|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Evgeni och Fantast håller allt vad vi har att hålla
Anki på Öland
20-10-2005, 11:17
Här hålls alla fingrar tår och tassar vi har!! Anki
*Felix matte*
20-10-2005, 13:55
Tack alla för omtanke!  Nu är vi hemma igen... Felix ska inte opereras men han har förkalkningar på flera ställen i halsryggen och också diskbråck. Svullnaden mellan diskarna har gått ner av kortisonet, han ska få det i 7 dagar till. Vi fick med oss nytt recept på kortison eftersom han kommer att få ont fler ggr. Hädanefter ska han inte få t.ex hoppa upp i bilen själv, inte hoppa upp och ner överhuvudtaget inte gå i mycket kuperad terräng men han ska så sakta få börja promenera, först kort bit som sedan förlängs.. och nu är det slut med bus med stora hundar. Har vi tur så klarar han sig långa perioder utan "återfall". Nu måste jag få i mig lite mat...oron har gjort att jag inte kunnat äta idag.
CITAT (Felix matte @ 20-10-2005, 14:55) Tack alla för omtanke!  Nu är vi hemma igen... Felix ska inte opereras men han har förkalkningar på flera ställen i halsryggen och också diskbråck. Svullnaden mellan diskarna har gått ner av kortisonet, han ska få det i 7 dagar till. Vi fick med oss nytt recept på kortison eftersom han kommer att få ont fler ggr. Hädanefter ska han inte få t.ex hoppa upp i bilen själv, inte hoppa upp och ner överhuvudtaget inte gå i mycket kuperad terräng men han ska så sakta få börja promenera, först kort bit som sedan förlängs.. och nu är det slut med bus med stora hundar. Har vi tur så klarar han sig långa perioder utan "återfall". Nu måste jag få i mig lite mat...oron har gjort att jag inte kunnat äta idag. Åhh vilken lättnad för er!
de känns positivt o bra att han kan bli besvärsfri tråkigt att inte få stoja o leka men han får ju iallafall vara me o de e ju såååå skönt erik morris smokie o jag e jätteglada nu o skickar varsamma klappar till felix
CITAT (Felix matte @ 20-10-2005, 14:55) Tack alla för omtanke!  Nu är vi hemma igen... Felix ska inte opereras men han har förkalkningar på flera ställen i halsryggen och också diskbråck. Svullnaden mellan diskarna har gått ner av kortisonet, han ska få det i 7 dagar till. Vi fick med oss nytt recept på kortison eftersom han kommer att få ont fler ggr. Hädanefter ska han inte få t.ex hoppa upp i bilen själv, inte hoppa upp och ner överhuvudtaget inte gå i mycket kuperad terräng men han ska så sakta få börja promenera, först kort bit som sedan förlängs.. och nu är det slut med bus med stora hundar. Har vi tur så klarar han sig långa perioder utan "återfall". Nu måste jag få i mig lite mat...oron har gjort att jag inte kunnat äta idag. Så skönt att ni slapp operation i alla fall! Jag känner igen de där förhållningsordrarna från när min Baloo hade diskbråck. Inget mer klättrande upp och ner i snödrivor eller plumsande i djupsnö som han tyckte var så kul... Ingen mer fågeljakt eller bus med grannens stora hund... Men det kommer att funka bra ändå ska du se, huvudsaken är ju att han får vara frisk i så långa perioder som bara är möjligt.
*Felix matte*
20-10-2005, 17:53
Lägesrapport... han har sovit hela tiden sen vi kom från vet... har kanske lite ont i munnen också efter tandstensskrap.  (jag har också vilat fram till nu) Han får bli pensionär och ta det lite lugnt... precis som matte
*Felix matte*
20-10-2005, 21:46
Alldeles för en stund sedan gick han till köket och tömde matskålen... han har inte ens druckit en droppe vatten idag... Nu börjar han bli sitt gamla jag igen Så här såg han ut för 15 min sedan när han började vakna.
Eva i Skåne
20-10-2005, 21:50
CITAT (Felix matte @ 20-10-2005, 22:46) Nu börjar han bli sitt gamla jag igen  Så skönt att höra Agneta
lilla gubben  han ser lite groggy ut tycker jag... skönt att han är på bättringsvägen!
*Felix matte*
20-10-2005, 21:52
CITAT (Eva i Skåne @ 20-10-2005, 22:50) CITAT (Felix matte @ 20-10-2005, 22:46) Nu börjar han bli sitt gamla jag igen  Så skönt att höra Agneta   nu kanske man kan sova hel natt igen
*Felix matte*
20-10-2005, 21:55
CITAT (yenny @ 20-10-2005, 22:51) lilla gubben  han ser lite groggy ut tycker jag... skönt att han är på bättringsvägen! Han borde ju vaknat redan på em efter uppvakningssprutan men han har bara fortsatt sova.. jag har varit så orolig och kollat så han andas... så som man gör med barnen då de är små Känns skönt nu då han har ätit och druckit.
lavendel2
20-10-2005, 21:56
Pensionärsvovven!  ...skönt att han börjar piggna till...och hoppas nu verkligen att det funkar med medicineringen så att han kan ha det bra.. och det gör det säkert!!!!
*Felix matte*
20-10-2005, 22:16
CITAT (lavendel2 @ 20-10-2005, 22:56) Pensionärsvovven!  ...skönt att han börjar piggna till...och hoppas nu verkligen att det funkar med medicineringen så att han kan ha det bra.. och det gör det säkert!!!!  Vi hoppas och håller tummarna  och tackar för allt stöd och omtanke
Så skönt Agneta för både dig och Felix! Du får satsa på en del hjärngympa för honom istället för fysisk motion. Det betyder mer än man kan tro.
*Felix matte*
22-10-2005, 22:29
Lägesrapport... I morse efter att Felix varit ut på kort bajsrunda (ca 50m) hade han så ont så det tog 1,5 tim innan han kunde lägga sig ner  Han stod still med kutad rygg och försökte lägga sig men hade så ont så hela kroppen skakade.. Vad gör man då?... bara ser på och gråter. Till slut så kunde han lägga sig...vi satte på värmefläkten intill och då kunde han sova en stund. Resten av dagen har han rastats på altanen (på snön) och nu kan han till o med titta uppåt utan att skrika av smärta och han har ätit litegrann.
Stackars lilla felix.... jag börjar nästan gråta jag med ...
nämen fy så tråkigt kan han inte få smärtplåster av eran vet. dom är jättebra vid diskbråck...  (morfinplåster) har fått det vid något tillfälle när min tik fick cancer i lårbenshuvudet.  från början trodde dom att det var en knäskada, och då fick hon sådana
*Felix matte*
22-10-2005, 22:49
Ska ringa henne (vet) på måndag och höra om ev smärtstillande... Så det finns i plåsterform.. ska fråga. Tack för tips  Fy vad ego jag känner mig nu... Hur gick det för tiken med cancer?
 Så oerhört ledsamt med djur som är sjuka/skadade och lider. Hoppas på det allra bästa för Felix nu.
Så tråkigt  detta är med Felix
Stackars, stackars Felix. Det finns inget värre än när djuren eller småbarnen har så ont. Man vill ju inget högre än att lyfta deras smärta. Hjälplös är vad man känner sig. Vi skickar i våra tankar ett extra tjockt duntäcke som Felix kan lindas in i Hoppas ni får tag på plåstrena /Evgeni
Fialotta
23-10-2005, 07:47
Åhhh...stackars Felix som har så ont...hoppas, hoppas att det vänder och blir bättre...tänker på er
 Så söt han var på bilden, jag har inte varit inne här på några dagar ,så jag har inte haft koll på läget . Hoppas nu att han ska få ett lugnt och drägligt liv .uppassad på bäste sätt och bara favoritmat så klart , för han är ju en liten kung,det vet ni ju . Han viskade det i mitt öra ville påminna er så ni inte glömmer bort det . Han är väldig lik min lilla vita pudeldrottning här hemma .
lavendel2
23-10-2005, 14:15
Lilla Felix....för ett par dar sen verkade det som om han mådde lite bättre..men nu läser jag att han har så ont...hoppas..hoppas..det finns nåt som hjälper!
Snöflinga
23-10-2005, 19:28
En liten öm, försiktig kram till Felix ....... Känner med er, hoppas han kan få något, så han inte behöver ha ont .....
*Felix matte*
23-10-2005, 20:04
Felix och matte tackar för all omtanke och kramar Ännu vet vi inte hur det kommer att gå men vi hoppas på det bästa... fram till ikväll så har han hela dagen haft det jobbigt men nu ser det ut som det onda släpper igen. Han får bäras ut och gå en liten bit på slät mark och sedan bäras in. Kanske att han är bättre nu för att han inte behövt gå många meter på hela dagen. Ikväll ville han till o me ha en godis... han brukar få en sån efter rastning  men sen han blev sjuk så har han inte velat ha.
