Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 12:28)
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 12:22)
hehe, kanske det. Men ska jag bli den enda då? orättvist ju rolleyes.gif

Nu är du lite elak tycker jag! Ignorera på det där viset att jag faktiskt redan lagt ut två muskelbilder här! *fnys*

Jo det har du ju rätt i då, men de andra då? laugh.gif
Magdis
Ja de borde också visa upp musklerna! Kan jag så kan ni! biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 12:34)
Ja de borde också visa upp musklerna! Kan jag så kan ni! biggrin.gif

Japp! å ska jag så.... wink.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 12:16)
Magdis!

Magmusklerna har jag lärt mig att man ska träna som sista övning eftersom de tar så mycket kraft.

Jag använder den maskinen där man har händerna bakom sig uppe vid öronen och så fäller man kroppen framåt som en fällkniv. Den är jättehärlig att göra och det känns i min mage. Kanske har du för lite vikter?

Flies är jätteskön att göra och man märker snabbt resultat. Jag har 25 kilo på mina flies och det ömmar skönt i bröstmusklerna!

Ryggen och magen brukar jag spara till sist och jag kör med en sån maskin där man lägger byglar över bröstet och så ska man fälla sig framåt med hjälp av magmusklerna. Sen är det en som tränar sidorna på magen, och så brukar jag ligga på en brits och lyfta benen och rumpan rakt upp (nedre magen) och så gör jag situps på boll. Det känns ju just när jag gör det men inte efteråt. I och för sig känner jag inte så mycket i ryggen heller längre, just i början fick jag ju väldig träningsvärk i ryggen.

Omvända flies brukar jag köra också men det är lite problem med axeln. Tar jag för tungt så förloras all kontakt med muskeln och jag sliter i själva senan istället.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 13:07)
Omvända flies brukar jag köra också men det är lite problem med axeln. Tar jag för tungt så förloras all kontakt med muskeln och jag sliter i själva senan istället.

Ja, den gör jag också. Den är jobbig ...... men effektiv! Det är så lätt att spänna sidohalsmusklerna där - man drar lätt upp axlarna. Den ger rätt mycket träningsvärk, den maskinen. smile.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 13:10)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 13:07)

Ja, den gör jag också. Den är jobbig ...... men effektiv! Det är så lätt att spänna sidohalsmusklerna där - man drar lätt upp axlarna. Den ger rätt mycket träningsvärk, den maskinen. smile.gif

Jag har inte fått nån träningsvärk av den än p.g.a att jag har så lätta vikter. Man ska ha "gorilla-armar" när man använder den! *fniss* Jag kan inte göra alla övningar med min dumma axel. Men snart borde jag bli kallad till sjukgymnastiken för den och får förhoppningsvis hjälp att få full rörlighet.

Min älsklingsmaskin är nog shoulder-press och så gillar jag triceps-övningarna. Snart kommer den nya uppsättningen på 25 maskiner och jag hörde en av sjukgymnasterna säga att då kommer vårt gym ha Europas största uppsättning med träningsmaskiner. Det låter ju helt sjukt, kan det verkligen stämma? unsure.gif I lilla Piteå! Det är inte Nautilus utan märket är "star trac".
Rossi
Jag tycker om vadmaskinen också och så den där stången som man drar ner antingen bakom nacken eller framför sig. Den drar så skönt i så stora muskelgrupper utmed sidorna.

Och låren/höfterna (abductors) är också sköna att träna.

Ja du, Magdis, musklerna kommer att tacka oss!

Mitt gym skryter om att ha Nordens största styrketräningslokal. Hur det än må vara med den saken så är jag nöjd med det!

Sen har jag hantlar hemma också och gummiband + en speciell s.k. Spinball som jag tränar handleden med för bowlingens och golfens skull. Den även bra mot musarm.
Magdis
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 13:33)
Jag tycker om vadmaskinen också och så den där stången som man drar ner antingen bakom nacken eller framför sig. Den drar så skönt i så stora muskelgrupper utmed sidorna.

Mitt gym skryter om att ha Nordens största styrketräningslokal. Hur det än må vara med den saken så är jag nöjd med det!

