|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
*Felix matte*
12-11-2005, 19:51
Loggade nyss in och tänkte berätta att dagen började väääldigt illa... han fick bägge medicinerna och det tog från8.00 - 12.40 innan han hade ork att gå ut och kissa.. till dess låg han och sov mest. Sedan har han mått bra, velat ligga i famnen mycket och bli kliad. Ikväll har han fått en liten bit smärtstillande i förebyggande syfte.. hoppas att han är piggare på morgonen då. Precis innan jag loggade in så letade han efter leksak..fick litet gosedjur, sprang  med den i munnen rakt mot fåtöljen..skrek till och gick och la sig på dynan Nu kommer han att få ha "leksaken" i sin hage...då håller han sig still och kanske, kanske läker det  På bilden matar jag han med A-fil ikväll innaqn han fick tabletten... han ville inte äta ur matskålen, men det gick jättebra att slicka från mattes finger
*Felix matte*
13-11-2005, 15:15
Med smärtstillande mår han bra idag och vilar... som han ska
Susanna
14-11-2005, 09:28
Hej! Har varit bortrest en vecka och inte kunnat följa hur det gått för Felix. Men nu låter det ju som om det går åt rätt håll. Skönt för honom och för er. Hoppas att trenden håller i sig. Är nog bra att ni ordnat en hage för honom, blir mindre påfrestningar då. Kram på er!
*Felix matte*
14-11-2005, 10:27
Nej det blir nog inte bra med Felix. Inte ens smärtstillande hjälper speciellt bra idag. Han har ont hela tiden. Vi har inte kunnat karda och kamma pälsen, inte sköta öronen (plocka hår) inte bada honom, han kan inte gå någon promenad sedan han blev sjuk 4 oktober. Maken har pratat med veterinären idag. Imorgon beslutas definitivt vad som ska ske.
Usch vad jobbigt att det inte vänder och blir bra... *Tröstande Kramar* till dej Felix matte
Susanna
14-11-2005, 10:31
Håller tummarna
Åh,nej, nu blir det vått i ögonen igen. Lider med er. Fy sjutton vilken situation ni befinner er i. Men vad ni än bestämmer måste ju vara för Felix bästa Fy och usch, vad patetiskt det lät, men ni har många varma tankar härifrån /Gillan
suckar djupt o är med er hela tiden
Men kära nån va fruktansvärt jobbigt  . Håller tummarna så hårt vi kan för söta Felix
Som alla andra här så hoppas jag att det trots allt finns någon möjlighet att bota lille Felix. Tänker på er...
netaave
14-11-2005, 10:52
Ojojoj, det knyter sig i magen Hoppas på ett under, håller tummar och tår hååårt!!!
Stackars er. Vi tänker på er, och hoppas på det bästa.
Fialotta
14-11-2005, 11:13
Åhhhhhhhh...tänker på er...sånt här är så jobbigt o svårt...men man får inte vara egoist när djur lider utan lyssna på vet. dom vet trots allt bäst för djuret inte ska lida mer...det är hårt jag vet, men ett måste ibland. Massor med tröstekramar till er
Mina tankar är med dig Agneta (och din make och naturligtvis även Felix) idag. Ett sådant fruktansvärt beslut att ta, speciellt när det är "gränsfall". Det är jobbigt nog när svaret är givet. Vi är ju många här på nätet som varit i den sitsen, men som sagt, så mycket lättare när svaret bara kan bli ett. Men med kärleken följer även ansvaret, även om jag hoppas av hela mitt hjärta och med hela min själ att det finns ett rejält hopp för det gulliga lilla nystanet.
mamamaggan
14-11-2005, 11:26
Tänker på er! Kram  !
Biggan_
14-11-2005, 12:38
Usch vilken plåga med hopp och förtvivlan. Som så många andra tänker jag på er i er svåra situation och vad ni än beslutar er för så gör ni ju det med kärlek till er älskade vovve. Kram
*Felix matte*
14-11-2005, 13:08
Tack alla  Det går inte att göra något åt hans svåra diskbråck och förkalkningar smärtan blir bara värre för var dag och det är inget värdigt liv för honom som det är nu. Det är definitivt bestämt till imorron men jag kunde inte säga det direkt
mamamaggan
14-11-2005, 13:10
Hoppas ni känner att vi är många som skickar tankar och kramar till er just nu. Ord blir så futtiga men du förstår säkert vad vi alla menar.Kram
det du nu gör blir bäst för felix...glöm inte det agneta. tänker på er hela dagen och skickar många styrkekramar. "vi omsluter dej på alla sidor" kram vännen.
Eva
Jag är hemskt ledsen
CITAT (Felix matte @ 14-11-2005, 13:08) Tack alla  Det går inte att göra något åt hans svåra diskbråck och förkalkningar smärtan blir bara värre för var dag och det är inget värdigt liv för honom som det är nu. Det är definitivt bestämt till imorron men jag kunde inte säga det direkt  Vad ska man säga Tror inte det finns ord för att förklara.Kan bara säga att det bara finns medlidande med er. Stackars er. Mången tröst ifrån oss Varma kramar/Gillan
Är så ledsen /kramar Betty
 Jag vet inte vad jag ska skriva. Det blir så fjuttigt på nåt vis. Men alla vi på odla tänker på dig. KRAM
Ååhh, Felix matte, jag tycker så rysligt, rysligt synd om dig! Många varma tankar Mulle
finns inte ord men du vet att det är rätt för den lille styrkekramar till er så han kan få så fin sista dag han kan med er  gråter med er
anne-li i olofstorp
14-11-2005, 13:58
Stackars Er! Jag vet hur hemskt det är. Många tankar och kramar Anne-Li
Är så ledsen. Tänker på er.