uch tänker på honom ofta ofta du får ge honom nåt riktigt smaskens sen när han orkar uppskatta det hoppas ni får nåt smärtstillande sen
*Felix matte*
23-10-2005, 21:35
CITAT (oldwolfie @ 23-10-2005, 22:31) uch tänker på honom ofta ofta du får ge honom nåt riktigt smaskens sen när han orkar uppskatta det hoppas ni får nåt smärtstillande sen Alldeles nyss.. för bara 5 minuter sedan så hoppade han upp på soffan och la sig på min morgonrock som ligger kvar där efter min eftermiddagsslummer Han har ju inte kunnat hoppa upp nånstans sen han blev dålig för nästan tre veckor sedan. Nu kan man äntligen koppla av litegrann
släpper ut lite luft o tar ett nytt andetag o hoppas han tar de försiktigt de ska nog bli bra
netaave
23-10-2005, 21:44
Stackars vovven! Klia lite försiktigt bakom örat från mig!
*Felix matte*
23-10-2005, 21:45
*Felix matte*
24-10-2005, 14:51
Nu har jag varit i kontakt med veterinären. Felix ska fortsätta med kortison i några veckor till och vi får ge honom knappt fjärdedels albyl minor ett par ggr/dag så hålls värsta smärtan borta. Han kan inte få något morfinpreparat så länge han får kortison. Idag funkar det bra, vi var också och köpte fleeceoverall (värme lindrar) och nya fleecetossar så kanske han kan gå en bit nu när vi har -6.
Gosen!
Han är sååå gullig  Hoppas att han fortsätter att må bättre och bättre
hi hi ... så söt han är i fina kläderna
Herre min skapare så söt han är Hoppas verkligen på bättring för honom. Dräkten såg varm och go ut Fortsätter också att hålla allt vi har  Ps. Det är bra att du rapporterar varje dag, så vi vet. Ibland när du inget sagt, får man nästan lite ont i magen För att man undrar hur det står till /Evgeni
ninnisky
24-10-2005, 17:12
CITAT (Evgeni @ 24-10-2005, 16:57) Ps. Det är bra att du rapporterar varje dag, så vi vet. Ibland när du inget sagt, får man nästan lite ont i magen För att man undrar hur det står till /Evgeni Han är ju bara såååååå söt och jag har minsann också undrat hur mår och häromdagen var jag riktigt orolig!
*Felix matte*
24-10-2005, 17:50
Ni är då för gulliga  jag blir alldeles rörd när jag läser och ser att så många bryr sig om. Han var ut på kort promenad för rn tim sedan och det gick jättebra, han kunde både gå och lägga sej som vanligt... får fortsätta ha overall och tossar:D Pejori ja den skyddar nacken, går högt upp syns på den här bilden.
jättebra!!!! han måste vara kvarterets stiligaste vovve på promenad.
CITAT (Felix matte @ 24-10-2005, 15:51) Nu har jag varit i kontakt med veterinären. Felix ska fortsätta med kortison i några veckor till och vi får ge honom knappt fjärdedels albyl minor ett par ggr/dag så hålls värsta smärtan borta. Han kan inte få något morfinpreparat så länge han får kortison. Idag funkar det bra, vi var också och köpte fleeceoverall (värme lindrar) och nya fleecetossar så kanske han kan gå en bit nu när vi har -6.  Så gruvligt söt han är  En sån liten ulltuss, man vill ju bara gosa med såna Så skönt att han är på bättringsvägen
Tack o lov, goa söta Felix  . att den värsta smärtan verkar ha lagt sig. Han är ursöt i sina nya kläder  . Bra som skrivet var tidigare att du håller oss underrättade om hans hälsotillstånd. Det är konstigt man kan få sådan känslor för ett litet liv man aldrig har träffat, men han ser ju så helgooooo ut. Maiken och hennes matte sänder pussar och försiktiga kramar  och aldrig skall det hemska onda komma tillbaka
*Felix matte*
24-10-2005, 21:55
I eftermiddag och kväll har varit bästa timmarna sedan han blev sjuk  Han har varit ute och han har ätit och han har velat bli kliad och gossad me... som den Felix vi haft i snart 7 år och nu sover han så gott Kanske lösningen var att han inte ska bli kall.. inte ens om tassarna. Vi köpte Light foder idag... han har redan ökat 3hg i vikt sen han blev sjuk och ändå måste vi se till att han äter ordentligt innan han får Albyl, för annars så kräks han och blir dålig i magen.
Hoppas att smärtorna nu har lättat och att det är en friskare vovve som vaknar i morgon! Kram Mulle
*Felix matte*
24-10-2005, 22:09
CITAT (mulle @ 24-10-2005, 23:08) Hoppas att smärtorna nu har lättat och att det är en friskare vovve som vaknar i morgon! Kram Mulle Gör vi också... Tack för omtanke
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|