Sen har jag hantlar hemma också och gummiband + en speciell s.k. Spinball som jag tränar handleden med för bowlingens och golfens skull. Den även bra mot musarm.

Jaaaa jag glömde ju lårens in och utsidor, det är också favoriter. Gjorde underverk med mina uttänjda bäckenfogar som inte hämtat sig efter graviditeten. Det kändes som att benet skulle lossna vid ljumsken när jag gått långt! ohmy.gif Men nu är det ett minne blott! smile.gif

Stången som man drar ner framför eller bakom har jag inte testat. Jag håller tummarna för att en av de nya maskinerna ska vara "sittande rodd" för det vet jag är superbra för axlarna.

Spinball låter intressant, var köpte du den? Ska tipsa min mamma som arbetar på kontor om den.
stina
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 12:20)
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 12:18)
Magdis!

Magmusklerna har jag lärt mig att man ska träna som sista övning eftersom de tar så mycket kraft.

Jag använder den maskinen där man har händerna bakom sig uppe vid öronen och så fäller man kroppen framåt som en fällkniv. Den är jättehärlig att göra och det känns i min mage. Kanske har du för lite vikter?

Flies är jätteskön att göra och man märker snabbt resultat. Jag har 25 kilo på mina flies och det ömmar skönt i bröstmusklerna!

25 kilo på flies låter starkt!

Ja, jag hoppas att jag inte ljuger nu. Får kolla imorgon!

?????????????????? Vilken manick är det????? Är det den där man lixom trycker ihop armarna??? I så fall så är den överhoppad i mitt program så jag kan inte glassa med någon vikt alls, den gör ont i min dumma, dumma axel......

Men fällkniven, den tar på ryggen och inte så mycket på magen tycker jag???

sad.gif sad.gif sad.gif
ninnisky
Ska strax ta mig iväg till min träning. Ska ha en ny personlig tränare idag eftersom jag måste byta program (har sååå ont i lederna).
Räknar med träningsverk i morgon.

Förresten har jag konstaterat med er hjälp att mitt gym är bland de dyraste sad.gif årskort kostar dryga 4500). Gymmet har dock allt och ligger på gångavstånd smile.gif
Magdis
CITAT (stina @ 16-01-2006, 13:40)
?????????????????? Vilken manick är det????? Är det den där man lixom trycker ihop armarna??? I så fall så är den överhoppad i mitt program så jag kan inte glassa med någon vikt alls, den gör ont i min dumma, dumma axel......

Ja man sitter med ryggen mot maskinen och fattar tag i handtagen bakom sig och så pressar man ihop armarna. Man ska nog hålla armarna lite rundade "gorilla-armar" så att man känner att det verkligen tar på bröstmusklerna och inte i axlarna. Vänder man på sig och för armarna utåt så blir det omvända flies som tar i skuldrorna.

Har du också axelbekymmer alltså? sad.gif
Magdis
En sån här maskin är det jag hoppas ska komma!
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 13:38)
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 13:33)

Jaaaa jag glömde ju lårens in och utsidor, det är också favoriter. Gjorde underverk med mina uttänjda bäckenfogar som inte hämtat sig efter graviditeten. Det kändes som att benet skulle lossna vid ljumsken när jag gått långt! ohmy.gif Men nu är det ett minne blott! smile.gif

Stången som man drar ner framför eller bakom har jag inte testat. Jag håller tummarna för att en av de nya maskinerna ska vara "sittande rodd" för det vet jag är superbra för axlarna.

Spinball låter intressant, var köpte du den? Ska tipsa min mamma som arbetar på kontor om den.

Spinball kan man köpa i sportaffärer. Det är som en liten rund kula med ett gyro inuti som man ska få fart på med hjälp av ett snöre. När man väl får fart på den så spinner den som en katt och blir tung. Sen ska man då med små rörelser hålla den spinnande. Man vrider på handleden. Gör man större rörelser så stärker den armen och axeln. Det finns med varvräknare också men det finns inte på min - jag köpte en av de första som kom ut på marknaden.

