Pejori ... nej det är inte "kaffesump" sån var det då han fick större doser Albyl första sjukveckan, vi kontaktade vet och fick förklarat att det troligtvis var blod.. dosen minskades.
Nu har han kräkts upp mat han ätit, plus vätska... sista kräkningarna på fm var galla men efter det har han ätit av sitt gamla vanliga foder och druckit mycket vatten och ändå inte kräkts wub.gif Han sover mest men ser piggare ut än igår... Han får fortsätta ta det lugnt i sin hage ett tag till så hoppas vi på det bästa.
Värsta oron har släppt och då har jag mest legat och vilat hela em och kväll tills nu smile.gif
pejori
PHU...det var blödningen jag var rädd för. wub.gif wub.gif
många tror att det ska se blod ut, och vet inte att det liknar kaffesump. wub.gif wub.gif
stackare, det känns nog att kräkas också. sad.gif sad.gif
du får ge honom barnmat på burk biggrin.gif biggrin.gif
det är snällt mot magen biggrin.gif
hoppas på att han blir bättre snart wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Han är som det ser ut idag, smärtfri och har inte kräkts sedan igår fm trots att han ätit två ggr. Det ser lovande ut... han får ta det lugnt ett tag till och kanske läker det värsta då...det hoppas vi wub.gif
Kalinsi
CITAT (Felix matte @ 08-11-2005, 12:31)
Han är som det ser ut idag, smärtfri och har inte kräkts sedan igår fm trots att han ätit två ggr. Det ser lovande ut... han får ta det lugnt ett tag till och kanske läker det värsta då...det hoppas vi wub.gif

Åhhh skönt att höra hur han mår nu!*kramar*
Jag håller tummarna hårt att det ska fortsätta såhär
bra nu!!! Kram På Er Båda!!! smile.gif
LadyG
Hoppas, hoppas!!! wub.gif Många kramar till Fleix, så att han blir riktigt frisk.
pejori
härligt
Fialotta
Följer hur det går med Felix här...och det låter lite bättre nu...jag håller andan för att det ska vara över snart...ser ju ljusare ut.

Tänker på er och skickar kramar wub.gif
*Felix matte*
Tack alla! wub.gif wub.gif wub.gif
fortsätter det så här så tror jag faktiskt att han snart kan vifta på svansen igen wub.gif
yla
åhh det låter skönt
slick på nosen från erik
pejori
väntar med spänning på viftet smile.gif smile.gif
Reserv
Jag törs fasen inte skriva nåt här i denna tråd sad.gif det går upp och ner lika fort igen så det känns lite som att "ropa hej innan man är över ån" när man egentligen vill gratulera till tillfriskningen huh.gif Nu vet jag att jag låter som en jädra pessimist, men jag hoppas verkligen att lilltrollet ska klara sig igenom detta elände han går igenom just nu och som han utsätter matte och husse för. Jag sitter rätt tyst i denna tråd, men håller tummarna desto mer för Felix, kram på er wub.gif
*Felix matte*
Jag går nog trappa upp och trappa ner själv också...men faktiskt så ser det så bra ut idag så nu vågar jag hoppas på riktigt.
Som jag sa... tummar och tankar har nog hittat rätt wub.gif vi tackar wub.gif
Eva i Skåne
Två dagar utan nån rapport Agneta sleep.gif
Du förstår väl att vi undrar wub.gif
*Felix matte*
Éftersom jag inte klarar av att ljuga så får jag säga att igår var han pigg...
men i morse när vi vaknade trodde vi att det var hans sista dag här sad.gif men fyra timmar senare, efter att han fått kortison och smärtstillande, kunde han börja röra på sig och togs ut på altanen och kissa. smile.gif (finns liten snöhög kvar) Sedan har han vilat och också gått runt i huset, ätit och velat bli kliad... till o med så satt han och väntade vid barnbarnets stol när hon åt lunch... hoppades att hon skulle tappa smakbitar:P
Just nu ligger han bredvid husse i fåtöljen och blir kliad... stortrivs wub.gif

Imorron bitti ringer jag igen och rådfrågar veterinären.
pejori
snälla!!!! säg att det går bra!!! sad.gif sad.gif sad.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 10-11-2005, 21:31)
snälla!!!! säg att det går bra!!! sad.gif sad.gif sad.gif

.......jaaa...... sad.gif sad.gif
yla
hur går det med våran lille Felix wub.gif
LadyG
*väntar oroligt*
*Felix matte*
Oj då... jag har några timmar... nyvaken, väntar på att kaffet ska bli klart. tongue.gif
(har inte läst på forum sen tidigt i morse)

Felix mår bra idag, han ligger mest...känner nog att det är bäst att ta det lugnt.
wub.gif
ninnisky
Så glad jag blev wub.gif wub.gif
Var ju tvungen att kolla direkt när jag kom hem smile.gif
*Felix matte*
Ja det känns skönt när det värsta släpper... blir själv också sååå trött...är väl oron som tar orken.
Berit
Bra för Felix och er att det inte varit plågsamt idag. wub.gif

Vad söt du är Agneta när du sover tongue.gif
Anki på Öland
Vad skönt !!! Se till att han fortsätter att ta det riktigt lugnt nu!
Anki
yla
japp vila vila vila
yla
vila vila vila de e va han behöver o så mycket kärlek
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 11-11-2005, 20:43)
vila vila vila   de e   va han behöver   o så mycket kärlek

Kärlek... jaaa... det får han i massor:wub: wub.gif wub.gif men det känns så svårt att inte ge han liten smakbit av allt vi själv tar i mun.. men vi måste ju också tänka på att han inte mår bra om han blir överviktig.
Ikväll ser han ut att må ganska bra... lite stel i nacken men gossig som alltid wub.gif
och jag har klippt skägget lite kortare så att inte så mycket fil blir kvar där och droppar ner överallt tongue.gif Han får A-fil varje morgon... eftersom han annars kräks ifall han måste få smärtstillande.
Tror visst att han läser "hejapå-inläggen" när han ligger i min famn här vid datorn och det gör att han kämpar på så tufft wub.gif
Reserv
Jaha, läser han själv hejaropen unsure.gif Jamen då är väl inte jag sämre än att jag kan dra en ramsa rolleyes.gif Heja Felix friskt humör, det är det som susen gör, Felix, Felix, Felix. Hoppas att det lättade upp lite biggrin.gif Kram på er wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 11-11-2005, 22:13)
Jaha, läser han själv hejaropen unsure.gif Jamen då är väl inte jag sämre än att jag kan dra en ramsa rolleyes.gif Heja Felix friskt humör, det är det som susen gör, Felix, Felix, Felix. Hoppas att det lättade upp lite biggrin.gif Kram på er wub.gif

själv o själv... man får väl hjälpa till litegrann tongue.gif Tror minsann att han hörde din ramsa biggrin.gif iaf så lyfte han på ögonbrynen när jag läste upp ditt inlägg biggrin.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Tack snälla för support wub.gif
Reserv
Törs man fråga hur den lille parveln mår idag? unsure.gif huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon