|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
*Felix matte*
06-10-2005, 16:08
Nu är vi hemma efter veterinär -och apoteksbesök. Diagnosen blev diskbråck i nacken. Han fick kortisonspruta och ska ta kortisontabletter i 3 veckor. Om 14 dagar ska han röntgas för att se hur det ser ut i kotorna. Undersökningen var jobbig, han skrek av smärta när veterinären böjde på nacken men nu är han lugn och sover här bredvid.
Är det någon hundägare här som har varit med om samma? Hur gick det i så fall för hunden?
Biggan_
06-10-2005, 16:20
Stackars Felix Hur gammal är han? Går inte sådant att operera?
Oj, stackars liten  Mina föräldrar hade en tax som fick bråck i ryggen och han blev aldrig bra från det, tyvärr. Jag var inte speciellt gammal så jag minns honom knappt, men jag minns tydligt hur ledsen mamma var. Hoppas Felix blir bättre.
*Felix matte*
06-10-2005, 16:25
Felix blev 7 år i september. I februari 2004 hade han diskbråck i ländryggen, nu i nacken. Nej jag vet inte om det går att operera... förmodligen inte...tror att riskerna är för stora Men som sagt det är vad jag tror, jag vågade inte fråga idag... får göra det när han röntgas.
Veterinären berättade att taxar brukar få det i ryggen eftersom de har så lång kropp. Bichoner och andra småhundar får oftast i länd men också i nacke.
nacken är lite svårare att operera än i ländryggen tyvärr. men det går....även om kostnaden ryker i höjden rejält. någon garanti på att han blir bra, finns inte, men jag har sett både sådana som blivit bra och sådana som inte lyckats på, men dom har oftast varit taxar. tror det är svårare att lyckas på dom håller alla tummar och tår jag kan, för att han ska bli bättre snart och för att det ska gå att hjälpa honom. skickar pussar till felix och kramar till matte
åhh... jag tänker på er! Det är en fasa när ens älskade djur mår dåligt och man ej vet utgången... Skickar varmaste kramar från mig o Bonzo
Åh stackars er  Hoppas Felix kryar på sig riktigt ordentligt och fort! Massor med kramar
Fialotta
06-10-2005, 18:46
Åhhh..stackars Felix...tänker oxå på er...hoppas han slipper smärtan nu i alla fall efter sprutan Kramar o puss på nosen
Eva i Skåne
06-10-2005, 19:04
Usch Agneta  så oroligt för er. Hoppas det går väl Kram till dig och vovven
Opererades han förra gången han hade diskbråck, eller gick det över av sig själv? 7 år är juh ingen ålder heller, han har många års bus kvar att ge er, kram till er och lilla voffsingen
Lady Hamilton
06-10-2005, 19:19
 Håller tummarna för att det ska bli bra........ Och krama om Felix från mig......(en försiktig o mjuk kram)
Snöflinga
06-10-2005, 20:06
Verkligen tråkigt, stackars Felix och dej ............ allting annat blir smått när något sådant händer med älskad familjemedlem.
Sänder tröstekramar och hopp om att det ändå skall ordna sig till slut ...
Anki på Öland
06-10-2005, 20:42
Stackars Felix - puss på honom. Hade en dvärgtax som fick ryggskott men som sagt, det satt i ländryggen. Hon piggnade på sig av sig själv efter någon vecka, men kunde ibland skrika till när hon hoppade upp i soffan, gick i en trappa eller sprang i skogen, men fick aldrig tillbaka det så illa som första gången. Hoppas "allas vår" Felix kryar på sig snart!! Anki
Linda_A
06-10-2005, 20:44
Hoppas att det blir bättre! Maya skickar en puss som tröst.
Stackars lilla Felix... hoppas han inte har allt för ont... o stackars dej med Agneta, det måste vara jobbigt när han inte mår bra!
Kram
Stackars er allihopa, mest Felix då förstårs. Hoppas verkligen att han blir bättre.Som nån annan sa : han är alldeles för ung för detta. Tash och Fantast skickar krya-på-kramar inlindade i bomull, så att det inte ska göra så ont. Vi hålleralla fingrar vi har/Evgeni
*Felix matte*
07-10-2005, 06:18
Tack för all omtanke. Felix har sovit bra inatt och sover fortfarande. Vi håller tummarna att det läker ut utan operation, så var det med förra diskbråcket. Viktigast nu är att han vilar och det är han duktig på att göra.  och hädanefter ska han bara ha sele, inget halsband när han går ut.
morris smokie o erik skickar alla omtänksamhetskramar dom kan o hoppas att de ska gå över fort se bara till att han får lagom av allt men överflöd på kärlek så ska de nog läka ut detta också
mjaumajauvoffkram jag skickar friskpep också förtsås jag som vet hur de känns o att de kan gå över
Eddie skickar ett uppmuntrande Voff!
Ciczi
Caprice
07-10-2005, 10:46
Tråkigt att höra... Hoppas verkligen det går bra... SKickar ett  till Felix...
*Felix matte*
07-10-2005, 13:23
Tack igen allihopa! Det ser ut som Felix piggnar till lite, idag har han ätit lite för första gången sen i måndags morse. å så var det min tur idag... kom nyss hem efter doktor och apoteksbesök. Kortisonkur blev det för mig också men tack o lov ingen lunginflammation.
Hoppas också verkligen att allt kommer att gå väl för er.
Skickar Krya-på-er-båda-två-hälsningar!  Hoppas ni blir friska snart igen både du och Felix. Min labrador fick diskbråck i ländryggen en gång när han var åtta år. Han kunde knappt gå de första dagarna, lyfta på benet var inte att tänka på - stackarn. Vetrinären tyckte att vi skulle låta bli att ge honom smärtstillande för då skulle han inte vilat så mycket som det behövdes för att bli bra igen. Han blev återställd utan op. men hade känningar av sin gamla skada ibland när vi var ute i skogen eller när han gick i trappor.
*Felix matte*
07-10-2005, 16:26
Tack Castea och Betty Jag känner igen besvären din labrador hade, så var det för Felix ifjol. Han fick kostison då också för att minska svullnaden men sedan har vi inte ens tänkt på det ... han har busat som vanligt (men inte fått gå i trappor)... tills nu. Nu verkar det vara lite joxigare ställe att ha det i nacken, nyss skulle han få lilla korvbiten med tabletten instucken, han tittade upp och då tog det så ont i nacken att han skrek till ...riktigt otäckt.
Ophelia
09-10-2005, 09:21
CITAT (Felix matte @ 06-10-2005, 17:25) Felix blev 7 år i september. I februari 2004 hade han diskbråck i ländryggen, nu i nacken. Nej jag vet inte om det går att operera... förmodligen inte...tror att riskerna är för stora Men som sagt det är vad jag tror, jag vågade inte fråga idag... får göra det när han röntgas.
Veterinären berättade att taxar brukar få det i ryggen eftersom de har så lång kropp. Bichoner och andra småhundar får oftast i länd men också i nacke. Funderat på vattengympa eller annan sjukgymnastik för hundar? Nä operation är inte ett första alternativ varken för hundar eller människor.
*Felix matte*
09-10-2005, 09:26
CITAT (Ophelia @ 09-10-2005, 10:21) CITAT (Felix matte @ 06-10-2005, 17:25) Felix blev 7 år i september. I februari 2004 hade han diskbråck i ländryggen, nu i nacken. Nej jag vet inte om det går att operera... förmodligen inte...tror att riskerna är för stora Men som sagt det är vad jag tror, jag vågade inte fråga idag... får göra det när han röntgas.
Veterinären berättade att taxar brukar få det i ryggen eftersom de har så lång kropp. Bichoner och andra småhundar får oftast i länd men också i nacke. Funderat på vattengympa eller annan sjukgymnastik för hundar? Nä operation är inte ett första alternativ varken för hundar eller människor. Nej han ska inte aktiveras mer än han själv vill röra på sig, det rådet fick vi. Nu avvaktar vi tills han röntgas 20/10. Idag kunde han själv komma ner från sängen... men man får akta sig så man inte råkar röra i huvudet, t.ex när han står bredvid... då tar det ont så han skriker till... likadant om han tittar uppåt när han ska få en gobit.
Ophelia
09-10-2005, 09:29
CITAT (Felix matte @ 09-10-2005, 10:26) CITAT (Ophelia @ 09-10-2005, 10:21) CITAT (Felix matte @ 06-10-2005, 17:25) Felix blev 7 år i september. I februari 2004 hade han diskbråck i ländryggen, nu i nacken. Nej jag vet inte om det går att operera... förmodligen inte...tror att riskerna är för stora Men som sagt det är vad jag tror, jag vågade inte fråga idag... får göra det när han röntgas.
Veterinären berättade att taxar brukar få det i ryggen eftersom de har så lång kropp. Bichoner och andra småhundar får oftast i länd men också i nacke. Funderat på vattengympa eller annan sjukgymnastik för hundar? Nä operation är inte ett första alternativ varken för hundar eller människor. Nej han ska inte aktiveras mer än han själv vill röra på sig, det rådet fick vi. Nu avvaktar vi tills han röntgas 20/10. Idag kunde han själv komma ner från sängen... men man får akta sig så man inte råkar röra i huvudet, t.ex när han står bredvid... då tar det ont så han skriker till... likadant om han tittar uppåt när han ska få en gobit. Ok. Lycka till.
hur går det med felix?
Kalinsi
12-10-2005, 18:54
Här har du en bra länk om diskbråck, läs den: http://www.hundsport.se/redaktionellt/vete..._diskbrack.htmlSedan kan du gå med på hundforumet på www.alltomhundar.com Där finns det flera ämnen du kan söka efter som handlar om just diskbråck, hundägare som har personliga erfarenheter av hundar med diskbråck osv Jag tänker på Er och HOPPAS att allt ska gå bra!!!!
*Felix matte*
12-10-2005, 21:00
Snabbtittar in här.. Felix har stundvis jätteont... går fram o tillbaka och kan inte ens lägga sig.. två ggr har han bara stått rakt upponer och kissat på mattan... ser olycklig ut men det ser ut som att han inte kan styra kissandet just då. Kalinsi Tack för länken! ska kika in där imorron. Vi fortsätter hålla våra tummar och ber att han ska få bli helt bra snart... det är jobbigt att se hur ont han har och inget kunna göra. Tack alla för att ni tänker på honom.
CITAT (Felix matte @ 12-10-2005, 22:00) Snabbtittar in här.. Felix har stundvis jätteont... går fram o tillbaka och kan inte ens lägga sig.. två ggr har han bara stått rakt upponer och kissat på mattan... ser olycklig ut men det ser ut som att han inte kan styra kissandet just då. Kalinsi Tack för länken! ska kika in där imorron. Vi fortsätter hålla våra tummar och ber att han ska få bli helt bra snart... det är jobbigt att se hur ont han har och inget kunna göra. Tack alla för att ni tänker på honom.  uch stackars liten jag tänker på er
Sänder katt och hundpussar till lille Felix,hoppas han blir bättre snart. Krya på dig själv Agneta,hoppsa verkligen ni båda mår snart bättre.
Hälsningar Renate
*Felix matte*
14-10-2005, 21:59
Tack för omtanke Felix har fortfarande ont så han skriker om man är minsta oförsiktig då selen tas av och han kissar ogenerat var som helst Det har gått åt ett helt pkt potatismjöl redan och Ajaxflaskan står ständigt beredd, vi vill inte ta bort mattor. Bagateller... tycker vi... huvudsaken är att han blir bra... och så hoppas vi fortfarande att det ska fixa sig utan operation.
Stackars, stackars lillkille, kissa på sig kan va´nog så skämmigt, inte nog med att han ska ha ont heller. Krama om lillkillen från mig, jag hoppas på det bästa så snart som möjligt
*Felix matte*
14-10-2005, 22:07
CITAT (Reserv @ 14-10-2005, 23:02) Stackars, stackars lillkille, kissa på sig kan va´nog så skämmigt, inte nog med att han ska ha ont heller. Krama om lillkillen från mig, jag hoppas på det bästa så snart som möjligt  Han skäms inte det minsta när han "gör" det, men sedan går han så långt ifrån som möjligt och vill absolut inte komma fram och se på när vi rengör.... stackarn
lavendel2
14-10-2005, 22:21
Den lilla grabben..hoppas verkligen att det går att hjälpa honom!!
*Felix matte*
14-10-2005, 22:27
CITAT (lavendel2 @ 14-10-2005, 23:21) Den lilla grabben..hoppas verkligen att det går att hjälpa honom!!  Vi hoppas han slipper op... men om inte så får vi åka ca 30 mil till Gammelstad där de kan operera... Han är sjukförsäkrad och i så fall så tror jag att vi kanske kommer undan med 10- 15.000kr plus ev hotellövernattning för oss. Huvudsaken är ju som sagt att han ska bli bra
Snöflinga
14-10-2005, 22:30
Usch vad jobbigt, både för er och stackars lille Felix  Håller tummarna och tänker på er ..........
*Felix matte*
19-10-2005, 21:49
Orolig är jag för imorron.. kl 13 ska han sövas och röntgas... fortfarande har han ont och kan inte gå på ojämn mark utan att bli dålig. men de två senaste dagarna har han iaf inte kissat inomhus.
håller tummar o tänker på er
hoppas på ett positivt resultat kniper med tummar och tår
*Felix matte*
19-10-2005, 22:15
Tack snälla
Caprice
19-10-2005, 22:19
Hoppas på det bästa imorgon...!
*Felix matte*
19-10-2005, 22:19
CITAT (Caprice @ 19-10-2005, 23:19) Hoppas på det bästa imorgon...! 
Många varma tankar och pussar från Maiken o Berit Lycka till idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|