Det kan vara svårt att lära sig tekniken - det tog rätt många försök inte man fick den till att spinna. Jag kallar min för satmaran! laugh.gif
stina
Ja tyvärr har jag det. Hade en inflammation i bicepsmuskeln precis uppe vid axelfästet i höstas och det var inte kul!!! Bicepsmuskeln var svullen allra högst upp, vilket innebar att när jag lyfte armen och muskeln skulle glida in i axeln (vilket kiropraktorn förklarade) så tog det tvärstopp och muskeln krampade. Det blixtrar för ögonen när den smärtan kommer och jag tappar det jag håller i handen. Han fixade dock det akuta på två besök, men jag känner att jag måste vara försiktig för jag får tendenser till "hugg" om jag lyfte för tungt eller gör vissa rörelser där axeln är inblandad.

Tex om jag står med lösa vikter i händerna och lyfter armarna lätt böjda utåt och uppåt (du fattar kanske vilken övning jag menar?) Då börjar det hugga lite efter en stund och så börjar jag vrida på överkroppen åt sidan vid lyften för att det inte ska göra så ont.

Konstigt nog är det inte alla axelövningar som gör ont. Att lyfta upp över huvudet går bra, frivändningar med stång går bra och att lyfta mej själv i den där manicken där man antingen drar sig uppåt eller lyfter sig upp (kan inte dom fina namnen på maskinerna ännu...) går också bra. Jag får helt enkelt pröva mig fram och låta bli allt som gör ont.
Rossi
Magdis!

sad.gif sad.gif sad.gif

Ja, det är den maskinen där du liksom för armbågarna mot varandra. Jätteskön!

Det finns "fällknivs"-maskin för ryggen och det finns "fällknivs"-maskin för magen. Den för magen är superskön! Du har liksom vikterna uppe bakom öronen och så fäller du dig framåt med hjälp av magmusklerna och sen tillbaka. Små rörelser som känns i magen!
stina
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 13:52)
Magdis!

sad.gif sad.gif sad.gif

Ja, det är den maskinen där du liksom för armbågarna mot varandra. Jätteskön!

Det finns "fällknivs"-maskin för ryggen och det finns "fällknivs"-maskin för magen. Den för magen är superskön! Du har liksom vikterna uppe bakom öronen och så fäller du dig framåt med hjälp av magmusklerna och sen tillbaka. Små rörelser som känns i magen!

Jaha, då förstår jag. Vi har bara en för ryggen hos oss.

Jag gillar att stå i plankan som mag-/ryggträning. Står man rätt så är den ju helvetiskt grym rent ut sagt. Tar skönt runt hela magen/ryggen tycker jag.

/Stina
stina
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 12:31)

Nu är du lite elak tycker jag! Ignorera på det där viset att jag faktiskt redan lagt ut två muskelbilder här! *fnys*

Okej då - här kommer min överarm.

]http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=2...pid=41908[/IMG]
Rossi
Jag har redan lagt ut min arm i somras en gång! smile.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 16-01-2006, 14:55)

Oj här var det muskler må jag säja!!!! smile.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 14:56)
Jag har redan lagt ut min arm i somras en gång! smile.gif

Jamen tror du vi minns det idag? laugh.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 15:01)
Jag har redan lagt ut min arm i somras en gång!  :)

Jaså, den gjorde inte större t intryck på dig? mad.gif Nä, nä, då vet man det!!!

laugh.gif rolleyes.gif smile.gif laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 15:04)
Jag har redan lagt ut min arm i somras en gång!  smile.gif

Jaså, den gjorde inte större t intryck på dig? mad.gif Nä, nä, då vet man det!!!