Kramar!
 Usch så jobbigt att det skulle behöva bli så. Stackars lilla Felix som har haft så ont, nu slipper han det i alla fall... fast så jobbig när man tvingas ta det beslutet! Många kramar i från mej till er... å ge Felix en försiktig puss på nosen.
netaave
14-11-2005, 15:44
Nej det är inte sant! Jag blir alldeles förtvivlad! Kramar om er alla tre och skickar empati i mass!
Jag gråter så det skvalar. Hur ledsna skall då inte ni vara? Ord blir så futtiga.
Eva i Skåne
14-11-2005, 16:15
Jag tror hela forumet varit engagerade i Felix ohälsa. Alla kommer vi tänka på dig/ er både ikväll och imorgon.
Stora tröstekramar från Eva
Ewa smålänska höglandet
14-11-2005, 16:23
Vet vad ni går igenom säger samma som Ewa L Ord blir så futtiga
lavendel2
14-11-2005, 16:35
Så sorgligt..ser bilden framför mej där han står i sin tuffa dress..då trodde jag att han skulle fixa det!! Men..han har levt ett gott och älskat liv..nu är det dags för honom att få somna! Tröstekramar till dej i din sorg! Lavendel
Är så ledsen och lider med er Tröstekramar
En stor kram från mej också!!! /Stina
Susanna
14-11-2005, 20:47
En bamsekram från mig till er. Men jag vet, inga ord hjälper och det känns som om tårarna aldrig tar slut när någonting som det här inträffar.
Jag är så ledsen för er skull... Man vill inte själv behöva ta ett sådant beslut även om det är av kärlek...
*kram* Annlouice
Snöflinga
14-11-2005, 21:50
Tröstekramar i massor till er, skall som så många andra tänka på er i morgon ............
*Felix matte*
14-11-2005, 22:42
Sänder många tack till er alla som följt Felix sjuktid och skickat hopp och tröst  Lovar att läsa alla dagens inlägg imorron el en annan dag Ju längre dagen lider mot sitt slut så förstår vi att detta är rätt, vi tog inte ensamt beslut eftersom det inte fanns någon lindring eller bot. Felix har idag måsta få smärtstillande tre ggr för att överhuvudtaget kunna röra på sig och för att han ska ha en någorlunda bra natt så fick han kortison också ikväll, det gör att svullnaden går ner lite. Det är så jobbigt att se han lida.. idag har han lagt sig att sova på de mest underliga ställen... ser vädjande på oss när han inte kan lyfta på huvudet och det gjorde sååå ont i oss när han skrek av smärta då husse skulle ta upp han i famnen... tabletten hade inte hunnit verka. Han har fått extra mycket gott idag och kliats och kramats när han tålt det Men jag och maken likaså... tänker ändå... Hade vi vetat vilket ansvar och vad som kunde vänta, då hade vi aldrig vågat bli matte och husse. Men vi är tacksamma för att haft förmånen att ha Felix hos oss i 7 år och 1 vecka.
Det finns inte ord nog att trösta, men jag känner verkligen med er och hoppas att ni kan känna att ni gör det rätta för den lille ulltussen. Jag fäller många tårar och och sänder tusen tankar i er svåra situation  Kram på er, och puss på nosen till Felix
Anki på Öland
14-11-2005, 23:54
Tänker också på er, vet hur svårt det är att ta beslutet. Tröstekramar från Anki med hundar.
Fialotta
15-11-2005, 01:19
Felix Matte o Husse...kramar om er o håller er i handen och tänker på Felix som får slippa sin plåga i dag...vet att det känns svårt men ibland måste man bara hjälpa dom små liven. Tänder ett ljus för Felix
Gråter nu jag också.
Ta hand om er sista tiden tillsammans.
AndreasBlomquist
15-11-2005, 01:52
Tröstekramar till er! Lovar att tänka på er idag.
// Andreas
CITAT (Felix matte @ 14-11-2005, 22:42) Men jag och maken likaså... tänker ändå... Hade vi vetat vilket ansvar och vad som kunde vänta, då hade vi aldrig vågat bli matte och husse. ... och då hade Felix inte fått förmånen att ha er som matte och husse, och han hade aldrig fått uppleva er djupa kärlek. Kärlek GÖR ont, när man förlorar den, och i livet är ALLT förgängligt! Alternativet är att inte "behöva" uppleva kärleken, för då mister man den ju aldrig... Vet att ni gör det som är rätt, och vet också hur ont det gör i och för er. Ni har mina tankar, och mitt DJUPA deltagande! Det är tufft. Mängder med styrke- och tröstekramar     
stennie
15-11-2005, 08:22
Tänker på er, skickar många tröstekramar....
Vet ju hur det känns !
netaave
15-11-2005, 08:28
Tänker på er idag! Kram från Neta
lisselbo
15-11-2005, 08:40
Har inte varit här så ofta på sista tiden, men har följt den här tråden. Sänder massor av tröstekramar, alltid tråkigt att ta såna här beslut men för djurets bästa så är man ju så illa tvungen. Tänker på er.
ju större lycka desto större sorg så var glad för din stora sorg för det betyder att du haft stor lycka vårda din lycka
o låt sorgen få ta den tid den tar men glöm inte att minnas det stora vackra FÖRE
de här skrev jag en gång för länge sedan, så är det , minns allt de vackra fina ni haft är med er i tankarna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|