Neej jag menar den vackra armen som vi såg i somras, kaan vi inte få se den igen?=) starkare nu också kanske? rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 15:09)

Neej jag menar den vackra armen som vi såg i somras, kaan vi inte få se den igen?=) starkare nu också kanske? rolleyes.gif

Det lät mycket bättre! laugh.gif

Jo, något starkare är jag säkert!
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 15:10)
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 15:09)

Det lät mycket bättre! laugh.gif

Jo, något starkare är jag säkert!

får lägga ut igen då=) smile.gif
stina
CITAT (stina @ 16-01-2006, 14:55)

Oj här var det muskler må jag säja!!!! smile.gif

Åja, nu ska vi inte ta i så vi spricker!!!! Fast man tackar och bockar!
Magdis
Jag minns din arm Rossi!! Jag har till och med kvar den i datorn eftersom jag använde den till en av de mystiska Odlaitbilderna där våra kroppsdelar var ihopblandade! laugh.gif

Stina: Det var ingen dålig muskel det där! Girlpower!!!! biggrin.gif biggrin.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 16:06)
Stina: Det var ingen dålig muskel det där! Girlpower!!!! biggrin.gif biggrin.gif

Jamenvisst ska dom passa sej för oss dom däringa karlslokarna!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 15:23)
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:10)
Så dom du nämnde e axelmusklerna?
Ja det är klart vi vet ju inte hur du såg ut före träningen förstås. Men är du muskulös nu då?=)

Nä det var det inte! Gluteus maximus är rumpan! Okej, jag visar axeln då! wub.gif

Å du e helt klart med i avdelningen "biffiga brudar"!!!!

Snyggt jobbat! smile.gif smile.gif

/Stina
Magdis
Tack tack! wub.gif Vilken är eran favoritkonditionsmaskin då? Min är en s.k cross-trainer, en sån där man står upp och "cyklar" och håller i handtag som man drar fram och tillbaka, påminner om att åka skidor fast benen gör elliptiska rörelser.

"Plankan" har jag nyligen upptäckt också, den är effektiv! Vad kul det var att få babbla om träning med några som också tycker det är kul! Min man håller nog på att bli uttröttad av att höra det! laugh.gif Fast han har erkänt att han också blivit mer intresserad p.g.a mig, men det är inte hans grej att gå på gym. Han vill hellre promenera eller cykla. Han har gått ner ca 6 kg sen i höstas...dutti pojke! wub.gif
stina
Jag gillar trapp-maskinen och löpbandet. Cross-trainern har jag bara provat en gång, men den ska visst vara väldigt effektiv, så jag måste testa den mera. Den känns bara lite fånig på något vis när man inte är van... sleep.gif

Ja det här var en himla rolig tråd - hoppas den inte dör ut utan att vi kan hålla den levande och snacka vidare. Jag pratar inte med min sambo om min träning, han bara skakar på huvudet och tycker jag är tokig. Här på jobbet muttrar dom bara: Du tränar ihjäl dig, men jag har pratat med min tränare på gymmet och frågat om jag tränar för mycket (ca 5 ggr/v), men hon säger att det är alldeles lagom om man tränar varierat och inte bara styrka. "Det är döden att prata träning med folk som inte tränar", sa hon. "Du ska inte lyssna på dom, det är ofta avundsjuka och dåligt samvete som talar."

Klappa din man på huvudet - han är jätteduttig!!!! rolleyes.gif
Farbror Blå
Man favvomaskin är nog kanske också fliesmaskinen, eftersom det suger mest i dom musklerna, eller så den maskinen där man vrider ryggen och tränar ryggmuskeln..
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 17:02)
Man favvomaskin är nog kanske också fliesmaskinen, eftersom det suger mest i dom musklerna, eller så den maskinen där man vrider ryggen och tränar ryggmuskeln..

Vilken menar du då? Den där man ska böja sig i sidled eller?
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 17:16)

Ryggen e rak å man har armarna som på en fliesmaskin å sen vrider man ryggen i sidled.. man kan vända maskinen till andra sidan också
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 17:21)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 17:16)

Ryggen e rak å man har armarna som på en fliesmaskin å sen vrider man ryggen i sidled.. man kan vända maskinen till andra sidan också

Det låter ju precis som en sån maskin jag testade i Lycksele i julas men den var för sneda bukmusklerna. Den gillade jag skarpt! smile.gif Är det en sån ni har så tror jag ju nästan jag måste komma och gästträna hos er! biggrin.gif
Rossi
Jag minns din arm Rossi!! Jag har till och med kvar den i datorn eftersom jag använde den till en av de mystiska Odlaitbilderna där våra kroppsdelar var ihopblandade! laugh.gif

Har du kvar min arm i datorn?! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 18:09)
Jag minns din arm Rossi!! Jag har till och med kvar den i datorn eftersom jag använde den till en av de mystiska Odlaitbilderna där våra kroppsdelar var ihopblandade!  :lol:

Stina: Det var ingen dålig muskel det där! Girlpower!!!!  :D  :D

Har du kvar min arm i datorn?! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jajamänsan! Det lät lite makabert va? unsure.gif laugh.gif
Rossi
OK, då ska väl inte jag vara sämre. Här kommer en helt nytagen bild. Tyvärr blev den suddig men jag pallar inte att göra om det så håll till godo!

Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 18:28)
OK, då ska väl inte jag vara sämre. Här kommer en helt nytagen bild. Tyvärr blev den suddig men jag pallar inte att göra om det så håll till godo!

Ja Rossi är ockå vältränad ser man=) smile.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 18:47)
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 18:28)

Ja Rossi är ockå vältränad ser man=) smile.gif

Ja du är också med i klubben - helt klart. Snygg arm!!!! rolleyes.gif
Rossi
Stina! Välpumpad muskel du hade också! Sorry, jag var stressad när jag såg den förut så det blev ingen kommentar då!
Farbror Blå
Får jag vara med i klubben också, även om jag varken e tjej eller särskilt biffig?

stina
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 19:21)
Stina! Välpumpad muskel du hade också! Sorry, jag var stressad när jag såg den förut så det blev ingen kommentar då!

Tackar och bockar! Det är svårt att ta kort på sig själv. Min bild tog jag inne på toan på jobbet med mobilen! Folk hade nog undrat om jag slet av mej tröjan och stod och fotograferade min arm! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Skulle vara kul att höra hur er träningsvecka ser ut! Hur ofta tränar ni och vad tränar ni?????
Rossi
Wow! wub.gif wub.gif wub.gif Tjusigt Farbrorn!

Har du dagen till ära knutit en rosett i armhålan? (Eller det kanske bara är sedvanliga Tina Turner-tofsar?) laugh.gif

Mmmm!
stina
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 19:22)
Får jag vara med i klubben också, även om jag varken e tjej eller särskilt biffig?

Du är så välkommen!!!! rolleyes.gif

Och förresten: Det här är inte "välpumpade klubben" det är "klubben för oss som gillar träning"!!!!
Rossi
Stina!

Jag har ju min bowling åtminstone två gånger i veckan och under den varma delen av året (och delvis även den svalare .....) så går det åt flera timmar golf i veckan men under två månader på sommaren så vilar jag helt från bowlingen så golfen och bowlingen kompletterar varandra. Däremellan tänker jag försöka trycka in styrketräning två gånger i veckan. Ibland går jag även på rygg-gympa-pass och gympapass med stång.

Sen har jag en motionscykel hemma men jag inbillar mig att det var den som gav mig knäont så den ligger på is för tillfället.
Magdis
Odlas nya muskelklubb-medlemmar: Rossi och Farbror Blå!! biggrin.gif biggrin.gif
Coooolt!!
Rossi
Snart får vi döpa om honom till Farbror Röd! laugh.gif
stina
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 19:30)
Snart får vi döpa om honom till Farbror Röd! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 19:25)
Wow! wub.gif wub.gif wub.gif Tjusigt Farbrorn!

Har du dagen till ära knutit en rosett i armhålan? (Eller det kanske bara är sedvanliga Tina Turner-tofsar?) laugh.gif

Mmmm!

Morrar åt Rossi
stina
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 19:41)
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 19:25)
Wow!  :wub:   wub.gif   wub.gif  Tjusigt Farbrorn!

Har du dagen till ära knutit en rosett i armhålan? (Eller det kanske bara är sedvanliga Tina Turner-tofsar?)  :lol:

Mmmm!

Morrar åt Rossi

Men snälla Farbrorn, har du glömt använda Lady-shavern!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon